Diskuse

Test 100 000 km: Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

6.3.2013

Když Auto Bild podrobil první touran ve verzi 2.0 TDI DSG testu na 100 000 km, byl z toho nejhorší výsledek historie – známka 6! Oblíbené MPV dostalo šanci na opravu.

 

  • 00 Reagovat !

    foto DeegrCZ

    DeegrCZ 06.03.2013  08:22

    Spolehlivost

    VW s 2.0 TDI a DSG spolehlivý? To se mi ale dějou věci. To snad i ty číňané budou dělat kvalitní a hlavně bezpečná auta, když VW není pořád jen v servisech a že jich tam bejvávalo >:D
    • 00 Reagovat !

      foto tempe73

      tempe73 07.03.2013  09:14

      « Re: Spolehlivost

      To jako čekal někdo od VW lepší výsledek? >:D Pro mě je to to nepřekvapující informace.Naopak,jsem rád,že redaktoři Auto Bildu jsou nestranní odborníci. Redaktorům :yes: VW :no:
    • 00 Reagovat !

      foto PN

      PN 07.03.2013  10:27

      « Re: Spolehlivost

      Mě by zajímalo, kolik diskutujících má opravdové zkušenosti a kolikk si jen tak povídá. Za sebe mohu říct toto:
      - mám Passat 2.0 TDI PD DSG 6,5 roku, tedy "ten nejporuchovější". 190 tis. najeto a neměl jsem nejmenší problém, jen servisky.
      - společník má 5 let Passat 2.0 TDI CR DSG , 195 tis. najeto - žádný problém
      - kamárád měl před lety hodně velký trápení s TUAREGem, to jo. Nyní má Superba s DSG, 100 tis. najeto, žádný problém.

      Chci tím říct, že určitě se najdou průšvihy i u VW, ale za sebe nemůžu říct nic problematického.
  • 00 Reagovat !

    foto jossalito

    jossalito 06.03.2013  08:23

    Hm, tak čím začít?

    Asi třeba, že to je další z uplacených testů... >:-[]
    Za mě palec nahoru, jasný důkaz toho, že VW rozhodně nespí, ví, kde ho tlačí boty a něco s tím dělá. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Odan

    Odan 06.03.2013  08:38

    ...

    Můžeme mluvit o velkém štěstí, že Auto Bild trefil zrovna ten...jak to bylo?...jeden konkrétní izolovaný vůz, který se povedl. Dostat znovu šestku, asi by ten plátek museli zrušit.

    Jinak hezký výsledek, potěší. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 06.03.2013  08:45

      « Re: ...

      >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Katikakus

      Katikakus 06.03.2013  09:04

      « Re: ...

      >:-[] :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto DeegrCZ

      DeegrCZ 06.03.2013  09:23

      « Re: ...

      Tohle mě také napadlo, ale nevím, jak probíhá výběr auta k testu. Zda se zajde do libovolné prodejny a vybere se exemplář, nebo dostanou novinářské auto. Vzhledem k té výbavě vidím reálnou jako tu druhou možnost, takže po jednom testu bych hned nedělal závěry. Lidé na fórech o VW nemluví zrovna nejlépe.
      • 00 Reagovat !

        foto figurka

        figurka 06.03.2013  09:44

        « Re: Re: ...

        On je ale test a test. Je to celkem sranda. Po nepovedeném testu se závěry dělají okamžitě. Po povedeném testu je třeba ještě na něco čekat. >:D
        • 00 Reagovat !

          foto DeegrCZ

          DeegrCZ 06.03.2013  10:01

          « Re: Re: Re: ...

          Ono ale záleží spíše na tom, jaké problémy mají normální lidé, zákazníci a ne jaké problémy jsou v testu. S tím, že VW, ať TDI (kromě 1.9), TSI a DSG jsou velmi nespolehlivé se shoduje drtivá většina majitelů těchto aut. A to platí stále, hlavně o DSG. Stačí občas zajít na nějaké fóra. Proto tento test bude asi většině lidem připadat jako podvrh.

          Mít tak obrovské problémy s motory i převodovkama, jako měl/má VW, tak většina automobilek na trhu končí, ale z nějakého důvodu se to VW toleruje.
          • 00 Reagovat !

            foto jossalito

            jossalito 06.03.2013  10:19

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Ony ty problémy, jsou spíše nafouknuty do takových rozměrů, až nad tím mnoho lidí, včetně tebe, kroutí hlavou.

