Společnost Tesla Motors od konce loňského roku přijímá objednávky na svůj první těžký nákladní automobil kromě USA a Kanady rovněž ve Velké Británii, Norsku a Nizozemsku.
zálohy vybírají, testy zrychlení dělají, ale!!! .................................. že by to nákladní auto naložili a přejeli např. z LA do Las Vegas /což normální náklaďáky dělají ;-) /, to ne. A já se ptám proč?
Odpoved je jednoducha. Maju dostatok objednavok aj bez toho a ta zakulisnejsia, tahac ma mat max povolenu hmotnost 36ton, ale neuvadza kolko z toho budu baterie a kolko naklad, zatial ten pomer nie je taky dobry ako s next gen bateriami ktore budu mat v case vyroby to uz bude vsetko ok. Ziadne vzdusne hrady so far..
Seš dobrej, všichi co se od roku 1980 snaží dělat eletkromobily říkají to stejné, jsme jen krůček od cíle, jen ty baterky nám chybí, ale do půl roku budou. >:D >:D >:D
Vážně máš pocit, že v technologii baterií se od roku 1980 toho tolik změnilo? /mimo to, že dávno objevené technologie Li-on, Li-pol, Ni-mh, se dostaly na hrany svého technologického využití/.
Nezměnilo se nic, stále se jedná o těžké baterie s omezou životností (max 5 let při dobrém zacházení), omezenými provozními podmínkami (tj v -40 a +50 to mooc nefunguje) zabírající velké místo a vyždující dlouhé nabíjení.
Navíc na to není vůbec připravena infrastruktura a není kde vyrábět ekologicky proud.
>:D Experti.. zmenilo sa toho vela, kazdy rok sa vyrazne zvysuje energeticka hustota lithiovych baterii. Skuste si trochu pogooglit, existuje vela druhov lithiovych baterii s roznymi technologiami, materialmi a formatmi.. na temu infrastruktury a ekologickeho prudu sa nebudem ani vyjadrovat, mate google zistite si sami ake bezproblemove je nabijanie tam kde su EV rozsirene, ako rycho rastu nove nabijacky ako sa do tejto temy zapojil aj Shell atd... + ake jednoduche je vyrabat elektrinu z obnovitelnych zdrojov a to ci sa to deje alebo nie zavisi len od toho ako dany stat tlaci na elektrarne.. toto su len dookola omielane hoaxy pre ludi ktorych nezaujimaju nove technologie ale len hate na vsetko nove.. Aj Wilhelm II. bol presvedceny ze automobily su len docasny modny vystrelok popri overenych konoch a tak isto sa budeme pozerat o par rokov aj na tychto EV haterov..
Dalsi velky skok na poli baterii su (dufajme ze ekologicke Sodium) Solid State baterie, nieco by uz malo byt uvedene tieto dni na CES, Fisker machroval s ich uvedenim. Ak to je pravda tak baterie budu niekolkonasobne lahsie, lacnejsie, s vyssou kapacitnou hustotou a nabijanim za par minut a to konecne spusti hromadnu EV migraciu..
Jo? Vše je připraveno?
Tak jo, zapoj dneska přesně v 19:00 v takovém kladně do sítě 60 000 aut Tesla, uvidíme jak to sít přežije >:D >:D >:D To by byl blackout jak vyšitej.
Obnovitelný zdroje? Kolik megawatů stabilního proudu bez výkyvů ti vyrobí větrníky, biomasa a solár.
Při tak stabilním počasí jako ve světe je. Podívej se na USA - v létě záplavy, deště, vichřice s rychlostí 110-140 m/s a tedka sněhové vánice a -40.
To budou soláry a větrníky vyrábět jedna radost, ehhe.
Pročítám si jeho reakci a nemůžu nikde narazit na to, že by napsal, že je "vše připraveno". :-)
V roce 2010 bylo v ČR 145 elektromobilů, na konci roku 2017 jich bylo zhruba 1500. Na 10 tisíc provozovaných elektromobilů se dostaneme možná tak za 5 let (beru-li v úvahu prohlášení automobilek o připravovaných modelech + rozběh Modelu 3, který si v ČR předobjednalo kolem 800 lidí).
Než se dostaneme v ČR na 60 tisíc el. vozů, jak dlouho to bude trvat, pokud se budou dotovat stejně, jako doposud? 10-15 let?
Chceš-li vymýšlet katastrofické scénáře, dám ti taky jeden: běž natankovat všechny provozované automobily v ČR (5,6 milionu vozů) s využitím všech veřejných čerpacích stanic v ČR (3900). :-)
pokud se zavedou správné dotace, tak ovce poběží nakupovat a tak jeden rok můžeš prodat 80 kusů a druhej rok 800 a za 5 let 19 000.
Bez dotací si to samo nikdo nekoupí, proč by to dělal.
Kdo tu infrastrukturu zaplatí, a jak to daj staré zkřehlé hlínkové dráty, 50 let starý rozvodny a transformátory a kde vyrobíš ten eko proud.
Opět nesmysl.
Lidé si budou kupovat elektromobily ve chvílích, kdy se jim vyplatí v cenové skupině vozů, o které mají zájem. Současné Tesly jsou plně konkurenceschopné cenou oproti spalovací konkurenci. Vozy s cenovkou 30-40 tisíc euro, které budou dostupné pro širší vrstvu lidí, přijdou ve větší míře s rozumnou baterií teprve během několika let.
O levnější elektromobily mají v současnosti zájem hlavně nadšenci, protože za tu cenu prostě konkurenceschopné moc nejsou, nehledě na nízký dojezd kolem 200 km nebo míň.
Situace, že by vlastnili obyvatelé jednoho města 60 tisíc elektromobilů, typu Kladno, je nejbližší roky prostě nereálná. Pokud nezačneme elektromobily masivně dotovat jako třeba v Norsku, nedostaneme se na 60 tisíc elektromobilů pravděpodobně dříve než za 10 let, spíše počítám ještě daleko později.
Co tak sleduji, ČEZ v tom vidí velký potenciál. Neboj se, oni si infrastukturu už pohlídají, je to další zdroj příjmů, na kterým si mohou namastit kapsu. :-)
Tesla v současnosti provozuje 3 Supercharger stanice v ČR, zkus se jít podívat, jak to udělali. :-)
Jít natankovat naráz veškerou flotilu vozů v ČR na všechny zde provozované veřejné pumpy je taky problém. :-)
Než zde bude větší procento elektromobilů, bude to trvat déle než několik měsíců či pár let, tudíž hrát si se scénáři, kdy budou všechny vozy v ČR elektrické, je prostě nesmyslné.
50 tisíc nabíječek je nereálných i na celou ČR, natožpak na Prahu. :-) Pokud tedy nebudeš považovat za nabíječku i klasickou domovní zásuvku na 230 V, někde před bytovkou nebo před garáží, což by pak nějaký velký problém nebyl.
natankovat současnou flotilu pojízdných aut v čr by trvalo plácnu třeba 3 dny. nabít na současných nabíječkách stejný počet EV vozidel asi tak 7 měsíců >:D >:D >:D
Ovšem v praxi nereálné, protože by sít totálně zkolabovala.
Už vidím, jak by lidé nadšeně 3 dny čekali frontu na benzín. :-)
Samozřejmě, že by tankovací stanice taky zkolabovali, protože tolik paliva ani v čerpacích stanicích nebude. :-)
nj
už i tam [odkaz] a co vy vtý díře čezký [odkaz] jak to de [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Dokážeš si představit 5,6 milionu vozů čekajících před čerpacími stanicemi? :-) Jak by asi na tu čerpací stanici dojela jakákoliv cisterna, když by byly kilometrové kolony? >:D
Dovol mi, abych tě vyvedl z omylu. Ona se totiž i elektřina "vyváží" do dalších států, část naší elektřiny jde na export, Němci nám zase posílají nadbytky z obnovitelných zdrojů,nedávno se to tu řešilo v diskuzi, viz. článek: [odkaz]
Obávám se, že jsi i po několika odpovědích nepředložil ani jeden relevantní argument, proto diskuzi s tebou ukončím. Hezký den. :-)
Z 5,6 milionů vozů existuje tak 300 tis na papíru, půl milionu sou veteráni co vyjedou 20x ročně, dalších 300 tis sou rozestvěný projekty, závodáky, uloženky ve stodolách s 2cm vrstvou prachu atd.
