Modernizované Audi A7 Sportback na první pohled mnoho změn neprodělalo. Dostalo však revoluční diodová světla Matrix a s vrcholným turbodieselem nemá na silnici moc protivníků.
Zkusil jsem si to najít, ale čistě k motorům jsem na netu údaje nikde nenašel, srovnáním růz. modelů mi vychází zhruba 80kg. Což mi přijde docela dost, a jestli to je i těch 60kg, pak je to dobrý argument proč do A6/7 tu V8 nedávat, ta kila na předku musí být znát.
Před poslední modernizací vážil 4,2 TDI zhruba 240 kg, pokud se nepletu. 3,0 TDI (jednostupňově přeplňovaný) v té době myslím kolem 190 (tady si ale nejsem tolik jistý). S každou modernizací V8 o něco zhubla (v řádu kilogramů, maximálně kolem 10). Otázka je, o kolik je dvoustupňová verze V6 těžší. Navíc budou jiné převodovky a i příslušenství se bude lišit, což udělá další kilogramy.
Poslední verze 3.0 TDI 190 kW by měla mít 193 kg
[odkaz]
3.0 BiTDI by měl mít o 30 kg víc, tedy 223 kg
4.2 TDI by měl mít 255kg v A8 a 257kg v Q7 (trochu jiné chlazení)
[odkaz]
Aa, děkuju všem :-)
No, 30 kg navíc bych za ten zátah možná i docela vyměnil, s V8 by to byla nehorázná raketa. Samozřejmě i ten BiTDI stačí, ale výkonu není nikdy dost :))
Počítal bych spíš s 50, možná i více. Jak jsem napsal, V8 by měla mít jinou verzi převodovky (650 vs. 850 Nm) a budou tam i další odlišnosti. Navíc mám takový pocit, že ty hmotnosti udávají bez náplní. A V8 je větší, momenty budou jiné.
Chlapci, názor, že toto, pohledem unilé žebrovité Audi, má na silnic větší respekt než BMW 6 Gran Coupé (nota bene v M packetu) nikomu brát nebudu, ale prvenství v laser světlech se nezakládá na pravdě. Můžete se přesvědčit dokonce i ve Vámi vydaném článku...
To cemu autor clanku rika "respekt na silnici" jsem vcera zazil, kdyz jsem jel v jasne zlute vette, ktera to rvala uz na kilometr dopredu. A i tak si myslim, ze kdyz ridici z obou smeru vytvorili uprostred treti pruh, tak se nejednalo ani tak o respekt, ale o strach o svuj zivot. A rozhodne neverim tomu, ze by nekdo neco takoveho udelal pro sede, hnusne auto, ktere vidi na kazdem druhem rohu a neslysi ho ani kdyz vedle nej jede se stazenym okenkem.
Hodně dělá barva a světla, co jezdím v červeném autě s blbě seřízenými lampami, je úplně jedno, že mám pod kapotou 110 koní. Auta z pravýho mizí rychlejc než s dřívějším černým sedanem s 230 koňmi.
dle mého má Audi takový "nasranější" vzhled.... jezdím Audi (A6, 2012, recenze tady na MACZ) a je fakt, že by't neproblikávám nebo tak, tak se auta uhýbají.... to se mě v kolegově BMW 5GT nestává..... (né tolik).....
Neviem prečo ale tie staré svetla sa mi páčilli omnoho viac, najma denne LEDky, samozrejme ze funkčne su tieto nové niekde inde ale myslim si že na xenony u audi som staznosti este nepocul :-)
"A můj taťka přepere tvého..." Asi taková je úroveň tvého vyjádření na téma majestátnosti auta na silnici. Nebo nám předveď, jak se měří majestátnost a působivost, že jí a7 nemá ani třetinu té bavorácké.
Opetpejem odu na Audi, nehlede na to, ze si do huby bereme auto jine tridy... opravdu mene majestatni nez 6 grand coupe? Proc to tady vubec cist... opet jste se zesmesnil a ten husarsky kousek s predstizenim v laser svetlech uz nechapu vubec... jakej proboha husarskej kousek???
