... o Tesle, bylo jasné, že se objeví i tady a dnes poměrně brzy. Napadla mě hned řada poznámek typu jak dávám "bolševikovi rok, maximálně dva" a podobné blbiny. Nakonec jsem si řekl, že to dnes nebudu rozjíždět a raději nedám ani žádného smajlíka. Dokonce bych nejraději upravil i dnes povedený titulek z Tesla možná letí vesmírem.... na Tesla sice letí vesmírem.....aby nebyl až tak pejorativní. Protože letí, to všichni víme.
Titulkovač dnes za 1- a samotný text mi dnes přijde zcela korektní.
Jistě máš pravdu.
Ať si i takoví vizionáři berou peníze na vývoj a budoucnost ze svých účtů, ze zisku svých firem (za určitých podmínek), z rozpočtů států (opět za určitých podmínek) a klidně i od obyčejných lidí, kteří mu je dají dobrovolně.
Pokud si je ovšem berou dopředu pod záminkou dodání nějakého produktu v určitém termínu a tento závazek, ještě k tomu vědomě a možná i záměrně, neplní, tak je "chorý" ten vizionář nikoliv svět.
To je hezká myšlenka, ale tesla peníze ze záloh opravdu neroztočila. Kolik mají rezervací, 400.000? Krát 1.000 USD, to není ani 0.5 mld. Tesla má aktuálně hotovost 3 mld.
Btw, rezervaci můžete kdykoliv zrušit a zálohu vám vrátí. Peníze z rezervací drží stranou. Že neplní termíny nerozporuji, to je ale každého věc, jestli jim ty peníze na zálohu dá (já bych jim je nedal).
Takovy AvtoVAZ se o bankrot nejen pokousel, ale i k nemu s velkou paradou doputoval, a to uz v roce 2009! Netreba dodavat, ze poctive zaklady budouciho bankrotu AvtoVAZu polozili jiz soveti nekde v 70-80. letech.
Sorry Musku, ale ani v tomhle nejsi zadny prukopnik. :yes:
tak on v tom neni prukopnik ani v USA, staci se podivat par let zpet (presneji 9) kdy krachla GM, jen tak do placu, dluh byl 50 miliard dolaru a za rok 2008 mela ztratu 30 miliard, proti tomu je Tesla jeste docela na pohodu s tema jen necelyma 700 milionama, zadnym nesplacenym uverem a CF cca 3.5 miliardy na uctech
trosku se obavam ze krach opet nenastane a ti co si na to zde porad vsazej zase zaplacou ze jim zase ta vestecka koule lhala, asi ji holt malo lestej a tak jim nevesti moc dobre >:D
je pro predstavu par sofer, kdy US vlada GM zachranila odkupem dluhu v radu 50 miliard a financni pomoci 35 miliard (v dobe bankrotu meli cistou ztratu 82 miliard dolaru), zamestnancu melo v te dobe GM cca 250 tisic, Tesla ma zamestnancu cca 20 tisic a ztratu ma 1.6 miliardy
Kdyby GM a chrysleru stát nepomohl, imho oni už dost velkou část dluhu splatili, tak by o práci přišly stovky tisíc lidí, navíc stát by musel začít vyplácet pneze lidem, co měly staré odborářské smlouvy a stálo by je to daleko víc.
Takhle jen něco utopili do OldCar Co a stálo je to méně >:D A ještě neměli na krku stávky a ztracené voliče
GM svoj dlh už splatil
. GM neskrachoval preto že by sa mu nedarilo, Bola to totiž jediná možnosť ako sa zbaviť starých a nevypovedateľných zmlúv s odborármi. Ak neexistuje subjekt, neexistujú už ani zmluvy. V posledných rokoch existencie starého GM totiž firma fungovala skoro ako socialistická škodovka, prezamestnanosť a obrovské platy. Takto to už ďalej nešlo a tak sa rozhodli pre bankrot.
