Když Auto Bild podrobil první touran ve verzi 2.0 TDI DSG testu na 100 000 km, byl z toho nejhorší výsledek historie – známka 6! Oblíbené MPV dostalo šanci na opravu.
VW s 2.0 TDI a DSG spolehlivý? To se mi ale dějou věci. To snad i ty číňané budou dělat kvalitní a hlavně bezpečná auta, když VW není pořád jen v servisech a že jich tam bejvávalo >:D
To jako čekal někdo od VW lepší výsledek? >:D Pro mě je to to nepřekvapující informace.Naopak,jsem rád,že redaktoři Auto Bildu jsou nestranní odborníci. Redaktorům :yes: VW :no:
Mě by zajímalo, kolik diskutujících má opravdové zkušenosti a kolikk si jen tak povídá. Za sebe mohu říct toto:
- mám Passat 2.0 TDI PD DSG 6,5 roku, tedy "ten nejporuchovější". 190 tis. najeto a neměl jsem nejmenší problém, jen servisky.
- společník má 5 let Passat 2.0 TDI CR DSG , 195 tis. najeto - žádný problém
- kamárád měl před lety hodně velký trápení s TUAREGem, to jo. Nyní má Superba s DSG, 100 tis. najeto, žádný problém.
Chci tím říct, že určitě se najdou průšvihy i u VW, ale za sebe nemůžu říct nic problematického.
Asi třeba, že to je další z uplacených testů... >:-[]
Za mě palec nahoru, jasný důkaz toho, že VW rozhodně nespí, ví, kde ho tlačí boty a něco s tím dělá. :yes:
Můžeme mluvit o velkém štěstí, že Auto Bild trefil zrovna ten...jak to bylo?...jeden konkrétní izolovaný vůz, který se povedl. Dostat znovu šestku, asi by ten plátek museli zrušit.
Tohle mě také napadlo, ale nevím, jak probíhá výběr auta k testu. Zda se zajde do libovolné prodejny a vybere se exemplář, nebo dostanou novinářské auto. Vzhledem k té výbavě vidím reálnou jako tu druhou možnost, takže po jednom testu bych hned nedělal závěry. Lidé na fórech o VW nemluví zrovna nejlépe.
Ono ale záleží spíše na tom, jaké problémy mají normální lidé, zákazníci a ne jaké problémy jsou v testu. S tím, že VW, ať TDI (kromě 1.9), TSI a DSG jsou velmi nespolehlivé se shoduje drtivá většina majitelů těchto aut. A to platí stále, hlavně o DSG. Stačí občas zajít na nějaké fóra. Proto tento test bude asi většině lidem připadat jako podvrh.
Mít tak obrovské problémy s motory i převodovkama, jako měl/má VW, tak většina automobilek na trhu končí, ale z nějakého důvodu se to VW toleruje.
Já bych řekl, že za tento humbuk můžou hlavně VW Fans. Logicky, když skupině lidí budeš léta tvrdit, že produkty jedné značky ( teď to hodně přeženu) jsou lepší, dělají tě lepším člověkem a ty, když máš to ostatní, tak seš out atd.. ( a ne že by tohle lidi hlavně v ČR nedělali). Potom ta určitá skupina lidí hledá sebemenší důvod jim to vrátit... a já se jim nedivím :-) Přeneseně... hodně šikanovaných dětí si pak vybijí zlost někdy až extrémě :). Sám z vlastní zkušenosti mohu potvrdit jen to, že ač VW, nebo Renault či jiné značky nevybočují z průměru spolehlivostí... :-)
kolik se jich proda v DSG?
Rekl bych ze spolehlivost DSG bude kopirovat spatnou spolehlivost koncernovych motoru zde nedavno uvedenou. DSG tak mozna u firemniho auta ;-)
Koupe TSI s DSG v AAA to je na Chocholouska ;-)
No dobře, ale když těch aut je na fóru 20 a z toho polovině odejde řízení, tak už to jde dobře aplikovat i na zbytek produkce...
Navíc je dost možný, že tam potkáš člověka, který těm autům rozumí líp, než všichni autorizovaní servisáci dohromady. Já považuju informace z fór za hodnotnější a často důvěryhodnější než to, co mi řeknou třeba u Bychla.
