Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Alfa Romeo MiTo 1,4 T MultiAir TCT – Knockin´ on heaven´s door

Dvouspojková převodovka Alfy Romeo je dobrá. Skoro tak dobrá jako ty nejlepší…
Zpět na článek
10. 2. 2011 17:56
10. 2. 2011 21:29
10. 2. 2011 23:09
10. 2. 2011 19:44
neregistrovaný "Kajfik"
10. 2. 2011 19:44
10. 2. 2011 20:30
10. 2. 2011 20:48
10. 2. 2011 20:55
10. 2. 2011 21:00
10. 2. 2011 22:45
11. 2. 2011 10:06
11. 2. 2011 17:37
10. 2. 2011 21:40
10. 2. 2011 22:00
10. 2. 2011 22:56
10. 2. 2011 23:17
12. 2. 2011 11:56
10. 2. 2011 21:55
10. 2. 2011 22:50
10. 2. 2011 23:07
10. 2. 2011 23:18
11. 2. 2011 09:59
10. 2. 2011 23:02
10. 2. 2011 23:29
11. 2. 2011 10:14
12. 2. 2011 21:47
11. 2. 2011 16:27
10. 2. 2011 23:40
11. 2. 2011 10:26
11. 2. 2011 11:19
11. 2. 2011 12:02
11. 2. 2011 12:24
11. 2. 2011 12:56
11. 2. 2011 13:13
11. 2. 2011 13:48
11. 2. 2011 14:36
11. 2. 2011 15:15
11. 2. 2011 15:21
11. 2. 2011 15:32
11. 2. 2011 15:49
11. 2. 2011 17:01
12. 2. 2011 00:24
11. 2. 2011 14:48
11. 2. 2011 15:19
11. 2. 2011 16:15
11. 2. 2011 17:05
11. 2. 2011 17:03
11. 2. 2011 17:45
11. 2. 2011 10:12
11. 2. 2011 10:18
11. 2. 2011 10:29
11. 2. 2011 10:36
11. 2. 2011 11:21
12. 2. 2011 00:11
12. 2. 2011 15:52
neregistrovaný "Kajfik"
12. 2. 2011 16:14
12. 2. 2011 22:12
11. 2. 2011 13:46
11. 2. 2011 17:42
11. 2. 2011 17:59
11. 2. 2011 18:10
11. 2. 2011 18:20
12. 2. 2011 00:22
10. 2. 2011 14:02
Jedna z nejlepších
Mě by zajímalo, co tohle tvrzení znamená. Na trhu jich zase tolik není, v daném segmentu znám jen jedinou další. To není možné napsat, které jsou horší, které lepší a v čem? Minimálně se nabízí srovnání se "suchým" 7 stupňovým DSG. Bez něj si toho člověk z článku moc neodnese.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Michal Fokt
10. 2. 2011 14:32
Re: Jedna z nejlepších
Nejde přece o to, kolik jich je v daném segmentu, jako spíše o to, jak si stojí obecně. Když nepočítáme DCT převodovky ve sportovních autech, je DSG od VW v současnosti určitě nejlepší. Zjištěné skutečnosti se tedy vztahují právě k ní a mám za to, že to z textu vyplývá. ;-)

Konkrétní srovnání není možné, protože nejde o srovnávací test, rámcově jsem situaci nastínil. Podřazování stejné, hladkost řazení stejná, reakce na pokyn přeřazení pomalejší, chování při parkování tragické a při sportovní jízdě naopak velmi "šťavnaté".
10. 2. 2011 14:46
Re: Jedna z nejlepších
reakce na pokyn přeřazení pomalejší - ano, když celý test odjezdíte na režim normal a all weather, což DSG ani tak dobře neumí ;-)

chování při parkování tragické - tedy naprosto shodná vlastnost s DSG. Nečetl sem regulérní test, kde by si na to tester nestěžoval. Rozhodnout v tomto případě co je horší a co lepší je rize subjektivní a asi dost v tomto případě záleží na dané povaze konkrétnío auta. Např. u DSG u velkých aut an to nadávají míň než u lehkých a malých, kde asi cu¨kdy převodovky jsou výraznější...

při sportovní jízdě naopak velmi "šťavnaté" - v tomto bodě je právě (zdá se) TCT lepší převodovkou než DSG. Ale rozdíly asi (tak jak už bývá v poslední době zvyekm) nejsou velké. K tomu je opravdu ten "BONUS" logiky manuálního ovládání.
10. 2. 2011 14:54
Re: Jedna z nejlepších
Napsal jste to přesně. Diskuzní majitelé alf naštěstí jenom jezdí, navíc v rychlostech výhradně nad 200, takže prkotiny s parkováním jdou mimo jejich vnímání.

Velmi oceňuji poctivost testu :yes:

P.S. Ačkoliv každý mladý čtenář se dušuje, že v životě si hlavně "musíš umět vybrat", ve skrytu duše prahne po dokonalém návodu co, kdy a kde koupit a doslovné charakteristice co je lepší a co nejlepší. Tahle garážová rozpolcenost naštěstí s postupujícím věkem ochládá, O to s větší radostí se pak ovšem vaše testy čtou, neb především potvrzujhí čtenáři jeho... tušení. Neboť jsou ti, co ví (testéři) a pak jsme my, se štěstím tušiči.

Tak... bravo test :yes:
10. 2. 2011 14:58
Re: Jedna z nejlepších
Jojo, ještě připomeň, jak si Mišákovi nadával za test na BMW... a pak rovnou pokračuj na testy, kde je v testu Fabie RS, či Octavie s 1,2 TSI...., jak se s tím výborně popojíždí v koloně a parkuje..., jestli by sis snad myslel, že je DSG v přechodném režimu nějaká zázračná...
Mimoto..má DSG sem tam i někdy problém zařadit tu správnou rychlost i během jízdy, což sem u TCT nepoznal..

Asi tak.. klaune... >:-[]
10. 2. 2011 15:12
Re: Jedna z nejlepších
Mírni se, nebo snad chceš abych tě oslovoval kašpare? :no: :no: :no:
10. 2. 2011 15:20
Re: Jedna z nejlepších
Jestli je GTI klaun, tak ty jsi, wolffe, traged.

Michal Fokt se dopustil hrichu: Nenapsal o Alfe, ze je nejlepsi a prevalcovala veskerou konkurenci. Asi proto, ze to tak neni.

Proc ty jsi, wolffe, tak fanaticky? Co te k tomu vede? Na rozdil od hromady ostatnich te ja nepovazuji za hloupeho, o to vic mne ten tvuj fanatismus udivuje.

Misto, abys byl rad, ze prvni pocin Alfy/Fiatu v teto kaegorii prevodovek (priserny Selespeed nebudu radeji vzpominat) je srovnavan s tim nejlepsim, tak tady zase jen utocis a plantas nesmysly. kolik jsi toho s TCT nalital? A s DSG?
(odpoved si dovedu predstavit, schvalne, jestli jsem se trefil)

Vychladni a napis uz konecne neco rozumneho a ocen tu Alfu zpusobem, ktereho je od italofila hodna...
10. 2. 2011 15:17
Re: Jedna z nejlepších
Děkuji za ujasnění. Mě šlo hlavně o to, vůči které DSG jí poměřujete. Jestli se nepletu, TCT zvládne přenést až 350 Nm, takže se dá srovnat i s 6 stupňovým mokrým DSG, které je podle mě lepší než jeho 7 stupňový suchý bráška.
Avatar - Krispos
10. 2. 2011 15:28
Re: Jedna z nejlepších
To jste tomu dal, teď Vám wolff vysvětlí jak strašně se mýlíte :-) aha, on už to udělal. Dneska Vám to ještě prošlo hladce, ale příště skončíte jako kolegové z autowebu...
10. 2. 2011 15:42
Re: Jedna z nejlepších
rizikové povolání >:-[]
10. 2. 2011 17:31
Re: Jedna z nejlepších
Celá tehdejší diskuze měla nakonec veselé vyvrcholení, kdy se majitel vyznal z vrtění Qiu při brždění v rychlostech nad 160km/h pokud není silnice rovná ;-) . Jinak to bylo strašný!
10. 2. 2011 14:41
já to pochopil asi takhle
a myslím, že nebudu daleko od pravdy. Četl sem test v autohitu, takže si myslím, že můj soud bude asi správný.

Za prvé - s tou převodovkou žili jen krátce
Za druhé - je to Fiat, tak se neodvážili napsat, že je ta převodovka (v něčem) lepší než 7st DSG od koncernu (což dokážu pochopit)

Realita bude asi taková, že je ta převodovka hodně dobrá. Nešvarem trpěla jen u popojíždění, což konkurenční převodovka z koncernu neumí taky. Mimoto co sem četl testy, tak zrovna DSG v autech jako Fabie RS a nebo naopak 1,2 TSI nefunguje úplně uspokojivě. Koncernu DSG dobre funguje jen ve větších a silnějších autech. (Chápu, že zde budou miliony, které nebudou souhlasit).

Takže závěr je asi takový... TCT funguje v mnoha věcech asi líp než DSG, ale narozdíl od něj je jen 6 st., což principielně nevadí, ale brání to tomu říct, že je lepší. A taky bylo testované zatím jen v jednom voze. Ostatní dvojspojky asi kvalit těchto převodovek nedosahují. Takže zásadní otázkou, která rozhodne v tom, co je lepší bude asi spolehlivost, kterou u Fiatu čekám lepší, než je problémové DSG od koncernu (které je i tak na tom líp než stávající konkurence).

Takže jedinou neznámou v tom rozlousknutí co je lepší a není lepší a co horší je dvojspojka od Fordu, která se ale nenachází ve srovnatelném voze.
Rozbalit vlákno
30
10. 2. 2011 15:01
Re: já to pochopil asi takhle
Napsat tolik asi a ukončit to, že jedinou neznámou je... To je pěkné, takové nezaujaté :-)
10. 2. 2011 15:10
Re: já to pochopil asi takhle
dneska to tady bude tvrdý boj bez pravidel až do konce >:-[]