Tu velkou raketu toho velkého průkopníka vynesl k nebesům starý dobrý petrolej (většinová součást nafty) ...... takže diesel ...... >:D >:D >:D >:D
na baterky to nějak nešlo :-)
1) sověti ty žiguly nestačily vyrábě, krom soc zemí se totiž sotvky tisíc kusů vyvezly mimo soc země - Turecko , Británie + Island, tam se prodalo asi 80 000 ks, Německo, Rakousko, Skandinávie, Jižní Amerika, Kanada, Francie atd.....
Za problémy může Jelcinova vláda, která nedokázala firmu prodat strategickému partnerovi a pokud prodat nechtěla, ligicky do toho musela nalít stovky milionů na modernizaci, restrukturalizaci a uvedení nových modelů, což neudělali....
Problém byl hlavně v tom, že ladovští konstruktéří a technologové nebyli sami schopni vyvinout konkurenceschopného nástupce Samary. Řada 110 bylo učiněné peklo (vzhledové, jízdní i svou hrozivou "kvalitou" zpracování). Pokud by AvtoVAZ měl peníze zavádět postupně do výroby modernější licenční Fiaty (131, Regata, Tempra, Marea), situace by vypadala mnohem lépe... :-O
Muskovy prachy vyletěly komínem .... pardon .... raketovými tryskami. >:D
A pro šamana - koukni na to kolik lidí zaměstnává Tesla a kolik GM, stálo za to GM zachránit, a už taky vrátili vše co si půjčili. Kecáš voloviny až se ti práší od huby.
Elektro nebo benzin, ztráty, počty kusů, vem to čert. Ale to nedokážou přetáhnout pár kvalitářů odjinud? Když neumím tolerančku, numím těsnění, tak si to nekomplikuju bezrámem. Tak to obšlehnu z nějakýho Céčka, dám na výkres deviation +-0,5 od 3D tvaru a jedu. Když vidím na YT tu nekvalitu, to je jak Korea z devadesátek.
ty blaho, tys dobry teoretik - jak chces ten dil vyrovnat pro mereni, abys zjistil, jestli jsi vubec tech +-0,5 od 3D modelu? a jak se meri vis? ... pravdepodobne to takhle v tesle maji a proto jim to nelicuje (neumej se dopatrat toho, v cem je chyba).
Optika? Profile of surface v gd&t, nominal k tomu a jsou v 21. stoleti. Neni to super, ale kdyz to lip neumi. Nejsou to jen tesneni, celkove slicovani je mizerne. Catia ma tolerancku integrovanou, staci jen pouzit a umet vyhodnotit. Ale hlavne zase opakuji - proc si to zbytecne komplikovat? Zacnu jednoduseji a az to ovladnu, posunu se dal.
Presne tak ako pises.. nie je to len o licovani, 90% vyrobenych aut v Tesle musi ist na opravy/dokoncovacky. V Toyote je to iba 10%. Je to obrovska ztrata penazi, mena znacky a spomalenie vyroby = popis najvacsich problemov Tesly. Nemyslim si ze po predchadzajucej spolupraci by bol problem pretiahnut par kvalitarov k sebe.. ale potom by uz Tesla haterom nic neostalo.. :-)
možná že tesla skončí , možná ,že krachne a žádné další auta už nevyrobí, ale ta co teď letí vesmírem ta tam bude už navždy a navždy bude připomínat vizi jednoho člověka ;-) možná, že i sám musk ví, že to s teslou nedopadne dobře a tak poslal právě auto do vesmíru aby alespoň jedno zustalo :-! aby se vědělo kdo a kdy byl první :-!
:-) ....aby alespoň jedno zůstalo....
Zůstane alespoň do doby, než se s něčím srazí. I když ten největší "provoz" tímhle bord*elem už má za sebou. [odkaz] >:D
Myslim si ze je vacsia sanca ze Tesla v kozme zhori ako ze Tesla Motors zkrachuje. Kazdy kto ma zakladne vedomosti z matematiky a ekonomiky vie ze je Tesla v tazkom pluse a vtedy sa nezvykne krachovat :-)