Vskutku exklusivní text o exklusivním autě. Test dokonale sleduje vůz, věty ševelí jako motor audiny. Musím to napsat - test absolutně věrně odráží charakter ásedmičky, a samotné auto perfektně usazuje v našich hlavách. Už tedy víme jak je to mezi A8 a A7... už víme, co je to QUATTRO a víme také za co diamantoví kovbojové platí dva milióny. Je dobře vědět právě tohle, neb jak jinak najít vztah k autům za dvěpade...
Nejel jsem, viděl jsem. Také na mne ásedmička působí jako vůz o rozměrech snad až střední třídy - nevelký, lehounký, stylový, ikonozní. Ovšem pravda, ta je opravdu tam někde... uvnitř v kabině. A že je to pravda doslova drtivá, to může jistě potvrdit nejedna konkurence.
Tady BRAVO TEST, BRAVO AUDI :yes:
P.S. Nenakoupila redakce nové foťáky? Ty snímky, to je paráda :yes:
Myslím, že redaktor si iniciativně vzal svoje domácí zrcadlo. Takovouhle káru nedostane do ruky každý týden, zbytek roku jezdí v plechovkách typu VW >:-[]
Jinak souhlas, moc pěkně napsaný test. Výjimečně mi tohle auto i zapadá mezi ostatní modely. Což např. BMW 5GT tak trochu nezvládlo.
Tah na A7 je prostě výjimečný - přidala se notná dávka elegance, sportovního ducha. Přitom o co je vůz šmrncovnější než A8, o to je zároveň praktičtější.
To už se vyplatí za tuhle unikátnost pořádně vyždímat konto zákazníka za takové samozřejmosti, jako je clona za cca 4 tis. Kč
Podle mě dokonalé Audi za dokonalou cenu s dokonalými příplatky za vše a pro všechny :yes:
Ačkoliv výše zmíněné 5GT má mé sympatie větší, tomuhle audi není mnoho co vytknout. Za mne jen boční profil - a přitom o ten by zde mělo jít nejvíce. Ten mi zkrátka neladí. Brutální příplatky nechme stranou... PAk už bychom si mohli jen přát boxera pod kapotou a symetrical AWD...
A7 má palec :yes: ale 5GT je mi milejší...
Soukromě bych si ale momentálně vsadil, že jízdní vlastnosti CLS budou vytříbenější...
Prosím až tento vůz testérům přijde pod ruku prosil bych o zvýšený důraz ke srovnávání s touto A7. Tak prosím nezapomente do té doby postřehy, které jste v testu A7 nabyli.
Nechci tu vůbec polemizovat o tom, zda je 5GT dobré či nikoliv. Ale tyhle vozy by měly být oku lahodící. No a 5GT je zkrátka takový výsledek, jako když pejsek s kočičkou vařili dort. I z dobrých ingrediencí vzniklo cosi podivného. Tak alespoň vnímám 5GT já. Naopak z A7 jsem nadšen.
To co jsi právě napsal je pro mě nepochopitelné/neuvěřitelné, ale je třeba si přiznat, že to tak někdo opravdu může vnímat..., jen si troufám doufat, že to nebude většina... :-O
co je na tom nepochopitelne,alebo dokonca neuveritelne? preco mas pocit,ze jeden nazor je spravny,a zvysok nie?
ja nevyjadrujem nepochopenie nad tym,ze tebe sa paci napriklad trojka,alebo x5... 8-s
a aby som ta uplne odrovnal,tak ti prezradim,ze viac ako a7 sa mi paci nove a6 kombi...
Nevim jak Labela, ale me jsi tou informaci o A6 Avant skutecne uplne odrovnal, neb toto auto jeste nebylo predstaveny ani na fotkach a po netu zatim koluji jenom pocitacovy rendery od grafiku ruznych automagazinu. Jestli mas nejaky "insider info", nejlip i s fotem, sem s tim. :-)
To není o žádné správnosti, či nesprávnosti názoru a nevím kde si k takovému pojmenování přišel. Je to především můj pohled na věc. Pokud někomu přijde designově nejpovedenější BMW vůbec, zrovna 5 GT, pak se to u mě prostě neslučuje s představou motoristického "fandy" a už vůbec ne fandy značky BMW, za kterého se taky považuju.