V reálu je z toho pravidelně v provozu s bídou 4 miliony aut. A to ta pravidelnost je u některých to, že vyjedou 1-2x týdně, některé ani to ne.
elektrarna vykonu temelina by postacila na provoz vsech aut v cr. a jelikoz prumerny vykon temelina vyvazime, tak zrovna v cr mame v tuto chvili elektriny dost, i kdybychom meli vsechna auta na elektrinu.
Co myslíš, že se stane když zapojíš 60.000 Elektromobilů? Vůbec nic, protože budou mít spotřebu asi jako pračka. Kolik lidí v kladně asi tak o víkendu pere? A padají kvůli tomu sítě?
Ten zde zminovaný tahač potřebuje na nabití 160 KWh.
Prašku co má spotřebu na praní 1600 KWh faaakt neznam.
Běžné chargery potřebují cca 500-800 kilowattů, jak známo čím slabší nabíječka, tím dýl to trvá nabít. Aby to mělo spotřebu jako pračka s ledničkou, budeš ty megabaterie nabíjet 12 hodin, na to ti každej kašle.
Kolik většina populace ujede autem za den? 45-80 km? Chceš mi opravdu říct, že kvůli 10-20% baterie většina populace bude jezdit denně na rychlonabíječky, když si to auto mohou stejně jako mobil dát po příjezdu domů do nabíječky a ráno opět vyjet s plnou kapacitou? :-) Takový nájezd se za noc nabije i na obyčejné zásuvce 230 V.
Levnější noční proud asi neznáš.
Jak postavíš nabíječky ve velkých městech, kde auta stojí v podzemínch garážích a na ulicích? Ne každej má domeček a ne každej s prázdnou nebo vůbec nějakou garáží.
So ulidi co ujedou za den 500 km a hlavně kamiony, autobusy a nákladáky ujedou za den i 1000 km >:D To chceš nabíjet jak?
Výměnné baterie?
Kdolik těch baterií chceš ročně vyrobit. 50 milionů?
Kde vezmeš lithium a další suroviny. A ta ekologie - abys nahradil všechny spalováky, musí je sešrotovat, vyměnit nové, předělat továrny, vytěžit suroviny, zpracovat, vyrábět proud, recyklovat baterie atd
Fakt si myslíš, že výroba 500 000 ks EV vozidrl a jeich 10 letý provoz je víc ekologický jak provoz současných 500 000 splaovacích aut?
Já byl to viděl tak výroba nových 500 000 ks EV + 10 letý provoz zatíží splodinami ajedy přírodu tolik, jako 45 let provozu 500 000 současných spalováků, které už tu sou.
Asi takhle.
Nebo jinak - 20 let provozu právě vyrobné tesly s zatíží přírodu víc, než dalších 30 let provozu Linolcnu z roku 1970, co žere 30 na sto. Protože ten už byl vyroben před 48 lety, furt jezdí a furt funguje.
Přesně! Teď jsi na to trefil, o tom celém to je. :-)
Výrobu nových vozů, stejně jako čehokoliv nového nezastavíš. Proto je důležité, když už máš vyrábět nové vozy, aby z hlediska celkové životnosti zatížili naši zemi pokud možno co nejméně. Podle všech studií i v zemích se silným zastoupením tepelných elektráren vychází elektromobil podstatně lépe, co se emisí týče. :-)
A co tžeba a zpracování Lithia a další kovů pro baterie?
Pust si někdy dokument o místech kde se to těží.... Zajímavej je třeba Norilsk Nikl.
Nikl kadmiové baterie se taky ještě dělaj pro nenáročné použití....
To je ekologie jak cyp. jeden závod jako Norilsk zatíží přírodu asi ajko 10 milionů aut.
A co třeba těžba a rafinace ropy? :-)
Máš snad pocit, že se benzín objeví v nádrži jen tak sám od sebe, že prší z nebe? >:D
Když říkáš A, mluv i o B.
Podle nedávné studie, která vyšla i zde na auto.cz nebo na autoforu, která zahrnula i těžbu, vyšla Tesla S z hlediska emisí o třetinu lépe než srovnatelná spalovací konkurence - a to ve státech se silným zastoupením tepelných elektráren.
Obrovskou výhodou baterií je, že se dají zrecyklovat. Část Gigafactory je na to přímo určená.
Doporučuji se někdy podívat na složení jednotlivých článků baterie Tesly, zrecyklovat je není problém. :-)
jo tak proto nektere baterie v hybridech vydrzeli prez 15 let, protoze Barrichello tvrdi ze "(max 5 let při dobrém zacházení)" >:D to proto nektere Tesly maj najezdeno za 4-5 let prez 400 tisic kilometru na jedne baterii a vykazuji pokles o 7-8% puvodni kapacity, protoze Barrichello tvrdi ze "(max 5 let při dobrém zacházení)"
Tu musim nieco podotknut.. je jasne ze Barrichello trebe hluposti :-) o tom zaadnaaa ale u baterii v hybridoch je situacia trochu ina, kludne vydrzia aj viac ako 20 rokov, ale ten system nabijania a vybijania je uplne iny ako u EV. Ale ako hovoris Tesla uz so starsimi 18650 clankami dokazala vybornu zivotnost a to 2170 clanky budu na tom este lepsie. Nissan a LG vykazuju tiez pekne a stale lepsie cisla.. tam sa vobec neobavam ziadnych velkych problemov.. hlavne pri 95% nej recyklacii..
prvni komercni lionky se na trhu objevili v roce 1991, prvni takovou lionkou byla baterie Sony pro videokamery formatu 8 a meli oproti dnesnim lionkam ktere jsou pro fotaky a kamery 2x vetsi vahu a 3x mensi kapacitu, a jejich cena proti soucasnym byla priblizne 6x vyssi bez inflace ( s inflaci asi tak jeste 7x vyssi, celkove tedy rozdil ceny asi 42x), takze ano, od roku 1980 se toho zmenilo hodne >:D
inflace mezi 1980 a 2016 je 7.1x , rocni prumer 5,61%
inflace mezi 1991 a 2016 je 3.1x , rocni prumer 4,63%
Díky. Technologicky bude potřeba nový typ baterie, ale Li-ion - kromě toho, že to není 'dávno objevená technologie' - se dostal na hranice svých možností teprve kolem roku 2015 a cena za kWh u Li-ion baterií se od roku 2008 do dnes dostala z $1200 na $190.
nove technologie jsou v kurzu, kdy se objevej a kolik jich bude nevime, ale vesmes je jedno kdy a jak, jestli to bude 5 nebo 15 let je vpodstate jedno z hlediska nas spotrebitelu, a ja docela verim ze za tech treba 15-30 let jiz budou na takove urovni, ze spalovaci technika bude pusobyt proti bateriim jako neco do muzea :-)
A jsme u jádra celé diskuse výše, když ti Barik dá celkem jasná čísla, jak to je s nabíjením a náročnosti celé infrastruktury na přebudování, tak vy Tesla fans věříte, že to bude lepší. Já věřím taky, že spalováky jednou skončí.
pokud vim tak cisla o tom kolik bude stat treba v CR modernizace rozvodne infrastrukturty, kolik bude traba novych zdroju elektriny a podobne, tu davam spis ja nez Barik ;-)
vetrne elektrarny se stavej jen do 2.24kW? safra co to teda provozuje nekolik spoelcnosti za vetrne elektrarny, jen tak pro informaci, ty turbyny co obcas nekde potkas na poly maj vykon mezi 2-3MW, a nejvykonnejsi vetrne turbyny maji dnes vykon 7-8MW ;-) takze na 13400MW bude stacit priblizne 2000 kusu vetrnych elektraren s vykonem 7-8MW ;-) kde jsi prosimte prisel na tech 6 milionu?
jakym tlakem? 1400MW rocne neni fakt nic zasadniho ;-) neujela ti ruka v cislech neb 0.014TW je i z pohledu CR dost smesne cislo >:D
Výkon tepelných elektráren je 13 400 MW ale roční výroba elektřiny je cca 80 000 GWH.
Takže jinak, kolik větrníků potřebuješ na výrobu 80 000 GWH ročně + plánový nárůst spotřeba daný přechodem na elektro, řekněme že budeš potřebovat 200 000 GWH.
