Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla ukončí bezplatné dobíjení... Neříkali jsme to?

Majitelé elektrických vozů Tesla Motors už nebudou mít k dispozici zdarma celosvětovou síť dobíjecích stanic provozovaných touto firmou.
Zpět na článek
8. 11. 2016 10:53
8. 11. 2016 12:39
8. 11. 2016 13:22
8. 11. 2016 13:29
8. 11. 2016 13:38
8. 11. 2016 17:01
8. 11. 2016 13:23
8. 11. 2016 13:26
8. 11. 2016 13:55
8. 11. 2016 14:28
8. 11. 2016 18:25
8. 11. 2016 22:53
9. 11. 2016 09:26
9. 11. 2016 16:32
9. 11. 2016 18:16
9. 11. 2016 10:14
9. 11. 2016 16:36
8. 11. 2016 16:58
8. 11. 2016 16:45
8. 11. 2016 13:54
8. 11. 2016 12:30
Avatar - dewill
8. 11. 2016 10:12
Příslušenství
Tesla by měla jako standardní příslušenství dodávat i liščí ohon a ebonitovou tyč >:-[]
Rozbalit vlákno
4
8. 11. 2016 11:03
Re: NEŘÍKALI !! Jediný vo čem ste informovalili byla AFÉRKA
....
ROZPADAJÍCÍHO SE KONZERVNU DÍZLBLEJT [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
SOUDRUZI NÁMOŘNÍCI, NIC NAPLAT NEROŇTE SLZU, OD LEDNA SE JEZDÍ [odkaz] SUPERCHARGER [odkaz] za 25Kč na 100km (doma v garáži za 50Kč na 100km)
PS: kdo dá víc?
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 11:39
Re: NEŘÍKALI !! Jediný vo čem ste informovalili byla AFÉRKA
Není nad předražený a nepoužitelný šrot jménem Tesla, vyhozené peníze.
8. 11. 2016 22:38
Re: NEŘÍKALI !! Jediný vo čem ste informovalili byla AFÉRKA
Super na Tesle je, ze s ni muzes treba rozvazet pecivo po Benesove. Ma to dva kufry a sedacky pro ctyri pekare. Dojezd by mel na jednu okruzni jizdu po Benesove stacit! A kdyby ne, tak za sebou muzes tahat prodluzovak. No a az te ta jizda na autodromu prestane bavit, muzes si vzit konecne poradny auto treba od "konzernu dizlblejt" a vyrazit i za hranice mesta bez obav, ze budes nekde po lesich tlacit tu pixlu od baterek, protoze budes bez stavy... >:D
Avatar - Magister
8. 11. 2016 12:22
Re: NEŘÍKALI !! Jediný vo čem ste informovalili byla AFÉRKA
Koukám, že místní ekofašista opět perlí. Ale tato zpráva je další knock out.
8. 11. 2016 10:17
Kdo má zbytky mozku v hlavě
samozřejmě tohle věděl. A jednou skončí i subvence na elektroauta a taky přijde zdanění...protože u nás se na naftě a benálu vybere tuším 70mld ročně. A ty se musej vybrat jinde. Takže tak.
Jde o to, jestli se po dobu dotování podporovaná technologie zlepší natolik, aby byla konkurenceschopná. Bylo by to fajn, protože ropa jednou fakt dojde.
Rozbalit vlákno
54
8. 11. 2016 10:30
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
No ale pulka z te spotrebni dane jde za nakladaky (ty na elektrinu jen tak nebudou), tj se bavime o 35 miliardach. I pri 50% EV v prozovu tedy jen o 17 miliardach. Je treba zohlednit i to, ze EV jezdi na domaci eletrinu a ne dovozovou ropu, coz ma pozitivni dopad na ekonomiku (a vybrane dane) apod...
8. 11. 2016 10:39
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
To máš nepochybně pravdu. v konečném důsledku jde strašných prachů za ropu ven - ať je to Rusko, Arábie nebo kterej čert. Noa elektrika je budoucnost, okamžitě bych začal stavět víc atomových el.
jinak EV to je téma...ona přenosová siˇˇt, doba dobíjení (představ si to na dálnicích) a td. No a s těma náklaďákama je vážnej problém. E-truck je hovadina. Technologicky ještě dlouho nemožné. Jen pitomý koncepty. Třeba bude zboží dálkově zas jezdit víc na Evlakách, stejně kamiony každýho s...ou. :-)
8. 11. 2016 10:52
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
nejen nakladaky, jsou tam i lode, vlaky, letadla, proste vse co se pohybuje diky fosilnim palivum, spotrebni dan uvadi ministerstvo kazdorocne celkovou za vsechny paliva kterych se tyka spotrebni dan
8. 11. 2016 11:11
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
jj, a hlavne tihle cos popsal produkujou děsivý násobky emisí proti osobákům.

