reklama


6.3. 2013 Auto Tip

Test 100 000 km: Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

Test 100 000 km: Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

Když Auto Bild podrobil první touran ve verzi 2.0 TDI DSG testu na 100 000 km, byl z toho nejhorší výsledek historie – známka 6! Oblíbené MPV dostalo šanci na opravu.

Tenhle dlouhodobý test má historii. A hodně bohatou. Torturou maratonských zkoušek sesterského Auto Bildu prošlo před tímto hnědým MPV už 199 aut. Jenže právě Volkswagen Touran, konkrétně ve verzi 2.0 TDI/103 kW s dvouspojkovou převodovkou DSG, se do story dlouhodobých testů zapsal tím nejhorším písmem: S celkovými 77 trestnými body obsadil poslední příčku a zůstal tak i za podceňovanými francouzskými nebo italskými vozy…

„Domeček z karet“ – tak se tehdy jmenoval článek v Auto Tipu 03/07, který jasně ukázal „výdrž“ velmi dobře prodávaného MPV. Se spolehlivostí prvních touranů to vážně žádná sláva nebyla, což náš výsledek dokumentoval. Od té doby utekla spousta času, nicméně žádný ze zbylých dlouhodobě testovaných vozů nebyl horší než modrý touran. Jubilejní dvoustý dlouhodobý test nakonec vtipně vyšel na stejný vůz – rovněž s dvoulitrovou naftou a převodovkou DSG.

Do naší flotily se touran dostavil ve faceliftované špičkové verzi Highline s motorem 2.0 TDI, výkonem 103 kW, dvouspojkovým šestistupňovým automatem DSG, velkou navigací RNS 510, adaptivními tlumiči DCC, třetí řadou sedadel, asistentem jízdy v pruzích, samočinným parkováním nebo módní hnědou metalízou Toffee – ve výbavě tedy máte vše, na co si náročná rodinka může vzpomenout. Výsledná cena 907 300 Kč ale zní dost sebevědomě.

První kilometry dálkových cest ukázaly, že se pod stejným názvem a jen trochu změněným kabátem udály velké změny, které slibovaly mnohem lepší výsledek než před šesti lety. Modernější TDI se s common railem naučilo kultivovanosti, podvozek obdařený adaptivními tlumiči umožňuje kromě komfortnějšího letu po rozbitých cestách také sportovnější svezení zatáčkovitými pasážemi. „Zpracování působí stále skvělým dojmem“ nebo „Tisícovka kilometrů zde vypadá skoro tak pohodově jako v letadle,“ tak zněly citace z palubního deníku. I skeptici, přistupující k touranu jako k nudnému přepravníku zcela bez emocí, museli uznat, že dálkové cestování je na jeho palubě baví a trvá překvapivě krátkou dobu. „Prostorné, praktické, jednoduše ovladatelné a příjemně vitální rodinné auto,“ notoval si po výletu k moři jeden z redaktorů…

Být šik je fajn věc, ale u MPV se spíše počítá praktičnost a prostor. A toho vám krabicovitá karoserie s rovnými boky nabídne bohatě. Jak v první, tak ve druhé řadě se sedí královsky a v žádném směru nemáte pocit, že byste potřebovali více místa. Třetí řada sedaček je naopak vysloveně nouzová – tedy pokud nejste dítě. Za volantem se sedí vzpřímeně, a přestože hranatá přístrojová deska nepůsobí jako výkřik moderního umění, v běžném životě oceníte důvtipné odkládací prostory a pocit robustnosti.

Jenom slova chvály se snášela na hbitý a úsporný dvoulitrový turbodiesel (průměrná spotřeba v testu 7,4 l na 100 km), pouze hodnocení systému start-stop polarizovalo názory: Některým jeho necitlivost a opětovné startování vadily (a ihned ho vypínali), jiní oceňovali pozitivní přínos úspornosti v městských kolonách. Čert to vem, mnohem důležitější se totiž stal fakt absolutní spolehlivosti. Volkswagen si vzal fatální výsledky prvního testu evidentně k srdci a na výdrži maximálně zapracoval – za celých sto tisíc kilometrů jsme se nesetkali s žádnou poruchou a při závěrečné rozborce ani neobjevili nadměrná opotřebení. Ačkoliv přece jen by se něco našlo: Všemi chválená dvouspojková automatika DSG s chytrým algoritmem změny stupňů se po 50 000 km při řazení začala více ozývat a testovací jezdci pozorovali hrubší styl. Stačilo ale v 60 000 kilometrech vyměnit olej a byl klid.

Jestli máte obavy ze spolehlivosti složité elektroniky ovládající asistenční systémy, zde můžete zůstat v klidu – všechna příplatková zařízení pracovala po dobu testu bezproblémově. „Jednou mě hlídač jízdy v pruhu opravdu podržel,“ zněl vzkaz v palubním deníku. Redakční tým si rovněž pochvaloval funkční samočinné přepínání dálkových/tlumených světel (v paketu s asistencí pro jízdu v pruzích za 14 100 Kč), které pracovalo velmi rychle.

Naopak nesmyslný příplatek 78 900 Kč za starou, pomalou a zloděje lákající navigaci si můžete v klidu odpustit, přístroj RNS 510 za to opravdu nestojí, ani když má přehrávač DVD či harddisk na 30 GB dat. Levnější RNS 315 (21 300 Kč) sice obě vylepšení postrádá, funguje ale skoro stejně.

Když už jsme u těch nedostatků: Na zavření velké a těžké výklopné zádi potřebujete hodně silný švih, dítě zavazadelník těžko „dobouchne“ a elektrické ovládání touran nenabízí. Ani usazení dětské sedačky do standardních isofixů neprobíhá zrovna hladce, úchyty jsou ponořeny hluboko do čalounění a častá manipulace dá světlým potahům zabrat. A přestože se béžové kožené polstrování docela snadno čistí, chytří rodiče raději sáhnou po tmavém interiéru.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 5/13, který je právě k dostání na stáncích.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

V mnoha hospodách se těžce podvádí, říká hostinský z Divoké Šárky V mnoha hospodách se těžce podvádí, říká hostinský z Divoké Šárky

„Lidi k nám musí přijít, i kdyby nechtěli,“ žertuje v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Test 100 000 km: Volkswagen Touran 2.0 TDI…



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Nárazovými testy Euro NCAP prošly další novinky na trhu.…

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

 




Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Dnes 08:00

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Herečka Vlastina Svátková čeká třetí dítě: Zase kluka!

Herečka Vlastina Svátková čeká třetí dítě: Zase kluka!

Vlastina Svátková (34), známá z filmu Gangster Ka nebo seriálu První krok, je potřetí těhotná! Herečka, která se…

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

 

iSport.cz

Barcelona – Real Madrid 1:1. Ramos vyrovnal El Clásico v poslední minutě!

Barcelona – Real Madrid 1:1. Ramos vyrovnal El…

Zase on! Obránce Realu Madrid Sergio Ramos opět dokázal, že je střelcem důležitých gólů. Kapitán „bílého baletu“…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama