Test Auto.cz

Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

17.1. 2018
Verdikt
 

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.

Život s elektromobily i plug-in hybridy je pořád plný nepříjemných omezení. Mizerný dojezd, dlouhé nabíjení, u plug-in hybridů se musíte autu přizpůsobit, aby bylo úsporné, jinak budete na palubním počítači vídat čísla jako v jakémkoliv jiném benzíňáku. Nikdo zatím nevymyslel nic lepšího než silný vznětový motor – dáte plnou nádrž a pak svištíte po německém autobahnu za spotřebu, na kterou se s hybridem dostanete jen při splnění X podmínek a poloviční rychlostí. A když se vám do nádrže vejde té nafty hodně, uvidí vás u pumpy třeba až ve Francii.

A proto jsem si CNG docela oblíbil. Čerpaček je u nás už docela dost (aktuálně zhruba sto čtyřicet), jasně, natankovat plnou zemního plynu zabere o chvilku delší dobu, a když je někdo před vámi, tak si holt počkáte (většinou bývá k dispozici jenom jeden stojan). Občas vás taky nepustí do podzemní garáže, to jsou ale maličkosti. Když kilo zemního plynu přijde v průměru na 25 Kč a při čtyřkilové spotřebě na sto kilometrů vás jeden kilometr vyjde zhruba na kačku, tak nad tím určitě mávnete rukou. A vzhledem k tomu, že u plyňáku samozřejmě zůstává ještě klasická nádrž na benzin, pohybovaly se dojezdy modelů na CNG klidně i nad tisícovkou kilometrů. Ano, pohybovaly. A kvůli tomuhle minulému času mě Audi A4 Avant g-tron zklamalo. Trošičku.

Měl by stát vzorem

Interiéry audin se už roky skoro automaticky chválí, znáte to, dokonalé zpracování, perfektní plasty… Uvnitř testovaného g-tronu jsem ale opravdu byl výjimečně spokojený, až nadšený, přitom však tak nějak obyčejně. Pokusím se vysvětlit.

Audi A4 g-tron: Na plyn s novým dvoulitrem (video)

Minimalistický základ opřený o kvalitní plasty samozřejmě nechybí, dekor použitý v konkrétním testovaném případě nepůsobí zbytečně honosně, přeplácaně. Ostatně, jako celá přístrojová deska – velice jednoduchá, naprosto přehledná, na přístrojovém štítu klasické budíky, displej uprostřed skoro menší než můj mobil, ovládání ventilace už nemůže být názornější… Tohle by se mělo kopírovat!

Tedy žádné zbytečnosti, textilní čalounění… Takové příjemné služební auto. Jenže, kluci a holky, tento příjemný, nijak přehnaně vybavený a vlastně docela obyčejný služebák přijde v testované verzi Design minimálně na 1.268.900 Kč, konkrétní kousek pak s pár příplatky navrch pak stojí přesně 1.417.900 Kč. Nechtěl bych se někoho dotknout, ale úplně jsem si nepřipadal jako v autě za skoro jeden a půl milionu.

Takto vysokou cenovku bych už vůbec netipoval při pohledu zvenčí, v modré metalíze je Audi A4 Avant nenápadnosti král. Mám rád decentní design, neokázalý, ale tady jde o něco jiného. Fakt jeden a půl milionu? Za celkem tuctový modrý kombík?

Uvnitř je pak na poměry střední třídy už bohužel tradičně míň místa, za to však Audi A4 Avant moc nemůže. Psali jsme to několikrát – zatímco prémiové značky si stále zachovávají (jak dlouho ještě budou?) vžitou posloupnost modelů střední, vyšší střední a luxusní, konkurence v podstatě houfně nic většího než D segment nenabízí. A tak nám déčka kynou. A4 kynout nemůže, protože má nad sebou A6. Kombík střední třídy od Audi tedy pořád měří na délku rozumných 4,7 metru, uvnitř je však místa podobně jako v Golfu Variant. Na podprůměr se musíte připravit i v zavazadlovém prostoru, který v základu poskytne jenom 415 litrů. Devadesátilitrový úbytek proti ostatním avantům má na svědomí čtveřice tlakových nádob (ocel nahradila uhlíková a skelná vlákna, jsou tak o 56 % lehčí), do g-tronu napěchujete maximálně devatenáct kilo plynu.

