Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi TT 2.0 TFSI Quattro – Konečně je s ním zábava

Být stylové, na poměry třídy praktické či rychlé, to všechno již Audi TT umělo. Ale zábavné? Takové dokáže být až nyní.
Zpět na článek
18. 11. 2014 09:29
18. 11. 2014 10:10
18. 11. 2014 10:13
18. 11. 2014 10:27
18. 11. 2014 11:00
18. 11. 2014 20:11
18. 11. 2014 10:31
18. 11. 2014 11:06
18. 11. 2014 13:55
18. 11. 2014 10:21
18. 11. 2014 10:13
18. 11. 2014 10:17
18. 11. 2014 11:35
18. 11. 2014 13:17
18. 11. 2014 13:51
18. 11. 2014 13:54
18. 11. 2014 14:04
18. 11. 2014 14:25
18. 11. 2014 14:59
18. 11. 2014 15:01
18. 11. 2014 15:42
18. 11. 2014 17:52
18. 11. 2014 14:26
18. 11. 2014 14:55
18. 11. 2014 15:00
18. 11. 2014 15:05
18. 11. 2014 15:19
18. 11. 2014 15:38
18. 11. 2014 17:52
18. 11. 2014 14:56
18. 11. 2014 15:02
18. 11. 2014 15:07
18. 11. 2014 15:11
18. 11. 2014 15:39
18. 11. 2014 16:06
18. 11. 2014 20:51
18. 11. 2014 21:31
18. 11. 2014 15:21
18. 11. 2014 15:39
18. 11. 2014 15:42
18. 11. 2014 15:51
18. 11. 2014 14:27
18. 11. 2014 14:58
18. 11. 2014 15:34
18. 11. 2014 15:41
18. 11. 2014 20:20
19. 11. 2014 00:27
18. 11. 2014 10:17
18. 11. 2014 14:31
18. 11. 2014 20:33
18. 11. 2014 10:35
18. 11. 2014 14:34
18. 11. 2014 10:36
18. 11. 2014 12:25
18. 11. 2014 13:13
18. 11. 2014 20:55
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2014 09:14
Dobrý den,
a když pojedu "na krev" s golfem GTI se stejnou motorizací, do čeho by jste sedli? ;-)
Rozbalit vlákno
38
18. 11. 2014 09:29
Re: Dobrý den,
V zakladu rozdil cca 350 tis oproti Cupre, ve vybave 4x4 zase priplatek cca 350 tis za zaklad oproti Golfu R. Pritom Audi vyrazne slabsi motor. Kdo umi pocitat ma vybrano ;-)
18. 11. 2014 10:09
Re: TO JE NUDÁÁ !!
jj
KRAVÁL V KOKPITU A FURT SE DO TOHO MUSÍ BLEJT >:D >:D
tohleto soudruzi [odkaz] 4x4 DVOJMOTORÁK 515kW ELEKTROBESTIE JE ŽŮŽO !!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Emel
18. 11. 2014 10:20
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Golf R DSG 975, TT Quattro DSG 1.129... tj. rozdíl 150 - to je prostě cena za kupé, lepší interiér, značku Audi... i přes výrazně silnější motor v R by to bylo těžké rozhodování.
Avatar - Covenant
18. 11. 2014 12:07
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Za tu cenu bych šel raději do S3 sedan...pro mě i hezčí auto s lepším využitím a silnějším motorem.
Avatar - Ham.
18. 11. 2014 09:32
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Pokud ti jde jenom o tu "krev" tak záleží kde (a zda) chceš být rychlejší. TT s haldexem (podobně jako Golf R) je podle mě vhodnější na okresku, prostě na více zakroucenou trať, kde v rychlostech 0-150 bude rychlejší než předohrab a bude i zábavnější (průjezd lehkým powerslidem všech čtyř kol zvládá zcela přirozeně na rozdíl od předohrabu). Pokud bys "krev" posuzoval na velmi rychlém okruhu, kde se dosahuje vysokých průměrů (150+), tak předohrab bude rychlejší. Jinak TT má níže těžiště, sedí se více na zemi, takže sportovní pocit je daleko silnější, samozřejmě vše vykoupeno nepraktičností a třeba i tím větším "kraválem" od bezrámových oken.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2014 09:37
Re: TO JE NUDÁÁ !!
To odhaduješ, nebo jsi s tím jel? Tady než o čtyřkolku spíš půjde o celkové vyvážení auta a naladění zavěšení, samozřejmě za snížené adheze /mokro a tak/ je jasno. Čekám co na to testman Chamilla? V krátké době jim prošly rukama obě auta.
Avatar - Ham.
18. 11. 2014 10:27
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Jel jsem GTI a R, TT jenom minulou generaci.
18. 11. 2014 09:42
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Ma nize teziste nebo jen sedacku?
Avatar - Emel
18. 11. 2014 10:13
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Jistě i těžiště.
18. 11. 2014 10:49
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Prehledl jsem ten S-line podvozek v paketu za 70tis. Jojo, podvozek je snizen 1cm, takze je otazka, jestli to bude tak znat. Jestli vetsi pocit z nizsiho teziste nebude delat nize polozena sedacka ;-)
Avatar - Emel
18. 11. 2014 11:22
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Spíš se podívej, jak vysoký je Golf a jak vysoké je TT, nejde o nějaký S-Line.
18. 11. 2014 14:09
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Tak jasný, ale hlavní hmota je dole. Pochybuji, ze treba motor je ulozen jinak, nize nez v Golfu, atd. Ta strecha co ma par cm rozdilu a ma musi vahu, no nevim ;-)
Avatar - iudex
18. 11. 2014 14:23
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Ver, že to môže byť solídny rozdiel. Jednak je to úplne odlišný tvar strechy, kde TT má oveľa menej hmoty v hornej časti karosérie, pričom tá strecha nemá mušiu váhu, je to oceľ a nie nejaké uhlíkové vlákna ako v M4. Ostatne o rozdiele medzi GTI a TT s rovnakým motorom niečo napovedá aj dynamika: 6,4s GTIP vs. 5,3s TT (platí pre quattro, predohrab je tuším 5,9s).
18. 11. 2014 15:01
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Tak urcite to nejaky rozdil udela, ale jak vyrazny. Snizeny podvozek o 1 cm snizi teziste o cca 1cm, vsechna hmota jde dolu. Nizsi strecha o 9cm a musi vaha strechy (v pomeru k celemu autu) no nevim, ale nerekl bych zo to bude vice ;-)
Pokud sem ale nehodi vyrobce cislo, jsou to jen dohady na obou stranach ;-)
To same muze platit pro Scirocco, ktere se TT blizi vyskou vice, motor rovnez vykonove podobny a v predohrabu s DSG za cca 700. Proste tam tech 300navic nikde moc nevidim.
Avatar - Emel
18. 11. 2014 15:07
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Ale TT přece není dražší proto, že by mělo nižší těžiště...
18. 11. 2014 15:10
Re: TO JE NUDÁÁ !!
1/2 prispevku je k tezisti, a druha k tvemu prvnimu prispevku k cene, sorry ;-)
18. 11. 2014 19:47
Re: TO JE NUDÁÁ !!
V TT by mělo být mnohem více hliníku. I v minulé generaci tvořil celkem značnou část karoserie. To je jeden z rozdílů oproti A3 (a obecně "obyčejným" řadám; z hlavy nevím, jestli je na tom A6 a A7 lépe, či hůře, ale před příchodem C7 bylo TT třetí v pořadí co do podílu hliníku za A8 a R8, což je velmi dobrá společnost).

