auto dozaista super ale v takejto velkej masinke by som si zelal urcite 6 valcovy benzin ;-) ... tu podla mna z pohladu sukromnika nie je o com.. dizel si od audi pravdepodobne kupi len firma...
inak ta coraz spucenejsia maska ( nahana s nou subaru hyundai alebo forda? ) a svetla kusok a la volvo.. no neviem.. uz to nema take audi-caro .. lebo predosla A5 mi prisla maskou viac audinovita... take Q7 ale aj mala Q2 su spredu daleko viac audi.. aspon pre mna...
PS: aj ta spz-tka doslova natlacena 5cm pod tymi 4kruhmi ... za mna nevyzera tento detail vizualne vobec dobre ( znacka ma byt v narazniku a nie krizom cez masku tak ze pomaly az logo vytlaca z masky ) ... rozhodne mala byt posadena este kusocek nizsie ako v starsej generacii kde to bolo aj na pohlad este ok... ach jo ... pride mi ze audi ma sice najkrajsi dizajn zo sucasnej D3 ale zrovna A5 krasavec nie je... zlata Q7
Jojo, V6 benzin klidně i podladeny by autu slušel mnohem lépe, jenže ber v potaz, že A4/5 se stává fleetem lehce výše postavených managerů, kteří mají odpor k Passatu/Superbu. Jim jde o náklady na palivo a dálnice projetá 150/h jim stačí
Upřímě, ano, stačí ve 150ti, ale takto motorizovaná Audi zvládne o dost rychlejší průjezd Autobahnem. I starší 2.0 TDI bezproblémů zvládnou držet 170-190 km/h dlouhodobě, i v kopcích a ještě mnohdy i zrychlí lehce (zkušenost s 125kw TDi), pokud je to potřeba a to je více, než dostatečná rychlost. Koneckonců, takhle rychle zvládne jezdit i muj 85kw dvoulitr v neprémiovém autě, pokud je volná dálnice, tak tu rychlost drží s výjímkou nějakého zrychlování:D
Problém je, že cena testovaného vozu je přestřelená díky příplatkům a za takovou cenu by 4válec kupoval asi jen málokdo. Kolem 1-1,2M to je zkousnutelné a plně použitelné auto.
Coz u premie znaci vicemene zaklad. Premie zadne stupne vybav nema, spis jen nejake balicky ala Mpaket, Sline atd., ty ale obycejne vybavu ve smyslu senzor toho, cidlo onoho, tempomat atd. nepridavaji.
Prave ne vybavy, spis optickeho/technickeho odliseni se. Z vybav tam toho moc neni, dostanes sportovni sedadla, cernej strop, sportovni volant (ale za jakoukoliv jeho dalsi vychytavku jako tempomat tak jako tak priplacis), sport podvozek a nejake ty plasty kolem auta. Ekvivalent toho co znas treba z titania u fordu, nebo skodovackych vybav, ktere maj casto navic veci jako vse v elektrice, senzory deste, svetel, ruzne asistenty atd. to u premie nenajdes.
Co tam najdes jsou ruzne balicky / pakety, kde za zvyhodnenou cenu dostanes treba velkou navi+internet+HUD treba, ale to si muzes objednat nezavisle na volbe linie.
Kazda vybavova linie ma vyber z jinych barev, vnejsku a vnitrku, z jinych stylu kol... vybavu si ale muzes poskladat stejnou do obou aut.
EDIT: Nakukni do konfiguratoru, sam uvidis ze tema liniema/Mpaketem si k nejake extra vybave nepomuzes. Holt premie i ve stredni, to je pul milion v priplatcich jen tak luskne. :-)
Jak píše fOE, rozdíly jsou malé a souvisí se zaměřením toho auta určitým směrem (jiné nárazníky, kola, čalounění, dekor a třeba nějaká specifická výbava jako M volant nebo podvozek v M paketu). Na rozdíl od stupňů výbavy mainstreamu se normálně nestane, že by jeden zahrnoval druhý (tedy jeden byl nadřazen druhému). Od normálních balíčků se liší tím, že se nedají kombinovat - můžeš mít jen jeden.
Ve výbavě si u těch dražších polepšíš, ale jsou to spíš triviality typu klimatizace, tempomat, parkovací senzory, mlhovky. Dříve býval jen M paket, dnes jich je víc a M paket se myslím už ani nejmenuje M paket.
Objednal jsem 330e v Luxury line a mimo nějaké výbavy samotného balíčku jsou určitě další prvky cenově zvýhodněny. Například individuální kůže už pak nestojí 78, ale 24. Myslím, ze je vždy lepší si ten paket připlatit (ale teď mluvím jen ze zkušenosti s BMW a Audi).
To je prostě tím, že Luxury line obsahuje kůži - obyčejnou Dakotu. Individual (Merino) je pak levnější o to, co by tě Dakota stála samostatně (tedy příplatek za Merino oproti Dakotě je pořád stejný). Přeci ji nebudeš platit dvakrát. Divím se, že sis vzal do 3er kůži. Vždyť nemůže mít odvětrávání.
Právě že ne, bohužel tak zvenčí "nadupaná" A5 je uvnitř skoro žebrák :-) Nevím jak aktuální, ale předchozí A5 i v S-line nemá ani loketní opěrku v základu >:D
K takovému autu sedí 3.0TDI Quattro automat. Benzín fajn, třeba do Giulie nebo do XE, v A5 mi moc smysl nedává... sportovní auto to stejně nebude a pro plachtění Autobahnem je nafta jednoznačně lepší (a i dlouhej táhlej zvládne s přehledem).
Je to dáno řízením, je netečné a udělané tak, že dálniční jízda je stabilní jako v tanku. Audi se tím vyznačují, v tomhle má ACZ pravdu. Nese to s sebou však nevýhody, jakmile chceš od řízení víc než právě jízdu v přímce nebo s dlouhým obloukem (asi jako pravověrné sjezdovky oproti slalomkám).
Vztahoval jsem to jen k řízení, spousta lidí to takhle má rádo, byť pro mě je to spíš akceptovatelné než cokoliv jiného.
Cena je děsná, za dvoulitrovou naftu o třičtvrtě míče míň.
Je to sice pěkně vybavenou dvoulitr, ale pořád dvoulitr. Cena příplatků je násobkem reality, mají odkud stahovat, tahle verze je sice vyšperkovaná, ale víc bych za ní nedal. Chce prodat, pak prosím... Je to novinářské auto a tak je našlapaná, ale v ne o moc horší verzi se dá odejít s ponechanou rozumnou částkou ;-)
Za tuhle cenu koupíš skoro cokoliv :D:D , je to prostě a jednoduše novinářská verze, kterou Audi dalo do testu, nic víc... stejně jako Oktávka 1.2TSI za mega >:-[]
Tiež mám radšej komunikatívnejšie riadenie, ale pri luxusnom rodinnom liftbacku je otázne, či je ostré riadenie zrovna vyhľadávaná devíza. Ako píšeš, stabilita, istota, dlhé tiahle zákruty, to je to, čo sa od tohto auta žiada, na súperenie s hothečmi na okreske tento typ auta asi nie je určený. A5 kupé je iná vec, tam je prípadná kritika oprávnená, ale liftback treba hodnotiť trochu inými kritériami. Myslím, že aj 4er GC je inak naladené, ako 4er kupé.
Ono se to dá naladit, nepociťuju u svého auta vyjma ochoty zatáčet hyperaktivitu na dálnici, moje paní by však neváhala, kdybych jí řekl ať se otočí do Mnichova...kočka by zůstala doma ;-)
Podle me si v tehle tride zbytecne vlidny. Je to jen prostra stredni trida, v podstate to druhe nejmensi co automobilky jako BMW, Audi (dobra, ta ma i A1), MB delaji a u audi je to to vubec nejmensi pravoverne (nehaldexove). Jinak receno pokud audi chce byt i v tehle tride tupe, klidne muze, vetsine to i podle me bude sedet vic nez kdyz se musi s volantem prat. Ale tuhle neridicskost bych poctem dveri neomlouval, furt je to z tech mensich a agilnejsich audi.
Zkusenost nemam, ale doufam ze 4er GC na tom bude velice podobne, nebo stejne jako 4er coupe. Nevidim duvod aby tomu tak nebylo.
