Audi A8, které prošlo minulý rok modernizací, je již samo o sobě velmi luxusním vozem. Pokud však chcete víc, zvolte verzi Long a paket Audi design selection.
No nevím, pro mně je tohle auto z D3 jednoznačně nejkomplexnější limuzínou. Má špičkové motorizace, v naftě a i v benzínu. Má nejlepší převodovku. Nejlepší interiér.
Slušel by mu jiný podvozek než vzduchový, ale jinak je to pro mně jasná volba.
Čtyři a půl hvězdičky? U mně za pět.
Pro mě je teda zklamání to chování podvozku na nerovnostech (jenom z testu,nejel jsem s tim), jinak souhlas, taky se mi dost zamlouvá.
Akorát mi teda neni úplně jasný, kdo by si ho koupil mimo státní správu - na osobní používání to neni (cafra, nebudu si přece připadat jako lepší taxikář, v tom elku:)) a nechat se vozit.. no vlastně, proč ne.
Předfaceliftovou verzí s tímto motorem a v L verzi jsem v září najezdil asi 3.000 km (půl po česku a po půl po německu) a že by se choval nějak nestandartně na nerovnostech, toho si nejsem až tak vědom.
A kdo by si to koupil? Jezdil jsem s tím sám :-) a když jsem vezl nejen sebe, ale i někoho z rodiny, tak si připadali o poznání lépe, než v normální A8.
Jasně, musí to bejt parádní svezení.. ale neříkej mi, že kdyby sis kupoval nový luxusní auto za 4 mega pro ježdění sám/ve dvou, že si koupíš šoférskou limuzínu s masáží vzadu a ne třeba, co já vim, CLko/S coupe:)
4 a pol hviezdy mal aj vladca sveta mercedes S ( v ramci triedy ).... takze pochybujem ze Audine daju viacej ;-)
jasny kral triedy je tu S-ko ak neratame ultraluxusne a drahe maloseriove rollsy a bentleye a nejake dalsie uzkospecializovane alternativy ako rapide alebo panameru.....
Audi je po komplexnej stranke vlastnosti ktore si vymenoval mozno najvyvazenejsie ( aspon na papieri ) ale podla mna ten jeho dizajn je uz az moc nenapadny a vedla XJ alebo S-ka aj malo reprezentativny
Vládce světa dostal ve srovnávacím testu na pr... i od přestárlé 7čky. Vládce světa
s mizernou převodovkou, jedním dieselovým motorem v jedné výkonové variaci...
To víš, někdo k podobným autům nemá moc co říct (míním sebe) a tak mlčí, jinej, vědom si svých bohatých zkušeností (vždyt se s auty v této kategorii něco najezdil ;-) ), prostě ví svoje. >:D Není nad podložený názor. :yes: >:-[]
Sorry ale BMW moc luxusní limuzíny neumí. Nelíbí se mi design. Teprve poslední 7ma se mi opravdu líbí, nicméně se mi stejně líbí víc Audi A8, protože je opravdu propracovaná do detailu. Když se na ní podíváš zvenku, má krásný jednolitý design. A to se dá říci už prakticky od první verze A8, né li již od verze V8. Audi nedělá nic přehnaného. Zachovává si vlastní identitu a i díky tomu jsou tyhle auta opravdu líbivá svou jednoduchostí ale současně promyšleností. Když se podívám na starší BMW 7, tak to vypadá, že předek navrhoval jiný návrhář a zadek taky. Přesně takhle na mě to auto působí. Ten kufr s nadkufrem vypadá fakt hrozně. Nechápu, jak tohle auto mohlo vyjet z linky s tímhle designem. Ale je to samozřejmě věc názoru. Já si nedávno koupil svou vysněnou A8 a jsem s ní opravdu spokojený. Nádherný interier, ačkoli mám verzi před Faceliftem, jsem tím autem doslova nadšený. Mám sice jen 3,0 TDI ale jsem s tím fakt spokojený. Tenhle motor jsem měl už ve své starší A6 a měl jsem trochu obavy, jak tohle skoro 2 tunové auto s tím pojede ale ty koníky navíc jsou znát a hlavně 8kvalt dělá z tohoto auta lepší motorizaci, než byla starší A6 se stejným motorem. jezdím s tím autem do práce přes půl Evropy a na jeden zátah s ním jedu 900 km a to auto mě prostě dostalo. To ticho v něm, skvělé sezení, skvělá muzika. Tohle všechno s téhle cesty dělá opravdu příjemnou záležitost.
Esko je mistr jedné polohy, esence konejšivé limuzíny, bohužel ne všem to stačí, pokud někdo chce, aby i takto velké auto umělo kromě komfortu fungovat i jízdně, pak musí jinam, A8 je z mého pohledu nejlepší koktejl, sedmička trochu ztrácí v opulenci ale jízdně funguje, a pak je tu ještě černý vzadu v podobě XJ, které jezdí nejlíp ze všech, ale doplácí na nedotažený vnitřek, marný infotainment a pár dalších drobností, které se v této třídě těžko odpouští.
V8 TDI je takový dinosaurus, že má stejné zrychlení jako RS4, o desetinku pomalejší než 760i (šestilitrový dvanáctiválec) a nějaká turbíčka v 50d se na něj vůbec nechytají. Ono celkově diesely v A8 jsou velice rychlé, již základ v podobě 3.0TDI (184kw) položí na kolena většinu HH.
Děkuji za reakci (tady se jí člověk většinou moc nedočká :D). Nemyslel jsem to tak útočně, jak to asi vyznělo, ale spíše jsem chtěl vypíchnout to, jak se Audi dieseli v A8 povedli.
Na rovině o 3,0 TDI není sporu, tam se dá užít výkon v plné šíři, ale na okresce bych tak jistý proti HH nebyl, všechno co má tento motor od audi, tak to bojuje s velkou hmotností v přední části. Shodou okolností pořád ještě mám o tři roky starší S4 V8, a přestože je to samozřejmě qutattro, tak na členité silnici od jisté hranice je cítit jak to auto bojuje s vlastní hmotností, připomínám že mluvím o členité silnici.
To je samozřejmě pravda, hmotnost se neschová. Byla to spíše narážka na to, že auto označovaná jako Hot jsou stejně rychlá v přímce (jediný porovnatelný parametr) jako základní (150kw verzi nepočítám, tu si koupí snad jen firma pro manažera kontroly dojení) diesel.
Jj, ono taky hodnotit tuhle A8 jen z hlediska dynamiky je nesmysl, na to je něco menšího. Kombinace kvalitního vnitřku, plus relativně velmi dobrá ovladatelnost - to je hodně neprůstřelný bonus audi. Tady je navíc výkon.
Nevěř slepě všemu, co se kde píše... u VW Touareg s tímhle motorem se uvádí hodnota zrychlení 5,8 a v reálu je to 6,5. Nedivil bych se, kdyby to bylo tady podobné. Motor je to velice dobrý, nicméně lhaní v těchhle hodnotách není nic výjimečného.
