Re: ANO! BMW DĚLÁ NEJLEPŠÍ FOSILNÍ POPELNICE NA SVĚTĚ :))
jj
Baworový verk tedy pardón Bramborová fosílije se starým motórem vpředu a kardanem na pldeli co se furt musí tahat se 100kg poruchovou převodovkou je vážně vykopávka SOUDRUZI kerou vlastní v dnešní době už opravdu snad kdejaký pepíček >:D
PS: kontrolní otázka SOUDRUJDI : Jesipak už ste se někdy byli podívat V BAZÁRU na VYKRÁGLOVANOU ŠAUTRPÁKU JETÝHO BRAMBORÁKU >:D >:D >:D
PS: německé BMW je v technologickém pokroku opravdu ale opravdu až za americkou TESLOU [odkaz] [odkaz] [odkaz] o italský FIAT Alfě ani nemluvě
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Prosim Vas upravte si v prvej tabulke udaj o Klimatizacii - Giuliu s manualnou klimatizaciou nekupite ani keby ste velmi chceli, automaticka je totiz v zaklade ;)
inak super test, sam mam Alfu a Giulii drzim palce :yes:
Líbí se mi test i fakt, že se autor nebojí říct narovinu, jak to vidí. Dlouho se tu držely stereotypy, že BMW je sportovní značka a v každé třídě je jízdně nejlepší a kdyby někdo postavil jízdně povedenější auto, platí pravidlo 1. Takže palec nahoru za tento test.
Tady se King vytáhl, naprosto nestranný test, kde Alfa po právu zvítězila. Už zahraniční testy ukazovaly, že Giulia je celkově hodně povedená. Samozřejmě záleží na prioritách, ale kdo má rád řízení a koupí ideálně 2,0T 280k, tak s takovým autem pojede všechny standardní verze A4 a poměr zábavnost/cena bude zřejmě bezkonkurenční.
ALFA POWER :yes:
něco k té sériové výbavě "veloce" (píšu jen to co je navíc oproti zatím nejvyšší výbavě "super"):
18" kola, park.senzory vzadu, 7" display mezi budíky, lakované brzdové třmeny, hliníkové pedály a dekory, asistent jízdy v pruhu, xenony, sportovní sicny v kůži, elektricky stavitelné s pamětí.....
Škoda, že nenabízí Veloce i jen v RWD. Když bych si měl vybrat ze současné nabídky motorizací, tak beru 2,0 s 200k a časem chip na 250k. RWD kvůli té zábavnosti, přes to vlak nejede.
Spousta lidí si myslí, že nenabízet kombík je chyba. Ale podle uniklé fotky částečně zakrytého Stelvia jsem přesvědčený, že je to od Alfy mistrovský tah, auto bude jen lehce zvýšené (že by konkurent BMW 3GT?). Z pragmatického hlediska nic lepšího asi vymyslet nešlo - dvěma karoseriemi pokrýt co nejširší záběr potenciálních kupců. Jaké budou prodeje je otázka. Otázka která se týká hodně marketingu, protože Italové prodej moc neumí, na rozdíl od takového VW, které prodá i leštěný prd. Ale ono je to jednoduché. Když vezmeme jako příklad označení TDi, které se do podvědomí zákazníků zapisuje již 28 let. Oproti tomu Fiat/Alfa často mění označení z TD na JTD pak JTDm. A to je chybka k chybce a výsledná síla značky není tam, kde by mohla být. Držím palce
BMW je tak sportovní značka, že v USA píšou že pokud si chcete užít zábavu a radost z jízdy, at si koupíte M5- ovšem o dvě generace nazpět nebo nový Cadillac CTS-V, že je víc sportovnější jako současné BMW >:-[] >:-[] >:-[]
Ten samý plátek psal před 10-15 lety, že BMW je super sportovní kára pro nadšené řidiče a Cadillac auto pro důchodce.
Najednou píšou něco jiného, zajímavé že? >:D
Nikdy nezapomenu, jak jsme přijeli s Alfou GT do servisu, protože nehrálo rádio a frajer z Imofy nám jenom s úsměvem oznámil, že bude potřeba vyměnit prakticky komplet elektroniku a že to bude tak za 100k >:D Od té doby sedláme Merc, ale ten prostě nemůžete milovat jako Alfu :-)
Alfu buď miluješ, nebo jdeš o dům dál. Z rozumu šla koupit třeba 166 2,4JTD, ale to už je pryč. V dnešní době to ale není žádná hrůza, třeba Giulietty by měly být docela OK. Když se pokazí Alfa, to je napsaný všude, ale jak jde např. o VW, tak se to tutlá a i samotný majitel to často skousne a koupí další VW, pár takových znám a jejich loajalitu/zabedněnost k dané značce "obdivuju". >:D
Právě že zejména 159 byla diesel friendly. Atmo benály buď nejely a nebo žraly, 1,8TB žere, ale pořád pohoda proti holdenovské 3,2. 1,9JTDm stačí, 2,0JTDm asi ideál co se týká spotřeby vs. dynamiky a životnosti, 2,4JTDm nabídne sice krásný tah a zvuk, ale podvozek na českých silnicích jde rychle do kopru a ta váha na předku taky není žádný med.
OT: Okolnosti naznačují, že mé další auto bude Giulietta 1,4T 170k v manuálu, tomu suchému TCT nevěřím. Zkrátka stylová a výkonná alternativa ke Golfu ;-)
Velice nerad ti kazím radost, ale motor 1.4 T se 170 k už od faceliftu nabízejí jenom s TCT! :'-(:'-(:'-( Budeš se muset spokojit jen se 150 k... 8-s8-s8-s:no:
To byl vtip a ironie >:D
Poslední Alfa co měli kluci na servisu byl myslím Spider (ten klasický) a komentovali to nějak ve stylu že je to "děsná mr*ka", když je budu citovat >:D
ty jsi fakt jouda Bariku.... klasický Spider je technicky velice vymakané (na svoji dobu) a spolehlivé auto.... že tam tvoji kamarádi měli nějaký vrak,případně jsou do * co nic neumí, je úplně jiná story....
pokud si chlapci neporadí s autem co má dva karbce, tuhou zadní nápravu a téměř žádnou elektroinstalaci, tak to žádní mechanici nejsou....
Šlape jim to tak dokonale, že - krom RAMky měli všechna značky pokles, osobáky katastrofa a meziroční pokles 1% je horší výsledek jak u GM.....dojná kravička vydojená, že >:D >:D >:D
Kanada ještě lepší, tam měl Chrysler ztrátu a GM nárůst...
Jo DOHC V6 měl Chrysler už někdy v roce 1998 a gm mělo dohc ješt dřív, ale to staré poctivé OHV funguje pořád, takže proč je nedělat :-):-)
Obojí souvisí s FCA....
Mimochodem výroba "slavného a úspěšného" Dartu už v tichosti koncem září skončila, takže Dodge už ve výrobě nemá žádný menší osobák a v této kategori tak má jen produkty Daimleru a Cerberusu - Charger a Challenger + Viper, jehož výroba bude zanedlouho taky ukončena a stejný osud zřejmě čeká 200 od Chryslera. To bude bohatá nabídka osobáků - 300, Charger a Challenger, vše vyvinuto ještě před příchdoem Fiatu a jinak nic, hehe
Alfy, ale v menší míře i Fiaty jsou auta s duší. Dají se přirovnat ke zvířatům (stejně jako Ferrari nebo Lambo :-) ), musíš vědět, kde a jak se jich dotknout tak, aby poslouchala a nekousala. Ta auta s řidičem kooperují a často nedávají něco zadarmo, jako to je samozřejmé u jiných značek. Příklad: Punto startuji vždy na 1 otočení klíčku, matka na 2. nebo 3., je to vše o citu a porozumění ;-)
Giulie vypadá až na drobnosti výborně... jo, taky nechápu módu "zdobení" volantu plastovými nebo dokonce hliníkovými (zdravíme Citroen) díly, ale to není nic zásadního.