Nie, to sú úplne iné platformy. Platforma MQB pre motory s priečne uloženým motorom sú typicky kompakty, teda Octavia, A3 a spol, aj keď platforma zvládne rôzne veľkosti od novej Ibizy po Kodiaq. Platforma MLB pre pozdĺžne uložené motory je pre A4 a vyššie. Tu pekne vidíš, že testovaná A5 má motor pozdĺžne: [odkaz]
Tenhle motor je celkově přešlap - DSG si obvykle s naftou moc nerozumí, ale tady je to ještě markantnější kvůli tý díře pod 2000 otáček.
K tomu se může připočíst ještě spotřeba oleje (už na 50tkm si to bere skoro litr na 1000 km, jsem zvědavej, co to udělá za rok, za dva - Superb III 4x4, provoz výhradně po Praze a blízkém okolí) a fakt, že to jede stejně jako 110kW verze...
když se acz muze neustale opakovat, tak ja zopakuju kritiku tohoto pohonu.
moje zkušenost je, ze to zere vic, nez 535xd BMW5 kombi.... a to při vyuzivani všech 240kw na podstatne tezsi auto...
o první litr oleje si to reklo ve 20tkm, v 15tkm si to reklo o litr chladici kapaliny.
prumerna spotřeba 8,2
převodovka podtaci motor, který minimalne do 2000ot. nedela nic.prevodovka klidne radi do 1200ot.
v takovem pripade se při klidne jizde po meste snažíte pridat, ale tak dve sekundy se téměř nic nedeje, pak se teda převodovka uvoli podradit, ale protože uz v tu chvili mate plyn pomerne hluboko, abyste ji donutili preradit, a podrazenim prejde do vyssich otáček, dostanete chte nechte kopanec...
zkuste v momente podrazeni obrat plyn abyste zmirnili kopanec, kopanec prijde stejne, jen převodovka je pak zmatena jak lesni vcela a klidne vas posle zpet na trojku. sportovni rezim zas drzi otáčky hlukove obtěžující posadku...
ale co by clovek chtěl za priplatek pouhých 60.000, ze?
za 6,6 se podle me bezne jezdit neda, takze to, co tu pisi je blabol.
ani při ceste z hor, kde jedu cely rakousko 100 po dalnici se na 6,6 nedostanu.
oni to chlapci pisou, ale pisou to tak, jako by o nic moc neslo...
skutečnost je ale na tuto tridu hrozna...
Máš to v Passatu? Průměrná spotřeba při běžném denním ježdění 8,2 znamená jízdu jen krátkých tras nebo skutečně hodně dynamické přesuny nebo poruchu motoru. Mám vyzkoušeno, že 530xd si při využití výkonu vezme rozhodně víc, než 2.0TDI, takže pochybuju, že by 535xd brala míň, i když to vyzkoušené nemám.
Každopádně úbytek chladící kapaliny je plošný problém, servisy VW vědí a opravují - máš recht, je to ostuda. Spotřebu oleje u 2.0 BiTDI mám 1 l na 30 tis. km, taky žádná sláva, ale dá se to přežít.
Spojení převodovky a 2.TDI, ať už 110 nebo 140 kW nestojí za nic, přesně jak píšeš. Neustále to posílá motor kousek nad 1000 otáček, kde je úplně mrtvý, takže při jízdě má člověk pocit, jako by musel auto přemlouvat, aby se uráčilo byť i jen mírně zrychlit. Řeší to částečně přepnutí do sportovního režimu, jenže v něm zase převodovka drží motor ve zbytečně vysokých otáčkách i při konstantní jízdě - 100 km/h jede na pětku.
Ano v passatu, neco prida 4x4, ale i tak je to hruza. Dalnici ustaleny 150 to jede za 7,5... To jezdi 535xd taky a cim rychleji za touto hranici jedes, tim je 535xd uspornejsi oproti passatu.
Aha, to je možný. Nemám to přesně změřený, ale ve vysokých rychlostech se karta spotřeby obrací ve prospěch výkonných víceválců. Já jen vím, že jakmile začneš na 530d šlapat - akcelerace, brzdění, tak jde spotřeba hodně nahoru, taky ve městě žere víc, než dvoulitr. Předpokládám, že dvouturbová verze 535xd na tom bude podobně.
U mě s 2.0 BiTDI 4x4 jezdím cca 140 na tempomat (u nás). Spotřeba při takové rychlosti je do 6,5 litru při běžných podmínkách. Při 150 to přes 7 nepřeleze.
Ale stejně tomu musíš při té spotřebě nakládat :-).
Jinak celkově Passat žádné nadšení, dneska už bych koupil rovnou prémiovku. To bych doporučil i každýmu, kdo vyložené nekouká na korunu.
Ja byl s tou 2010 spokojenej, ale to co vw provedl s auty v posledni generaci je jasnej ustup od naznaku premie. Octavie uz taky zdaleka neni co byvala... Ale problem ma cela premie. Bmw dela to same, audi pod a6 taky a co prinese nova uvidime. Koncern setri a nabizi osizena auta za vyssi ceny nez ta predchozi.
Mergl je podle me navrch hun vespod fuj taky. Kdyz jsem uvazoval o c63amg, sednul jsem do bezneho cecka.. Ten dutej stredovej dil palubky s trema vydechama je mozna hezkej na obrazku, ale v realu to s premii nema nic spolecnyho. Do c kupe jsem si nedokazal predstavit deti vzadu... To je premie??
Lcd budiky v ecku, nad kterejma polovina teoretiku slinta maj desny rozliseni i kontrast, palubni systemy v merglu tradicne nejhorsi z d3... Porsche ma vaznej problem s motorama, kdo by rekl, ze ferrari bude v teto oblasti daleko spolehlivejsi? O jagu toho moc nevim, webpaja rekne vic... Land rover je tragickej, viz nove discovery... Ja fakt nevim kam?
:-) jo, asi máš pravdu. Na Octávce, Superbu i Passatu je cítit šetření. U škodovek na první pohled, VW to trochu maskuje, ale taky navoněná bída.
Nová A3, kterou máme doma, mi přijde jako slušné auto. Vždycky mám problém, že když sednu z Passatu do A3, mám pocit, že átrojka je daleko líp udělaná, ačkoliv je to auto o třídu níž. Ne nic extra, ale prostě působí dotaženějším a bytelnějším dojmem.
a to se tyka jakeho auta? To horni A5 je na trhu jen par dni, pokud se nepletu...
Jinak to chovani DSG sedi na v podstate jakoukoliv kombinaci ctyrvalcoveho dieselu a DSG, neni to nic noveho, to uz delaly i stare passaty a supy a lidi, co s tim jezdili si zvykli to pred dobrzdovanim a podobnymi manevry prepinat na sport. V aute za 1.8M CZK mi DSG prijde jako preslap
To neni pravda, mel jsem i posledniho passata z roku 2010 125kw a tam rozhodne prevodovka neradila na 1000 otacek. Bylo to prijemny auto. To se soudruzi u vw rozhodli kvuli emisim totalne to auto znicit. Ze s tim zakaznik za mega nebude moct jezdit je jim sumak. Ale jak rikam. Ono to chodi ve vlnach. Cast lidi si necha kalet na hlavu, cast lidi to nepozna, ale spousta lidi se nastve a pristi auto od vw si dobre rozmysli.
no, ja ten motor mam v passatu a mezi intervaly vymeny (30 000km) nemusim nic dolivat. a proti kolegum, co maj 110kW verze, je to samozrejme vyrazny rozdil. takze mas asi blby kus, tezko to generalizovat.
Hele není to jen jeden kus, vím mimimálně o pěti (ve flotile jich je cca 15). Některý neberou olej, zato žerou vodu - na to byla i svolávačka, podtočený jsou ale neustále všechny.
Spotřeba oleje je dle servisu normální a poplatná start-stop provozu, kluk, co jezdí s tim žroutem se už těší, až to bude moct v červnu vrátit.
