Test Auto.cz

Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

17.1. 2018
Verdikt
 

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.

Život s elektromobily i plug-in hybridy je pořád plný nepříjemných omezení. Mizerný dojezd, dlouhé nabíjení, u plug-in hybridů se musíte autu přizpůsobit, aby bylo úsporné, jinak budete na palubním počítači vídat čísla jako v jakémkoliv jiném benzíňáku. Nikdo zatím nevymyslel nic lepšího než silný vznětový motor – dáte plnou nádrž a pak svištíte po německém autobahnu za spotřebu, na kterou se s hybridem dostanete jen při splnění X podmínek a poloviční rychlostí. A když se vám do nádrže vejde té nafty hodně, uvidí vás u pumpy třeba až ve Francii.

A proto jsem si CNG docela oblíbil. Čerpaček je u nás už docela dost (aktuálně zhruba sto čtyřicet), jasně, natankovat plnou zemního plynu zabere o chvilku delší dobu, a když je někdo před vámi, tak si holt počkáte (většinou bývá k dispozici jenom jeden stojan). Občas vás taky nepustí do podzemní garáže, to jsou ale maličkosti. Když kilo zemního plynu přijde v průměru na 25 Kč a při čtyřkilové spotřebě na sto kilometrů vás jeden kilometr vyjde zhruba na kačku, tak nad tím určitě mávnete rukou. A vzhledem k tomu, že u plyňáku samozřejmě zůstává ještě klasická nádrž na benzin, pohybovaly se dojezdy modelů na CNG klidně i nad tisícovkou kilometrů. Ano, pohybovaly. A kvůli tomuhle minulému času mě Audi A4 Avant g-tron zklamalo. Trošičku.

Měl by stát vzorem

Interiéry audin se už roky skoro automaticky chválí, znáte to, dokonalé zpracování, perfektní plasty… Uvnitř testovaného g-tronu jsem ale opravdu byl výjimečně spokojený, až nadšený, přitom však tak nějak obyčejně. Pokusím se vysvětlit.

Audi A4 g-tron: Na plyn s novým dvoulitrem (video)

Minimalistický základ opřený o kvalitní plasty samozřejmě nechybí, dekor použitý v konkrétním testovaném případě nepůsobí zbytečně honosně, přeplácaně. Ostatně, jako celá přístrojová deska – velice jednoduchá, naprosto přehledná, na přístrojovém štítu klasické budíky, displej uprostřed skoro menší než můj mobil, ovládání ventilace už nemůže být názornější… Tohle by se mělo kopírovat!

Tedy žádné zbytečnosti, textilní čalounění… Takové příjemné služební auto. Jenže, kluci a holky, tento příjemný, nijak přehnaně vybavený a vlastně docela obyčejný služebák přijde v testované verzi Design minimálně na 1.268.900 Kč, konkrétní kousek pak s pár příplatky navrch pak stojí přesně 1.417.900 Kč. Nechtěl bych se někoho dotknout, ale úplně jsem si nepřipadal jako v autě za skoro jeden a půl milionu.

Takto vysokou cenovku bych už vůbec netipoval při pohledu zvenčí, v modré metalíze je Audi A4 Avant nenápadnosti král. Mám rád decentní design, neokázalý, ale tady jde o něco jiného. Fakt jeden a půl milionu? Za celkem tuctový modrý kombík?

Uvnitř je pak na poměry střední třídy už bohužel tradičně míň místa, za to však Audi A4 Avant moc nemůže. Psali jsme to několikrát – zatímco prémiové značky si stále zachovávají (jak dlouho ještě budou?) vžitou posloupnost modelů střední, vyšší střední a luxusní, konkurence v podstatě houfně nic většího než D segment nenabízí. A tak nám déčka kynou. A4 kynout nemůže, protože má nad sebou A6. Kombík střední třídy od Audi tedy pořád měří na délku rozumných 4,7 metru, uvnitř je však místa podobně jako v Golfu Variant. Na podprůměr se musíte připravit i v zavazadlovém prostoru, který v základu poskytne jenom 415 litrů. Devadesátilitrový úbytek proti ostatním avantům má na svědomí čtveřice tlakových nádob (ocel nahradila uhlíková a skelná vlákna, jsou tak o 56 % lehčí), do g-tronu napěchujete maximálně devatenáct kilo plynu.

