Nevím kdy jste Julču testovali nebo uzavírali test ovšem základní cena Jůlinky je již 399 tis. Kč (myslím tak 2 měsíce určitě). K testu nemám co vytknout je napsaný (nebo alespoň se mi tak zdá) nezaujatě :-):yes:
.... s tímhle motorem je asi ta úplně poslední konfigurace, do které bych šel, ale budiž.... Určitě bych raději koupil levnější T-jet 120k a ušetřené peníze projezdil na benzínu ;-)
Realita je ovšem jiná a třeba v Itálii tvoří 75% prodejů Jůlinky diesely (z nichž samozřejmě ta 1.6 bude mít tak 90%)....
K testu jinak není co dodat, je nudný, jako to auto >:D (což ale samozřejmě platí pro všechny kompakty s 1.6TD....)
Jinak je ale tahle Alfa hodně povedená (a prodeje tomu odpovídají) a je to takový příjemný doplněk střední třídy, který není ani přeplácaný, ani sterilní, ani bachratý.... Prostě takové pohodové auto (které se silnějšími motory umí i pobavit) :yes:
Několik připomínek k testu:
- poměrně dobře a objektivně zpracováno, nicméně pořád cítím, že redaktor má poněkud odtažitý vztah k této značce.
K výtkám:
• Odskakování zadní nápravy na nerovnostech:
Doporučuji při převzetí vozu zkontrolovat tlak v pneumatikách na hodnotu doporučenou výrobcem. Pokud nebudou kola přehuštěna, zadní náprava nebude odskakovat. To mám vyzkoušeno. Kontroloval si redaktor tuto hodnotu tlaku při převzetí vozu?
• Ergonomie interiéru a ovládacích prvků:
Sám měřím 2 metry a s posazem nemám problém. V každém voze se musíte nejdříve "usadit" a pak hodnotit. Není problém s tímto vozem jet na zátah 750km. Záda vás nebudou bolet.
• Systém DNA si nepamatuje polohu při vypnutí motoru:
Dle evropských předpisů NESMÍ systém pro zvýšení výkonu motoru zůstat trvale zapnut! Představte si, že po vás si pak za volant sedne vaše paní, nebo někdo, kdo kdo neumí dobře jezdit. Doporučuji redaktorovi, aby se nejdříve seznámil s předpisy a pak zaujal postoj. Je to neprofesionální.
• Občas zmatečný systém start/stop:
Tento systém je určen pro normální klidnou jízdu. Pokud normálně (klidně) sešlápnete spojku a pak zařadíte rychlostní stupeň, motor VŽDY naskočí. Pokud chcete jezdit temperamentně, systém lze vypnout (opět předpis) a jezdit. Doporučení vypnout START/STOP je taky při jízdě v koloně. Pánové z redakce, četli jste návod k obsluze?.
Giulietta se mi nelíbí ani zvenku (nevím proč, ale připomíná mi Seat), ani zevnitř (strohý, chudý interiér). Abych dal půl míče za něco takového se 77kW nafťákem 1.6? Možná po lobotomii...
Právě že oni vymyslí, vždyť srovnej Alfu 147 s Julií, to je neba a dudy. Naopak podíbej se třeba na Audi nebo VW - už 20 let je to pořád to samé. Jen tu a tam něco zaoblí nebo přidají chromovanou lištu.
Je to ukázka určité uniformity a předsudku, není to tím, že by Audi nebo VW bylo něco extra. VW je docela průměrná značka, která je zaměřená čistě na prodej, nic víc. Alfa je temperamentní designová ikona, která se buď líbí, nebo nelíbí, je typická dokonalým zvukem benzíňáku a spolehlivost byla doposud výsledkem četnosti italských siest, což by měla Jůlinka změnit. Na Audi a VW musíte být fanda, aby se Vám líbily, jinak nejsou absolutně zajímavé, prostě spotřební zboží.
No, přesnější by bylo říct že Alfa míří na jiný, výrazně užší segment než 100% mainstreamový Golf. Jakkoliv je u Giulietty oproti 147 patrný posun k praktičnosti a pohodlí, Alfa je pořád výrazně sportovně laděná a navíc je to prémie. Takže spíš než s Golfem je logické srovnání s Audi A3 nebo BMW třídy 1, kde je ovšem zase zásadní rozdíl v poháněné nápravě.