JJ, 18ky Alfe svedčia, kdežto 16ky bávo vizuálne zabíjajú. Ale aj tá Giulia by lepšie ukázala v nejakej emotívnejšej farbe, nie v nemeckej šedej, pýta si to červenú Competizione alebo Monza, ale ani modrá Montecarlo nevyzerá zle.
[odkaz]
Julča určitě vypadá lépe v nějaké výraznější barvě. Otázka je co budou zákazníci kupovat. Obecně se v téhle třídě nosí jakási unifomnost a nuda (teď nemluvím o M, QV, atd). A i v téhle barvě ji to sluší. Spíš si myslím že pro normální řady Gulii nebude konkurencí německá trojka, ale automobilky jako Jaguar, Volvo, apod. Přeci jen naprostá většina prodejů trojky v téhle třídě jde do firem, ale firmy málo kupují AR.
Nemyslím, že tá drvivá prevaha šedých odtieňov je voľbou zákazníkov, pretože majú radi šedú, ale častokrát je to absencia výberu, keď väčšinou máš samé "nefarby", typicky bielu, čiernu a 50 odtieňov šedej, možno ešte tak 1 farbu typu modrá alebo pastelová červená. Sám mám obe autá šedé, práve preto, že nebol výber. Ak sa totiž nejakej automobilke podarí namiešať podarenú farbu, tak si ju ľudia kúpia, viď Mazda 6, ktorú som snáď v inej farbe ako v červenej ani nevidel (inak tá farba je podľa mňa jedna z najkrajších farieb vôbec). A aj tých pár XE, čo som videl, boli v červenej.
Nemáš pravdu. Na svojom príklade som Ti uviedol, že mám dve šedé autá z nevyhnutnosti; tiež by som chcel sýtu červenú metalízu á la Mazda, ale proste nebola (iba fádna pastelová červená), tak som radšej volil karbónovú šedú metlu. Štatisticky síce prispievam k početnosti tej šedej, ale neznamená to, že túto farbu preferujem, ale iba že to bola najlepšia z obmedzeného výberu farieb. Tá Mazda je dobrý príklad, že ak je k dispozícii pekná farba, zákazníci ju uprednostnia pred "nefarbami". Obdobne odkedy je u nás k dispozícii pre BMW 1 melbourne red, vídam ju dosť často (pred F/L u nás nebola).
Ale samozejme ze (obecne) mam pravdu. To ze se najde par jedincu co jdou proti vseobecnemu pravidlu na tom nic nezmeni. Taky mam rad zajimavejsi barvy (nase rodinna garaz je aktualne zluto-cervena >:D ), ale ruku na srdce, je nas proste mensina. A cim drazsi auto, tim to plati vic.
Plati to i u postupneho zkresavani moznosti kombinaci motoru/prevodovek/pohonu. Kdyz 9 z 10 lidi sahne u 30d po automatu tak jako tak, ma pro automobilku smysl vyvijet, testovat, homologovat atd. manual pro ten zlomecek? Zjevne nema. Premii v drtive vetsine navic kupuji firmy, auta to maji byt mimojine reprezentativni a treba muj aktualni zamestnavatel ma primo ve stanovach uvedeno, ze firemni auto musi byt v tmave barve (cerna/seda/tmave modra) s vyjimkou stribrne, a nic jineho, tak ti asi nemusim rikat jak vypada nase firemni parkoviste (ale nevypada tak z vule automobilky, ale z vule zakaznika ;-) . ) Kdyz se takto bude chovat vetsina zakazniku, pak nejaky iudex nebo fOE proste nejsou dost pocetni na to aby jsme automobilce stali za to delat i kriklavejsi barvy.
Tys to polozil tak jakoby spousta (nedejboze vetsina) lidi chtela svetly/kriklavy odstin a automobilky jim v tom z nejakeho divneho duvodu chteli branit, ale kdyby tomu tak bylo tak po tom uz davno nejaka z premiovych automobilek skoci. Byla by to velice levna konkurencni vyhoda, co by ji pomohla ukousnout kus trhu, chytre a vicemene bez nakladu. Ze se tak nedeje (ba se deje presny opak) si pak muzu vysvetlit jen dvema spusoby:
1) bud jsou vsechny automobilky v "barvovem kartelu" a z nejakych zvracenych choutek se proste rozhodli a domluvili, ze svet bude cernobily, anebo
2) tam jednoduse neni dostatecna poptavka. A v tom pripade plati co jsem napsal o zamene pricin a nasledku. ;-)
Prémie ti dá velký výběr barev. Ale většina bude za tvrdý příplatek. Když na to přijde, mohli by ti namíchat odstín dle tvého přání. Podobně Škoda nebo VW. V Německu má Golf skoro 40 laků včetně několika žlutých, červených, zelených. I Passat můžeš mít ve výrazné červené nebo žluté (červené má v nabídce rovnou tři, dvě jsou decentnější, jedna je myslím za normální příplatek)... asi za 1800 €. :-)
Jinak souhlasím s tím, že to bude otázka poptávky. Výraznější barvy budou víc polarizovat. Červená je hodně oblíbená, pokud tedy nabídnou něco výraznějšího, bude to pravděpodobně červená. Ten zbytek by povětšinou paběrkoval. Hlavně u větších, reprezentativnějších aut jsou syté, výrazné barvy problematické.
Octavia má kromě 4 základních barev a 9 metalíz 54 barev v rámci zvláštního lakování... za vcelku rozumných 20.300, což oproti 14.100 za normální metlu není nic hrozného.
Vím, že Škoda má také širší paletu. Myslel jsem však, že cena byla vyšší. Jinde se v těhle rovinách pohybují standardní metalízy. Také samozřejmě záleží, co je to za lak (a co všechno ti nastříkají :-) ).
U Kodiaqu to asi bude víc, ale u Octavie jsem si přesně říkal, že by mi to asi stálo za to mít něco trošku jiného. Samozřejmě je problém si tu barvu reálně prohlédnout na autě, stejně jako může být teoreticky problém za pár let s nějakou opravou...
Tak mluvil jsem hlavne o konfekci, ruzne individualy, exclusive programy atd. pri tech cenach jsou dost mensinove zalezitosti. A v te vetsinove nabidce je X barev do tmava a jedna, nebo kdyz dobre tak 2-3, kriklavejsich barev. A i to se lame na stredni tride, vyssi stredni je na tom co do vyberu zase hur, nizsi stredni (jeste nepremiova) zase jasne lip. S vyssi cenou svet proste seriozni a sedne. Urcite ale nic co by prichazelo (bylo vnuceno) od automobilek.
Reagoval jsem na to, že by po tom určitě nějaká z prémiových automobilek skočila. A ony tyhle požadavky dokáží uspokojit. Občas nějakou z těhle barev zařadí i do normální nabídky, což ukazuje na to, že je to otázka poptávky (co si myslí, že se bude dostatečně prodávat). Připlácíš si tedy i za to, že máš přístup k plné paletě barev, které normálně na lince nevedou.
Myslím, že jsem v druhém odstavci dal jasně najevo, že v tomhle s tebou souhlasím. Jen mě někdy zaráží, kolik těch všelijakých šedých dokáží vymyslet, asi aby měli alespoň nějakou paletu (tedy že si dokáží najít zákazníky; chápu bílou, černou, stříbrnou plus nějakou tmavě šedou, ale pět šedých, tam to musí řídnout). :-)
Me se seda libi a ze je vyber kvituju, jinou sedou si dovedu predstavit na aute ktere ladim "do sportovna" treba Mpaketem nebo Sline, a jinou budu volit na limuzinu v luxury line. A jestli diky X odstinum sede clovek potka min cerne a bile tak jen dobre. :-)
Neříkám, že nemají své místo, ale divím se, že se uživí - že si je koupí dost lidí na to, aby byly v té paletě místo něčeho trošku barevnějšího. :-) Šedé by ani zdaleka neměly být nejprodávanější.