Výše zmíněných 415 litrů vypadá blbě maximálně na papíře (vzhledem k tomu, že jde o kombík střední třídy), krásně pravidelný tvar a třeba i nízko položená nakládací hrana jsou však důležitější než čísílka. To bych spíš obrečel chybějící náhradní kolo, místo pod podlahou zabraly skoro bezezbytku bomby. Nedávno jsem po letech píchnul a s tou lepicí sadou a kompresůrkem je to strašná piplačka. Jsem tedy mimořádně nepraktický, ale i tak, rezerva prostě musí být!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic

Cena v základní výbavě: 1 268 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 417 900 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, jednozónová automatická klimatizace, automatická regulace sklonu světlometů, elektricky nastavitelná sedačka řidiče, elektricky ovládané páté dveře, multifunkční kožený volant, bluetooth handsfree, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, samozatmívatelné vnitřní zpětné zrcátko, xenová světlomety, čtyřletá záruka.

Výbava testovaného vozu:Osmnáctipalcová litá kola (+22.900 Kč), akční paket Lifestyle – třízónová klimatizace, Audi Phone box, asistent proti rozjezdu v kopci, komfortní středová loketní opěka pro přední sedačky, světelný a dešťový senzor, LED světlomety, vyhřívané přední sedačky, Audiparking plus, tempomat, Advanced key (+65.300 Kč), asistent dálkových světel (+4400 Kč), Audi Soundsystem (+8300 Kč), Audi pre sense basic (+7200 Kč), multifunkční kožený volant plus (+4400 Kč), paket odkládacích prostor a paket pro zavazadlový prostor (+5500 Kč), Smartphone Connectivity paket (+25.500 Kč), zadní parkovací kamera (+12.900 Kč), metalíza (+30.600 Kč).

T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu

Mobilní operátor T-Mobile dostal od Českého…

Český bankéř po patnácti letech odešel z vedení ruské Alfa Bank Český bankéř po patnácti letech odešel z vedení ruské Alfa Bank

Jeden z nejvýše postavených českých manažerů v Rusku Petr…

Česko nebude blokovat zavedení evropské digitální daně, klade si ale podmínky Česko nebude blokovat zavedení evropské digitální daně, klade si ale podmínky

Proti zavedení nové digitální daně, pomocí které chce…

 
Technické údaje
Motor Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4450
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 1650 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 221
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba CNG město/mimo/kombi (m3/100 km): 5 / 3.1 / 3.9
Emise CO2:104
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 415 / 1415
Objem nádrže (l):25
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 465
Rozměr pneu:245/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4725
b) šířka (mm): 1842
c) výška (mm): 1434
d) rozvor (mm): 2820
e) rozchod vpředu (mm): 1572
f) rozchod vzadu (mm): 1555
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

 



Audi A4 prošla kosmetickými úpravami. Najdete tři rozdíly? Audi A4 prošla kosmetickými úpravami. Najdete tři rozdíly?

Model A4 se dočkal omlazovací procedury, která přináší…

Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

 



 
Nové emisní normy jsou tu! Proč ale značky stále uvádějí spotřebu podle starého cyklu NEDC?

Nové emisní normy jsou tu! Proč se ale stále uvádí spotřeba podle starého cyklu NEDC?

Dnes 14:56

Kdo očekával okamžitý přechod na WLTP, může být teď překvapen.




Blesk.cz

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat těhotná Meghan!

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat…

Více než dva týdny budou princ Harry (34) s manželkou Meghan (37) plnit královské povinnosti v Austrálii. Při…

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal partner! Podle Angeliny Jolie

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal…

Radka Kozáková před pěti lety prožila obrovský šok. Naprostou náhodou přišla na to, že má zhoubný nádor prsu. V…

 

iSport.cz

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím se na Tour

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím…

Cyklista Roman Kreuziger počítá s tím, že se v novém působišti ve stáji Dimension Data vrátí na nejslavnější…

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit slovenský trenér Kozák

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit…

Záhadná rezignace už dostává reálné obrysy. Slovenský reprezentační trenér Ján Kozák rezignoval den po sobotní…

 

Reflex.cz

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a polovina žen si obvinění vymýšlí, říká Radim Uzel

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a…

Sexuolog Radim Uzel patří od propuknutí aféry MeToo k jejím nejhlasitějším kritikům u nás. Podle něj kauza…

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o svém novém filmu režisér Jakub Červenka

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o…

Producent a režisér Jakub Červenka (35) o vzniku svého hraného debutu Hovory s TGM, který jde v Česku do kin ve…