Spočítej mi tu kolik je na to třeba větrníků nebo solárních panelů.
no ja neplanuju ani zavirat zadnou uhelnou elektrarnu a neplanuju ani stavet zadnou vetrnou farmu, takze ja nepotrebuju zadne vetrniky na 80 tisic GW
a pletou se ti jednotky, tam kde dodavas "h" se neuvadi rocne, neb to je udaj za hodinu ;-)
a CR kvuli elektromobilum nebude potrebovat zadne vetrniky, vyvazime tolik elektriny, ze tolik elektromobilu ktere by ji za rokm spotrebovali, tu v CR nebude jezdit ani za 20 let ;-)
me staci ze ten elektromobil co budu mit ja, bude mit elektrinu z vetsi casti z me vlastni foitovoltaicke elektrarny na strese naseho domu a rocne me usetri asi 25-30 tisic korun na palivech (pri soucasnych 29 korunach za litr N95) mozna usetri i vic pokud bude cena benzinu vyzsi :-!
mimochodem uhelne elektrarny v CR rozhodne rocne nevyrobej 80 tisic GW elektriny ;-) to je +- celkova rocni vyroba elektriny v CR ze vsech zdroju
bez zavřených uhlených elektráren vyrábíš že špinavvých a neobnotvitelných zdrojů. Uhlí i atom nejsou čisté zdroje.
Takže zase lež.
Mě tvůj elektromobil vůbec nezajímá, kup si do města Smart když chceš ušetřit, jezdí za 4,5 litru benzínu na stove městě. Nebo jezdi na kole , chod pěšky nebo si kup kobylu.
Tady máš údaje o tepelných elektrárnách k roku 2010, dnes vyrábí víc [odkaz]
Celková roční výroba to rozhodně není, v tabulce nejsou dukovany, temelín, biomasy, fotovoltaika ani vodní
Ze na neho este vobec reagujete.. je to blb ktory si vymysla cisla ako sa mu pacia a nedokaze pochopit pisany text. Ak by sa vsetky EV na svete napajali iba z uholnej elektrarne tak stale zapricinia vznik mensieho poctu emisii, zabitych ludi vo vojne o ropu, mrtvych morskych zivocichov atd ako prevadzka ICE auta.. ale toto on nedokaze pochopit a toci tu stale tie svoje bludy o kolabse elektrarni. On si asi mysli ze ak sa Skode zdvojnasobi dopyt tak skolabuje :-) Skoda pismenok na takeho blba ;)
kde jsi prisel na 200 tisic GWh elektriny kvuli elektromobilite? takovej udaj je totalni nesmysl ;-)
200 TWh (200 000GWh) elektriny znamena ze kdyby tu bylo 10 milionu elektromobilu ktere by prumerne spotrebovali 20kW na 100km, tak by kazde z tech BEV rocne muselo ujet 100 tisic kilometru ;-)
nevsim jsem si ze by v CR bylo tolik aut a dokonce ani v prumeru vsechny auta neujedou tech 100 tisic kilometru rocne ;-) v CR je cca 5,5 milionu aut, a prumerny najezd se uvadi 12500 kilometru rocne, udaj statistickeho uradu podle prodeje paliv v CR, podle STK a udavanych km na teto kontrole
ty uz jsi vazne mimo s tim cim argumentujes Bariku, hele fakt bys mel omezit to co fetujes ;-)
nákladní vozy, busy atd maj stejnou spotřebu jako osobáky? Kde máš zemědělskou, stavební a zahradní techniku.
Ale jdi ty brepto, další energie potřebuješ na postavení nových továren, recyklaci, výrobu, likdvidaci stávajícho a nepotřebného kompletního vybavení od továren na motory, čerpaček, rafinerií atd. Nebo necháš stát v republice 50 000 nepotřebných staveb? Počítej, kalkuluj, komplexně.
ty ses fakt blazen, neco jako totalne vse na elektrinu nastane mozna tak za 80-100 let ;-) do te doby muze bejt vsechno uplne jinak, jak vyroba elektriny tak ukladani elektriny, a nebo tady taky uz zadny lidi ani bejt nemusej ;-)
pred 20 lety byli nejsilnejsi vetrne turbyny okolo 1MW a jejich vystavba byla extremne draha, dnes se stavej 8MW vetrne turbyny za desetinovou cenu, fotovoltaickre panely za tu dobu zlevnili cca na sestinu a vykon se zvedl u bezne komercnich panelu o cca 10%
i soucasna spotreba elektriny v CR by sla pokrejt fotovoltaikou pokryvajici tretinu plochy na strechach budov v CR, takze ty tvoje vyplody o vizich neceho co mozna nikdy nenastane za desitky nebo mozna i stovky let je asi tak uzasna jako ze ja v patek vyhraju eurojacpot >:D
je ti jasne ze cislice 200GWh neodpovida ani soucasne spotrebe CR co se fosilnich paliv tyce? kdys budeme brat ze nakladak bere v prumeru 30 litru na 100km nebo 150kWh na 100km, tak to porad neodpovida tomu co se v CR rocne proda v palivech dohromady, tedy benzinu, nafty, plynu pro dopravu a leteckych benzinu ;-) proste jen pises nejakou nesmyslnou cifru co sis zrovna vymyslel ;-)
Ještě si mi neodpověděl na ty výkyvy počasí. Jakému větru je větrník schopný odolat? Je schopný vyrábět proud při rychlosti větru 150 m/s. a co fotovoltaika, kolik toho vyrobí při -30 stupnů celsia. A jakou maj panely životnost, tam, kde na ně paří sluníčko celý den a teplota vzduchu je 55 stupnů.
Záplavy taky nic, ty to má úplně rádo oboje vid.
Fotovoltaika na střechác super. Myslíž že to pokryje spotřebu celého domu ve dny, kdy je v 8:30 ráno šero a v 15:20 už zas šero?
Já si to nemyslím.
Běžná trakční baterie má životnost cca 5 let a stojí cca 10-15 tis kč.
Za živtnost domu při dnešních cenách budeš potřebovat 15x2 trakčních baterií za 300-400 tis kč.
mam fotovoltaickou elektrarnu na strese cinzaku, investice se zaplatila za cca 6 let, nyni zvazuju 2x Powerwall 2 na ktery by nase domacnost fungovala vpohode nepretrzite 6 dni ikdyby venku byla 6 dni tma a nefouknul ani vanek, a nestoji to jak pises 400 tisic, ale jen cca 250 tisic a se zarukou 8 let ;-)
je videt ze jsi znalec a mas ty sumy zmaknuty dokonale >:D
ta reakce na kuny, dle ERU se v CR vyrobilo za rok 2016 presne 83 301,9GWh brutto (to je to vyssi cislo) (za 2017 budou cisla znama nekdy v breznu), ale ne, Barik si napise 110-130 Gwh >:D takze diskuter Barik na auto.cz ma lepsi udaje o vyrobe elektriny v CR nez energeticky regulacni urad >:D tos objizdel s elektromerem vsechny elektrarny v zemi?
[odkaz] prez 90 tisic GWh se CR jeste nikdy v historii nedostala, a vloni to jiste taky netprekonala, mas to tam pekne rozepsane po mesicich, podle zdroju, proste hodne tabulek kde si muzes stourat a stourat, ale vic nez 83 301,9GWh z toho proste nedostanes ;-)
kdy se z tebe stal takovej troll co si cuca cisla zprstu? kdysi jsi tu bejval docela vazenej diskuter ;-) dnes te lze smele oznacit za lhare a trolla, bohuzel
Jo ceny trakčních bateriíí mam docela v merku. Samozřejmě jsou i tzv. ostrovní systémy a jiný typ baterií, ale to je za trošku jiné ceny a běžný lidi si to nekupujou, bo na to nemaj. Na chajdu či domeček se to fakt vyplatí...
Ty zřejmě nedokážeš pochopit co je pokrok.. Ty se snažíš zasadit něco co bude za 50let (pravděpodobně déle)do současnosti... A to chcete stavět tisíce km koleji? A to jako chcete jezdit na páru? Kde budete brát uhlí? A nabírat vodu? Kdo to všechno zaplatí?
A snažím se Vám vysvětlit, že těžba surovin, zpracování, výstavba továren, infaraksturktury, výroba nových auta, recyklace starých baterií a výroba elektřiny na elektrárnech z neobnovitelných zdrojů v reálu zatíží ekologii mnohem víc, než provoz již postavených továren, provoz již vyrobených aut, z nich už řada jezdí 10-20-50 let a pořád jezdí.