Prostě nádhera, nejehzčí auto ve své třídě, jak si někdo může koupit golfa, když existuje tohle? Nebavím se o spolehlivosti, jak na tom Jůlinka bude ukáže čas, ale zatím se na ni pěje jen chvála, tak kéž by to tak zůstalo. Interiér je pro mne to nejhezčí co se v tomto segmentu dá vidět. Moderní retro prostě vypadá skvěle, trochu spartánsky, docela sportovně, ale pořád luxusně. v nejvyšší výbavě v kůži, je to paráda. Prostě ani konzervativní nuda ala VW, ale ani nevkusná přeplácanost. Prostě Alfa :-)
Tak jestli dnes něco ocením, je to autorská dokonalá práce. Nemyslím na autě, myslím na testu. Zcela profesionální text. Duch testu, rytmus vět, razance a kadence sdělení, z nichž u některých se udržet na uzdě jistě nebylo lehké, to vše je doslovný testový koncert. Test dokonale harmonizuje s autem. Mistrovství vět. Realita beze ztráty přenesená do dvědé v přímém monitorovém přenosu.
Za sebe snad jen dodám, že vibrující zpětná zrcátka :-) to si pamatuji naposledy někdy v době, kdy se jedno plastové černé ucho horko těžko sehnalo v Tuzexu. Ještě mám v sobě pocit, jak vrtám do dveří své škodovky dva otvory pro samovrtné šrouby.
P.S. Do týdne mi tehdy to "zápaďácké" zrcátko vytrhl i s kusem dveří nějakej festovní milovník aut...
Tvé stupidní příspěvky, kde koncern VW vznášíš do nebes a ostatní automobilovou produkci na opačnou stranu, opravdu stojí za to..... Zajímalo by mě, co by si říkal, kdyby Giulietta měla na kapotě znak VW....
Myslím, že test je vcelku objektivní a ostatně v něm Giulietta dopadla hodně dobře. A pokud jde o srovnání s VW Golf, tak je myslím příznačný test v německém AutoBildu, kde zmíněná Alfa Golf porazila a v testu byla první, kde porazila i BMW řady 1, což o něčem hovoří . :yes:
Jemně tě upozorňuji, že nahoře není o VW ani slovíčko... 8-s;-) Jinak ale s tebou velmi souhlasím. V AUTO Tipu jsem dokonce již četl informaci, že v továrně v Drážďanech se prý už rozebíhají práce na dalších modelech Alfa Romeo, pardon, ALVWA ROMEO.
Můj názor je v tomhle velmi přehledný - Jakmile VW koupí Alfu, do pěti sedmi let je to opět evropská ceněná sportovní značka. Ukaž mi fanouška alfy, který by si to nepřál...
Jo tak s tim seatem je to na komoru (to jako aby tomu pán dobře rozuměl...). Ale s tím Exe-em si nejsem jistý... U nás je to propadák, jinde se to snad prodává lépe?
Jenže on psal že porazila Golf. No ale když už tu davaš tenhle test tak Golf porazil v jinych testech jak A3 tak BMW 1. Mě je to docela jedno protože mě se Julie libi a jako alternativu ke Golfu si ji určitě dokažu představit ale když už něco piše tak ať to doloži.
Aha, tak to mě napadá jen test Autocaru, kde u benzínových verzí bylo pořadí:
1. Focus (samozřejmě ten nový)
2. Giulietta
3. Golf
Ale ten asi není na webu, já ho viděl v tištěném časopise (českém vydání).
Probuďte autora textu, palfik mu celkem gentlemansky sdělil, že by se měl dovzdělat než něco napíše, což musím též doporučit. Dále k odskakování zadní nápravy - záleží nejen na nahuštění pneu, ale současně i na rozložení zatížení. Nejen do zadohrabů se někdy vyplatí přidat dobře uloženou "fofrzátěž". K motoru jen tolik, že nudnost není atributem zde auta, ale atributem pozorovatele či uživatele (že GTI?). Nudí se jen ten, kdo má nedostek vnímavosti a fantazie... ;-)
Nespí, nebojte. Pokusím se odpovědět vám i palfikovi: tlak v pneumatikách byl samozřejmě v pořádku, umístění ballastu připadá v úvahu možná u užitkových vozů (které jsou k testům často vybavovány např. dvousetkoligramovou zátěží), rozhodně ne u osobního vozu. Nudnost - tady nevím na co přesně narážíte. Systém DNA - nejedná se o navýšení výkonu, naopak, na "N" je projev motoru utlumen tak, aby posádka dosahovala co nejlepších výsledků co se týče spotřeby. Občasné zazmatkování systému start/stop se samozřejmě dělo v běžném provozu za stejných podmínek, za kterých testujeme všechna auta s tímto systémem.