A přitom ta černá tomu Míťovi tak móóóc sluší :yes:
10. 2. 2011 15:13
Re: já to pochopil asi takhle
Pouze zezadu... předky alfě nějak nejdou... ten čelní pohled, to je dílo.
10. 2. 2011 15:23
Re: já to pochopil asi takhle
Jo, takhle zprznit karu, to je umeni.
10. 2. 2011 15:29
Re: já to pochopil asi takhle
nuže pánové, věřtě nebo ne, mě se líbí i zepředu. Možná je to právě tou barvou
Avatar - Krispos
10. 2. 2011 15:35
Re: já to pochopil asi takhle
Mě to zepředu připomíná Legendu o sovích strážcích.... ale sto lidí, sto chutí :-)
10. 2. 2011 15:58
Re: já to pochopil asi takhle
Podívej se na horní snímek an face a prosím pak mi napiš (opravdu tě žádám) jestli to vnímáš jako povedenou estetiku.
10. 2. 2011 16:10
Re: já to pochopil asi takhle
ANO

ale jak píšu výše, hodně dělá barva. v nějaké světlejší to není zdaleka tak dobré
10. 2. 2011 16:34
Re: já to pochopil asi takhle
To je zajímavé, pro mne, například, je ta příď nepřijatelná absolutně.
10. 2. 2011 16:39
Re: já to pochopil asi takhle
to je v pořádku, já ti ho přece nenutím ;-)
10. 2. 2011 19:53
Re: já to pochopil asi takhle
Jenom aby :-)
10. 2. 2011 15:31
Re: já to pochopil asi takhle
V černé je ten zadeček nádherný, to je pravda. Ještě dneska se za ním s radostí ohlédnu. Co se předku týče, problém je v tom, z kterého auta jeho design vzešel. 8C je vpředu krásná široká placka. MiTo je relativně úzké a vysoké.
10. 2. 2011 15:48
Re: já to pochopil asi takhle
Jo, také se vždy ohlédnu :-)
10. 2. 2011 15:34
Re: já to pochopil asi takhle
To je subjektivní, já s ní problém nemám, naopak.
10. 2. 2011 15:49
Re: já to pochopil asi takhle
Pajo, Pajo, minulý týden nevnímáš krásu TIGIho, dnes tě oslovuje předek míťi... nějak nám to ujíždí... :-)
10. 2. 2011 17:22
Re: já to pochopil asi takhle
Kdybychom měli stejný názor na vše bylo by to velmi smutné ;-) Tigi je nevyužitá příležitost vedle Touaregu.
10. 2. 2011 18:51
Re: já to pochopil asi takhle
Vnímám v tvých postojích (poprvé) jisté... estetické rezervy ;-)
11. 2. 2011 07:59
Re: já to pochopil asi takhle
Vnímej, já je vnímám u tebe také...bez dramat :-)
12. 2. 2011 00:32
Re: já to pochopil asi takhle
Tak zkus vyměnit logo, dej tam VW, nebo AUDI a určitě se ti bude líbit >:-[] >:D
Avatar - Michal Fokt
10. 2. 2011 15:27
Re: já to pochopil asi takhle
Wolffe, nechápu, proč se v testu snažíte najít věci, které tam nejsou a neakceptujete napsané. Možná jste si ještě nevšiml, ale opravdu nemám problém napsat u čehokoli, jak se věci mají. Ty problémy občas přichází až následně...

Pokud napíši, že je chování při nízkých rychlostech špatné, pak opravdu je, a to i v kontextu s DSG. V běžném režimu jsou DSG a TCT srovnatelné a v čem je naopak TCT lepší, je její "závodní" charakter v módu Dynamic. Nic dalšího asi nelze k "TCT funguje v mnoha věcech asi líp než DSG" dodat.

TCT a DSG je asi stejný boj jako TSI a Multiair - i v tomto případě platí, že jde o špičku kategorie s jen minimálními rozdíly, třeba Ford má ještě co dohánět.
Avatar - Krispos
10. 2. 2011 15:30
Re: A co volvo?
Nemáte srovnání i s Volvím geartronicem?
Avatar - Michal Fokt
10. 2. 2011 17:25
Re: A co volvo?
Bohužel ano, [odkaz] , v době testování byl software opravdu nedoladěný. :-(
10. 2. 2011 17:56
Re: A co volvo?
Nečetl sem JEDINÝ test na DSG, kde by s jeho chováním byli spokojení.
Pokud tenhle automat NEZMATKUJE v běžném silničním režimu (tedy na hranici fuzzylogici nepodřadí a pak bez změny polohy nohy na plynu zase nehodí kvalt v krátkém časovém úseku zpátky), tak mi vychází min. v režimu jízda jako tím lepším automatem. Četl sem už pár testů na TCT a o problémech při parkování tam nebyla ani zmínka... Pokud je tohle jediný parametr + 1 st míň než konkurenční převodovka, tak mi z toho nevychází tato převodovka jako ta automaticky horší. To je celé.
A JASNĚ SEM NAPSAL, že rozdíly mezi těmito převodovkami budou reálně velmi malé (tedy i jejich chování při parkování) a spíše v rovině subjektivní.

Dalším faktem bezesporu je také to, že DSG převodovky v koncernových autech se někde chovají líp a někde hůř, což je patrné i z mnoha prezentovaných testů, kde DSG převodovka ve finále celému charakteru auta i přes její nesporné kvality ublíží (v nejednom případě).

Z tohoto popisu TCT převodovky, ale i v jiných testech cítím, že se ta převodovka řadí mezi to nejlepší co je a k autu se vyloženě hodí. Její chování pak ve větší Giulliette, či v jiném koncernovém autě může být jiné (uhlazenější).
A ve finále si trvám na tom, že definitivní soud mezi tím, kdo dělá lepší dvojspojky bude právě v otázce té spolehlivosti, která (a tady buďme upřímní), u koncernu není úplně příkladná, resp. procento průserových aut je rel. vysoké, nicméně uznávám nikoliv tragické. Je však bezesporu fakt, že na tuto otázku by asi nejlépe odpověděl nejeden majitel, kterému se to vykakalo po záruce. Osobně si myslím, že pokud se Fiatu podařilo tu převodovku vychytat tak, že procento průserových převodovek bude nižší (ukáže až čas), není pak vůbec žádným problémem tuto převodovku ve finále při součtu bodů vyhlásit jako vítěze.

P.S. v otázce co je lepší, jestli multiair či T-Jet versus dnes běžně nabízená TSI, tak mám v jejím zodpovězení JASNO jako v ničem. A to i přes to, že TSI není špatný motor, skoro bych řekl výborný.
Avatar - Ricardo
10. 2. 2011 19:32
Re: A co volvo?
Je ale velký rozdíl mezi malým "suchým" 7° DSG a velkým "mokrým" 6° DSG. Sedmikvalt opravdu není kdovíco, má ke kultivovanosti jakéhokoliv běžného automatu hodně daleko a často "zmatkuje". A pak je šestikvalt, který je opravdu v přiměřených autech dobrý.
A aby to nebylo jednoduché, teď je nový sedmikvalt, dává se do Tiguanu (a možná Fabia RS/Polo GTI?). Tam nevím, jak se v praxi věci mají.
Avatar - Michal Fokt
10. 2. 2011 21:12
Re: A co volvo?
Wolff, Ricardo: Suchá, mokrá, velké, malé... Pravdou je, že si dvouspojky nerozumí s turbodiesely. Pravdou také je, že kombinace TDI/DSG je v testech opravdu hodně běžná. A pravdou také je, že sedmikvalty obecně řadí více, než by bylo vhodné, z toho důvodu považuji za optimálních šest stupňů. Pak lze možná získat poněkud zkreslený pohled na věc.

Ne, TCT nezmatkuje. Nemohu ale říci, že bych v poslední době zaznamenal zmatkování DSG u maloobjemových benzinů. Uvidíme, jak budou vypadat zástavby v dalších modelech. :-)
10. 2. 2011 21:15
Re: A co volvo?
Taky to tak vidím, dvouspojky si mnohem víc rozumí s benzínovými motory. U dieselů a zejména TDI s velmi úzkým pásmem využitelných otáček mají občas problém se udržet v optimu.
10. 2. 2011 21:29
Re: A co volvo?
No tak super, takže jsme došli k závěru, že sem měl v podstatě pravdu.
P.S.

1,2 TSI s DSG v Golfu teď docela sepsuli na Tipcars v testu, daval sem to sem do odkazu... Sam sem s timto nejel, na druhou stranu sem to uvedl s ohledem na to, že asi u maloobjemového motoru se ta dvojspojka nechova stejne jako u 3,0 TFSI (berte v uvozovkach)...

Tedy muj zaver, ze je tato prevodovka mozna v mnoha ohledech lepsi nez DSG muze byt docela pravdive... A mohli sme si tady odpustit ty falešné ódy a plané naděje páně klauna.
Avatar - Johny.Rico
10. 2. 2011 22:45
Re: A co volvo?
U 3.0 TFSI se 7DSG chová ukááázkově - viz moje zkušenosti pod testem A7 s TFSI, který tu nedávno byl. Nemám proti ni výhrad, je dokonalá s tím motorem.
10. 2. 2011 23:09
Re: A co volvo?
Mám pocit, že nepíšu přece nic jiného...
Musí se srovnávat srovnatelné.
A z toho co zaznělo je TCT ve srovnatelném autě min. stejně dobrá, v některých parametrech i lepší. A to je to podstatné.
Avatar - Johny.Rico
10. 2. 2011 22:43
Re: A co volvo?
Líbí se mi, že reagujete v diskuzích. Za to u mě velké + a :yes: !!!
10. 2. 2011 15:30
MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Je s podivem, že i když se Miťa zrodil v automobilce prioritně zaměřené na sportovní auta, negativní testová zjištění se koncentrují především do... jízdních vlastností. Asi se dá pochopit, že sportovní auto nemá stejně úchvatnou kabinu jako Rolls, ale jestliže se z testu dozvím, že Mito má

Přeposilované a necitlivé řízení
Hlučnější motor
Pomalé reakce převodovky a plynu v předmětném režimu
Neklid na nerovné vozovce
Rázování na nerovnostech

pak nevím jak se k tomu postavit.

Vždyť přeposilované řízení bych prominul nějakému komfortnímu luxusnímu sedanu, zrovna tak pomalé reakce převodovky a plynu (!) v uvedeném režimu, a co teprve neklid na nerovné vozovce? U sportovního auta? Nebo to rázování na nerovnostech. No, tohle je tedy rébus. Mít(o) či... nemít(o).

Jako v gladiátorské aréně - :yes: nebo :no: Jakkoli malým autům fandím, zde dávám - :no:
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Krispos
10. 2. 2011 15:34
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Ber to tak, že přeposilované a gumové řízení všichni vyčítají Golfu. Ovšem ten Golf se prodává a proto se mu chtě nechtě snaží přiblížit :-) Jinak u sportovního auta tě bude spíš zajímat jízda v rychlosti a tam je Mito ok. A brzdy? Každej, kdo hrál Need for Speed, ví, že brždění je pro ženský >:-[]
10. 2. 2011 15:52
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Ta pravda je celá v testu, jde o zcela konveční mainstream, žádná sportovní páka na caymany :-)
neregistrovaný "Kajfik"
10. 2. 2011 19:44
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Ten Cayman stojí 3krát víc a je to jiná liga. Takhle trapnou poznámku lze čekat asi vážně jen od tebe pod italským autem nebo Renaultem. Ono ani Polo s TSI není sportovní páka na M3-ky. Světe div se...
Tvá dětiunská snaha shazovat auta tím že je přirovnáváš k třikrát dražší konkurenci je k pláči. Dost to vypovídá o tvém úsudku... Otupělém kéž jen do té míry, jako řízení horního Mita...
10. 2. 2011 19:48
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Tvá dětinská diskuzní dezorientace je až dojemná... :-)
10. 2. 2011 15:51
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
a už začíná demagogie...

Hlučnejší motor - není právě to, so se čeká od sportovního auta? Chceš mít totální ticho a pohodu, kup si Citroena

Pomalé reakce převodovky - PŘI PARKOVÁNÍ a změně z R na D. Naopak při "ostřejší" jízdě je převodovka chválená

se divím, když je to takový šmejd, proč to ten VW pořád chce kupovat
10. 2. 2011 15:56
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Žádná alfologie, napsal jsem to, co mě zarazilo, u sportovního auta jsou negativní zjištění koncentrovaná opravdu do jízdy, přečti si to nahoře v testu.

Ano, s tím motorem souhlas, to se dá "sporťáku" prominout, dokonce to lze považovat za klad... kdyby, kdyby (dovozuji) testér nenahlížel na alfu tak, jako ty, jako já, jako (snad) všichni, tedy jako na (sice malé) ale přesto sportovní auto. Neboť jestliže ti přeposilované řízení nemusí vadit v Cromě u sportáčku by asi mělo. Nebo ne?
10. 2. 2011 16:09
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
1. tohle není sporťák, tohle je sportovně laděný vůz, který musí být blbuvzdorný. Nebo nevidíš rozdíl mezi A1 a A1RS?