            Realita je ovšem mnohem střízlivější. To mi věř. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 06.03.2013  10:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              Já bych řekl, že za tento humbuk můžou hlavně VW Fans. Logicky, když skupině lidí budeš léta tvrdit, že produkty jedné značky ( teď to hodně přeženu) jsou lepší, dělají tě lepším člověkem a ty, když máš to ostatní, tak seš out atd.. ( a ne že by tohle lidi hlavně v ČR nedělali). Potom ta určitá skupina lidí hledá sebemenší důvod jim to vrátit... a já se jim nedivím :-) Přeneseně... hodně šikanovaných dětí si pak vybijí zlost někdy až extrémě :). Sám z vlastní zkušenosti mohu potvrdit jen to, že ač VW, nebo Renault či jiné značky nevybočují z průměru spolehlivostí... :-)
          • 00 Reagovat !

            foto figurka

            figurka 06.03.2013  10:31

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Ano. Zkušenosti majitelů, resp. provozovatelů jsou nepopiratelné. A teď se podívej, kolik lidí do fór přispívá a kolik se těch aut prodá.
            • 00 Reagovat !

              foto Choochoo

              Choochoo 06.03.2013  10:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              kolik se jich proda v DSG?
              Rekl bych ze spolehlivost DSG bude kopirovat spatnou spolehlivost koncernovych motoru zde nedavno uvedenou. DSG tak mozna u firemniho auta ;-)
              Koupe TSI s DSG v AAA to je na Chocholouska ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Odan

              Odan 06.03.2013  11:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              No dobře, ale když těch aut je na fóru 20 a z toho polovině odejde řízení, tak už to jde dobře aplikovat i na zbytek produkce...
              Navíc je dost možný, že tam potkáš člověka, který těm autům rozumí líp, než všichni autorizovaní servisáci dohromady. Já považuju informace z fór za hodnotnější a často důvěryhodnější než to, co mi řeknou třeba u Bychla.
              • 00 Reagovat !

                foto Hendly

                Hendly 06.03.2013  11:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Když se člověk bude řídit podle ohlasů ve fórech na internetu nekoupí nikdy nic. Vždy jsou negativní názory na danou věc.
              • 00 Reagovat !

                foto figurka

                figurka 06.03.2013  11:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Jenže je otázkou, kolik dalších z těch tisíců, resp. statisíců a miliónů na ta fóra nepřijde protože prostě jezdí.
              • 00 Reagovat !

                foto jossalito

                jossalito 06.03.2013  13:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Tady furt platí ono staré pravidlo. Že pokud je člověk s produktem spokojený, řekne to jednomu člověku, pokud je nespokojen, řekne to deseti lidem. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Nicco

            Nicco 06.03.2013  10:39

            « Re: Re: Re: Re: ...

            To bude tym, ze ked sa to stane horkokrvnemu navonanemu Italovi (pokial nestrajkuje) je to brane inak, ako ked sa to stane mechnicko-technickemu Nemcovi (pokial to nie je Turek). Z toho hladiska najlepsie parfemy robia Francuzy, najlepsie cestoviny Taliani, najlepsie auta Nemci a najlepsiu elektorniku Japonci. Tak to bude navzdy, lebo tak to ludia subjetivne vnimaju
            • 00 Reagovat !

              foto esenbe

              esenbe 06.03.2013  13:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              Pleteš se, všechno co vyrábějí italové je nejlepší ... to je nepopiratelný fakt. Bez italů by jsme tady chodili bosí a s klackem v ruce.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 06.03.2013  11:53

            « Re: Re: Re: Re: ...

            To jsou silná prohlášení. Předpokládám tedy, že spravujete flotilu těchto nepovedenců. Jinak jen těžko můžete mít nějaká relevantní data. Osobně bych řekl, že spolehlivost je celkem průměrná. Předpokládám, že Japonci na tom budou líp (hlavně u aut skutečně vyrobených v Japonsku). Pokud mi na VW něco vadí, tak jsou to ty jejich moderní servisní plány. Ne že by v tom byli jediní. Pojmy doživotní a bezúdržbový bych zakázal.

            Myslím si, že problémy celé řady aut jdou na hlavu neschopným servisákům.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 06.03.2013  11:49

        « Re: Re: ...

        Na výsledku nezáleží, vypovídající hodnota je stejně malá tak jako tak. Už jsem tu dříve psal, že je někdy zábava číst ty opravy. Co jim všechno vymění zbytečně, z toho přechází zrak. Pokud bych je tedy z něčeho podezíral, takže že se jim dostává nadstandardní péče v servisu. Což trochu paradoxně znamená horší výsledek.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 06.03.2013  12:23

        « Re: Re: ...