Psát tady u toho V8 TDI cokoliv o 760i je úplně mimo mísu. Zrychlení 0 - 100 je naprosto nic neříkající údaj. Každý jisto jistě odtuší, že zejména v rychlostech 100 a výše se V8 TDI ABSOLUTNĚ nechytá, píši z vlastní zkušenosti o 760i před faceliftem a aktuální A8. Ta se dokonce nechytá v rychlostech nad 100 na verze 50i.
nechce se mi verit, ze by auto s takovym vykonem a krouticim
momentem bylo nad sto km/h uplne marne:) vsak to ma parametry
lokomotivy, a musi to jet bez omezovac i tri sta..
S těma 300 km/h si člověče nejsem jistej. A nikdo neřiká že je nad 100 km/h marný, jen že 760i nebo 750i sou prostě rychlejší.
Tady nejsme v kategorii kde je nutnost šetřit za palivo, taky myslim že S8 je jasně lepší volba než nafta
Žiješ v přesvědčení že 385 koní z Ingolstadtu je jasně lepších než 450 z Mnichova? >:-[]
Před loňskym přidánim výkonu byl rychlejší dokonce i fakt trochu línej Lexus LS hybrid :-)
Zřejmě naráží na starší verzi 50i, kam BMW nedalo twinscroll turbodmychadla. Tenhle omyl napravili až s 6GC a posílením na 330 kW (a nějakou dobu trvalo, než se tahle evoluce dostala do všech modelů), pokud se nepletu.
tady jsme si nerozuměli. Já celou dobu píšu "ve srovnání s 760i", když jsem reagoval na "V8 TDI je takový dinosaurus, že má stejné zrychlení jako RS4, o desetinku pomalejší než 760i (šestilitrový dvanáctiválec)..." tak jsem reagoval zkušeností, že na 760i se zejména v dálničních rychlostech tady to 4.2 tdi absolutně nechytá (a údaj 0-100 je v určitých situacích, jako je například tato, naprosto nic neříkající o skutečném charakteru vozu)
Jinak netvrdím, že je motor 4.2 tdi v rychlostech nad 100 marný. Není.
Ještě jsem tady pak zaznamenal tvrzení, že 750i je líná, nebo tak něco. Nemyslím si. 330kW tomu sluší a jede to slušně a rozhodně kultivovaněji než ta nafta (jinak srovnatelně - subjektivně). Sám teď jezdím v 550i, a tady cítím, že mám svižnější svezení než v A8 s tím 4.2 tdi.
Jinak, samozřejmě, 7er aktuálně tahá za nejkratší provázek a v tuto chvíli je asi nejméně racionální volbou (snad jen ta nabídka motorů mi připadá nejlepší), ale, pokud se nepletu, snad příští rok představí novou generaci.
Ono by to nejdřív chtělo definovat jakou typickou hodnotu má "dálniční rychlost" a asi bude mít jinou hodnotu u nás a jinou třeba v Německu. Dále zkus definovat, co si máme konkrétně představit (jakou "míru rozdílu") pod pojmem "(se) absolutně nechytá"?
Co se 750i týká, dá se s tím docela souhasit, ale když už, tak bych A8L V8 TDI jízdně vůbec nesrovnával s 550i, ale logicky se 750Li. Když už "mícháme paliva", zůstaňme aspoň ve stejných třídách.
Jel jsem s 550xi, jel jsem s 750i před faceliftem. Obě mně zklamaly. Zrychlení na stovku tam bylo nepochybně přes 5 sekund. Čekal jsem raketu a byl jsem z dynamiky vysloveně
zklamaný.
Navíc jsou ty motory tragicky poruchové, nevím, jestli se to tobě vyhnulo, ale spousta motorů 4,4 biturbo se nedožila sto tisíc km. Mluví se o tom motoru jako o nejhorším, co teď BMW vyrábí...
Jj kam jen ten svět spěje když benzínová V8 nevydrží už ani sto tisíc km ;-\
A prosim tě kde se vo tom mluví? Já mám komedie rád, tam bych určitě zašel >:-[]
S tou dynamikou nevím, 50i jede jak má, vzhledem k číslům, ale s poruchovostí má Mig pravdu, aktuálně je to nejhorší bmw motor, výměny kolem sto tis. km jsou celkem běžné, většinou to řeší kulance, ale i tak, za ty love, nová verze, letošní, má tragickou spolehlivost řešit, uvidíme.
Na d-fens byl o tom docela dobrý článek: Bavorské motory: Z vrcholu přímo do propasti
edit: nejde mi to nyní spustit, tak namůžu hodit link, ale dohledat se to dá snadno
Zkusil bych us fóra, tam je těch motorů nejvíc, ale obecně tyhle věci se dozvíš nejspíš od svého mechanika/serv. technika, samo že nikde nevylepují oznámení na sloupy. U těch motorů odcházejí vstřiky, hodně z nich nepřejde přes sto tis. bez toho, aby se nějaké nemusely měnit, horší je problém s praskáním bloků, zřejmě je potíž motor uchladit, začnou žrát olej a přidírají se.
Dík už vím kdo Mentuli je [odkaz] Právě to že od něj čtu takhle brutální odstřel ale nikde jinde sem v dnešní snadno zveřejnitelnejch informací nic podobnýho nenašel mě trochu udivuje Třeba vod Martina Vaculíka vim vo problémech s B47 ale vo tomhle ani nepíp. Mentuli to prezentuje jako masovej problém ale to fakt nevim. Při trochu větších trablech jako byly s TSI nebo THP se to prostě nedaří utajit a rozkřikne se to nejen na webu ale dostalo se to i do tištěnejch médií. Vodkud máš to s tou letošní verzí co to má řešit? Že maj hotovej novej R6 třílitr s označenim B58 sem už slyšel stejně jako že by snad měla vznikout nějaká úplně nová verze S63 pod taktovkou M divize tak třeba se to tim pořeší, jestli je teda co řešit
článek na D-F jsem četl s velkým zájmem, je tak měsíc starý, tuším... Docela mě polekal.
Já najezdil s 550i před fl asi 150.000 km a bez problémů uvedených v článku,
po fl zatím 55000.
pro whitelabel - nic ve zlém, ale nehodlám definovat ani jeden z těch pojmů, každý myslím pochopil, co jsem se snažil sdělilt.
Uvedl jsem zkušenost i se 750i, nic nemíchám.
Pokud by tě zajímalo něco konrétně, nemám problém s odpovědí, ale nebudu tu začínát ani s exaktními definicemi, ani s flame war.
No já si hlavně myslím, že tahle debata je vhodná, když budete porovnávat dejme tomu RS6 třeba s nějakou Mkovou 5kou. Uvědomujete si vůbec, že se bavíme o segmentu luxusních limuzín. Ve své podstatě jste mě tady přesvědčili o jediném, což si myslím už dlouho. Mercedes je především o tom luxusu a pohodlíčku. BMW je zase především o tom sportovním charakteru a Audi je takový rozumný kompromis mezi tím luxusem a sportem. Takhle na mě vždycky Audi působili vzhledem ke své největší konkurenci. Jinak porovnávat Benzínového max Bavoráka s Dieslovou Audi je ve své podstatě veliký klad Audi. Ale měli by jste porovnávat diesel s dieslem, nemyslíte?
Svez se s 50d, který technicky vyniká použitím tří turb a pak s tímto V8 TDI. Velmi rychle (i přes svůj "vrozený" odpor ke všemu koncernovému) pochopíš, co je v reálném světě podstatnější pro řidiče/majitele podobného vozu.