Rozdílů je tam mnohem více. Těžko říct, kolik centimetrů to udělá, ale níže bude (karoserie je nižší a níž, některé komponenty jsou na jiných místech atp.).
Avatar - woody-alien
18. 11. 2014 21:05
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Když už jsme u toho, co se odstěhoval do Humpolce. ;-) Mohl by mi někdo přeložit tento odstavec ? "Vůz přitom působí přesně tak rychle, jak daná čísla naznačují. To je pro nás překvapivé, protože navzdory povrchovým dílům z hliníku váží 1410 kilogramů, což vzhledem k pohonu všech kol není mnoho."

Ano, 1410 kg s AWD není mnoho, ale je to opravdu NAVZDORY povrchovým dílům z hliníku ? A když to tedy není mnoho,proč je tak překvapivé, že vůz působí tak rychle jak čísla naznačují ? :-O
Avatar - white label
18. 11. 2014 21:08
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Jo, ty údajné souvislosti jsou popsány poněkud podivně/nelogicky.
Avatar - Emel
18. 11. 2014 14:28
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Co třeba výška celého auta nad silnicí? Podle mě je i motor v TT blíž silnici než u GTI... ale i ta střecha, skla...
18. 11. 2014 15:08
Re: TO JE NUDÁÁ !!
No a jak je ulozen motor v TT a jak v GTI? Osobne si myslim, ze ta koncenova skladacka vyuziva maximalne pouzite veci a ze tedy ty motory jsou ulozene cca vsechny stejne, Leon, OIII, Golf, TT,...
Kdyz snizim podvozek tak ano, motor i zbytek auta pujde dolu a tudiz i teziste ;-)
Jestli pak nekdo vzpomina nekde nizsi teziste u Scirocca, ze je to znat. Spise si myslim, ze se to ztrati v nastaveni podvozku a v gumach
Avatar - Emel
18. 11. 2014 15:14
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Ano, vzpomíná. Dokonce se objevily názory, že Beetle se svou jednoduchou nápravou jezdí líp než Golf, protože má snad širší rozchod a nižší těžiště (povídala jedna paní). A každopádně se tento názor objevuje v testech RCZ, respektive při srovnání RCZ s HH.
18. 11. 2014 20:02
Re: TO JE NUDÁÁ !!
V té skládačce je daná vzdálenost pedálů od nápravy, nebo něco takového. Se zbytkem mohou vekslovat, pokud chtějí. TT je stejně takový zvláštní případ.
Avatar - Ji/Ri
18. 11. 2014 10:29
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Sedačku si můžeš nastavit :-)
Avatar - Ham.
18. 11. 2014 14:58
Re: TO JE NUDÁÁ !!
1. už v základu má nižší světlou výšku (se sportovním podvozkem ještě nižší), takže všechny mechanické komponenty jako motor, spojka, převodovka, ale i sedačky včetně posádky jsou níže.
2. pokud porovnáváme stejné komponenty u předohrabu na MQB a haldexu na MQB, tak samotná platforma s haldexem má těžiště níže než předohrab (protože nízko uložený spojovací hřídel, samotná spojka haldex etc.)
3. nad pontonem karoserie má TT minimální hmotu ve srovnání s HB karoserií, která ční nad zadními koly až do samotné "kufrové" části do celkové výšky vozidla.
4. TT je nižší
5. některé komponenty jsou u TT umístěny jinak (kvůli celkově nižší stavbě se nevejdou na stejné místo jako v Golfu a částečně i vzhledem k požadavku lepšího rozložení hmotnosti předek/zadek). Jeden příklad za všechny je baterka, Golf ji vozí vpředu vysoko nad nápravou, v TT je vzadu pod podlahou kufru, tedy o dost níž než v Golfu.
Takže těžiště je stoprocentně níže, jestli je to 3 cm nebo o 6 cm o tom se nemá cenu dohadovat, to by nám přesně řekli asi jenom konstruktéři auta.
Avatar - zaplosak
18. 11. 2014 10:06
Re: TO JE NUDÁÁ !!
do audi přece... :-)
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2014 10:12
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Mělo by to tak být, ale ........ ?
18. 11. 2014 10:11
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Dobrý den,