jinak ahoj, dlouho jsme se neviděli:)
8. 11. 2016 18:07
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Viděl jsi někdy nějaký graf? Bavíme se tu totiž o skleníkových plynech (které korespondují s objemem spotřebovaného paliva) a v rámci dopravy ta automobilová v EU naprosto dominuje. I osobní auta udělají víc než letadla, lodě a vlaky dohromady. Ano, lodě nejsou čisté, když spalují odpad v porovnání s tím, co lijeme do aut (ale zase taková loď na přepravu zkapalněného zemního plynu bude celkem čistá). A letadla nejsou efektivní, což je logické vzhledem k jejich cestovním rychlostem (lodě naopak jsou, protože se můžou ***t, byť jsou na tom z hlediska odporů dost špatně).
8. 11. 2016 18:11
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
proc se teda uvadi ze jen 8 nejvetsich kontejnerovych lodi sveta vyprodukuje za rok stejne sklenikovych plynu jako za rok cela automobilova doprava?

asi to bude graf od grafu jinak, to podle toho kdo ho dela nebo kdo si ho objednal
8. 11. 2016 18:33
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Jsi si jistý, že jsou to skleníkové? Že tam nejsou třeba oxidy síry. Auto totiž moc oxidů síry nevypustí, když v palivu už notnou dobu moc síry není. Leda by emise z těhle lodí vůbec nezapočítávali do statistik. To by si žádalo bližší pohled. Po pravdě mi ta čísla přišla překvapivě malá. Na druhou stranu, osobní auta mají větší podíl na emisích CO2 než nákladní auta, pokud si dobře vzpomínám, a lodě jsou efektivní.
8. 11. 2016 22:43
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Co se sklenikovych plynu tyce, tak jsou na tom EV zdaleka nejhur. Brutalni efektivita vyroby el.energie z fosilnich paliv, ztraty pri preprave a dobijeni. Prepocteno na ujety kilometr to bude nekolikanasobne vic sklenikovych plynu nez u bezneho spalovaciho motoru.
9. 11. 2016 09:09
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
nepis nesmysly, bez elektriny bys nemel ani litr fosilniho paliva, na kazdy litr fosilniho paliva se musi vyrobit cca 1.5-1.6kWh elektriny, takze ji take zapocitavej do spotreby fosilnich aut, pak temrve pocitej nejaky emise ;-)
9. 11. 2016 11:08
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Je to zhruba 1,5 kWh energie, ale ne nutně elektrické ;-) Ta činí jen zhruba šestinu tohoto množství.
9. 11. 2016 15:54
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Velká část bude určitě teplo. Na to je samozřejmě hloupost používat elektřinu. Pokud vím, rafinerie mívají své vlastní elektrárny. A protože využívají vzniklé teplo, určitě dosahují vysokých účinností.
9. 11. 2016 11:09
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Nemáš pravdu, i v českých neekologických podmínkách je výroba + ztráty při přenosu a nabíjení na takové úrovni, že je elektro asi na polovině emisí CO2 a ostatní jsou rovněž řádově dost podobné. Spočítej si to.
8. 11. 2016 19:48
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
To nikdy nikdo netvrdil, delala se jen studie na oxidy siry, ktere auta nemaji, takze pak toho vyjde takovy bylvaruhodny vysledek
Avatar - Emel
8. 11. 2016 11:00
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Energetický mix ČR je tuším cca. půlka uhlí a třetina jádro. Jaderné palivo je dovoz z Ruska, uhlí momentálně nevím, u uhlí je asi většina z domácích zdrojů, které ale taky nejsou neomezené. Určitě je to ale výhodnější, než dovoz ropy.
8. 11. 2016 11:11
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
jj
radioaktivní pálivo = dovoz Rusko a USA
ropa = dovoz Rus a Arab
zemák CNG = dovoz Rusko a Norsko
uhlí = vlastní z Mostecka ČR, potom dovoz Čína
ropák LPG = vlastní ČR výroba Kralupy nad Vltavou
vítr = vlastní ČR výroba pohraniční horstva a vysočiny
voda = vlastní ČR dědictví od našich dědů
slunce = vlastní ČR dědictví předchozích vlád co ste si zvolili [odkaz] [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
8. 11. 2016 11:13
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
ňákej uran máme ne? teď se snažím bavit normálně. myslím, že jo.
jinak s tím větrem..kdekoliv chceš vrtule, vidláci je tam vodpeticujpu a vodreferendujou.
bohužel.