Neznám údaje u týhle aktuální verze u který srovnali výkon právě s 50d ale do loňskýho podzimu byla právě 50d rychlejší než 4.2 TDI >:-[]
A rozumnej řidič/majitel podobnýho vozu sahne v týhle třídě radši po benzínu a je jedno jestli po S8, S500, XJR, 750i nebo 760i :yes::-)
Záměrně jsem napsal, ať se jde svézt, ne čučet do papírů, o čemž je hlavně právě i tvá reakce.
V téhle třídě se logicky hraje mnohem víc na pocity, než na papírové hodnoty, nebo stopky. Ondra to v textu testu vystihl naprosto trefně a s přehledem:
"Ostatně úroveň zrychlení je taková, že marně vzpomínám na jiný naftový automobil, který by dokázal téměř z jakékoliv rychlosti vystřelit tak nenuceně, ale intenzivně. Velký objem a osm válců se jednoduše nezapřou, takže tam, kde se třikrát přeplňovaný bavorský agregát naléhavě snaží posunout vůz vpřed, si osmiválec Audi jen odfrkne a s návykovou nenuceností teleportuje celý kolos vstříc horizontu.
Přitom se jedná o velmi kultivovaný agregát, který jde více slyšet snad jen ve městě, jinak ztichne téměř úplně, a když už něco slyšíte, nejsou to žádné pazvuky, ale líbezné bručení osmi válců." :yes:
Bezva. Tak přestaň psát propagační texty na TDI a zkus svou teorii aplikovat na sebe a svez se nejen naftou ale hlavně pořádnym benzínem. A budeš čumět. Když de totiž vo ty pocity který sou fakt nejdůležitější na čemž se shodneme nemá nafta prostě šanci. Vivat benzín ať žije V12 :yes: >:-[]
Kličkuješ jak zajíc při honu. Co už ti taky v tomto případě zbývá...
Logicky porovnávám vrcholné diesely, tedy na jedné straně aktuální 4,2 TDi v A8L a na straně druhé 50d v 750Ld.
4.2 TDI překonává 50d i na papíře (výkonem, krouťákem, zrychlením), ale to není NIC proti rozdílu při reálném svezení, viz text který jsem citoval.
Benzínový (šestilitrový) V12 je benzínový V12 (jestli o tom náhodou nevíš, jsou i čtyřlitrové benzínové V8), ale třeba při dálničním provozu bude rozdíl (proti V8 TDI) v užitné hodnotě (včetně komfortu a kultivovanosti) minimální vzhledem k velmi rozdílným cenám nejen pořizovacím, ale i provozním.
Ty si na honu nikdy nebyl viď? No možná za zajíce >:-[]
Fakt bys měl přestat hulit, pak by se ti snad nestalo že v jednom příspěvku bájíš vo pocitech z jízdy a v dalšim se mě snažíš přesvědčit že mezi naftou a benzínovym V12 je vlastně naprosto minimální :-)
Je mi u zadku jestli je 4.2 TDI vo fous lepší než třílitr BMW, v týhle třídě je jasnou volbou benzín. A když chceš šetřit tak klidně V8 kterejch sem myslim vypsal docela dost, myslim že dokonce všechny. Ten V12 je jen bonbónek třešnička pro ty nejnáročnější.
Jeslti tu má někdo z nás problém s chápáním psaného, tak já to určitě nejsem.
Co jsem asi tak jiného myslel tím: "Benzínový (šestilitrový) V12 je benzínový V12 (jestli o tom náhodou nevíš, jsou i čtyřlitrové benzínové V8), ale třeba při dálničním provozu bude rozdíl (proti V8 TDI) v užitné hodnotě (včetně komfortu a kultivovanosti) minimální !vzhledem k velmi rozdílným cenám nejen pořizovacím, ale i provozním.!" ?
Nejdřív zkus vždycky myslet a pak teprve piš, naopak ti to moc nejde.
Ještě jedna citace z testu pro tebe na závěr:
"Ještě koncem milénia byla volba takovéhoto typu auta s naftovým motorem brána jako něco nevhodného, nyní se ale dá najít pramálo důvodů, proč dát přednost benzinovému osmiválci před tímto naftovým. Vždyť zrychlení dieselu z nuly na sto kilometrů v hodině proběhne jen za 4,7 sekundy, agregát je nadmíru kultivovaný bez jakéhokoliv klepání či pazvuků a přitom ještě ušetříte za palivo. My jsme v testu jezdili za 11 litrů na sto kilometrů, klidnou jízdou mimo město se ale dá spotřeba udržet pod osmi litry."
Myslíš to 4litrový benzínový V8 který sem skoro přesně před hodinou doporučoval jako jasně lepší volbu než TDI? >:-[]
Nikdo neřek že nafta je nepoužitelná. Ale ty sám si zdůrazňoval důležitost pocitu a tam je benzín prostě lepší :yes::-)
"Jasně lepší volba" je samozřejmě nesmysl, protože tak černobílé to není ani náhodou, ale chápu, že pro tebe bude každý, kdo dá přednost V8 TDI před V8 TFSI, za hlupáka, který se tě omylem nepřišel zeptat na to, co je "jasně lepší volbou".
Jak píšu, běž se nejdřív svézt a pak se o tom můžeme racionálně bavit.
Zatím si s tebou můžu psát maximálně tak o tom, že zatímco V8 TFSI má + 37 KW, V8 TDI má pro změnu + 250 Nm...
Ne náhodou tím silně připomínáš Kylie, která aniž by někdy s V8 TDI jela (což několikrát sama přiznala), vždycky přesně věděla, že určitě nemůže být až tak dobrá... :*) >:-[]
P.S. Ke tvé editaci - pocitově je rozdíl mezi 50d a V8 TDI mnohem větší (samozřejmě jasně ve porospěch V8 TDI), než mezi V8 TDI a V8 TFSI, ale to je přesně to, co z papírů nevyčteš.
Ale prd je to lepší volba...
Ve firmě máme tahle auta (předface) jako expresy na cesty do NL a po CEE, takže se pohybujou na dálnici v rychlostech okolo 180-220 km/h. Myslím, že tohle je pro D3 nejobvyklejší použití. Na palubě je ticho, klid, i v téhle rychlosti to tahá jako praštěné - takže co ti navíc přinese benzinová V8/V12? Kromě toho, že to při 200 km/h pojede za 20. Na pocity není nikdo zvědavej, ta auta slouží jako náhrada TGV nebo letadla.
A prosímtě Kajlí, piš "doporučovala".
To jako vážně? Já znám holku s šestiválcem která běžně jezdí 180-220 km/h na palubě ticho, klid, i v týhle rychlosti motor táhne jedna radost a je to jen třílitr - takže co ti navíc krom vyšší spotřeby a nákladů přinese V8? A bacha, tohle je skutečnost! >:D
A prosim tě neřikej mi Kajlí, Kylie fakt nejsem >:-[]
S aktuální S8 mám najeto pár tisíc, a před pár týdny jsem honil po autobahnech i S7. Ono to mimo dálnice ani pořádně nejde, při výkonech, které přeplňované V8 dnes mají, a když to vezmeš komplexně, tak ti ten motor v autě typu A8 prakticky nic navíc oproti V8 tdi nedá, v S7 je víc slyšet, zvuk pod plynem je fajn, ale v S8 už to takové divadlo není a V8 tdi nezní o mnoho hůř, vím rouhání, ale tak to prostě je. Zátah pocitově lepší u tdi, pro limo je to prostě lepší volba i vzhledem k ekonomice provozu, jet s S7 za 45 litrů není žádné umění, s V8 tdi to nejde.
