Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 335i Sport Line – Není F30 jako E30

Šestá generace trojkového BMW nastavuje nová měřítka.
Zpět na článek
27. 3. 2012 08:28
27. 3. 2012 08:49
15. 4. 2012 03:20
27. 3. 2012 09:12
14. 10. 2012 00:00
27. 3. 2012 09:26
27. 3. 2012 10:03
27. 3. 2012 10:13
27. 3. 2012 10:34
27. 3. 2012 19:29
27. 3. 2012 18:57
27. 3. 2012 10:47
27. 3. 2012 10:59
27. 3. 2012 12:23
27. 3. 2012 14:51
15. 4. 2012 03:22
15. 4. 2012 03:33
23. 6. 2012 14:38
27. 3. 2012 09:40
27. 3. 2012 10:37
27. 3. 2012 19:27
27. 3. 2012 19:50
27. 3. 2012 11:17
27. 3. 2012 15:27
27. 3. 2012 19:31
26. 6. 2013 20:35
27. 3. 2012 09:49
27. 3. 2012 10:06
27. 3. 2012 10:08
27. 3. 2012 10:23
27. 3. 2012 12:28
27. 3. 2012 12:44
27. 3. 2012 13:24
28. 12. 2012 09:00
27. 3. 2012 10:20
27. 3. 2012 17:13
27. 3. 2012 18:15
27. 3. 2012 20:54
27. 3. 2012 10:20
27. 3. 2012 10:40
27. 3. 2012 11:12
27. 3. 2012 12:33
27. 3. 2012 16:29
23. 6. 2012 14:43
27. 3. 2012 12:39
27. 3. 2012 13:12
27. 3. 2012 13:59
27. 3. 2012 14:41
27. 3. 2012 15:01
27. 3. 2012 18:14
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 08:28
Tedy ortel
nic moc, ovšem novináři mají jako vždy "smůlu" v tom, že dostávají vrcholné verze, bohužel pro bmw vším, tedy i zbytnými až nesmyslnými věcmi, nacpané auto. Já jsem měl možnost projet 328i čímž jsem přišel o šestiválec, na druhou stranu bylo to bez variabilního řízení a na standardním podvozku.
Přestože na něm byly také zimní gumy, nemůžu si na hluk od kol stěžovat, a to jsem na tuto záležitost velmi citlivý. Co se jízdních vlastností týká, tak jednoznačně říkám, F30 je nejlepší ve třídě, a není to o fous, jak se píše v testu nýbrž naprosto s přehledem.

Ale souhlasím, že nic není dokonalé, bohužel ani F30, a já vidím problém pořád v tom samém, a to v runflatech. Po příchodu runflatů se staly podvozky bmw nesmyslně tvrdými, jak pětka E60 tak trojka E90 na dojezdovkách prostě nefungovaly, stačilo je sundat a byl tu starý známý tuhý, ale ne nervózní podvozek. Bohužel BMW na rft stále trvá, a aby eliminovalo jejich dopad používá adapt. tlumiče s celkově měkčím naladěním než je zdrávo.

A to je problém F30, zřejmě bude skutečně třeba mpaket podvozek, aby bylo dostatečně tuhé a při tlačení na pilu na hrbolaté cestě nechodilo pérování do dorazů. A přitom by stačilo vynechat rft a tlumiče mohly být klidně tužší. Je to kaňka, ovšem řešitelná, každopádně schopností měnit směr, tj. ovladatelností, přesností a vyvážením řízení, nemá F30 akt. konkurenci. Co se řízení týká, mluvím o servotroniku, ne o adapt. řízení, to je dobré do X5 do trojky nepatří. Každopádně, mě se F30 zamlouvala velmi, oproti E90 je to i jízdně pokrok, nedejte na pláče opírané např. o E46, to je auto, které je se svými rozměry dnes srovnatelné max. s 1er, trojka je auto prostorově odpovídající své třídě v roce 2012 a z toho pohledu je to jízdně skvělý stroj, který vrací dosavadního jízdního leadera MB-C tam kam patří, tj. na druhý flek. ;-)
Rozbalit vlákno
27
27. 3. 2012 08:49
Re: Tedy ortel
Já jsem na něj taky docela zvědavej.Nedávno sem hodně jezdil MB-C 220cdi sice na šestnáctkách zimních,ale docela slušný svezení,příjemně se řídí,sice trochu tlumí informace od kol,ale jinak dobrá práce.Těším se až budu moct srovnat s F30.Jinak na okraj,nedávno mě nadchnul Mini Cooper S...
15. 4. 2012 03:20
Re: Tedy ortel
Uprimne nechapu tolik kritiky od autora clanku?! :)) Vsude ctu a slysim, ze nova 3 je skvele auto, v AutoBildu porazila jak faceliftovanou Audi A4, tak i novy Mercedes C. Ani v jinych nemeckych mediich jsem nezaznamenal vyraznejsi kritiku. Dle meho nazoru mozna s dobrymi umysly napsany test, kazdopadne mimo realitu. Nebo ze bychom meli v Cesku vetsi odborniky nez v Nemecku, kteri odhali nedostatky, ktere dosud nikdo zazracne neobjevil? :-) K zamysleni. Zdravim pana Vaverku. ;)
Avatar - CHerokee
27. 3. 2012 08:50
Re: Tedy ortel
No bylo by docela zajímavé srovnat toto auto s MB C 350 CGI s pořádným atmosférickým motorem, který mimochodem má ještě o něco lepší spotřebu. Obojí určitě jsou skvělá auta, vrcholem třídy, která se v této specifikaci (V6 benzín) nebudou příliš prodávat. Ale divil bych se, kdyby to MB nevyhrál :-) .
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 09:12
Re: Tedy ortel
Divil by ses, dokud se nesvezeš, spec. C350 jsem jel několikrát a dosud ji stavěl na vrchol třídy, F30 jsem sice s 35i nejel, ale znám ten motor jak z 5er tak z X5 poměrně dokonale, takže jsem si celkem jist, že z hlediska hnacího řetězce motor+převodovka bude v F30 spojení 35i + ZF osmikvalt lepší než 350 + 7Gtronic v céčku, ostatní, tj. podvozek a řízení viz. můj první příspěvek. Mezi malými manžerskými sedany (ať je necpem mezi nafouknutou mainstreamovou střední) znamená F30 pro trojku návrat na trůn. Pokud by ses tomu tvrzení divil i poté, co se svezeš, pak je chyba čistě v té hvězdě, co máš vytetovanou na pravé lopatce. :-) ;-)
Avatar - CHerokee
27. 3. 2012 09:19
Re: Tedy ortel
Prvenství ukážou až srovnávací testy a prodejní čísla ;-) ...jestli už nová 3er porazí stávající model C
Avatar - KANKUNEN
27. 3. 2012 09:38
Re: Tedy ortel
V Autobildu byl už srovnávací test čtyřválcových dieslu a BMW bylo lepší po všech stránkách. Narovinu, stejně bez přímého srovnání by rozdíly byly těžce rozpoznatelné.
14. 10. 2012 00:00
Re: Tedy ortel
Chyba není ve hvězdě, turbo zůstane turbem a auto je tak trochu jako na dopinku (tedy dost ;-) ) Vyzkoušejte 530i s manuálem a pochopíte. :-)
27. 3. 2012 09:26
Re: Tedy ortel
To každopádně...Nicménně musím se ještě zmínit co mě fascinuje u současných aut je spotřeba...Je to neuvěřitelný.Když sem dával tomu mercedes pokouřit po praze,tak si bral něco přes devět litrů.To samý s novou A6 3.0tdi.Ta to měla za 10,2litru.X1 18d má taky pěknou spotřebu kolem 8,5 až devíti.To je prostě fantazie.No a když to člověk šolichá,tak je prostě na hodnotách,který jsou až neskutečný.
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 10:03
Re: Tedy ortel
Jo, tahle 35i si v X5 vezme kolem 13 litrů, jede prakticky stejně jako starší 4,8 V8 v předfaceliftu, jenže ta při stejném způsobu využití brala 18 litrů. ;-)
27. 3. 2012 10:13
Re: Tedy ortel
suhlas! E90 so servotronikom boli tiez nemastne, neslane, gumene, tupo reagujuce auta a mohli cloveka odchovaneho na E36/E46 znechutit. Ak ale nenechate svoje auto preplnit zbytocnostami, pridate M-podvozok a vyhodite RFT pneu, je s tym radost jazdit. Vo volante citit odozvu cesty, podvozok nenadskakuje lebo pneu maju svoje deformacne zony a stabilizatory drzia auto vo zvolenej stope... predpokladam ze v F30 to bude to iste.
Bolo by asi treba otestovat 335i na letnych 17"/18" bez RFT s M-podvozkom a bez servotroniku ci adaptivneho riadenia...to bude to prave, orechove :-!
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 10:34
Re: Tedy ortel
Souhlas, a ještě k tomu řízení, s tou F30 jsem jel v pátek a v sobotu vytáhl E46 víkendovku z garáže a opravdu nevím, buď jsem lopata nebo je ten rozdíl minimální. Měl jsem před dvaceti lety E30 bez posilovače, tam byl cit v řízení, jel jsem párkrát caymana a to je jediné auto, o kterém se mezi současnými auty odvážím říct, že má cit v řízení. Podle mého se totiž zhusta matou pojmy, cit v řízení a ostatní vlastnosti řízení. Totiž rozdíl v citu v řízení mezi E46 a "elektrickým řízením" v F30 je prakticky nulový, protože je nulový absolutně, cit nemá ani jeden z nich, dojem z řízení (pocity) jsou dnes utvářeny způsobem vyvážení, rychlostí převodu a přesností řízení. Zatímco přesnost je lepší u F30, tak převod je pocitově horší, protože o něco pomalejší, a vyvážení dobrého hydraulického posilovače prostě působí o chlup méně uměle než vyvážení dobrého elektrického posilovače. A v tom je nejspíš zakopaný pes těch "ztrát citu v řízení", E46 už totiž dávno žádný nemá, F30 je na tom stejně. ;-)
27. 3. 2012 19:29
Re: Tedy ortel
I na Caymana v nové generaci dojde.
2. 4. 2012 19:23
Re: Tedy ortel
Ona se i E46 prodávala s různě nakalibrovaným řízením, rozdíl byl vcelku velký. Jedno bylo tuhé a vcelku sdílné, druhé bylo lehounké a nic neříkající...
27. 3. 2012 18:57
Re: Tedy ortel
Už mi prodejce i říkal, ať RFT neměním, že je to nebezpečné. 8-s BMW je odhodlané tyhle pneumatiky tlačit. U Audi si můžeš vybrat, jestli je chceš, ale hlavně se říkalo, že by mohli zavést do standardní nabídky samozacelující - ty mají klasickou bočnici, jsou asi o 200 g těžší a v pohodě se vypořádají s běžným defektem. A to je moje osobní volba. Zatím je má jen VW v omezené nabídce.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 10:40
Re: Tedy ortel
Jsem ochoten věřit tomu, že jiná verze bude mít lépe fungující podvozek (ale zase že by tak výrazně?). I tak je ale smutné, že nejlepší model s příplatkovým řízením (dokonce nebýt to šestiválec, tak dva stupně nad základem) a příplatkovými tlumiči (a ty ve většině aut mění chování pozitivně) prostě není to nejlepší, co se dá u řady 3 objednat.