Hmm, to by mohla byt zajimava cisla. Nedivil bych se kdyby sede (v souctu) u aut treba vyssi stredni nejprodavanejsi skutecne byli. :-) Alespon by to vysvetlilo i ospravedlnilo jejich existenci v tolika odstinech.
Spíš bych si vsadil na bílou nebo černou. Ale je pravda, že jsem asi žádnou statistiku jen z vyšších tříd neviděl. Maximálně čísla na mobile.de. Stříbrná by mohla mít slušná čísla, takže by také záleželo, jestli ji počítáš zvlášť, ale tak jako tak si myslím, že se bavíme spíš o boji o třetí místo (stříbrná, šedá, modrá).
Taky to tak může být ;-\ . Ale zrovna Mazda je auto, které firmy taky moc nekupují (i když o jedné červené 6 vím) a velká část jich je soukromých. A firmy obecně nechtějí způsobovat kontroverze, takže hledají nenápadnou "šedou myšku".
Tak červená je hodně oblíbená, hodně rozšířená barva - myslím obecně. Ale nejsem si jistý, jak by mi červená Mazdy (která se mi na Mazdách líbí) sedla například na A6 nebo 5er. Jinak běžně vídám Mazdy i v jiných barvách (i v ČR) - částečně to může být způsobeno tím, že jsou ty červené hůř k sehnání. Ale je to myslím jediná výraznější barva, kterou mají.
Ak chceš naznačiť, že Giulia nemá "normálne" šesťvalce, tak áno, máš pravdu. Ale možno kľudne porovnať 330i s 2,0TB alebo M3 s QV, ale pri oboch určite budú zase modrobieli prskať, že je to nefér, lebo Alfa má výkonnejší motor. ;-)
Chci tím naznačit, že BMW má širokou paletu motorizací, diesel, benzín i hybrid, pohon všech nebo zadních, automat nebo manuál nebo dvouspojku, prostě je z čeho vybírat.
Alfa postavila po dlouhé době zadokolku, za což palec nahoru, ale čas ukáže. Když vyšlo předchozí éčko, v tisku se psalo, že MB předstihlo pětkovou řadu. Po čase už to nikdo nepsal:)
Testmeni zrají jako víno hlavně tím, že "vyhraje" správné auto.
Tím chci říct, že kdyby o těch 0,23bodu vyhrálo náhodou BMW (a při tam malém rozdílu by klidně v reálnější konfiguraci mohlo), bylo by tu křiku, jaký je Fokt amatér a blb.ec.
V zásadě nejsem ničím překvapen. Bylo by s podivem, kdyby "celý svět" chválil a auto.cz ji nechalo prohrát.
Pěkně se to četlo a výsledku mám radost, že Alfa je zpátky v tom nejlepším světle. Pro řidiče skvělá zpráva :yes:
S touhle naftovou verzí jsem jezdil a je to trochu hlučnější,ale jenom při akceleraci a kickdownu.Pak ještě mám výtku k malému rozlišení zadní kamery.Ale jízdně je fantastická. :yes:
Že to ti italové musí vždycky aspoň trošku posr...kazit.. :-/ jinak při nedávné procházce kolem autosalonu jsem se pousmál, jak měla každá Giulia trochu jinak spásovaný nárazník v trochu jiném odstínu :-)
Jestli je to pravda, tak to nevadí, nic co by nespravil celolak >:D
Drifteři ať si koupí Mustanga a čistou stopu nechají Alfistům :-) , ale v zimě na zasněžených zakroucených silničkách bude s Giulií určitě pěkná zábava a to při rozumné rychlosti, kde tolik nehrozí rozstřelení auta...
Otázkou je, jak moc je to ESP ukecané, co jsem četl, tak to není zrovna moc benevolentní systém. A právě ve zmiňované zimě je strašná škoda mít schopnou zadokolku schovanou v kleci strážného andělíčka... holt jsem furt ještě nedospěl... >:D
Hned prvním odstavci jak říkají bratia Slováci "si ser*te do huby", protože vy sami jste označili za nejlíp jezdící sedan v této třídě Jaguar XE. S čímž jsem souhlasil po vyzkoušení. BMW už není co bývalo, Jag je skvělý a má charakternější motory. Proto by bylo zajímavé srovnání právě s Jaguarem XE. Jinak děkuji za test s kontroverzním výsledkem. I když u přidušené verze na 16" se to dalo čekat. Uvidíme, zda se to projeví i v prodejích.
[odkaz]
"Jaguar XE ale fenomenálně jezdí. Je to asi nejlépe jezdící vůz nejen střední třídy."
A v čem je to "sran.í do huby"? Že Dusil považuje za nejsportovnější sedan Jag a Fokt 3-er?
Myslel jsem, že doba kdy museli mít všichni jednotný názor už je pryč...
Tak to nemají psát jako nějaké obecné pravdy, ale napsat já považuji.... ;-) . Souhlasím s Magisterem. Alfa vs. XE by byla fajn. A pak dlouhodobý test Alfy.
Autora testu musím po dlouhé době velice pochválit - skvěle a nestranně napsaný test, který se čte jedním dechem! Bravo, Giulie, jen tak dál! :-):-):-):yes::yes::yes:
novodobym bavorakem? Je pravda, ze podvozky spouste automobilek v posledni dobe trochu vaznou. Fandim kazdemu, kdo to umi naladit (specialne s trubkou).
Koneckoncu proc ne. Fanousci bmw ted budou jezdit dvojkou active tourerem a x4 coupe, kdo chce kam.... >:-[]
A jak se dle tebe projevuje fanda BMW? Z tonu tvého příspěvku cítím, že pohrdáš lidmi, co nemají na nové BMW. O tom to snad není ne? Ale upřímně, já pohrdám kupci nových BMW. Drtivá většina nových BMW v ČR se prodá s xDrive, všechno nafty,a tomaty a hlavě SUV modely. Sorry, ale to pak je pro mě větší fanda BMW nějaký srdcař (třeba jako já) co si opečovává jak ty říkáš olítanou trojku nebo pětku, která je "rozhodně víc BMW" než nějaká dnešní obluda typu X1, 2 Active tourer nebo X6... Dneska BMW dělá spíš víc Audi, než auta, která značku tak proslavila. Viz ta obluda z testu výše.
Já jsem klidný ;-) Jen mi to nedalo a musel jsem reagovat. Ale dle mého názoru si opravdu o většině kupců nových nejde myslet, že to jsou fandové do aut nebo snad do značky BMW, prostě si jdou koupit značku, která je všeobecně uznávaná za dobrou a aby si udrželi svůj společenský status. S fandovstvím to tam vidím bledě.
Klidně to ale rozvin, pokud se ti chce. Já jsem rád zase po dlouhé době vložil příspěvek do diskuze na auto.cz >:D
Fandove znacky jsou ruzni - myslis, ze dnes nejsou fandove BMW, kteri si koupi treba M4? A co maji koupit manzelce na vozeni deti a nakupy..? 2AT je pak temer ideal... Nemuze si vyslouzily zavodnik ve svych 55 letech koupit radeji 5GT, nez nejaky sportovni kostitras..? BMW nezivi fandove, zivi je prave ta vetsina lidi, kteri si kupuji X1 v dieselu a diky nim pak muze BMW zivit i M oddeleni. BMW (a treba i Alfu) vsichni posuzuji optikou jiz nevyrabenych top modelu, ktere se staly legendarnimi, ale na kazdou 330ci pripadla flotila 316/318 v zakladu, kterymi jezdili po nemecku obchodaci. Ty placky nad tim, ze kupci BMW nejsou fandove tu byly vzdy, v roce 1988, v roce 2008, a budou tu i v roce 2018... A ze zkusenosti vim, za nejvetsi fandy se povazuji prave ti majitele olitanych hujd s 2.0 d pod kapotou na polskych gumach. A ti se samzrejme vzdy urazi, kdyz jim napisu, ze pokud nemaji na poradne auto, tak at si ho nekupuji... Sorry za tu realitu.