když odhlédnu od ceny, tak do Audi. Je obratnější, přímočařejší, zábavnější.
Avatar - woody-alien
18. 11. 2014 10:52
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Věřím, ale zrovna v tomhle srovnání se od ceny odhlíží dost těžko, když je GTI-P cca za polovic. ;-) Srovnání s eRkem by (jak píše třeba kolega Emel) bylo určitě větší vořech. Těch 150t rozdílu totiž už silně nahrává Audi.

Jinak pěkný testík a moc hezké auto. Ten interiér je mňamka. Že bych zkusil rekvalifikaci na kadeřníka ? >:D
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2014 15:43
Re: TO JE NUDÁÁ !!
To nejde, jako "bukva" už se musíš narodit. :-)
Avatar - white label
19. 11. 2014 00:46
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Jak to víš? :*) >:-[] ;-)
Avatar - white label
18. 11. 2014 19:06
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Jenže Golf se vůbec nenabízí v konfiguraci 230PS/4x4, takže srovnávat s GTIP (od 661.900,-) lze mnohem spíš předokolkové TT (od 999.900,-) a tam už to až tak dramatický cenový rozdíl není, zvlášť když přihédneme k bohatší sériové výbavě TT (bixenony, park. asist. active line asist....) a 20 Nm navíc. Co ale předokolkové TT naopak nemá je aktivní dif. VAQ, prostě kdo chce víc trakce, ten musí u TT do quattra.
Ke GéeRku je ekvivalent až TTS s 310PS/quattro, ale tam i přes 10PS k dobru u TTS hraje cena do karet Golfu R poměrně výrazně.
Avatar - woody-alien
18. 11. 2014 20:58
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Jasně, já se tady nesnažil dát k sobě úplně relevantní konkurenty. Spíš jsem reagoval na tu jasně podanou otázku - GTI-P nebo TT 2.0 Quattro. A tam je prostě tak masivní cenovej rozdíl (o jiných aspektech nemluvě), že myslím lze s úspěchem pochybovat, že by přímo tohle dilema nějak moc kupců řešilo.
Avatar - white label
18. 11. 2014 21:02
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Ano, tam je cenový rozdíl hodně výrazný a nejen ten...
Ono je logicky vždycky velmi problematické srovnávat přímo různé systémy pohonu (fwd/awd/rwd).
22. 11. 2014 20:08
Re: TO JE NUDÁÁ !!
V rámci ceny recenzovaného auta je obratnější a zábavnější koncernový Porsche Cayman :-! I s PDK. Ale osobně bych u obou aut volil manuál - i když jsou s ním o něco pomalejší, tak tato auta nejsou na top časy na okruhu, ale pro zábavu. A nebude trvat dlouho a v autech 250k+ manuál bude velmi raritní.
Avatar - white label
22. 11. 2014 20:37
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Jenže v rámci ceny tohoto TTéčka žádného nového Caymana prostě nekoupíš, argumentovat cenou včetně všemožných příplatků je logicky mimo mísu.
Tohle TTéčko (s testovaným motorem, dvojspojkou a quattrem) lze reálně koupit už za 1.129.900,- Kč, naproti tomu základní Cayman s dvojspojkou začíná na 1.557.000,- Kč = rozdíl 427.100,- Kč. I u cen tedy platí, že přímo srovnávat by se měly především ceny "srovnatelné".
19. 11. 2014 00:20
Re: TO JE NUDÁÁ !!
Já bych volil GTI :yes: Ať je TT jak dobré chce, tak Golf GTI je pořád víc univerzálnější nářadí. A já na to musím pohlížet taky z toho úúhlu, jestli si můžu dovolit koupit TT jen pro zábavu.
Avatar - wakantanka
18. 11. 2014 10:02
Podľa titulky
to nie je pre Audi najlepšie vysvedčenie, že zábava za volantom sa koná až v tretej generácii. A tak ako sa mi bola proti srsti druhá gen. tak táto tretia sa podarila, to treba uznať. Síce nemá ten šmrnc a wau efekt prvej, ale odo mňa :yes:
Rozbalit vlákno
1
18. 11. 2014 10:10
Cena
Krásné auto. Nějak ale nerozumím té ceně:
Cena v základní výbavě: 1 129 900 Kč
Cena v testované výbavě: 1 566 000 Kč
