Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 2 Gran Tourer vs. Renault Grand Scénic – Souboj atypických MPV

David Bureš
Diskuze (114)
Svět MPV už není jako kdysi. BMW přijelo se sportovně laděným modelem, zatímco nový Renault Grand Scénic se inspiroval světem crossoverů. Jací jsou ve vzájemném srovnání?


Úvod, pořizovací náklady


Velkoprostorové automobily už v Evropě nelákají tak jako kdysi. Zákazníci už nechtějí neforemné krabice jen pro rozvoz dětí, chtějí se bavit, trávit život aktivně, a tak místo MPV dávají stále častěji přednost crossoverům a SUV. Tuto změnu jsme si uvědomili i v redakci, když se nám v garáži sešla dvě MPV, která bychom ještě před léty rozhodně nečekali – sportovně laděné BMW 2 GT a Renault Grand Scénic inspirovaný světem módních crossoverů.

A jelikož hledání nových nápadů ve světě velkoprostorových aut je současný trend, rozhodli jsme se oba automobily srovnat v našem tradičním pátečním testu. Tentokrát to ale bude trochu jiné srovnání než jindy. Oba automobily sice patří do stejné kategorie středně velkých MPV, která zvládnou převést až sedm osob, jenže to je zároveň jejich vlastně jediná společná vlastnost.

Jiný už je charakter, na jedné straně je sportovně laděný vůz, zatímco na druhé automobil inspirovaný crossovery. Jeden je prémiovkou, druhý tradičním mainstreamem. A jiná je i technika v útrobách. Zatímco testované BMW používá dvoulitrový turbodiesel o výkonu 110 kW v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou, zkoušený Grand Scénic využívá vznětovou šestnáctistovku s 96 kW, která spolupracuje s manuálem. Proto jsme tentokrát v bodovém srovnání motorů vynechali hodnocení řazení.

Video se připravuje ...

Renault jasně levnější

Jelikož testujeme dva odlišně výkonné agregáty s jinou převodovkou, vezmeme cenové srovnání tentokrát zeširoka a porovnáme oba automobily se srovnatelnými soupeři. V obou případech každopádně platí, že renault je jasně levnější a nabízí bohatší základní výbavu.

Testovaný Renault Grand Scénic měl pod kapotou turbodiesel 1.6 dCi (96 kW) v kombinaci se šestistupňovým manuálem, který v základním stupni Zen přijde na 589.900 korun. To není zrovna málo, jenže srovnatelné BMW 2 Gran Tourer, se vznětovým tříválcem 216d o výkonu 85 kW a manuální převodovkou, stojí podle ceníku 739.700 korun. K této částce je navíc třeba připočíst dalších 9.000 Kč za transport auta a předprodejní servis. A to už se rázem Grand Scénic zdá jako výhodná volba. Zvlášť když už v základu má duální automatickou klimatizaci, mlhovky nebo tempomat, za něž se u BMW musí připlácet. Řada 2 naopak už v základu zahrnuje sklápění zadních sedadel tlačítkem, zatímco u renaultu je funkce nazývaná One Touch dostupná v rámci paketu Modularita za 15.000 Kč.

K testovanému BMW 218d GT, kombinujícímu dvoulitr o výkonu 110 kW s osmistupňovým automatem, se zase více blíží Grand Scénic s turbodieselem 1.6 dCi (118 kW) a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Jestliže mnichovská kombinace přijde na 863.308 korun (včetně předprodejního servisu), francouzský model stojí 749.900 Kč.

Základní výbava 218d zůstává stejná jako u 216d, naopak v případě Grand Scénicu je nejsilnější turbodiesel v nabídce dodáván až pro vrcholnou verzi Bose. V jeho případě je tak za výše uvedenou cenovku vybaven rovněž navigací, diodovými světlomety, parkovacími senzory vpředu i vzadu nebo čalouněním kombinujícím textil s koženkou. Mnichovského konkurenta tudíž deklasuje nabízenou výbavou i cenou.