Ano, příklady lidí určitě existují, ale v tom množství prodaných aut si myslím, že to je marginální procento. Ovšem to je diskuze z mé i z tvé strany ničím nepodložená, takže to nemá smysl se dohadovat. A naprosto souhlasím, nemám nic proti holobytům, BMW je běžná značka, na západě si trojky kupuje stejná cílovka jako tady Octavie, je chyba Čechů, že si pořád myslí o BMW, že má mít minimálně 300 koní a má si mazat na chleba nejen Porsche, ale i Ferrari... O tom žádná. BMW je značka produkující běžná auta se sportovním naturelem, která lze pořád označit za prémii. Však nikdy neudělali až vyloženě sportovní auto kromě M1, takže tady se nepřu.
Spíš se vždy pousměju, když si majitel něčeho obludného, o čem jsem mluvil výše myslí, jaký to nemá sporták a krásné BMW. Nebo když si někdo rýpne do mladého kluka leštící svou 17 let starou E46 328i, čili vzorový příklad toho co je pro mě BMW, a za příklad dává zazobance, který do autosalonu zabloudil a pak vyjede s něčím rábody hezkým,ale je to nové a má to BMW na kapotě. Tím ted nemyslím Tebe, snad jsi to vyloženě takhle nemyslel. Za to, co se s autem děje v době pádu jeho ceny už model nemůže. BMW si opravdu nevybudovalo pověst výrobce sportovních aut na něčem jako je X1 18dA xDrive nebo na prodeji 80% aut s pohonem 4x4 tak jako se to děje u nás. Ale není to chyba automobilky, ta jen dává lidem, co chtějí. Na obranu BMW, snaha byla. Určitě si pamatuješ prodej F10 528i v manuálu, ryze old school verze. Typnu si, že se ji prodalo po Evropě v řádech desítek.... Je to problém nejen BMW, my tady na forech máme rádi staré dobré časy, ale nikdo nešel a nekoupil tu F10 528i...
Pryč jsou doby, kdy BMW dělalo trojku, pětku, sedmičku, osmičku, do toho nějaké zetko a dokázalo si vydělat. Při pohledu na dnešní řadu BMW X je mi špatně. Ale co taky čekat od Evropy, kde vládnou v prodejích krabice od bot typu malých SUV a klasické segmenty mizí. Můžeme si za to sami. Proto jsem moc rád za nové auta jako je Jag XE nebo Giulia.
Jen jednu pripominku: hodnot ta auta v kontextu tridy, kam patri. X1 neni auto z tridy trojky, je to SUV/crossover a v teto tride to byl i v zakladu a s automatrm stejne sportovni model ve vztahu ke konkurenci, jako trojka, petka a sedmicka v konkurenci sedanu. Pokud chces tedy BMW davat srdcarsky za usi za to, co dnes vyrabi, tak projed novou trojku treba ve verzi 340i a postav ji vedle te "ikonicke" e46 328i - a pak mi konkretne rekni, proc uz BMW neni co byvalo a v cem je ta nova trojka na prd. Glorifikovat e46 a argumentovat soucasnou x1 s pohonem na predek, mi nedava smysl. Ja bych prave naopak rekl, ze BMW dnes vyrabi vic srdcarskych aut, nez kdy driv - M135i, M2, M3/4, M6 vcetne grancoupe (to bych treba moc chtel :-) )... Za co ta kritika?
Ale já přece nesrovnával E46 s X1 nebo jinými mnou neoblíbenými modely BMW. Jen jsem chtěl dát najevo ten rozdíl mezi klukem, fandou, který si díky omezeným financím hýčká třeba E46 328i a nějakým zazobancem, který si koupí X6 v BMW Performance paketu a považuje se za fandu BMW a myslí jaký to není petrolhead... A pak ten kluk je ještě nařčen z toho, že si na něco hraje nebo je to kšiltovkář, feták, machýrek nebo snad romský občan. I blbci mají stará BMW, ale rozhodně to nelze zobecnovat, stejně jako nejdou zobecnovat kupci nových BMW, ale já ten pocit z mnoha lidí mám. Nesrovnávám E46 vs. F30, do toho se pouštět nechci. F30 se mi nelíbí designově a nelíbí se mi motorová paleta, ale těžko za to kritizovat BMW, když je v obou těch oblastech hodně omezováno regulemi a trendy. 340i je samozřejmě jinde než tehdejší vrcholy 328i nebo 330i, F30 340i by si namazalo na chleba minimálně v přímce i E46 M3, ale o tom to není. To je vývoj. Nutně to ale neznamená, že je 340i zábavnější než třeba 328i, ale to už je jiná diskuze.
Tvoje tvrzení o větším počtu srdcařských aut dle mého není fér ani pravda. 1er a 2er neexistovala, M3 a M4 jsou ty stejné auta, takže navíc je leda M6, ale za jejího předchůdce lze považovat 8er. V devadesátkách BMW dělalo M3, M5, Z3 M, které je dle mnohých asi nejvíc surové sportovní BMW vůbec a malosériové Z8. To dle mě vyjde nastejno.
Kritika BMW určitě je na místě, 2 Active Tourer je model, který vzniknout neměl. Zvlást v době, kdy jsou MPV na ústupu to ani nelze obhájit teorií o tom, že tohle auto vydělá na eMkové modely. Neznám prodejní čísla 2 AT a nechcou se mi hledat, ale to auto je ostuda. Ostuda je celá koncepce jedničky s předním pohonem. Nedává to logiku, BMW se hrne do segmentu malých vozů, ale samotné Mini se pořád zvětšuje, takže se budou kanibalizovat. Řada modelů X je pak vyloženě honění se za prachama, dobře taková je dnes doba, ale proč nejsou vidět výsledky? Kdyby byly X obludy daní za něco podobného jako je Audi R8, tak to každý zkousne, ale BMW přijde s i8, což je... rozhodně ne sportovní auto tohoto ani dalšího "století" nebo jak to říci.
Mno, pánové, vidíte to sice možná poněkud rozdílně, ale oba máte pravdu. Takže pravda je někde uprostřed. Tak, jako mnohdy. Tedy alespoň já to tak vidím, fanda BMW jsem od dětství.
Mám doma 28 let starou, sníženou, dvanáctiválcovou 750i, hýčkanou v perfektním stavu, tedy tu klasickou starou školu, s níž si vyjíždím pro požitek a potěšení. To mi nebrání, abych neměl pro běžné ježdění dieselovou X5 (Mpaket). Protože mám skoro 2 metry, tak se mi do ní leze lépe, než, téměř po kolenou, do té 750. A i když se samozřejmě, ač výkonově srovnatelné, obratnost vozu a charakter motoru s dvanáctiválcovým benzínem nedá srovnávat, přesto mi s X5 činí jízda radost, jakou by mi konkurence (ML, Q7) stěží poskytla.
interier bavoraku je na dnesnu dobu otrasny, pod navigaciou cela ta stredova cast je biedna a lacna, a to je jedno, ci je to rada 5 alebo bohuzial aj 6!!!
Lacne prepinace a ovladace v tak drahom aute.......?