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Já s oblibou mluvím o diskriminaci, a kdykoliv se někde na předváděčkách dostanu do kontaktu s lidmi z libovolné automobilky, tak z toho dělám téma rozhovoru, proč nejdou sedačky ještě níž a volant blíž, proč si do vašeho modelu vyšší střední pořádně nesednu, proč ve vašem sporťáku nedosáhnu na volant apod. Když pak vidím, jak si třeba trpaslík typu Harrise v nějakém testu sedí s nataženýma nohama a volantem 10cm od hrudníku hned bych pár cm výšky vyměnil za takový posaz. :-);-)
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Přesně :yes: , jenomže doba je jiná, argument "pane do tohodle auta se vám bude dobře nastupovat, je vysoko nad zemí, resp. má vyšší sedačky" - má dnes velkou váhu, kvůli tomu se kupuje. Jenomže já si nekupuji auto, aby se mi dobře nastupovalo, ale aby se mi dobře ovládalo, dobře sedělo a jelo. Že se musím při nastupování trochu víc ohnout, nebo se chytit sloupku mi nevadí. Chápu, starší lidi, nebo lidi s nějakým omezením, tam to bude určitě důležitý faktor při výběru.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
no jo, jenže on ten pozaz jako v autobuse má něco do sebe. Po dlouhé jízdě se osobně cítím pohodlněji a pocit většího rozhledu také není k zahození.
Také jsem se toho trochu bál, ale všichni známí mi tvrdili, že si na to strašně rychle zvyklnu. A je to fakt
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Zvyknout se dá, to je pravda, člověk najde limity daného auta /třeba toho pomyslného suv-čka/ a normálně jezdí, auto nedráždí situacemi, které nejsou jeho parketa. Doporučuji pak ale po čase přesednout na chvíli zpátky do něčeho kde se sedí níž a má větší limity - to je krásnej pocit! :-)
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Tady přeci nejde tolik o absolutní výšku nad silnicí, ale o prostor nad sedadlem v nejnižší poloze. Posaz jako v autobuse klidně může mít něco do sebe, ale těžko ho oceníš, když pak musíš ležet, aby ses do auta vešel. Dlouhán nemá problém v tom, že by měl hlavu nízko a ven přes palubní desku pořádně neviděl. Ne, dlouhán může mít problém vidět na semafor, protože má hlavu zaraženou ve stropu.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Dobrý den,
já se za dlouhána považuji a vím, jaké to je soukat se z nízkého auta, ve kterém se sedí skoro na zemi. A7 má nízkou karoserii, zároveň však sedadla ukotvená v optimální výšce, díky čemuž se z auta vystupuje snadno :-)
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Tím to není >:D Zkuste se ale někdy posadit třeba do Porsche 911 a v obleku z něj následně vystoupit se vší důstojností >:D Úplný extrém je Murciélago Roadster, protože tam se nemůžete ani chytit střechy, ale to už odbočuji :-)
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
No takuplne snadno ne, je to o dost horsi nez a6 a na zadnich sedadlech si ja 182cm vysoky clovek proste nesednu.... jenze p. Redaktor presne vi, kdo si tohle auto kupuje, takze to nevadi... prece nepohanime audi. A co ta dvouse***va prodleva pri seslapnuti plynu u stojiciho auta? Neni to trochu nebezpecne??? A to jakym zpusobem ten diferencial nici zadni gumy? A to ze d 80000km zere tento motor litr oleje na 1500km?? A podle servisu je vse Ok?
jenze to byste se musel zajimat o auta, abyste to vedel...
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Dobrý den,
o problémech na zadních sedadlech jsem psal a během týdenního testu nemáte šanci zjistit, jak se ničí pneumatiky (kromě vizuální kontroly) nebo kolik oleje motor sežral. Prodleva při startu z nulové rychlosti je, ale ne větší než u konkurence. Tohle auto nevíc není na sprinty, ale na dlouhé tahy, kde je pružnost a zátah motoru fenomenální. ;-)
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Ne vetsi nez u konkurence? A v bmw jste sedel? 535d opravdu nicim takovym netrpi...
povazuji to za vrcholne nebezpecne, kdyz chcete v ucpanem meste nekam vjet, vjedete leda pod autobus, nebot auto z niceho nic nereaguje... a prave ve srovnani s konkurenci je to prusvih. A prave biturbo by s tim nemelo mit problem.... a prave to jste ani nezminil...
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Ja je vedle sebe mel. Zena chtela audi (dosud 530d) a po par kilometrech bezprostredniho srovnani rekla, ze ho nechce, protoze je odtazity a spatne reaguje na plyn! Zena, ktera poznava auta podle barvy... a Vam to prijde stejne.... stejne jako jste vzdy pro A6 oproti bmw 5, ackoli napr. Jen ten sedmikvalt je pri popojizdeni uplne desnej. Auto ma necitelny limity a aby srovnali spotrebu, tak maj vsechny audi dlouhatanskej stalej prevod. Takze pocitove, presne jak jste napsal je to i s timto motorem bezemocni auto...