Ja ale možný, že jde o blbou sérii nebo že to mají u Passatu ošetřený lépe.
no to nevim, ja mam predokolku s manualem (podtaceni nehrozi, nejsem tak debilni jako automaty ;-) ) a je to docela brko. jzdim dost svizne, dlouhodoby prumer 6,3. olej mi to nezere, vodu take ne. je fakt, ze kolegyne mela tento motor v zapujcnim superbu a subjektivne se mi tam zdal uplne letargickej. pocitove na urovni tech 110kW. mela to teda take s manualem. pak ten samy motor ma kolega v a4 s automatem a take si chrochta blahem. takze nevim.
u toho 6st. je motor přiškrcenej (verze 140kw) naplno je puštěnej snad na 4 až 6st (nebo 5 až 6st - nejsem si jist) někde to tu snad psali a potvrzovali mi to lidi z vw
Tak jsem vcera udelal test: trasa cakovice- mezoun tuěem, s cilem zajet to s minimalni spotrebou. Srovnani octavia 3 2,0tdi 110kw fwd a passat 2,0tdi 140kw 4x4.
U passatu jsem dokonce vypnul vsechna vyhrivani, klimu a dokonce i ventilaci....
Jednalo se o prujezd prahou s jedinym zastavenim na svetlech.
Octavia spotrebovala 3,4l
Passat na stejne trase s hysterickou snahou o usporu, 90 na dalnici s blue trainer score 96% ( procenta to zacalo odecitat i za jizdu pres 70km/h), dal tutez trasu za 5,1l
Takhle se proste v realu jezdit neda a ten rozdil myslim vypovida o tom, ze to zere podtatne vic nez standard 110kw tdi a s vyuzivanou dynamikou se nuzky rozevrou jen podstatne vice...
Problem je spotreba pri beznem pouziti, stejna jako 535xd a tomzere vic nez 530xd... Proste na 2,0tdinje to zrout. Asi mi nikdo nebude tvrdit, ze s octavii tdi 110kw jezdi za 3,4l...
Kdyz jsem se pokusil o maximalne uspornou jizdu s e46 330cd, vzalo si 3,9l... Oproti 5 litrum v lechcim passatu docela masakr.
Taky jsem s 330cd jezdil prumerne za 7,4a s passatem za 8,2...
Měl jsem to u předchozí řady podobně, ale zvrásnění se vyhladilo časem, celkově kůže sice tužší, ale velmi odolná (je pravda, že nejsem žádný tlouštík).
Je to dano stylem nastupovani a vystupovani, bocnice jsou vysoke a novinari se k tomu nechovaji jako ke svemu. Urcite bych z toho zaver, ze je to nekvalita nedelal.
Upřímně řečeno, David musí mít setsakra krátké nohy. Já se za sebe v nové A4/5 posadím při o pár cm menší výšce nepříliš pohodlně. Tento motor nijak nejede a to ani přes kratší převody DSG a řízení je příjemné jen do doby zavřenějších zatáček.
Stejně tak bych A5 nazval spíš pohledným než krásným, ale to je věc osobního vkusu.
Co je super? Posaz za volantem, sedačka lze spustit krásně nízko a rozsah "štelování" volantu je obrovský.
vizualne su aj krajsie vozy ( taky stinger ) ..... mne pride ze ta maska je proste az moc plocha.. a na pohlad tupa... kdez to ine auta maju masky tak nejak zakrivenejsie. ked sa na nu pozeras z uhla... ... kdezto tu mas rovnu megaplochu... vyzera to ako nejaky nasilu vsadeny radiator... podobny pocit som mal aj pri novej R8... ani tam ta maska uz nie je tak elegantne zakomponovana ... ale naopak posobi ako past na oko.. co sa deje neviem.. lebo Q7 aj Q2 to maju s tou maskou podla mna este pekne zrobene
jazecky aj technikou to bude urcite pecka.. to je jasne.. ale ten face je fakt divny... od takto draheho auta by som proste cakal uz kusok viac dizajnoveho umenia... zlaty stinger...
no hej ale za taketo peniaze cakas aj nejaky ten dizajn predsa... pritom pozri sa na predoslu A5... bola fakt vpredu krasne elegantna.. maskou zaoblena... vyvazena ... teraz uz je to take nijake.. tupe.. spucene... aj svetla tvarovo akesi divne.. a coraz menej v style audi... a keby sme tu dali logo ford asi by to slo uz tiez..
predosla A5 bola krajsia ako tato nova.. rovnako aj predosla R8 sa mi dnes uz paci viac ako ta nova... ale napriklad uznavam ze nova Q7 aj Q2 su uz dalej a tam sa mi to smerovanie paci... len zrovna u A5 aj R8 mi ta maska proste nesedi... je akasi divna.. plocha... posobi neprirodzene...
pritom aj taky passat alebo superb su spredu daleko lepsie zvladnute
auta sa zvacsuju ale bohuzial dnes uz nie moc vnutornym priestorom len vonkajsou kasnou.. k comu je to dobre ze sedis pomaly jak v tanku a vzduchu ani moc nemas neviem... ale je jasne ze donekonecna to nepojde ;-) to je jedina istota
podla mna este pride doba ked sa auta zacnu uz konecne kasnou zmensovat a zostihlovat... to je takmer iste ;-) .. kedze novsie technologie to v pohode umoznia... a nebude uz treba mat 10cm hrube stlpiky s pocitom ze sedis zabaleny ako v spacaku.. ta vzdusnost starsich aut sa verim raz vrati ( bez dopadu na bezpecnost posadky ) :yes:
koniec koncov navrhoval ho europan ;-) .... aj ked priorita je samozrejme amerika
ja verim ze do konca roka sa nejakeho toho duelu stingeru s A5 uz mozno aj tu dockame ... len dufam ze to nebude dizlovy suboj ale benzinovy so sestvalcami v 4x4 ;-)
Vahal, u tebe, stejne jako u me, rozhoduje svezeni a dojmy z jizdy, z rizeni, a tam bych na Kiu jeste porad nesazel. Stinger bude ladeny americky - silny motor, neschopny podvozek. Je to jen muj nazor, nechci to auto shazovat.
je mozne ze uz bude aj drahsie ako A5... ale zakaznici si uz coraz viac uvdomuju ze casy ked nejakeo to audi alebo bmw bolo vynimocne uz aj v zaklade su fuc.... stinger moze audinu uz totiz kludne vyprasit jak malinu... takze cenu si obhaji a navyse fantasiticky aj vyzera ;-) .. tu sa audi este ma co ucit ...
Myslím, že vyjímečnost prémie obecně se tu probírala minulý týden a zrovna Stinger jde kompletně proti mainstreamu. Cenu si obhájí doma a v NA, tady bude bojovat. Přesto mu fandím...to, jestli bude lepší bych nechal na první srovnání. ;-)
ale zrovnava sa to... vynimocnost premie bola kedysi prave aj v tom ze dostal si nieco co ine auto ti nevedelo dat... ale dnes mas aj v beznych vozoch uz prvky z premiovych aut... ci uz vybavove bezpecnostne technicke... takze sa to uz proste kusok zrovnava.. vynimocnost audi vedla inych aut uz proste dnes nie je taka ako pred 20 rokmi .... a kludne dnes uz aj nejaka ta vybavenejsia optima alebo passat nemaju daleko k nejakej A4 alebo bmw 3 ... to iste bezpecnost.. komfort.. uz je to hodne podobne...
Prémie není jen o výbavě, Optima s motorem napříč a zcela mainstreamovým řešením podvozku je trochu jinde. Nebo snad chceš říct, že je to jen derivát Stingeru? ;-)
z pohladu bezneho pasaziera uz je to vsetko tak podobne ... aj vybavou aj komfortom... aj bezpecnostou .. jasne .. podvozkovo bude premia stale kusok inde... ale v praxi pri 130 na dialnici aky je v tom rozdiel? nebodaj v tej nepremii sa budes citit nejako horsie a menej komfortne ? isto nie ;-) ...