Alfa na mna posobi ovela prijemnejsie, aj ked tie materialy nie su naj. ( tu jasne vedie Mercedes C a Audi vseobecne
cenovy rozdiel je dost podstatny, a este tie priplatkove sedacky v BMW
Uz Alfa 156 porazila BMW a aj Mercedes C v trojteste v nultom cisle SPEED magazinu :-!
co sem tahas tie novinarske reci, ze barokovy - chapes ten nezmysel?
su tam pekne vyduchy, krasne kovove tlacitka ( ked uz sa tu tolko spominaju tie lacne plasty!), krasne hodinky.... ja som vycuval z BMW 6 coupe len pre ten lacny stredovy panel a pozri si tie trapne Memory tlacitka na sedadle a porovnaj s tym gotickym ci akym na medvedi! Uz len tie dvere si porovnaj, tlacitka na zvyhanie okien,..... etcetera...
pozri si Audi a potom bavorak. :-!
Bomba test, bomba text, bomba vyber aut (no, tedy osobne bych tu 320 radeji asi videl v jine, nez ED verzi, ale co uz...).
Jeste nez vyhlasite krale sportovnich sedanu, postavte k Giulii to BMW 3 ve sportlinu, nebo M-paketu, a k tem dvema pak Jaguar XE.
A pak uz treba budu spokojenej parchant ;-):yes:
JJ, trojtest Giulia-3er-XE, to by bolo dokonalé a tam by sa dali najlepšie robiť závery o kráľovi športových sedanov. Ale to by zasa bol ešte väčší problém zohnať porovnateľné modely; konfigurovateľnosť prémie je v tomto ohľade paradoxne mínusom, lebo redakcia môže dostať na test autá diametrálne odlišné, od eko modelu s podladeným dízlom, eko gumami bez gripu, ako aj so športovým podvozkom, adaptívnymi tlmičmi, lepivými UHP atp., takže vždy v tom porovnaní bude niečo, čo bude vadiť, lebo nie je porovnateľné. Ale myslím, že Michal si tentokrát poradil dobre, vysporiadal sa s odlišnosťami a dokázal abstrahovať od špecifickosti testovaných modelov a jeho zovšeobecnenie sa javí objektívne a uveriteľné. :yes:
ta podoba alfy s bmw je dnes uz svojim sposobom az neuveritelna.... kdeze su casy benzinovych alf s jedinecnym dizajnom ktory ozaj mnohym doslova podlomil kolena.... ( zlata 156,166 )
zaujimavy testik ... aj ked za mna by to chcelo benzinovu alfu vs benzinovy jaguar.. tak mozno nabuce ;-)
z tejto dvojice davam hlas bmw a aj ked bawu moc neholdujem.... tu nie je o com :yes: za mna velka skoda ze alfa dnes uz nahana bmw miesto toho aby svoju identitu hladala v uspesnych predchodcoch ( 156, 166 ) .. takze z mojho pohladu radsej bmw ... aj ked pre mna kral premie tohto segmentu je XE :yes:
Tady si nemůžu odpustit: "Co to meleš toppere?" Alfa je Báwu lehce podobná jen do A sloupku, přesně jak píše redaktor, jinak designově je to jiná liga, tím ale neříkám že 3er není pěkná, je, ale ne tolik.
BMW má takový chuligánštější design, kde se dají na karoserii nahodit třeba polepy a nevypadají nepatřičně (třeba GT Haus z USA), to Alfa je jako vybroušený diamant, kde každý zásah by se rovnal nepatřičnému vrypu.
Že se ti víc líbí bawor je OK, někdo rád vdolky, jiný zas halušky, fajn. :-)
to su prave tie obliny... na oblinach polepy sediet nebudu ale o polepy nejde ... skratka hranatejsi styl alfy 156,166 s malymi kukadlami a kompaktnejsimi rozmermi by alfe sedel daleko viac... aj jaguar dnes uz ide cestou vizualnej kompaktnosti a brusi hrany.... preco sa alfa ale snazi byt pompezne obla s megakukadlami neviem... ( ale podla mna dizajnom uz zacina byt out ) ... mne by sa pacila mensia a hranatejsia... taka viac vybrusena.... tvarovo ostrejsia... ako povedzme 166tka... skoda ze tvarovo necerpali prave z nej.... jej dizajn aj dnes vyzera velmi dobre
ja nikomu giuliu neberiem... je urcite vyborna a jazdecky dokonala ... ale mne sa proste vizualne nepozdava tak ako by som si to od alfy zelal ... nic viac .... skratka cakal som dizajnom nieco uplne ine ale ako vravim.... nikomu giuliu neberiem ani nic.. a snad bude mat uspechy ( len kde je kombik ) ... aj ked podla mna alfu na nohy postavi az to chystane SUVecko ... :yes:
zatial giulu u nas som videl len raz... bielu... pritom taky talisman strevam uz vcelku casto.. aj optimu uz vidim.... aj XE ... tak asi ozaj uz to chce to SUV od alfy .. lebo giulia zda sa nebude pre alfu ta skutocna zachrana... inak to chystane SUV uz moze vedla X5 vyniknut inak... tam mozno uz budem viac za alfu... ved uvidime... na neho som ozaj zvedavy
Alfa má své drobné mušky jako SPZ na jedné straně a radar na druhé, i optika světel se mi líbí u BMW víc... v tom celku je ale Alfa o kousek lepší než 3er, záď je takové malé Maserati a celkově je Alfa zajímavější.
Srovnávám samozřejmě s nějak rozumně konfigurovaným Bávem na 18"
mne to umiestnenie SPZ ani nevadi... nevadilo mi to ani na 156tke... vzhladom na masku to proste inak ani velmi nejde... mne by ale k alfe proste viac sedeli ostrejsie rysy... ako povedzme predvadza XE alebo bmw 3 ci lexus ...... ten pohlad sikmo spredu na stojacu alfu .. vobec v nej nevidim selmu v pohybe ale skor nejakeho rozvaleneho medveda.... pritom na XE ked sa pozries z ktorejkolvek strany... to srdce ti ozaj poskoci... a adrenalin mas hned na inej urovni... aspon .. teda aspon ja som na tom takto
giulii drzim palce.. ale obavam sa ze nejaky prievan v segmente ( ako sa to podarilo 156tke ) uz nespravi... a bez kombika isto nie.... takze uz nech je tu SUV od alfy .. to bude ine kafe :yes:
ono je tam aj nejako krivo nacapena... inak v pohode... na to by som si zvykol... umiestnenie by mi nevadilo... mne na tejto alfe uz nesedia ine veci :-(
cele tie predne kukadla povazujem za nestastne a prave pri pohlade na tuto fotku kde stoji vedla bmw sa naskyta otazka kam a na koho s tymi kukadlami mierila ... ale ak nahana bmw tak to nie je to co ja od alfy chcem vidiet... skoda... nieco tomu v o vysledku chyba ... necitim tu iskru aku ma napriklad XE alebo lexus.. ale pisem len za seba ... ty to mozes vidiet inak.. v pohode :yes:
To, že má Alfa RZ na boku může být divné, nepraktické, či cokoliv jiného. Ale já oceňuji, že se Alfa za celou svou historii nedala a stále i tímto detailem ukazuje, že je zkrátka něco jiného.
A s tím Maserati, Ghibli je přeci jen už dost velké a drahé, to Giulie si udržela rozměry v patřičných mezích. :yes:
Jasně, ale naštěstí si lidi z AR uvědomují, co pro ně znamenají tradice a po několika příklonech k mainstreamu se opět rozhodli držet linii s souladu s historií. Ale přeci jen někdy změna je život, třeba to nové dvoubarevné logo se mi líbí o hodně víc než předchozí.
Myslím, že v tom hledáš víc než v tom je... velké logo je fajn, bez SPZ by to bylo super, ale bohužel tam ta SPZ být musí... cca. od 147/156 to tak Alfa dělá a je to prostě něco za něco.
Kolko si ich videl? Jednu bielu pri showroome? Kolkokrat? Jeden?
Oblec sa, vstan a chod si to auto poriadne prezriet. Zabudnes na BMW a zistis, kde je originalita, jedinecnost a charakter, ktory Alfa dokazala vytesat do dizajnu novej Giulie!
...z literárního hlediska je to jeden z nejpovedenějších testů za poslední dobu :yes: .