Výše zmíněných 415 litrů vypadá blbě maximálně na papíře (vzhledem k tomu, že jde o kombík střední třídy), krásně pravidelný tvar a třeba i nízko položená nakládací hrana jsou však důležitější než čísílka. To bych spíš obrečel chybějící náhradní kolo, místo pod podlahou zabraly skoro bezezbytku bomby. Nedávno jsem po letech píchnul a s tou lepicí sadou a kompresůrkem je to strašná piplačka. Jsem tedy mimořádně nepraktický, ale i tak, rezerva prostě musí být!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic

Cena v základní výbavě: 1 268 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 417 900 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, jednozónová automatická klimatizace, automatická regulace sklonu světlometů, elektricky nastavitelná sedačka řidiče, elektricky ovládané páté dveře, multifunkční kožený volant, bluetooth handsfree, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, samozatmívatelné vnitřní zpětné zrcátko, xenová světlomety, čtyřletá záruka.

Výbava testovaného vozu:Osmnáctipalcová litá kola (+22.900 Kč), akční paket Lifestyle – třízónová klimatizace, Audi Phone box, asistent proti rozjezdu v kopci, komfortní středová loketní opěka pro přední sedačky, světelný a dešťový senzor, LED světlomety, vyhřívané přední sedačky, Audiparking plus, tempomat, Advanced key (+65.300 Kč), asistent dálkových světel (+4400 Kč), Audi Soundsystem (+8300 Kč), Audi pre sense basic (+7200 Kč), multifunkční kožený volant plus (+4400 Kč), paket odkládacích prostor a paket pro zavazadlový prostor (+5500 Kč), Smartphone Connectivity paket (+25.500 Kč), zadní parkovací kamera (+12.900 Kč), metalíza (+30.600 Kč).

Škoda Auto zvýšila zisk o více než pět procent. Volkswagenu se dařilo méně Škoda Auto zvýšila zisk o více než pět procent. Volkswagenu se dařilo méně

Automobilka Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí…

Majiteli Unipetrolu, polské PKN Orlen, klesl čtvrtletní zisk téměř o polovinu Majiteli Unipetrolu, polské PKN Orlen, klesl čtvrtletní zisk téměř o polovinu

Největší polské rafinérské společnosti PKN Orlen, která…

KLDR si možná sama poničila centrum jaderných testů, tvrdá čínští vědci KLDR si možná sama poničila centrum jaderných testů, tvrdá čínští vědci

Severokorejské testovací jaderné středisko se podle…

 
Technické údaje
Motor Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4450
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 1650 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 221
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba CNG město/mimo/kombi (m3/100 km): 5 / 3.1 / 3.9
Emise CO2:104
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 415 / 1415
Objem nádrže (l):25
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 465
Rozměr pneu:245/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4725
b) šířka (mm): 1842
c) výška (mm): 1434
d) rozvor (mm): 2820
e) rozchod vpředu (mm): 1572
f) rozchod vzadu (mm): 1555
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic –…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 



Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok Audi budou komunikovat se semafory, už příští rok

Moderní systém komunikace mezi vozy značky Audi a…

 



 
BMW 8 polooficiálně: Odhaluje se ještě před premiérou! Známe i technická data M850i

BMW 8 polooficiálně: Odhaluje se ještě před premiérou! Známe i technická data M850i

Dnes 08:44

BMW s prototypy chystané řady 8 vyrazilo do Walesu, aby otestovala jeho podvozek. Spolu s tím odhalilo také bližší informace o novince.




Blesk.cz

Odehrál se tu masakr, praly se tu prachy. Dům Al Caponeho je na prodej za 312 milionů

Odehrál se tu masakr, praly se tu prachy. Dům Al…

Obrovské sídlo, které se nachází v Miami Beach, je na prodej! Al Capone (†48) dům koupil v roce 1928 v hotovosti…

Trump radikálně otočil. Z Kima „rakeťáka“ je „otevřený a čestný“ vůdce

Trump radikálně otočil. Z Kima „rakeťáka“ je…

Americký prezident Donald Trump v souvislosti s blížícím se summitem mezi KLDR a Jižní Koreou prohlásil, že jeho…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Zlín - Jablonec 0:1. Ve finále MOL Cupu vyzvou Severočeši Slavii

Zlín - Jablonec 0:1. Ve finále MOL Cupu vyzvou…

Fotbalisté Jablonce slaví postup do finále MOL Cupu. V semifinále porazili Zlín na jeho hřišti 1:0 po trefě…

 

Reflex.cz

Unikátní aplikace přesně ukáže, co by se stalo, kdyby Prahu zasáhla jaderná bomba

Unikátní aplikace přesně ukáže, co by se stalo,…

Co by se stalo, kdyby v Praze vybuchla severokorejská jaderná bomba? Nebo nukleární nálože, kterými disponují…

Islamofobie, nebo oprávněné obavy? Vyšla kniha předních českých islamologů

Islamofobie, nebo oprávněné obavy? Vyšla kniha…

Vlekoucí se uprchlická krize, teroristické útoky, boj proti Islámskému státu, bestiálně vedená občanská válka…