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
na srovnani jsem mel biturbo (i osmikvalt v tomto aute ma prilis dlouhy prevod), ale nyni jsem mluvil o obecnem srovnani A6/bmw 5. Vsude na svete je jasno, jen v nekterych mediich v cr je jakymsi zazrakem A6 lepsi auto :-)
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
já je měl taky vedle sebe...jsem normální uživatel a vyhrálo u mě A6 -už ho mám dva roky a super-recenze tady na MACZ... ty auta jsou v "zásadě" stejné, jen má jedno lepší to a druhé to.... například pokud porovnáváš interiéry, tak BMW se nemže AUDI rovnat, o tom žádná.... BMW má MOŽNÁ vlastně nevím co.... asi nic výrazně lepšího.... Letos jsem kupoval manželce auto a porovnával jsem končící generaci X5 a končící Q7 a opět to vyhrálo Audi-tentokrát hlavně díky vzduchovému podovozku, které BMW neumí....
je potřeba to vidět objektivně a né přes modrobílou mlhu...
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Koukám že minimálně 6 :no: objektivní moc bejt neumí >:D
Nejen pro vás 6 :no: neobjektivních mačkalů: ZF8HP je totálně jiná třída než S-tronic a v tomhle případě fakt hodně trapný mačkáni :no: na tom nic nemění >:-[]
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Když pominu, že píšeme pod Audi, které má také ZF8HP, stejně jako A8, tak podélný S-Tronic je jiná třída hlavně v tom, že je jiný, konkrétně méně vhodný pro běžné verze, které se primárně neorientují na "sport". Jinak řečeno, S-tronic patří typicky do R8, do A8/7/6/5/4 je naopak logicky vhodnější klasika s hdm.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Tak třeba při výběru Superbu je podle toho co se píše daleko lepší volbou šestistupňové DSG, než později montované sedmistupňové. Btw. aktuálně se jich nabízí sedm druhů?
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Jistě, jsou různé, mokrá/suchá, pro různé uložení motoru, s různou "odolností" max. hodnoty kroutícího momentu motoru,
Např. suchá sedmist. pro příčné uložení s hodnotou krouťáku motoru do 250 Nm.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Ano, mají tři pro motory napříč, Audi má dvě pro motory podél, a pak tu máš Bugatti s Porsche. Radši nebudu zabíhat do toho, kolik provedení mají (například všechny PDK Porsche nejsou stejné, mají myslím alespoň tři v nabídce). A dělaly je různé firmy (vím o čtyřech, podílely se zřejmě i další).
Na kterou narážíš, bude ta nejslabší - DQ200. LuK, napříč, suchá, sedm stupňů, do 250 Nm. Montují ji k 1,6 TDI a 1,2-1,8 TSI (s výjimkou 1,8 TSI s Haldexem). Úplně něco jiného, než co je v A4 a výše.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Klidně může být případ, kdy se u např. u S-tronicu a PDK bude jednat o stejnou převodovku, jen s jiným "obchodním" názvem, stejně jako u některého S-tronicu a dsg. Obchodní název je jedna věc s konkrétní technika zase věc druhá.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
S tronic v A7 také není stejná převodovka jako v Superbu. Ale to ti nějak uniká. Obecně vzato, převzetí není směrodatné, ke sdílení docházelo i předtím.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Není. Nikdo jiný je nepoužívá. Stejně jako nikdo jiný nepoužívá S tronic z A4-A7. A jsou to díla různých firem. Pořád ale mícháš označení a převodovky. VW značí dvouspojky jako DSG, Audi jako S tronic a Porsche jako PDK. Vůbec nezáleží, odkud jsou. Viz tiptronic.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Prosím tě. Celou dobu se bavím o tom, že dvouspojková převodovka původem od VW není žádný vzorem spolehlivosti. White Label psal, že je možné, že tatáž převodovka se používá u Porsche. Já mám za to, že Porsche si vyvinulo svoji vlastní dvouspojkovou převodovku /koneckonců, oni ji vynalezli/.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Nevynalezli. Ale inženýři pracující pro Porsche mají velkou zásluhu na tom, že se dvojspojka dostala nejprve do motorsportu a následně se rozšířila i mezi běžnou produkci,
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Původem od VW... Ani jedna dvouspojka v Superbu není původem od VW (DQ200 dělal pro VW LuK a DQ250 pak BW). Zato DL501, kterou najdeš v A7, si připisuje samo Audi (i když předpokládám, že na ní s někým spolupracovali). Ty převodovky jsou určené pro jiné motory, do aut jiných cenových kategorií, dělali je různí lidé. A ty je přesto motáš dohromady.
Co se Porsche týče, to jsi ve špatném století a navíc šlo o závodní převodovku (úplně jiná cenová relace). Pro Porsche dělá dvouspojky ZF. A Porsche s Audi nebyly první, dvouspojky mají kořeny ve Francii před válkou. Pokud na těch projektech neděláš, nebo nesedíš ve vedení, těžko se vyjadřovat k tomu, na čem Porsche s VW/ Audi spolupracovalo. Historii spolupráce mají rozsáhlou.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Ve sportu používala Porsche PDK dřív, než koncern DSG v sériové produkci.