Hledisko neměnnosti je pouze dílčí, neboť osvědčené se nemění (takto se dle svých majitelů nemá měnit Golf). De Silva, který začal na 145/146, nicméně s Giuliettou nemá nic společného a dobrý pozorovatel si nemůže nepovšimnout kombinace typického výrazu masky (od posledního facelitu GTV, nikoli od C8, jak se traduje) jako součásti stylingu přídě a zcela nových zadních svítilen, zadních i bočních prolisů a zejména interiéru. Kdo touží po změnách, ať se poohlédne u Hyundaie...
Tohle auto ztratilo tradiční "alfovitost", tedy točivé motory (Busso, TS), nekompromisní technická řešení (zavěšení 147), netradiční design (75, 156) i atmosféru, která se dá přirovnat snad jen k Bavorákům...však to znáte, člověk nikam nespěchá a stejně to žene jen kvůli tomu zvuku a řízení...
Paradoxně, ztráta těchto vlastností asi té značce pomůže, lidi už nechtějí hádat z diskotéky na Alfacontrolu, co vše zas nefunguje (nebo jestli se nepodělal sám kontrolní panel), nechtějí vynechávat dvojku, protože při studené převodovce nejde řadit, nechtějí to točit do omezovače a pak zase a zase...slečnám se Giulietta taky líbí daleko víc, než generace okolo 159 a pokud AR neudělá nějakou botu TwinSpark style, jedna z nejdůležitějších značek s námi zůstane...
Zrovna tahle motorizace mi ale přijde dost nedůstojná, když už Alfu, tak s benzínem anebo aspoň pořádnou naftou (2.4 R5 210 hp)...
Giulietta QV bude otci dodána na začátku srpna, no těším se víc, než on... >:D:*)
To je velký omyl, že je 1,6 JTD tahoun prodejů - téměř 85 % připadá na benzíny (nejvíc na 1,4 120, pak na 1,4 MultiAir 170)... Takže pozor na špatné odhady ;-)
já vycházím z italských dat. Za první půlrok celkem prodaných 21.600 Giuliett a z toho bylo 16.500 v naftě, čili 76%. Najdi si to na unrae.it
A vzhledem k tomu, že v IT se prodá tak 40% celkového prodeje Giuliett, tak je celkem jasné, že ty diesely budou mít na celkových evropských prodejích dost velký podíl....
nechápu jak někdo tohle může srovnávat :-) ano je to sice stejný segment ale těžko se dá očekávat, že tato auta budou cílit na podobný okruh zákazníků...
julč se jistě neprodá miliony jako golfu...ještě aby...chran bůh...právě to by ji to osobité kouzlo sebralo kdyby jich bylo plná parkoviště u obchodních center
ten kdo si kupuje auta typu golf, octávia, A3, passat a podobně tak bude nad značkami jako alfa kroutit hlavou a bude plný předsudků o italské "spolehlivosti"
naopak ti z nás kdo auta vnímají srdcem se jen smějí těm co jsou ochotní vypálit necelých 750 tisíc za octávie v L&K nebo A3...a ještě se s tím chlubit v hospodě...tyto auta...a celá produkce koncernu VW i ostatních mainstremových značek je čistě spotřební zboží...které vzbuzují tolik emocí co žehlička nebo sporák(alespon pro mě), stačí se mrknout na golfa...od golfa III je to stále ta navlas stejná koncepce...žádná osobitost, žádné kouzlo...ještě že je tam to kvalitní zpracování a solidní motory a znáček na kapotě...jinak by to za tu cenu co za to chtějí nekoupil nikdo
naopak auto jako giulietta je čistě stylovka, luxusní zboží, nebo doplněk image chcete-li, toto auto si nikdy nekoupí člověk, který dobrovolně jezdí v golfu nebo fabii popřípadně octávíí...tohle auto si člověk nekoupí proto, že v tom bude vozit hnojivo na zahradu a krámy na chalupu...ale proto jak vypadá a jak jezdí...takovému bude jedno jestli má kufr 300 nebo 350 litrů...kufřík samsonite nebo kabelka D&G se tam vejde bez větších potíží...a na co místo na zadních sedadlech když tam bude trůnit čívava
přemyšlejme takto: za téměř stejnou cenu máme "stylovou" fabii monte carlo s identicky výkonným motorem...najednou se toto auto ve srovnání posouvá do uplně jiné dimenze...jistěže...za 420 tisíc dnes mám octávii prima 1.6TDI ale seděli ste v tom? já ano...dokonce sem v tom jel...a vedle tohoto auta to má šmrnc zrezlé konve na zalévání... ;-)
On je problém najít tu míru. V časech 147 / 156 zněly testy unisono: perfektní design, skvělé motory, řízení a jízdní vlastnosti, zábava, sport. ALE: málo místa vzadu, malý kufr, tvrdé pérování, náročnější údržba (u benzínů) a pochybnosti o spolehlivosti (byť většinou zbytečné).