2. "Přeposilované a necitlivé řízení" - tohle má 90% všech současných aut. Tím neříkám, že to nešlo udělat líp

3. některé věci mi z testu příjdou trošku jako protimluv, třeba "Neklid vozu na nerovné vozovce" a "Tvrdé pérování, rázování na nerovnostech" - takže na jednu stranu se očekává hodně sportovní svezení, na druhou se pak kritizuje tvrdost. Neklid u takto malého, tvrdě laděného rozvoru je snad očekávatelný. Kdyby to udělali měkčí, psalo by se o plavajícím měkkém podvozku který v zatáčkách nepodrží...

A díval jsi se i do plusů?

třeba tohle "Výborné jízdní vlastnosti, ovladatelnost, živelnost a živost podvozku"

skloubit v taktom malém voze aby byl pohodlný ale i sportovně tvrdý je velice prekérní. Osobně mám z testu spíš pozitivní pocit
Avatar - Andromeda
10. 2. 2011 16:19
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Hezky shrnuto.
10. 2. 2011 16:33
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Pozitivní pocit máme jistě všichni. Vždyť se dalo čekat, že to dopadne hůře. Mě však zaráží, že právě a zrovna jízdní vlastnosti byly zkoumány s negativním znaménkem. U běžné produkce se to prominout dá, u sporťáčku nikoliv.
10. 2. 2011 16:42
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
ty jízdní vlastnosti jsou i v plusech i v mínusech.

+ - výborné jízdní vlastnosti, ovladatelnost, živelnost
- - neklid, tvrdé pérování

tak babo raď. Osobně si myslím, že takhle malý vůz musí být (když to má být jakože sportovní) laděný tvrdě, což pak na zdejších tankodromech vede k neklidu.
10. 2. 2011 16:54
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Četl jsem to. Testér ví jak to otestovat, každopádně jestli pro ní jdeš, už dnes víš, co tě čeká... :-)
Avatar - Michal Fokt
10. 2. 2011 17:14
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Neklid podvozku ještě nemusí znamenat špatné jízdní vlastnosti. Jde o chování, které řidič vnímá jako rušivé, ne vždy ale musí znamenat ztrátu rychlosti, jde jen o to, jestli se řidič lekne, nebo ne.

MiTo je skutečně (navzdory názoru GTIho ;-) ) koncipované jako sporťák, jenže auto.cz je "obecně motoristický portál" a pohledem běžného motoristy je třeba na auta pohlížet. Na AUTOFUN by mělo MiTo za zvuk naopak bodu do plusu a ani tvrdost není na závadu. Rázování ovšem ano. ;-)
10. 2. 2011 18:50
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
:-) Já mu, tedy míťovi, ten sport-status nijak moc neupírám, jen akcentuji, že Vaše zjištění negativ se zkoncentrovala do jízdy. Jinak, celý ten Váš druhý odstavec považuji za mistrovství slova a mistrovství argumentace :-) ;-)

P.S. Jenom aby nám tu z toho Wolff nezvlčil a netvrdil, že když on ve svém příspěvku dá deset bodů, třesou se žaluzie i v Mnichově >:D
Avatar - Michal Fokt
10. 2. 2011 17:03
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Kuko: Nejde o protimluvy. Sportovní Renaulty nebo třeba Honda CR-Z umí skloubit sportovní jízdní vlastnosti s velmi slušnou kvalitou jízdy a stabilitou na nerovnostech. Uměla to ostatně i Alfa 147, která nebyla o mnoho větší, než je nyní MiTo. Když mlátí například Colt CZT nebo dejme tomu Swift, dobře, ale Alfa by to měla umět spojit alespoň tak dobře jako ti výše uvedení.

Na druhou stranu - než seriózní sterilitu guilietty, to raději snesu nějakou tu ránu do zad. Mimochodem - tento týden testuji MiTo QV a jeho kvalita jízdy je i přes sportovnější orientaci mnohem lepší, jde to tedy i v rámci jedné řady.
10. 2. 2011 17:25
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Tady jste za Jekylla, na AF za Hydea...to není špatné :-)
Avatar - Michal Fokt
10. 2. 2011 21:13
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Schizofrenik z povolání. >:D Raději toho Hydea. ;-)
10. 2. 2011 21:52
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Já se pouze dočetl, že podvozek mita ve verzi QV je velmi sportovní a přitom komfortní v porovnání s nižšími modely
10. 2. 2011 18:49
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
vidíš to, každý deň sa dozvieš niečo nové ;-)

Ja som sa napríklad dozvedel, že:
-tenhle rtuťovitý malý hatchback nade vše upřednostňuje radost z jízdy.
-nadále přináší jízdní vlastnosti hot-hatchů už ve standardu
-turbomotor s asi nejrychlejšími reakcemi na povely plynového pedálu v současné světové produkci

A čo sa nedozviem, to si domyslím, trošku upravím a prezentujem ako univerzálnu pravdu.
10. 2. 2011 18:52
Re: MÍT(O) ČI NEMÍT(O)
Jak tě tak čtu, tak pro tebe muselo být dnešní novinkou i to, že Mito je produkt Alfy Romeo... ;-)
10. 2. 2011 19:44
POHLEDY
Pár pohledů
[odkaz]
[odkaz]

A nyní lekce estetiky
[odkaz]
[odkaz]

P.S. děkujeme... odcházíme...
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Enzo
10. 2. 2011 20:30
Re: POHLEDY
Děkujeme, že už jsi na to přišel:
[odkaz]
[odkaz]
teď mluv o estetice, když už chceš kázat svoje rozumy, hoď tam aspoň stejnej pohled.
10. 2. 2011 20:48
Re: POHLEDY
Proč do testu krásného malého zábavného italského sporťáku zase musíš tahat ty k uzívání nudné studené germanské krabice? Už to tady nikoho nebaví...
A to že Alfy mají krásné předky s jedinečným vertikálním pojetím celé přídě díky Scudettu - to tu asi taky většina místníh čtenářů bude vědět.
10. 2. 2011 20:55
Re: POHLEDY
Právě, že na tu krásu poukazuji, nudné není samozřejmě ani jedno auto, nudný jsi leda tak ty, co je však důležité, to je designové řešení. A v něm to holt Volkswagen dokonale natírá i legendární italské designové škole, byť jak všichni víme i původní golf vznikl v italském studiu. Jenomže počítá se holt co jena silnicích. A v tomto pohledu je jak POLO tak GOLF, a to i přes to, že namají ambice vypadat jak mustang v amoku, prostě povedenější, ve všech směrech karosářsky dotaženější.

P.S. Já vím, že to víš, ale nemusíš se tu na sebe tolik zlobit...
10. 2. 2011 21:00
Re: POHLEDY
Fakt už nudíš. Možná se ti VW líbí víc než Alfa, ale všechny ostatní (kterým se víc líbí Alfy) bys tím pořád dokola otravovat nemusel. Nad VW se mi chce zívat. Nad tebou ještě víc. Smutný konce...
10. 2. 2011 22:45
Re: POHLEDY
Nejde přece vůbec o to, co se komu líbí, jde o designová řešní, a ta objektivně umí VW dotáhnout lépe, tak to je, a to co se ti líbí na to přece nemůže mít žádný vliv.
11. 2. 2011 10:06
Re: POHLEDY
Na designu nic objektivního není a ani nemůže být, tedy pokud nechceš hodnotit věci jako aerodynamiku nebo výhled z auta. Jenže k tomu bys potřeboval FAKTA a ta by mohla nabourat tvůj (vyfantazírovaný) obrázek o nadřazenosti VW, takže raději nic.

Hodnotit design je stejné jako hodnotit jakékoliv umění - je "objektivně lepší" Mona Lisa nebo Slunečnice od Gogha (schválně vybírám něco, cos měl v učebnici na základce snad i ty)?
11. 2. 2011 17:37
Re: POHLEDY
Nejde? Diskusia je v prvom rade o tom "co sa komu lubi/nelubi". Alebo ty si to snad predstavujes tak, ze napises ze VW ma lepsie dizajnove riesenia ako Alfa a potom bude nasledovat 1000 "palcov hore"? Ludia ta konfrontuju, tak to respektuj a diskutuj. Nie v rovine "objektivnej pravdy" ale za seba. Mna zaujima TVOJ nazor...nazor mnohych inych, ktori zvladaju slusnost. Pisat vies pekne ale ak za to niesi plateny nechapem co tu robis s objektivnou pravdou. Clovek ma v genoch zakodovane presadzovat seba na ukor inych...tisice rokov to tak funguje. Z toho mi vyplyva, ze bud dostavas provizie alebo sa v skutocnosti nejdena o ziadnu objektivnu pravdu ale iba o tvoj nazor do nej zabaleny...

P.S. Uprimne sa tesim na najblizsiu basen :-)
10. 2. 2011 21:40
Re: POHLEDY
Veselý pane, pověz mi prosím, nepřijde ti to červené auto takové....nakopnuté zezadu? Mě ano...

P.S: ale velmi si cením té krásné fotografie Julči... Konečně si našel na netu i fotku hezkého auta.

Jinak malé Mito opravdu diky vertikalnimu cleneni predku vypada uzsi nez je, v realu je to ovsem vsechno v poradku... Mimoto Mito je o 5 cm (nebo vic?) sirsi nez Polo... Pamatujes? Sirka rozhoduje...
10. 2. 2011 22:00
Re: POHLEDY
Dobrý, my chápeme, že se ti vw líbí a nikdo ti tento názor nebere, ale psát, že je golf či polo dotaženější? Řekni mi, kdy naposledy získal vw nějaké designové ocenění? A co by jsi chtěl na tomhle dotahovat, diť to ani nejde, to jsou designově tak nudná auta, že na tom není co dotahovat stejně jako na octavii, ale tím nechci říct, že je to škaredé(mno ikdyž škoda se svým Korea kukuč..fuj), ale hezké to rozhodně není. Tak se sklidni nebo už nikoho nebaví poslouchat jeden tvůj názor tisíckrát dokola na každé diskuzi
10. 2. 2011 22:56
Re: POHLEDY
Kdo je to "my"? Wolff a ty? :-) Zde přece nejde o to, kdo ti nabourává zeď s plakátem, zde jde nyní o designové řešení, o dotaženost vozu, o praktičnost užívání, nejde o to, že se tobě nebo komukoliv jinému něco líbí. Osobně se mi velmi líbí jak Mito, tak samozřejmě Giulietta, ale o tom zde přece nemá význam diskutovat, nebo tebe snad zajímá co se mi líbí? Jsem přesvědčený, že to nezajímá. Mě také nezajímá co se zase líbí tobě, proč by mě mělo také zajímat? :-) Musíš se naučit ctít objektivní kvalitu a neupřednostňovat svoje zanedbané estetické vnímání.

Tedy zpět k designu. V němt to uvedenými modely Volkswagen nakládá nejen alfě, ale i ostatní mainstreamové konkurenci. Je to dáno tím, že produkce VW je absolutně dotažená, porovnej si například příď Golfu a příď Giulietty, GOLF je jek vystřižen ze žurnálu, jak se říká, je to dokonalá konfekce, kde sedí každý steh, každý "puk", každý záhyb. Giulietta je sice také konfekce, ale to řešení už není tak čisté, například má příliš těžké boky, Cé sloupek neví kam dřív skočit, atakdále atakdále. Tedy jakousi referencí designu u komapktních aut je samozřejmě GOLF. Pokus se si to vysvětlit tak, abys tomu porozuměl. Dost se ti uleví.
10. 2. 2011 23:17
Re: POHLEDY
Hele to, že se ti líbí (resp. si schopný pobrat) jen jednoduché tvary.. tedy krychle a kvádr... o tom si nás tady přesvědčoval mnohokrát...