Brzy nás čeká 320d, tak uvidíme, jak se předvede ona. A pak si budu moci dovolit i jasnější srovnání s Céčkem, které jsem řídil v nepřeberném množství variant, avšak vždy právě se čtyřválcovým dieselem.
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 10:47
Re: Tedy ortel
Tyhle povzdechy o tom, že top výbava není jízdně nejlepší, bych byl ochoten chápat a akceptovat u autonovináře možná v roce 2003, kdy se testovaly první výbavou našlapané E60 s adaptivním řízením. Je to option jako kterékoliv jiné, lidé, kteří chtějí točit zlehka volantem si to koupí, řidič, za kterého bych novináře živícího se psaním o autech, pokládal, si prostě tento option nezatrhne, resp. nebude se divit, že něco elektronicky pomáhajícího, nebude z hlediska puristických pocitů při řízení tím pravým.

Co se céčka týká, nemám nejmenší obavu, že dojdete ke stejnému závěru jako já. E90 si dávalo ve většině verzí, na F30 už nestačí.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 10:52
Re: Tedy ortel
Já se nedivím v pravém slova smyslu. Jen mi to přijde zvláštní - hlavně v kontextu označení "variabilní sportovní řízení". A marketingové sliby tvrdí všechno možné, jen nepřipouští zhoršení jízdních vlastností :-) [odkaz]
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 10:59
Re: Tedy ortel
Doba je zlá, freude am fahren se startstopem, všechno na elektriku, ovšem stejně jako v kterékoliv jiné třídě, bmw nabízí možnosti si své auto nakonfigurovat dle chuti a získat tak jednak naprosto odlišná auta, jednak získat v té řidičské variantě auto, které je jízdně nejlepší v dané třídě. Jsem ochoten se vsadit, že když bych Vás, při všech zkušenostech, které máte z přesedání do různých aut, nechal bez vědomí značky a typu řídit bmw 535xi s všemi el. řízeními a variabilními podvozky atd. a pak 528i na standardním podvozku s obyč. řízením, tak nepoznáte, že řídíte stejný model, je to prostě nebe a dudy. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 11:43
Re: Tedy ortel
Protože by se čtyřválcový benzinový sedan dostal na české značky asi leda, kdyby se přestaly vyrábět všechno ostatní modely, tak se vás zeptám - ten 28i je jízdně opravdu o tolik lepší než 35i, jak naznačujete (ať už v 3 nebo v 5)?
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 12:23
Re: Tedy ortel
Neříkám lepší horší, říkám charakterem naprosto jiný. A nešlo mi o motorizaci, protože tou 28i jsem spíš myslel původní R6, takže jsme měl napsat spíše 530i, ale to je jedno, jde hlavně o to okolo, tj. podvozek, řízení, awd/rwd. Prostě pětka s awd, adaptivním podvozkem, adapt. řízením je velmi jiné auto než rwd s neadaptvním příslušenstvím. Chtěl jsem tím říct, že šíře proměny v rámci jednoho modelu bmw je v akt. generaci taková, že naprosto nelze jednu řadu hodnotit souhrnně, resp. udělám-li to musím hodně zevšeobecňovat. A tohle se vzhledem k šíři options bude týkat i nové trojky, tím jsem si jist, protože auto, kterým jsem jel bylo jízdně dál, než cokoliv, co si dnes u konkurence můžu zkusit.
15. 4. 2012 03:22
Re: Tedy ortel
Souhlas..autor malinko mimo, staci zacit pouzivat rozum.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 10:42
Re: Tedy ortel
A ještě jsem chtěl okomentovat ten hluk pneumatik. Byl tak výrazný, že to nešlo nezmínit. Samozřejmě včetně konkrétního typu, jiné "zimáky" na BMW mohou (a podle recenzí na internetu prakticky všechny jsou) tišší.
15. 4. 2012 03:33
Re: Tedy ortel
Obavam se, ze by jste mel byt pane Vaverko malinko chytrejsi a vice premyslet, jak vety formulujete. Rada lidi, kteri novou trojku jeste neridilo, by mohlo dojit k zaveru, ze se BMW nepodarilo postavit skvele auto. Staci sundat klapky z oci a zacit sledovat uznavana media ve svete. Pokud nemate problem s anglictinou, doporucuji se zamerit na zdroje informaci take mimo Cesko. Mozna by to mohlo vest k zajimavemu zjisteni, pokud usilujete o objektivitu vasich testu.
23. 6. 2012 14:38
Re: Tedy ortel
Říkám to nerad, ale BMW se v tomto případě podařilo postavit opravdový šmejd. Podvozek, který by se hodil možná k Citroenu C5, ale ne k 30koňové trojce. Auto řídím měsíc a mám ho plné zuby. Asi půjde do světa. Anebo budu nucen zainvestovat do nových tlumičů...
Avatar - Machýrek
28. 3. 2012 10:52
Re: Tedy ortel
Ad runflaty - obecne souhasim, ale treba v mem pripade, kdy jezdim prevazne dlouhe trasy, v nich vidim jednoznacnou vyhodu, protoze nekde na ceste resit defekt je otravne a moznost dojet az do servisu vnimam jako velkou pridanou hodnotu.
Avatar - 3_diamanty
27. 3. 2012 09:09
videl som novu 3ku nazivo uz parkrat
a musim povedat ze tie predne svetla su na moj vkus hrozne nizko a posobia nevydarene, nemozem si pomoct ale aj terajsie inovovane Cecko od mercedesu posobi lepsie a nove Cecko tento baworak uz doslova znici :yes: Interier BMW je opat vo vnutri miniaturny a priestor pre vodica je skutocne velmi kompaktny skoro ako v matize a ten nevkusne siroky stredovy tunel jak v S1203 je skutocne hrozny, medak je lepsia volba :yes: a ked pride nove Cecko tak to bude uz rozdiel generacie :yes:

tento pohlad je skutocne priserny:
[odkaz]

tie postriebrene vodorovne plastove srandy v prednom narazniku posobia dost gycovo nieco na sposob starej korei alebo tak nejak to posobi, celkovo je to uz dost velke auto ale kabina vyzera dost mala, predpokladam ze ani kufor nebude bohvieaky prakticky.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Starfighter
27. 3. 2012 09:42
Re: videl som novu 3ku nazivo uz parkrat
Porovnání interiéru BMW s Matizem a 1203 je nejenom na zlatý ventilek, ale i na prodloužení pobytu v léčebném ústavu o dalších deset let. Toppere, Toppere, ty máš dost.
27. 3. 2012 10:14
Re: videl som novu 3ku nazivo uz parkrat
co keby si sa uz naozaj vyjadroval len pod sikmookacmi?
30. 3. 2012 13:22
Re: videl som novu 3ku nazivo uz parkrat
ten pohľad podľa teba nie je šikmooký? ;-)
Avatar - KANKUNEN
27. 3. 2012 09:19
sedan ne sporťák
Já požaduji od auta, TICHO, ideální poměr mezi komfortem a jízdními vlastnostmi + řízení jako mám teď v Mazdě 6, automat, 4x4 abych v zimě si nemusel hrát s plynem, aby se to trochu hýbalo, zrychlovalo to na dálnici do kopce bez velkého podřazování, při 150 tachometrových s truhlou to moc nežralo a byl slušný přístup do kufru. Já vím tohle je opak původní M3, velice si toho auta vážím, ale nekoupil bych si ho.
Jinač ještě k adaptivnímu podvozku a řízení. Mám zkušenosti s Audi. Volant je zbytečně tuhý i na komfort, tupý pořád a já ani posádka není schopna rozeznat jestli jedu podvozek komfort nebo dynamic.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 10:05
Re: sedan ne sporťák
Pokud ti nevadí hluk od kol v mazdě 6, pak v žádném autě stř. třídy, včetně této trojky, nemůžeš mít s tímto problém, protože každé z nich je od podvozku, kol tišší. ;-)
Avatar - KANKUNEN
27. 3. 2012 10:17
Re: sedan ne sporťák
Mám poslední kousek minulé generace a rambajs od kol není, to stejné auto před FL bylo dost hlučné i od motoru. CX 7 z Ameriky je ale jako * up bez polstrování zadních blatníků.
27. 3. 2012 09:38
Určitě nejlepší z konkurence
Další BMW které nám zaudinovatělo. Ale když to zákazníci chtějí, BMW musí reagovat.
Jak už padlo v článku, u BMW jsme byli zvyklí na auto, které konkurenci deklasovalo rozdílem třídy. Tyto doby jsou již ty tam. Konkurence se dotáhla a právě ona udělala opravdu velké kroky, BMW nějak dochází dech. Sice je tedy v cíli první, ale o ony pověstné prsa.

