Audi A6 3.0 TFSI quattro – Na cestě vzhůru

Audi A6 3.0 TFSI quattro – Na cestě vzhůru

 
 

Máte pocit, že vaše nové auto už není tak sportovní, jako bylo to předchozí? Tak to se vám u omlazené A6 stát nemůže. Alespoň zatím.

Řada automobilek s výrobním programem profilujícím se jako sportovní, se teď snaží zaujmout co nejširší spektrum zákazníků, a tak u svých nejnovějších produktů trochu obrušuje hrany. Ovšem u Audi se setkáte s trendem poněkud odlišným. To alespoň platí u sedanu A6 s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem a pohonem všech kol.

(Ne)nápadná elegance

Karoserie Audi A6 sice nehýří nejmódnějšími stylistickými výstřelky, i přesto si však tento vůz vyšší střední třídy na silnici s ničím jiným nespletete. Jeho jednoduché tvary přitom budou zřejmě „in“ ještě nějaký ten rok – a to včetně masky chladiče, rozkládající se přes půlku ne zrovna malé přední partie. Ale na zevnějšek si rozhodně uděláte názor sami, respektive jste si ho určitě už udělat stačili.

obrázek [555 x 280]
 

V kabinách prémiových aut vyšší střední třídy nehledejte marnotratně mnoho vnitřního prostoru, celá řada aut o třídu níž nabídne prostoru stejně, ne-li více. Také prestiž A6 tkví v luxusně širokém středovém tunelu, jenž zmenšuje prostor pro pravou řidičovu nohu. Nedá se pochopitelně říci, že by řidič strádal, místa je v příčném směru tak akorát, ale mohlo by to prostě být lepší. Větším problémem pro osoby vyššího vzrůstu je nevelký rozsah seřízení volantu, jenž by měl jít přitáhnout blíže k tělu. Sportovně vyhlížející sedadla mají možnost prodloužení sedáku, opěradla jsou však hodně široká, a tak dobře podrží asi jen postavu opravdu značných rozměrů. Ergonomie ovladačů znamenitá, stejně jako výběr materiálů a zpracování. Na zadních sedadlech je však z prostorového hlediska vše v naprostém pořádku.

Dynamika na požádání

Očekávat od přeplňovaného třílitru s výkonem 213 kW v rozmezí 4850 až 6800 otáček a s točivým momentem 420 Nm, jenž je k dispozici od 2500 do 4850 otáček cokoli jiného než vynikající dynamiku, by asi bylo dost naivní – a praxe to bezezbytku potvrdila. Mnohem působivější, než akcelerace samotná, ale bylo, jakým způsobem k ní docházelo. Místo u Audi léta prosazovaného turbodmychadla je v novém motoru 3.0 TFSI mechanické přeplňování! Kompresor je prostě kompresor. Jeho reakce na sešlápnutí pedálu je bleskurychlá, bez sebemenší prodlevy, jakou lze zaznamenat i u těch nejlepších turbomotorů. Každý dotek plynového pedálu je odměněn spontánní reakcí newtonmetrů, které nám za doprovodu příjemně tlumeného hučení umožňovala předjet prakticky cokoli a kdekoli bez omezení či ohrožení kohokoli z ostatních účastníků provozu.

Vysoké ztráty spojené s tímto druhem přeplňování buď najednou nevadí, nebo se je technickým náskokem podařilo snížit na takovou míru jako u turbodmychadel. Už teď jsme zvědaví, jak dlouho kompresor u Audi vydrží.

obrázek [555 x 239]
 

S motorem si výborně rozuměla i šestistupňová automatická převodovka, která řadila rychle a plynule, navíc disponovala, jak už je dnes spíš pravidlem, než výjimkou, pádly pod volantem pro ruční řazení jednotlivých stupňů.

Komfort nebo Sport?

Testovaná verze byla vybavena příplatkovým vzduchovým adaptivním pérováním, u něhož bylo možné volit mezi komfortním nebo sportovním nastavením, případně ponechat volbu na elektronice. Rozdíl mezi sportovním a komfortní režimem byl poměrně výrazný, co se chování v zatáčkách týče. Zatímco v tom prvně jmenovaném vůz po delších nerovnostech noblesně plul, ve druhém kopíroval povrch vozovky dost důsledně, což vedlo k natřásání posádky. Zcela logicky se tedy A6 v Comfortu v zatáčkách výrazněji nakláněl a působil neohrabaněji, Sport ale znamenal omezení tohoto chování na minimum a v rámci velikosti a váhy auta umožňoval poměrně svižnou jízdu i po klikatějších silnicích.

obrázek [555 x 312]
 

Častým argumentem odpůrců Audi, když už dojdou objektivní důvody, proč značku se čtyřmi kruhy nemít rád, je nedotáčivost, způsobená umístěním motoru před přední nápravou, bla bla bla. Tak to vás musím zklamat. Ášestka s pohonem všech kol není o nic více nedotáčivá, než její stejně vybavení konkurenti z Mnichova a Stuttgartu. Ba co víc, nikde ani stopy po těžkém čumáku, kvůli němuž bychom museli významně zdvihnout obočí a vztyčit ukazováček. Jak už bylo uvedeno dříve – Audi se prostě stále zlepšuje…

…ale to řízení, to řízení. Věříme tomu, že naprosté většině řidičů bude naprosto vyhovovat, ti sportovněji založení však moc nadšeni nebudou. Posilovač má stále zbytečně velký účinek a řízení samotné působí uměle a odtažitě a připomíná tak spíše Volva a Mercedesy, než rivala z Mnichova, po jehož skalpu baží především.