8. 11. 2016 11:19
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Uran v podobě rudy ano, ale už ne kapacity na jeho zpracování. Navíc by to bylo nerentabilní a ta těžba je brutálně neekologická.
8. 11. 2016 11:23
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Ono ale hlavne cena uranu do Temelina (ktery sam o sobe vyrobi dost elektriny na pohon teoritcky vsech osobaku v CR kdyby byly na elektrinu) stoji zanedbatelny zlomek toho, co stoji ropa do tech aut...
8. 11. 2016 12:30
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Zobud sa, na vsetky osobaky v cr by ledva stacili 3 Temeliny, skus si predstavit co by to stalo a trvalo ich postavit. Rapidna elektromobilizacia je nerealna.
8. 11. 2016 12:38
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
A na tos dosel jak? V CR spotrebuji osobaky cca 4 miliardy litru PHM. Bezny osobak ma spotrebu kolem 6 litru, bezne EV ma spotrebu kolem 18 kWh na 100km. Tj na kazdy litr potrebujete cca 3 kWh elektriny coz vam da za rok cca 12 TWh (coz je podstatne mene nez cesky rocni export napriklad i mene nez vyrobi rocne Temelin).
Do toho jeste muzes zohlednit to, ze se usetri obri mnozstvi elektriny, ktere spali rafinerie ropy a to, ze diky tomu, ze se EV nabiji v noci tak muzete i stavajici zdroje lepe vyuzit, takze s vyrobnimi kapacitami v CR neni opravdu sebemensi problem. Jedine co by bylo treba zlepsi, je koncova infrastruktura (transformatory pred dompacnostmi), ale ta se bohate zaplati v cene zvyseneho odberu elektriny.
Avatar - Magister
8. 11. 2016 13:16
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
To by byla krásná čísla, kdybys ale započítat efektivitu a ztrátovost. A to se nepočítá s počasím, životností baterií a zmenšující se kapacitou.
8. 11. 2016 13:22
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Jak ovlivni snizeni kapacity baterky spotrebu? Pocasi jsem moc nepochopil, ten prumer spotreby s pocasim logicky pocita...
Ztratovost zapocitana neni, ale to ani ty uspory, ktere jsem tam zminil, navic ta rezerva je tak obri, ze to je naprosto nepodstatne pro myslenku toho pripsevku...
Avatar - Emel
8. 11. 2016 13:25
Re: Kdo má zbytky mozku v hlavě
Hrubě to tak asi počítat lze, u benzínu se taky nutně neřeší náklady na distribuci...

Zmenšující se kapacita baterie je problém, ale neovlivní ti celkovou spotřebu energie.
8. 11. 2016 15:57
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
jj
ŠPEKOUNKOVÉ MOJI S ELEKTŘINOU ČESKÁ REPUBLIKA DÍKY TEMELÍNU NEMÁ PROBLÉM !!
ELEKTŘINY MÁME JAKO SRAČEK NA ROZDÁVÁNÍ [odkaz] DOSTUDUJTE SI TO. STEJNĚ JAKO SLOVENSKO neb tak poudal RASTO CHVÁLA [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
8. 11. 2016 15:59
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D [odkaz]
8. 11. 2016 11:57
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Zdravím, vidlák zas až tak el.en. nepotřebuje. A co takhle větrný park na kavčích horách. čt je tam stejně na houno.
8. 11. 2016 18:20
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
zrejme koukas na instalovanej vykon, ano tam uhli dominuje cca 50%, jenze instalovany vykon neznamena ze se tolik opravdu vyrabi z daneho zdroje, nastesti :-) vyrobne je to nastesti pro uhli horsi, neb uhelky obcas slouzi jen jako zalozni zdroj elektriny, tedy dale elektrarny jedou vpodstate jen v nejnizsim rezimu a jsou pripravene jakoz aloha protoze se nejlip startuji na vyssi vykon, v 2015 bylo uhli i diky vypadkum jadere nekde na 40% vyrobene elektriny, a nastesti rok od roku je to pro uhli nizsi procento :-)
14. 11. 2016 13:10
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Energetický mix v rámci EU se dá najít v tomdle článku, který srovnává ekologický dopad aut se spalovacím motorem a elektromobilů:
[odkaz]
Avatar - N6600
8. 11. 2016 10:36
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Hlavne by sa sposob dotacie mal poriadne premysliet, aby to nedopadlo ako v Norsku.