        Pokud jde o výbavu - čím vybavenější, tím horší. Testovat Highline s adaptivními tlumiči a zástupem asistentů není zrovna nejlepší nápad, pokud jsi automobilka. Leda se chceš předvést.
    • 00 Reagovat !

      foto smoula-nesika

      šmoula nešika 06.03.2013  11:53

      « Re: ...

      >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 06.03.2013  08:42

    Normálka

    Jiný, než pozitivní výsledek se u VW očekávat nedá. Tohle není žádný rendlák...

    Touran má v mých očích jediný, zato závažný problém: není k dispozici ve verzi 4motion.
    • 00 Reagovat !

      foto GM-rja

      GM.rja 06.03.2013  08:57

      « Re: Normálka

      Četl jsi to? Polovina článku připomíná "úspěch" předchozí generace:
      "Když Auto Bild podrobil první touran ve verzi 2.0 TDI DSG testu na 100 000 km, byl z toho nejhorší výsledek historie – známka 6!"

      To byl výrobek někoho jiného jen se znakem VW??? Vzpamatuj se, nejen Renault již několik let vyrábí kvalitnější auta než tvůj zbožňovaný sh.itwagen! >:D
      • 00 Reagovat !

        foto lordlord

        lordlord 06.03.2013  09:12

        « Re: Re: Normálka

        jen ho nech, díky tavým řečem jsou ceny nízké, další moje auto bude zase megane
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 06.03.2013  10:40

        « Re: Re: Normálka

        Ada jzdi v Skodovke, VW je na neho zbytocne drahy :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ladamara

        Ladamara 06.03.2013  12:22

        « Re: Normálka

        To nasere.VW Touran na 6 místě se známkou 1.Mimochodem se umístil před všemi frantíky a hlavně před všemi tvými korejskoamerickými sračkami..
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 06.03.2013  12:58

          « Re: Normálka

          První testovaný Touran stále s bezpečným náskokem okupuje poslední místo, ve společnosti dalších 3 VW, takže frankofilové a koreafans mohou být v klidu.
          • 00 Reagovat !

            foto jossalito

            jossalito 06.03.2013  13:48

            « Re: Re: Normálka

            Už to jsou vše modely, které v autosalonu nekoupíš, leda v bazarech. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto xmikes

              xmikes 06.03.2013  15:39

              « Re: Re: Re: Normálka

              no jenže takle spolehlivý touran taky ne ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 06.03.2013  10:29

      « Re: Normálka

      Podívej se na dno žebříčku... VW drží 4 z posledních 6 pozic.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 06.03.2013  12:01

      « Re: Normálka

      Sprav si náladu: [odkaz] >:-[]

      "Vans aus Frankreich? Hübsch, großer Diesel, viel Ärger – so ihr Ruf. Doch der Scénic beweist, dass Renault inzwischen Qualität auf deutschem Niveau baut."
  • 00 Reagovat !

    foto strycek-BOB

    strýček BOB 06.03.2013  08:47

    Podvóód...

    Produkt, který nemá upocenou záruku až do důchodu řidiče, nemůže být přeci kvalitní. Je to podvod >:D

    Volkswagen :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto nasua23

    nasua23 06.03.2013  09:14

    Proč kupovat AUTIP TIP?

    Při vaření (recyklace) obsahu v rámci koncernu stejně většina článků vyjde zde.

    Pokud člověk nemá zájem o nějaký konkrétní test - auto, tak v tom smysl už nevidím.

    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 06.03.2013  10:31

      « Re: Proč kupovat AUTIP TIP?

      Není třeba úplně jednoduché dostat se ke kompletnímu žebříčku. Článek na auto.cz je jen stručným výtahem, v tištěné verzi jsou další detaily, jako například výsledky kompletní rozborky auta a zjištění kde co rezne a podobně. Pokud nechceš jen povrchní čísla, má tištěný časopis stále co nabídnout.
  • 00 Reagovat !

    foto sargis

    sargis 06.03.2013  09:17

    ja se ptam, proc???