Při sečtení příplatkové výbavy, která je v článku uvedená, jsem o celkem dost kaček níž. Počítám špatně?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
18. 11. 2014 10:13
Re: Cena
Zapomněl jsi přičíst "atd."... upřímně mi tedy přijde, že to redakce trošku odflákla, taky by mě zajímalo, co všechno v těch 400t je. 1,6M už je revír Porsche...
18. 11. 2014 10:17
Re: Cena
Vyznat se v oficiálních cenících je trochu problém, vybrali jsme tedy jen ty jasné položky. Pokud ale požadujete konkrétní specifikaci, můžeme ji sehnat.
Avatar - Emel
18. 11. 2014 10:27
Re: Cena
Myslím, že by se to hodilo... třeba v tom jsou nějaké věci, které dojem z toho auta můžou ovlivnit. Jak už zaznělo, za 1.6 je základní Cayman s automatem...
18. 11. 2014 10:29
Re: Cena
Nic podstatného tam již není- Alcantarová sedadla, tempomat, několik drobností. To podstatné je stoprocentně vypsáno.
Avatar - Emel
18. 11. 2014 11:00
Re: Cena
Vypsaná výbava je něco přes 250, tzn. že "atd." představuje dalších cca. 180 tisíc.
18. 11. 2014 20:11
Re: Cena
To si pak musíš ujasnit, jestli chceš tuhle extra výbavu, nebo spíš Caymana. Porsche na tom není co do příplatkové výbavy o nic lépe, spíš naopak. Kdo bude pokukovat po holém Caymanu, asi nebude zrovna typický kupec TT, navíc vybaveného "zbytečnostmi."
Avatar - Ji/Ri
18. 11. 2014 10:31
Re: Cena
Přesně tak. Napsal jsi to přesně - je to revír Porsche. A pokud bude mít někdo tento budget tak bude zřejmě zajímavé rozhodování, jestli dá děngy do ikony nebo do auta, které vypadá skvěle, řídí se skvěle, ale nemá pověst ikony, ale teplého vozu. Za sebe vím přesně.
18. 11. 2014 10:34
Re: Cena
To máte naprostou pravdu, ale je třeba se řídit i dle stejné výbavové hladiny. Každopádně osobně bych dal s velkou pravděpodobností také přednost Caymanu, jakkoliv mně potěšilo, jak již TT umí jezdit.
Avatar - Emel
18. 11. 2014 11:06
Re: Cena
Pověst TT bych neřešil, co si myslí davy mě až tolik netrápí. Cayman má v základu šestiválec s 200kW a velmi pravděpodobně to pořád bude lepší sportovní auto co do jízdy a řízení... pokud bych měl na Porsche a chtěl auto pro zábavu, asi bych si to Porsche koupil.

Příplatky jsou příplatky, dát je můžeš a nemusíš... za to nechci kritizovat.
Avatar - iudex
18. 11. 2014 13:55
Re: Cena
Ja myslím, že úvahy o Porsche sú dosť mimo. To, že výbavou nadupané novinárske TT sa cenovo blíži základnému Caymanu je jedna vec, ale realita bude niekde úplne inde. Ostatne reči typu "za tú cenu si môžem kúpiť auto XY" sú tu pravidelne pod testami a sami najlepšie viete, za aké peniaze sa tie autá reálne predávajú.
P.S. Caymana som si skúšobne konfiguroval a to auto je v základe úplne holé, to nemá skoro nič z komfortných prvkov a tam to naskáče veľmi rýchlo (pravda je ale, že Caymana by som si kľudne vzal aj v holobyte, tam ide o iné veci ako bixenóny).
18. 11. 2014 10:15
Re: Cena
Dobrý den,

počítáte správně, není zde uvedena úplně každá položka příplatkové výbavy, měli jsme k dispozici cenu testovaného vozu, ale detailní specifikaci výbavy ne.
Avatar - boost.
18. 11. 2014 10:21
Re: Cena
Ono by třeba nebylo na škodu hodit VIN kód do decoderu na internetu. ;-)
Avatar - kosmonaut
18. 11. 2014 10:13
Dělo
Ten S-line paket bych oželel, stejně jako tu barvu, ale jinak tohle je nádherné AUDI! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - boost.
18. 11. 2014 10:17
Damn, Audi
Soudím jen dle fotek, ale kurnik šopa, ten zadek v es lajnu se Audi na 100 % povedl. IMHO stejně dobře jak tady [odkaz]

V interiéru Audi po odjelo konkurence dosti výrazně, moderní, čistý, bez cool tabletů a italického fontu v infotainmentu.

