Koncem letošního března Tesla Motors na domácí půdě představila Model S, který se ladnými liniemi karoserie nejvíce přibližuje nové evropské třídě prémiových čtyř- a pětidveřových kupé.

Model S

Ve srovnání s nimi podle informací výrobce nabídne mnohem více vnitřního prostoru, protože jeho interiér je připraven pojmout pět dospělých a dvě děti.

K pohonu slouží jeden kapalinou chlazený elektromotor, spolupracující s jednorychlostní převodovkou, napájený z baterií uložených pod podlahou vozu. Standardem budou baterie s kapacitou 42 kWh a za příplatek se 70 kWh. K jejich dobíjení bude možné využít napětí 110 V, 220 V a 440 V. Při dobíjení ze sítě 220 V má tento proces trvat 4 hodiny a v případě využití systému QuickCharge bude nabíjení baterií trvat jen 45 minut. Na území USA mají být k dispozici i stanice, kde bude možné nechat si vyměnit baterie během pěti až osmi minut, což je přibližně stejná doba, jako při tankování paliva do automobilu se spalovacím motorem. Na výstavbě těchto stanic se bude podílet i vláda.

Standardem bude dojezd okolo 256 km, ale pro delší cesty si budou moci majitelé pořídit nebo zapůjčit i baterie, s nimiž se má dojezd zvýšit na přibližně 480 km. Tesla Model S má dosahovat maximální rychlosti okolo 192 km/h a akcelerovat z 0 na 96 km/h za 5,6 s. Oblíbenou americkou disciplínu sprint na čtvrt míle (400 m) zvládne za 14 s. Výrobce již nyní při představení předsériového vozu uvádí, že později nabídne i sportovnější provedení, které zvládne zrychlení z 0 na 96 km/h pod 5,0 s.

Na konstrukci skeletu i povrchových panelů karoserie je v hojné míře využito hliníku a hmotnost vozu je 1735 kg. Elektromobil je dlouhý 4978 mm a má rozvor náprav 2959 mm. Interiér má ve třech řadách nabídnout prostor celkem sedmi cestujícím, přičemž ve třetí řadě mají být dvě samostatná sedadla pro děti, která se mohou ukrýt v podlaze a druhá řada sedadel je tradičně sklopná v poměru 40/60. Standardem má být plně digitální přístrojový panel a 17palcová dotyková obrazovka na středové konzole.

Zájemci o Teslu Model S si musí ještě nějaký čas počkat. Společnost sice již nyní přijímá objednávky, ale dodávky vozů budou zahájeny až ve třetím čtvrtletí roku 2011, kdy se k prvním zájemcům dostanou vozy s číslované 1000kusové zahajovací série s označením Signature. Prodej standardního provedení s chudší výbavou se má rozběhnout až v roce 2012 a jeho cena je stanovena na 49.900,- amerických dolarů (zhruba 900.000,-Kč) bez místních poplatků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…