P.S. Ono napasovat na sebe strojně rovné hrany je jaksi vždycky jednodužší než skloubit do sebe něco zajímavějšího a kreativnějšího... I takové věci mají třeba potom vliv na cenu...

Takže ano... tvarosloví VW je jednoduché... jsem ochoten přiznat i klasické, neurážející masy, někdy i decentně rafinované (v poslední generaci)..., ale rozhodně NENÍ DOTAŽENĚJŠÍ... Ono to tak může jen pro někoho svojí JEDNODUCHOSTÍ.. tak působit...

Na druhou stranu... já tohle VW nevyčítám, VW takové má být a prostý zákazník to žádá..., ale rozhdoně to není tvarově dokonalé, dotažené, či dokonce etalon.

To je asi tak všechno...

...nepíšu, to, že by sis z toho snad něco vzal, ale aby to i pro ostatní, co tě neznají jako provokatéra a veselou kopu.... bylo jasné. Tobě to jasné jistě nebude...
12. 2. 2011 11:56
Re: POHLEDY
No, abych ti to vysvětlil, vidím, že jsi nějaký pomílený. Jsem tu krátce,ale stihl jsem si všimnout, že jsi na zdejší diskuzi oblíbený asi jako hovco v bazénu, krom pár vyplašených puber´táků jejichž tatíci mají doma golfa. Čili to my znamenalo já, wolf a další kupa zde diskutujících. dále píšeš, že kopu kolem sebe jako žerik...mno mě spíše přijde, že ty zde vyhledáváš neustále nějaký konflikt. Máš vůbec ženu, děti? Diť ty tady sedíš den co den x hodin. Já osobně beru, že se ti líbí volkswagen, ostatně od toho existuje nespočet automobilek, aby si každý mohl vybrat podle svého gusta, ale jak já plně toleruju to, že se ti líbí vw, tak ty zase toleruj to, že já mám rád italská auta, zvláště fiat,alfu a ferrari, tak už prosím nemel ty žvásty o nedotaženosti a podobně. Už je to tak trochu trapné. a mimochodem 12 mi není:) Mě už aji děti utekly z domu. A dám ti ještě jednu takovou radu: Nesnaž se tady pořád někoho urážet s nevyspělostí. Vůbec ti to nejde a ještě ke všemu se neustále opakuješ:)
10. 2. 2011 21:55
Re: POHLEDY
Fuj, které hovado tady dalo ten lidový vůz?! 10 lidí 10 chutí:) Ale gti s wollfem..měli by jste se trochu zklidnit. Ty se pořád snažíš urazit, dělat z toho auta šmejda, přitom, kdyby sis přečetl ten test, tak zjistíš, že meleš hovadiny a wollf..ten teda vede. Já mám taky rád italská auta,ale takhle se tvrdě bít..
Avatar - Johny.Rico
10. 2. 2011 22:50
Re: POHLEDY
GTI tady už bohužel píše z principu špatně o italských autech, jen aby tu nasral wollfa a aby se tu opět pohádali. To je u nich normální. Každá diskuze s pánem s nickem GTI naprosto zkažena. To je úděl Auto.cz. Ještěm že umím anglicky a diskutuju tam, kde lidi nejeví ani náznaky něco vyprovokovat. Tady je to už odpískáno... něco jako Stodolní ulice v Ostravě (která je mimochodem taky pěkná díra plná feťáků a namyšlenejch lidí, stejně jako tady - bez těch feťáků) :no:
10. 2. 2011 23:07
Re: POHLEDY
Vyprovokoval jsi pouze sám sebe. Já chápu, že ten, kdo ti říká Míťo, je tvůj kámoš a kdo ne, úhlavní nepřítel, ale měl bys možná vědět, že tohle není diskuze jednorozměrná, zde mohou své názory (tušíš, co je názor?) uplatňovat jak lidé tvého nízkého obzoru tak naši kvalitní kolegové. Třeba i ti, jimž přídě Mita i Giulietty nepřipadijí esteticky povedené.

Zlobím se snad já na tebe, že neumíš popsat krásu aut? Napadám tě snad za to, že nejsi schopen napsat delší souvislou větu, která by měla hlavu a patu? Respektuji tě, respektuji tvou omezenost a ctím tvé právo na diskuzi. Pokus se o totéž.
10. 2. 2011 23:18
Re: POHLEDY
P.S. Já sem tady to letadlo
A láskou, myslím to úpřímně, Váš mgr. GTI.
>:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Johny.Rico
11. 2. 2011 09:59
Re: POHLEDY
Nene pane GTI. Jen jsem chtěl italio objasnit, jak se to tu vlastně má. Podívej se, kolik má příspěvků (teď vidím 87), tzn. je zde trochu nováček co se týče "diskuzí." Ono kdyby to nebyla pravda, co jsem nenapsal, tak se neozveš a nevysypeš tu na mě ten náklad urážek.

Co se týče toho, co preferuju za auta - nic jsem zde o tom nenapsal tak nevím proč máš tu poznámku o "kdo ti říká Míťo, je tvůj kámoš a kdo ne, úhlavní nepřítel," to nechápu. Já preferuju (když už to chceš vědět) německá auta z 90% (zbytek se najde různě po světě), Z italských jen a pouze Ferrari (které taky není něco extra z vlastní zkušenosti). To vše myslím po tech. a designové stránce, u Ferrari po technické.

Prosím, nezlob se na mě, že neumím popsat krásu aut. Nenapadej mě za to, že nejsem schopen napsat delší souvislou větu, která by měla hlavu a patu. Respektuj mě, respektuj mou omezenost a cti mé právo v "diskuzi."
10. 2. 2011 23:02
Re: POHLEDY
Velmi se mýlíš, a to jak v mém pohledu na Volkswagen, tak v mém pohledu na Alfu. Ty to třeba zatím nevnímáš, jsi mladý, nezkušený, neznáš, prosím, to pochopím, pokus se alespoň tedy pohlédnout na auta otevřenejma vočima, nikoliv dětským pohledem přes plakát od Ježíška.

Píšeš, že by se tu diskutéři měli klidnit, ale jediný, který tu kolem kope jak žerik jsi ty.

No jen si přiznej, že ti ta přední světla nesedí ani u Mita ani u Giulietty. Nebo ty nejsi očarováván z přední masky Alfy 159? Tebe nebere ta krása předku velké Alfy?

Proč píšeš, že máš rád italská auta? Ty snad nemáš rád Aston Martin, Porsche, Saab, či Jaguar? Kolik ti je, dvanáct?
10. 2. 2011 23:29
Re: POHLEDY
"No jen si přiznej, že ti ta přední světla nesedí ani u Mita ani u Giulietty. Nebo ty nejsi očarováván z přední masky Alfy 159? Tebe nebere ta krása předku velké Alfy?"

Aneb... Mito a Giullietta není AR 159 - o které nikdo nepochybuje že je krásná, i když v době, kdy byla na trhu (ano už je za zenitem) do ní bylo potřeba kopat den co den..., ale teď už se dá její krása vytáhnout, zvlášť...když všichní ví, že do ni kopl i Sergio..., takže... jednou větou zabijeme dvě mouchy jednou ranou a sme spokojení... ZASE SME PROKÁZALI, jak ta italská produkce v našic očích střádá... a jde od 10 k 5. A ten život je pro tebe čím dál těžší.. dřív se dalo do Fiatu kopat aspoň za to, že neměl dvojspojku..když už koncern neměl common raily... :-)

GTI... opravdu..., kdo by tě neznal, tak řekne že seš GÉNIUS...!!!!

Fakt bych tě chtěl poznat... resp ty lidi co píšou pod tímto nickem... Fakt bravo. Co ty dokážeš vymyslet... Ty seš opravdu GENIÁLNÍ a nebo kardinální ma..G..or.

.. a při tom by bohatě stačilo se prostě smířit s tím, že se ty auta tobě nemusí líbit a tím to končí..., nebo se chceš dostat tak daleko, že budeme rozebírat design POLA ...alias masařka (jistě víš kterou generaci Pola myslím a jeho povedenou příď, jistě "dotaženou")

P.S. Mito.. dobrá (u amlého auta se nedají dělat zázraky, i když proti Polu či Ibize, nebo dokonce Fabii to malý zázrak je)..., ale Gilullietta je prostě nádherná - a můžeš psát co chceš to totálního zblbnutí.. a až na pár zamindrákovanejch blbečků s Golfem a nebo Focusem (no majitelé těchto skvostů jsou asi nejoprávněnější hovořit o kráse) nevím o NIKOM, komu by se Julča nelíbila... TAKŽE MARNÝ MARNÝ A ZASE MARNÝ. Děláš opět ze sebe jen toho nahlouplého Klauna. To nemáš zapotřebí ani ty už tohle.

Dobrou noc.
Avatar - Krispos
11. 2. 2011 10:14
Re: POHLEDY
Drahý Wolffe, ty jsi úplně stejný jako GTI.... až na jednu věc, ty neumíš brát věci s nadhledem a každou větu, která se ti nelíbí, bereš jako osobní útok. Aneb ikdyž ti 20 lidí nezávisle na sobě řekne, že DSG je lepší než TCT, tak napíšeš jací jsou to zaplacení chudáci (v lepším případě) nebo je rovnou začneš urážet (viz autoweb)... všechno, co udělá FIAT, je pro tebe svaté a super a nedotknutelné, ale možná až jednou vyndáš hlavu ze Sergiovy * tak zjistíš že ta tvoje Glorifikace FIATu má vady na kráse... mě třeba vykulenost Jůlinky nesedí, mnohem víc mě přitahuje třeba Volvo C30. A to nejsem majitelem Golfu ani Oktávky, jen mám prostě jiný názor než ty. A Golf? Ano, té unifikace u VW začíná být na můj vkus moc, ale nový Golf v bílé barvě je nádherné auto....
12. 2. 2011 21:47
Re: POHLEDY
To je ako "u blbečků na dvorku" (toto české prirovnanie sa mi veľmi páči ;-) ).

"Aneb ikdyž ti 20 lidí nezávisle na sobě řekne, že DSG je lepší než TCT, tak napíšeš jací jsou to zaplacení chudáci (v lepším případě) nebo je rovnou začneš urážet (viz autoweb)... všechno, co udělá FIAT, je pro tebe svaté a super a nedotknutelné, ale možná až jednou vyndáš hlavu ze Sergiovy * tak zjistíš že ta tvoje Glorifikace FIATu má vady na kráse..."
Ty to snáď nevidíš? Ani vy ostatní to nevidíte? Keď vám 200 ľudí povie, že TCT je lepšia ako DSG, budete tu písať o tom aké problémy má pri parkovaní. Ale akonáhle sa obráti reč na DSG a jej problémy, dochádzajú argumenty, zostáva iba kopanie do vzduchoprázdna a zahrávanie do outu (v čom je mimochodom GTI génius ;-) ).
Všetko čo spraví Fiat je pre vás automaticky *, šmejd, šrot, designovo nedotiahnuté, atď. Možno keď vytiahnete hlavu z vlastného zadku tak zistíte, že to vaše zatracovanie Fiatu má vady na kráse.