Jedno TT v S-line s pětiválcem, prosím. :-!
Rozbalit vlákno
40
Avatar - AUDIRS6
18. 11. 2014 11:35
Re: Damn, Audi
Pockaj si cca rok, potom prijde TT RS ;-)
5 valec, cca 380-400 PS, S-Line paket - za tym ti smutno nebude, lebo RS by malo aj vypadat aj jazdit este brutalnejsie ( dufam, ze nebude az moc tvrde )
Len, ako tu citam, to uz budu moc velke kriky za tu cenu, ktoru si za neho Audi bude uctovat... :-!
Avatar - Magister
18. 11. 2014 13:17
Re: Damn, Audi
Akorát, že to bude cenově mimo, někde tak na úrovni Porsche 911. :-)
Avatar - iudex
18. 11. 2014 13:51
Re: Damn, Audi
A čo ak to bude mať lepšiu dynamiku, ako tá 911ka?
18. 11. 2014 13:54
Re: Damn, Audi
Bavme se o Caymanu a pokud se budeme bavit o overall dynamice, tak bude TT koukat jako zadek z chroští ;-)
Avatar - iudex
18. 11. 2014 14:04
Re: Damn, Audi
Caymana som neskúšal a preto len tak topperovsky od stola: ak má 169 kW dvojliter v TT parametre 250 km/h a 5,3s, tak TT RS s 2,5 R5 a cca. 280 kW bude mať odhadom 280 km/h (hoci skôr limitovanú na 250) a 4,2s. Tam sa nielenže základný Cayman (195 kW, 5,6s), ani Cayman S (235 kW, 4,9s) a ani najsilnejšie GTS so svojimi 243 kW a 4,8s nebudú chytať. Samozrejme nebavím sa o celkových jazdných vlastnostiach, agilite a zábavnosti, ale čisto z hľadiska dynamiky bude Cayman ťahať sa kratší povraz.
Avatar - Ji/Ri
18. 11. 2014 14:25
Re: Damn, Audi
Reakce na vlákno:
Hoši Hoši..... je třeba si do kapoty vytesat: Porsche je Porsche.... a hlavně nezapomenout na tečku.
Avatar - iudex
18. 11. 2014 14:59
Re: Damn, Audi
No vieš, keď mi žiadny známy nechce Porsche požičať, tak nemôžem chváliť. >:D
18. 11. 2014 15:01
Re: Damn, Audi
Není o co stát... >:-[] proto ho nepůjčujou >:D
18. 11. 2014 15:42
Re: Damn, Audi
Jsem čekal, že nabídka k jízdě po nakopnutí přijde rychleji, asi nejdřív leští ráfky a kontroluje náplně :-)
Avatar - Ji/Ri
18. 11. 2014 17:52
Re: Damn, Audi
>:D Pajo, ty darebo! Jezdil jsi v Ostravě jak had v Amazonce! .... Iudexi, co se nestalo doposud neznamená, že se nestane nikdy ;-)
Avatar - white label
18. 11. 2014 19:17
Re: Damn, Audi
Jistě, ovšem při srovnatelné dynamice a výbavě bude taky cena Caymanu podstatně jinde, než u TT(S). ;-)
Avatar - Emel
18. 11. 2014 14:26
Re: Damn, Audi
Myslím, že základní Cayman má 202kW... ne že by to něco měnilo na tom co píšeš.
Avatar - iudex
18. 11. 2014 14:55
Re: Damn, Audi
Máš pravdu, poplietol som to s Boxsterom, ktorý má tých 195 kW.
18. 11. 2014 15:00
Re: Damn, Audi
K čemu si kupuješ kupé? Aby jsi se pobavil... Přes všechnu úctu k Ondrovýmu textu všichni vědí, co by si vzali na zatočenou okresku ;-)
Avatar - Emel
18. 11. 2014 15:05
Re: Damn, Audi
Ano, vědí. Rozdíl v ceně je ale adekvátních 400t, takže vše v pořádku, TT zapadá do koncernové hierarchie tam kam má.