Tenhel pokrok si strčte za klobouk a nechodte s tím na auto.cz, ale do spolků přátel elektřiny a trojelbusů a tramvají.....
Tady ste na místě, kde auto má krásný zvuk, voní benzínem a musí se řídit řidičem.
Jo všichni máme rádi spalovací motory a auta celkově ale uvědom si že spalovat benzín nebo naftu nejde věčně a nejde čekat až se vytěží poslední barel... Elektromobili jsou prostě směr kterým se automobilky vydali a oni to musí vědět nejlíp co bude nebo nebude budoucnost protože to je jejich byznys je to v jejich zájmu... Třeba někdo vymysli něco lepšího kdo ví ale zatím to tak není... Já nevím proč se tomu tolik lidí brání a kritizuje to... Na světě je tolik továren tolik elektráren a současný auta a celkově fosilní paliva tuhle planetu zatizili jako nikdy nic předtím... To že teď je něco nemyslitelné a další zátěž pro ekologii může taky znamenat cestu k tomu že v budoucnu to bude lepší...
A až vám dojde Lithium, nikl a měd, tak budete děšlat co? >:D >:D
To sou debaty >:D
Jasně, pro lepší zítřky za 200 let zatížíme přírodu ještě o 40% víc, halvně abysme na tom vydělali a plácali se po zádech se zelenými pomatenci, co maj přírodní tašku z bambusu, že podporujeme ekologii.
Že musíme vše vyrobit, vytěžit a u toho všechno vypustit do vzduchu a vody jim neva, stjně jko těm zelenejm mozkům nevadí, že tu bambusovou tašku z pakistánu jim muselo přivéz nákladní jumbo DHL, co za cestu vypustí tolik sra*cek, že by mohli mít 50 igelitek vyrobených za rohem.
Lithium dojde neskor ako ropa, ale halvne EV svet vobec nemusi trapit lithium, pretoze dalsi nastupca lithiovych baterii je sodium solid state a na ne mame tolko morskej soli ze mozeme vyrabat baterky aj pre Mars :-)
Ty stale nechapes ze aj keby sme mali ropy na 1000 rokov dopredu tak uz dnes je neskoro prestat s jej spalovanim pretoze to ma nezvratne dosledky a to skoncovat s fosilnymi palivami len tak zrazu vobec nejde, hlavne kvoli lietadlam ktore na elektriku nebudu lietat este desiatky rokov, takze uz teraz hrozi ze zamorenie ovzdusia nezvratime.
A potom pride takyto blb a zacne placat ze naco EV, ropy mame este dost.. tak sa necuduj ze ta vsetci vysmeju..
No auta ty tvoje nezvratné důsledky právě vůbec nevytrhnou, nejvíc emisí dělaj továrny v číně a třetím světe a letadla a lodě a ty jak píšeš na elektriku jezdit faakt nebudou. A to hodně dlouho.
A jen pitomec nutí EV někomu kdo o ně nestojí.
Seš na foru o autech. Ne na foru greenpeace a tramvají, šašulo
Pořád tu nikdo neřekl, jak nahradíte celosvětový výkon tepelných a jaderných elektráren, noatabene v USA + třetí svět se ještě topí a svítí na naftu, benzín nebo LTO.
Prober se.
Mužík na sibiři nebo lovec na Aljašce si místo elektrocentrály za 20 tis koupí pole fotovoltaiky+ celý systém k tomu za 400 táců za , píchne to do sněhu a bude svítit a topit elektrikou. Nebo si tam postaví větrníky vid.
Kde na to vezme >:D Kdo mu to zadotuje.
Leda vy cenou elektriky, která stoupne o 150% vinou těhle nesmyslů.
Uz x krat som ti pisal ako... ale ty nechapes pisany text :-) Ak si postihnuty aleo dyslektik tak sa ospravedlnujem ale ak nie tak si to daj precitat niekomu normalnemu alebo dospelemu:
Spotreba el. energie celej Ciny sa da pokryt jednou velkou solarnou farmou postavenou na malej casti velkej neobyvanej casti Ciny. Elon to uz aj navrhol vladnym predstavitelom Ciny.
Dalsiu vec ktoru nevies pochopit je to, ze tesla nie je automobilka. Je to technologicka spolocnost ktora chce nastartovat ideu: Elektrifikacia dopravy napajanej z obnovitelnych zdrojov. Je to neoddelitelne slovne spojenie a to tovje nekonecne trepanie o uholnych elektrarnach je trapne, pretoze to je problem CR ze ich prevadzkuje, nie Tesly. Tesla vam mile rada poskytne riesenie, popri Cine to bude mini projektik >:D
Nikoho nezaujima lovec na Sibiry alebo Aljaske, tak ako tvoje trapne vymyslene cisla, pretoze vsetci spolu mate nulovy vplyv ci uz na EV alebo kvalitu ovzdusia. Keby boli vsetci ludia hlupy tak ako ty, tak ten chlapik na Aljaske nema ziadny sneh, ani zmrznutu podu na ktorej by mohol postavit nie ze elektrocentralu ale vobec dom a smutne je ze sa to uz deje a velke casti Aljasky uz kvoli roztapajucej sa pode su neobyvatelne..
Proč už ta Čína nebo bohaté arabské země nejsou pokryté tou jednou obří solární farmou?
Proč si to od Muska ještě nikdo neobjednal?
Tesla není technologická společnost, to je společnost na ždímání dotací od vlád a penez od naivních zákazníků a investorů. A Slibotechna. Všechno bude, zítra, pozítří. Neodrželi jediný termín, kvalita aut je mizerná, dělají 80 projektů ale ani jeden ještě nedotáhli do úspěšného konce.
Je to takové kapitalistické JZD Slušovice >:D
Spytaj sa ich.. ty sa tvaris ze vsetko vies a pritom vies najmenej z tu diskutujucich >:D
Zaklad je ze ponuka od Tesly je.. to ze to nemaju je chyba Ciny.. ale aj ked ju vnimaju ako najvacsieho znecistovatela, za par rokov to bude jedna z najcistejsich krajin.. musia, lebo v niektorych mestach stupla rakovina pluc o 30% co je masaker.
Tesla Model S je najpredavanejsim EV v USA, znacka Tesla ma vysiu hodnotu ako mnohe 100 rocne automobilky, jej technologie nakupuju najvacsie automobilky sveta v ratane Mercedesu Benz, zadarmo poskytuju najdolezitejsie patenty poslednych rokov v oblasti EV a baterii, vyrobili najvacsiu bateriu na svete... a 100x viac.. spolocnost ktora tu je cca 10 rokov vo svojej dnesnej podobe.. co si ty dokazal za poslednych 10 rokov? Iba trepat hluposti a nezmysly a ostatni ta opravovali v tvojich nespravnych vypoctoch kde sa ti stovky pletu s milionmi >:D
Tesla určitě nemá hodnotu jako třeba General Motors, což je momochodem průkopní a inovátor a zvaádění bezpečnostních a komfortních prvků. Nebo VW či Toyota.
Čína by jako první musela odsířit továrny,elektrárny, nakoupit filtry, nakoupit nové technologie. Jenže jim je to šumák, jde jim taky jen o rychlý zisk, na lidi kašlou, těch maj dost.
čína vypouští do řek a do vzduchu takovej sajrajt i bez započtení aut, že přechod na EV auta jim vůbec nepomůže. Čína umí akorát okopírovat to co jim tam hladové západní země, které chtěj ušetřit na ceně práce a pak to začít vyrábět sami.
A ještě ty staré západní linky, které už ani oni sami nepotřebují pak prodaj výhodně do Vietnamu či Kimovi do KLDR.
To dělá Čína.
Odkud myslíš, že má Kim všechny ty nové nákladáky, traktory, systémy pro navádění raket atd.