Ještě taková zajímavost pro tebe, dostal jsem se "do křížku" s TT RS a byl jsem překvapenej, jak ji S7ka vyprášila, od dvou set nahoru se nechytalo dost výrazně, tam už se větší výkon projevil, přesto bych tipoval, že díky výrazně nižší váze bude TT vyrovnanější soupeř. ;-)
Tak v rychlostech nad 200 mě to nepřekvapuje (ten výkonový rozdíl tam nemůže smáznout pouze rozdíl jejich hmotností), nehledě na to, že dnes už na to "vyběhlé" TTRS stačí i aktuální TTS s R4. Ale zajímalo by mě, kde (typ silnice) ses s ní dostal do křížku?
Tak pro méně chápavý, nejsem Kylie. Jasný?
Bavíme se vo motorech a jen sem použil stejnou argumentaci. A navíc je to fakt pravda. Jinak pokud vim Citrón už je prodanej a než přijde nový auto jezdí právě AMG >:-[]
Tak já nevím, jak ti zrovna Buřtík říká, ty hérečko.
Tvoje příspěvky potkávám na Lidovkách a tady cca od roku 2006, věř mi, že za osm let si člověk tvůj styl psaní zapamatuje. A když se k tomu přidá chronická nenávist k Audi, láska k Alpině a Citrónu, uznávání Vaculíka jako absolutního arbitra, grafomanie a "společná známá", už nic víc vědět nepotřebuju.
Takže tak, pac a pusu.
Tak verze pro hodně zabedněný. Nejsem Kylie! A s Martinem sem jí seznámil já osobně, psali spolu vo cépětce. A jo přes něj moc vlak nejede. Alpina je super, Citrón je mi podobně volnej jako Audi. A nic proti gayum ale zkoušej to radši na někoho jinýho, mám fakt hodně jiný preference >:-[]
Re: Tahle A8 je rozhodně lepší než nějaký Ghost od BMW, nebo
No, to je ovšem ekonomická úvaha člověka, co na RR nemá :). Všechna auta této kategorie jsou extrémně nadhodnocená a v podstatě to jsou vyhozené prachy, ale o tom to jaksi není.
Re: Tahle A8 je rozhodně lepší než nějaký Ghost od BMW, nebo
Mě na Ghostu vadí nejvíc ,že z něho nemám pocit Rolls Royce, aproto je předražený nejvíc, platí se tam za Image ,která tam není a to je hloupé
třeba Phantom je ještě dražší a s Phantomem problém nemám o něm není pochyb že to je Rolls Royce
kdežto s Ghostem mám problém, nedokážu uvěřit ,že to je Rolls Royce, protože to žádný Roll Royce není, je to akorát předražené BMW a ani BMW nechci takže A8 je jasná volba ,není co řešit
Re: Tahle A8 je rozhodně lepší než nějaký Ghost od BMW, nebo
Nemůžu soudit, nejel sem s nim ale za prvé mi srovnávání Rollsu s benzínovym V12 6.6 litru a naftový Audiny přijde dost mimo a za druhý tvůj pocit vs test [odkaz] :-)
A co se cen týče viz nomises 13:53
Re: Tahle A8 je rozhodně lepší než nějaký Ghost od BMW, nebo
jenže A8 jak už nahoře psali je náhrada za vlak,letadlo , prostě spotřebák co má jezdit rychle a daleko a ne nic v čem si připadáš vyjímečně a chceš být středem pozornosti a neřešíš věci jako koupit toaletní papír nebo spotřeba tvého RR ghost >:D A8+TDI ať je to long a má to masérku na zadním sedadle pořád to bude služebák , pracovní auto, pohodlný rychlý dálniční koráb pro úředníka z bruselu nebo ředitele zeměkoule co jede zachránit svět ;-) a i tomu je fuk za kolik to auto zrychlí na stovku ten většinou ani neví co to auto má za motor ...
Re: Tahle A8 je rozhodně lepší než nějaký Ghost od BMW, nebo
Ono, nemecka pritomnost v Bentley a Rolls Royce tym znackam technologicky neuveritelne pomohla. Britske dvojicky boli parodiou na luxus a techniku cca od roku 1965. Ako hovoril otec Jaya Lena: Cadillac je Rolls Royce medzi autami.
Problem je, ze VAG a BMW tieto britske znacky do velkej miery vulgarizovali, komoditizovali a degradovali. Ak Bentley zdiela motor a chassis s autom, ktore ma na kapote znack VW, tak nieco nie je v poriadku, rovnako ako ked je Spirit of Ectasy namontovany na niecom, co ma zaklad v BMW radu 7.
Kupcom, resp. cielovej skupine, na tom asi nezalezi, a na konci dna je jedno, kto VAG alebo BMW posle na ucet peniaze.
Ale fakt je, ze Audi A8 nie je konkurenciou nielen pre Ghosta, ale ani pre S-klasse ci 7-series.
Ok jel sem v Sklasse 1989 V8, bylo to moc hezký, houpavý, super zvuk, celkem i slušná dynamika >:-[] Automat, modrá koženka, připadal sem si jak africkej diktátor, hlavně pak když sem se nechal i svézt vzadu >:D
BMW 730i 1987 - To bylo více sportovní, ale ta zkušenost byla krátká a ani sem neřídil >:D
Osmiválec v BMW chybí, ale aspoň se Vám v BMW nestane to, že když v interiéru zhasne světlo tak pak nejde zapnout; okýnka otevřete i zavřete automaticky jedním stisknutím tlačítka i při vypnutém motoru, tlačítka na volantu BMW mají smysl narozdil od tlačítek v Audi, v Audi při vypnutém motoru ani nezatroubite na člověka který se to do vás chystá nacouvat, když při nastartovanem motoru otevřete řídicovi dveře, zůstanou všechny ostatní zamčené, takže se od kufru vracíte dovnitř kde tlačítkem musíte nejdřív kufr odemknout aby jste ho otevřel, nefunguje ani odemykání klíčkem který je v kapse; senzor stěračů v Audi proste vůbec nefunguje, když prší tak musíte s páčkou stěračů kvedlat skoro pořád; klimatizace má byt automatická, dle nastavené teploty má climacontrol regulovat teplotu v autě, a přitom porad musíte nastavovat teplotu ve vztahu k nastavení módů -eco, střední, intenzivní-, což je zbytečně složité.. Ergonomie v Audi úplně chybí.. Toho všeho si novináři nevšimnou? Sedněte si do mercedesu, BMW nebo volva.. Ty auta fungují jak člověk očekává.. Nikdy zpátky do Audi nebudete chtít.. VW šetří a Audi to odnáší nejvíc. Je to hrozný křáp. Stejné chyby dělaji všechny koncernove auta..
Opsat data z katalogu a napsat, ze to má hezký interiér není test..