5 GT pro mě do jisté míry popírá tradici a filosofii značky BMW (pomineme-li její úplné začátky výroby automobilů) jako takové..., ale to je především můj osobní názor. A hlavně taky to, co designově odpustím "SUVéčku", případně "MPVéčku", neodpustím "GéTéčku", tím spíš, že je to GT od BMW.
P.S. Tou poslední větou si mě fakt úplně odrovnal, ale asi jinak, než sis představoval... >:-[]
7 na mě působila přesně takovým dojmem velikosti, jak napovídá její označení. Tedy větší než 6 (dosluhující model), menší než 8. Celkově bych ten vjem přirovnal k předminulé generaci Jaguaru XJ - tedy dlouhá, nízká, přiměřeně agresivní - zde samozřejmě v kontextu současnosti. :yes:
Chápeme že podmínky pro spotřebu nebyly laboraotrní ale přesto by údaj o dlouhodobé spotřebě mohl zaznít. Ty ideální podmínky koneckonců nemají ani jiná auta.
Mám totiž pocit, že v nějakém testu jsem se dočetl hodnotu o 50% vyšší než je tabulková... Tak co je kombinovaný provoz reálný řekněme za 10 litrů když v tabulce je 8?
Myslím že za optimální motorizaci se dá považovat 3,0 TDI aniž by kolidovala s naturelem vozu, který se ukazuje být nikterak výrazně sportovním. Na dynamice neubere příliš mnoho zatímco ve spotřebě ano. Akční rádius, cena (nepatrně nižší), hmotnost, to vše hovoří ve prospěch dieselu.
K motoru: Nejdřív jsme si myslel, že bude slabý. Opak je pravdou. Je to optimální motor do takového auta a dává mu naprosto jiný nádech než TDI. K exlusivitě auta se hodí mnohem lépe, než diesel (ikdyž jsou VW diesely vynikající). Je pružný, má krásný zvuk, netrpí nedostatkem výkonu (NIKDY) a je velmi točivý - když chcete.
Převodovka: A7 = 7 S-Tronic, A8 = 8 Tiptronic, to je jasné. Je to výborná převodovka, vůbec netušíte, kdy přeřazuje (ve faceliftované Q7 3.0TDI jsem si myslel, že hladší přechod neexistuje, ale poté, co jsem vyzkoušel tuhle, posunuje se má hranice opět dále) a bleskově poslouchá vaše pokyny v různých nastaveních. Ta převodovka je dokonalost. Nikomu nedoporučuji - pokud jednou bude možnost - brát manuál(zatím není a snad nebude). V žádném případě!
Spotřeba: Klidná jízda 10,2 = cca 10 litrů na 100km. Na papírovku se nevejdete nikdy, zapomeňte. Ostrá jízda kolem 20 litrů na 100km.
Závěr: Kupte si tento benzin. Jezdí sice o 3 litry v průměru za víc jak diesel, ale tady se to opravdu vyplatí! S TFSI budete mít více exklusivity, krásný zvuk, u systému stop-start motor méně trápíte (systém funguje výborně, až na to, že se mu v kopcích nechce vypínat motor, tzn. jen na rovině, co jsem zpozoroval) a spotřeba při "české" jízdě bude kolem 12 litrů. Ano, s dieselem budete jezdit za 9 litrů, možná méně, ale tohle je auto, kde patří benzin. Kupte si diesel A8, nebo Q7, ale berte A7 v TFSI. Vyzkoušejte, budete příjemně překvapeni.
Problémy: Svist nad 120km/h, jak se zde píše. Špatné dovírání dveří (určitě by to chtělo funkci automat. dovírání).
TDI bych nezavrhoval, je v tomhle autě dobře "polezené". Tedy alespoň ta silnější varianta. Má jiný charakter než v Q7. Projev je skvělý, v interiéru se nafta prakticky nedá identifikovat. Navíc má motor ochotu vytáčet se, takže u mě TDI :yes:
TDI vůbec nezavrhuju. Jen se k tomu charakteru lépe hodí TFSI. Ale vůbec nemám nic proti, ani ň. Všichni víme, co bude na zádi A7 napsáno v pravém dolním rohu... 3 písmenka.
tvůj text ti věřím, i přesto ale bude hrát prim nafta - a za mne tvrdím, že to nelze nikomu vyčítat. Jen doufám, že to bude ta silnější... čtyřválcová nafta v luxusním kabriu už trochu skřípe... A u sportovních vozů... No o tom se radši nebavme....
a proč nafta? myslíš že o 2l\100 menší spotřeba u dieselu bude rozhodující?? myslím že pořizovací cena benzínu bude hrát hlavní roli.a jak už píše autor téhle diskuze se zkušenostmi s tímto autem každý kdo se sveze v TFSI a pak v TDI tak zvolí benzín jak jeho projevem tak cenou TDI smete z showroomu !