Píšu jasně, že může, kdyby měl např, Caynene a Touareg (nebo Macan a Q5) dvojspojku, bude se při shodné motorizaci logicky jednat o jednu převodovku s dvěma různými názvy.
A k částečnému sdílení docházelo nejen u Caynne a Touaregem ještě před spojením VW s Porsche.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
U Q5/Macan je to pravděpodobnější, ale jde o princip, třeba pro HDM používá Porsche i koncern název tiptronic a jedná se někdy o shodné, jindy naopak o různé převodovky, obchodní název ti prostě obecně nikdy nic konkrétního z jistotou neřekne.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Pokazit se může všechno, včetně hdm. Kolik těch dsg v tom AB testovali. Nedávno tu byl článek o taxikáři, který najel s dsg (v Superbu) čtvrt milonu km bez problémů, takže postavit na pár příkladech obecný údaj o životnosti je logicky mimo mísu.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Jaké "DSG" a jaké "ZF" konkrétně? V prvním případě uvádíš koncernovwou značku pro všechny mainsteamové dvojspojky obecně a v druhém případě konkrétního výrobce/dodavatele převodovek, čili jabka a hrušky.
A zatímco DSG je díky koncernovwé dlouhodbé tržní úspěšnosti v Evropě logicky masově rozšířena (už do r. 2003!) , 8st. ZF je relativní novinka pro nesrovnatelně užší prémiový segment (z D3 hlavně BMW a čístečně Audi) , takže všeho logicky najdeš na netu víc o všech možných dsgéčkách, než o 8st. ZF. Navíc hdm obecně je z principu "blbuvzdornější", než dvojspojka.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
I HDM odděláš a když se o ni nikdo nestará, po 150-200 tisících to také není nějaký samet (platilo to u 6HP, bude to platit i u 8HP). Konkrétně DQ200 ve mně důvěru nebudí už svou "doživotností". Že jsou spojky suché, neznamená, že v ní není náplň. A ta nevydrží věčně.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Tak běžná údržba automatu se snad předpokládá a majiteli nového vozu ji provede autorizovaný servis v rámci servisních prohlídek... Pravda, u VW ti dají bez řečí nové
DSG:-)
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
To ano, zničit se dá všechno, ale u hdm máš např. tzv. doživotní náplň (i když je to samozřejmě blbost), kdežto třeba u dsg je předepsaný interval výměny každých 60 tis. km.
Když tedy budou dva majitelé, jeden s hdm a druhý s dsg, kteří se na výměny náplní úplně vykašlou, má větší předpoklad přežít déle automat s hdm. :-)
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Já mluvím dlouhodobě o převodovkách ZF, předtím byly šestistupňové, teď jsou osmistupňové a platí za velmi spolehlivé. Zatímco DSG mají problémů na můj vkus až příliš. Známá v Superbu měnila do 30 tkm DSG i motor 2.0 TSFI... Historky o tom, jak někomu vypověděl ZF v Jaguáru nebo v BMW nějak neslyším...
ZF dodává do bavoráků, Jaguárů, Maserati a spoustu dalších a to má nejspíš svůj důvod.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Ještě prosím tě: já samozřejmě vím, že ZF je výrobce převodovek a dodává aktuálně osmi a devítistupňový automat s hydroměničem, zatímco DSG je označení pro dvouspojkové převodovky od koncernu. Myslím, že si v tomhle směru určitě rozumíme
a není třeba se chytat za slovíčka.
Ono stačí jednoduchý dotaz a myslím, že i ty ho dokážeš správně zodpovědět:
co je podle tebe lepší převodovka, dvouspojková DSG od VW, v jakémkoliv provedení,
nebo automat ZF s hydroměničem?
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Znovu uvádíš dvě nekonkrétní převodovky a neuvádíš ani konkrétní aplikaci, tedy kam konkrétně má ta převodovka jít.
Do A6 bych dal určitě přednost 8st. ZF, ale třeba do R8 bych naopak hdm nechtěl a bral bych S-tronic, podobně jako mi vyhovuje mokrá dsg v hh typu GGTI/GR, nebo S3/RS3.
Prostě pro sportovně orientované aplikace rychlejší/živelnější dvojspojku a pro ty "běžné" kultivovanější a uživatelsky přívětivější hdm, obojí samozřejmě v co nejlepší kvalitě.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
To je pořád dokola, jak o červeném šátečku, co konkrétně si mám představit pod "dvouspojkou od BMW" a co pod "DSG od VW"? Aspoń uveď srovnatelné konkrétní aplikace.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Tak DKG se dávala do M3/5/6 a některých 35i.