To vůbec nemluvím o spolehlivosti a "chytrosti" ruční brzdy která v podstatě často vadí, že Audiauto nepřestane řvát ze nejste připoutany ani když zastavíte nebo zařadíte zpátečku, logiky ovládání zpětných zrcátek kde buď vyhřívate nebo ovládáte. Poloha vypnuto vlastně neexistuje.. Páčky a tlačítka z Fabie už prehlížím..
Když je vypnutý motor, tak ani nefunguje ovládání.hlasitosti rádia na volantu.. Vlastně asi z 15ti tlačítek na volantu používáte jen dvě, tři.. Šly by využít určitě lépe.
Tyhle věci v konkurenčních autech / značkách fakt fungují..
A pokracujeme. Pipani pasu se vypina automaticky po minute, i kdyz jedes. Zpetna zrcatka nechat na prave a bude se Ti dokonce automaticky sklapet at vidis okraj / obrubnik. Volant ma tlacitek 6 (resp 4 a dve ovladane na obe strany) a 2 "kolecka" na hlasitost a listovani v menu, nevim kde jsi objevil 15. Rucni brzde nerozumim, funguje naprosto nromalne, i kdyz ja bych radeji mechanickou jako mam v R8.
NIze pises, ze jsi jezdil v A8 pul roku. Ja jsem najel ca. 70 tis. v A8 a ca. 80 tis. v A6 (ktere ma stejne MMI) a muzu jen konstatovat, ze nemluvis pravdu nebo jsi naprosto neschopny se bud podivat do manualu, zalistovat v MMI menu nebo zajet do servisu a zeptat se.... Nezlob se na me, ale psat neco co neni pravda a kritizovat - tim shodis jen sebe.
To vůbec nemluvím o spolehlivosti a "chytrosti" ruční brzdy která v podstatě často vadí, že Audiauto nepřestane řvát ze nejste připoutany ani když zastavíte nebo zařadíte zpátečku, logiky ovládání zpětných zrcátek kde buď vyhřívate nebo ovládáte. Poloha vypnuto vlastně neexistuje.. Páčky a tlačítka z Fabie už prehlížím..
Když je vypnutý motor, tak ani nefunguje ovládání.hlasitosti rádia na volantu.. Vlastně asi z 10ti tlačítek na volantu používáte jen dvě, tři.. Šly by využít určitě lépe.
Tyhle věci v konkurenčních autech / značkách fakt fungují..
v týdenním testu jednoduše nemáme možnost zkoumat troubení či vypínání a zapínání světel s vypnutým motorem. To zjistí snad až reální majitelé a to ještě jen drobné procento z nich. Samozřejmě neříkáme, že nemáte pravdu, například onu věc se zamknutými dveřmi jsme zaznamenali, ale pokud chcete říci, že v Audi nic nefunguje, zatímco ve vámi vyjmenovaných značkách je vše intuitivní a perfektně propracované, pak rozhodně nesouhlasíme. :-)
Dobrá, možnost zde je, ale obsáhnout to vše do testu opravdu nezvládáme. To by pak mohl každý napsat, že jsme zapomněli otestovat vliv červeného i bílého podsvětlení interiéru na dítě do tří let sedící vpravo vzadu. Samozřejmě přeháním, ale tak nějak to je, ostatně podobné detaily jsem nikdy nečetl ani v dlouhodobých testech a drtivá většina majitelů nad tímto vůbec neuvažuje.
Navíc když už to chce člověk napsat do testu, tak musí mít vyzkoušeny stejné věci rovněž u konkurence, aby měl relevantní porovnání.
Jj náhodou vim jak se výrobce nebo dovozce chová když na něj něco takovýhleho člověk bonzne >:-[]
Nezpochybňuju že člověk nestihne vyzkoušet všechno, jen tu formulaci :-)
Osobně nemám problém něco takového napsat, pokud to považuji za důležité, je to opravdu tak hrozné a mám vyzkoušené, že u konkurence to funguje lépe. Což se v tomto případě rozhodně nestalo.
Neni. Za tyden jsou radi ze otestuji dulezite veci a ikdyz vse co vypsal yetti z hor by me hodne stvalo (je li to pravda, nevim) tak je to podradne tomu jak auto jede, tlumi, izoluje, pusobi atd... Radeji prehlednout to ze logika fungovani nekterych tlacitek neni perfektni nez den timto skoumanim zabity pak poznat na horsim clanku o podstatnejsich vecech.
Drobné procento ne.. Zjistí to všichni zanedlouho. Jen opravdu potřebujete znát lépe konkurenční auta abyste relevantně mohli porovnat auta..staré Audi třeba byly lepší, tohle je jen nafouknutá Octavia..
Mám jen social audi - A4, ale okénka fungují při vypnutém motoru, smysl tlačítek nechápu (hlasitost, výběr hudby, telefonování (různé seznamy hovorů), co chybí?), troubit lze, odemčení dveří při otevření těch řidičových je otázkou nastavení v MMI, když prší, tak stírá, módy na klimě nemám, jen teplotu a dle ní to funguje, ovl. hl. na volantu bez motoru také.
Větu o ruční brzdě jsem nepochopil, zkus to česky.
V mmi nenastavis ze když otevres dveře, tak se mají odemknout všechny..
Tlačítek je na volantu tak moc, že používám jen hlasitost a přepínání módu palubního pc. Takže dvě.
A díval si se pořádně? Nevěřím tomu, že když to umí 5 let stará A4, tak A8 ne. Je tam možnost, že se odemnkou při otevření dveří všechny dveře a nebo jen ta řidičova.
To, že je někde tlačítek moc mi přijde jako docela hloupý argument. Když si kupuješ ntb, počítáš tlačítka, aby jich tam nebylo moc?
On mluví o běžícím motoru a zamknutém autě, tam se po zastavení samy neodemknou žádné dveře, po vypnutí motoru všechny. On popisuje situaci, kdy prostě vezme při běžícím motoru za kliku, dveře se otevřou, ale zbytek zůstává zamčený, což je logické a chtěné, fungují tak všechna auta. Jen yetti se diví, možná by měl z těch hor občas slézt.
Kvůli tobě to ještě dnes zkusím, ale prostě když jsem např. stál na semaforu a potřeboval jsem si pro něco skočit do kufru, tak jsem jen vzal za kliku, vylezl ven a odemknul se mi i kufr.
Mám aktivované, zamkne se po 16km/h (v našem cikánově je to pro mě po LC velká úleva, že si na to nemusím dávat bacha). Za chvilku jedeme do města a tak to natočím.
No počkej, v menu mmi máš položku "uzamčení víka zavazadlového prostoru" v režimu off, takže není divu, že se do kufru v pohodě dostaneš. Mě zajímá co se stane, když se rozjedeš a auto locking (v režimu on) ti zamkne všechny dveře, ty následně zastavíš, necháš běžet motor a jen vylezeš z auta... a jestli ti pak půjdou otevřít další dveře zvenčí, buď ty za řidičem, nebo u spolujezdce/za ním?
Jediná konečná položka, kterou jsi na videu rozkliknul ( i když si ji nakonec nechal v poloze off, ve které byla i před tím) byla "unlocking single door", což by mělo být hlavně o tom, že když odemykáš auto, odemknou se ti nejdřív jen dveře u řidiče a ostatní dveře, až po druhém stisku stejného tlačítka. Jestli má tato položka nějakou další souvislost (s odemykáním zevnitř při vystoupení z vozu) nevím, ale doslovně přeloženo je to něco jako "jednodveřové odemykání".