Prosim tě koukal jsi do ceníku než jsi psal tenhle příspěvek. Koukal jsi na to že TDI je lebnější než benzín. Dokonce by stačilo přečíst můj příspěvek o kousek výš...
TDI jsou ve většině téměř v každém modelu a tenhle zkrátka nebude vyjímkou. A rozdíl ve spotřebě nebude dva ale 4 litry. Při normálním ježdění ne eco-really...
Auto super. Nicméně pořád mi nějak sedí více koncepce interieru dosloužilé a6ky. Interier je ale luxusní, to ano - hodně připomíná pocitově 5er.
Ke spotřebě. S normální jízdou - běžnou, mírně dynamickou, když už takový motor po kapotou, se nedá dostat pod 13litrů. Spíše se jezdí za více, protože ten motor je úžasný. Stejná spotřeba jako u Cayenne S. Ano, dá se dostat i na 10, ale to je spíše mimo realitu.
Pocitově 5er, protože je natočen k řidiči... je to takový... schizofrenický pocit, bohužel.
K spotřebě: záleží jen na tvém chodidle. Fakt. Největší "problem" je ale to (pro spotřebu), že otáčky při sebemenším sešlápnutí letí nahoru jak splašené. Krom toho - rozdíl ve sport a komfort modu fakt funguje.
Inu, je to zajímavé auto, ale s naprosto škaredou zádí :no: To se ovšem dá spravit aspoň tím, že se nechá zadní křídlo vysunuté napořád. Křídlo tam opravdu vyvažuje tu děsnou záď. My opinion.
Jinak interier krása, ale šedou kůži, jakou jsem tam měl já, bych v životě nevolil. Béžová, černá, oranžová, hnědá, ale ne šedá. Hnus!!!!
Nedá se než souhlasit. Nafta do velké "limuzíny" patří, ale tohle auto vyloženě prosí o benzín. Jak říkáš, víc sedí jeho charakteru. Jediná (alespoň pro mě) podstatná výhoda nafty je dojezd. Drobným paradoxem je, že A7 s 3.0 TFSI je těžší než s 3.0 TDI (při shodné výbavě). Chtěl bych vidět tyhle dva motory proti sobě v pružném zrychlení. Jestli TDI dokáže zužitkovat větší točivý moment v širším spektru otáček a dohnat tak 40 kW deficit výkonu, nebo jestli dostane na zadek od kompresoru. Čistě ze zvědavosti.
Na problémy jsou tu naštěstí příplatky :-) Servo dovírání za 15 a skla s lepší zvukovou izolací za 30. (zhruba)
Naprosto s Tebou souhlasím, ale ty udávané hodnoty spotřeby od výrobců mě už vysloveně uráží. Město 10,2, průměrná cca 8,8?? Pravda, nemám zkušenosti s 3.0TFSI co se týče spotřeby, ale když si vzpomenu na audi A4 2.0TSI quattro, co máme ve firmě, která má výkon 200PS, navíc pouze 17" kola o menší šíři, navíc je auto lehčí a ta je prostě schopná dosáhnout spotřeby 8,9 jen dálnici do rychlosti 110 km a to tam nesmí být žádný kopec předjíždění a zátáčky, navíc ve městě nejde pod 10,5 litrů, ať jsem se snažil sebevíc, div to auto netlačil, tak je to pro mě nepředstavitelné až komické. Normální spotřeba v Praze je kolem 11-12ti litrů.
proč by měl? já tam ten Rapid taky vidím, poměrně jednoduchý tvar svažující se zádě je zkrátka trochu podobný a připomínají mi ho dokonce i zadní světla.
PS: vidím dobře
No jasne, podle naznaceny logiky jsou tyhle 2 auta v podstate taky stejny: [odkaz] [odkaz] . Stejna koncepce, reseni zadi a tak, ne? :-)
A7cka mimochodem neni jedinym autem, ktery se honosi "podobnosti" s Rapidem. Podstatne frekventovanejsim tematem v odbornych kruzich je vzajemna podoba onoho socialistickyho sportaku a 911ky, viz [odkaz] .