A ještě k té testované verzi. Opět se ukazuje, že redakce, dle mého, zbytečně testuje tu nejnašlapanější verzi. Nedovedu si předsatvit, kdo by za trojku dal 1.6 mil. Za tu cenu dostanu docela pěně vybavenou pětku. Raději bych v testu viděl nějakou optimálnější verzi, v ceně tak do 1.2 mil.

Nicméně je to nejlepší vůz z konkurenční neměcké prémie, aby taky ne, když je naprosto nový. ;-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 10:06
Re: Určitě nejlepší z konkurence
Tady nesouhlasím, naopak, trojka od čtyřky zásadně poodskočila. Story 5er a A6 se v této třídě nekoná.
27. 3. 2012 10:10
Re: Určitě nejlepší z konkurence
Já si pod pojmem "zásadně" představuji něco trošku jiného. ;-)
27. 3. 2012 10:15
Re: Určitě nejlepší z konkurence
treba si na tom zajazdit, uvidis sam kde je 3er a kde A4.. na redaktorske testy zabudni. Zive zrovnanie je trochu inde.
27. 3. 2012 10:24
Re: Určitě nejlepší z konkurence
Pro mě byla např. E46 zasadně lepší než B5. Teď tam takový rozdíl nevnímám.

Nicméně znovu napíšu, F30 je nyní nejlepší z německé prémie.
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 10:37
Re: Určitě nejlepší z konkurence
F30 je zásadně lepší než B7, to ti klidně podepíšu a nakreslím ti k tomu i obrázek. ;-)
27. 3. 2012 10:44
Re: Určitě nejlepší z konkurence
Zkus to. ;-)
27. 3. 2012 19:44
Re: Určitě nejlepší z konkurence
To ti asi každý uvěří, když se B7 přestala dělat v roce 2008. Asi jsi myslel B8, že? ;-) I to věřím, protože A4 už není nejmladší a rozdíl mezi A4 a A6 krásně ukazuje, jak rychlý vývoj je. Rozhodně Audi slibuje opravdu zajímavou B9 - zhubnutí téměř o 150 kilogramů, nové quattro s aktivními diferenciály na obou nápravách a podobné chuťovky. Za dva roky má jít na trh, tak uvidíme.
Avatar - white label
27. 3. 2012 20:01
Re: Určitě nejlepší z konkurence
Možná myslel aktuální Passat B7. ;-) >:-[]
Občas se mi taky spletou generace B_ A80/A4 s Passatem, který je v tomto ohledu aktuálně jen o číslo pozadu... :-)
27. 3. 2012 20:32
Re: Určitě nejlepší z konkurence
To je tak, když Audi postavilo novou platformu B6 a VW upravil starou a udělal B5.5. U Passatu se vždy orientuji právě podle B5.5 a A4 si prostě pamatuji. ;-)

PS: Na Passata jsem úplně zapomněl, když jsem psal ten původní příspěvek. :-)
27. 3. 2012 09:40
F30
Hezké, ale s tou spotřebou tomu nevěřím. Že se nedařilo dostat na okresce přes 20 litrů a na dálnici to ve 180ti bralo 10? To jste na okresce vynulovali počítadlo a jeli x kilometrů pořád plnej, tzn. otáčkoměr mezi 5ti a 7ti tisíci a rychlost mezi 120-180 a nebralo to ani 20 litrů? A na dálnici jste taky vynulovali počítač, dali tam 180 tempomat a po 20ti kilometrech to ukazovalo průměr 10?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 10:19
Re: F30
Se 180 km/h je to přesně, jak popisujete, spotřeba na okresce je při jízdě v zatáčkách stylem brzda-plyn
Avatar - Slavek-TDM
27. 3. 2012 10:37
Re: F30
V tom pripade je tento motor jeden z mala, kde downsizing opravdu funguje. Pravda, spojeni downsizing + trilitr v sesti hrnkach zni spis smesne, ale co uz. Jako plus vidim jen jedno turbo misto 2 nebo i 3 u naftoveho trilitru. A nizkou spotrebu bych pripsal spis nez prevodovce zrejme velice vydarenemu motormanagementu :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 10:43
Re: F30
Tady jednoznačně ano, jeden z dalších testů benzinových BMW bude s přeplňovaným čtyřválcem a tam to se spotřebou při plném nasazení není zdaleka tak veselé jako u 335i.
27. 3. 2012 19:27
Re: F30
Díky, ale dokud nevyzkouším, neuvěřím. :-) Chápu na dálnici, že tam osmička točí relativně nízké otáčky, což se projevuje pozitivně na spotřebě, ale když to srovnám se svou 130i, která při 180 na tempomat bere 15 litrů, tak se těm 10ti litrům zdráhám uvěřit. :-) No a na těch okreskách už je to čistě jen o stylu jízdy a tam osmikvalt nepomůže.

Musím si to někde půjčit a zkusit, protože mě láká v nové trojce 335xd (teda jestli bude) a jestli by tam byl rozdíl ve spotřebě pod zátěží třeba jen dva litry, tak ta nafta nemá smysl. :-)
27. 3. 2012 19:50
Re: F30
Byl by to velký skok. Když šlápneš takové S4 na okresce na krk, tak si řekne asi o 40.
27. 3. 2012 11:17
Re: F30
Cetl jsem test tohoto vozu na jinem serveru a take tam byli uneseni ze spotreby, myslim, ze tam cosi hovorili o maximu kolem 16 litru a pri lehkem jezdeni pry neni problem se dostat na 6 litru, s mirnym prekracovanim rychlosti za 7. Take se mi to zda byt silene, ale kdyz to vidim uz z druheho zdroje, no asi tomu budu verit.
27. 3. 2012 15:27
Re: F30
ZF8HP je ve všech verzích špičková převodovka, když dovede u 2,5 tunového Discovery s aerodynamikou menšího rodinného domku udržet spotřebu pod 10, tak věřím, že tady může brát při klidném stylu jízdy stejně, neli ještě o litr níž... :yes:
27. 3. 2012 19:31
Re: F30
Ta převodovka je opravdu velmi dobrá. Měl jsem možnost se krátce svézt v 535xd a řadila velmi hladce a hlavně perfektně rychle. Trochu mi tou rychlostí připomínala dvojspojku z M3. :-)
26. 6. 2013 20:35
Re: F30
Jezdím již 3. týden s F31, tedy s kombíkem kopmlet v M paketu, se stejným motorem 335i a s xdrivem. Kombinovanou spotřebu jsem měl 13,5 a teď když trávím více času v Praze, spotřeba vylezla na 14,2. Jedná se o úplně nové auto a je jasné, že spotřeba klesne... Každopádně hodnoty, které naměřil autor testu ani náhodou nedosahuji. S autem nejezdím pomalu, ale ani jako idiot. Jezdím tak, jak by jezdil každý s tímto motorem. Občas zrychlím a někoho předjedu, občas jedu rychleji na dálnici, ale většinu času jedu normálně, nenásilně a do pohody. Kdybych chtěl honit spotřebu a chlubit se, že auto nežere, tak jezdím s 320d a ne s řadovou šestkou s turbem. Proč bych si kupoval 335i a pak jezdil v eco módu na 1000 otáček? Není to trochu hloupost? Jinak musím vyzdvihnout pasáž, kde autor popisuje odfuk turba při staženém okýnku, to je přesné! Podvozek je v mém případě perfektně nastavený, tuhý, ale poddajný a brzdy senzační. Pokud má někdo pocit, že je podvozek měkký, zkuste si jízdu s podvozkem z M paketu a nebudete chtít jiný... Na závěr jen, že převodovka je neskutečná a auto jako celek vypadá neuvěřitelně pěkně!
27. 3. 2012 09:49
TROJKA TROJKOU
Příliš mnnoho slov? Nikoliv, test je velmi soustředěný, hledá a nachází pravdu, neštetří informacemi a je jich dokonce tolik, že nejeden garážový platonický mistr, zvyklý především na vtipy "bee´z" slov odpadl jistě po třetím odstavci, dokonale zdolán závějí trefných slov a vět.

Já (musím) souhlasit, že trojka nedisponije silnou vizuální jiskrou, psal jsem to již u premiéry, pro mou potěchu si toho všimli i v sobotním autosalonu, kabina, boční skla jsou... nemastná/neslaná. Popravdě však píši, že čelní a zadní pohled je samozřejmě rajcem roku.