    Preco ma toto auto sancu na re-reputaciu? Vdaka faceliftu? To mozete zobrat polovicu aut, ktore skoncili zle a znovu ich otestovat...alebo rovno testujte z kazdeho kusu 3 auta, nech mame objektivnejsie vysledky. Lebo vyhovorky "stastie na zly, pondelkovy kus", ci "vysledok vdaka uprave pre novinarske auto"... ma uz nebavi citat... ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 06.03.2013  09:31

      « Re: ja se ptam, proc???

      Ano, nejlepší by pro všechny prosťáčky zde bylo, kdyby byl VW beznadějně na posledních místech a oni měli aspoň nějakou munici do diskuzí. Takhle někomu kazit den, co si to ten VW dovolil. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto sargis

        sargis 06.03.2013  09:39

        « Re: Re: ja se ptam, proc???

        Nie, objektivne by bolo testovat napr. poslednych 20 najhorsich aut znovu, dostali by sa na vrchol rebricka a to by bola masaz na prostacky... :-)
        • 00 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 06.03.2013  09:47

          « Re: Re: Re: ja se ptam, proc???

          Tak jsou tam vozy, které testovali vícekrát, Třeba Prius, ten nový dopadl hůře než ten starý. Testovat nové modely není jen výsada VW. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 06.03.2013  10:38

          « Re: Re: Re: ja se ptam, proc???

          Je všeobecně přijímanou skutečností, že nejméně spolehlivé vozy jsou ze začátku produkce. Touran je pro německý časopis zajímavý i proto, že je to v Německu oblíbené auto a čtenáře zajímá víc, než nějaké Subaru (nic osobního). Od prvního testu už nějaká doba uplynula, nevidím problém v tom testnout to znovu. A navíc, ten původní test byl opravdu legendární...
      • 00 Reagovat !

        foto Choochoo

        Choochoo 06.03.2013  10:50

        « Re: Re: ja se ptam, proc???

        Ze by tohle nekomu zkazilo den ;-)
        Vzdyt vime, ze kvalita koncernovych vozu neni dana spolehlivosti, ale reklamou ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Flavio

          Flavio 06.03.2013  13:49

          « Re: Re: Re: ja se ptam, proc???

          Já se divím, že na to přišel jen koncern, že když ta reklama, tak funguje (a ona podle tebe funguje, přes 9 mil. vozů prodaných za loňský rok je toho důkazem), že tento model nepřevzala ještě konkurence. >:D
        • 00 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 06.03.2013  13:49

          « Re: Re: Re: ja se ptam, proc???

          Ano, tohle tu tvrdíte dnes a denně. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 06.03.2013  10:43

      « Re: ja se ptam, proc???

      No neviem, na kolko to bolo obejktive rozhodnutie, ale Aj Fiat 500 dotal tak trochu novu sancu, ked po vymene motora v nejakych 40tisic isiel na miesto na 100tisic az na 200tisic-ovy test.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 06.03.2013  12:13

      « Re: ja se ptam, proc???

  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 06.03.2013  09:29

    NO PROTO

    Tomuhle se říká tah na branku. Po šíbr nabušené auto nejmodernější technikou jede jak z praku. Že by tu snad někoho mohlo dnes napadnout, že ty nejspolehlivější evropské mainstreamové (vím, supermainstream) vozy vyrábí někdo jiný, než Volkswagen, to by byla velmi slepecká odvaha. Nahoře se ovšem na diskusi dočteš, že ještě spolehlivější auta, než VW vyrábí... renault... >:-[] >:-[] Boha jeho, může mi někdo vysvětlit, co na diskusi o autech pohledávají tihle mudrcové?

    Jízdně je touran špička segmentu, z horního testu lze odtušit, že špičkou segmetu je touran i ve spolehlivosti. Ty si ale kup scénika, na víc přece nemáš. Jestli mi jako dobře rozumíš...

    Dnes velmi zřetelně - BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes: :-!
    • 00 Reagovat !

      foto flexo

      flexo 06.03.2013  10:04

      « Re: NO PROTO

      Neboj nič. Na čelo studený obklad, nohy do lavóra s teplou vodou a ono to o chvíľu prejde ;-) Teda aspoň dúfam >:D
    • 00 Reagovat !

      foto skejpa

      skejpa 06.03.2013  10:06

      « Re: NO PROTO

      Že ty si se u toho článku počůral :-)

      Je fajn, že si Touran trochu napravil reputaci, stále tam "vzadu" ale ta šestka zůstane. A propo, víš, milý GTI, kdo na první pokus dal tenhle test na 1* ? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Me-Myself-and-I