8. 11. 2016 15:00
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Norsko to má právě řešeno příkladně. Nejedná se u nich o dotace, které by zaměstnávaly hromadu úředníků a firem na dotace jako u nás, ale jedná se o slevy na daních. Administrativně jednoduché a levné. Viděl jsem fakturu, na BMW i3 tam byla 0% DPH. Jak účinné a levné. Poplatky za registraci auta byly zlomkem spalováku.
Když už něco podporovat, tak tímto způsobem.
Ne jako u nás, kde se tu pak živí armáda firem na získávání a zpracování dotací.
Avatar - Emel
8. 11. 2016 15:15
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
No to nevím. DPH 0% je zajímavá, ale pro firmu celkem zbytečná "finta".

Jestli na nákup elektromobilu poskytneš slevu na dani (třeba z příjmu) nebo dotaci není administrativně velký rozdíl, naopak bych řekl, že forma slevy je spíš administrativně komplikovanější (je nutné to řešit k jinému datu, řešit souběh s jinými slevami apod.).

Sleva z registračních poplatků ano, to je jiná věc... ale to předpokládá, že se nejdřív smíříš s těmi poplatky.
9. 11. 2016 15:02
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Tak firma si uleví na jiných daních než DPH. 0% DPH je pobídka pro neplátce, tj. spotřebitele.
Rozdíl mezi slevou na dani a dotací je obrovský. Jestli jsi někdy žádal o dotace, tak si dovedeš představit, jaký aparát (na obou stranách) je k tomu nutný a kolik člověkotýdnů/měsíců spotřebuješ na těch 5 let, co se dotační titul poskytuje. Vždyť tady v ČR máme i armády specializovaných firem, které jsou přicucnuté k dotacím žadatelů, protože je to nesmírně komplikované a byrokratické.
Kdežto se slevou na dani stačí jen doložit danou skutečnost, jeden úředník na okres/kraj zkontroluje oprávněnost (např. doložením kopie TP se zapsaným EV) a je to. Slevu si poskytnete sám v daňovém přiznání.
8. 11. 2016 10:37
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Jakmile skonci dotace, skonci auta na elektrinu.
Avatar - Magister
8. 11. 2016 13:17
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
To je velmi pravděpodobné. I nimi je to nerentabilní, jak se ukazuje.
9. 11. 2016 15:02
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Nevím, já dotaci nemám a přesto jsem si EV koupil.
8. 11. 2016 10:51
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
spotrebni dan z paliv jsem tu vypisoval mnohokrat, na kazde auto registrovane v CR je to necelich 10 tisic korun rocne, takze pokud by se mela vykrekt vypadek ze spotrebni dane na palivech (vsech, v tech miliardach rocne nejsou jen auta, ale i lode, letadla, vlaky, proste to je prodej paliv, ne jen osobaky) tak bude stacit zavest silnicni dan nebo mytne kde se vybere podobna suma, ostatne beztak CR cekaj podobne poplatky tak jak tak
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 10:54
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Nemusí, vystoupíme z EU a oddychneme si od různých kravských poplatků a norem..
8. 11. 2016 11:21
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Ty poplatky si ale vymysli lokalni vlady, ne EU
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 11:40
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Nikoliv, většina jde z Bruselu, díky Lisabonu nutno uposlechnout. Např. zvýšení spotřební daně na cigára, zákaz prodeje kotlů s normou 2 a nižší, pouze nízkoenergetické stavby od roku 2020, atd. atd.
8. 11. 2016 11:48
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Ano par veci jde z EU, vetsina nemyslu a pruseru je z pera lokalni vlady.
Mimochodem co je spatneho na vyze zminenych vecech?
Regulace domacich kotlu (pekelny problem do ktereho nikdo nemel koule od revoluce kopnout)
Spotrebni dan na cigara (ta by se zvedala tak jako tak, takhle je to pro loalni politiky jen pekna vymluva).