Pan redaktor sice rozdává tituly o nejsportovnějším sedanu jako na běžícím páse, ale já bych to neviděl zase tak příkře.
- F30 je nejsportovnější sedan z D3, ale zároveň nejstarší. Proto připomínky k interiéru mi přijdou zbytečné a hlavně až komediálně přehnané.
- C-Klasse nezvládlo v nové generaci vyladit podvozek na pružinách a svůj příklon k tradičnímu komfortu dalo jasně najevo instalací Airmaticu
- A4 mě v FWD verzi naprosto zklamala otřesným řízením, které se na oba německé konkurenty dívá pěkně z dálky
Kdo je pak další konkurencí? XE? V základní specifikaci s nijak voňavým interiérem, ale s lepším podvozkem a řízením než mají německá auta. Infiniti Q50, které už normálně v ČR nekoupíte, nebo nijak funkční holčičí terminátor IS v hybridu. Nakonec samosebou Giulia.
Dost mě mrzí, že byla v testu verze 320ED, která je okrajovou záležitostí a nelze tak tedy úplně přesně říci v čem a kolik je případně Giulia oproti standardnímu 3er lepší. každopádně za tenle sedan patří AR palec nahoru. :yes:
za mna by to chcelo pre giuliu aj nejaky seriozny vykonom vhodne posadeny benzin.... okrem tej top verzie so stvorlistkom.... lebo to bude predajmi kusovka... ale ak chce zaujemca o beznejsiu dostupnejsiu alfu ozaj nejaky slusny benzin co si moze vybrat? ... zatial podla toho co vidim nic moc... tu alfu porazi za slusnu cenu aj superbecko aj optima GT alebo bezny passat ci mondeo ... a to je skoda... alfe proste treba benzin... a taky co sa bude predavat.... teda nie 1000 konovy za dva melony.... nieco okolo 150-160 kw by jej hodne slusalo a za adekvatnu cenu... a tusim ze sa nejaky oturbeny dvojliter so 147kw uz aj chysta.... lebo to by uz mohla byt skutocna alfa.... nevie niekto kedy bude v ponuke?
skoda chybajuceho manualu... suhlas... ale v tychto vykonoch v tejto triede to s manualom uz asi ani nejde... tusim aj optima GT uz manual tiez nema.... co uz... vsetko je to uz pri tychto vykonoch o automatoch bez ohladu na znacku
paradoxne 132kw dizel v alfe ti ponukne manual ale 147kw benzin nie ... do certa aj s takou alfou .. vsetko je akosi uz naopak ... :-(
ja nic nemaskujem... fakt som zvedavy na porovnanie optimy GT s giuliou 2.0T ;-) ... proste ma to zaujima ako to bude v reale... srandy bokom ... chcem objektivny test... ale raz bude.. niekde ho iste najdem .. alfa iste vyhra ako ok ale som zvedavy na ten rozdiel
Co chceš? Objektivní test? Tak si tam zajdi a obě auta srovnej. Většina lidí práh subjektivity nepřekročí a proč taky, když vybírají auto pro sebe.
Vybírat mezi těmito dvěma by mohl leda někdo s opravdu slušnou dávkou materiálu v dutině nosní.
mozes si vyhladat aj test sorenta vs X3... dnes uz nie je problem porovnavat aj takto... ako vravim... top nepremia s nejakym piemernym premiantom v pohode ide to :yes:
ked nejaky testik giulie porovnanu s talismanom alebo optimou najdem dam vediet... ;-)
No samozřejmě! Neviděll jsi snad unikátní dokument "Opravník škodlivých omylů v automobilismu" od Hyundai, ve kterém jsou narovnány všechny křivdy, které čeští novináři páchají na nebohých korejcích v kategorizaci aut a je vysvětleno, že i10 je přímy konkurent Rapidu, Santa Fe míří na Q7 a Genesis spadá do stejné kategorie jako Bentley Flying Spur? >:-[]
preco nie? na nete najdes video kde porovnavaju optimu GT s C klasse... tak aky problem je porovnat optimu GT s giuliou ;-) ... ktora podla mna na Cecko tiez nema
prave toto moze byt zaujimavy duel... nejaka ta top naslapana nepremia vs premierne posadena premia .... a nie porovnavat dizlovu alfu s dizlovym bmw ... to je k comu u aut kde prve husle ma hrat benzin ;-)
Porovnat můžeš i plastový model letadla s Jumbo Jetem. Vypovídací hodnota nula. Pakliže jakýkoliv novinářský pisálek má podobné tendence, je jen otroubkem.
Pojdme delat, ze ISko v hybridu neexistuje :-) Benzinove IS je povedena zalezitost.
Na ulici vedle Giulie parkuji a je to vazne zajimave auto. Zvlastni je, ze na me pusobi strasne malinkata a vnitrek je strasidelny. Kazdopadne XE se mi libi vic.
Uvidime jak to trh prijme, kazdopadne zajimava alternativa, byt ta cena je ambiciozni.
To se nám redakce zase vyznamenala že? Předpokládám, že obálka z Fiatu ČR (případně rovnou z FCA) praskala ve švech... :no::no::no:
Budu opakovat Johnnna, prostě mi to nedá!
Záměr z tohoto srovnávacího testu čiší rovnou z nadpisu a netvrďte mi, že Vám BMW ČR nechtělo půjčit nějakou pěknou normální trojku na test, nebo že by neměli nějakou normální zadokolku, když už Gulie není v Q4...
Verze EfficientDynamics Edition s přiškrceným motorem, s "pidi" koly s gumami se sníženým valivým odporem a s přenastavenou převodovkou by v testu opravdu být neměla. Za poslední roky se v Čechách podle mě ani žádná neprodala, alespoň u nás určitě ne. V testu by měl být model, který tvoří většinu prodejů, nebo alespoň nějaký střed.
Netvrdím, že by to mělo vliv na celkový výsledek (Gulie je jízdně velmi povedené auto), ale v testu měla být normální 320d v Mpaketu na 17"-18", ideálně s adaptivním podvozkem, ale ten asi standardní Gulie nenabízí.
Já jsem v klidu :-! Je mě tyhle "chyby" štvou... Podvozek může být klidně standardní, ten se v rámci F30 LCI zlepšil. Na prodeje bude mít stejně tento test pramalý vliv ;-)
Nevím jestli testovaná Gulie byla v lepší formě, ale ta, která byla vystavená na pražské Autoshow měla hrozné vnější spasování dílů. V Mirafiori se od dob výroby 159 stále nic nezměnilo :-(
Standardní podvozek F30 je rozblemcaný. Auto by sneslo daleko víc, jenže způsob jakým dokáže propružit až na dorazy vystraší řidiče. Po FL jsem zkoušel jen xDrive.
Měl jsem před jednu z prvních F30 335i s adaptivním sportovním a teď s obyčejným, po FL. Nevím, co se zlepšilo, je to hodně příjemné pro denní ježdění, ale pro sportovní ne moc vhodné...
jinak je smutné, že ani v dané třídě nejsou výrobci schopni udělat auta pořádně. Na mizerné odhlučnění podvozku a natož pak drnčení čehokoliv v interiéru jsem alergický (a to i v mainstreamu a tady máme jako že prémii...).
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
paradoxne ked chces kvalitu dnes uz musis do nepremie.... taka optima alebo talisman budu mozno aj lepsie co do komfortu aj odhlucnenia ... bez drncania... bez pazvukov.. vid nejeden test to dnes uz potvrdzuje... nejedne premiovky skripu.. a naopak nepremianti uz v tomto dnes beru vyssie body ;-)
kludne by som si tipol ze talisman bude lepsie odhlucneny a mozno aj lepsie spracovany ako alfa
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
no len aby... si si nejaky isty ;-) ... ja sa uz vcelku tesim na porovnanie giulie s talismanom alebo optimou... ved niekde na nete uz mozno aj bude
pozri sa mam rad XE... a ci je lepsi v kabine ako optima alebo talisman? hm? no nakoniec mozno ani nie... tak vidis.. ale to mi vobec nevadi... lebo ta premiovost XE je uplne inde ... kadopadne svet aut sa uz zrovnava... zle auta uz nie su ... a zaskripat to moze aj v top limuzine... hoci len na jednom kuse z 10 000 ale vylucit to nemozes... a naopak.. mozes mat "lacnu" nepremiu ktora ti nezaskripe nikdy....