        Me_Myself_and_I 06.03.2013  10:20

        « Re: Re: NO PROTO

        Bola to Mazda 6, mily GTI.... Mazdy a dva Priusy okupuju prvu patku uz niekolko rokov, vklinilo sa medzi ne len BMW 1.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 06.03.2013  10:26

      « Re: NO PROTO

      GTI vstávat! je rok 2013 NIKDO už nevyrábí nejspolehlivější vozy >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Pacho69

      Pacho69 06.03.2013  10:28

      « Re: NO PROTO

      Na to abych si vybral jiné auto nepotřebuji opakovat test spolehlivosti. Stačí se podívat do ceníku třeba S-Maxu (v podstatě o třídu výše).
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 06.03.2013  10:34

      « Re: NO PROTO

      Reputaci Touranu to asi úplně nezachrání, ale jinak je to spolu s Tiguanem další argument pro tvrzení, že VW se spolehlivostí něco dělá a nejspíš na tom není tak špatně, jak by žebříček AutoBildu naznačoval.
      • 00 Reagovat !

        foto xmikes

        xmikes 06.03.2013  15:44

        « Re: Re: NO PROTO

        jakože ve výrobě nebo lépe vybírá a "apeluje" na novináře? :-) ale ne třeba už příští generaci vychytají...dokud mastili pořád to samé jednoduché dokola tak byla spolehlivost super. Zavádění novinek nějak nezvládají...
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 06.03.2013  16:25

          « Re: Re: Re: NO PROTO

          Jako ve výrobě. Test jednoho auta samozřejmě není úplně vypovídající, ale při několika exemplářích se to dá jako argument vzít... před pár lety tu byl Passat a Touran (a další) na dně tabulky, v poslední době tu je Tiguan a Touran nahoře, to je pozitivní.
  • 00 Reagovat !

    foto Me-Myself-and-I

    Me_Myself_and_I 06.03.2013  10:19

    Spotreba 7.4 l/100 km

    "Jenom slova chvály se snášela na hbitý a úsporný dvoulitrový turbodiesel (průměrná spotřeba v testu 7,4 l na 100 km)"

    To ma byt vtip? Odkedy je 7.4 pri TD dobra spotreba?

    Je fakt, ze redaktori pri tychto testoch jazdia ako idioti, ale co je vela...
    • 00 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 06.03.2013  10:20

      « Re: Spotreba 7.4 l/100 km

      Na takovou krabici na kolech a novinářské ježdění je spotřeba více než dobrá. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Pacho69

        Pacho69 06.03.2013  10:26

        « Re: Re: Spotreba 7.4 l/100 km

        Taky mám jednu takovou krabici, ale 7.4? To mám v průměru po městě.
        • 00 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 06.03.2013  13:51

          « Re: Re: Re: Spotreba 7.4 l/100 km

          Spotřeba je ovlivněna nejvíce tím, co je mezi pedály a sedčkou. Že ty máš lepší, všechna čest, prostě umíš. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 06.03.2013  10:46

      « Re: Spotreba 7.4 l/100 km

      Ked sa pozries na ich spotreby u inych aut, tak pochopis. Oni tie auta testuju na kost, aby sa aspon nejake poruchy prejavili za 100tisic km. Diesle tam maju beznu spotrebu 7-8litrov a jednu z najnizsich tam ma Prius, mylsim okolo 6l/100 :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 06.03.2013  10:24

    Z těchto testů se dá už vařit

    Rozděl si to na značky, sečti body a poděl počtem aut.
  • 00 Reagovat !

    foto Me-Myself-and-I

    Me_Myself_and_I 06.03.2013  10:37

    PR slovnik testerov, alebo GTI lezici a inspirativni

    A sme doma. Text sa cita ako PR clanok, nie ako test.

    Staci sa pozriet na vyrazove prostriedky - prednosti su vychvalovane do nebies, nedostatky relativizovane a oznacovane za podstatne, mame aj priklad oznacenia Ciernej za Bielu. Ide skratka o nadpracu s jazykom, daleko za hranicami klasickej stylistiky, nieco na sposob stylu GTI.

    Par prikladov:

    "podvozek obdařený" - urcite dar z nebies zoslany do Wolfsburgu
    „Zpracování působí stále skvělým dojmem“ (Sice iba posobi, cize nie je realne, ale zato posobi skvelo!!! A stale? Kedy tak posobilo predtym? Pri tom teste, v ktorom Touran pohorel?)