PS: jak se říká ve Hře o trůny... zima se blíží... ;-)
Avatar - iudex
18. 11. 2014 15:19
Re: Damn, Audi
Čítaš, alebo pozeráš? Ja čítam a netrpezlivo čakám na druhú knihu. :-)
18. 11. 2014 15:38
Re: Damn, Audi
Směřoval jsem to k budoucímu TT-RS. ;-) To samý co Golf R, fantastická dynamika v přímce, v zatáčkách jako přibitý, ale zábava trochu jiným způsobem než u zadokolky.
18. 11. 2014 14:56
Re: Damn, Audi
Proto píšu všobecnou dynamiku a fun factor, to jsou dva jiný světy ;-)
Avatar - Emel
18. 11. 2014 15:02
Re: Damn, Audi
Psal jsi původně jen o té dynamice ;-)
18. 11. 2014 15:07
Re: Damn, Audi
Overall dynamika ;-) kucííí
Avatar - Emel
18. 11. 2014 15:11
Re: Damn, Audi
No promiň, dynamika je dynamika a zábava je zábava. Možná bys mě ukecal, že pod pojem "overall" (tedy celková?) se může schovat třeba i boční přetížení v zatáčce... ale fun factor je pořád něco úplně jinýho. RS4 je dynamická, GT-86 zábavná...
18. 11. 2014 15:39
Re: Damn, Audi
Ano, zábava mi v prvním příspěvku vypadla, netahej mě zrovna ty za fusekli >:-[]
Avatar - Emel
18. 11. 2014 16:06
Re: Damn, Audi
Ty seš jak ženská... ještě nám vynadáš, že ti něco vypadlo :-)
Avatar - white label
18. 11. 2014 18:00
Re: Damn, Audi
Zrovna RS4 není nejlepší příklad, třeba v minulé g. to bylo dost zábavné auto (samozřejmě včetně parádní dynamiky).
Avatar - Emel
18. 11. 2014 20:51
Re: Damn, Audi
Jo? Hmm, známý to označil za nejhorší auto co měl kdy v garáži, kteréžto tvrzení podpořil prodejem auta po půl roce od koupě, takže jsem se ani nestačil svézt. Dle jeho tvrzení to auto jezdilo jen rovně...
Avatar - white label
18. 11. 2014 20:57
Re: Damn, Audi
Minulá g. RS4? Nesmysl, ta dokázala jízdně zatopit i M3, viz jejich pověstné (velmi vyrovnané) souboje v TG apod.
Avatar - Emel
18. 11. 2014 21:31
Re: Damn, Audi
Hele nevím, jen tak jsme o tom kecali na letišti... prý to auto bylo hrozně těžkopádné... ale vzhledem k tomu, že aktuálně jezdí s RR Sport, tak mi to přišlo taky trošku jako póza.
Avatar - white label
18. 11. 2014 21:52
Re: Damn, Audi
>:D Tak to se ti vůbec nedivím... >:-[] ;-)
Avatar - iudex
18. 11. 2014 15:21
Re: Damn, Audi
Súhlas s Emelom. Dynamika a zábava nie sú synonymá, i keď sa môžu prekrývať.
18. 11. 2014 15:39
Re: Damn, Audi
...a druhej! >:D
Avatar - white label
18. 11. 2014 18:35
Re: Damn, Audi
Pokud ti jde hlavně o zrychlení z 0-100, tak to ti na všechny Caymany stačí i aktuální TTS (228kW/310PS) s hodnotou 4,6 s a odhad hodnoty TTRS si zatím můžeš klidně ušetřit. ;-)
18. 11. 2014 15:42
Re: Damn, Audi
Srovnavacka v poslednim AMuS:
Cayman i pres o 45 koni vyssi vykon dosahuje identickeho zrychleni na 200 km/h (duvodem je o 120 kg vyssi hmotnost oproti zakladnimu TT bez quattra). Spotreba je i pres shodnou dynamiku o 1-2l vyssi nez u Audi. Ve slalomu bylo TT o neco malo rychlejsi, Cayman si zase vedl nepatrne lepe pri 110 metrovem vyhybaci manevru. V pripade 60 metroveho vyhybaciho manevru bylo TT na vyjezdu podstatne rychlejsi. TT obouvalo devatenactky, Cayman dvacitky. Cayman diky motoru uprostred subjektivne sportovnejsi. TT bylo oznaceno za modernejsi, praktictejsi a lepe zpracovane auto. Navic podstatne levnejsi (rozdil v zakladnich cenach 23 tis. eur, priplatkova vybava Porsche o polovinu drazsi nez u TT, drazsi servis a pojistka). Vitezem testu se s naskokem stalo TT.
18. 11. 2014 15:51
Re: Damn, Audi
To jsou všechno měřitelný hodnoty...tou nejdůležitější věcí však je, co od auta čekáš konkrétně ty, já, on a jak auto sedne do ruky. ;-)
Avatar - AUDIRS6
18. 11. 2014 14:27
Re: Damn, Audi
No neviem ci 60-65k € defakto plne vybaveneho vozu je nejako extra moc proti porovnatelne dynamickemu Caymanu, nakolko neviem aku 911 by si za tie prachy zohnal novu ;-)
TT je v tomto zaujimavy univerzal: Vdaka konecpcii motor vpredu a 2+2 odvezie to iste plus mozno 1 tasku navyse ako 911, Cayman 2och posle autobusom >:-[]
Nehovoriac o tom, ze za cca 60-65k € ani ten Cayman asi nebude porovnatelne vybaveny ;-)
( pokial sa bavime o nejakom s porovnatelnou dynamikou...)
18. 11. 2014 14:58
Re: Damn, Audi
...vím, co máš vytetovaný na zádech, ale neporovnávej Audi a Porsche ;-)
Avatar - AUDIRS6
18. 11. 2014 15:34
Re: Damn, Audi
no mozno by si bol prekvapeny >:-[]
Nie, porovnavat to len takto od obrazovky parametricky - to nema cenu, na tom sa zhodneme. Ver ale, ze situacie, kedy tomu-ktoremu zaujemcovi o sportove auto prijde do vyberu TT a Cayman, mozno az 911 a riesi vsetky tie veci suvisiace s kazdodennou pouzitelnostou, moze sa stat, ze v specifickych ( teda mensinovych ) situaciach to TT dostane prednost.
Cayman je aj pre mna az takgenialna myslienka, ze samo Porsche malo co robit, aby zmenezovalo cele svoje portfolio dost vhodne, nakolko pre mnohych sportovo orientovanych jazdcov daval Cayman vo svojich lepsich verziach cim dalej vacsi vyznam, nez 911 z nizsieho spektra ponuky.
Nakoniec sa ale rozhodli zaujimavo ( a podla mna spravne ) dovolili Caymanovi a 911 konkurovat si az na dren - vid priklad aktualne testovany ( maskovany a na Ringu ) Cayman GT4 !
Pokial to zobereme tak, ze ake ine Porsche mi ponukne podobny zazitok za jeho cenu, v cenniku 911ek budeme hladat marne ;-)
Takze - za Cayman - :yes: - ako za auto s genialnym mixom vykon/zabava/cena.
za TT celkovo - :yes: - ako za univerzala, s ktorym je uz aj zabava ;-)
18. 11. 2014 15:41
Re: Damn, Audi
S novou generací TT jsem ještě nejel, ale už ta druhá jezdila opravdu dobře. A pokud bych chtěl hlavně jistotu a slušný parametry, neměl bych problém...až na ty kadeřníky a poháněnou špatnou nápravu na zábavu dle mýho gusta ;-)
18. 11. 2014 20:20
Re: Damn, Audi
To se podívej do mapy, kde ta 911 je. ;-) Jsou to dva celkem různé světy.

