13.1. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

BMW 2 Gran Tourer vs. Renault Grand Scénic – Souboj atypických MPV

 

Svět MPV už není jako kdysi. BMW přijelo se sportovně laděným modelem, zatímco nový Renault Grand Scénic se inspiroval světem crossoverů. Jací jsou ve vzájemném srovnání?

Velkoprostorové automobily už v Evropě nelákají tak jako kdysi. Zákazníci už nechtějí neforemné krabice jen pro rozvoz dětí, chtějí se bavit, trávit život aktivně, a tak místo MPV dávají stále častěji přednost crossoverům a SUV. Tuto změnu jsme si uvědomili i v redakci, když se nám v garáži sešla dvě MPV, která bychom ještě před léty rozhodně nečekali – sportovně laděné BMW 2 GT a Renault Grand Scénic inspirovaný světem módních crossoverů.

A jelikož hledání nových nápadů ve světě velkoprostorových aut je současný trend, rozhodli jsme se oba automobily srovnat v našem tradičním pátečním testu. Tentokrát to ale bude trochu jiné srovnání než jindy. Oba automobily sice patří do stejné kategorie středně velkých MPV, která zvládnou převést až sedm osob, jenže to je zároveň jejich vlastně jediná společná vlastnost.

Jiný už je charakter, na jedné straně je sportovně laděný vůz, zatímco na druhé automobil inspirovaný crossovery. Jeden je prémiovkou, druhý tradičním mainstreamem. A jiná je i technika v útrobách. Zatímco testované BMW používá dvoulitrový turbodiesel o výkonu 110 kW v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou, zkoušený Grand Scénic využívá vznětovou šestnáctistovku s 96 kW, která spolupracuje s manuálem. Proto jsme tentokrát v bodovém srovnání motorů vynechali hodnocení řazení.

Video

Renault jasně levnější

Jelikož testujeme dva odlišně výkonné agregáty s jinou převodovkou, vezmeme cenové srovnání tentokrát zeširoka a porovnáme oba automobily se srovnatelnými soupeři. V obou případech každopádně platí, že renault je jasně levnější a nabízí bohatší základní výbavu.

Testovaný Renault Grand Scénic měl pod kapotou turbodiesel 1.6 dCi (96 kW) v kombinaci se šestistupňovým manuálem, který v základním stupni Zen přijde na 589.900 korun. To není zrovna málo, jenže srovnatelné BMW 2 Gran Tourer, se vznětovým tříválcem 216d o výkonu 85 kW a manuální převodovkou, stojí podle ceníku 739.700 korun. K této částce je navíc třeba připočíst dalších 9.000 Kč za transport auta a předprodejní servis. A to už se rázem Grand Scénic zdá jako výhodná volba. Zvlášť když už v základu má duální automatickou klimatizaci, mlhovky nebo tempomat, za něž se u BMW musí připlácet. Řada 2 naopak už v základu zahrnuje sklápění zadních sedadel tlačítkem, zatímco u renaultu je funkce nazývaná One Touch dostupná v rámci paketu Modularita za 15.000 Kč.

K testovanému BMW 218d GT, kombinujícímu dvoulitr o výkonu 110 kW s osmistupňovým automatem, se zase více blíží Grand Scénic s turbodieselem 1.6 dCi (118 kW) a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Jestliže mnichovská kombinace přijde na 863.308 korun (včetně předprodejního servisu), francouzský model stojí 749.900 Kč.

Základní výbava 218d zůstává stejná jako u 216d, naopak v případě Grand Scénicu je nejsilnější turbodiesel v nabídce dodáván až pro vrcholnou verzi Bose. V jeho případě je tak za výše uvedenou cenovku vybaven rovněž navigací, diodovými světlomety, parkovacími senzory vpředu i vzadu nebo čalouněním kombinujícím textil s koženkou. Mnichovského konkurenta tudíž deklasuje nabízenou výbavou i cenou.

Pořizovací nákladyBMW 2 GTRenault Grand ScénicBMW 2 GTRenault Grand Scénic
ZÁKLADNÍ CENA
Motor216d/85 kW1.6 dCi/96 kW218d/110 kW A/T1.6 dCi/118 kW EDC
Stupeň výbavySérie/748.700 kWZen/589.900 KčSérie/867.312 KčBose/749.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy6666
Dešťový a světelný senzor [Kč]S/SSS/SS
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/SS/SS/S
Elektricky ovládaná zrcátka [Kč]SSSS
Elektricky sklopná zadní sedadla [Kč]S15.000SS
Klimatizace [Kč]manuálníautomatická dvouzónovámanuálníautomatická dvouzónová
Kolalitá 16"litá 20"litá 16"litá 20"
Metalíza [Kč]18.43415.00018.43415.000
Mlhové světlomety vpředu [Kč]4.004S4.004S
Navigace [Kč]25.37619.00025.376S
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]21.37214.00021.372S/S
Rádio [Kč]SSSS
Rezervní kolo [Kč]-3.000-3.000
Diodové světlomety [Kč]26.442-26.442S
Tempomat [Kč]11.492S11.492S
Třetí řada sedadel [Kč]21.08615.00021.08615.000
Volant kožený [Kč]SSSS