Doslovný překlad je mi jasný a měl jsem za to, že se to týká právě odemčení při otevření dveří v autě. Tak či tak se po otevření řidičových dveří odemkne celé auto a je to i slyšet, jak cvaknou zámky po celém autě.
Je to klidně možné, logiku by to mělo, fungovalo by to podobně jako při odemknutí kllíčem a možná, že dokonce kdybys vzal za kliku dveří řidiče (zevnitř) ještě jednou (celkem dvakrát), odemkne se celé auto i v případě "unlocking single door" v poloze on.
Můžu to někdy vyzkoušet.
Dobrá snůška nesmyslů. >:D >:D
Je vidět, že ti někdo půjčil auto třídy se kterou nemáš žádnou zkušenost. Jinak bys nepadal do pastí zamčených kufrů, nastavování klimatize atd. Pro tvou informaci, u naprosté většiny funkcí je ovládací logika a způsob fungování v autech D3 shodné, kdyby ti někdo půjčil bmw nebo mb, dopadl bys při své neznalosti stejně.
V nové A6/A8 jsem jezdil pul roku.. Služební auto. Kamarádi mají BMW 5/7 a MB E/S
Schválně jsem v podobných situacích testoval tyto detaily. Audi je tak chytré, až je hloupé. Obtěžuje nedomyslenymi věcmi. Ze vypnes motor a musíš držet tlačítko zavírání okýnka celou dobu je prostě stupidita. Atd.atd
Nezlob se, nemůžu věřit, divíš se tak prostým věcem, jako že při zamknutém autě po zastavení a nevypnutém zapalování otevřeš dveře řidiče a zbytek zůstane zavřený... Co to má být, vždyť tak to funguje všude! Vopruz je např. u volva S80, že se ti auto neodemkne po vypnutí motoru a musíš to udělat tlačítkem nebo vezmeš za kliku, ale ostatní dveře zůstávájí zamknuty, tomu už říkám nedomyšlenost. Nebo intenzita klimy na auto, tj. soft, medium, intenz... např. v bmw si s tím "vyhraješ" ještě víc, je to všude to samé, chce to jen vědět co a jak funguje.
Pokud máš klasický klíč do zapalování, tak se obvykle vše odemkne (logicky z bezpečnostních důvodů) až po vytažení klíčku ze zámku zapalování.
Jinak samozřejmě souhlas.
Vidíš mě, mě se ve slavném Aleru vše hned zamkne po zařazení D nebo R a vše automaticky odemkne, jak zařadím P >:D
Komu by se to nelíbilo, jde to vyrušit přenstavením DO, znáš-li patričnou kombinaci jaké které tlačítko zmáčknout za sebou a jak dlouho ho držet.
Navíc to má vnitřní tlačítko, tkaový vnitří centrál, takže zastaviš, vnydáš klíč ze spínačky, strčíš do kapsy, zmáčkenš tlačítko na dveřích, bouchneš dveřma a celý auto je zamčený. Bez použití DO. A tohle maj všechny ameriky někdy od 80. let.
Evropa došla k tomu, že zavřeš auto, otiskneš prst na kliku a jdeš, přijdeš, vezmeš za kliku a nasedáš. Ale jinak souhlas, v "pohodlnostních" věcech byla us auta napřed.
A v čem je to při zavírání (při otvírání je to jasné, nemusíš mít DO nebo klíč) praktičtější?
Jestli otisknu palec na kliku nebo na tlačítko je fuk, zamkne se to tak jako tak. Akorát to americké řešení má výrobní náklady asi tak 1/20 toho co to na otisk >:D:-)
Amerika měla vůbec vychytaný věci. Kdy už tam bylo povolený třetí brzdový světlo, klimu tam mělo skoro každé auto i socka verzi s okýnkama na kličku, to samý tempomat.
Oranžové obrysovky na bocích nebo rozích světele okopčilo Volvo a BMW taky z amerik....Hlavně že když jdeš přihlásit ameriku která enní v EU verzi, tak za to buzerují....u BMW a volva to nevadí....zajímavý co.
El. posuvný sedadlo řídiče tam v lepší výbavě měla auta třídy jako tady oktávka už v 80. letech atd.... tady to nemaj ještě dodnes :o)))
mluvim o nastartovanem motoru..
kdyz vystupuje ridic, tak nevidim duvod proc by ostatni dvere meli byt zamcene.. u volva se po otevreni ridicovych dveri odemkne vsechno
ano, v mmi je nastavene automaticke zamykani po rozjeti.. po praze bych ani jinak nejezdil..
kdyz nastavis 22 stupnu, tak chci at je v aute 22 stupnu,, kdyz zmenis intenzitu, tak se zmeni i teplota.. to je kravina.. me stare volvo ma cidlo intenzity slunecniho svitu a podle toho intenzitu meni a funguje to dokonale.. cely rok na panel klimy nesahnu, je tam nastaveny automat a 22 stupnu.. nechapu proc bych si mel jeste navic s necim hrat.. v audi proste tohle nefunguje.. v bmw vim ze tam tahle funkce je, ale nemeli jsme nikdy potrebu delat nic jineho, nez nastavit pozadovanou teplotu.. v audi se s tim je bu furt.. stejne jak se steracema..
Nevím, jak staré volvo máš, ale opakuju, u aktuální S80 to funguje stejně jako u audi, bmw nebo mercedesu, tj. při otevření dveří řidiče (dvojí zatáhnutí za kliku) zůstává vše ostatní vč. kufru zamknuto.
Je to, jak jsem si myslel, půjčili ti moderní auto s příliš mnoho funkcemi a možnostmi nastavení, ok jsou lidé, co nemají rádi ani elektrické stahování oken, nic proti, šlo mi jen o to kategorické odsuzování audi za něco, co funguje všude stejně, jen to vědět.
Hele, nechej toho uz...vypnes motor a do doby nez otevres dvere (nebo tam budes sedet 10 minut), okna funguji na jeden klik. Nedelej ze sebe dale blbce, bud jsi v A8 jen jel a nebylo nastavene nebo....kazdopadne stejne nemluvis pravdu ;)
Auto kde by hrálo rádio bez kníčku neznam, myslím moderní auto někdy od roku 2000.
S klíčkem muší hrát na první polohu všude. TO samý okýnka, střešní okno atd.
Co se týče odemykání dveří, třeba všechny ameriky maj to, že po jednom stisknutí DO se otevřou řidičovy dveře a po druhém všechny další. Kdo to chtěl jinak, šlo to přenstavit naprogramováním DO.
Deštový senzor naprd sem viděl už u víc aut, tomu bych se celkem nedivil.
To se fakt nezapne.....stejně jako se nezapne v Aleru, nezaplo se v Jaguaru a nezaplo se v 300C, Sebringu a Stratusu.
Bez klíčku ani ránu, asi proto to u amerik má polohu proti směru hodinových ručiček (někde přímo i značenou RADIO) >:-[]
U BMW to má polohu, strčíš tam kostku klíčku, hraje rádio, jdou vokýnka atd....ale není zaplý zapalování, pak to má polohu zmáčkneš start/stop tlačítko bez brzdy a naskočí kontrolky atd...a pak s brzdou startuješ...