Giulietta je v rámci třídy prostorná, pohodlná, bezpečná, má slušný kufr i místo vzadu, ale zcela logicky kvůli tomu musela poněkud ubrat ze sportovních vlastností. A kdekdo si zase stěžuje, že "už to není ta pravá Alfa". Já s tím sice nesouhlasím, ale je pravda že "sportovní srdce" je u Giulietty ukryté hlouběji.
Ale NEJDE mít oboje na 100%, i sporťák v karoserii hatchbacku (jako 147) i auto na každý den (Giu) zároveň, to neumí nikdo, ani Alfa, ani BMW, ovšem tyhle dvě značky se tomu umí nejvíc přiblížit...
Jasně Alfa byla fakt spolehlivá...... >:D
Jinak okecávačky typu ať udělá Alfa co udělá tak je to dobře...no fandíš, tak to dokáži pochopit, ne však kompletně akceptovat.Prostě je to jiná Alfa a zřejmě navždy,,,,,Fiat nemá imho od nižší střední šanci, tak tam poslal Alfu, nutný to tah.Tím pádem a defacto i před tím bylo jasné že Bravo končí.Asi navždy...to auto se tragicky prodává, takže nemá smysl ho vyrábět.Guilietta ho má zřejmě nahradit, možná i zajímavej tah, je ale otázka jak dlouho to vydrží, ale imho mohlo by.Rekordy to však trhat nebude.To však není důležíté....i když pak se stane Alfa jedním z mnoha a to by byla škoda ne?Udělat z Alfy tvrdej mainstream.....no Fiat asi nic víc nedokaže a ona i doba tomu tak nějak "nahrává".
Jinak jsem zvědav jak si Fiat povede až koncern vyrazí s miniauty....bude mazec. :-)
to bohužel ano...ale když chtěj prodávat tak se nedá nic jiného dělat...jen se mrkni jak dopadla lancia...bude prodáat licensované chryslery...a to ji degraduje na úroven protonu, saturnu nebo vauxhallu
Abychom si tu nemazali po tvářích bazalkové pesto, vraťme to od diskuzních alfapohádek, které zde programově avšak trpce až kysele předvádí olivaklub, do reálu:
Giulietta je zcela konfekční vůz třídy kompakt. Aktuálním modelem se tak Alfa v této třídě vřadila do skupiny, reprezentované vozy mégan, 308, C4, Astra, GOLF, Focus... Designová, vizuální příbuznost právě například s Astrou je dokonalou odpovědí na to, jak horkovzdušný design dnes Alfa kouzlí.
Emoce, srdeční záležitosti a podobná infantilní garážová prohlášení jsou proto než z kategorie autorských bohnicoidních mutantních nedospělců, jímž emicionálně zabarvené hledání oddaného omotorovaného přítele supluje nějakou notorickou mentální nedostatečnost, či (v lepším případě) zatímní biologickou nedozrálost.
V této kvalitativní a velikostní třídě (kompaktní mainstream, supermainstream a subprémie) platí z hlediska úspěchu, z hlediska povedenosti modelu jen jedno - prodejní čísla. Argumentu, že Focusů se prodává více než Giuliett proto, že Giulietta je lepším vozem :-) může věřit opravdu jen prosťáček, který za svůj motoristický vrchol považuje koupi náhradního obrezlého výfuku na Bravo při nedělní burze za městem...