Zájemci o třetí řadu sedadel si každopádně musí připlatit ve všech případech. Zatímco u renaultu stojí 15.000 korun, u BMW za ní zákazník dá 21.086 Kč. A tak je to i s ostatními příplatky, u BMW za ně zákazník zkrátka zaplatí více. Na druhou stranu, třeba jeho pomocníci fungují spolehlivěji než u konkurence, ovládání navigace je přehlednější, a tak má vyšší cena své vysvětlení v kvalitně.

Renault tak sice má adaptivní tempomat, avšak mnohdy brzdil zbytečně – daleko před vozidlem vpředu nebo kvůli „chytnutí“ auta v pomalejším pruhu. Ve finále tak obyčejný tempomat bavoráku, avšak s brzdnou funkcí (systém udržuje rychlost i v klesání), funguje značně příjemněji. Naopak automatické přepínání tlumených a dálkových světel renaultu nás nadchlo, prakticky nechybovalo, což u tohoto systému není obvyklé.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 2 GTRenault Grand Scénic
Základní cena68
Standardní výbava a příplatky68
Servis89
Záruky99
Průměr7,258,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha chystá opravu třiceti mostů a lávek Praha chystá opravu třiceti mostů a lávek

Pražský magistrát a městská Technická správa komunikací…

Náklady na opravu Státní opery se mohou vyšplhat k miliardě Náklady na opravu Státní opery se mohou vyšplhat k miliardě

Rozpočet rekonstrukce Státní opery může nafouknout nová…

 
Technické údaje
Motor BMW 218d Gran Tourer (110 kW)Renault Grand Scénic 1.6 dCi (96 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19951598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 400096 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1750320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.311.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 4 / 4.35.3 / 4.2 / 4.6
Emise CO2:114119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 145 / 1820189 / 1737
Objem nádrže (l):5153
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1555 / 6001601 / 655
Rozměr pneu:225/45 R18195/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45564634
b) šířka (mm): 18001866
c) výška (mm): 16081660
d) rozvor (mm): 27802804
e) rozchod vpředu (mm): 15611602
f) rozchod vzadu (mm): 15621596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 840630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10201010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980930
k) šířka vpředu (mm): 14701530
l) šířka vzadu (mm): 14501500
délka sedáku vpředu (mm): 490550
délka sedáku vzadu (mm): 420470
výška opěradla vpředu (mm): 650620
výška opěradla vzadu (mm): 660610
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW 2 Gran Tourer vs. Renault Grand Scénic…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 






 
Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Včera

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky.




Blesk.cz

Jak to bylo s rozpadem Chinaski? Poradila mi to manželka, přiznal Malátný

Jak to bylo s rozpadem Chinaski? Poradila mi to…

Skupina Chinaski na sklonku minulého roku vyměnila většinu své sestavy a zůstali jen frontman Michal Malátný…

Během dvou hodin 3000 mrtvých: Hrůzy 11. září ožívají v působivém muzeu pod Ground Zero

Během dvou hodin 3000 mrtvých: Hrůzy 11. září…

Černý den v historii lidstva. Teroristické útoky z 11. září 2001 bezesporu nenávratně změnily svět. Při…

 

iSport.cz

ONLINE: Česko - Rusko OSR. Boj o finále, zastaví hokejisté obra?

ONLINE: Česko - Rusko OSR. Boj o finále, zastaví…

ONLINE | Sen o zlatu pokračuje a české hokejisty čeká na olympijském turnaji v Pchjongčchangu další těžký krok.…

Český manažer vykázal televizi. Za střídačku Rusové nabídli 100 eur, řekl

Český manažer vykázal televizi. Za střídačku Rusové…

PŘÍMO Z KOREJE | Český trénink před pátečním semifinále s Ruskem vyšperkovala akční scéna. Jak se tým Josefa…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Ester Ledecká je rebel!

Ekonom Vladimír Pikora: Ester Ledecká je rebel!

Přízeň davu je vrtkavá, že… Není to tak dlouho, co vyšel článek podepsaný redaktorem jednoho veřejnoprávního…

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity, pro kterou neexistují hranice

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity,…

Joel Marklund je známý švédský fotograf specializující se na sport. Vedle toho se však věnuje i lidem a životu…