P.S.: Skutecne kazdy, kdo v A7 vidi Rapid, by mel zajit k ocari. Pokud ovsem zaroven analogicky nevidi napr. v kazdy Fabii Combi M5 Touring. Pak by mel zajit k psychiatrovi. :-)
proč mám pocit, že mi vkládáš do úst, co jsem neřekl? Neříkám vůbec nic o tom, že jsou stejný (nebo že snad i kopírovali) , ale jen, že záď mi ten Rapid prostě (především z některých úhlů) nějak připomíná a za tím si stojím. A k odkazům - ano, jistá velmi malá podobnost tam je...a?...
PS: děkuji za diagnózu, bude stačit očař ;-)
Já bych se jisté dílčí podobnosti až tak zásadně nebránil. Za nepřímého předchůdce A7, lze (po stránce designu) považovat Audi 100 coupé S (první odkaz), který byl, stejně jako spousta dalších podobných vozů, inspirován tehdejším AM DBS (druhý odkaz), tedy především jeho zadní partií.
Aspoň částečnou inspiraci vidím i u kupé Š 110R a později u Š Garde/Rapid (viz odkazy). Navíc se u všech vozů jedná logicky o fastbecky, takže určitá podobnost je hodně pravděpodbná...
Abychom si rozumeli, mne je samozrejme jasny, ze stejnej typ karoserie u 2 aut je cini z principu v leccems podobny. Mam ale za to, ze tady v diskuzi se potkavaj lidi s hlubsim zajmem o auta, nez aby tady ventilovali myslenky ve smyslu "jé, A7cka ma zadek jako Rapid", kdyz nic jinyho nez podobnej typ karoserie je nespojuje. To bychom pak skutecne mohli rikat, ze Trabant byl jako Volvo P1800ES, pripadne dotazeno ad absurdum, ze Fabia Combi je jako M5 Touring.
Kazdopadne diky za odkazy, az na Rapid jsou to vsechno krasny auta. Jeste doplnim, ze inspiaci A7cky bylo krome 100 C1 Coupe i 100 C2 Avant (viz [odkaz] - doporucuju zkouknout, k tomu Coupe je tam fantasticka galerie) a ze Audi se k tomuhle designu jeste v mezidobi vratilo v podobe Audi Coupe ( [odkaz] ). Jo a prakticky ve stejnou dobu jako ten Aston spatril v Americe svetlo sveta tenhle krasavec - [odkaz] (schvalne, jestli ho poznas, je to ultralehky :-) ), takze tezko rict, kdo se cim inspiroval.
nechápu, co je špatnýho na tom, že jsem (nejen já) vyjádřil subjektivní názor, a to ten, že zadek mi v kombinaci se zadními světly připadá podobný. Rozhodně mnohem víc, než Fabia combi a M5 touring. 8-s
Klid, beres to moc osobne, navic ta moje replika nepatrila jenom tobe, ale dalsim dvoum diskuterum s podobnym nazorem. Nemuzu zkratka dopustit, aby moji oblibenou Audinu nekdo srovnaval se "sportovni" odvozeninou nejhorsiho a nejosklivejsiho auta, ktery kdy Skodovka vypustila. ;-):-)
Zase nemůžem dávat do souvislosti všechno se vším. Podobnost dobových dvoudveřových fastbacků je do jisté míry přirozená. Tvůj Mustang (1968) z odkazu nemá např. dost podstatné prosklení za pomyslným B sloupkem, ale hlavně je zřejmou evolucí starších Mustangů, tedy především fastbacku z r. 1965, GT Fastbacku z r. 1966 a Shelby GT500 z r. 1967, viz odkaz...
presne tak...mne sa na A7 nepaci hlavne ten zadok, totalne nemoderne mi to pride, nie je to vobec sportovo-elegantne, je to tazkopadne jak svina...a takisto ten predok sa mi zda taky, ze uz nevedeli co tam nove vymysliet...A5 Sportback je este ok i ked ani tam mi nesedi to zadne megaokno, ale aspon ma krasny predok. Pre mna ostavaju najkrajsie Audi A4 a A5
To je fakt, ale Fiat 500 je úplně originální. Mimo MB SLS si nevzpomínám na jediné německé retroauto, které by se za posledních 15 let sériově vyrábělo. A to se s SLS dostali mnohem dál než na skorokopii originálu.
Mé setkání bylo velmi letmé, ale snímky z testu jen přiživily můj velmi kladný dojem. Docela se těším, až uvidím nějakou v jiné, než černé barvě, abych se mohl ujistit, že barva nestojí za estetikou A7. Dovolím si odhadnout, že bílá tentokrát nebude to pravé ořechové.