Nizkoenergeticke stavby (mimochodem ta EU norma neni nejak zasadne prisnejsi nez ceska uz davno platna norma, jejiz zprisneni by by opet urcite prislo - bonus je ze kdyz to je jendotne v EU, tak je to lepsi napr pro standardizace stavebnich materialu apod, vyuziti typizovanych projektu na celem trhu a ne resit jestli to, ze se muze postavit v CR, muzete postavit i kilometr za hranici na slovensku apod)
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 12:00
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Normy ČSN byly dávnou přísnější, než normy EN, to ví každý. Norma na novostavby po roce 2020 prodraží dle typu stavby stavbu samotnou minimálně o 100 000 Kč (v bedně říkali na byt 3+1 o půl mega, ale to se mi nezdá..), což jsou pro stavebníka vyhozené peníze. Ano, pokud je třeba dorovnat cenu cigaret v rámci EU, pojďme dorovnat i sazby spotřební daně na alkohol včetně vína. Nejsem proti ceně za půllitr piva za 50 Kč, ubude ožralců na ulicích. Dle Lisabonské smlouvy má právo unijní přednost před právem národní, včetně norem a zákonů. Takže pokud brusel řekne Ne, my ho jsme povinni přijmout a respektovat, jinak přijdou sankce (např. odmítnutí kvót na čmoudy).
Avatar - Magister
8. 11. 2016 13:21
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Tak to je hodně zjednodušený výklad. Právo unijní se týka úzce vymezených oblastní. Je to podobné jako v USA, jen EU je podstatně volnější. Na EU se hodně lidí vymlouvá, ale většina norem, poplatků a nařízení vůbec není z pera EU, ale našich vlastních politiků a kontrol.
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 13:24
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Ano, vydává je ČR, ale dle přizpůsobení a sjednocení norem a zákonů dle Bruselu. Takže z hlavy našich politiků většina není, jen se česká legislativa mění v bruselskou.
8. 11. 2016 14:37
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Je věcí lokálních vlád jak ty směrnice promění do zákonů dané země, což dává prostor pro "tvořivost" místních snaživců viz např. slavné balené koblihy ministrině Součkové, které po nás nikdo z EU nechtěl.
Holt, jak se říkalo za bolševika, ... iniciativní blbec horší než třídní nepřítel.
8. 11. 2016 18:54
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Někdy je neuvěřitelné, co dokáží na úřadech při implementaci vymyslet. Nebo už při překladech.
8. 11. 2016 13:46
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Hlavne je totalni ekonomickej nesmysl stavet jinej nez nizkoenergetickej dum. Jasne, byla by prasarna kdyby tlacili aby se staveli jen domy pasivni, ale nizkoenergetickej dosahnes v pohode s 38ckou cihlou plnenou vatou a zateplenim stropu 20cm isoveru. Nic financne narocneho a nic konstrukcne sloziteho na tom neni....
8. 11. 2016 15:03
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Asi tak. Kdo dneska při stavbě domu myslí hlavou, tak nic jiného než nízkoenergetického nepostaví. Kdo je fajnšmekr a má na to peníze, tak to doladí až do pasivu.
9. 11. 2016 09:00
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Hlavne by malo byť jasné, že je vláde a Bruselu exkrement čo si kto na vlastnom pozemku postaví - ak nepoškodzuje záujmy okolia. A tým nemyslím záujmy typu "nehodí sa to tam" a podobne. Stavbu platí to zo svojich, energie platí zo svojich, tak čo je komu do toho?!
8. 11. 2016 15:49
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Je celkem zábavné pořád poslouchat něco o "Bruselském diktátu". :-)
ČR je členem Evropské Unie stejně jako státy kolem nás, všechny tyhle státy volí své lidi do europarlamentu. Žádný Brusel nikomu nic nediktuje, to, že máme tak nízkou účast u voleb do evopského parlamentu, už není problém EU, ale nás samotných. :-) Zvolíme si tam lidi, kteří tam jdou jen za vidinou zisku, navzájem si tam zaměstnávají členy svých rodin, jsou neaktivní, nepředkládají zákony, ani nechodí na zasedání a pak si stěžujeme na nějaký diktát. Opravdu geniální.:)

A jinak, sám osobně nevidím nic špatného na tom stavět pouze nízkoenergetické stavby (či pasivní,...).
8. 11. 2016 18:24
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Myslíš si, že to někoho nenapadne zavést, když to uvidí v zahraničí? Co kdybych takhle řekl Chorvatsko, co se ti vybaví (z toho aktuálnějšího)? Na národní úrovni si vystačí sami. Je to jen otázka toho, co si ještě můžou dovolit, aniž by je následně lidé vyhodili z okna na dlažbu. Doslova. Ano, nebylo by to všude stejné, byla by větší rozmanitost.
