Test Auto.cz

Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

17.1. 2018
Verdikt
 

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.

Život s elektromobily i plug-in hybridy je pořád plný nepříjemných omezení. Mizerný dojezd, dlouhé nabíjení, u plug-in hybridů se musíte autu přizpůsobit, aby bylo úsporné, jinak budete na palubním počítači vídat čísla jako v jakémkoliv jiném benzíňáku. Nikdo zatím nevymyslel nic lepšího než silný vznětový motor – dáte plnou nádrž a pak svištíte po německém autobahnu za spotřebu, na kterou se s hybridem dostanete jen při splnění X podmínek a poloviční rychlostí. A když se vám do nádrže vejde té nafty hodně, uvidí vás u pumpy třeba až ve Francii.

A proto jsem si CNG docela oblíbil. Čerpaček je u nás už docela dost (aktuálně zhruba sto čtyřicet), jasně, natankovat plnou zemního plynu zabere o chvilku delší dobu, a když je někdo před vámi, tak si holt počkáte (většinou bývá k dispozici jenom jeden stojan). Občas vás taky nepustí do podzemní garáže, to jsou ale maličkosti. Když kilo zemního plynu přijde v průměru na 25 Kč a při čtyřkilové spotřebě na sto kilometrů vás jeden kilometr vyjde zhruba na kačku, tak nad tím určitě mávnete rukou. A vzhledem k tomu, že u plyňáku samozřejmě zůstává ještě klasická nádrž na benzin, pohybovaly se dojezdy modelů na CNG klidně i nad tisícovkou kilometrů. Ano, pohybovaly. A kvůli tomuhle minulému času mě Audi A4 Avant g-tron zklamalo. Trošičku.

Měl by stát vzorem

Interiéry audin se už roky skoro automaticky chválí, znáte to, dokonalé zpracování, perfektní plasty… Uvnitř testovaného g-tronu jsem ale opravdu byl výjimečně spokojený, až nadšený, přitom však tak nějak obyčejně. Pokusím se vysvětlit.

Audi A4 g-tron: Na plyn s novým dvoulitrem (video)

Minimalistický základ opřený o kvalitní plasty samozřejmě nechybí, dekor použitý v konkrétním testovaném případě nepůsobí zbytečně honosně, přeplácaně. Ostatně, jako celá přístrojová deska – velice jednoduchá, naprosto přehledná, na přístrojovém štítu klasické budíky, displej uprostřed skoro menší než můj mobil, ovládání ventilace už nemůže být názornější… Tohle by se mělo kopírovat!

Tedy žádné zbytečnosti, textilní čalounění… Takové příjemné služební auto. Jenže, kluci a holky, tento příjemný, nijak přehnaně vybavený a vlastně docela obyčejný služebák přijde v testované verzi Design minimálně na 1.268.900 Kč, konkrétní kousek pak s pár příplatky navrch pak stojí přesně 1.417.900 Kč. Nechtěl bych se někoho dotknout, ale úplně jsem si nepřipadal jako v autě za skoro jeden a půl milionu.

Takto vysokou cenovku bych už vůbec netipoval při pohledu zvenčí, v modré metalíze je Audi A4 Avant nenápadnosti král. Mám rád decentní design, neokázalý, ale tady jde o něco jiného. Fakt jeden a půl milionu? Za celkem tuctový modrý kombík?

Uvnitř je pak na poměry střední třídy už bohužel tradičně míň místa, za to však Audi A4 Avant moc nemůže. Psali jsme to několikrát – zatímco prémiové značky si stále zachovávají (jak dlouho ještě budou?) vžitou posloupnost modelů střední, vyšší střední a luxusní, konkurence v podstatě houfně nic většího než D segment nenabízí. A tak nám déčka kynou. A4 kynout nemůže, protože má nad sebou A6. Kombík střední třídy od Audi tedy pořád měří na délku rozumných 4,7 metru, uvnitř je však místa podobně jako v Golfu Variant. Na podprůměr se musíte připravit i v zavazadlovém prostoru, který v základu poskytne jenom 415 litrů. Devadesátilitrový úbytek proti ostatním avantům má na svědomí čtveřice tlakových nádob (ocel nahradila uhlíková a skelná vlákna, jsou tak o 56 % lehčí), do g-tronu napěchujete maximálně devatenáct kilo plynu.

Výše zmíněných 415 litrů vypadá blbě maximálně na papíře (vzhledem k tomu, že jde o kombík střední třídy), krásně pravidelný tvar a třeba i nízko položená nakládací hrana jsou však důležitější než čísílka. To bych spíš obrečel chybějící náhradní kolo, místo pod podlahou zabraly skoro bezezbytku bomby. Nedávno jsem po letech píchnul a s tou lepicí sadou a kompresůrkem je to strašná piplačka. Jsem tedy mimořádně nepraktický, ale i tak, rezerva prostě musí být!