DSG se dává do VW, do Porsche se dává PDK a v R8 se ji říká (jak jsi mi vysvětlil) S-tronik. Ale DSG je obchodní název převodovek pro VW a o těch celou dobu mluvím.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Srovnávejme srovnatelné, BMW v mainstreamu nejede, postavme tedy proti tebou vzpomínané DKG v (minulé, v současné nemám osobní zkušenost) M3, S-tronic v RS5. A tam nevidím důvod tvrdit, že je samotná DKG nějak vyloženě lepší.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Nemám srovnání a pochybuju, že ty taky, jakou životnost mají dvouspojkové převodovky ve špičkových modelech Audi nebo Porsche. Já jsem od začátku tvrdil, že než DSG
do prémiového modelu typu A6, radši ZF. A že je to prostě lepší převodovka pro běžné
použití.
Ale já si nemůžu pomoct, možná, že DSG řadí nahoru rychleji než ZF, ale když přijde na kickdown a přeřazení o dva a více dolů, hraje DSG druhé housle.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Z mého pohledu, těch modelů, kde je DSG lepší volba než ZF, je daleko víc, jakékoliv TTčko v benzínu, S4, S5, S6, S7, Panamera jsou modely, kde bych dvojspojku upřednostnil před ZF (kdyby taková volba byla). Je prostě rychlejší a pro dynamickou jízdu každopádně vhodnější. Nemluvě o sportovních modelech jako 911, kde není o čem. Naopak směrem k naftě a nižším výkonům a požadavku na maximální komfort, kde horší dynamika je už tak jako tak putna, je ZF lepší volba, protože je o něco komfortnější, určitě v A4 s 2.0 TDI (kdyby šla nakombinovat) nebo v A6 s 3.0 TDI je ZF vhodnější.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Ty si rád nabíháš, viď? Když vezmu takovou DL800 a jako aplikaci sportovní auto, tak si můžeš 8HP nabouchat. :-) PDK (ať postavíme ZF proti ZF) ve stejné aplikaci je podle mne také lepší. A teď tu druhou stranu: V obyčejné A6 s třílitrem budu mít radši 8HP. S tronic mě od A6/ A7 neodradí, ale špičková HDM je na seznamu přání.
Jinak DSG je označení pro dvouspojkové převodovky používané značkou VW. Nikoli celou skupinou.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Sice mi dle nekterych lezi audi v zaludku, ale a6 ktery znam maj s dvojspojkou najeto i 160000 bez problemu. Takze go byl asi vazne slabsi kousek nebo vazne drsny zachazeni.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Z nějakého důvodu u Audi mají za to, že chceme spíš S tronic. Přitom v USA nabízí 8HP. Na druhou stranu je pravda, že jsem za louží slyšel opačné stížnosti - proč jim Audi nenabídne S tronic.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Přesně tak, za louží považují hdm za tu nejobyčejnější volbu a dvojspojku za sportovní volbu. A Audi na to reflektuje tím, že obyčejné modely vybavuje ZF8 a sportovněji zaměřené modely 7st. S-tronicem. Takže třeba základní model A4 s 2.0T a v sociálu má ZF8 a na druhé straně S4 má S-tronic. No a na vrcholu nabídky Audi vidí R8 také s novým S-tronicem, který všichni chválí, takže se není co divit, že tamní sportovněji zaměřená část publika nad hdm ohrnuje nos a třeba A4 s hdm považují za bafuňářskou volbu pro tatíky zvyklé od mládí jezdit s třístupňovými hdm.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Cože? A4 s 2.0T má osmistupňové ZF? Jsi si jistý?
edit:už to vidím, v USA.
No nevím, když ZF používají Dodge Ram, ty určitě nikdo nechápe za sociální volbu.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Mají v tom bodel, k naftě v Evropě kam by patřilo HDM cpou S-tronic a k RS6 naopak.
Nemůže to být kvůli kroutícímu momentu? Ta 800 v označení sice naznačuje, že max. kroutící moment je 800Nm, což by stačilo, ale někde jsem viděl, že byla vyvíjena na základech DL501 a ta má jen 600 Nm (zase v tom mají bordel, název naznačuje 500Nm skutečnost je 600), což je hodnota, která tak akorát stíhá atmosférický desetiválec v R8 a v Huracanu, ale v RS6 by nestíhala.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
RS7 má "jen" 700 Nm a bylo mi řečeno, že by to DL800 zvládla. Mají ještě silnější dvouspojku (zvládající hodnoty výrazně přes kNm), je to tedy spíš otázka ceny a životnosti. Neptal jsem se dál, ale to "nevejde" asi souvisí s tím, že je určená pro auta s motorem před zadní nápravou. Vypůjčit si spojky asi nestačí (nebo se právě spojky nevejdou).