8. 11. 2016 12:36
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
blbost, vetsina birokracie, poplatku a vseho okolo mame i bez EU, je to jen o nasich valstnich politicich, mnoho zemi ktere jsou s nama v te same EU tolik poplatku a birokracie jako mame v CR nemaj, no jak to asi delaj kdys jsou v te same EU?
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Tak asi najviac šlo o pritiahnutie čo najväčšieho množstva zákazníkov, aby sa pohon áut elektrinou vôbec rozhýbal. A ako získaš zákazníka? Predsa dáš mu do rúk nejakú výhodu alebo zľavu. Táto potreba už zrejme nie je pre Teslu taká akútna, takže sa rozhodla nejaké tie peniažky ušetriť. Beztak to pre majiteľov áut Tesla nie je žiadna rana a tých pár Eur za nabitie bateriek si určite odtŕhať od úst nemusia... :-)
Avatar - Emel
8. 11. 2016 13:17
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Tesla dosáhla nějakého rozšíření... a hlavně, postavila se čelem k hlasům, že pro rozšíření elektromobility by to nutně chtělo "Model S za půlku", a začala tomu říkat Model 3. To je teďka podle mě ta hlavní výzva pro Teslu - ne autonomní auta, ale schopnost vyrábět dostupné auto v uspokojivém množství a kvalitě.

Pokud trh uzná, že Model 3 sice nemá dynamiku ani dojezd eSka, ale jinak funguje dle očekávání, pak jsou dveře do fleetů otevřené (pootevřené), i bez elektřiny zdarma.

PS: krom finanční stránky má dobíjení zdarma ještě jeden příjemný bonus, a to jsou nulové náklady na administrativu okolo toho...
Re: ELEKTŘINY MÁ ČR JAKO SRAČEK !!
Myslím, že si to odhadol dobre. Ale myslím si, že Muskovi vôbec nejde o to vyrábať autá. Ide mu len o to, rozbehnúť to, rozšíriť elektromobilitu a pripraviť živnú pôdu pre iný, podstatne väčší biznis.
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 10:53
Ono
tenhle sociální projekt, jako jsou všechny elektromobily, jednou přestanou téci dotace a půjde do kytek...
Rozbalit vlákno
19
8. 11. 2016 12:39
Re: Ono
stezi, elektromobily se jiz resi ve velkem i na vladnich urovnich a stezi tak muzou Ev skoncit s datacema, vpodstate automobilky se jen prizpusobujou a pokud jim nic jineho nezbude tak proste EV budou muset nabizet, jinak muzou zavrit kram ;-) naopak spocitane to ma dobudoucna stoprocentne diesel v osobni doprave, o odstrihnuti dieselu jiz nahlas hovori nekolik statu a to i ty ktere maji na automobilovej trh nejvetsi vliv, pristich 15-30 lewt bude pro automobilovej trh obrovskej prerod ;-)
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 13:22
Re: Ono
Tlachání politiků je jedna věc, realita bude jiná, diesel nekončí a ani nezkončí.
Dokud budou politici štědře dotovat elektromobily, kde výrobní náklady převyšují xkrát výrobu "klasiky", dotacemi, možná si je nějaký psychopat, který podlehne propagandě, koupí. Jakmile dotaze Z NAŠICH DANÍ nebudou, nikdo si ti křápy nekoupí, jelikož by se tak vysoká cena nikdy nesplatila provozem.
Avatar - Emel
8. 11. 2016 13:29
Re: Ono
To závisí taky na tom, jak se bude vyvíjet legislativa ohledně emisí (např. cena za nadlimitní g CO2) nebo cena ropy.
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 13:38
Re: Ono
Cena ropy by měla jít příští rok nahoru, takže rozdíl mezi benzínkem a naftou se bude zvětšovat
8. 11. 2016 17:01
Re: Ono
No, ono to nevychází nějak dramaticky hůř. I kdybychom odpočítali spotřební daň u benzinu a nafty, vycházel by provoz elektromobilu zhruba o o čtvrtinu až polovinu levněji, dnes se spotřební daní je provoz levnější o polovinu až dvě třetiny (zejména u větších aut je úspora výraznější). Výměna baterie po nějaké době sice nebude levná záležitost (přes 100 tisíc u elektromobilu jako je Leaf), nicméně si sám odpověz na otázku, kolik peněz se provalí za údržbu dieselového motoru a budeš na dost podobné částce.