Tady furt platí ono staré pravidlo. Že pokud je člověk s produktem spokojený, řekne to jednomu člověku, pokud je nespokojen, řekne to deseti lidem. ;-)
To bude tym, ze ked sa to stane horkokrvnemu navonanemu Italovi (pokial nestrajkuje) je to brane inak, ako ked sa to stane mechnicko-technickemu Nemcovi (pokial to nie je Turek). Z toho hladiska najlepsie parfemy robia Francuzy, najlepsie cestoviny Taliani, najlepsie auta Nemci a najlepsiu elektorniku Japonci. Tak to bude navzdy, lebo tak to ludia subjetivne vnimaju
To jsou silná prohlášení. Předpokládám tedy, že spravujete flotilu těchto nepovedenců. Jinak jen těžko můžete mít nějaká relevantní data. Osobně bych řekl, že spolehlivost je celkem průměrná. Předpokládám, že Japonci na tom budou líp (hlavně u aut skutečně vyrobených v Japonsku). Pokud mi na VW něco vadí, tak jsou to ty jejich moderní servisní plány. Ne že by v tom byli jediní. Pojmy doživotní a bezúdržbový bych zakázal.
Myslím si, že problémy celé řady aut jdou na hlavu neschopným servisákům.
Na výsledku nezáleží, vypovídající hodnota je stejně malá tak jako tak. Už jsem tu dříve psal, že je někdy zábava číst ty opravy. Co jim všechno vymění zbytečně, z toho přechází zrak. Pokud bych je tedy z něčeho podezíral, takže že se jim dostává nadstandardní péče v servisu. Což trochu paradoxně znamená horší výsledek.
Pokud jde o výbavu - čím vybavenější, tím horší. Testovat Highline s adaptivními tlumiči a zástupem asistentů není zrovna nejlepší nápad, pokud jsi automobilka. Leda se chceš předvést.
Četl jsi to? Polovina článku připomíná "úspěch" předchozí generace:
"Když Auto Bild podrobil první touran ve verzi 2.0 TDI DSG testu na 100 000 km, byl z toho nejhorší výsledek historie – známka 6!"
To byl výrobek někoho jiného jen se znakem VW??? Vzpamatuj se, nejen Renault již několik let vyrábí kvalitnější auta než tvůj zbožňovaný sh.itwagen! >:D
První testovaný Touran stále s bezpečným náskokem okupuje poslední místo, ve společnosti dalších 3 VW, takže frankofilové a koreafans mohou být v klidu.
"Vans aus Frankreich? Hübsch, großer Diesel, viel Ärger – so ihr Ruf. Doch der Scénic beweist, dass Renault inzwischen Qualität auf deutschem Niveau baut."
Není třeba úplně jednoduché dostat se ke kompletnímu žebříčku. Článek na auto.cz je jen stručným výtahem, v tištěné verzi jsou další detaily, jako například výsledky kompletní rozborky auta a zjištění kde co rezne a podobně. Pokud nechceš jen povrchní čísla, má tištěný časopis stále co nabídnout.
Preco ma toto auto sancu na re-reputaciu? Vdaka faceliftu? To mozete zobrat polovicu aut, ktore skoncili zle a znovu ich otestovat...alebo rovno testujte z kazdeho kusu 3 auta, nech mame objektivnejsie vysledky. Lebo vyhovorky "stastie na zly, pondelkovy kus", ci "vysledok vdaka uprave pre novinarske auto"... ma uz nebavi citat... ;-\
Ano, nejlepší by pro všechny prosťáčky zde bylo, kdyby byl VW beznadějně na posledních místech a oni měli aspoň nějakou munici do diskuzí. Takhle někomu kazit den, co si to ten VW dovolil. >:D
Je všeobecně přijímanou skutečností, že nejméně spolehlivé vozy jsou ze začátku produkce. Touran je pro německý časopis zajímavý i proto, že je to v Německu oblíbené auto a čtenáře zajímá víc, než nějaké Subaru (nic osobního). Od prvního testu už nějaká doba uplynula, nevidím problém v tom testnout to znovu. A navíc, ten původní test byl opravdu legendární...
Já se divím, že na to přišel jen koncern, že když ta reklama, tak funguje (a ona podle tebe funguje, přes 9 mil. vozů prodaných za loňský rok je toho důkazem), že tento model nepřevzala ještě konkurence. >:D
No neviem, na kolko to bolo obejktive rozhodnutie, ale Aj Fiat 500 dotal tak trochu novu sancu, ked po vymene motora v nejakych 40tisic isiel na miesto na 100tisic az na 200tisic-ovy test.
Tomuhle se říká tah na branku. Po šíbr nabušené auto nejmodernější technikou jede jak z praku. Že by tu snad někoho mohlo dnes napadnout, že ty nejspolehlivější evropské mainstreamové (vím, supermainstream) vozy vyrábí někdo jiný, než Volkswagen, to by byla velmi slepecká odvaha. Nahoře se ovšem na diskusi dočteš, že ještě spolehlivější auta, než VW vyrábí... renault... >:-[] >:-[] Boha jeho, může mi někdo vysvětlit, co na diskusi o autech pohledávají tihle mudrcové?