Co se týče značení, od začátku neodpovídalo "ratingu" (DQ200 je do 250 Nm a DQ250 do 350).
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Jasne a jeste tu o cervene karkulce :-) Tva zena je uplny zavodnik, ta se nemuze rozhodovat podle barvy kdyz po par kilometrech bezprostredniho srovnani ma jasno. Najdi ji nove misto, v Top Gear hledaji nekoho misto Stiga :-) Pises opravdu blbosti, do BiTDi se montuje 8-mi kvalt od ZF, prakticky shodny s BMW.
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Nebudu polemizovat na tema misto, ale jinak neni pravda nic z toho co jsi napsal. Jaka prodleva? Jaky olej? S 3.0 BiTDi jsem najel hodne uz hodne km v A6 a A7 a zadny olej jsem nikdy nedoplnoval - pravda, chodim na vymenu kazdych 15 tis.
Pred koupi A6 jsem mel na vikend BMW (M550d) a Jaguar a Audi na me pusobilo nejlepsim dojmem, prave sladeni prevodovky a motoru bylo na nejvyssi urovni.
Nekomu tady Audi trosku lezi v zaludku, co? ;-)
Re: přehnaně nízký posaz? to je nějaký protimluv, ne?
Co to placas? Proc by mi lezelo v zaludku? Byla to prvni volba a protoze je levnejsi, melo by lepsi vybavu. Rozhodli jsme se pro bmw a radsi ozeleli nezavisly topeni a nejaky blbosti. Nechapu proc by mi melo lezet v zaludku?? Kazdy tyden jezdim A6 1200km, ale ne vzdy ridim. Takze myslim, ze obe auta znam dobre. A k prevodovce... osmikvalt zf davaj jen do biturba, ale stejny to teda opravdu neni. Audi ma delsi rychlosti a auto nepusobi tak dynamicky. Moje zena to pozna ;) ty ne? Btw mam dva kamarady kteri koupili allroada a oba uznavaji, ze by radeji brali bmw, ale nevesli se do dlusny ceny... nerikam, ze je to univerzalni pravda, kazdy muze preferovat neco jineho, proto se bavme o konkretnich vecech jako treba prevodovka a reakce na plyn z klidu ;)
Nojo, řeší se tu respekt na silnici (vesměs škodlivý a potenciálně nebezpečný)... začíná to poměřováním nádobíčka v páté obecné a končí ve fázi přetahávání se o koncerny... ach, jo! :-)
Verze před FL se mi zamlouvala více, auto má velmi čisté a jemné linie, zatímco aktuální FL předmětné partie zkomplikoval. Přijde mi to jako inovace za každou cenu, zkrátka ať každý vidí, kde se přidalo na technice.
Samozřejmě, že jinak nádhernému vozu to jen dělá drobné pihy, ale i tyhle pihy mi přijdou zbytečné. Nicméně je fajn, že i bohatí už konečně mají nějaký ten pátek svoji "Octavii" >:-[];-)
K technice asi není co dodávat, klasické Audi, které funguje jak se předpokládá.
Prémiové materiály, no nevím. Jsou třeba i tyhle [odkaz] rámečky kov? Jen se ptám, protože to vypadá obdobně, jako na Octavii [odkaz] .
Osobní útoky, narážky? To ti je velice podobné labile.
Tvoje reakce pouze podporuje to, co jsem napsal nahoře. Myšlenku rád rozvinu: All Audi fans are cocks as well. They'd like to be Audi drivers, but they can't afford it. >:D
Pokud je tvůj vztah k Audi dokonce osobní (samozřejmě negativně), pak se nemůžeš divit, že mou narážku na "Audi komplex" bereš jako osobní útok, na druhou stranu to potvrzuje fakt, že míra toho komplexu nebude zanedbatelná, naopak... :*);-)
P. S. Tvůj edit sedí především na tebe, když něco nemůžeš sám mít, tak na to aspoň pliveš v diskusích a marně se snažíš sám sebe přesvědčit, že vlastně stejně o nic moc nepřicházíš...
Připadá mi, že nic White labil je ve skutečnosti místní jelito. Stejně nechápavý.
P.S. V tvé labilní reakci se nenalézám. Vlastním automobil cenově převyšující auto nahoře. Jen nejsem v kategorii "cock".
Vždycky když ti dojdou argumenty (což bývá velmi rychle a velmi často, viz nejen tato diskuse), vytasíš se s velmi originálním "white labil", "jelito" apod. Po téhle reakci mi chceš ještě někdy psát něco na téma "Osobní útoky, narážky?"