Toto teda nie je reakcia iba na Krisposa, ale na všetkých fanatikov a "objektívnych" odborníkov. Verím, že inteligentní ľudia pochopili, čo som týmto príspevkom chcel povedať, pre tých menej chápavých - všetci ste rovnakí. Všetci tí, ktorí tu fanaticky obhajujete jednu značku. Líšite sa iba štýlom akým to robíte a počtom.

Asi zbytočné, ale, skúsme byť aspoň trochu objektívnejší a hovorme o autách ako o strojoch, pričom každé z nich má svoje plusy a mínusy. Niektoré majú viac plusov, iné zas menej. U niektorých prevažujú mínusy, plusov moc nepobrali. Skúsme to brať takto, nepovyšujme autá na niečo, za čo by sme v internetovej diskusií (!) položili život.

Tak automobilizmu zdar :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
14. 4. 2013 20:32
Re: POHLEDY
Ja to mám ještě jednodussi: dostal jsem sluzebniho Passata s DSG ... A NEDA SE TIM ZAPARKOVAT DO RADY VOZIDEL! Dvouspojka je moda, ale omyl. Bud manual nebo automat s hydromenicem... Howgh.
Avatar - ryman
11. 2. 2011 16:27
Re: POHLEDY
:yes: taky mi ta vykulenost jaksi nešmakuje..
10. 2. 2011 23:40
CENNÁ CENA
Nějak nám zapadla v tom popisu designu cena testovaného vozu. Jedná se o subkomapaktní sice jen třídveřový vůz avšak na výborném výkonu 135 koních. No jo, ale jak naložit s cenou? 550 tisíc korun... To vyrazí dech, ne? Jak na tohle nahlíží alfisti, nepřeběhnou nakonec k Laguně s tím, že jim v peněžence zůstane jako bonus 150 tisíc, nebo ceny se u Alfans zásadně neřeší?

Například VOLKSWAGEN POLO GTI stojí v základu 470, dokonce o třicet tisíc méně, než stojí základ testovaného Mita, jenomže ten Volkswagen má těch koní 180... Vychází mi to výrazně ve prospěch Pola.

Kabinu Pola jistě každý zná [odkaz] Je to pravděpodobně vedle A1 nejlepší kabina mezi subkompakty. Zkonfrontujeme-li s kabinou Mita - [odkaz] nabývá prvenství Pola na přesvědčivé jednoznačnosti.

Zbývá se ještě vypořádat s velmi důležitou větou testu, a sice s tím, že , Mito, cituji: "Nade vše upřednostňuje radost z jízdy". Za tohle je nutno testéra vychválit, on dokázal vyhmátnout esenciální gen Mita, ovšem pozor, testéra ti k Mitovi nikdo nikde nepřibalí. Nedomnívej se slepě, že ty jsi právě ten vyvolený na to, abys tu radost z jízdy identifikoval s odborností testéra, nikoliv, tohle ti zůstane navždy zapovězenou komnatou. Jednak nebudeš mít v životě možnost obskakovat jedno auto za druhým, jednak nebudeš samozřejmě umět jezdit tak jako testér, nebudeš prostě umět odhadovat, kde je ta zábava a kde je ta rutina...

Takže z tohoto pohledu se slepě nedomnívej, že snad ve fiestě či v Polu je za jízdy nuda, tak to není. Ostatně kdyby ti ráno přistálo jedno POLO GTI pod balkónem, na Mito by sis už nikdy nevzpomněl. A než o tom to je. Čti testy, abys věděl, co ví odborníci, ty budeš však celý život jen laik, amatér, to měj na paměti.

Na závěr si dovolím citaci z jiného zdejšího testu - "Je tu další smutná zpráva pro všechny odpůrce německé značky. Volkswagen s novým Polem znovu dokazuje, že umí vyrábět výborná auta. Ba co víc, nejlepší auta." No, myslím, že věc je jasná snad už úplně každému.

BRAVWO POLO :yes:
Rozbalit vlákno
43
11. 2. 2011 09:55
Re: CENNÁ CENA
Dobrý postřeh: je skvělé, že stačí přidat doslova pár korun a místo rádobsportovní verze nudného (doslova unylého) mainstreamového hatchbacku od VW můžeš dostat prémiový malý sporťáček od Alfy, který nejen lépe vypadá venku i zevnitř, ale i lépe jezdí (jak jsme se dozvěděli v tomto i jiných testech).
Navíc Polo GTI je jaksi verze "aby se neřeklo", jeden motor, jedna převodovka. U Alfy si můžeš vybrat podle chuti a víš, že každá verze bude sportovnější a zábavnější, než jakékoliv Polo...

Samozřejmě, Alfa by se spíš než s Polem (které konkuruje Puntu Evo popř. Abarthu) měla srovnávat se svými reálnými konkurenty, což jsou MINI, Citroën DS3 a (pokud nestojíš o sportovní charakter) tak i Audi A1. A proti nim je MiTo i cenově skvělá nabídka.

Ten sportovní charakter a skvělé zábavné svezení Alfy samozřejmě rozezná každý, kdo není zrovna týden po autoškole a má alespoň trocu schopnosti a cit pro jízdu autem.
Pro GTI-ho: taky se to naučíš poznat. Prostě pár let jezdi, uč se řídit a pak se Alfou svez. Zjistíš, že srovnávat ji s mainstreamovými značkami je opravdu nesmysl, Alfa je o patro výš, schopnostmi i zábavou.

Jo, MiTo boduje na všech frontách, není divu že se tak dobře prodává :yes: :yes: :yes:
11. 2. 2011 10:26
Re: CENNÁ CENA
Všechno, ale úplně všechno (tradičně) špatně.

O zábavnosti za jízdy se nemusíme rozepisovat, tohle umí ocenit tak jeden dva řidiči ze sta. Nechci ti kazit víkend, ale je známou věcí, že jak člověk píše, tak také jezdí. Podle tohoto sloganu bys ty nerozeznal jízdu v trambusu od jízdy v Mitu. ale tohle není samozřejmě tvá zpovědnice, věnujme se tu autům.

V kabině samozřejmě těžko může být mito lepší než POLO, o tom se tu snad nebudeš přít, zde platí zásada padni komu padni. Chtěli-li bychom hledat nějaký referenční vnitřek, pak nepochybně vnitřek A1, ale k tomu mito nepřirovnávejme, neb mito není prémiovým modelem prémiové automobilky, ani prémiovým modelem subprémiové automobilky, nýbrž klasickým subprémiovým modelem subprémiuové automobilky.

Za cenu 470 získávš od VW 180 koní, a to je samozřejmě (vztaženo k předmětným výkonům) natolik fatální rozdíl (135), že pod tlakem této reality v podstatě není co řešit.

Historky, že mito je krásný a POLO ne sem nyní nepatří, hledejme objektivní odpověd na to, jaké auto je v komplexu lepší, a to i pro sportovně založeného jezdce.

Rekapitulace - POLO 470 tisíc, 180 koní
Mito 500 tisíc, 135 koní.

Nic v mitu nedorovná fatální hendykep v podobě bezmála 50i koní.

Souhlasím, že dalším konkurentem je Citroen DS3. Nemáme dostatek informací ani nemáme osobní zkušenosti, abychom mohli tyhle dva vozy provnat. Vyčkejme testu redakce. Můj tip je, že Mito bude vozem lepším.

Chceš-li se bavit o prodejích v diskuzi, kde jsou ústředním tématem vozy mito a POLO, pak sis popletl při psaní ruce :-)

Abychom tumu tvému postoji sejmuli plakátový odér, lze nepochybně konstatovat, že mito patří svým naturelem, použitou technikou a stylem k výborné nabídce v rámci třídy. Tak výborné, že v některých aspektech dokonce atakuje i třídní premianty.

A to je vše, magistráte.
11. 2. 2011 10:30
Re: CENNÁ CENA
Ano, souhlasím s tvou první větou, píšeš to "Všechno, ale úplně všechno (tradičně) špatně.".
Jen nevím, proč pak ty svoje hlouposti znova rozmazáváš tak dlouhým textem. Ale to je tvoje věc.

Srovnávat mainsteream (Polo) a prémii (Alfu) nemá smysl - v prodejích, cenách, zábavě, v ničem.
11. 2. 2011 11:19
Re: CENNÁ CENA
Ty jsi kádr přes tu zábavu za volantem, viď :-)

Upřesním ti pojmy

Mito není prémiovým produktem prémiové automobilky, je to subprémiový model subprémiové automobilky. Prémii reprezentuje ve třídě AUDI A1. Pokud se tu chceš sporovat i o tomhle, napiš mi to, a já si tě vyřadím z rubriky s nadpisem - má mozek.

Smysl porovnávat POLO s mitem spatřuj v tom, že jde o to, co si pořídit, zda mito či POLO. Plakátová oratoria mě nezajímají.

Dostali jsme to tam, že VW ti nabízí 180 koní za 470 tisíc v dokonalém dotaženém ikonozním modelu GTI, Alfa ti nabízí za 500 tisíc 135 koní. už jen tyto hodnoty vypovídají vše, pokud tedy kvality VW a Alfy Romeo znáš.

Beru na vědomí, že podle tvfého názoru je těch 135 koní natolik přesvědčivých, že přebijí i o padesát koní silnější POLO GTI.

P.S. Už jsi někdy seděl za volantem? Už jsi někdy řídil jakékoliv auto? Tady máš zcela excelentní příklad (POLO GTI) dokonalé subkompaktní mistrovské káry, která jede na úřadujícím motoru světa, na nejlepší dvojspojce světa a ty tu argumentuješ stotřiceti koňmi jako by to bylo stádo ukryté v Astonu Martin. Mito je nepochybně výborný vůz, ovšem pokud bys četl test, věděl bys, že na premianty ve třídě nedosáhne. Nahoře si to přečti. Jestli tedy číst vůbec umíš.
11. 2. 2011 11:31
Re: CENNÁ CENA
Někdo tu kdesi napsal, že ceny aut celkem přesně odrážejí, co za ně dostáváš. Já si sice nemyslím, že by to platilo vždy, všude a plošně (a zejména ne na malém českém trhu), ale zrovna v tomhle případě to zhruba sedí.
Prémiová Alfa je samozřejmě dražší, resp. za stejnou cenu slabší než obyčejný mainstream (Polo), co je na tom divného. S Polem GTI srovnávej třeba Punto Abarth.
Fantastické je, jak málo peněz navíc stačí, abys z mainstreamu skočil do prémie, která je ve spoustě věcí mnohem dál.

Celkové ladění auta je pro onu zábavu za volantem dost zásadní věc a upravovat obyčejný malý ničím nevynikající mainstream (Polo) je samozřejmě mnohem těžší, než vycházet z auta, které sice některé díly z mainstreamu přebralo (MiTo z Punta), ale jinak je už od začátku konstruované pro sportovní svezení. Audi A1 je samozřejmě taky prémie (jako Alfa), ale sportovní chování u něj (narozdíl od Alfy) není vůbec priorita a proto se taky sportovně nechová.

Mimochodem, já s MiTem jel několikrát, v různých verzích a na různých silnicích, dokonce i na okruhu. A bavil jsem se skvěle, třeba řiditelnost plynem (mnozí tomu říkají "hravost") je u MiTa jasně cítit, evidentně na to to auto ladili od začátku.
U Pola nic takového nenajdeš, protože to po něm taky nikdo nechce a některé zákazníky by to spíš vylekalo. Jen to pak prostě chybí u sportovních verzí jako je GTI. Ale nemůžeš chtít a mít všechno naráz, Polo je zkrátka zase (o trochu) levnější a nabídne za to (o dost) míň zážitků.