Nemusíš nic nahrazovat protože dnes je zbytečné moc aut a plýtva se.. Převáží se nesmyslně zboží z jedny strany Evropy na druhou... Všichni vyrábí v Číně a každej den se přepravuji tisíce kontejnerů po moři.. Tohle je problém... Spousta lidí má auto jen protože je dostupné a občas se hodí někdo s ním jezdí jen tak... To taky odpadne protioze vlastnit ev jen tak kdyztak bydlíš uprostřed velkoměsta nebude zrovna praktický a pokud ho fakt budeš potřebovat zřejmě budeš mít zdroje na to ho mít... Lidé budou více využívat sdílení aut navíc když budou autonomní nebude potřeba ani řidičák a platit pojistku atd prostě v budoucnu bude vlastnit auto pro spoustu lidí zbytečnost...
už dneska jsi sledovaný na každým kroku nebuď naivní pokud nejsi extrémě opatrný , nepoužívaáš moderní technologie na internetu si někde na public a jedeš přes VPN atd ... tvoje svoboda pohybu je zavislá na ceně a dostupnosti benzínu , stačí aby "zavřeli kohoutky" a celá evropa se může vratit do středověku... USA 50% ropy dováží ... Svoboda pohybu bude pořád jen bude vypadat jinak ...
proč by zavírali kohotuky, když řada zemí z ropy žije a nevyvážet ropu, byly by v loji.
Což je další věc k diskuzi, pokud by celý svět přestal potřebovat ropu, co bude dělat Venezuela, africké země, rusko a arabové zavislí na příjmech z ní.
že by vyjeli s tanky resp. vyslali atentátníky když nebudou mít co do pusinky? Hmm?
V těch zemích žili lidi dávno před tím než nejakou ropu těžil třeba africký a arabský země kde bohatou jen sejkove atd.. Většina obyvatel by asi ani nic nepoznala nebo jakou výhodu přináší ropa těch pastevcum uprostřed pouště? A zavřít kohoutky bylo obrazne řečeno ono může dojít prostě jen ke zdražení nějaký větší skokovy zdražení a hotovo... Mimo to těm arabum ta ropa stejně jednou dojde..
pohádky o tom, jak sou současné rozvodné sítě ve městech stavené na to, až se do nich nově připojí v každém městě 50-150 tis elektrických aut ve stejnou dobu (špička mezi 18:00-6:00 ráno) si vyprávěj dětem v mateřince. Tomu nemůžeš ani sám věřit.
A natož kdyby se na elektriku přešlo komplet a nabíjelo by se přes noc třeba 500 000 aut ve městě. To rozvodná sít, budovaná z valné části za totality určitě vydrží. Hahaha.
Pořád ste mi neodpověděli, kde tu čistou elektriku budete vyrábět. Atom ani uhlí není čistá energie. Německo, spolek pomatenců chce atom totálně zrušit a elektrárny výhledově vypnout. Jak nahradí celou produkci atomu a uhlí větrníky, fotovoltaika a biomasa, kolik to bude stát a jak to bude při stále častějšíxh výkyvech počasí stabilní (tornáda, vichřice, mrazy, horka, povodně atd)
Ste spolek snílků a fanatiků. Podle takvých jako ste vy už sme měli před 20 lety jezdit atomovými auty, vlaky, lítat na dovolenou na Venuši a nemít peníze atd
Skutek utekl.
Do vesmíru lítaj chemické motory původem v 50 letech, do práce a ana dovolenou jezdíme autem vynalezeným před víc jak 100 lety, peníze sou furt a 800 km/h vlak k vaší babičce taky nejezdí. Fantasie sou krásná věc no....realita bývá jiná.
Ano zítra všichni začnou nabíjet auta ve špičkách... Ani autem jezdímr sto let... Přesně sto let trvalo než se začali vyrabet auta takové jaké jsou to si před sto lety nikdy nedokázal ani představit takže jak budou jezdit Elektro auta a jak se budou nabíjet a jake budou vypadat rozvodový site a výroba ekologicky elektřiny za sto let si těžko představís... Máš omezený rozhled vidíš na metr před sebe...
Barrichello > ty evidentne nemas o energetice ani potuchy, ale musis o tom psat nesmysly a lzi jen abys ukazal jakej jsi hlupak?
pokud CEZ, CEPS napisou ze jsou jiz dnes rozvodne site a vyrobni kapacity pripravene na 1 milion elektromobilu, tak to asi znamena, ze ty lidi co to psali o tom asi neco vedi a nenapisou to do zpravy jen tak aby se nereklo ;-) ale ne, pak ty v diskuzi musis rozporovat nesmyslnyma cislama ktery jsou proste nesmyslem, to co tvrdi skutecni odbornici v tech zpravach, proc?
ani za 10 let v CR nebude jezdit vic nez treba 100 tisic elektromobilu, tak proc by jako meli ve mestech najednou bejt pocty elektromobilu ktere pises? kde se ty elektromobily vezmou, ty nebo jinej kouzelnik je sem pricarujete?
neres neco ceho se nikdo z nas a mozna ani nase vnoucata nedozijou, je zbytecne takove nesmysly resit, a delat tim ze sebe * tim ze lzes, prokazatelne lzes ;-)
Jasné, všechno je připraveno.
To známe. Tisková zpráva snese leccos, je to jen papír.
Asi jako kdyby Pražské vodovody a kanalizace napslai, že vodovodní a kanalizační sít zvládne ještě milion nových pražanů. Taky bych tomu věřil, už nenapíšou že maj ročně 1800 oprav prakslých potrubí s výpadky až týden >:D >:D >:D
celkova vyroba elektriny v cr je necelych 80 GWh. pokud odectes jaderky, tak ty delaji tak 25-30GWh. cca 10-15GWh elektriny rocne vyvezeme (teda ciste saldo). to je vykon jedne z nasich jaderek. no a na cel automobilismus by bylo potreba cca tech 15GWh. kde sis z prstu vycucal ten nesmyl o 120000GWh netusim, ale mozna ses o rad spletl ve vypoctu. ona i elektrorozvodna sit by to zvladla, protoze uz dnes realne prenasi ten vykon vyssi. samozrejme bychom asi tezko mohli vsichni naraz pouzivat supercharger, ale to pres noc v garazi neni ani potrebne a ani ucelne. ve skutecnosti by ten normalni zpusob nabijeni elektromobilu pres noc zpusobil vyrovnani odberu ze site, ktere by to jenom prospelo na efektivite vyuziti. takze, co se site a vyroby energie tyce, jsme prakticky v cili. problem je cena a kapacita baterii.
tabulka udává jiná čísla.....bez jaderky. Celková výroba proudu v čr musí být někde na 110-130 Gwh....s vyšším nárůstem aut, techniky, klimatizací a el. volovin to bude jen stoupat.
Jen ve zkratce, průměrný nájezd osobního auta v ČR je 14000 km, denně cca 40 km. Průměrná spotřeba elektromobilu je pod 20kWh na 100km, se všemi ztrátami (přenosy v síti, nabíjení, samovybíjení) bude potřeba lehce přes 20 kWh na 100km, tedy každé EV cca 8-10kWh denně v průměru. To znamená, že pokud někdo najede ten den 500 km a spotřebuje 100 kWh, tak zároveň 10-12 aut se ten den nepohne a nemusí nabíjet vůbec nic.
Pokud si každé auto vezme v průměru cca 9kWh denně, máme to 3,3MWh ročně. Při 5 milionech aut jsme někde u 17 TWh za rok. To jen k těm tvým 200 TWh.
A teď k těm 50-150 tisícům autům ve městě ve špičce. Počítejme 100 tisíc. Pokud tedy vezmeš ve městě 100 tisíc aut a všechny je připojíš k nabíječce, pak potřebuješ nabít v průměru těch 9 kWh na auto, celkově 900.000 kWh (900 MWh). Jenže to máš rozprostřené na 12 hodin (sám jsi psal 18:00 - 6:00). Tedy za hodinu to máš 900/12 = 75MWh, tedy potřebuješ výkon 75 MW. To je asi desetina výkonu velké uhelné elektrárny.
Pokud potřebuješ nabít 9kWh za 12 hodin, tak ti stačí nabíjecí výkon 9/12 = 0,75 kW, tedy v průměru 750 W. A průměr je od toho, že někdo to sice bude nabíjet třeba 11 kW, ale pak desítky jiných logicky nebudou nabíjet vůbec (od toho je to průměr, pokud to někdo zvyšuje, někdo jiný ho musí snižovat). To máš 750 W, pokud se naprosto žádné auto nenabije přes den. Jenže to se nabíjet bude. Průměr na auto bude 9kWh/24k = 375 W. V některé hodiny to bude více, v některé méně, ale průměr na auto nebude ani 400W odběr.
krásné, v ideálním světe funguje vše ideálně. Ted co když někdo zapojí současně 50 superchargerů v jedný ulice, protože přijede v 1 ráno a v 6 pojede dál....
To taky vydrží přenosová sítě dané ulice, vesnice, městečka?