... opravdu ošklivou zádí. Když pomineme tenhle fakt, pak tu před námi stojí fakt krasavec a s tím třílitrovým TFSI to musí být paráda. Jak už tu někdo psal, k tomuhle ten benzín prostě sedí a ačkoliv si nedělám iluze, že v našem ropostátě bude hrát prim diesel, tady má šanci benzín minimálně vystrčit růžky - přejme mu (i nám) to ;-)
Představte si to.. Uvidíte přijíždět A7, oku lahodící příď Vás zaujme a zrovna když Vás bude majestátně míjet, prohrábne řidič plynový pedál, benzínoví turbokoníci zavelí vpřed, vy zavřete oči (nechcete si přeci kazit dojem tím zkaženým zadkem) a vychutnáte si ten koncert... :-)
Já bych to viděl takto: Ve zpětném zrcátku vidím na mě padající mříž od kanálu, ale kyž mě to naštěstí mine, tak zjistím, že to byl jen vytuněný Rapid.
Hlásim sa do skupiny. :-) Celé auto je jednoducho fantastické, z "bežnej" automobilovej produkcie (nemyslím superšporty, ani Aston Martin a spol.) je to asi najkrajšie auto posledných rokov.
A z tohto pohľadu si svoje označenie kupé skutočne zaslúži: [odkaz]
V ničom nezaostáva za skutočnými kúpé: [odkaz]
Na fotkách se mi záď moc nelíbila. Z úhlu pohledu pětiletého kluka nic moc. Ale z perspektivy 185 cm vysokého chlapa fakt krása. Rozhodně se mi líbí víc než první generace CLS. Nové jsem na živo ještě neviděl. O 5GT radši nemluvit, to je podle mě třídní ošklivka Betty :-) (Samozřejmě chápu, že 5GT není přímo ve stejné třídě, ale čtyřdveřová šestka asi nebude liftback, takže 5GT má k A7 celkem blízko.)
Pro mě stejná situace jako s předkem 1er - ta z přímého pohledu vypadá (na můj vkus) strašně vyjukaně. Ale když se k tomu autu člověk postaví, tak vypadá daleko lépe.
Jasně, dyť ten zadek je celý Superb, že "Mi To" nedošlo hned! >:D:yes:
P.S. Chtěl jsem se nejdřív zeptat, kterou generaci a jestli kombi, nebo sedan, ale v tomto případě je to úplně jedno, stejně "podobné" jsou na A7 všechny verze Superbu... >:-[]
To je fakt novinka Šušu, tyhle profláklé marketingové masírky si strč za klobouk, a přečti si někdy profesionální srovnávací test různých 4x4 (např. poslední německý AMuS) v reálných! podmínkách, klidně i těch nejtěžších zimních, ale reálných... ;-)
Vytáhni šušně, zamáčkni slzu a radši se koukni na pořádnou techniku
[odkaz]
Nepotřebuju se nechávat masírovat ani zde ani nikde jinde nějakým rádoby profitestem a ještě k tomu v reálných podmínkách, no fuj >:D
Nevim, kdo tady prvni blabolil o nejakym quattru. Zajimalo by me, proc ma ta A7 zadek z 10let staryho Leona, osklive a jeste nefunkcni :no:
Pokud chceš se svým vozem jezdit převážně po podobných "předváděcích" rampách, pak hledej podobně profláklé odkazy dál, já jezdím s auty (konzervativně) především po veřejných komunikacích...
Tvá objevná připomínka 10 let starého Leona jaksi postrádá smysluplnou souvislost. Čtyřdveřový fastback dělala třeba Tatra už před 77 lety (T77), takže těch 10 let je relativně pouhý okamžik... ;-)
Ale odpovídající podobu nicku sis ke svým reakcím rozhodně vybrat uměl...
Nemluvim o nejakym fastbacku, nebo jak to honosne nazyvate. Mluvim o tech svetlech, ja vim ze fandove koncernu jsou designove zaslepeni a nevidi to >:D
Uz Ti ale rozumim, na okrsky pro konzervativniho ridice neni zapotrebi vyspele techniky.Ono popravde kdyz to nic neumi, apson to nic nepoosere, co. Jen se Te jeste zeptam, Audi nam vali do hlavy reklamu, naskok diky technice a VW naskok diky myslence? Nejak ty koncernovy herky nesleduji, ale abych v tom nebyl uplne mimo.