Když nemáš nic k věci, tak uděláš líp, když budeš jen šoupat nohama, tedy pokud už dosáhneš nohama ze židle na zem...
Skutečné argumenty už od tebe opravdu nečekám, ale aspoň se pokus psát k věci, místo "argumentů" formou komolením niku. Tím spíš, že sám považuješ zmínku o Audi komplexu za "osobní útok".
Pokud na místo abys nepsal pro- nebo protiargument na téma originálního příspěvku osočíš jeho autora, jde o osobní narážku. Jenže ty máš s chováním tradiční problémy.
A ke tvému editovanému P.S.
Hlášky typu: "Vlastním automobil cenově převyšující auto nahoře.", sem může anonymně napsat naprosto kdokoli, včetně nezletilých jedinců. Vůbec mě nepřekvapuje, že skuteční majitelé podobných vozů naopak nemají potřebu sem takové hlášky psát.
Na rozdíl od nich, nemám nejmenší potřebu zde nic dokazovat. Za auto nahoře bych se styděl.
Třeba ty ani nic dokazovat nemusíš. Dlouhodobě se do skupiny "cocks" sám profiluješ.
Nemusíš sem cpát další a další důkazy tvého komplexu.
Normální člověk (natož alespoň částečný znalec automobilů) se nestydí za auto dle značky, na to si hrají jen přízemní chudáci typu Ady, nebo marianka. Za značku vozu by ses (údajně) styděl, ale za primitivní snůšky, které sem pravidelně píšeš se naopak nestydíš, jak příznačné pro "intelekt" tvého typu.
Učitel a žák, že měli každý své metody, je tak nějak známo.
Nicméně, já jsem zrovna o těchto dvou a nejen těchto rusácích, přečetl kde co, klidně s čistým svědomím tu prohlásím, že tuto část historie znám mnohem lépe než ty sám. Jde o můj, do jisté míry zvrácený, koníček. :-!
hele, vůbec se vám do toho nechci míchat, ale vážně vás baví se tu hádat jak malí haranti? Ale já se vám do toho plést nechci, tak vesele dál pokračujte >:-[]
Každopádně diskuse na téma, jestli má větší komplex ten, co audi má nebo ten co audi nemá, je opravdu seriozní filozofická otázka :-):-)
No když vezmu Audi a chování jejich řidičů v provozu, tak opravdu mnoho z nich jsou arogantní bastardi. Otázkou taky je, kolik majitelů si koupí Audi pro jeho vlastnosti a kolik jen proto, že to je zkrátka Audi. V ČR má Audi velmi silný zvuk. Koneckonců asi nebude náhoda, že patří mezi nejkradenější vozy.
Stejně tak bazarový zájem ukazuje, že těch, co chtějí Audi, ale nemají na ně (a přitom by si za cenu bazarového Audi klidně pořídili obdobný neprémiový model), se u nás najde taktéž mraky.
Od kdy je pravda pravdou? Nic není 100%. Když napíšu, že cigáni kradou a jsou to nemakačenkové, přiživníci státu, je to lež? Je to lež, i když takto chatakteristika platí pro 90% cigánů? Nebo by to muselo platit úplně pro každého?
Nějak mi uniká jakákoli souvislost s příkladem typu cikánů (kde se jedná o národnostní menšinu, nebo rasovou odlišnost) a skupinou majitelů jakékoli jedné značky automobilů.
Z ojetých D3 dávají u nás cikáni tradičně přednost MB, ale to je to poslední, co by mi na MB (nebo jakékoli jiné značce) vadilo, asi nejsem dostatečně přízemní. Ale zřejmě jsi ty naopak podobně přízemní jako omezený marianek, nebo Ada, který by se styděl za auto jen k vůli jeho značce.
Ještě si zapomněl důležitě zmínit synekdochu..., vždycky mě pobaví, když si někdo někde slepě vygooglí nějaký "zajímavý" pojem a aniž by se ho nejdřív alespoň pokusil pochopit, začne s ním šermovat, bez toho aby tušil, že to co má při tom "v ruce" nemá se "zbrani" nic společného.
Hlavně sis mohl ušetřit nejen tuhle rádoby exhibici, ale i délku původního reakce, bohatě totiž stačilo napsat, že "nic neplatí absolutně obecně" a bylo by to nejen stručnější, ale především výstižné, na rozdíl od tvé údajné "metonymie". >:-[]
Po mé včerejší reakci (18:25) ses vypařil jak spráskaný pes a doteď ses nezmohl ani na slovo v případné reakci, tak se tu teď nevtírej. Že máš ze zmínky o cikánech dětinskou radost tu už asi překvapí málokoho, tvé úrovni to totiž odpovídá dokonale, viz má vzpomínaná včerejší reakce.