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Opět, vůbec nevíš o čem píšeš. Rozdíl mezi XE a Talismanem v interiéru bez diskuze je. Bavíme-li se o skřípání a vrzání. Sem tam se může projevit všude.
Podívej se na neprémii a prémii ve stejné třídě po čase užívání. Zeptej se co a kolikrát kdo měnil ze spotřebních věcí.
Optima a Talisman by museli mít Hubbleův teleskop, aby na prémii dohlédli.
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Docela by mě zajímalo, zda jsi v tom XE nebo Talismanu někdy alespoň seděl, něbo jen tak střílíš od boku jako vždy.
Jinak nedovedu si dost dobře představit, že by se někdo vážně rozhodoval mezi Talismanem a Giulií. Vždyť jsou to úplně jinak zaměřená auta, konkurovat si mohou snad jen povedeným designem.
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
No nevim , tahle AR muže byt pekelně dobra , ale povedeny design ? Jasně je to subjektivni , ale dat ji za design 10b je za mě ulet. Tak usedly a neidentifikovatelny design jsem u AR už dlouho neviděl. V připadě AR bych byl přisnějši a osobně bych ji za design vic jak 5b nedal.
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
ani mne vizualne nesedi... pritom je to prave alfa ktora by dizajnovo vedela byt hodne dobra ... a konkurenciu v tomto rozdrtit keby vazne chcela ... nuz nevyslo... ;-\ ... a obavam sa ze navrat uspechu aky mala 156 tu fakt nehrozi
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Já z Giulie taky nejsem nějak odvázaný...je to taková globální směs a od Alfy jsem čekal něco jiného, ale koukat se na to dá a přijde mi, že ve světě budí velmi pozitivní ohlasy.
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Bráno z čistě alfistrického hlediska není design Giulie žádná velká výhra - sportovnímu italskému sedanu by podle názoru řady Evropanů lépe sedly ostřejší a více italské tvary. Na druhou stranu je ale třeba chápat, že toto auto se musí dobře prodávat doslova po celém světě, takže určitý stylový komporomis byl nevyhnutelný. Jinak by se gigantické vývojové náklady nikdy nezaplatily (vývoj Giulie prý byl 4x dražší než vývoj nové generace MB E!)
Rozhodně to ale není ošklivé auto, na tom se doufám všichni shodneme... Jen je třeba si uvědomit 2 věci: 1) proporce moderního sedanu s motorem vpředu podélně (kvůli vyvážení umístěným až skoro za nápravou) musí být úplně jiné než u předokolky s motorem napříč 2) Eleganci řady 156 před faceliftem prostě nelze trumfnout, lze se k ní pouze příblížit a Giulie se to podařilo. :-!
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Hlavně je dnes kvůli všemožným předpisům mnohem těžší udělat hezký sportovní až bych řekl atletický sedan jako byly třeba E46 a 156. Už jen ty bachory na přední kapotě kvůli ochraně chodců toto absolutně znemožnují. Stačí se podívat na jmenované auta z boku. Takže i s těmito omezeními před designéry Alfy smekám, poradili si s tím rozhodně lépe než designéři F30, která je podle mě jasně nejošklivější BMW 3er vůbec.
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
No já v Talismanu seděl i jel, a interiér (a Kia píše o interiéru!) je opravdu velmi dobrý, jen kvalita kůže na prémii pravděpodobně nemá. A interiér Espace považuji vyloženě za pecku.
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Což o to, v Talismanu jsem se na první dojem cítil útulněji než v Passatu (v novinářských testech si však vysloužil kritiku za zpracování). Ale přece si nezačnu vymýšlet, o kolik je kvalitnější než BMW nebo Jag, jak méně drncá a vrže, když jsem v těch autech nikdy neseděl...
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
to nie... ako na toto ja nie som.... aj ked mame kiu hned vedla MB a zase dalsiu kiu fakticky spolu s alfou .. ;-) tak ale co mam z okukavania premianta ... auto jak auto .. tu nie je citelny rozdiel
a aj ten ceed v GT vyzera lepsie ako nejake Acko.. za mna urcite :yes:
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
U bmw je benzínový motor na horší technické úrovni než nafťák, jakožto příznivec benzínu bych si do 3er dal 25d. S 2,0 Alfy sice nejsou ještě zkušenosti, ale tady bych šel pro benzín. Co mě zaráží, že diesel má objem 2,1l, když Itálie je jasně naftovou zemí a poplatky se odvíjí od objemu motoru, kde od 2l výš už to nejsou malé peníze. Nepodřezává si tímto pod sebou Alfa ve své vlasti větev?
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Bohužel. Myslím, že měli jít cestou klasiky, tedy 2l a nejvýkonnější verze v biturbu. Nebo souběžně nabízet 2,1 i 2,0JTDm, který přeci mají hotový ze 159, jen trochu poladit emise na EURO6 a hotovo vyřízeno.
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Radši bych ušetřil a měl vpředu lehčí a výkonnostně dostatečný motor, než těžší 330d, kde je xDrive téměř nutnost a k tomu horší startovatelnost v zimě. Někdy méně je více ;-)
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Nevím o kolik je single-turbo třílitr těžší než biturbo dvoulitr, ale vím poměrně jistě, že bych ta kila rád vozil. Někdy je méně více, ale o počtu válců to platí spíš výjimečně.
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Presne. Heslo menej je viacej môže platiť inde, ale nie pri výkone motora (dynamike a kultivovanosti šesťvalca atď.).
Ak naftový 3er, tak buď klasiku 320d, výkonovo viac, ako dostatočnú, alebo potom rovno 330d so suverénnym a kultivovaným R6.
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
To samozřejmě ne, ale v tom, jestli předčasně neodejde do věčných lovišť a po záruce spoléhat na kulanci, nevím, já bych Bavorský 2,0 benzín obešel obloukem.
Re: diesel pro škudlili obě auta spolehlivě zabíjí...
Těžko soudit, ten aktuální béčkový je na trhu necelý rok, takže se zatím neví, jestli bude mít nějaké problémy. Ale je to obyčejný dvoulitrový turbobenzín, tak si nemyslím, že by problémy nezbytně musely být. Co vím, tak žádné nebyly asi s 28i, nebo snad ano?
Dalo by se doufat, že snad našli v čem byl ten předchozí špatný a poučili se z toho:)
To uvidím, já jsem ho po dnešku zkusil upgradovat na 305 hp:)
Nekteri se raduji, ze Alfa konecne (KO-NE-CNE) po letech prohnala BMW po jeho vlastnim pisecku a tak to ma byt. Alfa muze byt klidne vetsi krap, ale ridic z ni pri jizde musi mit radost, jakou mu german nenabidne ani za priplatek, o tom Alfy vzdy byly a je fajn, ze je to (zda se - nejel jsem Giulii, tak to nemuzu potvrdit) zpatky.
No ti pravi znalci a machri pres auta maji jasno - konkurentem Giulie je Kia Optima (minimalne co do vyskytu na nasich cestach to vlastne i docela sedi) a na Jaguara XE nemusime chystat BMW 3er v Mpaketu, ale staci...Talisman. Renault Talisman.