Pamatuješ, jak jsem ti říkal, aby si se projel v malém turbomotoru a nehájil jen slepě atmosféry, jen proto, že ti to tak přišlo a nakonec is mi dal za pravdu a takové auto jsi si koupil? :-) Tak s tou prémií je to stejně :-)
ale to je ine... dynamiku citis rozdielnu medzi turbom a atmom samozrejme .. to nejde osalit.... ale vybava je velakrat uz rovnaka bez ohladu na premiovost a ceny aut... alebo bude automaticka klima v passate chladit horsie ako ta v A4? asi nie
to iste bezpecnost.. 5 hviezd maju neraz aj premiovky aj nepremovky.. dokonca na papieri neraz nepremiove auto ma lepsie vysledky aj v tomto smere
ako mne pride ze dnesne premiovky zu nie su nicim vynimocne ako kedysi.. ked mali akesi caro a clovek na nee pozeral az s udivom.... dnes mi pride nejake to bmw uplne bezne... a dokocna menej pekne a menej zaujimave ako bezny nepremiovy voz... a mozno nebdue ani spolahlivejsie... to mas tak.
Zpracování, dizajn, větší a výkonější motory, technologie také, odhlučnění, nalazení auta a jízdních vlastností...... Ano, základní verze vs stejě drahý mainstream lze do jisté míry porovnat, ale postav proti té A4 třeba Superba Active a pak se sem vrať uznat, že ten rozdíl pořád je :-)
jasne mas pravdu... len mne pride ze premiovky su dnes len o 10 percent lepsie ale o 100 percent drahsie... kym v minulosti boli tiez 100 percent drahsie ale povedzme az o 50 percent lepsie ako nepremiovky.... sice asi blby a nemeratelny priklad ale tak to vidim
ako ok... vzdy bude premia kusocek dalej.. len ci ten rozdiel stoji za tu cenu... dnes uz podla mna aj bezna nepremia je tak paradnaa naslapana uz ze nie je o com... aby si dostal o 5 percent lepsie auto priplacat pol melona je uz docela blud...
ale chapam ze premiovky kupujuhlavne majetni a majtne firmy a ti ten pomer cena-kvalita-dizajn-vybava vobec neriesia... proste na to maju
To nemužeš generalizovat, je prémiovka a prémiovka... je Audi A4 a je Rolls... víš jak :-) Já si myslím, že ten poměr tam je a byl vždycky tak nějak podobný. Naopak Mainstream rezignoval na silnější motorizace, dříve si koupil V6 skoro v každé střední třídě a navíc mainstream míval i vyšší střední. Technologie i motorizace v té době byly dokonce srovnatelné, nebo hodně podobné s prémií.
a to je prave skoda... lebo mainstream mal uz v 90 rokoch premiovku na dohlad... vtedy sa taka 166 alfa kludne dala porovnat s Eckom aj nejake to volvo s80 alebo nejaa 607 s 3.0V6 s audinou A6 a podobne... sami si to ale mnohi nepremianti pokazili .. dodnes je to pre mna nepochopitelny ten ich ustup z pozicii ako zrazu uplne zmizli ... uz sme sa tu o tom bavili aj s Barichellom a dalsimi.. proste na to hodili boba.. skoda :-(
ja verim ze prave stinger znova ozivi tento premiovo nepremiovy mianstream a pride opat nejaka velka C6 nova 608 a dalsie kusky :yes:
Ano, alfa 166 s Eckom... a s jakým? s osmiválcovými benzíny? Těžko.. :-) Dnes taky Superb či Mondeo s cca dvěstěkonovým čtyřválcem za milion mužeš porovnat s Eckem v základu s 4válcem a 200 koníky. Ale ten Mercedes může mít i jako E63 AMG ...
Naopak když to dříve šlo porovnat jak ty říkáš (já si myslím, že je to stejné), tak proč se tedy podle tebe dnes ten rozdíl smazává, když mainstream takové verze a motorizace nedělá? :D To si protiřečí ne?
ok.. ok.. vidim ze zase nevyhram tento boj ;-) .. ale proste ma mrzi ten odklon ... bolo viac aut vo vyssej strednej triede.. bolo to pestrejsie zaujimavejsie... bolo vidiet aj snahu ze chcu byt pobliz premie.... dnes je to uz vsetko take bez snahy o nieco viac ( v tomto poklona pre stinger-- svetla vynimka ) ..hmmm skoda... uz je to take viac o biznise no...
Ale nechápu, že to, co teď píšeš, naznačuje, že dříve tedy mainstream byl konkurenceschopnější prémie, než dnes (nezpochybnuji, že některé modely konkurovaly prémii, které dnes zanikly, ale je třeba brát v potaz, že střední třída v mainstreamu narostla ).
Jinde zas tvrdíš, že rozdíl mezi mainstreamem a prémií se postupem času smazává a je mizivý. Proto se ptám, co je teda tvým názorem? >:D Tohle jsou dvě naprosto protiřečící se názory >:D
ide hlavne o to ze zmizla vyssia stredna trieda od nepremiovych vyrobcov... zaroven sa sice natiahla stredna ktora uz ponukne velmi podobny komfort vybavu ale je to take nijake.. robia megavozy ktorymi zasahuju rozmerovo vlastne cez dve tri triedy... ale stejne to nie je ono
dnesna 508 sa sice snazi suplovat aj 607 ale kym predosla 607 sla porovnat s E klasse.. 508 uz s Ekom porovnavat moc nejde..
a vies jak rychlo topi felda? rychlejsie jak premiovky.. za minutu mas v aute saunu.. ;-) .. kam sa hrabu milionove kusky... takze toto zrovnavat vzdy zase moc nejde.. ale jasne ok :yes:
pozerat na to optikou penazi a hlavne svojim moznosti je nezmysel ( to nema byt ziaden utok ).
zaroven tych 10% si si vycucal z prsta ;).. co sa tyka zasa pamatovej nostalgie , uvedom si ze niekedy premia nemala presah do nizsich tried , tym trosku straca "punc".. zaroven ale vo vyssich treidach mainstream proste nefiguruje. a vrcholne vybavy , motorizacie uz vobec nie..
Dalsia vec je ze uplne ignorujes image za ktory sa priplaca. tricko od cinana ti posluzi "rovnako" ako polo lacoste a rozdiel v cene bude 6nasobny.. a vidis kupuje sa to.. ;)
Málokterý mainstream i z pohledu běžného pasažéra bude jako prémie. Svezu tě jedním i druhým a jestli to pak znovu napíšeš, nebudeš už věřit svému příspěvku ani ty sám :-)
Tohle tu s tebou resilo uz X lidi v Y pripadech. Premie a nepremie, ta cara tam byla vzdycky a pokud nekdy byla mensi, neni to dnes ale kdysi. Treba prvni generace superbu + tehdejsi passat meli premii urcite bliz nez passat/superb dneska.
Stinger je pak jen novodoba variace na to same, pevne doufam ze povedena a modlim se aby byla i uspesna. Podobnou facku si vsichni ti co rezignovali na cokoliv vic nez 4 valce napric, nebo nedejboze na stredni tridu uplne, zaslouzi.
Takze Kii fandim, premie ale byla, je a bude vzdy stat trochu jinde. ;-)
len je skoda ze dnes uz nemas 407 a 607 ale len akusi jedinu 508 ... to iste opel... mali sme kedysi vectru aj omegu a dnes uz mas len insigniu... ziadna omega nie je.. je to skoda lebo takto premiovky buda bohuzial mat stale naskok ked mainstrem sam a bezdovodne ustupuje
Zase ti přibyly auta zespodu škály - Opel Adam, Corsa, Astra, do toho hafo mezitříd a crossoverů... To je také třeba si uvědomit, že hodně automobilek sice zvětšilo své modely, ale některé přidaly... takže teoreticky dnes by se dalo uvažovat, že
spredu je to kusok divne ;-\ .. pritom som dufal ze pojdu smerom aky ma Q2 alebo Q7.... mozno by potom neposobilo auto tak stihlo ale aspon by to vyzeralo ako audi
inak najkrajsiu masku ma prave predosla A5.. predosla A4 aj prva Q5... preco upustili od tohto tvaru na vysku nechapem
No, je to reálně 1.25mio bez DPH. Myslím, že je to na novinku s novinářskou výbavou adekvátní.
Každopádně konfigurace, které se budou prodávat, budou vypadat úplně jinak :-)
Však to píšu, tohle je novinářská konfigurace za zaváděcí cenu - podobněj nesmysl jako Superb za mega a čtvrt. Prodáváná auta budou vypadat úplně jinak, navíc už teď prodejce bez problému projeví nějaký ten cenový jemnocit :-)
bych chtěl podotknout, že měnič se mám dojem nabízí k 3.0 TDI 210kW ... Jinak já osobně bych za 4válec audi nekupoval a ty prachy nedal. Buď bych si připlatil za 6ti válec a nebo bych bral 4válec ve středním proudu, kde bych zase za ty prachy auto rozmazlil daleko více než u Audi a ještě by mi zbylo.