(I bez dorovnání výbavy mezi nimi bude odhadem 20+ tisíc €, pokud ti tedy jde o cenu.)
19. 11. 2014 00:27
Re: Damn, Audi
Jenže to už bude za raketu ;-\
18. 11. 2014 10:17
navigace
Dobrý den. Zajímalo by mě, z čeho navigace stahuje data. Z telefonu či má vlastní simku? Jestli ano, tak klik datové přenosy stojí? Případně, jak se navigace chová v okamžiku kdy nemá příjem dat - má vlastní mapové podklady? Děkuji
Rozbalit vlákno
3
18. 11. 2014 10:18
Re: navigace
Dobrý den,

navigace má vlastní simku. Když nemá příjem dat, ukazuje běžné kreslené mapové podklady.
18. 11. 2014 14:31
Re: navigace
Podle mne mate pravdu napul, ano navigace ma I VLASTNI SIM, ale lze prepnou do modu Bluetooth autotelefon online a pres SIM v telefonu to take stahuje data. Tak to alepson funguje i v A6 a v A8.
Kdyz neni prijem dat vse je stazeno na SD karte, ale ne cele podklady jen tam kde clovek je, pripadne stahuje data "po ceste".
Datove prenosy stoji tolik, kolik ma clovek nastaveno u operatora, to je asi snad vsem jasne ;-)
18. 11. 2014 20:33
Re: navigace
Karty lze použít pro aktualizace, ale tyhle systémy mají flash paměť (dříve HDD). Jinak se SIM máš pravdu, může použít svou vlastní, nebo si "vypůjčit" identitu mobilního telefonu (přes BT SAP).
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2014 10:22
Konečně...........
................................ i z kadeřníků budou pořádní chlapi!!! :yes: :-)
Rozbalit vlákno
2
18. 11. 2014 10:37
Re: Konečně...........
přesně, řekl bych první chlapské TT... :-)
Avatar - Uživatel_5340709
18. 11. 2014 11:48
Re: Konečně...........
Konečně budou mít všichni frizúru všude a včas! :-!
18. 11. 2014 10:35
hluk
Pokud se na auto díváte optikou sportovního auta, pak přeci nelze kritizovat hlučnost, vyšší hlučnost je určitě lepší než vyšší míra izolace. Ano je to AUDI nikdo od toho nečeká, že bude mít charakter jako 370Z, ale i tak pokud se s ním jezdí tak,
jak autor píše, pak tato výtka není na místě.
Rozbalit vlákno
1
18. 11. 2014 14:34
Re: hluk
To bych nesouhlasil, naopak bych u Audi cekal vyssi miru izolace od hluku i u sportovniho auta.
Avatar - !GAS!
18. 11. 2014 10:36
ESC bludy autora?
Nechci se přít s autorem článku, ale v nevýhodách píše, že kontrola stabilizace nelze úplně vypnout, ovšem to si nemyslím. Nové TT je jedno z mála vozů, které po stisknutí tlačítka ESC krátce jen systém omezí a po stisknutí na více než 5s. ho úplně vypne.