Pořizovací nákladyBMW 2 GTRenault Grand ScénicBMW 2 GTRenault Grand Scénic
ZÁKLADNÍ CENA
Motor216d/85 kW1.6 dCi/96 kW218d/110 kW A/T1.6 dCi/118 kW EDC
Stupeň výbavySérie/748.700 kWZen/589.900 KčSérie/867.312 KčBose/749.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy6666
Dešťový a světelný senzor [Kč]S/SSS/SS
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/SS/SS/S
Elektricky ovládaná zrcátka [Kč]SSSS
Elektricky sklopná zadní sedadla [Kč]S15.000SS
Klimatizace [Kč]manuálníautomatická dvouzónovámanuálníautomatická dvouzónová
Kolalitá 16"litá 20"litá 16"litá 20"
Metalíza [Kč]18.43415.00018.43415.000
Mlhové světlomety vpředu [Kč]4.004S4.004S
Navigace [Kč]25.37619.00025.376S
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]21.37214.00021.372S/S
Rádio [Kč]SSSS
Rezervní kolo [Kč]-3.000-3.000
Diodové světlomety [Kč]26.442-26.442S
Tempomat [Kč]11.492S11.492S
Třetí řada sedadel [Kč]21.08615.00021.08615.000
Volant kožený [Kč]SSSS

Zájemci o třetí řadu sedadel si každopádně musí připlatit ve všech případech. Zatímco u renaultu stojí 15.000 korun, u BMW za ní zákazník dá 21.086 Kč. A tak je to i s ostatními příplatky, u BMW za ně zákazník zkrátka zaplatí více. Na druhou stranu, třeba jeho pomocníci fungují spolehlivěji než u konkurence, ovládání navigace je přehlednější, a tak má vyšší cena své vysvětlení v kvalitně.

Renault tak sice má adaptivní tempomat, avšak mnohdy brzdil zbytečně – daleko před vozidlem vpředu nebo kvůli „chytnutí“ auta v pomalejším pruhu. Ve finále tak obyčejný tempomat bavoráku, avšak s brzdnou funkcí (systém udržuje rychlost i v klesání), funguje značně příjemněji. Naopak automatické přepínání tlumených a dálkových světel renaultu nás nadchlo, prakticky nechybovalo, což u tohoto systému není obvyklé.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 2 GTRenault Grand Scénic
Základní cena68
Standardní výbava a příplatky68
Servis89
Záruky99
Průměr7,258,50

Design, interiér


Elegán, nebo sportovec?

Renault Grand Scénic se v aktuální generaci snaží svůj velkoprostorový původ maskovat. Přestože výrobce zdůrazňuje, že Grand Scénic stále zůstává typickým MPV, na jeho proporcích si jasně všimnete prvků z crossoverů. Grand Scénic se zkrátka svým řešením podobá většímu Espacu, a to hlavně vyšší světlou výškou, jejíž hodnota 170 mm je srovnatelná s některými SUV. Pravda, hodně dělají standardně dodávaná dvacetipalcová kola.

Když však Francouze postavíme vedle BMW, zjistíme, že přece jen má tradičním MPV blíže. Najednou vypadá jako typické velkoprostorové auto, zatímco dvojka je spíše takový nafouknutý kombík. Mohou za to hlavně rozměry, Gran Tourer je totiž o výrazných 52 mm nižší. Zároveň je také o 78 mm kratší a o 66 mm užší. Zkrátka sportovní charakter mnichovských aut zůstal zachován také u MPV. Oba každopádně parádně maskují, že jejich základem jsou menší vozy. Grand Scénic je odvozen od o 228 mm kratšího Scénicu, zatímco Gran Tourer je o 214 mm nataženým Active Tourerem.

Vybrat hezčí auto je v tomto případně ryze subjektivní záležitost. Grand Scénic je opravdový elegán, příď s velkým logem značky se povedla, stejně tak je zajímavé prolomení bočního prosklení. Z designového pohledu zaujmou i 20palcová kola. Naopak záď je možná trochu těžkopádná, velkou plochu plechů se ani velké logo a nápis Scénic nedaří opticky rozbít.

To BMW se mně v době příchodu na trh absolutně nelíbilo, jenže po pár letech zjišťuji, že je to vlastně hezké auto. Ledvinky tomuto empévéčku sednou, sportovní charakter je u konkrétního testovaného kousku navíc dále zdůrazněn eMkovým aerodynamickým paketem a sníženým podvozkem. Rozhodně se tedy o svěžího zástupce své kategorie.