Co takhle neco na okrsky:
[odkaz]
Zdravim, tak ano aj nie...je to samozrejme PR, kde BMW zneuzilo tak trochu audi, no ale preto, ze naslo jeho slabu stranku...to iste by spravilo Audi, ak by ju naslo u BMW, bohuzial konkurencia je tvrda a kazdy ide po kazdom...
Audi uz ani pre mna nie je majstrom 4x4, jeden test hovori to, iny zase ono...no aj tieto PR akcie maju nieco do seba a o niecom vypovedaju. Ok, ak chces realne podmienky, ze taketo zavahania ta absolutne netrapia tak to OK - beriem, je to aj rozumne, no naozaj je audi neohrozene v realnych napr. ako si spominal zimnych podmienkach?? odpoved nie, pozri si tento velky test pohonov 4x4, ano niektore discipliny su viac zabavne ako realne, no vypoveda to o pohone 4x4, som za odhalene kazdej pre a proti z kazdych uchadzacov, tak preco nie?
Ten test z odkazu vemi dobře znám, není sice úplně profi, ale je převážně dělaný v reálných podmínkách (na rozdíl od PR ramp) a je to přesně jeden z těch testů, který závěry těchto PR akcí vyvrací, viz zkouška rozjezdu na zledovatělém povrchu pro jednu stranu vozu... Závěr tohoto testu rozhodně není, že by měl jakýkoli z testovaných systémů 4x4 nějakou zásadnější slabinu proti jinému. A přesně pravý opak tvrdí tyto PR akce nejen BMW... ;-)
Asi tak, no zase treba uznat, ze na tej PR akcii boli SUV a tie by mali zvladnut viac ako len jazdit po zasnezenej ceste, cize testy na protiprekls tu uz su na mieste. Uznavam, ze vela majitelov to nezaujima a nevyuziju to auto v terene, no ja som jeden z tych blaznov co ano :-)
Viděl si přece v tom testu, že při rozjezdu na jednostranně zledovatělé vozovce nemělo quattro (proti ostatním systémům) žádný handicap, což přesně odporuje závěrům těch PR akcí. Kdo má větší teréní nároky, dává logicky přednost offroadům (a to nejen k vůli térenně schopnějšímu 4x4), nebo si vybírá, v tomto ohledu, ultimativnější verze SUV, jako je třeba Touareg II s 4XMotion, který má mezinápravový diferenciál s možností 100% uzávěry, uzávěru zadního diferenciálu a redukční převodovku. Stoupavost Touaregu 4XMotion je 45° (100 %).
Ale proč by něco podobného mělo mít běžné SUV, které se mimo zpevněnou cestu vůbec nepodívá...
Vsetci tu kecate o kravinach" a la realnych podmienkach". Viete co su realne podmienky?
Tuto zimu som siel s otcom v Chryslery Grand Voyager 4x4 s Prahy na vychodne slovensko (Michalovce) 26 Decembra, cestu sme spravili za 7 hodin a vytiahli sme medzitym 4 auta, jedna A4 Quattro, Santa Fe, Feldu a Octaviu 4x4 ktore skoncili napriek "inteligentnym 4x4 systemom" v priekope/pri priekope/v zaveji.. Mozte mat aj najlepsi system ale pokial je vodic proste 0 tak mu ani ten nepomoze, nas stary voayger prebiehal na zasnezenych cestach jedno SUV za druhym ci uz Touareg alebo Q7 alebo boh vie co ine.
Moj otec najazdi tak 100 000km rocne, kazdu zimu taha (kedze ma strasne socialne citenie) ludi zo zakopoch a kazdu zimu ukazuje panom i ich 4matic, quattro, x-drive ze tie systemi polozi v realnych podmienkach obycajny voyager 4x4 s fakt dobrym soferom.
und die Moral von der Geschicht: fahren kann man, oder nicht :-!
Tady je zásadní problém, čtyřkolky vedou řadu řidičů k riskantní jízdě. To jsou kolikrát ti, které pak taháš ze škarpy. A že někdo jede s SUV pomalu, to spíš kvituju. Pohon všech kol není samospásný. 2.5 tuny je 2.5 tuny.
Nejvtipnější na tom asi je, že A7 (o které je tento test) používá poslední generaci quattra (tedy korunový převod místo Torsenu), takže i tuhle blbou rampu vyjede.