Jediná věc, která vám tak může vadit, že bez ohledu na zvolený režim pérování nemá tento vůz příliš v oblibě přejezdy výrazných nerovností, jejichž přítomnost na vozovce hlásí do kabiny výraznějšími rázy. Se známou slabinou vzduchových podvozků ale bojují nejen podvozkáři u Audi…

Oprávněné ambice

Jak už bylo řečeno v úvodu, celá řada ryze sportovních značek se s přibývajícími roky stává méně vyhraněná. Máme tu ale i vzácné ukázky opačného trendu – minimálně u našeho Audi A6. Nejen, že se řídí čím dál lépe, ale ve své kategorii současně působí i nejluxusnějším dojmem a přitom nabídne jeden z nejprostornějších interiérů.

Nedostatků zároveň nabídne pomálu, odtažitého řízení si asi většina řidičů ani nevšimne, širokého středového panelu a občasného rázování podvozku už asi více. Ale co vaše averze k diodám a čtyřem kruhům, pánové?

První cena vozu989.200,- Kč (2.0 TFSI, 125 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.383.400,- Kč (3.0 TFSI, 213 kW)
Základní cena testovaného vozu1.383.400,- Kč (3.0 TFSI, 213 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.789.692,- Kč (3.0 TFSI, 213 kW)

Plusy

  • Dynamický motor
  • Rychlá převodovka
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Luxusně působící interiér
  • Velký kufr

Mínusy

  • Horší absorpce rázů
  • Odtažité řízení
  • Relativně málo místa pro pravou nohu řidiče
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A6 3.0 TFSI quattro

Cena v základní výbavě: 1 383 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 789 692 Kč

Základní výbava:6x airbag, ABS, ESP, automatická dvouzónová klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, dešťový senzor, 4xc el. okna, imobilizér, kožený čtyřramenný volant, mlhovky, ovládání MMI Plus, paket leštěných prvků, výškově stavitelná přední sedadla, koberečky, světelný senzor, vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná, xenonové světlomety vč. LED, tempomat, hliníková kola s pneumatikami 245/45 R17.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní tempomat (48 315,-), Audi Lane Assist (15 963,-), parkovací systém (36 460,-), hliníkový dekor (9116,-), 18“ kola s pneumatikami 245/40 (24 905,-), metalíza (27 517,-), navigace (81 737,-), kožené ovládací prvky (18 535,-), paket Exklusive (124 573,-), středová loketní opěrka vpředu (4878,-), aut. zaclonitelná zpětná zrcátka (14 293,-).

Jasné slovo Martina Čabana: Spiknutí. Kdo dostane Babiše? Jasné slovo Martina Čabana: Spiknutí. Kdo dostane Babiše?

Možná vám přijde, že vašich posledních pár dnů nestálo za…

Polsko podporuje vstup Turecka do Evropské unie, ujistil Duda Erdogana Polsko podporuje vstup Turecka do Evropské unie, ujistil Duda Erdogana

Polsko podporovalo a podporuje snahy Turecka o vstup do…

Hlavu šéfa finanční správy nechce jen Zaorálek. Přisazují si i další strany Hlavu šéfa finanční správy nechce jen Zaorálek. Přisazují si i další strany

K požadavku volebního lídra ČSSD a ministra zahraničí…

 
Technické údaje
Motor Audi A6 3.0 TFSI quattro
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 213 / 4850
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 420 / 2500 - 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.2 / 7.1 / 9.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 546 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1725 / 580
Rozměr pneu:245/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4927
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1459
d) rozvor (mm): 2843
e) rozchod vpředu (mm): 1612
f) rozchod vzadu (mm): 1618
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A6 3.0 TFSI quattro
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost

Vzali jsme Audi A6 předchozí generace (rok výroby 2005) a…

Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč

Audi A6 Avant s vyšší světlostí a oplastováním je…

 



 
Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz, je jím výkonné hybridní kupé

Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz. Výkonné hybridní kupé!

Dnes 13:59

Dnes představuje nová samostatná značka svůj první model. Jmenuje se Polestar 1 a švédské kořeny nezapře.




Blesk.cz

Exmanželka Cruise Katie Holmes vyzkoušla metro: Ukázkově kyselý obličej!

Exmanželka Cruise Katie Holmes vyzkoušla metro:…

Její kolegyně se vozí luxusními auty s řidičem, Katie Holmes (38) se nebojí a klidně se vmísí mezi „obyčejné“…

Google zaplní poslední volný roh své čistě bílé úvodní stránky

Google zaplní poslední volný roh své čistě bílé…

Zakladatelé Googlu Sergey Brin a Larry Page odpočátku tvrdí, že úvodní stránka jejich vyhledávače má být…

 

iSport.cz

Tady je doma Guardiola! Podívejte se na jeho apartmán kousek od Mourinha

Tady je doma Guardiola! Podívejte se na jeho…

Má se jako v bavlnce. Trenér Manchestru City Pep Guardiola si ročně vydělá 15 milionů liber (43,5 mil. Kč) a na…

Fanoušci v Plzni volali: Měls ho zabít! Klub za ně platí už čtvrtou pokutu

Fanoušci v Plzni volali: Měls ho zabít! Klub za ně…

A je to tady znovu! Plzeň dostala od disciplinární komise hokejové extraligy pokutu 10 tisíc korun za chování…

 

Reflex.cz

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších turistických atrakcí na světě

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších…

Epidemie cholery, které v 19. století zasáhly takřka celou planetu, se nevyhnuly ani Mexiku. Jen mezi lety…