HODNOCENÍ DESIGNUBMW 2 GTRenault Grand Scénic
Vnější vzhled88
Vnitřní vzhled87
Zpracování97
Ergonomie98
Konektivita88
Průměr8,407,60

Kombi proti dodávce

Sportovní styl si 2 Gran Tourer uchovává také uvnitř. Sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a nastavitelnou délkou sedáku nebo tříramenný volant s masivním věncem byste čekali v jakémkoliv jiném autě než v MPV. Jasně, za tyto prvky si připlatíte, jenže designově stojí opravdu za to. Trochu nám však vadilo trochu utopené ovládání klimatizace, prostřední část středového panelu totiž zabírá odkládací polička. Naopak ovládání multimediálního systému se BMW za léta praxe podařilo vypilovat v dokonalosti. Navíc se tu sedí nízko, takřka jako v běžném osobním voze, díky čemuž řidič snadno zapomene, že sedí v rodinné „krabici.“

Naopak v Grand Scénicu se za volantem sedí opravdu vysoko, zvlášť ve srovnání s Gran Tourerem se cítíte jak v užitkovém voze. Optimální pozici jsem hledal dlouho, navíc ani ta výsledná nebyla taková jako v mnichovském voze. Nepotěšilo ani minimální boční vedení sedadel. A navíc jsem si musel zvyknout i na vysoký a masivní středový tunel tlačící do pravé nohy, podobný problém jsem ale řešil i v BMW. Naopak výhodou jsou rozdělené A sloupky usnadňující výhled do stran. Dvojka je má sice také, jenže jsou natolik masivní, že výhled do stran spíše omezují.

Grand Scénic tvarově sází na naprostou eleganci a luxusní vzhled, ve srovnání s BMW se ale jisté mezery v kvalitě najdou, ať už výběrem některých materiálů nebo zpracováním jednotlivých ploch. Tady je rozdíl mezi mainstreamem a prémií jasně znát.

Většina ovladačů se v renaultu ukryla do vertikálně orientovaného digitálního displeje multimediálního systému, který v testovaném autě má úhlopříčku 8,7“. Výrobci ukazují, že toto řešení je trend, na druhou stranu renaulty prokazují, že ne vždy to je výhodou. V menu multimediálního systému R-Link je nejprve potřeba se zorientovat, iDrive BMW je jasně intuitivnější. Navíc umístění většiny ovladačů do obrazovky znamená, že třeba ovládání ventilace zapnete doslova titěrným tlačítkem v dolní části displeje, což při jízdě není právě praktické. Zapnutí tempomatu pak automobilka „skryla“ vpravo od řadicí páky, díky čemuž je naprosto mimo zorné pole řidiče. A když budete argumentovat tím, že tempomat prostě jednou zapnete a už na něj nikdy nesáhnete, nestačil by v tom případě místo dvou tlačítek pouze jeden přepínač mezi tempomatem a omezovačem rychlosti?

Co se týče vnitřního prostoru, tak Grand Scénic ve vzájemném srovnání s 2 GT vede. Jeho vnější rozměry a o 24 mm delší rozvor jsou uvnitř znát. Jenže když si vzpomenete na předchůdce, uvědomíte si, že se do něj nastupovalo přece jen snadněji a uvnitř bylo ještě více prostoru. Majitelé stávajícího Grand Scénicu tak v tomto ohledu mohou být zklamáni.

Výhodou a zároveň nevýhodou renaultu jsou tři samostatná sedadla v prostřední řadě. Krajní sedačky jsou totiž natlačeny až u dveří, což zvlášť vyšším postavám nebude právě příjemné. Líbí se nám ale nastavitelné bočnice hlavových opěrek jak v dopravním letadle, které se obzvlášť na dlouhých cestách hodí.

Ve výsledku se ale pohodlněji sedí v BMW, jehož sedáky jsou umístěny výše a více místa je i nad hlavou. Důvodem nízko uložené lavice Grand Scénicu jsou praktické odkládací prostory v podlaze. Minusem je i tvar předních sedadlech Francouze, pod něž se po posunutí do nejnižší pozice prakticky nevejdou nárty cestujících vzadu. Prostor nad hlavou pak v testovaném renaultu omezovala panoramatická střecha.