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic

Cena v základní výbavě: 1 268 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 417 900 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, jednozónová automatická klimatizace, automatická regulace sklonu světlometů, elektricky nastavitelná sedačka řidiče, elektricky ovládané páté dveře, multifunkční kožený volant, bluetooth handsfree, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, samozatmívatelné vnitřní zpětné zrcátko, xenová světlomety, čtyřletá záruka.

Výbava testovaného vozu:Osmnáctipalcová litá kola (+22.900 Kč), akční paket Lifestyle – třízónová klimatizace, Audi Phone box, asistent proti rozjezdu v kopci, komfortní středová loketní opěka pro přední sedačky, světelný a dešťový senzor, LED světlomety, vyhřívané přední sedačky, Audiparking plus, tempomat, Advanced key (+65.300 Kč), asistent dálkových světel (+4400 Kč), Audi Soundsystem (+8300 Kč), Audi pre sense basic (+7200 Kč), multifunkční kožený volant plus (+4400 Kč), paket odkládacích prostor a paket pro zavazadlový prostor (+5500 Kč), Smartphone Connectivity paket (+25.500 Kč), zadní parkovací kamera (+12.900 Kč), metalíza (+30.600 Kč).

Accolade chce v Otovicích u Karlových Varů vybudovat výrobní areál pro hi-tech firmy Accolade chce v Otovicích u Karlových Varů vybudovat výrobní areál pro hi-tech firmy

Skupina Accolade chce v Otovicích u Karlových Varů za…

Průměrná sazba hypoték v prosinci stoupla nejrychleji za 10 let Průměrná sazba hypoték v prosinci stoupla nejrychleji za 10 let

Průměrná úroková sazba hypoték v prosinci stoupla na 2,91…

 
Technické údaje
Motor Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4450
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 1650 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 221
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba CNG město/mimo/kombi (m3/100 km): 5 / 3.1 / 3.9
Emise CO2:104
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 415 / 1415
Objem nádrže (l):25
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 465
Rozměr pneu:245/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4725
b) šířka (mm): 1842
c) výška (mm): 1434
d) rozvor (mm): 2820
e) rozchod vpředu (mm): 1572
f) rozchod vzadu (mm): 1555
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Pátá generace legendárního sportovního vozu je konečně…

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka? TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve…

 



Modernizované Audi A4 vstupuje na český trh. Na kolik přijde? Modernizované Audi A4 vstupuje na český trh. Na kolik přijde?

Inovovaný sedan střední třídy je zatím u nás dostupný s…

Audi A4 prošla kosmetickými úpravami. Najdete tři rozdíly? Audi A4 prošla kosmetickými úpravami. Najdete tři rozdíly?

Model A4 se dočkal omlazovací procedury, která přináší…

 



 
Škoda už láká na sériový Vision X! Tady je první upoutávka na malé SUV

Škoda už láká na sériový Vision X! Tady je první upoutávka na malé SUV

Dnes 08:31

Nové malé SUV z dílny mladoboleslavské značky se podle očekávaní představí na březnovém ženevském autosalonu.




Blesk.cz

Haldy sněhu povolily: Silnice na Boží Dar je po několika dnech sjízdná

Haldy sněhu povolily: Silnice na Boží Dar je po…

Silnice I/25 na Boží Dar a do Německa je po několika dnech sněhové kalamity opět průjezdná. Silničáři se nyní…

Zoufalý otec tři roky neviděl své dcery (6 a 9). Advokát: Může jít o únos!

Zoufalý otec tři roky neviděl své dcery (6 a 9).…

Tři roky čekal na verdikt soudu. Teď se otec dvou holčiček Pavel Burda (38) z pražských Řeporyjí dočkal.…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Sledujte jednání, dohody a spekulace

Fotbalové přestupy ONLINE: Sledujte jednání, dohody…

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

Debut mladičkého Bednáře: akce ve vlaku i nevídaný vlastňák

Debut mladičkého Bednáře: akce ve vlaku i nevídaný vlastňák

Na tuhle premiéru v Tipsport extralize teprve šestnáctiletý brankář Jan Bednář z Karlových Varů jen tak…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Historky z čekárny aneb S dítětem u doktora

Příručka moderního fotra: Historky z čekárny aneb S…

V rámci výchovy svého vlastního malého, svépomocí vyrobeného člověka se tomu nevyhneme. Řeč je o lékaři,…

Jiří X. Doležal: Lidovce hanebně zradili jejich voliči. Nejsou homofobní!

Jiří X. Doležal: Lidovce hanebně zradili jejich…

Své jisté dnes nemají ani ty nejkonzervativnější politické strany. Bašta středověkého myšlení v naší politice,…