Zkus napsat raději Adovi, můžete spolu založit klub vymetených značkových antifuns.
Reakci na co labile? Napsal jsi holy nesmysl, nic zajimaveho. Libi se mi vsak, jak se snazis pouzivat slova, ktere ti asi zni fundovane, pritom se jen zesmesnujes. Opravdu, uplne jako tamhleto mistni jelito. Zacinam verit, ze jde o 2 nicky pod stejnou osobou.
RoHypnol vsak trefil na komoru, cimz zacinam rozumnet tve labilite. Ona, ve vasi narodnostni mensine, je ta logika trochu jina ze?
Pak se tedy vrať na 1. st. ZŠ, protože jsi to evidentně nepochopil, nebo se klidně rozepiš o "vnitřních souvislostech" mezi skupinou majitelů aut jedné konkrétní značky a cikány, kteří kradou...
Vůbec nešlo o cigány ani o to, jestli kradou či ne. Ani o to, jeslti preferují Audi nebo MB.
Vnitřní souvislost byla pouze v tom, že stejně jako se zobecňuje u cigánů, obdobně se zde zobecnil majitel Audi. Vnitřní souvislost ale nebyla myšlenkou, jen formou myšlenky. Cílem byl vést k zamyšlení, odkdy je tedy možné, a zda vůbec, zobecnit a říct - cigán krade, majitel audi je *. Musí to být v 70% případů, 90% případů, nebo 99,99% případů?
Když většina cigánů krade a já řeknu - cigáni kradou, je to pravda nebo lež či snad diskriminace? Když většina majitel Audi jsou *** a já řeknu - majitel Audi je ***, je to pravda nebo lež? Kde leží ta hranice? Říká tedy obecné soudy jen hloupý člověk?
Podle mě ne. Ale jen hloupý člověk si myslí, že obecný soud musí platit pro každého. Když řeknu - cigáni kradou, jedině hloupý si pod touto větou představí, že říkám, všichni cigáni kradou. Když řeknu, že majitelé Audi jsou ***, zdaleka tím neříkám, že všichni majitelé jsou *. Onu hranici, kdy už lze zobecnit a kdy ne, má pak evidentně každý nastavenou jinak, a to dokonce pravděpodobě i v různých otázkách.
A jen připomínám, že jsem reagoval na: "...ja nemam rad obecne soudy na zaklade znacky (nebo treba barvy kuze). To rikaji pouze hloupi lide...". Obecný soud je možný vždy, jde jen o to, jestli se zakládá na objektivnií, resp. zjistitelné pravdě nebo ne :-!
Okecáváš to dlouze, bohužel na faktu, že podobné zobecňování je mírně řečeno jednoduché, se nic nemění a je úplně jedno jestli se jedná např. o Adu a Renault, nebo o marianka a Audi....
Metonymie nemusí být vždy krásná, slušná a politicky korektní. Vem si stereotyp Žida. Že jde o metonymii, neznamená, že nemůže urazit a že je vhodné ji kdykoli použít. Z hlediska etymologie je tohle úplně jedno, urážka zůstane urážkou, nadávka nadávkou.
Podobné zobecňování je jednoduché? Asi vítr, máchale... Ada s Renaultem je mimo, protože se nezakládá na objektivních skutečnostech. Že Renault měl kdysi před 10 lety výrazné problémy s kvalitou je hezké, ale dnes je sitace zcela jiná.
ano, vcelku souhlas. S tim MB bych si sice až tak jistý nebyl. Mnoho majitelů podle mě přechází BMW Audi podle toho, co se v dané generaci aktuálně lépe vydařilo. Mercedes ale? Tam už to vidím jinak.
Ano, taxikáři jsou věrní. >:-[] Žertování stranou, to chceš říct, že firmy Mercedesy nekupují? V rámci D3 se přebíhá běžně (někde jsou k tomu i statistiky).
Auto úžasné, motor v podstatě bezchybný, ale proč když už natočíte video dáte do pozadí nějaké trapné brnkání na kytaru, místo toho, abyste nám umožnili poslechnout si ten šestiválcový koncert?! :-(
BiTDI mam ve verzi 313k v Allroad - - dotazy:
1. ta nova verze 320k ma jen SW zvyseny vykon, je tomu tak ? nebo tam i neco vylepsili ?!
2. motor je v nizkych rychlostech docela hlucny a pri jemnem rozjezdu z 0 v nem klepne (asi rele ABS-ESP jednotky)
VIZ:
VIDEO(nutno zesillit): www.youtube.com/watch?…
Da se s tim neco delat ? Vyzkousel jsem dalsi 2 jina BiTDI a u vsech to delalo taky.. BMW motory timto nesvarem netrpi...