Velmi oceňuji testérúv (i kontratesterův) konfrontační pohled v mezigeneračním směru. Právě tuhle zkušenost zpravidla nemá nový zájemce o aktuální trojku, ostatně, buďme k sobě upřímní, kolik je těch, co se svezou v trojkách minulých a v trojce nové, a dokáží odhadnout posuny v jízdní agilitě? Tvrdím, že dva šoféři ze sta je hodně. Málo platné, akcent na bezpečnost, akcent na komfort si bere svou daň. Avšak je nutno na tohle nazírat proporčně, ne že by snad nová trojka měla získat charakteristiku jízdy tvého podskočeného středního bazar-mainstreamu, co objel třikrát zeměkouli, a ty se ho, šťastný z ukazatele na tachometru, snažíš teprve zajíždět. Trojka je přece stále to nejlepší, co lze na jízdu v této třídě pořídit.

Zimní gumy... no zde bych to asi řešil obdobně jako u toho hrůzného dvojtestu PASSAT x avensis, prostě bych je v testu zatajil... Osobně nemohu uvěřit tomu, že je možné slyšet do kabiny kmitání náprav, i když potvrzuji zkušenost z jiného světa - jel jsem mazdu 2 a domníval jsem se, že mám cabriolet naruby, tedy auto bez podběhů...

Tedy jaký učinit závěr pro běžného jezdce, který je rád, že zatáčku projede "rovně" avšak jeho životní standard pod sebe sa-mo-zřej-mě zahrnuje prémiovou střední garáž? Koupit bez jakýchkoliv problémů, potěšitelný je nárůst rozměrů v kabině, fantastická musí být převodovka, styl auta je i přes drobné vizuální výhrady stále v rovině silničního pekla, zde v podstatě není co řešit. Vlastně je, jestli by sis neměl počkat na nové C-klasse, neboť s odkazem na aktuální mercedesovský tah na designovou branku myslím, že to, s čím přijde zanedlouho mercedes, tu vytře zraky komplet všem na dalších sedm let, a to přesně tak, jak se už stalo ve třídě kompakt.
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2012 09:56
Každá generace nového BMW nastavuje nová měřítka!!!...
...nikoli jen tato! Konkurence má nyní 3-4 roky na to,aby náskok dohnala... a pak vše začne nanovo :-)
Rozbalit vlákno
4
27. 3. 2012 11:22
Re: Každá generace nového BMW nastavuje nová měřítka!!!...
skvělá nová měřítka :-) konkurence má hlavu v dlaních z toho co musí dohnat...odskakování náprav na nerovnostech! necitlivé řízení! hluk od podvozku! Špatné tlumení! Podprůměrný prostor na zadních sedadlech... no myslím,že by ses měl probudit >:D
27. 3. 2012 14:57
Re: Každá generace nového BMW nastavuje nová měřítka!!!...
...až se dostaneš do stádia, kdy ty auta budeš opravdu jezdit a ne si o tom jen číst, tak třeba procitneš ty >:D ;-)
28. 3. 2012 11:50
Re: Každá generace nového BMW nastavuje nová měřítka!!!...
chápu, že na argumenty neumíš reagovat argumentem, ale nadávkami? >:D až ti bude víc než 17, možná budeš schopnější. I když ne, ty nebudeš... :yes:
27. 3. 2012 19:53
Re: Každá generace nového BMW nastavuje nová měřítka!!!...
Nová A4 má přijít v roce 2014. ;-)
Avatar - Stefič
27. 3. 2012 10:06
Odskoky kol
V testu je autu vytýkáno odskakování kol. Pokud vím, tak adaptivní tlumiče a stabilizátory nastavují mimo jiné právě odskakování na nerovnostech. Tak by mě zajímalo, kde je chyba...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 10:08
Re: Odskoky kol
Příliš měkké odpružení a příliš těžká kola kvůli rft.
Avatar - Stefič
27. 3. 2012 10:14
Re: Odskoky kol
to ovšem auto do značné míry degraduje na dálniční vozítko. Nikdy jsem něco podobného nejel, ale i při běžném provozu v běžném autě je velice nepříjemné odskočení kola, kdy je auto na vteřinu prakticky neovladatelné.
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 10:23
Re: Odskoky kol
Ten test vyznívá dost negativně, ale musíš filtrovat, F30 je jednoznačně podvozkem kus před konkurencí, jenže je to bmw, tady navíc v top verzi, tak se na něj tlačí tak, jak se s jiným autem v testu nikdy nepojede.

Ale i tak, já jsem neměl problém s odskakováním, možná proto, že by mě nenapadlo nacpat tam sport+ a pak se na rozbité okresce divit, jak auto skáče. Problém je jinde, v měkčím modu dokáže podvozek pobrat rozbitost v poměru k rychlosti jen do určité hranice, pak začne chodit do dorazů a místo typického bmw letícího ingotu kastle pod kterou pracuje podvozek, začne se vlnit a houpat, je to velmi podobné právě projevu MB. Nemám to pochopitelně vyzkoušeno, ale podle mého sundat rft a vzít mpacket podvozek, pak to bude ta pravá ořechovka, pro toho, kdo chce tlačit na pilu. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 10:49
Re: Odskoky kol
Problém je, že kola obou náprav odskakovala úplně jinde, než na rozbité okresce. Třeba v Praze na Patočkově/Milady Horákové nebo v nedaleké Keplerově/Jelení ulici, samozřejmě v běžných rychlostech. A nebo při odbočení ze Kbelské na Kolbenovu přes tramvajové koleje (rychlost 30 km/h? víc určitě ne - mimochodem, stejné místo nachytalo v testu zmiňovanou 535i xDrive). Toto vám Mercedes C nikdy neudělá.
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 12:28
Re: Odskoky kol
:-) odskakující kola bmw 3 ve 30ti kilometrové rychlosti, to je buď na reklamaci rozpadajícího se auta anebo na pousmání. Omlouvám se, ale tohle už není diskuse pro mně. :-!
Avatar - Stefič
27. 3. 2012 12:32
Re: Odskoky kol
taky mi to přišlo trochu zvláštní :-) Že by jízdní vlastnosti BMW již atakovala i Škoda Favorit? :-) To snad ne... To už bych spíš chybu hledal mezi volantem a sedačkou. Bez urážky... :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 12:39
Re: Odskoky kol
Nevyjádřil jsem se přesně, pneumatiky samozřejmě drží kontakt se silnicí ale karoserie nad nimi poskočí. Nic příjemného a už vůbec ne prémiového (pokud není Citroën C5 etalonem prémiovosti :-) )
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 12:44
Re: Odskoky kol
?? ono to bude možná podobně jako s tím citem v řízení, o tom jsem se výše trochu rozepsal. Docela by mě zajímalo, jak tyhle kategorie, "cit v řízení" a "odskakování kol" mám v pojetí auto.cz chápat. :-O
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 12:49
Re: Odskoky kol
Tak v testu je výraz "odskakování náprav", až zde ve vláknu jsem se nechal stáhnout k jiným slovům. Ale můžeme tomu říkat třeba ztráta zatížení kol.
Cit v řízení je celkem jasná kategorie - řízení BEZ citu je jako řídit na počítači. Některá auta dnes ještě umí zrpostředkovat zbytky zptěné vazby, aby nebylo nutné vnímat auto jenom očima a přes sedadlo. Mimo prémiový segment je dobrým příkladem dokonce v rámci jedné modelové řady Focus 1,6 EcoBoost (bez citu) a 1,6 TDCi (tam je aspoň náznak zpětné vazby)
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 13:24
Re: Odskoky kol
Hm, a jsme doma, dalo by se říct. V řízení těch focusů není rozdíl v citu, ale ve vyvážení, odpor elektroposilovače působí méně uměle naopak u toho ecoboostu, tedy alespoň pro mně, u dýzlu nevím jak u 1,6 ale u 2,0 to bylo nefocusovky gumové, možná kvůli větší váze trvalo posilovači déle než se zbrchnul a zabral, vyvážení na prd, tak jako tak o citu, vazbě od kol, tj. cítím po čem jedu, volant mi dává signál o povrchu, tam není památky ani u jednoho. Pokud se dostanu v podobné debatě do tohoto bodu, doporučuju sehnat si někde k zápůjčce auto bez posilovače a nejlépe se zadním náhonem, tam je cit v řízení, zpětná vazba ve volantu, jak jsem psal výš, dnes se o citu (možná o těch zbytcích) dá mluvit u caymana, elise nebo nečeho podobného, ale to je tak vše, ostatní pocity z řízení, byť se nazývají popisem zpětné vazby či citu, popisují zhusta vyvážení řízení.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 14:52
Re: Odskoky kol
Dvoulitr je zase jiný. Ta přeplňovaná šestnáctistovka se vyznačuje tím, že ve volantu není poznat žádná nerovnost, s volantem 1,6 TDCi to přece jenom něco udělá.
Avatar - bigsoul
28. 12. 2012 09:00
Re: Odskoky kol
Ako sorry ste jediny co z toho auta urobili sracku. Pri tom je vo svojej triede kralom, ale dalo sa cakat od VW group, ze pohani BMW. AUTO.CZ = VW
27. 3. 2012 10:20
F30
Mám trojku 325i E90 a musim říct, že jsem si na ten design odcházející trojky strašně zvyknul. U sedanu F30 ještě konzervativní linie nového designéra tak nevadí, ale u kupé/4ky budou již znát mnohem více a ukáže se v plné kráse, jak byla nová trojka/čtyřka "odsportovněna". Interiér vypadá skvěle, ale z venčí - byť je to auto velmi hezké - tak nějak chybí zvýraznění sportovnosti BMW. Myslím, že ještě budou všichni na Bangla vzpomínat se slzou v oku...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - boost.
27. 3. 2012 17:13
Re: F30
Minulá generace po FL s M paketem byl fakt kus pěkného auta. Nejhorší volbou je předfaceliftovaná E91 na těch podivných 16" kolech, naopak tou nejlepší je kombinace M paketu a Alpine White :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2012 17:40
Re: F30
Úplně přesně jsi to popsal. E90 před fl byla poměrně nemastná neslaná a až s M-Paketem za něco stála. A základní verze o které mluvíš, to byl fakt maze 8-s
Ale E90 LCI je jiná káva. Strašně ji pomohl ten detail, kdy byly ledvinky zase v kuse. I bez paketu kus krásné káry. V 330i ideál ;-)
Avatar - boost.
27. 3. 2012 18:15
Re: F30
My právě jednu takovou LCI E91 s M paketem doma máme. (Nechci se tím chlubit, ale fakt jsem na to hrdý, i když jsem na to nedal ani korunu). Kdyby to mělo nějaký osmnáctky BBS CH a pár drobností, tak je to jedno z nejhezčích BMW poslední doby. U nás jsem podobnou specifikaci ještě neviděl, což je dobře >:-[] A 330i máš pravdu, byl by to ideál. Jenže když si dám mobile.de a naklikám ty podmínky a výbavu jako před 2 lety, tak i dneska 330i levněji než tehdy nekoupíš :-(
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2012 19:14
Re: F30
Máš být na co hrdý ;-)

