Test Auto.cz

Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

17.1. 2018
Verdikt
 

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.

Život s elektromobily i plug-in hybridy je pořád plný nepříjemných omezení. Mizerný dojezd, dlouhé nabíjení, u plug-in hybridů se musíte autu přizpůsobit, aby bylo úsporné, jinak budete na palubním počítači vídat čísla jako v jakémkoliv jiném benzíňáku. Nikdo zatím nevymyslel nic lepšího než silný vznětový motor – dáte plnou nádrž a pak svištíte po německém autobahnu za spotřebu, na kterou se s hybridem dostanete jen při splnění X podmínek a poloviční rychlostí. A když se vám do nádrže vejde té nafty hodně, uvidí vás u pumpy třeba až ve Francii.

A proto jsem si CNG docela oblíbil. Čerpaček je u nás už docela dost (aktuálně zhruba sto čtyřicet), jasně, natankovat plnou zemního plynu zabere o chvilku delší dobu, a když je někdo před vámi, tak si holt počkáte (většinou bývá k dispozici jenom jeden stojan). Občas vás taky nepustí do podzemní garáže, to jsou ale maličkosti. Když kilo zemního plynu přijde v průměru na 25 Kč a při čtyřkilové spotřebě na sto kilometrů vás jeden kilometr vyjde zhruba na kačku, tak nad tím určitě mávnete rukou. A vzhledem k tomu, že u plyňáku samozřejmě zůstává ještě klasická nádrž na benzin, pohybovaly se dojezdy modelů na CNG klidně i nad tisícovkou kilometrů. Ano, pohybovaly. A kvůli tomuhle minulému času mě Audi A4 Avant g-tron zklamalo. Trošičku.

Měl by stát vzorem

Interiéry audin se už roky skoro automaticky chválí, znáte to, dokonalé zpracování, perfektní plasty… Uvnitř testovaného g-tronu jsem ale opravdu byl výjimečně spokojený, až nadšený, přitom však tak nějak obyčejně. Pokusím se vysvětlit.

Audi A4 g-tron: Na plyn s novým dvoulitrem (video)

Minimalistický základ opřený o kvalitní plasty samozřejmě nechybí, dekor použitý v konkrétním testovaném případě nepůsobí zbytečně honosně, přeplácaně. Ostatně, jako celá přístrojová deska – velice jednoduchá, naprosto přehledná, na přístrojovém štítu klasické budíky, displej uprostřed skoro menší než můj mobil, ovládání ventilace už nemůže být názornější… Tohle by se mělo kopírovat!

Tedy žádné zbytečnosti, textilní čalounění… Takové příjemné služební auto. Jenže, kluci a holky, tento příjemný, nijak přehnaně vybavený a vlastně docela obyčejný služebák přijde v testované verzi Design minimálně na 1.268.900 Kč, konkrétní kousek pak s pár příplatky navrch pak stojí přesně 1.417.900 Kč. Nechtěl bych se někoho dotknout, ale úplně jsem si nepřipadal jako v autě za skoro jeden a půl milionu.

Takto vysokou cenovku bych už vůbec netipoval při pohledu zvenčí, v modré metalíze je Audi A4 Avant nenápadnosti král. Mám rád decentní design, neokázalý, ale tady jde o něco jiného. Fakt jeden a půl milionu? Za celkem tuctový modrý kombík?

Uvnitř je pak na poměry střední třídy už bohužel tradičně míň místa, za to však Audi A4 Avant moc nemůže. Psali jsme to několikrát – zatímco prémiové značky si stále zachovávají (jak dlouho ještě budou?) vžitou posloupnost modelů střední, vyšší střední a luxusní, konkurence v podstatě houfně nic většího než D segment nenabízí. A tak nám déčka kynou. A4 kynout nemůže, protože má nad sebou A6. Kombík střední třídy od Audi tedy pořád měří na délku rozumných 4,7 metru, uvnitř je však místa podobně jako v Golfu Variant. Na podprůměr se musíte připravit i v zavazadlovém prostoru, který v základu poskytne jenom 415 litrů. Devadesátilitrový úbytek proti ostatním avantům má na svědomí čtveřice tlakových nádob (ocel nahradila uhlíková a skelná vlákna, jsou tak o 56 % lehčí), do g-tronu napěchujete maximálně devatenáct kilo plynu.