Avatar - Magister
8. 11. 2016 13:23
Re: Ono
Už bylacelá řada projektů, které jsou pomalu do kytek. Jaderné elektrárny v Německu, pitomé větrné vrtule, které více škodí než vyrobí nebo šílené sluneční elektrárny místo polí. Elektrická auta, pokud nepřijde efektivnější metoda skladování proudu, budou následovat.

Elektrickým projektům se daří tam, kde jsou dotace a podpory. To funguje nyní, protože vládne levice. Jakmile se to otočí - snad brzy - a bude vládnout pravice, bude se narovnávat trh, ubude zásahů a to bude nejspíš konec některým alternativám.
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 13:26
Re: Ono
Nehledě na to, že pokud bude jezdit u nás třeba 10 tis elektromobilů, síť padne, není na takové výkyvy stavěná.... Navíc pokud odstaví stabilní a rychle ovladatelné zdroje energie, jako jsou uhelné a jaderné elektrárny, již jim nic nepomůže ;-)
8. 11. 2016 13:55
Re: Ono
tak to je blbost na entou, sam CEPS a CEZ jiz pred 2 lety primo zdelili ze tehdy soucasna elektricka sit je pripravena na to aby zvladli napor 100 tisic elektromobilu, takze bud lze nekdo z CEPS a CEZ nebo lzes ty >:D komu asi tak budeme verit vic?

a hlaven v tom prohlaseni i stalo ze pokud by v CR bylo vice elektromobilu ktere by se nabijeli, tak by to naopak ceske rozvodne siti ulehcilo z prebitku z Nemecka
8. 11. 2016 14:28
Re: Ono
jenže t přebytky musí republikou jen projít. Odbrat je v ČR nemůžeme. Jinak co to je 100.000 aut? To je relativně nic.
8. 11. 2016 18:25
Re: Ono
to je samozrejne mesmysl, tohle vsechno resi energeticka burza a elektrina z Nemecka nebo odkudkoliv jinud vubec nemusi skoncit v Nemecku, preprodat se muze kamkoliv, tedy i vnitrostatne, ale tim ze mame sami prebitky tak to v tom Nemecku stejne konci protoze tam tu elektrinu koupej ;-) jestli si myslis ze je to jednoduche a Nmeci si jen prez nas neco posilaj, tak si hloupejsi nez jsem si myslel
8. 11. 2016 22:53
Re: Ono
No tady bych se zejmena pozastavil obecne nad infrastrukturou, protoze kdyby se tu ted objevilo najednou 100.000EV, tak pri prumerne dobe nabijeni, prumernem dojezdu a poctu dobijecich stanic budes cekat tak tyden, nez se dostanes na radu.
Jinak i kdyby byla pravda co pises, tak 100.000aut je nic, zcela zanedbatelne cislo i v meritku nasi zemicky. Elektromobilita v dnesni podobe je jen vykrik do tmy, marketingovy slogan hodici se tak akorat do eko magazinu a ne na silnici.
9. 11. 2016 09:26
Re: Ono
CEZ nepsal o nabijeci infrastrukture, ale o tom ze prenosova soustava v CR je na to pripravena, navic prozatim je elektromobilita spise vhodna pro lidi co muzou nabijet doma, tedy ze maji treba dum nebo garaz kde je moznost nabijeni, verejna nabijeci sit se bude pomalu rozrustat take, ale tak nejak s elektromobilitou samotnou, CEZ a EON maji vytypovana mista kde se bude stavet nabijeci infrastruktura a bude s eproste stavet tak nejak s rozrustajici se zakladnou elektromobilistu
9. 11. 2016 16:32
Re: Ono
Nedávno jsme s kolegou tak orientačně počítali potřebný výkon elektráren kdyby hypoteticky všechna prodaná osobní auta v EU byla výhradně elektromobily.
Dopočítali jsme se k tomu že jen pro auta prodaná během jednoho roku by byl potřebný výkon dvou JE Temelín.
Z toho pohledu je evropská energetická soustava na masivní rozšíření elektroaut naprosto nepřipravená, prostě chybí i výrobní kapacity. Pokud uvažujeme že by emobilita byla 100% a průměrný věk vozového parku v EU je někde kolem 11 let, bude potřeba jen pro individuální dopravu mít kapacitu 22 JE Temelín + záložní zdroje
9. 11. 2016 18:16
Re: Ono
Je zajímavé, že podle toho, cos řekl, se mi zdá právě naprostý opak, a že by si to energetická soustava ani nevšimla. Pár Temelínů se v evropské síti úplně ztratí. Vždyť Evropa ročně vyprodukuje přes 3000 TWh elektřiny, to ty dva Temelíny s nějakými 30 TWh tvoří jedno procento. Jenom roční změna v generování elektřiny byla mezi lety 2013 a 2014 nějakých 70 TWh (4 Temelíny).