Nebo se bude spoléhat na zodpovědné lidi?
a co depa firem? Mam firmu, koupím si 50 trucků od Tesly a ted budu potřebovat za 4 hodiny nabít 30 nákladáků, protože ráno pojedou ven a další 20 pojede v poledne. A na okrese budu mít těhle dep 20.
Taky vydrží současná rozvodná sít? A to sou snílci co by chtěli aby na EV přešla i policie hasiči atd, kde ty auta musí být nepřetržitě v pohotovosti. taxikáři atd to samý. autobusy mhd taky.
Takže si vezmeme městečko, 100 000 lidí, z toho bude v noci 35 000 lidí nabíjet svoje soukromé auta, 3 depa budou nabíjet 100 trucků superchargery, k tomu policejní stanice, hasiči, 50 taxíků, 50 autobusů , dvě zemědělský družstva, 2 stavební firmy, v létě si domečky zapnou klimatizace, v zimě přimotopy, osvětlení atd a pořád bude všechno v pohodě?
Já bych tomu moc nevěřil.....
pamatuju rok 2015, kdy nešel na P-4 3x proud a to se žádný EV nenabíjely....jeden vypadek byl i loni a to na půl dne.
houby s octem. vyroba elektricke energie v cr se placa okolo tech 80TWh rocne, spotreba potom o tech 10-15TWh niz. najdi treba na wikipedii nebo na cia.gov.
proc? a proc jako? je nejaka povinnost zajet s prototypem nejakou trasu aby se mohl za par let prodavat?
ty snad planujes kupovat nejake tahace pro trasu LA > LV ze te to tak zajima? tak si napis do Tesly ze jsi potencialniz ajemce a jestli ti takovou prezentaci udelaj :-) kvuli textu nejakeho diskutera na nejakym smesne malym servru v CR to opravdu delat nebudou >:D
Víš proč fanatiku, protože aby vůbec dokázal, že naložený /což nákladáky bývají/ na to má. Proto, protože žádný elekto-nákladák tohle ještě nikdy nedokázal. Tak proto................... >:D >:D >:D Chápu že ses chytl toho LA, ale klidně může jet jinou trasu v usa okolo cca. 400-500 Km, na tom nesejde.
jak je to dlouho, co jste se zde chvastali, jak si tesla muze dovolit preskocit nultou serii a beta testovani? a jak dodrzi terminy u modelu 3?
kdokoli napsal, ze neveri, ze se tak stane, byl tercem vašeho vysmechu.
realitu všichni zname a kvalitu jiz diky první par majitelum také.
jen se ptam, kdy se tedy stane ten zazrak?
na delší cesty je tesla stále oproti spalovakum zdaleka nekonkurenceschopna.
az to bude jinak, bude to jina pisen, zatím to tak není a tesle, která ještě nebyla schopna dodrzet jediny termin není proc verit.
Můžeš mi ukázat alespoň pár komentářů těch, co zde dnes komentovali, kteří tvrdili, že si Tesla může dovolit beta testování a že určitě dodrží termíny u Modelu 3? :-)
musela by být nová genrace baterií, fungující zcela jinak než ty současné, ovšem tyto baterie nám už vědci slbují cca 15-20 let.
Dále by bylo potřeba vyrábět o hodně víc elektřiny čistým způsobem, což je nereálné, protože ho stále vyrábí z valné většiny atomové a uhelné elektrárny.
Za další, současná rychlost výstavby atomových elektráren je děsivě pomalá a drahá, reaktory klasického typu sou obří a zastaralé, ty moderní na rychlé neutrony nikdo krom zde prezentované zastalé země Ruska neumí :o))
Je to stejně utopické, jako články z ABC z 60 let, které mladému pionýrovi v roce 2010 slibovaly dovolenou na Marsu a lítání do práce letadlem.
Skutek utekl, když sme u vesmíru - tak tam se furt lítá raketami starými 60 let a cesty na Mars sou utopie, pokud nebude existovat atomově-elektrický motor, který ale opět krom zaostalého Ruska nikdo další nevyvíjí.
Vědecký výzkum se zaměřil pouze na rychlý zisk a vše další ustrnulo a vývoj důležitých věcí už desítky let stojí.
V Norsku za rok 2017 byl podíl nově prodaných vozů do zásuvky (plug-in hybridy a elektromobily) 40%. Tolik k té utopii. :-)
Trend posledních let je decentralizace el.soustavy, čím dál větší podíl obnovitelných zdrojů. Není to taková katastrofa, jak prezentuješ. :-)
Když jsi ty u vesmíru - chtěl jsi říct, nikdo tu o něm nemluvil. Vyvíjí se SLS, ve vývoji je i BFR, obě tyto rakety by neměli problém dostat lidi na Mars. :-)
"Vědecký výzkum se zaměřil pouze na rychlý zisk a vše další ustrnulo a vývoj důležitých věcí už desítky let stojí." - máš k tomu nějaký relevantní zdroj? :-)
a prc by to nekdo dalsi vyvyjel, kdys existuji alternativy kde se da palivo vyrabet i na jinych planetach z prvku tam bezne dostupnych? Rusko at si vyvyji co chce, jsou to prachy jejich platcu dani, a kdys jim to tam lidi bastej
Hahaha.
Jasně na planetách kde nikdo nikdy nebyl se bude na první misi vyrábět hned palivo pro raketu.
To je VTIP ani ne tisíciletí, to je VTIP Galaxie doslova.
první člověk ve vesmíru byl Gagarin v roce 1961 - to je 57 let a byl tam na tzv chemickém raketovém motoru. Na kterém - mimochodem opět na ruském tam lítaj všichni dodnes, vč. američanů.
to je za 60 let fakt vývoj jak cyp, rychlost světla přímo >:D >:D >:D
jj to vis vtipy jsou potreba, a proto SpaceX pracuje na modulech pro vyrobu toho paliva na Marsu, to aby jen tak utratili nejaky finance a mohli o necem delat tiskovky
njn nekteri holt neco delaj a jini nedelaj
jeste nam napis kolik startu meli vloni ktere nosice, to aby jsme videli jak ktera technologie boduje
a az zacnou litat lidi pristi rok se SpaceX tak budes psat co? nema cirou nahodu smlouvu s Nasa na transport lidi na ISS prave SpaceX? co bylo v minulich 60 letech je celkem fuk ;-) dulezite je co bude v budoucnu, ta nas totiz cena ;-)
pokud vim tak dosavadni vysledek SpaceX je, ze maji rakety funkcni a litaj, a momentalne je to v USA nejpouzivanejsi nosic ;-) za lonsky rok prez 25 startu a pristani, co jsi dokazal ty v raketovem prumyslu oproti SpaceX? jen psat blbosti na fora ;-)
Americane ruske motory nepouzovaji a ani nikdy nepouzivali. Rd180 jsou rusko americke motory, ktere vznikly spolupraci energomashe a rocketdyne. Americani na ne maji licenci a muzou ke vyrabet. V ruaku se vyrabeji protoze to bylo levnejsi
RD-180 je dvoukomorový raketový motor na kapalná paliva ruské konstrukce, využívající uzavřeného cyklu. Byl vyvinut ze čtyřkomorového motoru RD-170, používaného na raketách Eněrgija.
Motor RD-170 vznikl v Sovětském svazu v kanceláři OKB-456 (po změně režimu Eněrgomaš) a jeho úkolem bylo pohánět tamní superraketu Eněrgija – konkrétně její urychlovací bloky. Jeho palivem byl kapalný kyslík a letecký petrolej, přičemž motor disponoval čtyřmi spalovacími komorami. Někdo by mohl namítnut, že jde o čtyři samostatné motory, ale není tomu tak – všechny komory byly spřažené společnou hřídelí, kterou roztáčela jediná turbína s výkonem 170 MW! Její hřídel pak roztáčela jednotlivá čerpadla paliva a okysličovadla.
A mimochodem, víte, co vznikne, když motor RD-170 rozdělíte napůl? Zrodí se legendární RD-180 – dvoukomorový motor, který pohání americké rakety Atlas V. Pokud bychom RD-170 rozdělili na čtyři části (tedy RD-180 na polovinu), vznikne motor, který se používá pod různými označeními a drobnými konstrukčními úpravami na několika raketách. Na ruských nosičích Angara má označení RD-191, na jihokorejské raketě Naro-1 měl označení RD-151 a nové americké rakety Antares jej budou používat jako RD-181. Ano, vyznat se v rodinných vztazích ruských motorů je někdy náročné, ale tenhle odstavec krásně ukazuje, jak žije odkaz tohoto rekordního motoru.