Druhá řada je v obou případech posuvná, mnichovský zástupce nabízí i nastavení sklonu opěradla. Oba vozy disponují i praktickými stolky, ty v bavoráku ale mají podivný tvar a do celku designově nesedí, navíc vyšším postavám tlačí do kolen.

Třetí řada je pak v obou případech spíše nouzová záležitost, ani děti si zde neužijí příliš pohodlí. Zvlášť v BMW se tu sedí skoro na podlaze. Navíc umisťovat sem autosedačku nebude žádný med. A když už jsem někoho posadíte, kvůli prostoru pro nohy musíte posunout druhou řadu sedadel vpřed, za což vám cestující ani v jednom autě nepoděkují. Místa tu ve finále není nazbyt.

Srovnání rozměrů zavazadlových prostorůBMW 2 GTRenault Grand Scénic
Objem zavazadelníku 7M/5M/2M [l]145/560/1820189/533/1737
Výška nákladové hrany [mm]650670
Šířka kufru mezi podběhy [mm]10001060
Šířka kufru 7M [mm]13501310
Délka kufru 7M [mm]270340
Délka kufru 5M [mm]980-1110980/1080

Souboj zavazadelníků je vyrovnaný. V sedmimístné konfiguraci toho naložíte více do Grand Scénicu, podle papírových údajů 189 litrů zavazadel, což je vyjádřeno naměřeným delším prostorem. Naopak pětimístná konfigurace vyznívá lépe pro BMW, v tomto případě se dozadu vejde až 560 litrů bagáže, zatímco do Renaultu 533 litrů. Mezi podběhy ale nabízí více místa renault. BMW zase potěší nižší nákladovou hranou, naopak elektricky ovládané víko kufru by se u něj mohlo otevírat výše.

Zadní sedadla lze v obou případech sklopit elektricky. U BMW je tato schopnost standardem, avšak jen pro druhou řadu sedadel, ta třetí se sklápí ručně. To u renaultu je funkce dodávána až u vyšších výbav, avšak disponuje jí i třetí řada. I zde se sedadla zvedají zpět manuálně. Po sklopení zadních sedadel u obou aut vznikne rovná plocha, objemově je však na tom lépe bavorák (1.820 l vs. 1.737 l).

A jak je na tom srovnání odkládacích prostorů uvnitř? Renault nadchne mamutím prostorem ve vysokém středovém tunelu, schránku je přitom možné vtipně posouvat. Schránka před spolujezdcem se pak nevyklápí, ale vysouvá. Šuplíkové řešení je sice snáze přístupné, pokud ale na sedadle spolujezdce někdo sedí, praktické to moc není – při otevírají stojí v cestě kolena cestujícího. Navíc se neotvírá manuálně, ale elektricky, což si z dlouhodobého hlediska říká o nějakou závadu. Ale třeba renaultu jenom zbytečně křivdíme. O praktických schránkách pod podlahou vzadu pak už řeč byla. BMW zase disponuje prostornými kapsami ve dveřích, i do těch zadních se vejde 1,5litrová lahev. Potěší také gumové úchyty v zadní lavici.

HODNOCENÍ INTERIÉRUBMW 2 GTRenault Grand Scénic
Prostornost78
Přední sedačky97
Zadní sedačky97
Kufr87
Variabilita88
Průměr8,207,40

Motory, jízdní vlastnosti


Dvoulitr proti šestnáctistovce

V testu se nám sešla dvě MPV se vznětovým motorem, která v daném segmentu hrají přece jen důležitější roli. V případě renaultu se jedná o šestnáctistovku, v BMW jeo dvoulitr, navíc každý pracuje s odlišnou převodovkou, první s manuálem, druhý s automatem.

Začněme BMW, jehož technika v útrobách nás nadchla. Vznětový dvoulitr se možná po nastartování projevuje charakteristickým jadrným zvukem turbodieselů, po zahřátí se ale krásně uklidní a díky perfektnímu odhlučnění není prakticky slyšet. Výkon 110 kW a točivý moment 330 N.m pak znamenají, že řidič má pod kapotou více než dostatek síly, a to i při větším obsazení. Navíc mu ani nevadí nízké otáčky, v nichž jiné turbodiesely značně duní.