330i si drží cenu. Úžasný motor a taky mu pomáhá fakt, že už se nevyrábí. Takže je teď o to vzácnější. Je to prostě volba fajnšmekra.
Avatar - boost.
27. 3. 2012 20:54
Re: F30
Díky. Rád bych sem hodil auto na MACZ, ale rodičům by se to nelíbilo. A ty komentáře pod tím, že nemám ještě ani papíry na auto a už o nich kecám, jako kdybych všechno věděl >:D
Kdyby ty šestiválce jezdily za 5 litrů, jak to dokáže 20d, tak to máme doma. Nedávno jsem potkal Z4 M a ten zvuk.... :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2012 21:59
Re: F30
Jasně, koneckonců je to Moje.auto.cz, takže to je v pořádku. A na komentáře se vykašli.
Jak jsem řekl, 330i je volba fajnšmekrů, jež spotřebu neřeší. A těch je v dnešním světě málo. Ale i 320d dokáže jet velice hezky.
Avatar - lamal
27. 3. 2012 10:20
nove bavo
Prehlasit, ze atmo R6 nebude chybat je trocha trufale... minimalne preto, ze pod 335i to bol vykonovo o stupen nizsi motor ale stale 6valec, takto to pravdepodobne skonci s 28i co je uz len fukana R4 a rozhodne radsej by som ja a verim, ze i ostatni mali este aj menej vykonnu R6 ... s manualom... 28i by mohla kludne zostat na podla toho co sa o nej da docitat, sa na R6 charakterom ani z daleka nechyta.... to je tiez jeden z dovodov preco sa vytraca ta radost od BMW

na druhej strane klobuk dole pred 335i ta spotreba je fascinujuca a efektivnost a prisposobivost unikatna, som nadseny... tych 6000rpm je este akceptovatelnych hlavne ked motor predvadza take veci uz od volnobehu...skvele

podvozok ? obyc tlmice budu asi lepsie tych 1595kg je dost ale na vrcholnu verziu to nie je take otrasne, cakal som viac... bohuzial pre bmw audi sa uz naucilo robit podvozky a mercedes sa s prichodom poslednej C aj E tiez pekne vytiahol dokonca C kupe byva hodnotene po stranke jazd. vlastnosti lepsie ako 3ka aj co do funfactoru tak to uz je co povedat...

spravne zmienene je aj infiniti, nissan podvozky vie aj vzdy vedel
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 10:40
Re: nove bavo
S těmi R6 máš pravdu, 28i je výborný motor, ale mezi turbenými čtyřválci, R6 atmo podobně výkonově naladěný nemá šanci nahradit.

Co se podvozku týká, tak céčko bylo lepší než E90, bez debat, s F30 se karta obrací.
Avatar - lamal
27. 3. 2012 11:12
Re: nove bavo
cita citam ... uvidime ja osobne by som bol sklamany keby to 3ka neprekonala ide o novu generaciu to tam musi proste byt, skor zamrzi to spravanie sa najvykonnejsej verzie co by prakticky s adapt,tlmicmi malo byt to naj co sa do prichodu M3 ponuka a realita je ina, ale uz sa to tu riesilo tie pneu.... no nemala by to sluzit ako vyhovorka runflaty su zabijak, ale niekde u konkurencie to vedia odladit tak snad to vyriesia obyc tlmice
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 12:33
Re: nove bavo
No, jak čtu pana Vaverku, tak podvozek nefungoval už ve 30 km/h, na to fakt nevím, co říct, být to tak, je to auto naprostý propadák. Já jsem měl ale úplně jiný pocit, tedy že jedu v tom nejlepším, co se v této konkurenci aktuálně k mání.
Avatar - lamal
27. 3. 2012 16:29
Re: nove bavo
precital som to cele a neviem co si o tom mysliet, ci je to tak ako pises a rozdiely medzi aktivnymi prvkami v riadeni a podvozku dokazu porobit take zmeny a na runflatoch jazdu tak zprasit, alebo sa redaktor myli ? verim obom co pisete, ale rozluskne to asi len dalsi test... na ktory som riadne zvedavy
23. 6. 2012 14:43
Re: nove bavo
p-r-o-p-a-d-á-k :'-(
Avatar - fOE
27. 3. 2012 10:44
Nejlepsi z nejlepsich
Takze si to proberem.
Auto naprosto oslnilo motorem, jeho vykonem a zladenim s dost mozna nejlepsi prevodovkou ve sve tride. A to navic se spotreba na kterou by se meli zamerit vsichni ti co tvrdi ze s 335d vs. 335i nejak vyrazne usetri.

Pak je tu skokovej posun v interieru kde 3er se da konecne povazovat za plnohodnotne auto (me tak prisla uz E46, ale pravda ne za kazdeho ridice se dalo slusne posadit) ktere odveze rodinu vzadu a pritom je ve predu po vzoru E46 znovu orientovano na ridice. Jine a lepsi jsou materialy, lepsi vedeni sedadel, designove (moje subjektivni hodnoceni) o obrovsky kus dal nez v E9X.

Cele hodnoceni zazdil podvozek a jelikoz se ukazalo uz driv ze pro BMW je mene nekdy vice a klasickej/M podvozek je proste vyrazne lepsi nez adaptivni tak kdyz se clovek rozhodne usetrit tak vlastne dostane lepsi auto.

Za sebe musim rict ze jsme prave cetli test nejlepsiho auta ve sve tride ktere srazilo niz (ale ne pod konkurenci) jen nevhodna konfigurace. Uz se tesim s cim prijde MB, ale dotahnout se na toto bude hoooodne tezke. :yes:

@Redakce: poprosil bych o test 328i s M podvozkem (preferoval bych stejnou prevodovku, ale to predpokladam ze tak siroke moznosti vyberu asi nebudou :-) )
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2012 11:14
320d
Testoval jsem jenom model 320d a bez adaptivního podvozku, ale i zde je pocit z jízdy jalový. Nejsem ani milovník nových interiéru, možná to na fotkách vypadá líp, ale ve skutečnosti jsou ty látkové sedátka až směšně odporné (jako v kategorii nového rapidu za 1/4 ceny BMW3) a provedení palubky ve mě vyvolává otázky o použitých materiálech, jako když se díváte na levnou "věž" v datartu... (podobně jako v Mercedesu) Motor, výkon z dvoulitru a spotřeba, převodovka, to vše je vynikající, jako se uvádí v recenzi.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2012 12:18
Vládce třídy
Tak tady máme opět novou trojku a opět je bomba. Mě se líbí moc, jen ta červená mi k BMW nikdy neseděla. Verdikt vyšel poměrně negativně, ale počkáme si na další testy a jak píše Dinar, tak to tak špatné nebude a např. stejnou 335i testovali v Autosalonu a bylo to v pohodě.