A pak ze ja o tom nic nevim. Rd180 vzniknul z Rd170 ale ucite se nejedna o rozpulenou rd170. To me opravdu rozesmalo :D. Rd vzniknul spolecnym vyvojem americanu a sovetu. Americane poskytli penize, moderni technologie, metodologii a konstrukcni a testovaci postupy. Rusove zase znalosti konstrukce Rd170. Vysledkem spoluprace byl Rd180.
Proto maji obe zeme licenci na konstrukci techto motoru. Jenomze tento motor uz je stary a naslednik Atlasu se jmenem Vulcan uz bude pouzivat ciste americke mozory BE4
Jezismarja. Prave ukoncuji nasi diskuzi, protoze ani jedna vec lterou jsi prave napsal neni pravda a vidim ze nema msyls se s tebou o tom bavit. Nevim jestli ty informace co tu placas mas ze Sputniku nebo Aeronetu, ale prave jsi prekrocil mnozstvi bullahotu co jsem ochotny snaset. Jestli chces diakutovat informovane a na urovni, tak zmen zdroj informací na neco trochu mene "alternativniho"
Evidentně ti chybí hlubší znalosti. Plácáš tady všeobecná "moudra" již několikrát zde argumentovaná. Co ti nechybí je evidentně obdiv k největší zemi světa. V každém příspěvku zmiňované. ;-)
USA a Rusko, oboje na základech ukradené německé technologie vyvinuli a vylepšili rakety tak, aby byly vůbec schopné vynést na oběžnou dráhu náklad, posádku, automaticky se vrátit zpět na místo startu - pravda USA to vlastně neuměli, to uměl jen sovětský Buran >:D
Postavili tam vesmírné stanice, vyslali automatické sondy atd.
Jenže vývoj šel už od 70. let velmi pomalu a od 90. let už prakticky ustrnul a nic zasádního, velkého a významného se v kosmonautice nestalo.
USA nemít von Brawna, tak zaostali za sojuzem tak o 10-15 let. O to víc sranda, jaké podmínky měli Von Braun a jeho tým a jaké Koroljov, Gluško, Lozinskij atd.
Vubec. Rusove i americane meli vlastni raketovy vyzkum. Urcite to mestoji na nemecke technologii. Ikdyz obe zeme u sebe zamestnaly nemecke konstruktery. Ale tech byla mensina
V Usa jich bylo 200? Mozna. Nevim. Ale to co vim ze Americanu pracovalo na programu Apollo tisice. Takze nemcu byla mensina. Napriklad zpuaob priatani na Mesici vymysleli Americani a Von Braun jim oponoval. Takze prvni co museli udelat bylo presvedcit Von Brauna.
Ps. Pridej vice smailiku. Jinak te nikdo nebude brat vazne.
Oni američani poprvé letěli na měsíc?
Já mam pocit, že první ve vesmíru byl Sheppard, resp. Glenn, záleží jak se to bere a to v roce 61 resp. 62 >:D A kdo jim tu raketu stavěl. >:D
Mylis sa, nie je to o vedeckom vyskume ale o chamtivosti a kaslani na zivotne prostredie. Porovnaj si cistotu elektriny v Norsku, Rakusku a Cine a USA. A rozne pristupy.. aj ked je cina na tom zle, ma ovela lepsie vyhliadky do buducnosti ako super USA (hlavne s Trumpom). Ale ty si hlavne neuvedomujes ze aj v krajine s tou najspinavsou elektrinou sa na jej vyrobu a dodanie az k vinutiu elektromotoru v EV vyrobi menej sklenikovych plynov ako pri ICE autach.. aj ked sa fake studie snazia tvrdit nieco ine. A to budes este viac prekvapeny ked zistis ze dobytok kvoli chamtivym chovatelom produkuje ovela viac sklenikovych plynov ako cely automobilizmus dokopy...
Je potrebne pozerat sa na veci globalne a za stav ktory tu mame si mozeme my sami.. a mal by si dakovat kazdemu jednemu co si za draho kupuje tie zle zle EV a pomaha zvratit aspon jeden front zamorovania ovzdusia...
Barrichello pravdepodobne veri i tem studiim co se delali v minulem stoleti na tabakove vyrobky, kde se uvadelo ze jsou dokonce zdravi prospesne, jednu dobu dokonce lekari v USA predepisovali koureni jako lek na nektere nemoci spojene s dychanim >:D takze
Barrichello by zrejme veril i studii ktera by tvrdila ze inhalovani splodin z 8 valce je zdravi prospesne a da se s tim lecit treba rakovina plyc :-!
Jo teď si na to kapl, neumí na takovém autě vydělat a to je problém a pokud se nevyřeší tak žádná budoucnost nebude a ty svoje osmivalce ti budou stát v garáži a budeš se na něj jen tak dívat a do práce budeš jezdit na kole... Teď začne teprve ten progres teď na ev začnou pracovat všichni a cena půjde dolů a lidi to budou chtít.. Tesla je průkopník prostě jako první postavila a prodala čisté ev z h.vna postavili továrnu na ev... Ale pro tebe to nic není to ty takovou továrnu a takový auto postavis každej den... Vesmírný programy stojí nehorázny peníze každej start stojí šílený peníze, vývoj všechno je nepredstavitelne drahý... Kdyby do kosmu lítal tolik společnosti jako vyrábí auta už jsme na Marsu dávno měli kolonii... Kdyby tolik spocenou ti jako vyrábí auta vyráběli ev už dávno spalovací motory nejsou... Víš kolik stála elektronika řízení takový rakety? Stovky tisíc dolarů a vyráběla ji jedna firma v USA... Space x si ji vyrobili sami a dneska stojí deset tisíc dolarů... Víš co je muska životní cíl? Umřít na Marsu ale ne při pokusu o přistání :-) letos má startovat Falcon heavy, velký milník v kosmonautice...
To nikdo přesně neví na kolik let ropy ještě... Ani to nikdo nikdy neprizna... Spotřeba neustále roste a naleziště ubývají, některý studie tvrdí že jsme už za peak oil. Tedy těžba už bude klesat. Je spousta nalezišť které se v současnosti nevyplatí těžit. Ono sice za 100 let bude ropa ale kolik taky bude stát žejo..
to bylo jen strašení, naopak poptávka po ropě klesá a je nižší než byla. Dále jsou tu ropné břidlice, těch je na světě taky ještě spousty. Na Sibiři, v severní ledovém oceánu nebo v Gronsku atd ještě určitě další naleziště budou. Něco bude i na Aljašce.
Tesla v USA i vyraby a prodava elektrinu, je tam distributorem elektriny (mnozi zde se domnivaj ze Tesla je jen automobilka, no neni), na vystavbu tech MegaChargeru ktere budou budovat pro Tesla Semi jiz skupuji pozemky pro fotovoltaicke elektrarny a bateriova uloziste u nich, realne tak pri cerpani nabijeni na MegaChargerech bude Tesla Semi jezdit jen na elektrinu ze slunce a mozna vetru (maj i nejake vetrne elektrarny), pokud budou uzivatele nabijet jinde, mix bude samozrejme podle dane oblasti a tamniho energetickeho mixu
Falkony jsou stare 60 let? hmm, jsem nevedel ze Musk je takovej starec a SpaceX funguje tak dlouho >:D
Spočítej si jak dlouho by trvala cesta chemickým motorrem na Mars a jak dlouho nukleárně elektrickým při kalkulovaném tahu.
rozdíl je řádový >:D
Cituju: Let na Mars na chemických raketových motorech by teoreticky trval jeden a půl roku v jednom směru. Zpět se zatím umíme vrátit jen v teorii.
Na pilotovaný let, trvající díky jadernému elektromotorovému zařízení megawattové třídy stačí pouhé tři měsíce.
Dál nemam co bych k tomu dodal.
Musk je komerční firma, jde mu o rychlý zisk.
Dlouhodobý vývoj na několik let až desítek let musí financovat stát a provádět nekomerční vývovjová centra za pomoci komerčních. Ale nikdy pouze jen komerční.