To, že táto novinárska verzia je (ako obvykle) prestrelená, je jedna vec. V reále ale budú ceny úplne inde a potom to bude ako obvykle, mainstream v plnke vs. menej vybavená prémia. Ale zrovna pri aute ako je A5 Sportback, ktoré boduje najmä vydareným dizajnom, narobí kupujúci ďaleko viac parády aj s menej vybavenou verziou (stačí S-line a auto vyzerá parádne), ako povedzme s Mondeom Vignale.
A5 udela na souseda paradu vetsi, to bezesporu, ale sel by si tou cestou? On ten rozdil v cene (cenikove) je docela zasadni.
Audi A5 v zakladu, jen v Sline (za penize mondea Vignale, jen vnejsi Sline), latkove kresla, manualne stavitelne, na palubce nalepenej tablet vicemene bez funkci, FWD, manualni prevodovka...
vs.
mondeo vignale, v tehle cene s biturbem a automatem, uvnitr kuze a spousta dalsiho co by te audi chybelo.
Vignale moc fanda nejsem, ale takova A5 v cene vignale je pro me synonimem "nalesteneho p.du" a nechtel bych to. Clovek proste na tu premii musi mit alespon 100-200k na vybavu tak jako tak aby se dostal do trochu pouzitelne konfigurace. Zvazovat cistej zaklad, to za me fakt radeji nezvazovat... a to plati nejen pro audi.
S tím se dá obecně souhlasit (teda až na to "synonimem" ;-) ), ovšem iudex nepsal A5 SB v holobytě, ale skromněji vybavený S-line.
Za mě podobné auto hlavně nikdy ne s R4 diesel.
Au, jdu si na 5 minut stoupnout tamhle do kouta. :*)
Se skromnejsim Sline problem nemam, precijen nakonfigurovat na 1,8mil 2l naftu uz je solidni ulet, ja jen ze tam u A5 SB vs. mainstream je ta mezera vetsi nez jen mainstream v topu vs. skromneji vybaveny Sline. Takhle ta rovnice nestoji, ta rovnice stoji A5 SB v absolutnim zakladu, nebo za stejne penize (temer) plny mainstream. Aspon predpokladam ze za 1,1mil uz by passat/superb mohli byt s timhle motorem komplet.
A R4 diesel klidne i v premii. Resilo se to tu taky nespocet krat, ja jsem zastance ze s 2L naftou o sile kdysi 3L nafty problem ani v premii nemam, tim spis ne ve stredni. Ano, 6 je vic nez 4 a ano, 6 je lepsi nez 4, ale nehnat to do extremu. Konfigurovat auto za treba 1,4mil, tak radeji slusne vybavenou A5 SB s 2.0tdi, nez holou s 3.0tdi. Konfigurovat jako zde v testu k 1,8mil, pak jasne rozumne vybavenou 3.0tdi, nez do nesmyslu vybavenej 2L. Proste nejaka primerenost by tam mela byt, jak pod kapotou, tak v interieru.
Napsal jsem: "Za mě! podobné auto hlavně nikdy ne s R4 diesel. "
Takže pro mě! buď V6/R6, nebo R4 benzín... + u Audi od A4 výš jedině s quattrem.
Konfigurace v testu je taková - navrch huj, vespod fuj. ;-)
Ako písal wl, nemyslel som úplný holobyt (v tom s Tebou rozhodne súhlasím, že holú prémiu, to radšej žiadnu, tá až príliš kričí, že majiteľ šetril), ale triezvo a s rozumom dovybavenú o základné veci. Teda napr. S-line pre lepší vizuál (obdobne M-paket u BMW) a v triede obvyklá výbava (teda napr. v teste spomínaný príplatkový tempomat a pod.). Ale napr. za automat by som nepriplácal, látku preferujem pred kožou, u BMW by som tiež nepriplácal za AWD atp.Takže netreba príplatky za pol milióna, stačí povedzme 5-6 tisíc eur, aby prémia strednej triedy vyzerala slušne a takéto auto svoje prémiové postavenie obháji aj pred tým vyčačkaným Mondeom Vignale.
Mno, ja to zkousel kdysi nejak vyspekulovat, ale za 5-6tis to fakt dost dobre nejde, bohuzel, takze z toho u nas seslo. Jasne, kdyz dokonce preferujes latku tak usetris nemalo penez, kdyz si clovek vsugeruje, ze chce sedet co nejniz a manualni sedadla jsou vlastne vyhoda, tak zase usetri... ale jinak u premie si s 5-6tis euro nevyhrajes.
Mpaket u 4er GC = 4500E (v bile barve, jakakoliv metaliza +900E) zaskrtnes k tomu businesspacket abys ve svem premiovem aute za 45-50tis euro mel alespon tu zakladni navigaci a nemusel nic lepit na sklo a uz jsi na 6500E, a to mas auto vnucene v bile barve, v manualu a furt vicemene hole.
Holt premiovy svet, ono se to nezda, ale tech 10tis euro v priplatcich povazuju za naprosty zaklad, jinak do toho radeji ani nejit. :-)
EDIT: druhe mozne vysvetleni je, ze jsem zbytecne rozezrany >:D ale vazne do tech konfiguratoru nakukni, jak BMW, tak audi... 6tis euro, to jsou dve komplexnejsi polozky a konec. ;-)
Jasne, ale tohle nezminuju zamerne. Jak se clovek zacne hrabat v akcich a zvyhodnenich tak se v tom 1) rychle ztrati a za 2) co najdes u premie, najdes i u mainstreamu, treba v DE je ted na vignale zvyhodneni 4350E. A jsme zase tam kde jsme byli (dobra, ne uplne, ale prece...). :-)
Bmw ti da skoro na kazdy model kolem 20% i vice slevu s vyjimkou na nove modely. Tam se krouti se slevama logicky. U Audi nevim, mne dali tenkrat 12% na Q7 coz mi dnes prijde zoufale malo. Mercedes tam netusim, ale prijde mi, ze na slevy jsou nejskoupejsi.Pokud ma nekdo info o slevach u mergla, docela by me jejich cenova politika zajimala bud na S nebo GL.
Tak je samozrejme silne individuálne, čo kto považuje za nevyhnutnú výbavu. Ale zhodneme sa v tom, že holobyt nie, teda auto na najmenších diskoch, so základnými svetlami, plochými sitzmi či s manuálnou klímou nemá ani s prémiovou značkou zmysel.
Od nové A4 jsou myslím standard lepší světla, tak aspoň to. Sedačky klidně látkové a manuální... ale třeba základní látka u 3er bylo dost zoufalství, na pohled tak na úrovni Superb Active... takže asi připlatit sportovní s nastavitelným sedákem.
BTW, viděl jsem nějakou verzi A3, která měla místo tabletu kapličku s přístroji... to byla sranda :-)
Kapličku s přístroji? Holá A3 měla místo MMI (vysouvací obrazovky) takové podivné rádio. Nevím, jestli to s faceliftem nezmizelo; můžeš se podívat do německého konfigurátoru. Říkal jsem si, že si to snad nikdo pořídit nemůže.
by neškodilo méně superlativů v testu... Nejvybranější materiály, čtu... představím si obšití kůží, hliník, dřevo... a on to plasťák jak hrom. Úžasný prostor... hm, že by dvoumetrový redaktor? Ne, se 180 cm to má tak akorát...
Pak to působí spíš jako reklama, než test.
Ale no tak - ten prostor je samozrejme vztazen k faktu, ze se jedna o kupe - tedy ctyrdverove kupe. A plastak jako hrom vypada taky trochu jinak, koneckoncu i plasty jsou od levnych a smradlavych az po ty luxusni vselijake, to nemusi byt jen o kuzi a obsiti...
Souhlasím, že "nejvybranější materiály" by seděly spíš k Bentley, tady je to blbost, ale zrovna hliník tam teda vidím- [odkaz] doporučuji zvětšit.
"Úžasný prostor" je tvoje fabulace.