9. 11. 2016 10:14
Re: Ono
Ty přebytky jsou to co nedokáže přenést ze severu na jih německá soustava. Co pritece musí zas odtect. Proc by jinak CEPS stavěl na hranicích zařízení které tomu prutoku ma zabránit?
9. 11. 2016 16:36
Re: Ono
Ten přetok z německa je to co německá soustava nedokáže ve směru sever - jih přenést. To co k nám přiteče musí také odtéct, pokud to u nás spotřebujeme hned za hranicí, jiný zdroj to musí vyrobit.
Třeba ze zprávy ČEPS: „Výrazně v loňském roce narostly fyzické hodnoty toků přes naši přenosovou soustavu, nikoli obchodní exporty a importy. Jedná se o neplánované přetoky elektrické energie způsobené často vysokou výrobou větrných elektráren na severu Německa, která směřovala na jih a východ Evropy,“ uvedl šéf ČEPS Vladimír Tošovský.
Avatar - CHerokee
8. 11. 2016 16:58
Re: Ono
Ve chvíli, kdy Německu zruší jaderné elektrárny, tak to s těmi přebytky nebude tak horké ;-). Co se týká naší rozvodové sítě, tak nesmíš mluvit jen o velkých městech. A i tam jsou problémy. V Ostravě byl velký problém rozšířením průmyslové zóny v Hrabové...síť na to vůbec nebyla optimalizovaná a roky se na tom muselo dělat.
8. 11. 2016 16:45
Re: Ono
Taky by sis mohl nejdřív vzít kalkulačku do ruky :). Kdyby všech 5 milionů osobních aut v ČR přešlo na elektřinu, znamenalo by to zhruba 15-17 TWh navíc (včetně započítaných ztrát ve vedení a nabíjení), což je mimochodem méně než vyvezeme. 10 tisíc elektromobilů si síť vůbec nevšimne, nevšimne si ani 100 tisíc. Např. mezi lety 2006 a 2007 meziročně vzrostla spotřeba elektřiny o 2,1 TWh, což odpovídá zhruba 700 tisícům elektromobilů. A lehla snad síť? Navíc se dá předpokládat nabíjení také přes noc, což by mohlo výkyvy v síti stabilizovat a ne naopak.

Proč by se měly odstavovat jaderné elektrárny? Pokud vím, tak naopak se snaží dostavět nové bloky.
8. 11. 2016 13:54
Re: Ono
staci se podivat do UK jak to postupne zvladaj, osttane i tebou zminene Nemecko je na tom spatne jen podle medii ktere evidentne ctes, jaka pole plna solaru? zkus si v Nemecku dnes postavit solar na poli, pozenou te az za hranice ;-)
Avatar - Machýrek
8. 11. 2016 12:17
Hochstaplerstvi
Vzdycky, kdyz nekdo neco nabizi zdarma, tak to smrdi.
Rozbalit vlákno
0
8. 11. 2016 12:30
Zdarma?
A) Nikdy to nebolo zdarma - bolo to v cene auta. Pokiaľ sa dobre pamätám, tak na začiatku predaja Modelu S, bolo v lacnejších modeloch (60 kWh baterka) nutnosť si za supercharging priplatiť - myslím, že cca 2000 dolárov pri objednávke. Dodatočné náklady boli cca 2500 dolárov.
B) Akosi ste zabudli napísať, že ten "kredit" na cca 1000 míľ je poskytnutý ROČNE.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
8. 11. 2016 16:50
Tu je teda "expertov" na elektromobily...
Keď tak čítam diskusiu tunajších "expertov", tak najväčšiu chybu v živote, ktorú Elon Musk urobil, bolo, že sa pred začiatkom svojich projektov neporadil s týmito "expertmi"... Tí by mu to boli rýchlo vysvetlili, že všetko je to úplne, ale úplne nahouno a na sjačky...
>:D >:D
Rozbalit vlákno
1
8. 11. 2016 18:23
Re: Tu je teda "expertov" na elektromobily...
Elon Musk to uz chcel s Teslou zabalit a dohadoval predaj googlu... az taky expert to nebude, skor marketingovy mag...