Perlička [odkaz] pan testér rád nejnižší polohu sedačky jako já a pak je nad hlavou místa, že by Berlingo mohlo závidět ;-)
Rozbalit vlákno
24
Avatar - boost.
27. 3. 2012 17:04
Re: Vládce třídy
Já ti nevím. Ten test 335ky v Autosalonu mi přišel o ničem... Charakteristiku motoru, ač dobře známého, řekl jen v jedné dvou větách, podvozek taky přešel letem světem... Hlavně že zmínil konektivitu iPhonu a iDrive. Například test nové A6, pokud se pamatuju, tak byl podrobnější, a to testoval novou generaci, která byla dle mě stejně očekáváná jako F30. Moc se mi nelíbí jejich testy na letišti, kde sice mohou vyzkoušet auto ve vyšších rychlostech, ale u aut tohohle typu by mohli zmínit, jak se to chová na normálních komunikacích.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2012 17:44
Re: Vládce třídy
Jo test nebyl zrovna "všeříkající", ale p.Vrtal snad má nějaké zkušenosti, takže by nějaký zádrhel na podvozku našel. O to mi šlo, ale souhlas, už jsem viděl zrovna u něj lepší testy, např. test pracovního MB G nemá chybu.
A zrovna ta konektivita iPhonu s iDrive mě zaujala, protože o takových funkcí nemám ani páru. Ale mohli dát víc prostoru jízdním vlastnostem, to máš recht.
Avatar - boost.
27. 3. 2012 18:03
Re: Vládce třídy
Jo, to zkušenosti určitě má. Přijde mně, že ze začátku nebyl takový šašek, jak v poslední době zejména při představování designu je. Ale přitom dokáže vypíchnout jednotlivé věci, jenže u F30 se mu to moc nepovedlo. Test Géčka byl super, docela byl dobrý taky test C-klasse a víc si toho nepamatuju >:D
S tím iPhonem to je sice pěkná věc, co dnes ty multimediální systémy dokážou, ale když je to jen pro iPhone, tak to zejména v ČR bude docela zbytečná funkce. Těch iPhonů se tu zase tak moc neprodává, hlavně v porovnání s levnými Androidy. Kdyby ten systém podporoval oba OS, tak by to jiný kafe. Stejný případ je u nového Áčka, kdy COMAND dostane funkci hlasového ovládání Siri z 4S. Ale to sem příliš nepatří ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2012 19:17
Re: Vládce třídy
Má takový svůj osobitý styl, ale aspoň si ho každý zapamatuje. I špatná reklama se počítá. Mě jeho testy baví, ale výsledek člověk musí brát s nadhledem a ne vše brát do slova.
Určitě je škoda, že systém neumí víc telefonů, ale funkce to byly parádní.
Nepatří to sem a ani se v tom moc neorientuju. Mám svou Nokii 6303i s tlačítky a jsem velice spokojen ;-)
27. 3. 2012 20:16
Re: Vládce třídy
Vzhledem k ceně trojky a těhle palubních hraček si nejsem jist, kolik majitelů nového BMW si kupuje levný "Android". Pro automobilky, zvláště BMW, je hodně důležitý americký trh, kde je iPhonů jak blech. A na rozdíl od všech těch telefonů s Androidem se lépe integrují, protože je to jen jeden výrobce s jedním konektorem, kterého se drží jako klíště. Pro mě je spíš důležitější, jak zvládne systém přečíst české ulice a jména. Telefon si klidně koupím podle auta. V minulosti jsem to už udělal a udělám to klidně znovu. Pokud tedy nabídka nebude úplně otřesná. ;-)
Avatar - boost.
27. 3. 2012 20:51
Re: Vládce třídy
Tak třeba někomu zase tak na mobilu nezáleží a tolik lidí, jako ty, kteří si koupí iPhone jen kvůli tomu, aby měli plnou podporu konektivity, dle mě moc nebude. Třeba Samsung je teď největším výrobcem mobilů, Apple je druhý. Ale to by bylo na dlouhou debatu a dostali bychom se někam pryč od aut. ;-)
27. 3. 2012 21:17
Re: Vládce třídy
Jen Apple tu svou pozici dělá jedním modelem. ;-) Jinak mi na mobilu relativně záleží, ale také mi záleží na tom, aby dokázal pořádně spolupracovat s autem, když už tam ty funkce jsou a dokáži je využít. V dnešní době je iPhone sázka na jistotu, jako byly dříve managerské Nokie. Všichni je podporují.
Avatar - white label
27. 3. 2012 20:59
Re: Vládce třídy
Levný Android je taky docela relativní pojem, na přelomu roku jsem vybíral mobil a rozhodoval se právě mezi iPhonem a "Samsung-Googlem" Galaxy Nexus ( první mobil se čtverkovým Androidem vůbec). Jejich cena nebyla nijak zásadně rozdílná (Nexus stál o něco méně), ale to, co ty telefony celkově umí a jak, hovoří poměrně dost výrazně spíš pro Nexus, a to i kdyby stály oba úplně stejně.
Takže aniž bych šel primárně po ceně, skončil jsme nakonec stejně u toho "levného" Androidu.
27. 3. 2012 21:19
Re: Vládce třídy
Levný Android v kontextu Androidů. Nemám přehled, ale předpokládám nějakých 3-5 tisíc, to jsou ty hodně levné. iPhone je v ČR nesmyslně drahý. Svůj jsem koupil za zhruba 25 korun. >:D

Univerzálností je Android určitě dál (a tak to asi i zůstane, protože Apple má jinou filosofii), ale co se kvality služeb týče, ani si neškrtne. S výjimkou tebou zvoleného Nexusu, u kterého na jakousi kvalitu Google dohlíží.

A pak je tu pro mne kritická otázka rozměrů. Nechápu 4" telefony. Nacpal bych to inženýrovi do zadku, jak by se mu to líbilo. Chci telefon, ne skoro-tablet nebo nouzové pádlo kajaku.
Avatar - white label
27. 3. 2012 21:27
Re: Vládce třídy
Co se týče kvality placených služeb a podpory rúzných příbuzných produktů tak to ano, ale jinak má své slabiny a běžná cena je u nás vzhledem k hw opravdu doslova přemrštěná...
27. 3. 2012 21:32
Re: Vládce třídy
Ani člověk nemusí brát něco sofistikovaného, stačí aktualizace operačního systému. U většiny značek je to naprostá katastrofa.

Tobě nevadí ty obludné rozměry?
Avatar - white label
27. 3. 2012 22:35
Re: Vládce třídy
Tak mě nepřipadají "obludné" (proti iP + 2cm na výšku a +1cm na šířku, ale stále lepší využití celkové plochy telefonu na samotný displej), nemám Note, ale Nexus. Přitom jak je tenký a na velikost displeje i lehký, o něm v kapse nevíš o nic moc víc, než u menšího, ale zase celoplošně tlustšího iPhonu.
A velikost displeje je jedna z aktuálních slabin iPhonu (5tka už dostane určitě o něco větší), nejen pro případné prohlížení netu, map, ale i fotek je na tom Nexusu trochu jinde...
4,65" (1280x720) vs 3,5" (960x640) a i přes tento rozdíl velikosti displeje je Nexus dokonce malinko lehčí (-5g).
27. 3. 2012 23:58
Re: Vládce třídy
O hmotnost mi moc nejde. Už v minulosti jsem zvolil těžší telefon - měl kovové tělo a to je u mě plus. V ruce jsi ho cítil a měl jsi pocit, že držíš bytelné, hodnotné zařízení a ne hračku. Mě ta velikost vadí kvůli tomu, že se už hůř dostává do a hlavně z kapes (nad 4" jsem měl někdy problém, hlavně u kalhot) a to pádlo vypadá u hlavy divně, když telefonuješ. Čtyři desetiny milimetru v tloušťce mi nevadí, ale nemusel by je mít, to je pravda - člověk musí uvážit objem, protože ta elektronika a baterie se někam poskládat musí. Další výhoda menší úhlopříčky, dá se pořád bez problémů ovládat jednou rukou. Já tedy doufám, že i příští iPhone zůstane rozumných rozměrů.

Máš pravdu, že by šel udělat minimalističtěji (jedna z věcí, které bych změnil, ale zase by tím přišel o typické rozložení a "kopíroval" by konkurenci). Jinak skutečně nemám potřebu většího displaye. Na internetu si na něm nic nečtu, maximálně jen jako nouzovku něco rychle zjistit, na většinu věcí má člověk aplikace, kterým to stačí, fotky si prohlídnu jen tak vzpomínkově/ orientačně, jako bych to udělal na foťáku, a navigovat mne zvládne. Pokud chci elektronickou mapu, tak vytáhnu iPad. A tam jsou i ty fotky někde jinde. ;-)

Možná to není pro každého, ale vyhovuje mi tak, jak je teď. Je to pro mne prostě telefon. Osobně mám blíž systému jako je Android, třeba MeeGo, ale iPhone mi prostě sedí víc jako telefon než většina Androidů. A rozsah doplňků a podpory je neoddiskutovatelný. Už jen v dnešní době sehnat neplastový telefon... a mezi nimi není iPhone zdaleka nejdražší.

PS: O Note jsem nic nepsal. ;-) Leda bys to myslel na mou zmínku skoro-tabletu.
Avatar - white label
28. 3. 2012 10:51
Re: Vládce třídy
Z kapes se právě Nexus (na svou velikost) dostává výborně, díky ergonomii/tvaru, kdy se poměrně výrazně zužuje jak směrem do krajů (navíc jsou jeho okraje s výrazným zaoblením, na rozdíl od iPhonu, který má po celém obvodu hrany ztěžující jeho vyndávání z kapes), tak směrem nahoru. Papírový rozdíl tloušťky Nexusu a iPhonu je velmi irelevantní, protože zatímco iPhone je tlustý zcela rovnoměrně (jako cihla) Nexus má tloušťku po celé ploše podstatně rozdílnou, proto měření tloušťky Nexusu v jeho nejtlustším bodě nemá reálně stejnou výpovědní hodnotu, jako tloušťka iPhonu. Až někde narazíš třeba na maketu Nexusu, zkus si ji dát a vyndat z kapsy, snad tě při tom nebudou podezřívat z kleptomanie. >:-[]
Argumentací s prohlížením fotek na tabletu si mě docela pobavil, protože ten můžu pochopitelně použít i já, ale ten už se nám do kapsy u kalhot (na rozdíl od Nexusu) nevejde. Takže když nemáš tablet zrovna u sebe (kdo ho nosí neustále, nebo aspoň většinou, při sobě?), jsi stejně odkázaný na velikost displeje mobilu. ;-)
A v mé "tlapě" Nexus určitě moc velký nevypadá, se svými většími prsty píši raději na šířku a při psaní na dotykáči je větší displej také logickou výhodou...