Jízdně je touran špička segmentu, z horního testu lze odtušit, že špičkou segmetu je touran i ve spolehlivosti. Ty si ale kup scénika, na víc přece nemáš. Jestli mi jako dobře rozumíš...
Dnes velmi zřetelně - BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes::-!
Je fajn, že si Touran trochu napravil reputaci, stále tam "vzadu" ale ta šestka zůstane. A propo, víš, milý GTI, kdo na první pokus dal tenhle test na 1* ? :-)
Reputaci Touranu to asi úplně nezachrání, ale jinak je to spolu s Tiguanem další argument pro tvrzení, že VW se spolehlivostí něco dělá a nejspíš na tom není tak špatně, jak by žebříček AutoBildu naznačoval.
jakože ve výrobě nebo lépe vybírá a "apeluje" na novináře? :-) ale ne třeba už příští generaci vychytají...dokud mastili pořád to samé jednoduché dokola tak byla spolehlivost super. Zavádění novinek nějak nezvládají...
Jako ve výrobě. Test jednoho auta samozřejmě není úplně vypovídající, ale při několika exemplářích se to dá jako argument vzít... před pár lety tu byl Passat a Touran (a další) na dně tabulky, v poslední době tu je Tiguan a Touran nahoře, to je pozitivní.
Ked sa pozries na ich spotreby u inych aut, tak pochopis. Oni tie auta testuju na kost, aby sa aspon nejake poruchy prejavili za 100tisic km. Diesle tam maju beznu spotrebu 7-8litrov a jednu z najnizsich tam ma Prius, mylsim okolo 6l/100 :yes:
PR slovnik testerov, alebo GTI lezici a inspirativni
A sme doma. Text sa cita ako PR clanok, nie ako test.
Staci sa pozriet na vyrazove prostriedky - prednosti su vychvalovane do nebies, nedostatky relativizovane a oznacovane za podstatne, mame aj priklad oznacenia Ciernej za Bielu. Ide skratka o nadpracu s jazykom, daleko za hranicami klasickej stylistiky, nieco na sposob stylu GTI.
Par prikladov:
"podvozek obdařený" - urcite dar z nebies zoslany do Wolfsburgu
„Zpracování působí stále skvělým dojmem“ (Sice iba posobi, cize nie je realne, ale zato posobi skvelo!!! A stale? Kedy tak posobilo predtym? Pri tom teste, v ktorom Touran pohorel?)
„Tisícovka kilometrů zde vypadá skoro tak pohodově jako v letadle" - Redaktor asi lieta len prvou triedou... na prezentacie organizovane VAG
„Prostorné, praktické, jednoduše ovladatelné a příjemně vitální rodinné auto,“ notoval si po výletu k moři jeden z redaktorů… - Plati o kazdom MPV s vykonnym motorom
"u MPV se spíše počítá praktičnost a prostor. A toho vám krabicovitá karoserie s rovnými boky nabídne bohatě" - sice to vyzera hrozne, ale ved to je ucel, lebo je to prakticke - kiezby sme sa podobneho konstatovanie dockali aj u konkurencie. Tam je ale krabicovost zasadne chybou
"přestože hranatá přístrojová deska nepůsobí jako výkřik moderního umění, v běžném životě oceníte důvtipné odkládací prostory a pocit robustnosti." - Doska je sice otrasna, ale zase mate POCIT robustnosti...
"Jenom slova chvály se snášela na hbitý a úsporný dvoulitrový turbodiesel (průměrná spotřeba v testu 7,4 l na 100 km)" - oznacit spotrebu 7.4 litra na 100 km za uspornu je trufale aj pri benzinovom motore, nie to este pri TD. Cierna je nova biela....
"Start-stop" – sice nefunguje a "polarizuje", ale….
“Čert to vem, mnohem důležitější se totiž stal fakt absolutní spolehlivosti.” - spolahlivosti coho konkretne???
"Všemi chválená dvouspojková automatika DSG s chytrým algoritmem změny stupňů" - bez dokazu... ale po slabych 60,000 km potrebovala vymenu oleja. Na rozdiel od inych prevodoviek, ktore v pohode zvladnu nasobky tohto cisla....
Re: PR slovnik testerov, alebo GTI lezici a inspirativni
A není spíše pozitivem, že jsou tam tyto problémy vůbec zmíněné? Viz třeba nemoderní palubní deska nebo ta nutná výměna oleje. Každý si to pak vyhodnotí po svém... pro někoho je výměna oleje běžná záležitost, spotřebka (problém by byl, pokud je majitel spotřební řidič a ničeho by si nevšiml).