Fakt jo? Třeba to slavné BMW nemá ani tlačítko Power. Ten "čudlík" je ovládání hlasitosti a mute (zapnout vypnout zvuk)
Nikoliv tlačítko Power :o))
To nemluvě o tom, že po 20 minutách hraní na integrovaný TV tuner se ta telka sama vypne a nahlásí to low battery, zatímco pokud si s telkou a cd přehrávačem nehraješ, normálně to nastartuje i po 14 dnech co to nejelo. Takže v battery nebude závada, nýbrž to trochu moc papá energie :o))
Kdyby to tlačítko bylo jen "mute", tak by ti po jeho zmáčknutí např. přehrávané CD běželo dál, ale ono neběží. Je to "power", ale funguje to skoro tak jak popisuješ, pokud po odemknutí auta nedáš první polohu klíčku, resp. nezmáčkneš jednou tlačítko start/stop, tak se audio nepustí, ovšem po jízdě, když vypneš motor, stačí používat tlačítko "power", start mačkat nemusíš, i opětovně po těch 20 minutách, kdy se samo vypne, stačí zmáčknout "power" zkus si to. ;-)
Vono to CD se občas točí i když to nehraje mezi náma.Sice to bude spíš to navigační DVD, ale to si tam ševelí občas i když jenom odemkenš káru nebo otevřeš kufr...
No o to mi šlo.
Poslední auto, kde si odemknul dveře, bez klíčku zapnul rádio knoflíkem ON a ono hrálo byla otcova šáde 120, protože to tak měl zapojený.
Jinak sem to v žádným dalším autě moderní doby neviděl.
Ohledně tlačítka, v českým návodu to fakt značený jako Power není, je tam psáno Zapnutí/vypnutí zvuku, hlasitost.
Můžu ti poslat sken...
Podstatné je, že to zapnutí zvuku funguje i bez nutnosti klíče v zapalování. Já třeba auto v garáži nezamykám, ale klíče vždy odnáším sebou a kdykoli přijdu do garáže (třeba i po týdnu), tak stačí jen zmáčknout tlačítko hlasitosti a po chvilce začně hrát to, co tam hrálo naposledy.
Tlačítko s centimentrovým nápisem POWER potřebují nutně možná amící, u většiny evropských aut stačí obvykle zmáčknout právě to tlačítko, kterým se jinak reguluje hlasitost (nemyslím to na volantu). V běžném režimu (při zapnutém zapalování) obvykle funguje stejné tlačítko jako mute/pause pro audio/video obecně, nebo OFF pro rádiosystém.
Zkus tedy ve svém BMW (bez klíče v zapalování) zmáčknout "Ten čudlík ovládání hlasitosti a mute (zapnout vypnout zvuk)" a možná se budeš hodně divit. ;-)
Audi A4 2009 (B8 gen) - zapne se rádio bez klíče - stačí odemknout a skisknout kolečko hlasitosti na středovém panelu.
Toyota Land Cruiser 120 2002 - nezapne.
Škoda Fabia (první gen bez FL) - zaplo se.
Kamarade, bud lzes a v Audi jsi nikdy nejel nebo jen nemas Audi rad. Nebo jsi jen velmi netechnicky a neumis si nastavit v MMI (pokud vis co to je) nic :-) Prakticky vsechno co pises, lze nastavit. Kdyz zhasne svetlo a nejde zapnout, blbost. Nezatroubis s vypnutym motorem temer se zadnym modernim autem s el. klaksonem, vcetne BMW. Kdyz otevrete ridicovy (mimochodem v tom slove mas hrubku) dvere pri nastartovanem mototu a nejde otevrit zbytek - tak to je ucel a navic opet lze nastavit v MMI. Destovy Senzor funguje perfektne, jen je tam takova packa, kterou muzes nastavovat intenzitu jak vyhovuje. S klimoskou je to holy nesmysl, nemusis nastavovat vubec nic. Spousteni oken funguje na jedno zmacknuti i pri vypnutem motoru (dokud neotevres dvere) a opet lze nastavit (anglicky power windows, nerad pouzivam cestinu). Ergonomie - muzes byt konkretni?
Ja by som to napísal ako to je u mňa. Ak by som mal nedajbože peniaze na nejaké z týchto aut,tak by som určite rozmýšľal takto.
1-2 Mercedes S 500 Hybrid vs Lexus LS 600H F sport
3.Masserati Quatroporte V6
4.Audi A8 4.2 Tdi
5.Jaguar XJ V6
6.BMW 730d xdrive
Jako v jedinom z tých všetkých som jazdil na Sku,350 4matic s cenou 137 000€ a musím priznať,že tie technológie sú naozaj neskutočné.tak isto aj pocit bezpečia a komfort aj na 20 palcových kolesách (samozrejme s Airmaticom). Motor naozaj stačí,prevodovka je bezchybná,radí tak,že to ani nepoznáte.
Na druhej strane,Lexus sa mi lúbi dizajnovo viac,hlavne biely s F sport paketom (ako tu testovali) a naozaj by som dlho rozmýšľal a musel hľadať niečo,čo by ma odradilo od kúpi jedného z nich.
z mojho pohladu je to podobne.... ak by som nedajboze raz dakedy vyhral lotto a mal 3 miliony na auto tak volim jasne srdcom a kupujem to co sa mi paci a nepozeram na tabulky ani emisie ani velkost kufra....
u mna jasna volba 1. Jaguar XJ , 2 Maserati Quattroporte.... je to tazky boj uznavam ale predsa len jag mam kusok radsej a vyzera ozaj uzasne uz som par ciernych kuskov videl a sotva nieco krajsie a monumentanejsie na ceste clovek zbada...... 3 miesto MB S .... skutocne interier je krasny a Sko ma nieco do seba uz len to ,meno,,, potom by som na 4 miesto dal BMW asi s lexusom spolocne....... a posledne by bolo audi... u mna...... vcelku bezna limuzina .... straca sa medzi ostatnymi audinami aj beznymi autami....
interier ma najlepsi z mojho pohladu asi S-ko... taky celkom retro, paci sa mi ale trosku mi neladi s exterierom ktory je mozno az moc nudny a konzervativny...... mat 3 miliony tak chcem jednoznacne jaga aj ked papierovo nie je najlepsi.... u mna ale vitazi :yes:
super auto, pre mňa osobne dobre napísaný článok...ďakujem.
ono vyberať z kategórií vlajkových lodí, rozhodoval by som sa asi takto...len podotýkam, rozhodujem sa za seba, čo sa páči mne nemusí sa páčiť inému..
1.BMW 7er..740d príp. 750li...všimol som si viackrát že nie každý tu má sedmu v láske a ja to beriem..ja by som ju ale bral všetkými desiatimi..vyzerá dobre, hlavne s M-paketom, taktiež ma presvedčil interiér, spracovanie, ovládanie iDrivu a celkový vzhľad...podvozok nie je tak mäkký ako Merc ale dokáže dobre odflitrovať nerovnosti a zároveň mu nechýba istota..a úprimne všetci vieme že prioritou č.1 u BMW nikdy nebol pasažier vzadu ale šofér sediaci vpredu..