>:D jenže k Marsu se bude startovat z orbity >:D to ale nevíš žejo... První výprava bude malá základna a zařízení pro výrobu paliva.. Na cestu zpátky... Já nevím šaman to psal dobře měl by si do space x zavolat určitě by tě vzali >:D tebe asi dost serou lidi co něco dokázali co? >:D
V plánu byl tuším roka 2022 ale muskovi nejde věřit táže asi dyl ale reálný to je, spolupracují na to s NASA a dalšími, pracuji i na komunikační sítí země mars ale taky vlastní sit přímo na Marsu.. Vždyť mars je cílem společnosti space x proto vznikla a od prvního dne pracuji na technologiích které tam lidi dostanou.. Falcon heavy vynese na orbitu dragona s prázdnými nadrzemi a motory teď placnu ale je spočítáno asi 6 startu s vynesením paliva pro dragon a jeho natankovani a poté z orbity vystavuje směrem mars... Pracuji na zařízeních který na Marsu vyrobí palivo, letos má na Marsu přistát sonda NASA. Sama NASA několik let pracuje na systému základen v prostředí Marsu včetně testování na lidech.. No na kosmonatixu je toho hodně stačí hledat...
ze zacali predavat. A potom som si vsimol ze zacali prijimat objednavky. Inac ten pocet je fakt velky zaujem, ked len v usa sa preda rocne okolo 200 tiisc tahacov. Pri tom pocte aj keby to bolo 1000 kusov tak dostanu za to 150 milion usd. To teslu urcite zachrani pri ich dennej spotrebe dolarov.
Ber to takhle. Tesla prodává automobily s největší hrubou marží v oboru (u Modelů S a X již přesáhla 28 procent, pro Model 3 se očekává z počátku 15 procent, po rozjetí výroby 20-25 procent). Běžná hrubá marže v automobilovém průmyslu je 10-15 procent. A teď ji ještě začnou přicházet peníze z nabíjecích stanic. Představ si milióny lidí, kteří alespoň občas nabijí u Tesly. To už jsou moc hezké peníze. Asi jako by WV vlastnil obří síť čerpacích stanic.
Samozřejmě Tesla teď pálí spoustu peněz a ještě pár let bude, ale ne na výrobě aut, ani na výrobě baterií, ale na výstavbě továren, rozjíždění linek, zaučování lidí na budoucí provozy a celosvětové výstavby nabíjecí sítě. To stojí spoustu peněz. Velkou spoustu peněz. Výhoda Tesly je v tom, že ji půjčí každý. Musk opravdu nemá problém si vyjednat půjčku deseti miliard dolarů a může být ve ztrátě z růstu firmy dalších 5 let, pokud bude chtít.
A až státy zlegalizují autonomní vozidla, což ještě pár let potrvá, tak Tesla bude mít na silnicích už milióny aut, které budou vlastníkům a Tesle vydělávat velké prachy z taxikařiny.
do prvních 5 nehod zaviněných automatikou, kdy budou pozůstalí v USA Teslu žalovat o 100 milionů dolarů.....
Ta automatika dnešní úrovně opravdu není neomylná, navíc se dá hacknout. navíc státy tím můžou lidi krásně špiclovat, zamknout a zastavit v autě atd. Strašně moc lidí o to má zájem, fakt
Neni neomylna. Driv nebo pozdeji nekdo zemre, ale neda se hacknout. Opravdu ne. Protoze ten system je zcela izolovany od zbytku systemu. Tohle neni akci film. A pokud nehoda nastane, jakoze nastane, tak to jde amluvne osetrit, stejne jako lze to osetrit v zakonech. Opravdu si myslia, ze to nekoho nenapadlo? Zvlaste pak v Usa.
Určitě jde dneska hackou jakýkoliv auto a odpojit mu brzdy >:D ale proč by to někdo dělal... Díky GPS sledujou většinu auta... Bez elektroniky se dneska auta ani nenastartujou, dneska počítač auta řídí brzdí zrychluje tak vo čem se tady bavís... Dneska ti robot vysaje barák... A sme zase u toho před padesáti lety by si tomu taky nevěřil a dělal že všech blbce a nejvíc z těch kteří by takovou vec vyvíjel... Všichni jsme tupci a žijeme ve fantasii >:D jednou měl jeden člověk myšlenku že by lidi mohli jezdit na stroji místo na zvířeti... Hroznej blbec co? >:D
neb Barrichello v ni vyplodil tolik nesmyslu ze to za zalohu par set kb proste stoji, za par let to sem hodim aby Barrichello videl jaky * sem psal >:D
Joo a telefon jediné s drátem.. Mobil je * telefon.. A počítač je na*** jedině psací stroj, tu mechaniku nic nenahradí Joo ten pocit že psaní zadnej blbej počítač nenahradí a nejhorší jsou ty přenosný, tahat několik kilo plastu je pro blbce... A záchod jedí suchej splachovací jsou pro buziky.....
presne tak :-! ja ani nepouzivatm monitor a televizi protoze vypalujou oci, obraz si nechavam tisknout jehlickovou tiskarnou kazdych 5 minut na pergamen z teleci kuze , takovej 5 minutovej FPM frame per minute :yes:
Jo díky petrolheadum jako ty by auta ani nikdy nevznikli, lidem jako ty co se brání pokroku a neuznava nic novýho... Já myslím že nikomu se to moc nelíbí ale nedá se stím nic dělat prostě ta doba je tady moji kluci možná spalovák vlastnit nebudou ale zase budou mít něco jinyho.. Já si v garáži auto na benzín nechám I kdyby je zakázali a jezdit s ním budu dokud to půjde a dokud mi ho nevezmou násilím ale to neznamená že musím kolem sebe kopat a plivat na všechno nový....ev mají něco do sebe.. Hlavně to že si ho můžu nabít z svoji elektrárny na střeše a nebudu tak na nikom závislí
aha a benzin/naftu si tezis a vyrabis doma sam vid :yes: a elektrinu pro tu domaci rafinerii si vyrabis slapanim na dinamopedu a nebo mas na to stado krecku v behacim kolecku?
spalovaci motory nejsou zavisle na palivu a funkcnosti systemu? nepsal jsi nahodou neco o tom ze jste doma meli puvodni Eleanor a nikdo v CR ji nebyl schopnej udrzet ve funkcnim tsavu? a proto sla do Nemec
ty si tak neskutecne protirecis a tak uzasne lzes, ze to as vypada jako by ti pred par mesici najednou preskocilo pak kolecek? nemel jsi treba mrtvicku?
na fosilnich palivech jsem tak krute zavisli, ze kdyby se Rusko a Emiraty dohodli, tak Evropu vyhladovej behem 1-2 let ;-) a jedina vyhoda je, ze obe ty oblasti jsou dnes extremne zavisle na financich za ropu kterou nam prodavaj, takze to udelat nemuzou ;-)
Emiraty se ale snazi o to aby na rope zavisli nebyli, takze behem treba 20-30 let to z pohledu Emiratu muze padnout a bude zbejvat jiz jen to Rusko ;-)
Já sem doma žádnou Eleanor neměl, si mě s někým pleteš.
Benzínový V8 najede při základní údržbě 500-800 tis km. Při průměrném nájezdu 14 tis km, který tu prezentujete to vydrží 50 let >:D
Já se tady nikde ekologií neoháním, narozdíl od Vás zachránců planetu. Takže já si tu elektriku pro rafinerii můžu v klidu vyrobit v JE z neobnovitelných zdrojů.
Jenže Jaderná energetika ve světe upadá, USA chce JE vypínat a zavírat, že levnější sou plynové elektrárny, vývoj Jaderné energetiky na západě taky nic zajímavého, jasný lídr je ted Rusko a časem možná bude i Čína.
ja taky nikde jadernou energetiku neprosazuju ;-) naopak nekolikrat jsem zde do diskuzi psal a to i v reakci na tve posty, ze jaderna energetika je ztratova a nema budoucnost ;-)
Naopak, jaderná energie má velkou budoucnost a místo pitomostí by se měly dostavět dva bloky Temelína. Pak se může odstavit polovina uhelných elektráren.
Kdo si chce pořídit fotovoltaiku soukromě, at si jí pořídí. Samozřejmě bez jakékoliv státní dotace. A být pojištovnou, požaduju na to odbornou instalaci opraváněnou firmou a každé 2 roky revize.
V dlouhodém horizontu pak postavit třetí lektrárnu jako náhradu za staré Dukovany a tu už na moderní bázi těch reaktorů na rychlé neutrony. A jsme za vodou na 200 let.