Výše zmíněných 415 litrů vypadá blbě maximálně na papíře (vzhledem k tomu, že jde o kombík střední třídy), krásně pravidelný tvar a třeba i nízko položená nakládací hrana jsou však důležitější než čísílka. To bych spíš obrečel chybějící náhradní kolo, místo pod podlahou zabraly skoro bezezbytku bomby. Nedávno jsem po letech píchnul a s tou lepicí sadou a kompresůrkem je to strašná piplačka. Jsem tedy mimořádně nepraktický, ale i tak, rezerva prostě musí být!

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic

Cena v základní výbavě: 1 268 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 417 900 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, jednozónová automatická klimatizace, automatická regulace sklonu světlometů, elektricky nastavitelná sedačka řidiče, elektricky ovládané páté dveře, multifunkční kožený volant, bluetooth handsfree, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, samozatmívatelné vnitřní zpětné zrcátko, xenová světlomety, čtyřletá záruka.

Výbava testovaného vozu:Osmnáctipalcová litá kola (+22.900 Kč), akční paket Lifestyle – třízónová klimatizace, Audi Phone box, asistent proti rozjezdu v kopci, komfortní středová loketní opěka pro přední sedačky, světelný a dešťový senzor, LED světlomety, vyhřívané přední sedačky, Audiparking plus, tempomat, Advanced key (+65.300 Kč), asistent dálkových světel (+4400 Kč), Audi Soundsystem (+8300 Kč), Audi pre sense basic (+7200 Kč), multifunkční kožený volant plus (+4400 Kč), paket odkládacích prostor a paket pro zavazadlový prostor (+5500 Kč), Smartphone Connectivity paket (+25.500 Kč), zadní parkovací kamera (+12.900 Kč), metalíza (+30.600 Kč).

ČEZ prodal svoje bulharská aktiva za 8,1 miliardy korun, píše místní týdeník ČEZ prodal svoje bulharská aktiva za 8,1 miliardy korun, píše místní týdeník

Česká energetická společnost ČEZ za prodej svých…

Za volně dostupnou wi-fi síť hrozí restauracím či hotelům likvidační pokuty Za volně dostupnou wi-fi síť hrozí restauracím či hotelům likvidační pokuty

Provozovatelům volně dostupných wi-fi sítí, které…

DHL otevírá v Bruselu obří sklad za miliardy DHL otevírá v Bruselu obří sklad za miliardy

Společnost DHL Express uvedla do provozu překladiště u…

Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Bankéři letos utnou tisk peněz Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Bankéři letos utnou tisk peněz

Dnešní den přinese zveřejnění zápisu z posledního jednání…

 
Technické údaje
Motor Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4450
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 1650 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 221
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba CNG město/mimo/kombi (m3/100 km): 5 / 3.1 / 3.9
Emise CO2:104
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 415 / 1415
Objem nádrže (l):25
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 465
Rozměr pneu:245/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4725
b) šířka (mm): 1842
c) výška (mm): 1434
d) rozvor (mm): 2820
e) rozchod vpředu (mm): 1572
f) rozchod vzadu (mm): 1555
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic –…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Digitální přístrojový štít se už dostal i do Škodovek.…

Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

 



Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok

Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a…

 



 
Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Dnes 15:30

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky.




Blesk.cz

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237 lidí, většinou šlo o sebevraždy

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237…

Na železnici v Česku loni zemřelo 237 lidí, což je o jednoho méně než v roce 2016. Stejně jako v předchozích…

Seriál Inspektor Max naštval diváky: Trapný humor, Kukura k pláči, láteří diváci

Seriál Inspektor Max naštval diváky: Trapný humor,…

Česká televize nasadila ve středu do vysílání nový detektivní seriál Inspektor Max s Jurajem Kukurou (70) v…

 

iSport.cz

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól, Češi jdou na Rusko

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól,…

Velké překvapení si na hokejovém turnaji na ZOH připravili Němci. Nad favorizovaným Švédskem vyhráli 4:3 v…

Néstor ze Sparty neposílí Boleslav, Čivič by mohl hostovat v Trnavě

Néstor ze Sparty neposílí Boleslav, Čivič by mohl…

Nejen Plzeň a Slavia, ale také Sparta je na sklonku zimního přestupového trhu aktivní. Největší český klub dál…

 

Reflex.cz

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity, pro kterou neexistují hranice

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity,…

Joel Marklund je známý švédský fotograf specializující se na sport. Vedle toho se však věnuje i lidem a životu…

Starci na netu. Výzkum ukázal, že e-mailové spamy, hoaxy a dezinformace nejvíce šíří senioři

Starci na netu. Výzkum ukázal, že e-mailové spamy,…

Nejaktivnějšími šiřiteli e-mailového spamu, ať již pravdivého či nepravdivého, jsou senioři ve věku nad 65 let.…