Pokud kdokoliv z D3 napíše ve výbavě, hliník, pak je tam opravdu hliník, tohle jsou jen klasické pindy lidí, co si koupí renault a utěšují se, že je to vlastně to samé, stejný "plasťák", jako premie. ;-)
Tak na tej poplatanej panelke Brno - Bratislava... ak to este nespravili.... Ta cena A 5 je celkom OK, S line 2.0 Tdi automat zacina v UK na Ł 36 000 do toho este napr. povinnych Ł 3000 za nej extry tak na ceske dukatiky to vychadza nej 1.2 miliona nie plnka samozrejme...asi nej zlavu tiez daju. Zalezi na dilerovy...
Zavadejici to neni. Jedno je objektivni plus, druhe je objektivni minus. Cloveka ktery jezdi (prevazne) po hezkych silnicich treba mlatici podvozek vubec nemusi trapit. Nejspis nemusi trapit ani toho co bude rozumneji volit rozmer kol atd.. Kvalitni aero odhlucneni pak potesi kazdeho kdo vytahne paty z mesta. Dokonce to povazuju u audi za nutnost, pokud se naladenim zbytku auta poziciuje jako polikac dalnicnich kilometru, byla by velka chyba tomu autu nedoprat aero odhlucneni jine nez prvotridni.
No tak to mam radost, ze jsi mi uz jako nekolikaty rekl, co to znamena hlucny podvozek a dobra aerodynamika. Bez tebe bych to rozhodne nepochopil, dekuju.
Tak jeste jednou a tak, abys to pochopil i ty - nekdo ti vesi buliky na nos!
Nechce do ty tabulky +/- napsat jenom to, ze je to hlucny.
Tak tam napise, ze je to zaroven tichy a zaroven hlucny.
Vlk se nazral, koza je cela.
Tobe to mozna vyhovuje, mozna si najdes nejaky vysvetleni, jak to asi muze dohromady fungovat atd.
Ale fakt zustava - normalni silnice, sem tam nejaky hrboly - coz se v CR obcas stane - bude to auto tichy nebo hlucny?
No pokud stojim a fouka hodne vitr, bude v tom ticho.
Ovsem za jizdy v tom ticho nebude, ze ne.
Nestvete me s tim, ze tohle je OK v hodnoceni. Neni.
Samozrejme ze je OK to v hodnoceni takto uvest, on ten mlatici podvozek ani NEMUSI byt problemem kazde A5. Takze co po autorovi chces, aby napsal bud jen jedno, nebo jen druhe? Videt svet cernobile a do minusu napsat jen "auto je hlucne (mlati podvozek)", ikdyz auto bez Sline podvozku, s neadaptivnim podvozkem nebo proste jen na R18 muze byt zcela v norme jak podvozkem, tak aero, kterym bude v norme vzdycky?
Ja si precetl cely test a svete div se, nemam s tim zhrnujicim, nekolikaslovnim hodnocenim problem. Chapu co tim autor chtel rict, napsal bych to stejne.
Zrovnatak bych nemel problem kdyby v testu bylo auto, co pri klidne jizde spotrebuje mene nez je pro danou tridu a vykon bezne, ale pri rychle jizde zase mnohem vic nez konkurence. Klidne i v takovem pripade uvest do plusu rozumnou spotrebu a do minusu velkou nachylnost spotreby na jizdni styl, v testu vysvetlit co se tim mysli a...
...a minimalne me (nechci mluvit za ostatni) to zase prijde normalni. :-)
Obhajuj si to jak chces.
Recenzent hodnoti auto, kterym jel - a nemuze hodnotit jeho jine verze, ve kterych nejel.
Mozna ze jine verze jsou tissi, ale recenzovane auto ve vysledku tiche neni. Je tiche a hlucne zaroven = je hlucne.
Hlučné? V jakém kontextu? Přišlo ti to auto hlučné v rámci prémiové střední? Bylo horší než nižší střední? Neměl jsem půjčený Sportback, ale kupé mi přišlo tiché. 4er byla rozhodně hlučnější, dobře si pamatuji hluk od proudícího vzduchu a byla slyšet i kola.
Tvou původní kritiku také nechápu. Také to dělím a podle mne si zaslouží pochválit, jak zvládají hluk od proudícího vzduchu. To je jako bys nemohl pochválit převodovku pro špatný motor, protože to celkově není nic moc.
V testovane A5 proste mlatil podvozek. ze v jiné A5 podvozek mlatit nemusi je cista spekulace. az budou testovat jinou, kde to tak není, at napisou, ze nemlati.
nemyslim, ze je chyba presne popsat, co je zdrojem hluku. ale oznacit nizkou hladinu aerohluku za plus s hlucnym podvozkem je minimalne usmevne.
hluk je ve vysledku pouze jeden. Uznavam, ze premyslejici jedinec si to ale dokaze vydestilovat.
"Jinak řečeno, osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem od ZF práci obvykle zastane lépe. Možná by se jeho širší aplikace Audi hodila. Ve střední třídě ji používá jen pro 3.0 TFSI."
Vážně jen pro 3.0 TFSI (v S4/S5)??? Samozřejmě, že NE, 8st. tiptronic je teď přece u všech A4/A5 s vrcholným 3.0 TDI 200kW!
Ale je, jen se musíš dívat na německé stránky, ty české jsou tradičně 100 let za opicemi.
[odkaz]
Ovšem, hlavně se tady doslova píše (u Audi) "Ve střední třídě...", nikoli pouze u A5 (SB).
S těžkým motorem před přední nápravou ji usilovně drží elektronika. V případě náhlého vjetí na povrch s menší přilnavostí je zaděláno na vystřelení vozu z vozovky pryč. Anebo kdyby elektronika selhala? - záloha se nikde zatím nedělá. Fyzikální podstata věci se zamluvit nedá.
Předně, vzali do testu fwd superb proti awd a5, proč, když oboje se dělá (v daných motorizacích 2,0t) jako fwd i awd, takže mohli dát k sobě auta se stejným pohonem. Když dám do testu A5 awd a superb fwd, pak nemá smysl šermovat cenou, když logicky u audi zaplatím něco i za awd. Jinými slovy, takové srovnávačky ve stylu chytré horákyně jsou o ničem.
Logicky bych k A5 2,0tfsi awd, postavil vrcholný superb 2,0tsi awd a pak bych se ptal, jestli to mainstreamové auto s větším výkonem a mírně nižší cenou dává jako alternativa smysl. ;-)
Jsou to předprodukční auta, jestli ten motor potáhne čistě do 6k RPM, pak no trouble a srovnání se ZF 8° je pak vztaženo k topu, ani nový M-B 9° ani Aisiny nedoashují sladění obzvláště u BMW, JLR produkty ztrácejí na rozjezdu (i když u Ingenium a osmikvaltu už to není tak patrné).
Těch náznaků je tam víc, o motoru se třeba píše, že poněkud postrádá charakter... řízení zpětnou vazbu... podvozek je spíš GT... ale tady samozřejmě hrozně záleží na úhlu pohledu a na tom, co od toho člověk čeká. Můj jazykový cit pro angličtinu možná není nic moc, ale já z toho cítím maximálně takovou solidní dvojku...
Když to shrnu... očekávání dejme tomu splněno, ale ne překonáno.
Jo, to cítíme stejně, solidní dvojka, ale je to prototyp, ladí se, takové ty řeči o tom, jak něco nemá charakter atp., to jsou klasičtí Angličani, pro ně má charakter čtyrhrnkový dýzl v disco sport, ale šestiválec kia ho "poněkud postrádá", to je folklór anglických autočasopisů. Podvozek bude doufám GT, není důvod, aby byl stinger něco jako typerR své třídy, je to velká zadokolka se šestiválcem, není to auto na okruh. Já jsem opravdu zvědav na cenu, jestli posadí V6 variantu zlehka přes mega, můžou si zadělat na výrobu příští generace, jestli půjdou cestou - srovnatelný produkt za srovnatelnou cenu, a postaví to proti třídní premii, pak příští generace nebude. ;-)
To všechno může být, proto říkám, že z těch dojmů těžko něco soudit... jsou to taková dost obecná prohlášení.