Malá vsuvka pro platonické plakátovce - nikdy v životě nebudeš o nějaké movité věci přemýšlet tak hluboce, jako o tom, jaké auto si máš koupit. Pokus se pochopit, že tak, jako to budeš jednou dělat ty, to dělají všichni kupci aut. No, a holt více je těch co dojdou k poměrně přehlednému závěru, že si nekoupí Giuliettu a rozhodnou se třeba pro tu Astru. Nebo pro Focus.
Tak a nyní to nejdůležitěší - auto si vybírej zásadně opačným způsobem než plakát. Emoce stranou, chladný kalkul. Je to jako když si vybíráš pistoli či revolver, také utlumíš vzpomínky na Vinnetoua a Čtyři z tanku a psa a jdeš na věc chladně, s rozvahou. Uvidíš, že když se toho budeš držet, že ti z toho vyjde nikoliv Beretta, nýbrž Sig Sauer, Smith Wesson a... GOLF, Gé Golf, Gé jako... Giulie... sakra, co to píšu >:D;-)
No je to jiná Alfa, už ne ta sportovní, henta jenom sportovně vypadá......holt Fiat se rozhodl, kam Alfu přesune...a je to tam kde on nema šanci.Zatím se mu to povedlo( i když otázka co znamená že se dobře prodává)...no uvidíme za dva roky.
Já souhlasím, že Alfa se tímhle modelem dostala do vod pro ní neznámých, že jí už nebudou kupovat jen nadšenci, ale myslím, že tím se vylepší hlavně prodeje, které nebyly v minulosti zrovna růžový. Mě se to auto líbí, ale jsem odkojen fordem, takže mám focus 3. generace s ecoboostem a nemůžu si to vynachválit.
Jinak chladný kalkul je pro mě absolutní nesmysl, já chci, když přijdu k autu, aby se mi rozbušilo srdce, abych se těšil, až se do něj posadím, nastartuju a pěkně se svezu. Do toho mi ten kalkul nepasuje, maximálně tak pokud člověk hledá auto do rodiny.... Je ale pravda, že lidí, co takhle nepragmaticky uvažují, je méně a méně...
upřímně? kdyby všichni kupovali auta pragmaticky a s chladnou kalkulací jak ty říkáš tak by nikdy neexistovali značky jako alfa, lancia, saab, porsche, ferrari, lambo, jaguar, maybach atd atd...a všíchni by si vozili zadky v loganech a octáviích a korejcích...
jinak...kdybych měl volit "chladnou kalkulací" jak ty říkáš tak si nikdy nekoupím nic co má nalepku VW...ale auto rumunské nebo korejské produkce...protože ty peníze co za svá auta VW popřípadně audi chce je v případě mainstreamu a nudnosti jejich aut...k smíchu... ;-)
mluvím ze své vlastní zkušenosti...sám služebně v autech od VW jezdím...netvrdím že jsou špatná...naopak...jsou docela dobrá a praktická...chápu že čecháček=chalupář si tu octávku v kombajnu případně passat variant koupí...ale ne každej má chalupu a ne každej potřebuje nutně pod kapotou TDi a zavazadelník á la pick up...bohudík...to by byla na silnicích ještě větší nuda než ted je...dá se říct že jen evropa...případně čína je baštou tvé automobilky...stačí se mrknout do USA, Japonska, Afriky, Blízký Východ, Perský Záliv...tam koncern prodává za půl co tu...a nikdo to nechce...proč asi?
Nic proti potuněné Octavii, ale...ty kadeřníku. Tvoje recenze je přehlídkou komplexů, jediný důvod, proč si připadáš v dvoulitrové naftě rychlý je ten, že s Tebou nikdo závodit nechce.
Tak tu prosím nevykřikuj nic o gayích a ženách, protože by Ti setkání s nějakým příslušníkem téhle skupiny mohlo trochu rozvrátit Tvoje stereotypy.
Ale pochop přeci, octavia, to ja sakra auto!! pohodlné skor jako ten passat, taková prémie, chápeš, jak nemáš octavii, či koncern káru, tak nejsi člověk a jestli máš alfu, tak jsi gay....:D
Na silnicich u nas neni snad nic horšiho než koko.i v Octavkach a jak jinak v metle na hlinach a s napisem TDI na zadi. Dle meho patřiš k nim podle popisu na MACZ.