Spolupráce s osmistupňovým automatem ve vozech BMW sice bývá bezchybná, v tomto případě ale jisté výhrady máme. Kvůli pohonu předních kol a příčně uloženému motoru 2 Gran Tourer nevyužívá povedenou převodovku od ZF, ale od Aisinu. Ta sice ve vyšších rychlostech mění převod také naprosto hladce, při popojíždění ve městě se ale při rozjíždění projevuje mírným cukáním. Na manuální pokyn páčkou pod volantem (automat lze objednat i bez nich) ale reaguje slušně rychle.

To šestnáctistovka renaultu dává svůj dieselový charakter jasně najevo i po zahřátí. Je hlučnější a také turbodíra je znatelná, značně táhne až od nějakých 1800 otáček. Od 3500 otáček pak už jeho síla zase postupně klesá. Agregát BMW tak nabízí jasně širší pásmo využitelných otáček. Výkonově ale stačí, s jeho 96 kW a 320 N.m se stále dá žít, ani předjíždění není záležitostí dlouhého rozmýšlení a nervů.

Jestliže na charakter motoru se dá zvyknout, zvlášť když se jeho jadrnější zvuk větším nájezdem uklidní, převodovka zaslouží větší kritiku. Řadicí páka je sice díky vyvýšené pozici perfektně po ruce, válcovitá hlavice se ale nedrží zrovna příjemně. Řazení je navíc poněkud gumové a ne zrovna přesné. Nelíbily se nám ani dlouhé dráhy. Kolem a kolem, třeba v méganu je převodovka lepší.

Co se týče spotřeby, tak na papíře je sice úspornější bmw (4,3 vs. 4,6 l/100 km), v praxi se ale jako menší žrout ukázal renault. S ním jsme běžně jezdili pod sedm litrů, jen ve městě jsme přesáhli osm litrů, zatímco v bavoráku byly častější hodnoty přes sedm litrů. Při jízdě ve městě dvojka dokonce žádala deset litrů na 100 km.

HODNOCENÍ MOTORUBMW 2 GTRenault Grand Scénic
Zrychlení87
Pružnost87
Spotřeba udávaná98
Spotřeba v testu78
Odhlučnění motoru97
Průměr8,207,40

A jak jezdí?

Od velkoprostorových automobilů obvykle čekáme plavnou jízdu a naprosté pohodlí. V tomto ohledu ale mají obě testovaná MPV jisté mezery.

Renault dorazil do testu na 20palcových kolech, však se také ani jiná nenabízí, která vždy do komfortu rázně promluví. A platí to i v případě Grand Scénicu, jehož kola jsou na nerovnostech hodně slyšet. Na českých silnicích tak bouchání od zadní nápravy uslyšíte hodně často. Nejde v prvé řadě o samotnou velikost kol, vždyť větší průměr překoná nerovnosti hravěji, ale hlavně o velkou neodpruženou hmotnosti, jakkoliv se ji snažil výrobce regulovat šířkou 195 milimetrů.

Testované BMW obouvalo osmnáctky, jenže pneumatiky typu runflat jsou také znát. Naštěstí se Mnichov obejde bez hlučných ran, vzadu se o tlumení stará multilink. Hluk od valících se kol bychom ale čekali rozhodně nižší. Aerodynamický hluk je pak u obou vozů srovnatelný, možná o něco vyšší je u renaultu, který má přece jen větší čelní plochu. U BMW ale zase „fouká“ kolem A sloupků.

Dynamické měřeníBMW 2 GTRenault Grand Scénic
Pneumatiky225/45 R18195/55 R20
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h) [s]6,0/8,1/9,67,2/11,4/13,7
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h20002500
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]47,7/86,5/124,947,3/86,6/126,9
Brzdná dráha ze 100 km/h [s/m]42,240,1
Naměřená spotřeba na dálnici [l/100 km]7,66,8
Naměřená spotřeba ve městě [l/100 km]10,28,1
Naměřená spotřeba na okresní silnici [l/100 km]7,56,5

BMW jasně dává najevo svůj sportovnější charakter. V zatáčkách se cítí velice dobře a chová se v nich jako běžné osobní auto. Jenže při přesouvání se po městě se zdá podvozek řady 2 tuhý, nerovnosti začne dobře filtrovat až při jízdě vyšší rychlostí. Přitom měl vůz elektronicky nastavitelné tlumiče. Vidíte, ani ty vždycky nezachrání všechno.