Poté už vše záleží jen na umu řidiče... A mimochodem, málo kdo ví, že v případě, že je ESC úplně vypnuté a vy ztratíte nad vozem kontrolu a prudce zabrzdíte, se na dobu brzdění ESC aktivuje, ovšem v případě všech ostatních režimů je kompletně deaktivované, tedy lze s vozem jet jak bokem, tak se v případě nepozornosti otočit do hodin.

A to nemám vyčtené z internetu či tiskových zpráv, ale jel jsem přímo tím vozem, který zde testujete!

8-s :-!
Rozbalit vlákno
4
18. 11. 2014 10:41
Re: ESC bludy autora?
Držet tlačítko více než pět sekund jsem samozřejmě zkoušel, ale vůbec nic se nestalo. Naopak po nějakých deseti patnácti sekundách držení se stabilizace opět plně zapnula a již nešla ani omezit dokud se nevypnul a znovu nezapnul motor.

Měl jsem tedy za to, že stejně jako v jakémkoliv 4x4 voze s platformou MQB je režim ESC Sport tím nejméně omezeným.
Avatar - !GAS!
18. 11. 2014 10:59
Re: ESC bludy autora?
A zkoušel jste to opakovaně? Tlačítko ESC je skutečně nutné zmáčknout déle. Nejprve se na palubním počítači objeví hláška ESC Sport a držíte-li ho dál, pak po uplynutí zmíněné doby ESC off.

To co popisujete, že se Vám kontrola stabilizace znovu sama zapnula při držení tlačítka nahrává spíše tomu, že kontakt spínače, tedy jeho zmáčknutí nebylo dostatečné tedy až na doraz.
18. 11. 2014 11:01
Re: ESC bludy autora?
Ano, zkoušel jsem to několikrát, ale možná to byla chyba konkrétního kusu. V tom případě je to velká škoda. I ESC Sport sice dovolí jízdu bokem, ale zasahuje do toho.
Avatar - white label
18. 11. 2014 19:14
Re: ESC bludy autora?
V jakémkoli 4x4 s MQB? A co potom takový Golf R. Naopak, pokud bych to bral podle aktuálních Rychlých golfů tak verze s 220-230 PS (GTI) úplně vypnout nejde a verze s 300PS (R) naopak ano. Takže pokud b y nešlo vypnout TT s 230 PS, třeba půjde vypnout TTS s 310PS.
18. 11. 2014 12:25
Peugeot RCZ-R
Tady bych volil asi Peugeot RCZ-R, který je zábavnější, rychlejší, sportovnější, levnější.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2014 12:38
Re: Peugeot RCZ-R
za mna osobne z RCZ R na mna viac dychaju emocie a elegancia a zivocisnost.... co pri sportovom aute sa u mna dost pocita... mam rad auta z ktorych vyzaruju emocie

nepochybujem o kvalitach TT a celkom sa mi aj paci.... to som pisal uz pri predstaveni , je to sikovne sportove auto...... ale stale tu vidim velke dizajnove rezervy ( ano dizajnove, vykon je ok )

ja s tebou suhlasim.. RCZ R viac chyti za srdce aj mna... a stoji pouhy milion ;-) ... cena ktora sa mnohym kedysi zdala prehnana dnes posobi ako auto za babku vedla tejto povedal by som dost nudnej a rozhodne nie silnejsej ani krajsej audiny....

TT si ale rozhodne zaslusi pochvalu ze vobec taketo nieco este dnes mame na trhu.. doba sportovym malym sikovnym kupatkam moc nepraje.... a ja som rad ze TT je nadalej tu a nadalej z neho citit tvary prvej generacie.. zachovava si svoje linie... len som cakal trosku viac emocii odvahy... stale je to dizjanom take nemastne neslane.... ale budis..... niekto mozno prave toto pozaduje.... techno dizajn ma tiez svojich fandov... pochvala redakcii za test benzinoveho auta.... konecne trosku potesenie aj pre milovnkov vone benzinu .... viac nemam co dodat... dobry test,....dobre auto.. vsetkym pekny den.... kazdy si vie nazor spravit na auto sam....
Avatar - Emel
18. 11. 2014 13:13
Re: Peugeot RCZ-R
Pro mě když Audi, tak jedině Quattro... a v tu chvíli nemá RCZ co nabídnout. V předokolce je TT taky pod milion, což pro Peugeot není moc dobrá zpráva... nominálně silnější motor by mě asi nepřesvědčil.
Avatar - white label
18. 11. 2014 18:44
Re: Peugeot RCZ-R
V čem je předokolkový RCZ celkově zábavnější, než tohle nové TT s quattrem. Jel si už s testovanou konfigurací TTéčka?
18. 11. 2014 20:55
Re: Peugeot RCZ-R
Záleží, co člověk chce. R je celkem specifické auto, proti kterému Audi přímo nic nepostaví. A v prodejích si z "obyčejného" RCZ i přes vyšší cenu udělá trhací kalendář. :-)