Zábavnost je výslednicí mnoha věcí, výkon motoru je jedna z nich, ale ne ta nejdůležitější (myslíš, že třeba Sonata V6 je zábavnější než Twingo RS? Já ne).
11. 2. 2011 12:02
Re: CENNÁ CENA
Pojďme popořadě. Uznáváš, že automobilka Alfa Romeo není automobilkou prémiovou, nýbrž subprémiovou?
11. 2. 2011 12:10
Re: CENNÁ CENA
Ne. Alfa je prémie, vždycky byla a zůstává.

Kategorie "subprémie" se sice občas používá, ale většinou se i profíci spokojují s dělením lowend - mainstream - prémie - výš. S tím se ztotožňuji, další kategorie to zbytečně znepřehledňují.
Když se podíváš třeba sem:
[odkaz]
tak Alfa, Volvo a Jaguar + Land Rover jsou tam automaticky (a logicky) řazeni do stejné společnosti jako německá velká trojka.
11. 2. 2011 12:24
Re: CENNÁ CENA
A co Lancia? (jen letmá odbočka).

Nezaměňuj účelové zjednodušující kategorie s historicky důsledně trvající odbornou kategorizací. V časopise ekonom se také dozvíš, že superb je vyšší střední třída a nepíšeš to zde.

Tedy Alfa Romeo - klasická subprémiová automobilka. Nazíráno na automobilku jako celek. Vedle toho přináší realita i kvalitativní přesahy (viz. Phaeton, 8C a pod.) tedy při izolovaném pohledu na produkci dané automobilky dochází i k tomu, že některý svůj model buďto automobilka vlastně posune do vyšší kvalitativní třídy, nebo naopak jiná automobilka svůj model přesune do třídy nižší. To "sestoupení" lze vidět například u té malé mršky od Astonu Martin.

Alfa Romeo 8C není (kvalitativní) kategorie Mita, je to právě ten exklusivní bonbonek, který předznačené potvrzuje.

Konečně je potřeba si napsat, že existují třídní standardy, a právě podle nich jsou jednotlivé automobilky do tříd řazeny. Alfa Romeo nenaplňuje všechny znaky prémiové třídy a tedy z tohoto poměrně pochopitelného důvodu také prémiovou automobilkou není.

S tím už doufám souhlasíš.
11. 2. 2011 12:29
Re: CENNÁ CENA
Lancia je taky prémie, ovšem. MINI taky. A Alfa taky. Dále už se o tom nehodlám dohadovat, už to tady omíláme dost dlouho.

"Vyšší střední třída" je snad označení velikosti, to s prémií / mainstreamem nesouvisí.
Avatar - Krispos
11. 2. 2011 12:41
Re: CENNÁ CENA
Alfa je prémivá tak v tiskových prohlášeních, to samé Lancia.... Volvo se řadí do subprémie...
Avatar - Ronault.
12. 2. 2011 00:04
Re: CENNÁ CENA
Nežer mu to tak, zblbneš ;-) >:-[]
11. 2. 2011 12:56
Re: CENNÁ CENA
>:D Když ještě trochu přitlačíš, dostaneš do té prémie i fiata ;-)

Klid, stejně, jako nelze vřadit Alfu (automobilku) do jiné kvalitativní třídy, nelze třeba toho superba přesouvat do jiné třdy velikostní.

Sklouzáváš do diskuzního bahna wolffismu, umanul sis, že alfa je prémií, tak holt bude prémií, ještě by tak hrálo, abys byl majitel nějaké bazarové alfy a můžem to tu rovnou sbalit...

Tedy rekapitulace - důsledně rozlišuj mezi zatřiďováním konkrétního modelu a zatříďováním automobilky jako celku. zatřídení daného modelu je podpůrné, nevypovídající jaký kvalitativní status zaujímá automobilka. Nebo je snad ten prcek důkazem toho, že Aston není exklusiv nýbrž mainstream?

Mito je zcela standardní (na rozdíl od 8C) model aqutomobilky Alfa Romeo, která požívá právě ten status automobilky subprémiové. Aby sis dobře rozuměl, subprémiovost není nic hanlivého, já v tvých odporech však vnímám urputnou snahu zbavit Alfu jakého si cejchu hanby, ale tak to nevnímej, naopak, vnímej to jako kvalitu, a ona to také přece kvalita je, vždyť zrovna tak je tou subprémií třeba Saab. Za toho se tu ovšem nerveš...

Tedy závěr - subprémie není stigma, je to kvalitativní stav automobilky, stav kvality.

Samozřejmně, že svět prémie (BMW například) je jiným světem, ale tohle sem nyní není potřeba zatahovat.

Pokud se tedy shodneme na tom, co by měl vědět i kluk sbírající angličáky, že Alfa Romeo je subprémiovou automobilkou, můžeme jít směrem, který sledujeme, to jest - cena a co za to.

Souhlas?
11. 2. 2011 13:01
Re: CENNÁ CENA
Nesouhlas a nezájem.

Segmentace trhu je součást marketingu. Marketing NENÍ exaktní věda. To jestli něco patří nebo nepatří do prémie není měřitelné, nedá se to experimentálně ověřit. Taky na to není žádný zákon, seznam prémiových značek neschválil ani Parlament, ani Evropská komise. A není to ani součástí Božích přikázání.

Takže segmentace trhu je jen o názoru resp. převažujícícm názoru.

Ty a Krispos Alfu do prémie neřadíte. No dobře. Já ji tam řadím (Saaba samozřejmě taky). A každý jiný člověk se může buď jen přidat k některému z těchto názorů nebo si utvořit vlastní nebo nás všechny poslat do háje, proč se hádáme o takovém nesmyslu.

Stačilo. Už mě unavuješ.
11. 2. 2011 13:13
Re: CENNÁ CENA
S takovouhle argumentací se sice můžeš pokusit udělat třeba z vola vlaštovku, ale k dané věci to nepřinese nic.

Co si o klasifikaci myslí kolega Krispos, ty, nebo nedej bože já :-) to přece není vůbec, ale vůbec rozhodné. Připadáš mi nyní jako malé dítě, to se nezlob.

Zrovna tak, kam řadíš Alfu Romeo ty (neuraž se, myslím to dobře) to přece také není rozhodné. Rozhodné je, kam je automobilka zařazena právě s odkazem na ty standardy.

Nebo je snad akceptovatelný tvůj argumentační projev i v tom, když tu někdo zítra napíše, že Kia je prémií, tak že tu všichni jen vezmeme tuhle informaci na vědomí? To jako status automobilek tu budeme určovat my, diskutéři? Probuď se prosím!
11. 2. 2011 13:23
Re: CENNÁ CENA
Když někdo zařadí Kiu do prémie, je to názor se kterým já nesouhlasím. Tečka.

Kdo podle tebe určuje ty standardy? Jsou dané z hůry? Ne, určují je lidi - třeba jako my dva, prostě zákazníci, kupující těch aut (teda pokud sis ty někdy nějaké auto koupil, já ano). Ale není to nic daného, někým schváleného, někde zapsaného a navždy platného.

Na něčem (že Kia není prémie a že BMW je prémie) by se asi shodlo 99,9% dotázaných. Na něčem (kam patří Alfa) by to tak jednoznačné nebylo. Ale neexistuje žádná jedna PRAVDA, jsou jen většinové a menšinové NÁZORY se kterými můžeme a nemusíme souhlasit.

Ostatně - já ti dal odkaz, kde je Alfa řazená do prémie. Dej mi ty nějaký, kde patří do subprémie.
11. 2. 2011 13:48
Re: CENNÁ CENA
Zcela upřímně ti nyní píši že mě doslova šokuje tvá nízká argumentační úroveň. Sice se tu často špičkujeme, ale abys to snesl na úroveň toho, že kategorizační standardy nejsou jedinou pravdou, a že jde tedy o to, na čem se tu shodneme, tak to ti, kolego, musím napsat, že na tom se tedy neshodneme.

Těším se, jak stejně urputně budeš v prémii bránit volvo nebo Saab.

Svůj ústřední argument koncentruješ do toho, žes vyčetl v časopisu, že má v rubrice auta zařazenou Alfu v prémii. Dokonce to označuješ za jakýsi důkaz. To je ovšem žalostné. Považoval jsem tě za dospělého člověka, který třeba názorově stojí jinde, ale rozhodně respektuhodného. Co si mám myslet po tom, co tu dnes předvádíš?

Závěr - v současné době existují pouze tři regulerní prémiové automobilky - Mercedes-Benz, BMW, a AUDI. Nikdo jiný není prémiovou automobilkou. Jaguar, Land Rover a další můžeme probrat v samostatné diskuzi, třeba na blogu. Zahraniční participace na evropských kvalitativních kategoriích je ošemetná, neb tamní výrobní i klasifikační standardy nemusí nutně harmonizovat se standardy evropskými. Já jen abys mi nevyčítal Lexe a Infiniti.

Věc tedy nestojí tak, že ty řadíš alfu romeo do prémie a já do subprémie, nýbrž tak, že ty řadíš alfu do prémie a zbytek Evropy do subprémie. Pokud v tom nevnímáš rozdíl, stala se někde v tvé výchově chyba.

Požádám našeho kolegu Marka (Marko, znáš doufám) zda by bylo schůdné otisknout jeho úvahu na téma kvalitativních tříd. Předpokládám, že u Marka nebudeš mít problém s autoritou, jako zde... a že jeho text bude pro tebe přijatelnější.

P.S. Jak, že by se na tom, že Kia není prémie shodlo 99,9% diskutérů. Na tom není potřeba se shodovat, to je daný fakt přesně stejně, jako je daný fakt, že prémií je BMW. Nebo snad i tohle tu chceš rozporovat? To ty jsi to 0.001 procento?
11. 2. 2011 13:57
Re: CENNÁ CENA
No, takže to tu máme. Tvrdíš v podstatě že:
1) Je jen jediná PRAVDA a tu máš TY. Názory ostatních jsou ti směšné.
2) Ta tvoje PRAVDA zní, že prémie se vyrábí jen v Německu.
3) Důkazy a fakta nemáš, takže je prohlásíš za zbytečné, protože "to přece každý ví".
Myslím, že to celkem stačí, abychom si o tobě a úrovni toho co tu tvrdíš udělali všichni obrázek.

Kde jsou ty tvoje "kategorizační standardy" napsané? Kdo je odsouhlasil a prohlásil za neměnný zákon? Chci fakta, důkazy, odkazy na odborné články, ne tvoje žvásty.

Řazení aut do prémie nebo mainstreamu prostě NENÍ věc, u který bys mohl říct je to TAKHLE a konec. To můžeš říct o délce auta, o objemu kufru, ty se dají měřit a kdykoliv to měření zopakovat.
Řazení do tržních segmentů vždycky bude více (Alfa) nebo méně (BMW) relativní, nikdy bílé a černé, vždycky s trochou (nebo spoustou) šedé.

Ad Kia: je to ještě low-end, nebo už mainstream? Jak pro koho...
11. 2. 2011 14:18
Re: CENNÁ CENA
knedlík nebo nok >:D (suhlasim vsak urcite stebou) :yes:
11. 2. 2011 14:25
Re: CENNÁ CENA
Díky. :yes:

Takoví hlasatelé absolutních pravd jako GTI to holt mají v životě (třeba v restauracích) složité... Jasně si objednají knedlík a dostanou - ta HRůZA a urážka - NOK!! :-)
11. 2. 2011 14:36
Re: CENNÁ CENA
Vnímám v tvých větách, jakkoli střílíš těmi všemi důkazy vedle, jistou stopu naděje, neb dočíst se od tebe, že alfa romeo je "méně prémiová" a BMW prémiové více (vskutku podivuhodná úvaha :-) pak přesto... stavme pracovně na tom.