Jinak mi přijde tvůj příspěvek mírně paranoidní... obdařený podvozek je normální stylistický obrat, věty o Start-stop popisují realitu (Start-stop sice funguje, ale nikoli hladce). Spotřeba záleží na způsobu použití, pokud s tím lítají 200 po dálnicích...
Při uvedení: design co nepodléhá stárnutí
Při uvedení další generace: Přestup z nové generace do stávající znamená pocity, jako by se člověk vrátil do auta starého minimálně deset let.
To je krmení.
Další perla: prvoplánovaný design. To je jako říct: mohl jsem mít hezkou holku, ale ona by se mi okoukala, tak mám obyčejnou, která se mi bude líbit pořád.
Deset lidí, deset chutí. Někdo má rád modernu ve stylu Civic, CR-Z, i30... někdo dává přednost klasice. Zkušený novinář dokáže oddělit své osobní preference od objektivních kritérií a napsat to třeba tak, jak je to napsané tady.
Samozřejmě i ta klasika může vypadat líp nebo hůř... už jsem to tu psal několikrát, pro mě je momentálně v nižší střední favoritem Leon.
Je dobře, že ten olej vůbec mění. 60 tisíc je předepsáno v plánu (k šestistupňové DQ250), ale jinak je to dnes samá doživotní náplň. Na tiptronicu mi ho měnili ještě častěji kvůli vyšší zátěži.
Jak by asi dopadlo srovnání s tím prvním kouskem Touranu... ;-) . Totiž.... 1.9dCi je výběhový motor a je konkurentem spíše původního 2.0TDI PD, dnes už se nenabízí a byl nahrazen 1.6dCi. Jo... pořizovací cena Touranu dle článku je 907 300 Kč.
Já to čtu takhle - spolehlivost Scenicu je taková, jakou od nového auta očekávám - během 100.000 se řeší maličkosti, vše v pořádku. Spolehlivost Touranu je nadstandardní.
Srovnání výkonu, zrychlení a spotřeby je zavádějící, protože srovnává relativně nový 2.0TDI se starou 1.9dCi, která je v hierarchii Renaultu o level níž a už se nenabízí(Renault to měl 1.9dCi a 2.2dCi, aktuálně má 1.6dCi a 2.0dCi).
- to by tam musel být k porovnání Scénic z té doby (2004-2006), což není. Jestli staré Renaulty byly kvalitnější než nové tak je možné, že starý Scénic byl špička a měl by za 1.
- v době kdy začínal test obou aut to byly zdaleka nejčastěji kupované motorizace a jasní konkurenti
- ceny jsou z článku v AutoBildu (ceny v Německu jsou jiné než v ČR), jsou tam i zůstatkové ceny
Touran zůstatková dnes podle eurotaxu 458100
Scénic zůstatková dnes podle eurotaxu 303500
Já teď ani neřeším tu spolehlivost, tam jsou oba výsledky v pořádku. Spíš tu dynamiku a spotřebu. Z dnešního pohledu srovnáváme minulou generaci motoru Renaultu, která už se neprodává. Konkurentem pro 2.0TDI je 2.0dCi a bylo to tak i při zahájení testu.
Model již jednou testován byl a basta. Takovéhle reparáty, to pak zavání spekulacemi 8-s A nebo potvrzuje veřejné tajemství, že zákazník je neplaceným dlouhodobým testovacím jezdcem ;-\
Že jsou první zákazníci obvykle testovací jezdci, to opravdu veřejné tajemství je. A výsledek myslím jasně dokazuje, že reparát smysl má. Takže - proč ne?
"Reparáty" zakázané nejsou, od té doby si prošel faceliftem (nevím, jak tomu v tomhle případě říkají u VW, u Golfu nebo Passatu to byla nová generace) a uběhlo pěkných pár let (předchozí byl myslím rok výroby 2004, nebo 2003). Třeba motor je v tom autě jiný a jestli si dobře pamatuji, většina problémů šla na jeho vrub.
Určitě jsou i další kandidáti, těhle testů nedělají zase tolik, na druhou stranu je to relativně oblíbený model na domácím trhu. Rozhodně není jediný, kdo byl v testu více než jednou.
Tak jestli s tím pé-déčkem (a tuším ještě šestnáctiventilem) jezdili páni redaktoři jak prasata a rozsypala se jim převodovka, k tomu dětské nemoci... tak se nelze té šestce u prvního pokusu divit.