    „Tisícovka kilometrů zde vypadá skoro tak pohodově jako v letadle" - Redaktor asi lieta len prvou triedou... na prezentacie organizovane VAG

    „Prostorné, praktické, jednoduše ovladatelné a příjemně vitální rodinné auto,“ notoval si po výletu k moři jeden z redaktorů… - Plati o kazdom MPV s vykonnym motorom

    "u MPV se spíše počítá praktičnost a prostor. A toho vám krabicovitá karoserie s rovnými boky nabídne bohatě" - sice to vyzera hrozne, ale ved to je ucel, lebo je to prakticke - kiezby sme sa podobneho konstatovanie dockali aj u konkurencie. Tam je ale krabicovost zasadne chybou

    "přestože hranatá přístrojová deska nepůsobí jako výkřik moderního umění, v běžném životě oceníte důvtipné odkládací prostory a pocit robustnosti." - Doska je sice otrasna, ale zase mate POCIT robustnosti...

    "Jenom slova chvály se snášela na hbitý a úsporný dvoulitrový turbodiesel (průměrná spotřeba v testu 7,4 l na 100 km)" - oznacit spotrebu 7.4 litra na 100 km za uspornu je trufale aj pri benzinovom motore, nie to este pri TD. Cierna je nova biela....

    "Start-stop" – sice nefunguje a "polarizuje", ale….
    “Čert to vem, mnohem důležitější se totiž stal fakt absolutní spolehlivosti.” - spolahlivosti coho konkretne???

    "Všemi chválená dvouspojková automatika DSG s chytrým algoritmem změny stupňů" - bez dokazu... ale po slabych 60,000 km potrebovala vymenu oleja. Na rozdiel od inych prevodoviek, ktore v pohode zvladnu nasobky tohto cisla....
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 06.03.2013  10:44

      « Re: PR slovnik testerov, alebo GTI lezici a inspirativni

      A není spíše pozitivem, že jsou tam tyto problémy vůbec zmíněné? Viz třeba nemoderní palubní deska nebo ta nutná výměna oleje. Každý si to pak vyhodnotí po svém... pro někoho je výměna oleje běžná záležitost, spotřebka (problém by byl, pokud je majitel spotřební řidič a ničeho by si nevšiml).

      Jinak mi přijde tvůj příspěvek mírně paranoidní... obdařený podvozek je normální stylistický obrat, věty o Start-stop popisují realitu (Start-stop sice funguje, ale nikoli hladce). Spotřeba záleží na způsobu použití, pokud s tím lítají 200 po dálnicích...
      • 00 Reagovat !

        foto Choochoo

        Choochoo 06.03.2013  10:56

        « Re: Re: PR slovnik testerov, alebo GTI lezici a inspirativni

        Jak nemoderni palubni deska, vzdyt to ma design co nikdy nestarne >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 06.03.2013  11:10

        « Design co nestárne

        Při uvedení: design co nepodléhá stárnutí
        Při uvedení další generace: Přestup z nové generace do stávající znamená pocity, jako by se člověk vrátil do auta starého minimálně deset let.
        To je krmení.
        Další perla: prvoplánovaný design. To je jako říct: mohl jsem mít hezkou holku, ale ona by se mi okoukala, tak mám obyčejnou, která se mi bude líbit pořád.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 06.03.2013  11:22

          « Re: Design co nestárne

          Deset lidí, deset chutí. Někdo má rád modernu ve stylu Civic, CR-Z, i30... někdo dává přednost klasice. Zkušený novinář dokáže oddělit své osobní preference od objektivních kritérií a napsat to třeba tak, jak je to napsané tady.

          Samozřejmě i ta klasika může vypadat líp nebo hůř... už jsem to tu psal několikrát, pro mě je momentálně v nižší střední favoritem Leon.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 06.03.2013  13:57

        « Re: PR slovnik testerov, alebo GTI lezici a inspirativni

        Je dobře, že ten olej vůbec mění. 60 tisíc je předepsáno v plánu (k šestistupňové DQ250), ale jinak je to dnes samá doživotní náplň. Na tiptronicu mi ho měnili ještě častěji kvůli vyšší zátěži.
    • 00 Reagovat !