Dvoulitr cca. 200kW stojí u mainstreamové konkurence taky kolem mega, tohle je RWD a dejme tomu stylovka, takže já bych kolem milionu čekal ten dvoulitr a šestiválec pak spíš 1,2... ale to je pro tebe asi ještě "zlehka" ;-)
Uprimne se obavam ze to Kia projede na cene od. Neb cena od bude mozna i dost cez 1mil u 2L a k 1,3-1,4mil u 3L. Treba to bude nacpane vybavou a na stejne vybavenou premii to furt bude mit 300-400tis "naskok", ale vypadat pekne to nebude, na prodejich se to podepise a druha generace i v evrope... no, uvidime.
Tieto hrkotajuce dymiace TDI uz mali byt davno nahradzovane hybridmi. Je ovela jednoduchsie a perspektivnejsie pridat medzi benzinak a prevodovku elektromotor a nemusiet sa zaoberat vsetkymi sucastnymi TDI problemami a hlavne buducimi na splnenie noriem a pridavanie dalsich kazitok do motora. VW moze pokryt celu ponuku 3ma motormi. 1.0, 1.5 a 2.0 od Up-u az po 300k + napr. 200k elektromotor pre sportiaky alebo AWD SUV bez hriadela k zadnej naprave, vsetky modely mozu mat priecne ulozene pohonne ustrojenstvo - kratsie predky.. VW zaspalo nastup hybridov, ale stale ma cas dobehnut konkurenci kym ju prevalcuje Hyundai/Kia v najpopularnejsich segmentoch.. VW vsak na to pre mna nepochopitelne kasle.. :-( tie predrazene GTE modely su vysmech.. :no:
Jak funguje XC-90 s dvoulitrem a hybridem si můžeš přečíst na blogu, včetně resumé, že než elektrické AWD, tak snad radši klasickou R4 naftu s haldexem. Každý má právo na svoji cestu, ale v Audi si snad jsou vědomí toho, že zákazník v lepších autech čeká šestiválcovou naftu.
Kamarád s plně nabitým dal kus za Brno a zpátky, vyjížděl s plnou a na cestu zpět musel dotankovat. Průměr 14,4/100km a držel se víceméně předpisů.
Takže jsem byl ještě poměrně ve slušných číslech.
Take krcmove reci ako "Kamarat hovoril" neriesim.. Na spritmonitore ma CX90 Hybrid priemerku 7,4l co je uzasna hodnota na tazke 400k+ auto. Tomu nemoze konkurovat ziadny diesel a aj ked nemam skusenost s jeho AWD systemom, plati co som napisal vyssie a zaroven su na nete mnoho pozitivne skusenosti z elektromotoroveho AWD ci uz pri Toyote alebo Lexuse.. ide len o nastavenie elektroniky. Ak by sme ostali pri FWD audinach, zrusenie vyroby vsetkych TDI a nahradenie hybridmi je len otazka casu.. cim neskor to pride, tym to bude VW a co je horsie aj majitelov TDIciek stat viacej.
130 natankovani nie je male cislo.. 7,4 je halvne ovela realnejsia hodnota ako nezmyselnych 14,4. To su kecy ktorymi si chcu niektori diskuteri zaujat a obhajit si svoju verziu pravdy, ale vobec tym nijak nepomozu ostatnym pri vybere spravneho auta. Ako majitel hybridu to zazivam uz dlho, hlupost ludi je nekonecna + v Ceskoslovensku su ludia zamilovani do starych zauzivanych veci a vsetko nove je zle.
Ak je pokrokove vediet si overit realne fakty, tak ok.. co je ale dost smutne v roku 2017 spoliehat sa radsej na "jeden kamarat povedal".
Nemusim vlastnit vodicak a mozem vediet skoro o vsetkych autach ich realnu spotrebu a to rovno tu najobjektivnejsiu hodotu od najvacsieho poctu majitelov - sila internetu.
Ty jazdis s XC90 H za 14litrov?
Mate problem chapat pisany text? Napisal som: "Na spritmonitore ma CX90 Hybrid priemerku 7,4l ". Citajte pozorne, usetrite si tym vela zbytocnych a hlupych otazok. :-!
Hloupě se tu projevuješ akorát ty. Daší z přítomných diskutérů skončil s XC90 ještě hůř. Spritmonitor je hezká věc, jestli mu věříš, pak tvůj problém. Já ti píšu reál při nijak dynamickém jezdění! :-!
Já se na nic neptal. A když jsem prvně četl tvoje "CX90", myslel jsem, že Mazda udělala nějaký hybrid a unikl mi (a uklepl ses a napsal jsi tam navíc 0). Nedošlo mi, že myslíš Volvo.
To ty jsi tu psal něco o hospodských řečech. O tom byl můj příspěvek (on s tím autem jezdil). Ne o 7,4 litrech z SM.
Hybridí klasika - super do města a okolí, už méně super na dálnici, kde prostě velké a těžké auto s benzínem bude vždycky žrát a hybrid sice může pomoct s vykrytím okamžité potřeby výkonu, ale pod stálou zátěží je to jen... zátěž.
To ci na spritmonitore su udaje z kratkych jazd prejdenych z velkej casti na nabite baterky sa neuvadza.. ale pochybujem ze nemci s ich dialnicnou sietou tych 130 nadrzi nejazdili zvacsa dlhe trasy a casto po dialnici..
Z prveho nahodne vygoogleneho testu:
"Dlhodobá kombinovaná spotreba napokon vyšla na 8,7 l/100 km, v čom je zahrnuté mesto, vidiek i veľký podiel diaľnic, kde prirodzene elektrina vôbec nezasahuje. Napríklad na výrazne slabšom naftovom štvorvalcovom BMW X5 som jazdil za 8,4, naftovom šesťvalcovom VW Touaregu za 10,3."
[odkaz]
Ja jazdim s Priusom 3G dialnicnych 130km/h. V meste mam 4,4l a najlepsie hybridy funguju na okreskach a kopcoch kde na dlhych trasach mam 3,5-3,9 v lete na 17" 215 pneu. Keby som dostal euro vzdy ked ma o hybridoch poucuje clovek co hybrid nevlastni tak by som mal na novu 3D telku :-)
Soustřeďme pozornost na větu "diaľnic, kde prirodzene elektrina vôbec nezasahuje". Čili dle tvého testu lze očekávat, že XC90 T8 bude na dálnici jezdit jako velké SUV s turbobenzínem a zátěží navíc.
Prius fajn, to je nízké auto se slabým motorem a dobrou aerodynamikou... ono jezdit předpisově s naftou za 5,3 není žádný boj, a to ani s výrazně silnější naftou. Dynamicky Priusu stačí libovolná 1.6.
To pokladaju za prirodzene autori testu. Kto vie o hybridoch viac vie ze hybridny system sa na dialnici nevypina. Stale je aktivny a pri najmensom prebytku sily sa okamzite dobijaju baterie a elektromotor sa aj na dialnici casto zapaja do cinnosti. To je aj dovod preco moze 1.8l benzin s automatom dosiahnut na dialnici spotrebu 5,3. Pri stabilnej 130km/h jazde na dialnici to mam odskusane ze Golf (vyrazne mensie auto) s automatom a 2.0 TDI 110k nejazdil za menej.. vyssie vykony na tom nebudu o nic lepsie. A to neporovnavam ziadny komfortny hydrodynamicky automat.. ale pri pohynani a cuvani skackajuci DSG uspornejsi automat, ktory sa plynulostou nemoze rovnat planetovej prevodovke HSD. Celkovo je u TDI smiesne hovorit o uspore nakladov na palivo ak pri prvej (z mnohych moznych) poruche ci uz vstrekov, turba, DPF, EGR.. atd. su razom dlhorocne uspory zmazane.
úspora paliva se samozřejmě myslí proti benzínům. A moderní benzíny mají kromě DPF tytéž součástky, co nafta.
Až bude stát Prius to, co srovnatelná klasická auta, bude mít smysl se bavit o nákladech na palivo.
Já vidím JEDINOU devízu Priusu ve spolehlivosti. A ta je dost brutálně vykoupená.
To jsou typické "argumenty" hybridářů. Porovnáváš tu Optimalizovaný hybrid od Toyoty s na danou třídu maximálně průměrným výkonem a jakýmsi svým stylem jízdy oproti dvouapůltunovému SUV s R4 vyfoukaným na 320k a elektromotorem.