Boze muj, kde je tady nejblizsi redakce Materidousky, prosim?!
no jo, děti.... hele ale Giulii si zajdi projet, fakt to stojí za to.... Diesel má strašný zvuk (děsí mě, že BMW je prý ještě horší.... :-O ) ale podvozek a řízení, to je fakt báseň..... :-)
Jel jsem 320d po FL a po rozjetí jsem žádné drama nepozoroval. Dtto včera jsem poprvé za normálního provozu zkoušel F-P 2,0d. Při rozjíždění víš, že je to diesel, pak se uklidní.
No měly by tam být podobné verze.
na běžném podvozku jsem odskákal prvních třicet tisíc km a upřímně, pro denní ježdění jsem si ho zamiloval. Ale sportovní moc není, na to je ten eMkový.
vypadá jako vyrovnaný, ale pokud si autor testu uložil hned v úvodu úkol najít nejlepší sportovní sedan, tak měl být výsledek 3:0 pro Giulii. Když vynechám jinak orientované motorizace, které nemá valný smysl porovnávat, tak Giulia jednoznačně vynikla v jízdních vlastnostech, tedy v řízení, ovladatelnosti a komfortu pružení, což jsou základní atributy sportovně laděného auta a nevynikla v prostornosti, provedení interiéru nebo odhlučnění, což jsou atributy pohodlného auta.
Naopak 3er bodovala v prostornosti, provedení interiéru a úspornosti a propadla v ovladatelnosti, komfortu pružení, řízení a na brzdách. Takže pokud byl úkol najít sportovní sedan, tak je výsledek zcela jednoznačný ve prospěch Giulie. Pokud by úkol zněl najít velké a úsporné auto, tak by byl výsledek samozřejmě obrácený.
Hledat výsledek sportovního dieslu v sedanu, Tak nedám na srovnání eco bmw 320d a alfu 2.2 s výkonem 131kw? Už jen tohle je totálně na hlavu. :no: Bmw ve sportu , (když už v naftě) je přece 335d v paketu. Ale to je pro redakci zase už moc velký výkon >:D;-);-) A o výkonu alfy s obsahem 2.2 nepotřeba mluvit. Pro koho je 131kw sportovní výkon, tak se asi zastavil v čase.
Jistě diesel není sportovní motorizace a mohli vybrat běžnou 320d aby to byly srovnatelné motory, na druhou stranu dvoulitrové diesely jsou s velkým náskokem zdaleka nejprodávanější motorizace, takže jsou to motorizace, které zajímají zdaleka největší počet potencionálních kupců těchto aut a řízení, brzdy, pružení na nerovnostech nebo handling jsou buď dobré nebo mizerné, diesel nediesel.
Diesely, automaty, překvapivě dlouhá brzdná dráha (u BMW na úrovni SUVéček), imitace chromu na každém interierovém prvku a slovo sport na každé stránce prospektů a katalogů. V příští generaci přijde autonomní řízení a pseudosportovnost dosáhne svého vrcholu.
BTW Tím neříkám, že jde o špatná auta.
Nabídka motorizací Giulie se sice postupně rozšiřuje, ale pořád jí zoufale chybí verze pro opravdové alfisty (kteří nepřehazují peníze vidlemi, takže si nemohou dovolit šestiválcovou QV za 2 mega). Doufejme, že dvoulitrový benzinový čtyřválec se 6st. manuálem dorazí co nejdřív a verze se 6st. manuálem a pohonem pouze zadní nápravy by byla velmi žádoucí i pro přiostřený dvoulitr Veloce! :-!
Napsaný pěkně, to se musí nechat, ale mně je úplně toho modrýho krasavce líto, že dostal nakládačku... :-( Je to verze ED a podle toho je to evidentně nespecifikovaný "nesportovně" na 16kach bez M-paketu apod... Tyhle srovnáváky tady moc často nebývají a o to jsou zajímavější, tak mi přijde škoda, že vedle sebe postavíte takhle rozdílný auta... Pokud zrovna importér normální BMW 320d nemá, tak to bych se na to srovnání radši vykašlal, je to trochu zavádějící... :no:
Ádo, nějak jsi zaspal dobu, nová Giulia není ani 155, ani 145/146. Pokud ti to ještě nedošlo, tak zcela novou zadokolkovou platformu Girgio, na které nová Giulia stojí, žádný Fiat nikdy nepoužil a pravděpodobně ani nepoužije.
Měl by ses prostě držet svého kopyta - fanatické nadávání na Renault a nekritické velebení dieselů, v tom jseš opravdu "nepřekonatelný", ale k Italům se raději moc nevyjadřuj! Ne že by to bylo více trapné než tvé antifrancouzské výlevy, ale na ty jsme tady alespoň za ta léta zvyklí! >:D >:D >:D
Za 10 let se ukáže kolik bude stát tohle ojeté BMW 320d 140kw ( normální 2 litr a né redakcí schválně vybraný ekozmetek) Můj tip je že bmw f30 v horší výbavě okolo 200 000,- kč Natož alfa dle historie bude tak za 50 max 80 000,- Tam se projeví ta kvalita, výdrž motoru a dostupnost servisu vozů a hlavně cen oprav. Protože jako nové auto, tudíž pár měsíců brané má Alfa o proti "eko" verzi nahoru. Jako 2 roky stará, kde se cena srovná, a člověk nemusí kvůli pár korunám brát eko 2litr se náhle souboj obrací... Srovnání dle mě neadekvátní. Když 2.2 tak alespoň s normálním 2 litrem. Jinak alfa - interier pěkný, až na středový tunel. Ale je to pouze můj názor. Z Venku se mně předek nelíbí, zadek pěkný. Jinak recenzi beru jako vzít větší objem u alfy, a nebo bmw 320d eco za stejný prachy.... Akorát mě zavádí sporovní sedan, což není ani jedno z těchto aut >:D
Domnívám se, že tu hnusnou eko-verzi té trojky redakce rozhodně do testu nezařadila schválně, ale prostě proto, že jí jinou importér momentálně nebyl schopen nabídnout. Ano, zůstaková cena při dalším prodeji bude po letech u BMW pravděpodobně vyšší, ale velká výhoda Alfy jsou podstatně levnější ND i práce ve značkovém servisu. :-!
že je na trhu další zadokolka, a jak se zdá, povedená.
Vyjadřovat se k obsahu "testu" nedává moc smysl, hlavně proto, že nedává smysl test samotný.
FoKing hledá nejlepší sportovní sedan a hledá ho mezi auty s dvoulitrovým dýzlem. Hmm.
Do souboje postaví ekoverzi, která má oproti klasické 320d mnoho rozdílů, extrémně pak použití ekoverze kontrastuje se samotným názvem testu, "hledá se nejsportovnější sedan...". Tak už nestačí samotný R4 dýzl, ještě použije ekoverzi, aby mohl hledat nejsportovnější sedan. >:D Upadl autor na hlavu, nebo v čem to vězí? Tvrdit, že 320d je těžko k mání by mohl také jen někdo pomatený, nejprodávanější verze trojky je právě 320d a každý dealer jich má plný sklad.
Tvrdím, že většina negativ "odhalených" v testu jdou právě na vrub ekoverze, "špatně" řadící převodovka (jinak odladěná než v běžných verzích), údajně standardní podvozek, který standardní není (ED verze má stejně jako hybrid podvozek snížený a přitvrzený, je to pasívní mpaket), tvrdé ekogumy bez přilnavosti, udušený motor... Co na tomhle testovat, hledám-li nejsportovnější sedan???
Giulia ve verzi se čtyřválcovým dýzlem může být sportovnějším sedanem než 320d, proč ne, alfa řidičsky pojatá auta umí, ale tento "test" je pro odpověď na tuto otázku zcela mimo, protože v něm 320d jaksi neúčinkuje.
Redakcia uplne zabudla na novy Jaguar XE ten sa jazdnymi vlastnostami hravo vyrovna BMW, mali by si ho tiez vyskusat a potom pisat o najlepsom jazdiacom aute v triede...