Naopak Grand Scénic je houpavější a v oblouku se více naklání, zkrátka charakter typický pro MPV. Na nerovnostech pak dává najevo, že jeho mnichovský soupeř má o poznání tužší karoserii. Řízení je u obou aut podobné, příliš informací od kol neposkytuje ani řada 2, ani Gran Tourer.

Při rychlejší jízdě je pak renault přece jen nervóznější. Zkouška vyhýbacího manévru navíc dokázala, že elektronika mluví do řízení mnohem více, než by se nám líbilo. Auto se totiž uprostřed prudce projetého oblouku téměř zastavilo, ESP přitom vypnout nelze, což je ale u rodinného dostavníku pochopitelné. To BMW se chová předvídatelněji, jeho stabilizace pracuje jemněji a když je potřeba, lze vypnout. Překvapily nás ale brzdy, které účinněji fungují u renaultu. I po opakovaném testu Grand Scénic zastavil na kratší vzdálenosti než německé MPV.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍBMW 2 GTRenault Grand Scénic
Ovladatelnost86
Komfort odpružení76
Odhlučnění podvozku65
Řízení77
Brzdy79
Průměr7,006,60

Závěr


Závěr

Velkoprostorové automobily už na evropských trzích tolik netáhnou, zákazníci spíše než tradičním MPV dávají přednost různým crossoverům nebo SUV. A dobře vidět to je i na dnešních soupeřích, kteří sice patří do kategorie kompaktních MPV se sedmi sedadly, typickými empévéčky ale není ani jeden z nich. To ve výsledku znamená, že funkci rodinného vozu sice zvládnou, zároveň ji ale typická MPV zastanou lépe.

Jestliže budete hledat rodinný dostavník, od kterého žádáte jen dojezd s místa A do místa B v co největším pohodlí, zvládne tuto roli přece jen lépe Renault Grand Scénic. Je o poznání levnější (a to i s porovnatelným motorem) a uvnitř prostornější. Jenže jednička s hvězdičkou to není, nabízený komfort není ve výsledku kdovíjaký a předchůdce byl ještě praktičtější. Nabízel více vnitřního prostoru nebo možnost vyjmutí zadních sedadel, což aktuální provedení neumí. Zkrátka styl zde dostal větší roli než funkce.

Naopak pokud nerezignujete na jízdní vlastnosti a také od MPV hledáte trochu zábavy, je vaší volbou BMW 2 Gran Tourer. Rodinu do něj také naložíte a když zrovna pojedete děti vyzvednout do školky, můžete to vzít přes oblíbené silničky, na kterých se překvapivě dobře pobavíte. Zábavnější MPV nabízí leda tak Ford. Jenže při běžné jízdě může být 2 GT přece jen poněkud tvrdé, byť ve srovnání s renaultem je přece jen pohodlnější. Zlepšit odhlučnění by ale každopádně měli oba soupeři. Celkově nás ale BMW nadchlo více, a proto je naším dnešním vítězem. A to přestože je o poznání dražší než renault.

Pojďme si to tedy shrnout. Jestliže od MPV žádáte jen maximální vnitřní prostor a co nejvyšší přepravní kapacitu, ani jeden z dnešních soupeřů pro vás není. U obou totiž najdeme jisté kompromisy – u Grand Scénicu je to snaha o eleganci, u 2 GT sázka na sportovní charakter. Jelikož ale prodeje typických MPV v Evropě klesají, zdá se, že zdejší zákazníci co nejprostornější krabice už opravdu nechtějí. A to je podle nás škoda, protože žádný crossover nenabízí ten samý prostor jako typické MPV.