P.S. Note jsem vzpomněl vzhledem k tvému označení "obludných" rozměrů na poměry chytrých mobilů, u Note bych takové označení ještě bral, u Nexusu ne.
28. 3. 2012 12:02
Re: Vládce třídy
Problém byl vyloženě půdorys. Látka se trochu vytáhne (což není zrovna chtěné), takže dokáže pojmout i "cihlu" - to je také drobná nevýhoda, protože má větší tendenci se zařezávat do ruky. Buď se prostě do kapsy nevešel, nebo při pohybu citelně víc překážel, někdy ho i docela efektivně znemožňoval. Galaxy Nexus jsem zkoušel a kromě saka, kam se vejde snad cokoli, nic moc.

Líbí se mi Nokia N9. Rozměry skoro jako iPhone, má +1 mm na délku a +2 mm na šířku, display má 3,9" a má skvělé MeeGo (tedy do budoucna, ale on žádnou budoucnost nemá). Bohužel je také tlustší (12,1 mm). Jen je škoda, že Nokia tenhle systém odřízla ve prospěch WP fakticky ještě před jeho uvedením na trh. Odpustil bych jí i plastové tělo. Pokud by šel iPhone touhle cestou, tedy minimální nebo žádný nárůst půdorysu, lehké zaoblení a vyplnění plochy displayem... proč ne.

K tomu tabletu. Tak prostě telefon používám. Nikdy by mne nenapadlo si na něm prohlížet fotky nebo sledovat video. Pokud nebude umět obraz promítat, tak ani nechci. Jde to proti tomu, co od něj očekávám. Dodnes mám telefon klasické konstrukce, protože nic nedokáže nahradit tu mechanickou odezvu precizně zpracované klávesnice. A který chytrý telefon nabídne 4x10 cm půdorys, nebo konstrukci do V, popřípadě vysouvací. A vůbec mi nevadí, že váží 175 gramů. To je totiž 175 gramů kovu a skla. Víš, na co používám kameru telefonu? Tedy kromě videohovorů. Na focení otevíracích dob, kódů, cen a podobných věcí. Jo, asi jednou jsem vyfotil kočku, jak se snaží pít z jezírka.

Jinak já s sebou tablet nosím po většinu času. Právě kvůli tomu, že display telefonu nestačí pro mou běžnou práci. Ani 5" by nestačil. Telefon chci mít u sebe, tablet chci mít poblíž. Pro mne osobně je kritický pokrok v ovládání hlasem. Tak chci telefon ovládat. Nechci ho ani vytahovat z kapsy, když si chci něco poznamenat nebo někomu zavolat. Fakticky o něm ani nechci vědět.

Tohle bych si nechal líbit: [odkaz] ;-)
Avatar - white label
28. 3. 2012 13:39
Re: Vládce třídy
Hmm, pěkný odkaz
Co konkrétně znamená to: ...tablet chci mít "poblíž"...? Buď ho u sebe mám ,nebo nemám, nic mezi tím si nějak nedovedu představit, pokud ho u sebe chci po většinu času mít, tak ho i po většinu času musím sebou nosit a to je ve srovnání s něčím o velikosti Nexusu doslova "otrava".
Doma a v práci mám (asi jako většina) počítač/notebook, tam se obejdu i bez tabletu.

Já jsem na přelomu roku nakonec vybíral právě ze tří kandiátů, iP,N9 a SGN a nedotažené ovládánidí u MeeGo mě od N9 naopak odradilo..., ty jsi z něho naopak skoro nadšený, prostě sto lidí, sto chutí... :-)
28. 3. 2012 16:28
Re: Vládce třídy
Koncept klíče pro Aston Martin. Nebo spíš dálkového ovládání, podobně jako to měl koncept A1. Jen mnohem hezčí. A jen tak mimochodem je to i telefon. >:D

Mít poblíž znamená v tašce, nikoli "na sobě," tedy v kapse. Zkrátka dostupný v řádu desítek vteřin. Může být třeba v portfoliu ve vedlejší místnosti. Není to věc, kterou nechávám v autě, ale také si ho neberu na záchod. Takže poblíž je u sebe, a u sebe bude na sobě. :-)

To je právě to, že by mi nestačil 5", dokonce ani 7" by nebyl dostatečně prostorný. Možná s displayem ala retina, ale opravdu mám problém si představit, jak by to fungovalo. Jinak pracuji na klasických počítačích, ale hodně času trávím v pohybu. A když si mám vybrat mezi MacBookem Air (popřípadě nějakým UltraBookem) a iPadem, tak hádej, co zůstane v hotelu? ;-) Tedy, pokud plánuji opravdu hodně psát (popřípadě chci psát něco jiného než běžný text), tak to vyhraje notebook - psaní všemi deseti na tabletu je oříšek a otrava. A je to třeba i o tom, že iPad používám jako sketch book. Nosím s sebou na to skvělý stylus. Na čem si myslíš, že píšu většinu příspěvků na ACZ? :-)

Z nedotaženosti N9 nadšený nejsem, mám rád ten systém. Proto jsem dodal do budoucna. Systém je to opravdu dobrý. A tím nemyslím nutně z uživatelského hlediska.

Chápu, že někdo chce něco více či méně mezi telefonem a tabletem. Ale já musím tablet tahat tak jako tak, nebo rovnou notebook, tak spíš ocením menší telefon, který umí hlavně telefonovat. A když už nemám tablet ani notebook, tak prostě někoho po telefonu zaúkoluji. Je to podobné jako s foťákem v telefonu. Když s sebou budeš muset nosit G12 (nebo G1 X), opravdu si koupíš telefon s nejlepším foťákem (který pořád na kvalitní kompakt nedosáhne), byť bude citelně větší? Taková N8 by mi do domu nesměla.
28. 3. 2012 13:08
Re: Vládce třídy
Na Androidu 4 mne opravdu zarazilo nové písmo... Na co Google myslel? Typograf, který ho udělal, je pěkný ignorant.
Avatar - white label
28. 3. 2012 13:40
Re: Vládce třídy
Co ti na něm nejvíc vadí?
28. 3. 2012 15:46
Re: Vládce třídy
Třeba že nezvládne ani češtinu? Natož nějaké ještě specifičtější jazyky. To je ta ignorance. A ani není nějak kvalitně provedeno. Je v něm řada chyb a i základní latinka mi přišla nesourodá. Rozhodně mi připadal starší Droid mnohem vyspělejší (ale zdaleka ne dokonalý).
27. 3. 2012 23:58
Re: Vládce třídy
Ha! Elektronika! >:-[]

4 palce jsou v pohodě, ale záleží dost na OS. Používám Omnii 7, což je docela plácačka a navíc mám malé ruce, i tak není žádný problém. No a včera jsem si pro radost koupil Nokii N9 (tu s Meegem a Androidem) a taky vše OK... :-)
U některých Androidů jsou ale čtyřpalce otravné, jen co je pravda.
28. 3. 2012 00:08
Re: Vládce třídy
Jsou 4" a 4". On má sice iPhone 3,5", ale zase ho nemá po celé ploše. Takže dobře vyřešené 4" jsou v pohodě. Je to pro mne jakýsi strop, ty 4". Nicméně úhlopříčka displaye je pak otázkou z hlediska obsloužitelnosti jednou rukou.

MeeGo mám hodně rád, jen ho Nokia kompletně zabila. Podpora mizivá a lepší to nebude. Asi můj nejoblíbenější mobilní OS, rozhodně patří do elitního výběru. Zato bez Androidu bych se obešel (mám averzi vůči Googlu).
28. 3. 2012 00:17
Re: Vládce třídy
Na té čtyřpalcové Omnii mám Windows Phone 7, což je z hlediska uživatelské přívětivosti asi nejlepší systém...takže žádné problémy ve smyslu "nedosáhnu, nebo upustím" neexistují.

Meego jsem držel včera poprvé v ruce, docela mě to oslovilo, je to zajímává alternativa. Přiznám se ale, že jsem ten mobil koupil hlavně kvůli 64GB paměti a Nokiáckému hardwaru. No a dneska jsem do něj nahrál nejnovější Android, takže to asi byla dobrá koupě. :-) A další plus pro mě je, že jen tak nepotkám nikoho se stejným telefonem. Je hezký mít něco tak extra.
Android mě po uživatelské stránce nebere, je to na mě složitý a poměrně nepřehledný. Na druhou stranu, ty funkce, co Androidy nabízí, to je nářez. :yes:
27. 3. 2012 21:28
Re: Vládce třídy
Mezi Androidy se mi zamlouval Sony Ericsson Xperia ray. Co se celkového designu týče. Ale na iPhone nemá (myšleno po technické stránce). No a další zklamání následovalo při osobním setkání. Je to další plasťák. 8-s
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 12:39
Pane Vaverko,
kopíruji příspěvek kolegy kexxika:

"skvělá nová měřítka :-) konkurence má hlavu v dlaních z toho co musí dohnat...odskakování náprav na nerovnostech! necitlivé řízení! hluk od podvozku! Špatné tlumení! Podprůměrný prostor na zadních sedadlech... no myslím,že by ses měl probudit >:D.."