      foto sargis

      sargis 06.03.2013  10:46

      « Re: PR slovnik testerov, alebo GTI lezici a inspirativni

      :yes: :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Ham-

    Ham. 06.03.2013  11:42

    Porovnávačka

    Touranu a Scénicu, které v testu na 100tkm byly prakticky současně (test Scénicu byl v předminulém čísle):

    testovaná auta
    Touran 2.0 TDI DSG
    Grand Scénic 1,9 dCi

    udávaný výkon
    Touran 103 kW
    Scénic 96kW

    naměřený výkon
    Touran 104,75 kW
    Scénic 93,3kW

    pořizovací cena (obě auta pořizována v D)
    Touran 795100,-
    Scénic 798000,-

    servisní prohlídky za celý test (pravidelné prohlídky 30, 60, 90 tkm včetně náplní)
    Touran 22109,-
    Scénic 25330,-

    průměrná spotřeba paliva za celý test
    Touran 7,4 l/100
    Scénic 7,4 l/100

    naměřené zrychlení 0-130
    Touran 17,4 (začátek) 17,7 (konec)
    Scénic 18,9 (začátek), 20,5 (konec)

    pružnost 80-120
    Touran 7,9 (začátek) 8,1 (konec)
    Scénic 10,4 (začátek), 10,9 (konec)

    brzdná dráha ze 100km/h
    Touran 37,5m (začátek), 38,3m (konec)
    Scénic 38,6m (začátek), 39,9m (konec)

    vnitřní hluk při 130 km/h na konci testu
    Touran 71 dB
    Scénic 71 dB

    závady a opravy
    Touran 60 tkm výměna převodového oleje (5816,-), 90tkm výměna předních brzdových destiček (záruka)
    Scénic 60 tkm výměna předních brzdových destiček (4800,-), výměna žárovky denního svícení (490,-), 65tkm nové těsnění olejové vany (záruka), 73tkm výměna baterie v čipové kartě (70,-), 80tkm výměna snímače tlaku filtru částic (záruka), výměna předních brzdových destiček (5700,-)

    výsledná známka
    Touran 1
    Scénic 2-

    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 06.03.2013  12:53

      « Re: Porovnávačka

      Jak by asi dopadlo srovnání s tím prvním kouskem Touranu... ;-) . Totiž.... 1.9dCi je výběhový motor a je konkurentem spíše původního 2.0TDI PD, dnes už se nenabízí a byl nahrazen 1.6dCi. Jo... pořizovací cena Touranu dle článku je 907 300 Kč.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 06.03.2013  14:00

        « Re: Re: Porovnávačka

        Nevím, jak to čteš, ale test Scénicu dopadl dobře. Jen hůř než Touranu.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 06.03.2013  14:59

          « Re: Re: Re: Porovnávačka

          ...ale MNOHEM lépe, než u prvního Touranu...

          Já to čtu takhle - spolehlivost Scenicu je taková, jakou od nového auta očekávám - během 100.000 se řeší maličkosti, vše v pořádku. Spolehlivost Touranu je nadstandardní.

          Srovnání výkonu, zrychlení a spotřeby je zavádějící, protože srovnává relativně nový 2.0TDI se starou 1.9dCi, která je v hierarchii Renaultu o level níž a už se nenabízí(Renault to měl 1.9dCi a 2.2dCi, aktuálně má 1.6dCi a 2.0dCi).
      • 00 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 06.03.2013  15:26

        « Re: Re: Porovnávačka

        - to by tam musel být k porovnání Scénic z té doby (2004-2006), což není. Jestli staré Renaulty byly kvalitnější než nové tak je možné, že starý Scénic byl špička a měl by za 1.
        - v době kdy začínal test obou aut to byly zdaleka nejčastěji kupované motorizace a jasní konkurenti
        - ceny jsou z článku v AutoBildu (ceny v Německu jsou jiné než v ČR), jsou tam i zůstatkové ceny
        Touran zůstatková dnes podle eurotaxu 458100
        Scénic zůstatková dnes podle eurotaxu 303500
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 06.03.2013  16:21

          « Re: Re: Re: Porovnávačka

          Já teď ani neřeším tu spolehlivost, tam jsou oba výsledky v pořádku. Spíš tu dynamiku a spotřebu. Z dnešního pohledu srovnáváme minulou generaci motoru Renaultu, která už se neprodává. Konkurentem pro 2.0TDI je 2.0dCi a bylo to tak i při zahájení testu.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 06.03.2013  20:46

        « Re: Re: Porovnávačka

        :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto GTI

      GTI 06.03.2013  13:04

      « Porovnávačka

      :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 06.03.2013  11:52

    reparát jako běžný jev?