2.Audi A8..4.2TDI ale človek by sa nesklamal ani pri 3.0TDI...taktiež sa mi páči, ako to auto vyzerá pri pohľade zvonku..má skvelý motor, perfektne spracovaný interiér, je celkom nenápadné..MMI je ok, podvozok taktiež..velmi dobré auto len je to všetko vec vkusu a mne BMW sedí viac..
3.Jag XJ..najväčším plusom je určite dizajn..je veľmi neobyčajný, proste nepriehľadnutelný...je velmi pohodlný ale zároveň dobre zvláda tvrdšie zaobchádzanie...trochu mi vadí nie interiér ako taký, ale grafika a ovládanie navi a proste celková práca s displejom
4.Lexus LS...odhlučnením a celkovým komfortom sa vyrovná S-ku dokonale..dizajn nesklame, podvozok a celkové správanie auta je ale tak trochu tupé a nekomunikatívne...to mne trochu vadí...
5.Merc S..veľmi pohodlné, priestorné auto..excelentne spracované..mne ale toto auto nesadlo..pardon...k dizajnu sa ja nevyjadrujem pretože to je niečo čo sa mi naozaj nepáči..za predošlou genráciou sa otočím, na túto sa radšej nedívam...interiér..perfektne spracovaný ale mne sa jednoducho riešenie interiéru cez dve obrazovky nepáči..proste žiaden gombík, tlačidlo, páčka..proste nič...
Ale ešte raz hovorím..je to výslovne môj názor..nikomu iný názor neberiem..toto je len z môjho pohľadu.. ;-):-)
u tychto aut zrejme nie je kde spravit chybu ;-) .... a zalezi na prioritach sympatiah k znacke a na tom co proste chceme a co sa nam viacej paci.... urcite ak si miesto jaguaru kupim audinu chybu neurobim .... a dostanem top spickovy automobil..... takze viem si zivo predstavit ze bohati podnikatelia alebo sportovci si uz taketo auta nekupuju moc z tabulkami v ruke ale su to auta ktore sa kupuju srdcom ;-)
napisal si to vyborne... obsirnejsie a konecne je o com diskutovat :yes:
ja sa priznam ze mna najviac oslovuje jaguar a maserati.. proste u tychto autach mam rad ked vyzaruju noblesu a maju charizmu ( kto by to nechcel ked kupuje auto za 3 miliony ze? ) a styl a ten najviac vynika prave na britskych a talianskych limuzinach.... nemecka premia na mna posobi bez urazky ... proste sterilne... nudne a nezaujimavo..... videl som uz nove Sko ... a musim suhlasit ... nuda... za predoslou generaciou sa ale clovek otoci.... presne tak.... alebo za tym stihlym Skom z r 1999 .. to bola parada..... boli casy ked nemecka premia aj v dizajne bola zaujimava a dominovala.... momentalne mam vsak pocit ze je na ustupe z pozicii a d opopredia sa nam dostal lexus jaguar maserati panamera.... klasicka nemecka D3 sa uz unudila hadam aj 60 rocnym dedkom
je to proste otázka vkusu a priorít nič viac..Maserati aj Jag sú samozrejme top minimálne čo sa týka dizajnu a celkového pocitu keď sa na to auto pozriem..a čo sa týka nemcov..áno, oproti Mase vyzerajú ostatní trošku inak a menej zaujímavo ale každé auto sa dá spraviť tak trochu výnimočné.. :-)
napr. som dal do BMW na protihodnotu 535d F10 a vymenil som ju za novú 750li...proste najprv som mal 5-ku pretože som proste telom aj dušou BMW...lenže ten nafťák ma teda nevzal..ako je to perfektný motor ale ten prejav mi nič nehovorí..a pri kúpe sedmy som mal tiež dilemu, či nebudem obyčajný..ale jednoducho som si ju dal do striebornej farby, dal som tam M-paket a zrazu popri všetkých tých čiernych nafťákoch na základných diskoch, som sa trochu odlíšíl..ale samozrejme keď som v Lučenci stál vedľa nového Quattroporte, nebolo mi všetko jedno.. :-)
no a čo sa týka Nemcov ako tak, v tomto máš pravdu..Nemci boli kedysi niekde inde než zvyšok sveta..dnes už je to ale inak..pamätám si ako kedysi v testoch 5-ka, E-čko a A6-ka dokázali zatieniť S-type..po tom ale prišlo XF a nemci mohli závidieť pretože Jag a spol. začali stavať kvalitné autá ktoré sa nemcom hravo vyrovnali..a to je smutné že dnes človek strelí neskutočne veľa peňazí za nemca a pritom sa nič také neudeje.. ale ja už žijem s tým pocitom, že to čo je v garáži je svojim spôsobom na ten istej úrovni ako zvyšok sveta...
nie ako keď som mal v garáži kedysi e39 a cítil sa výnimočný.. :-)
Ano, v téhle třídě je to už čistě otázka vkusu a priorit, špatné auto tu není.
Co se hodnocení týká, máme podobné priority, můj žebříček by byl stejný. ;-)
Asi bych taky volil Jag, došel jsem do fáze "inuniformity" ... tohle auto vyhovuje opravdu nejlépe. Mimochodem, je z dané kategorie nejlepší a základ benzin 3.0 má 340PS, jede opravdu perfektně a má super zvuk. Stojí za vyzkoušení.
Podvozek je skvělý, a nepotřebuje ani adaptivní tlumiče o vzduchu nemluvě, XJ je např. při srovnání s S-Klasse jako jelen proti hrochovi a přitom umí být limuzinoidní. Kloubok dolů před podvozkáři jaguaru, ještě dotáhnout ten vnitřek a doplnit fičůry v této třídě standardní. ;-)
Nadpis článku evokující kultovní seriál, ale slovní spojení MINISTŘE a TDI mi jaksi nejde dohromady.
To by mě zajímalo, ve kterém státě se vozí politici v luxusních autech s dieselem pod kapotou? U nás určitě ne.
S odkazem sis naběhl, podle toho článku totiž není zcela jasné, na jaké palivo to jezdí:
"Instalace v USA nepříliš oblíbeného naftového motoru měla své důvody: nižší spotřebu a menší riziko případného výbuchu."
V textu článku se dokonce tvrdí, že těch 63,5 l paliva je spotřeba na jeden každý km:
"Cadillac totiž spálí na každý kilometr 63,5 l! Na nějakou ekologii se tu pranic nedbá." :-O >:D
Nějak si nejsem jistý, že by pancéřované Audi A8 Angely Merkelové se 450-ti koňmi nebo BMW 760iL mělo mít pod kapotou diesel. Ze tvého odkazu je pouze zřejmé, že pár vyjímek v Německu se snaží ekologicky machrovat s hybridem. Nic víc ;-\ .
Spíš bych řekl, že všude je situace podobná jako u nás - tedy top model s nejsilnějším benzínem.
Dodatek: Německý článek, ale nakousl dobrou myšlenku - politici v EU zavádějí restrikce vůči autům s nadlimitními emisemi CO2, ale sami si vozí zadky v autech, které tyto emise mají největší.
Aneb ryba smrdí od hlavy. Všem těm eko-zeleným politikům bych dal příkazem jako služební vozidlo Prius a některým pražským jízdní kolo.
Když to tak preferují, ať jsou sami příkladem. To se však dříve dočkáme toho TDI... .