SHRNUTÍ HODNOCENÍ
MODELBMW 2 GTRenault Grand Scénic
POŘIZOVACÍ NÁKLADY7,258,50
DESIGN8,407,60
INTERIÉR8,207,40
MOTOR8,207,40
JÍZDNÍ VLASTNOSTI7,006,60
CELKOVÝ PRŮMĚR7,817,50

BMW 218d Gran Tourer (110 kW)

Nejlevnější verze modelu694.100 Kč (218i/100 kW Série)
Základ s testovaným motorem867.312 Kč (218d/110 kW AT Série)
Testovaný vůz bez příplatků985.586 Kč (218d/110 kW AT M Sport)
Testovaný vůz s výbavou1.249.902 Kč (218d/110 kW AT M Sport)

Plusy

  • Pružný motor
  • Kvalita zpracování
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Perfektní sedadla

Minusy

  • Odhlučnění podvozku
  • Přece jen tužší naladění podvozku
  • Cukající převodovka v nízkých rychlostech
  • Omezený výhled šikmo vpřed

Renault Grand Scénic 1.6 dCi (96 kW)

Nejlevnější verze modelu499.900 Kč (1.2 TCe/85 kW Zen)
Základ s testovaným motorem589.900 Kč (1.6 dCi/96 kW Zen)
Testovaný vůz bez příplatků634.900 Kč (1.6 dCi/96 kW Premiere Edition)
Testovaný vůz s výbavou751.900 Kč (1.6 dCi/96 kW Premiere Edition)

Plusy

  • Slušný poměr cena:výbava
  • Atraktivní design
  • Slušná spotřeba paliva

Minusy

  • Kompromisy kvůli stylu
  • Gumové řazení
  • Bouchání od podvozku

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (114)
Model BMW 218d Gran Tourer (110 kW) Renault Grand Scénic 1.6 dCi (96 kW)
Cena základní sestavy 985 586 Kč 634 900 Kč
Cena testované sestavy 1 249 902 Kč 751 900 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000 96 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1750 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 4 / 4.3 5.3 / 4.2 / 4.6
Emise CO2: 114 119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 145 / 1820 189 / 1737
Objem nádrže (l): 51 53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1555 / 600 1601 / 655
Rozměr pneu: 225/45 R18 195/55 R20
BMW 218d Gran Tourer (110 kW)
Renault Grand Scénic 1.6 dCi (96 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4556 4634
b) šířka (mm): 1800 1866
c) výška (mm): 1608 1660
d) rozvor (mm): 2780 2804
e) rozchod vpředu (mm): 1561 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1562 1596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 840 630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980 930
k) šířka vpředu (mm): 1470 1530
l) šířka vzadu (mm): 1450 1500
délka sedáku vpředu (mm): 490 550
délka sedáku vzadu (mm): 420 470
výška opěradla vpředu (mm): 650 620
výška opěradla vzadu (mm): 660 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
31. 1. 2017 09:05
Toto BMW mám s 2,0i benzínem- 220i automat
Toto BMW je spíše takový mírně zvýšený kombík, se všemi plusy i mínusy s tím spojenými. Vybíral jsem a testoval skoro rok vše v segmentu, nezávisle na cenách. V BMW jsou ty geny (i když je to předokolka a všechny ty předsudky...) jízdní zábavy prostě přítomné i zde. Pokud máte dotaz, myslím, že auto mám už za měsíc zmáknuté-jak plusy, tak mínusy...
Avatar - wakantanka
18. 1. 2017 20:49
Re: Vysledek
V texte práve píšu, že GS má v strednej rade 3 samostatné sedadlá. Tak kto má pravdu?
Avatar - Jaros71
16. 1. 2017 11:00
Re: Vysledek
:-) Nečerti se...tak to nebylo myšleno.
Avatar - Dinar
16. 1. 2017 08:32
Re: a mne sa test páči
Hezká hypotéza, bohužel nesedí, prodej aut roste vč. rodinně zaměřených modelů, mění se ale preference, segment MPV klesá na úkor segmentu SUV a crossoverů, to je celé.
Avatar - Ronault.
16. 1. 2017 05:38
Re: Vysledek
Zatím nemám potřebu aby mě někdo poučoval o tom, co mám v garáži a za co platím/neplatim, až to budu potřebovat, ozvu se ti.