Uvádíš, že (asi nyní) to tak vnímáš, tedy, že alfa je prémiová méně, než BMW. Nechci tě tlačit ke zdi, abys mi předložit o tomto tvrzení nějaký důkaz ;-) avšak možná ti i bez mé radlice dojde, žes právě napsal definici ´třídy - SUBPRÉMIE. Ano, subprémium je o něco ochuzeno, tedy oproti standardní prémii. To ochuzení může být buďto programové nebo vynucené okolnostmi, dokonce takovými okolnostmi, na které automobilka nemá vliv.

Jistě znáš můj pohled na tuto věc, a sice, že subprémie je stavem nechtěným, je snahou jít dál, avšak třída (super)mainstream je naproti tomu stavem projektovaných, stavem chtěným.

Jsem však připraven v případě subprémie diskutovat i možný jiný pohled, a to právě s odkazem na předznačené, totiž, že ten stav může být i automobilkou neovlivnitelný.

Shrnu-li, pak stavíme-li na tvém postoji, že alfa romeo je něčím míň, než klasická prémie, pak právě to "míň" je naplněním rozdílu mezi subprémií a prémií.

Samozřejmě lze s tebou souhlasit v tom že se nejedená o zakonzervované stavy. Jen bych to přesněji vyjádřil - kvalitativní třídy jsou svým způsobem neměnné, jsou dané standardy, ke změnám tedy dochází posun automobilek samotných (přesouvání z lowendu do mainstreamu, například).
11. 2. 2011 14:41
Re: CENNÁ CENA
Ne, ne, NE. Nepochopils. Nikde jsem neřekl, že "alfa je prémiová méně, než BMW".

Píšu: na tom, že BMW patří do prémie, se asi shodneme všichni nebo skoro všichni. Lidí, kteří Alfu vnímají mimo prémii (jako ty) už se pár najde. Ale pro mě a spoustu dalších (třeba redaktory v tom odkazu výše) je Alfa prémiová (a stejně prémiová jako BMW nebo Mercedes nebo Saab nebo Lexus...). Však taky Alfa a BMW jsou a ode dávna byli rivalové, konkurenti, jejich auta mířila přímo proti sobě.

Jde mi JEN a POUZE o to, jak je ten který názor (Alfa je / není prémie, BMW je / není prémie) FREKVENTOVANÝ, jaká část lidí si to či ono myslí. Samozřejmě nemám v ruce průzkumy, jen odhaduji.

Ale už mě to fakt přestává bavit. Ty prostě Alfu neřadíš do prémie, já ano. Já tvůj NÁZOR nesdílím, ale respektuji. Co ty?
11. 2. 2011 15:15
Re: CENNÁ CENA
Vidím, že ti dělají problémy už i vlastní věty. Nesnaž se přesvědčit sám sebe, že BMW je (dnes) rivalerm pro Alfu, to bys tu dojal i legendární prosťáčky.

Jak jsem již psal, požádám Marka, aby ti to vysvětlil, jeho autorita snad pro tebe bude stravitelnější. Mám v této souvislosti dotaz, pokud ti Marko vysvětlí, že Alfa Romeo je subprémiová značka, uznáš to, nebo se tu budeš jak ten příznačný hádik vykrůcat dále a dále. Píši to proto, abych Marka neoslovoval zbytečně, neb by to musel napsat, a aby pak za to od tebe sklidil obdobné nesmysly, co předvádíš nyní zde, to by mě velmi mrzelo, to by si zde Marko nezasloužil. Vlastně, teď mě napadá, že on na svém blogu již jistou stať na toto téma publikoval, následně jsme to rozehráli potom na mém blogu, možná, kdybych tě požádal, zda by ses alespoň na Markův blog podíval, věc by se mohla pohnout rychle dopředu. Co ty na to?
11. 2. 2011 15:19
Re: CENNÁ CENA
Rád si přečtu DALŠÍ NÁZOR od kohokoliv. Jestli kvůli tomu změním svůj, ti zaručit nemůžu.
11. 2. 2011 15:21
Re: CENNÁ CENA
:-) Děkuju, tak honem na Markův blog. pokud to bude nedostatečné, napiš mi a já bych pak požádal Marka o doplněk.
11. 2. 2011 15:24
Re: CENNÁ CENA
Tak jsem si našel Markův článek o Alfě Romeo:
[odkaz]
Nadpis zní:
"Marko: Budúcnosť Alfy Romeo (v prémiovom segmente)"
Co tam máš dál?
11. 2. 2011 15:32
Re: CENNÁ CENA
To není blog, rovnou tak krutý, jako tím článkem o alfě jsem být nechtěl, to jí tvé postoje chytly rovnou na solar, vid :-) mělby to být na jeho blogu, někdy v počátcích kolem roku 2006, je to tam pěkně všechno rozebrané.
11. 2. 2011 15:35
Re: CENNÁ CENA
Nicméně ten článek jasně pasuje Alfu do prémie - už nadpisem. Tak co ještě chceš?
11. 2. 2011 15:49
Re: CENNÁ CENA
Přečti si nadpis ještě jednou a pak i diskuzi (v Fiat-guláš se tam k tomu Marko i vyjadřuje- je to tam o tom tlačení Alfy do prémie, že to byl v 2007 zájem a podřídila se tomu i politika tvorby nových modelů. Mimochodem, modelový skutek utek, co? - velká alfa, crosska,..., vím krize.)

Ale... tys tedy vyhmátl legendární diskuzi :-) To je diskuze,jak tam Volff dokonale vytekl a napsal tam ten dojemnej životopis >:D jak kupuje kdejakou alfu a že má dva domy a chalupu... Já nevěděl, kde to bylo, děkuju ti.
11. 2. 2011 16:01
Re: CENNÁ CENA
Není zač, wolff je mi celkem ukradený.

Citace Marka z diskuze (12.08.2007 11:55):
"(...) Fiat tak bude mať pokryte takmer cele spektrum trhu: Fiat = mainstream , Lancia (s dorazom na luxus) = subpremia, AR (s dorazom na sportovost) = premia, Maserati = hranica premie a exclusive, a Ferrari = exclusive."

Takže já mám ZA SEBE (a za Marka) jasno. Alfa = prémie, Lancia = subprémie. Budiž.
11. 2. 2011 17:01
Re: CENNÁ CENA
Ty vydáváš projekt za realitu, v tom článku je nastíněná cesta (Alfa v prémii). Jak to dopadlo víš, není žádný velký model...
11. 2. 2011 17:08
Re: CENNÁ CENA
No a co? Velká Alfa jako nástupce 166 má pravda zpoždění, ale jak sám píšeš o kousek níž, "jedna věc je prémiovost automobilky a jiná věc je pohled na specifický model". S tím souhlasím.

Takže zpoždění jednoho modelu přece nemůže ovlivnit to, že automobilka (která navíc takové auto donedávna vyráběla) je a zůstává v prémii.
11. 2. 2011 18:03
Re: CENNÁ CENA
Díky za oživení diskuze. Podruhé jsem se výborně pobavil. Tenkrát to byl wollfův rozsáhlej životopis i s majetkovým přiznáním >:D

3 garáže, 2 domy, chalupa, slušné auto (Brava), 2 vejšky, holka, pes?, oblíbený v kolektivu, v perfektním stavu. Dále kupoval motorku. A rozhodoval se mezi 166 a GT a nakonec po nepochopitelném blouznění přes Focus skončil u Brava :-)
11. 2. 2011 14:48
Re: CENNÁ CENA
nedávno si ještě Volvo řadil do prémie, máš v tom nějak guláš
11. 2. 2011 15:19
Re: CENNÁ CENA
Ne ne, jsi popleta, Volvo jako automobilka spadá do subprémie, to sis popletl, když (jako zde nahoře) píšeme o tom, že některé automobilky (Alfa, VW, a třeba Volvo) vyrábí některé modely s tzv. kvalitativním přesahem), tedy to jde o ten který model (8C například).

Asi by bylo i pro tebe žádoucí navštívit Markův blog.
11. 2. 2011 16:15
Re: CENNÁ CENA
popleta jsi hlavně ty - Volvo házíš jednou do prémie, jednou to pseudokategorie subprémie, jak se ti to momentálně hodí. Každý si může klidně dohledat, jak pár týdnů dozadu jsi potil krev za Volvo jako prémii.

Kauza Alfa stojí a padá na metodologii - když akceptujeme kategorii "Subprémie", tak jí tam klidně dám.

Jeslti ale bereme jen klasiku alias mainstream-prémie, pak jí teda do mainstreamu dát nemůžu, a myslím, že ty taky ne ;-)
11. 2. 2011 16:33
Re: CENNÁ CENA
Jak o bys místního vrátného neznal - názorová korouhvička.
Tedy s výjimkou nedotknutelného VW, ten samozřejmě patří do toho svého extra zkonstruovaného chlívku (byl to "luxusní low-end" nebo "low-endový luxus"? Už nevím).
11. 2. 2011 17:05
Re: CENNÁ CENA
(super)mainstream, však ty to víš ;-)
11. 2. 2011 17:03
Re: CENNÁ CENA
Volvo nikam neházím, mám v tom poměrně jasno ;-) Možná však, že jen letmo čteš a přehlédneš, že příspěvek se týká třeba modelu XC90, nikoliv automobilky jako celku. Stále to zdůrazňuji - jedna věc je prémiovost automobilky a jiná věc je pohled na specifický model (8C).
11. 2. 2011 17:26
Re: CENNÁ CENA
Jasno v tom možná máš: Volvo je prémie v liché dny a suprémie v sudé. Nebo naopak? Jen si nejsem jist nedělí, možná že v neděli je Volvo lux - segment. :-) :-) :-)
11. 2. 2011 16:09
Re: CENNÁ CENA
Podle mě je řazení do premie/nepremie poněkud složutější než tu naznačuješ. Typickým příkladem budiž Mini. Podle tvých definic značka nepremiová, nicméně širokou odbornou i laickou veřejností vnímaná jako premiová. Kam řadíš Mini?
Avatar - Ronault.
12. 2. 2011 00:02
Re: CENNÁ CENA
Každý trochu znalý automobilového světa ví, že pokud mluvíme o Polu GTI a jeho ceně, není to nic jiného než laciné podbízení, naproti tomu Alfa Romeo cenou svého MiTa jasně dokazuje, že jde o brilatní cenový jemnocit :yes:
11. 2. 2011 10:12
WTF
co to tady ten klaun zase předvádí za frašku???? >:D
Zvýšili mu prémie za každou zmíňku o VW pod článkem o Alfě? Bože bože.... 8-s
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Krispos
11. 2. 2011 10:18
Re: WTF
Nevím, co je to tu za klauni, ale nějaký klauni wolff reagoval na větu, že v současnosti je DSG nejlepší, jako bejk na rudej hadr. No a pak přišel klauni GTI a oba dohromady zabili celou diskusi....
11. 2. 2011 10:29
Re: WTF
Škoda, že o těch autech nic nevíš, psal bys k tématu. Tématem je Alfa Romeo mito. Že jsem ti zabil masařku na tvéém plakátu, za to se omlouvám, nebylo to mým diskuzním úmyslem... >:D
Avatar - Krispos
11. 2. 2011 10:36
Re: WTF
Na mém plakátu je [odkaz] >:D >:D >:D
11. 2. 2011 11:21
Re: WTF
Za to tě chválím ;-)
Avatar - Ronault.
12. 2. 2011 00:11
Re: WTF
Čekal jsem nějakou pěknou ženskou a on tam má jen Vulvu, zklamal jsi Krisposi >:-[] (Jinak to Vulvo vypadá trochu přitepleně, ještě to zvaž >:-[] >:D ;-) )
neregistrovaný "Kajfik"
12. 2. 2011 15:52
Re: WTF
A my předrevoluční děti si při pohledu zezadu na C30 a jeho obloukové svítilničky vzpomeneme na tehdy populární "Mončičáky..."
Avatar - Krispos
12. 2. 2011 16:14
Re: WTF
Invalidní důchodci na imidž nehrajou :-)
12. 2. 2011 22:12
Re: WTF
To je tá kópia Stila, však? :no:
11. 2. 2011 13:46
MITO
pre mna jedno z najkrasnejsich aut v beznej premavke :yes: :yes: :yes:
absolutne nestarnuce, prave naopak... cim dalej tym krajsie :-)
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2011 17:42
DISKUZNÍ TEST
Jsou diskuze a diskuze. Všimni si, že přímo (super)mainstreamovou úroveň mají diskuze pod článkem o Volkswagenech. V podstatě mimo garážových nedonošenců se diskutéři rychle shodnou na tom, že holt někdo nejlepší být musí, a jede se dál.