    Model již jednou testován byl a basta. Takovéhle reparáty, to pak zavání spekulacemi 8-s A nebo potvrzuje veřejné tajemství, že zákazník je neplaceným dlouhodobým testovacím jezdcem ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 06.03.2013  16:00

      « Re: reparát jako běžný jev?

      Že jsou první zákazníci obvykle testovací jezdci, to opravdu veřejné tajemství je. A výsledek myslím jasně dokazuje, že reparát smysl má. Takže - proč ne?
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 06.03.2013  19:44

      « Re: reparát jako běžný jev?

      "Reparáty" zakázané nejsou, od té doby si prošel faceliftem (nevím, jak tomu v tomhle případě říkají u VW, u Golfu nebo Passatu to byla nová generace) a uběhlo pěkných pár let (předchozí byl myslím rok výroby 2004, nebo 2003). Třeba motor je v tom autě jiný a jestli si dobře pamatuji, většina problémů šla na jeho vrub.

      Určitě jsou i další kandidáti, těhle testů nedělají zase tolik, na druhou stranu je to relativně oblíbený model na domácím trhu. Rozhodně není jediný, kdo byl v testu více než jednou.
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 06.03.2013  15:57

    Konečně!

    Tohle už snad utiší "experty", kteří se dodnes s oblibou ohání prvním testem Touranu. Je vidět, že se na něm hodně zapracovalo. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto smoula-nesika

      šmoula nešika 06.03.2013  21:39

      « Re: Konečně!

      Tak jestli s tím pé-déčkem (a tuším ještě šestnáctiventilem) jezdili páni redaktoři jak prasata a rozsypala se jim převodovka, k tomu dětské nemoci... tak se nelze té šestce u prvního pokusu divit.
  • 00 Reagovat !

    foto KIA-World

    KIA-World 06.03.2013  16:10

    znamka 6?

    tak teda prvy touran za vela nestal.... stara dobra korea :yes:

    tesme sa na novy carens , za par mesiacov je uz v predaji :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto vabis

      vabis 07.03.2013  07:15

      « Re: znamka 6?

      topper1982 : rýže se má jíst, ne se jí snažit zkouřit >:D jinak si Vaše příspěvky vysvětlit neumím ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto figurka

        figurka 07.03.2013  08:08

        « Re: Re: znamka 6?

        Ale jak vidíš, tak ty pokusy o zkouření fungovat mohou.
        • 00 Reagovat !

          foto smoula-nesika

          šmoula nešika 07.03.2013  11:24

          « Re: Re: Re: znamka 6?

          Poslední dobou už jsem měl pocit, že píše celkem rozumně, ale očividně dostal absťák.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!









Blesk.cz

Šéf Applu Tim Cook: Jsem hrdej, že jsem gay!

Šéf Applu Tim Cook: Jsem hrdej, že jsem gay!

Po vizionáři Stevu Jobsovi převzal žezlo ve vedení technologického gigantu Applu a firmě se pod ním daří…

Očima Františky: Sedláček promluvil a šlápl tím do lejna

Očima Františky: Sedláček promluvil a šlápl tím do lejna

Režisér Robert Sedláček, který se díky své mikině, v níž přebíral státní vyznamenání na Hradě, stal včerejší…

 

iSport.cz

Kupte si historii! Hull prodává trofeje, i dres, kterým překonal Haška

Kupte si historii! Hull prodává trofeje, i dres,…

Když strávíte téměř 20 sezon v NHL, nastřílíte více než 700 gólů, vyhrajete dva Stanley Cupy a jste členem…

Falešný stoper Neuer na výletě: Nemůžu jen stát ve vápně

Falešný stoper Neuer na výletě: Nemůžu jen stát ve vápně

VIDEO | Skvěle čte hru. Vyběhne z branky a rozehrávkou vypomůže obráncům. Nebo s chladnou hlavou uhasí…

 

Reflex.cz

V Číně se chci poučit, jak stabilizovat společnost, ne poučovat o lidských právech, řekl Zeman tamní televizi

V Číně se chci poučit, jak stabilizovat společnost,…

Miloš Zeman v rozhovoru pro čínskou státní televizi CCTV podotkl, že jel do Číny nikoli aby poučoval o lidských…

ANDREA HOLOPOVÁ: Tak jsme my Češky prý na tom s rovností hůř než ženy ve Rwandě či Bangladéši!

ANDREA HOLOPOVÁ: Tak jsme my Češky prý na tom s…

Podle aktuálního žebříčku jedné soukromé nadace, která ze sebe dělá světovou instituci, jsme na tom s rovností…