I přes tvůj chybý a spíše teoretický útok asi nebude fungovat pouze dvojnásobná spotřeba zcela jiného typu vozu. Těch 7,4 budu umět taky:
Ráno plně nabitý vůz vezmu na 50km do práce, tam ho nabiju a pojedu zpět. A to iv kombinaci. Jakýkoliv jiný režim tam vyjma krátkých cukaček na EV nefunguje.
Pockej pockej pockej...
Nechces nam ted tvrdit, ze ten, kdo tu hlasil, ze clovek nesmi verit hlaskam kamaradu a musi mit vlastni zkusenost, ted rekne, ze ma zkusenost maximalne s priusem, coz mu dava jasne pravo hodnotit spotrebu xc90h oproti realnym zkusenostem????
To ne, ze ne? >:D
No promiň, to byl test, který sis vybral jako důkaz... a ono je to blábol? Jasně že se nevypíná, ale při stálé zátěži nemá co na práci, může pomáhat třeba do kopce nebo na předjetí. Pointa je, že při delší jízdě s T8 po dálnici máš prostě velké SUV s turbobenzínem a všemi důsledky (je tam váha navíc, kterou dejme tomu kompenzuje občasná rekuperace).
Důvod slušné spotřeby Priusu na dálnici je spíš než elektrika to, že je Prius důsledně optimalizované auto a ten motor je stavěný na spotřebu a ne na výkon, což si může dovolit, když mu občas ta elektrika vypomůže. 2.0TDI je silnější a v mém dálničním režimu jezdí za míň.
jenze ty nejezdis autem, ale priserou. :-) 20let stra koktavka s motorem 1.9 tdi a vykonem 81 kw s promenlivou geometri lopatek jezdila take max do 5 litru. Tak jaky je posun za 20let hybridu oproti nafte. Dobre emise a zbytek?
Měl jsem ho dva dny, používal zcela běžně a do hospody žvanit nechodím. Nedostal jsem se pod 12l. Jestli je to auto, co může ujet denně max 100km nebo neustále dobíjet, pak je taková spotřeba možná. Běžný provoz jak ho potřebuji je v T8 nesmysl.
Navíc to auto nejezdí líp než běžné třílitrové diesely konkurence o problému s nesmyslně vyřešeným AWD už řeč byla.
Hybridy (hlavne Priusy) s ich slabym elektromotorom ucia ludi jazdit plynulo, a to nie na hybridoch ale celkovo na autach. Ak jazdis na hybride s vyrazne vyssou spotrebou ako je udavana alebo ako ostatni, svedci to jedine o tvojom zlom jazdnom style. Sam som to mnohokrat videl u znamych. Kto sa nauci jazdit na hybride, dosiahne aj vo svojom nehybridnom aute vyrazne nizsiu spotrebu. Ja som robil taxikara v US takze viem aky nulovy zmysel ma jazda plyn brzda, odpichy zo semaforov a zbytocne ponahlanie sa v plynulej premavke..
Nikde nebola rec o nesmyselne vyriesenom AWD, len o nejakom blogu na ktory nebol poskytnuty link. Ak ma niekto link na nejaky test, najlepsie video o nedostatkoch Volvo eAWD systeme tak sa rad priucim, diky.
Nejezdil jsem s taxíkem a pokud chci dokážu udržet u většiny aut normovanou spotřebu. Nikdo se tu nebavil o jízdě typu brzda/plyn. Naopak jsem se snažil jezdit co nejplynuleji a velmi defenzivně, přesto:
Neviem ako to (ne)funguje u Volva, ale na AWD principialne neexistuje nic lepsie ako 4 elektromotory. Takze ak to u nejakej automobilky nefunguje tak to treba iba vylepsit, resp. je to problem tej automobilky a nie celeho konceptu. Elektormotor(y) na zadnaj naprave nema ziadne z neduhov haldexu a pritom ponuka vsetky vyhody najjemnejsieho a najefektivnejsieho rozdelovania "tahu" na jednotlive kolesa.
Doufám, že takovou pitomost neudělají. Nemyslím hybridy jako takové, ty celkem jistě budou. Myslím ty čtyřválce a pohon všech kol jen skrz elektromotor (i když i to by mělo přijít, ale ne jako náhrada klasického systému). Za takový paskvil bych ani náhodou nezaplatil, co si Audi normálně za auta říká. Radši ani nebudu zmiňovat exotičtější značky skupiny nad Audi.
Ale nepotěším tě, ty hybridy budou celkem jistě plug-in. Protože to prostě díky legislativě dává smysl. I když se nejspíš časem objeví i 48 V mikro hybridy.
Ten paskvil tak opěvovali novináři, že jsem s ním vydržel dva dny. I díky projevu zážehové R4, kdy si nejsi jistý jestli máš tankovat benzín nebo naftu bych nad ropákem neváhal.
Do menšího auta OK, ale větší nebo SUV musí mít základní jednotku principiálně silnou, ne vyfoukanou. Pro mě obrovské zklamání.
A to se nebavím ani o elektrickém pohonu zadní nápravy, vyplácáš baterky a jediná možnost je dobíjet přes motor, což vyžene spotřebu do závratných výšin, nebo jedeš na sněhu s FWD.
Preco by to bol paskvil. Je to ovela elegantnejsie riesenie ako pripajanie cez prehrievajuci sa haldex so 100kg hriadelom a stratami do trenia. Elektromotor je najidealnejsi na pomalu jazdu v terene kde treba velky krutiaci moment od nulovych otacok. A ak ti nie je dostatocny 300k stvorvalec so 400Nm a dalsich 500Nm z elektromtoru(motorov) na zadnej naprave tak mas odlisne naroky ako drviva vacsina pouzivatelov SUV. Nikto nepovedal ze tam nemoze byt 6-8 valcovy benzin.. pre tych par zakaznikov ktory si to kupuju pre prestiz alebo len nevedia co s peniazmi a tie mozu vytlacit vsetky nezmyselne V8-V12 diesle a este dostanu krajsi sportovy zvuk.
No ano, jistá elegance v sériových hybridech je (eliminace mechanického spojení). Proto se mi líbí. Tedy než dojde na praxi. I z čistě teoretického hlediska:
Přední náprava bude mít problém i s těmi tvými 221 kW. Že bys na ní dal ještě něco výkonnějšího (jako ty zmiňované 6-8 válce), na to můžeš zapomenout. Stejně tak, že bys pak vpředu měl navíc elektromotor. Nedokážeš to dostat na silnici. Je to ta zadní náprava, která snese víc. V situaci, kdy je základní auto FWD, si kupuji AWD i proto, jak změní chování auta. Zadní náprava se celkem dost napracuje. I na suchu. Což je problém, když je tam jen elektromotor. Musíš pro něj vyrábět elektřinu a to je ztrátovější než přenos skrz hřídel.
To pomíjím mé nároky na SUV, které jsou, pravda, celkem specifické. Takže ano, tvou vizi považuji za paskvil a útěchou mi je, že vývoj pravděpodobně nemůžeš nijak ovlivnit.
proboha hlavne at te neposluchaji manageri D3. Ti maji zaplatpanbuh svuj rozum. Hybrid je slepa cesta,pokud bude odjezd 50km na baterky. Mozn ajest epo meste ma smysl, mimo mestu je to ptakovina a vyhozene penize
Hej, sranda.
Ked sa da, tak kopes pausalne do vsetkycch nemeckych aut, specialne premioviek. A ked to nahodou nevychadza, tak si vyberies jedneho. BMW a MB ti tam teraz nezapada do zelaneho vysledku ?
Mozem ti dat podobne rebricky, kde Audi, ci ine nemecke znacky su vpredu a Cadillac zameta na chvoste.
Cadillac porazil Audi o neuveritelnu jednu poruchu na 100 aut. GJ ! Totalne zdrvujuce.
Já se si vybral přeci všechny. Audi porazil jak Cadillac tak i Lincoln, ten ještě s vtěím rozdílem. Buick porazil všechny krom Porsche, což není ale konkurent Buicku, takže všechny německé konkurenty a BMW porazilo Hyundai a těsně za ním skončil Chevy >:D