Za trest jsou diskuze o alfách. Člověk se musí vždy nejprve probrodit kaší klišé v podobě úvah, že alfa zatím váhá, zda přestoupí do ligy exklusiv a že pokud má Mito 135 koní, je to chyba tisku, neb těch koní tam je přece 235, to ví každej.

Tedy, nahoře je exklusivní test o subprémiovém autě, kořeněný místy až lowendovou diskuzí. Naštěstí si kolega magistrát veřejně vysvětlil, jak si alfa ve spojitosti s prémiovostí stojí a nic tedy nebrání tomu, abychom se tu konečně věnovali - subprémiovému Mitu.

Příznačné pro fandy italských aut je především to, že až s podivuhodnou blazeovaností ignorují takové perly aut světa, jako jsou produkty od Ferrari, a doslova do subprémiové krve se dokáží rvát za jeden subkompaktní, poměrně stydlivý modýlek od alfy romeo. Ptám se proč tomu je? Popravdě nevím, znám mnoho fandů aut německých, a těm se ovšem při vyslovení třeba jen číslovky, namátkou... 911, rozhoří srdce. No, v Itálii holt na to jdou asi fandové jinak.

Tato podivnost je podle mého přesvědčení jistým nepatřičným stigmatem italských aut. Nedostává se totiž movité klientely v potřebném počtu, ano, Mito by se prodávalo i diskuzně jako housky na krámě, ale... o tom to ve světě sportovnícvh aut není. Ty musíš přece jásat nad 599 GTB Fiorano i ráno a historky z ražické bašty o Mitu musíš umět přecházet s elegantním dvojkrokem. Já vím, je to těžké... zejména pro tebe.

Totiž, je to to samé, jako kdyby se na diskuzích až orgiálně skandoval například model Fox od Volkswagenu. Velikostí, stylem karoserie není koneckonců nikde moc vzdálen od modelu Mito, avšak jak probíhají diskuze na téma Fox? Klidně, s nadhledem, a to, že je to jednička třídy se jen (pietně) připomene a tradičně se... jede dál. Supermainstreamově, stylovwě.

Tolik tedy poučení z diskuzního krizového alfavývoje.

P.S. A upřímně, že ti ten Fox trochu Mito připomíná?
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
8
11. 2. 2011 17:46
Re: DISKUZNÍ TEST
>:D >:D >:D Hezký pokus o únik, ale marný.

Tímhle nezakryješ, že jsi v diskuzi dostal pěkně na zadek (jako obvykle poslední dobou, vzpomeňme na Lagunu) a sám sis naběhl.
Alfa je prémie i podle Marka, kterého ses tu dovolával.

No nic, těšíme se zase příště, čím pobavíš.
11. 2. 2011 17:59
Re: DISKUZNÍ TEST
Alfa (jako značka) dnes není prémie, a to ani podle Marka, podle Marka (z článku 2007) měl fiat tehdy připravené plány jak a kam směrovat existenci automobilek, Lancia měla setrvat ve třídě subprémie, Alfa měla směřovat do prémie, a to kvalitním modelovým portfoliem - měla být velká alfa, měla být crosska. Z toho všeho další tři roky nebylo nic. Přijela Giulietta. Ta tu prémii ovšem sama neunese.

Chceš-li diskutovat, musíš psát realisticky, musíš vědět, kde je Saab, kde Jaguar a kde Alfa Romeo.

Na zadek jsem ti nemusel dávat ani já ani nikdo jiný, na zadek sis dal sám.
11. 2. 2011 18:02
Re: DISKUZNÍ TEST
Sám jsi napsal, že "jedna věc je prémiovost automobilky a jiná věc je pohled na specifický model". Souhlas. Prémiovosti Alfy nemůže odklad velkého sedanu ublížit.

A ještě v jedné věci máš pravdu. Aby ses u koncernu VW za volantem pobavil, potřebuješ Porsche (stačil by i Boxster nebo Caymann, ne?) a tak 2 miliony.

U Italů nebo Francouzů stačí mnohem míň - třeba MiTo QV nebo Clio RS a bavit se budeš taky, skoro stejně dobře.
:yes: :yes: :yes:
11. 2. 2011 18:10
Re: DISKUZNÍ TEST
Nyní jsi předvedl dokonalost italského hřebečka. Předznamenal tě tu sice památný Wolffův výrok, že totiž alfa 147 je lepší auto než Cayman, ale i ten tvůj Boxster postavený proti Clio RS >:D vydá za dost.

Já jsem napsal k prémiovosti něco jiného - napsal jsem, že svůj status může utomobilka vybraným modelem (8C) překračovat či podskakovat. Nenapsal jsem tedy to, co mi podsouváš, že když holt automobilka nevyrábí jeden model, nedopadá to negativně na její kvalitativní zatřídění. V prémii přes pětimetrový sedan nejede vlak, pokud ani tohle nevíš, pak je na pováženou, co tu vlastně hledáš.

P.S. Zjisti si ceny Porsche, takhle jsi tu než za prosťáčka v mitu.
11. 2. 2011 18:16
Re: DISKUZNÍ TEST
No co, Boxster Spyder: 1.754.000 Kč včetně DPH, Cayman R 1.799.000 Kč. Ty bys volil jinak? Jak je libo, já bych si vybral tyhle.

A podívej se, jak hodnotí zábavná auta třeba britský Autocar. Clio RS bývá hodně vysoko.
11. 2. 2011 18:20
Re: DISKUZNÍ TEST
Jo, podívám se.
11. 2. 2011 21:00
Re: DISKUZNÍ TEST
hele hledáš v tom složitosti a přitom je to tak jednoduché....

modelová situace 1) testuje se VW (nebo cokoliv z koncernu, nebo aspoň z Německa) - jako první přijde GTI, udělá ctrl+V na nějakou svoji prefabrikovanou oslavnou sonátu na téma "koncern náš". Ti co souhasí přizvukují, ostatní se o nic nepokouší a nic nepíšou.... A je klid....

modelová situace 2) testuje se cokoliv jiného než německé auto (ještě teda blahosklonně toleruješ Volvo) - lidi se nějak normálně baví, někdo souhlasí, někdo ne. Přichází GTI a dělá ctrl+V na nějaký svůj prefabrikovaný hanopis na téma "proč je testované auto horší než cokoliv od VW". V tu chvíli ti soudnější opouštějí diskusi no a ti diskusně mladší začínají argumentovat. Strhne se nekonečný flame, ve kterém vždy musíš vyhrát, protože máš na plácání blbostí víc času než ostatní. Logicky jde tedy diskuse do kopru.

Není to tak složité, že? ;-)

Jinak ale já osobně ti přeji do budoucna hodně vytrvalosti, myslím že se dost lidí výborně baví a o to ve finále nakonec jde, ne? :yes: Třeba u tvého debaklu v diskusi o Laguně jsem nemusel napsat ani slůvko a přesto jsem se královsky bavil.... V cirkuse bych musel kupovat lístek, tady je to zadáčo.... :yes: (o tvém vskutku sysifofském boji za VW Fox ani nemluvím....)
12. 2. 2011 00:22
Re: DISKUZNÍ TEST
Chápeš to všechno samozřejmě na své miniúrovni. Historky o tom, že sedíš za monitorem, nepíšeš a královsky se bavíš jsou natolik křečovité, že musí trapně působit i na tebe. Trik všeho totiž spočívá v aktivitě. Pasivní mžoural, to je to samé jako diskuzní slepec ve tmě.

Na diskuzích nemůže z principu utrpět debakl žádný diskutér, což je samozřejmě dobrá zpráva pro tebe, tedy pro toho, kdo se v předmětných úvahových rovinách pohybuje, neb na trh se tam jde výhradně s auty, a ta jak známo, jsou vždy lepší než my, diskutéři.

Právě na přístupu k VW Fox a obdobným autům je znát ta jistá diskuzní bariéra poměrně značného procenta diskutérů, vykrývajících tu intelektuálně skromnější část diskuzního spektra. Najít totiž odvahu k pochvale auta, které nejede na rovinkách nad dvě kila, to žádá jednak znalost života, jednak znalost garáže, jednak znalost sama sebe.

Naštěstí se nadiskuzích nacházejí i ti kolegové, jimž schopnost nadhledu, umocněná životní zkušeností, dovoluje prezentovat vlastními strachy nefiltrovaný postoj jak k autům, tak ke kolegům, jejichž mírou diskuzní svobody je především míra razance jejich vlastní výpovědi...
19. 3. 2011 22:05
V reálu zklamání
Tak jsem měl možnost přesně toto auto nedávno vyzkoušet. Pravda, přesedl jsem z dýzlové Imprezy, ale po všech těch chválách na podvozek jsem čekal trochu vyšší úroveň. Tedy z praxe:

1. Motor - fantazie, souhlasím s autorem, opravdu velmi dobrý, i když by mu tak 20% výkonu navíc určitě prospělo, přeci jen s autem tak docela necvičí. Relativně dobrá je spolupráce s ESP, kde sice ESP zasahuje v režimu D až trochu později, ale hlavně motor se z toho zásahu celkem rychle vzpamatuje - zdržení a zpomalení je tedy minimální.
2. Převodovka - jel jsem jenom v režimu Dynamic, ostatní nemůžu srovnávat. Logika řazení je poměrně dobrá, ale to je tak všechno co můžu chválit. Řazení ať už na automat nebo sekvenční je doprovázeno mírným proklouznutím spojky, což už je samo o sobě nepříjemné, nehledě na změnu trakce. Najezdil jsem 100 tis. km s DSG a to je o třídu jinde.
3. Absolutním zklamáním pro mě byl ale podvozek. S Mitem jsem jel po cestách kolem Slavkova a překvapilo mě, jak moc začalo být nervozní už v rychlostech nad 120 kmh, o tom, že by sedělo na vozovce nemůže být ani řeč. Nevim jak jsou jiný hothatche, já mám jen tu obyčejnou Imprezu, a ta zvládá i naše rozbité okresky s úplně jiným nadhledem.

Je to asi o tom, že malé auto je prostě malé auto, i když se bude tvářit jako sporťák.
Rozbalit vlákno
0