Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesle prý kvůli levné ropě klesnou prodeje až o 40 procent

Jan Mička
Diskuze (23)
Ceny benzinu nepadají pouze u nás, ale také v zámoří. Analytici se domnívají, že to bude mít špatný vliv na prodeje Tesly. Jsou ale pro ni ceny benzinu až tak důležité?

Lidé hovoří o elektromobilech hlavně s ohledem na šetření financí za drahé pohonné hmoty. Proč by totiž měli jezdit „smradlavým“ turbodieslem, když denně urazí maximálně 100 kilometrů, nebo se pohybují pouze ve městě? Chápeme - vidina zapojení ekologického elektromobilu do elektrické sítě vypadá lákavě, jejich malé rozšíření je však zatím staví pouze do role imageové záležitosti.

Kdo ví, co přinese budoucnost, nicméně při dnešních cenách ropy (18.12. stál barel 59,48 dolarů) se mohou výrobci elektromobilů cítit ohroženi. Tedy alespoň podle amerického analytika Adama Jonase ze společnosti Morgan Stanley, který možný scénář prezentoval na automobilce Tesla. Domnívá se, že by prodeje Tesly mohly klesnout až o 40 procent, což by mimo jiné znamenalo nenaplnění plánu o výrobě 500.000 elektromobilů ročně. Naopak značky, které kromě běžných spalovacích modelů vyrábějí také elektromobily, mohou být klidné. Tyto vozy totiž tvoří jen malou část z celkových tržeb.

Otázkou ale je, zda se zájemci o automobily Tesla rozhodují podle toho, jak se aktuálně pohybují ceny paliv. Pravděpodobně ne, protože základní Tesla Model S stojí v Americe 71.070 dolarů, tedy asi 1,6 milionu korun. Jiné by to ale bylo s připravovaným konkurentem pro BMW 3, Audi A4 nebo Mercedes-Benz C, který by se s cenou mohl podívat pod milion korun. Zde už by nízké ceny ropy mohly být pro prodeje klíčové. Do doby příchodu vozu se ale může ještě mnohé změnit.

Jan Mička
Diskuze (23)
23. 12. 2014 02:17
Re: Vize
To je taková myšlenková strnulost, jako když komunisti mysleli,že Sovětské Svaz je tu navěky a nikdy jinak. A pak během roku byli jinak všechno. Ony totiž vždy změny postupují pomaličku až do určité hranice, kde se utrhne lavina a najednou je všechno jinak.

Šéf marketingu BMW tvrdí, že technologie, které mají dnes ve vývoji změní elektromobilitu během 10ti let tak, že to bude znamenat konec spalovacích motorů během historicky krátké doby. Přemýšlejte o tom.
22. 12. 2014 12:30
Re: Vize
Tak to jo, provoz jednoho auta vyjde levně. Ale to je cíl ekologických fanatiků? Aby se jezdilo zadarmo, aby si lidi jezdili kam chtějí, často i nesmyslně. Dneska, kdy je největší problém přecpanosti silnic, doprava je přetěžována, ekologicky je dnes horší prach z vozovek než výfukové plyny (nová auta).
21. 12. 2014 20:19
Re: Tesle predaje neklesnu
presvedcit amiky zas takovej problem neni, ostatne na Teslu S jsou i na obycejne predvadeci jizdy u dealera poradniky, se znamim jsem tam dojeli s jeho M3 a kdys se s teslou S svezl, docela ho to nalomilo a pokud prej bude model 3 i v nejake sportovnejsi uprave a nejlip jako coupe, tak by oni prej uvazoval, S mu prisla moc velka :-)

co me potesilo tak k predvadeci jizde jsem si u nich koupil tricko a zimni cepici Tesla, jedno z toho me dali jako darek a uctovali jen jedno :-)
21. 12. 2014 20:09
Tesle predaje neklesnu
Tesla S je auto pre bohacov a SUV X sa predavat bude tak ci onak.

Najvacsi otaznik je nad testou III ci ako ju volaju a nad tym, ci od nich niekto bude odoberat baterky, aby tu tovaren nestavali zbytocne.

Takze musia presvedcit svet a hlavne amikov, ze chcu Tesla III.
Avatar - Bristol
21. 12. 2014 19:34
Re: OMG
ono to bude spíše takhle: elektromobil za 3 miliony si koupi lidi, kteří opravdu finanční nouzí netrpí... ;-) ale vzhledem k tomu že v této kategorii už lze koupit prakticky cokoliv ze sériové produkce, tak to vidím spíše na nějaké naplnění politických ideálů případně pokus o jakýsi alibismus... protože takový člověk vedle Tesly jistě vlastní neekologické SUV nebo velký sedan...