Ano, takhle v souhrnu vyznívá Vaše hodnocení nové trojky. Jinými slovy, v podstatě cokoliv ve třídě je lepší. Ještě že jsem se sám projel, číst tohle, docela by ve mě hrklo. :-!
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2012 12:47
Re: Pane Vaverko,
Ve mě hrklo, ale já si pak přečetl tvé příspěvky a v sobotu v Autosalonu nic takového taky nezaznělo, takže jsem se uklidnil. Možná se sešlo víc špatných aspektů najednou.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 3. 2012 12:53
Re: Pane Vaverko,
Ve mě hrklo poprvé, když v podvozku hrklo. Radost z toho nemám, ale nikdo z redakce před tím nebude zavírat oči. Nakonec ani u Airmaticu od Mercedesu to neděláme.
Chceme být korektní, toto jsou fakta bez emotivních obalů, které by se jistě taky vymyslet daly :-)
Autosalon jsem v TV shodou okolností taky viděl a velmi mě zklamalo, že jsem se o autu nedozvěděl vlastně vůbec nic - kromě toho, že je dobré, umí smykovat a dá se propojit s iPhonem.
27. 3. 2012 13:12
Re: Pane Vaverko,
Jak to tak pročítám, ono je možná těžší ustát diskusi, než napsat test... :-) Problémek je v jedné věci - vědomí třeba "odskakující" zadní nápravy - to je jedna rovina, druhou rovinou je, jak to zakomponovat do textu. Jde tedy o to, aby nejen pozitiva, ale i negativa měla adekvátní razanci, aby nečněla "pomstychtivně" nad duchem celého testu. Neboť testy aut, to je dnes (a zejména zde) v podstatě informace, jejíž hodnota dosahuje v jistých ohledech razanci garážového Písmna svatého. A aby testová evangelia (včetně čtenářů) přežila roky, je nutno dávkovat sdělení velmi... nadčasově.

Jak vidíte, tak z celého výborného tesatu se tu donekonečna skloňuje to poskakování, které naštěstí v diskusi pozbylo (díky Vám) až prvotně trampolínového charakteru. Pak už na diskusi stačí, aby nějaký mistr přes slogany napsal, nadpis svého příspěvku - Tři kozy z Mnichova - a o legendu je postaráno. Proto... pozor na to...

P.S. Osobně Vás a kolegu však chválím, opravdu podrobný testík :yes:
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 13:35
Re: Pane Vaverko,
Nejsem na autosvětě první den, nemám tedy o F30 obavu, protože jsem si ho projel, ono to bude jako u bmw posledních generací vždy, pláč, opouštění tradic, nepovedené, laciné, za rok se testy prolnou a bude to zase obecně přijímaný etalon. ;-)

Co mě ovšem nedá pokoj je termín "odskakování náprav", ty jsi člověk vládnoucí jazykem, zkus mi popsat, co bych si pod tím měl představit, když pak čtu, že kola zůstala v kontaktu s vozovkou?! Třeba u GT, to jsi jel, pokud se pamatuju, bych tak mohl chápat ránu, kterou vydá zadní náprava při přejezdu hlubší nerovnosti, a která je typická pro vzduchové odpružení, ale odskakováním nápravy bych to nenazval, nic neskáče, je to zvukový projev. U F30 pak nevím.
27. 3. 2012 13:59
Re: Pane Vaverko,
Čtu podrobně diskusi a sám čekám na konečný závěr pana testéra. Odskočení nápravy (ausgerechnet ve 30 kilometrech) si dokážu představit leda na dětském kočárku, vždyť aby ta náprava odskočila, musela by napřed ta tuna nad ní vyskočit do výšky. Spíše to vidím jako notoricky vžitý slogan, který když se rozebere do hloubky, pozbývá charakteru věcného sdělení. Obecně známe všichni tu jistou "tupost" přejezdů nějakých hran, když třeba máme nahuštěno na maximum v plném obsazení a jedem v tom sami, také člověk vnímá to jakési odskočení, ale nikoliv ve 30, avšak ono se nejspíše o nějaké odsočení ani nemůže jednat. Někde v razantně projížděné zatáčce, kde jsou příčné vlny může vozidlo nebezpečně odsazovat, když by třeba nestíhaly tlumiče, ale sdělení, že na Palacháči při přejíždění kolejí "odskočila" při třicítce zadní náprava asi nelze považovat za ústřední popis kvality podvozku. Znám pojem - jankovitost - nikoliv ovšem v případě BMW :-) tedy že to na těch kolejích auto nestíhá. Tomu ovšem zkušený řidič předchází snížením rychlosti.

Nemám radost, když se dočítám na diskusí, že testér, resp. redakce přece nebude zavírat voko. Připadá mi to takové jako povrchní konstatování, to přece všichni víme. No... snažím se vysvětlit, že mezi zavřeným vokem a sloganem o koze je prostě nekonečně široký interpretační prostor, jak to podat. A mně se toho prostoru zde občas v testech nedostává. Je to jako bych četl informaci v nějakém těsném (interpretačním) výtahu... :-)
27. 3. 2012 14:30
Re: Pane Vaverko,
Auto může odskakovat z mnoha důvodů...a rozhodně neplatí to, že by nejdřív musela nadskakovat kastle.

Stačí kombinace lehkého auta a tlumičů, které nestíhají reagovat na změny povrchu. Lidi s ix20 by mohli vyprávět.
27. 3. 2012 14:41
Re: Pane Vaverko,
O tom píši, ovšem pozor na pojmy, jako "lehké auto" :-) Zde je tématem "odskakování" nápravy? či kola? od čeho? co bouchá? Dinar to cílí správně, tuhle věc je potřeba podrobně rozebrat.
27. 3. 2012 14:52
Re: Pane Vaverko,
Joo, tak to nevím. Mám pocit, že pan redaktor měl na mysli krátkodobou ztrátu kontaktu kola se silnicí...ale nechce se mi věřit, že by něco takového mohlo BMW za běžných podmínek potkat. V tom vám musím dát za pravdu. :-)

V lehoučké (950 kg) Corse s třetinovým motorem a extratuhými tlumiči...proč ne, tam to byla součást charakteru, ale v BMW... ;-\
27. 3. 2012 15:01
Re: Pane Vaverko,
Občas je vidět při jízdě za někým, kdo má nefunkční tlumič, jak mu kolo neustále kmitá a opravdu odskakuje. Souhlasím, že tohle asi problém nového BMW nebude :-)
27. 3. 2012 21:44
Re: Pane Vaverko,
Dobrý den, mám služební C 220 CDI po aktuálním faceliftu a rozhodně to není špatné vozidlo, ale rozhodně bych jej v žádném případě nevychvaloval, jako tady v testech nebo diskuzích. Řízení je celkem odtažité a nekomunikativní, mám 17 palcová kola. Mínusem je velmi pomalá automatická převodovka 7G-tronic a z ní plynoucí nevalná dynamika, vyšší spotřeba, hlučný motor, vysoký aerodynamický hluk při vyšších rychlostech, stísněný prostor, v zimním období velmi špatná ovladatelnost při jízdě z kopce, daná velkou hmotností atd...

Jako novinář, by jste měl mít mnohem větší nadhled nad věcí a testy hodnotit více bez emocí a vlasních preferencí značek MB popřípadě koncernu VW.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
28. 3. 2012 17:29
Re: Pane Vaverko,
V podstatě s vámi ve většině bodů souhlasím. Standardní řízení v třídě C je naladěné hodně na komfort, pomohlo by jedině AMG paket a parametrické řízení (s AMG paketem ale zase mizí až zázračný komfort tlumení na 17palcových kolech).
Automatické převodovky Mercedes nikdy nebyly etalonem rychlosti řazení, i když nový 7G-Tronic Plus je o dost lepší, určitě to není špička. Tedy z kombinace sedmikvalt a 220 CDI předpokládám, že máte faceliftovaný model. předtím byla převodovka jen pětistupňová a o té nemělo smysl ani přemýšlet. Nový automat je prostě průměrný, kdo ho vyžaduje, chybu neudělá.
S automatem souvisí i spotřeba, pro nízkou spotřebu u turbodieselu je stále vhodnější manuál. U C 220 CDI to platí dvojnásob, manuál má jako jediný ze čtyřválcových dieselů prodloužený stálý převod (nižší otáčky), automat si ponechává standardní převod jako všechny čtyřválcové CDI v Céčku.
Vysoký aerodynamický hluk - pak doporučuji svezení třeba v BMW F30, ještě lépe E90 :-) Ale v absolutní rovině to přísným pohledem platí, kdo chce tichý Mercedes, má si koupit třídu S. Takto bohžel funguje sortiment všech prémiových automobilek...
Stísněný interiér je typický rys celé této automobilové kategorie. A výhradám k ovladatelnosti v zimě příliš nerozumím.
Snažím se svoje osobní preference držet na uzdě, aby nevedly k neobjektivnímu hodnocení auta. Máte pravdu, že Mercedesy z mých testů vychází dobře (taky jsou to většinou velmi dobrá auta), ale kritikou u nich rozhodně nešetřím. Stačí se podívat třeba na nové ML [odkaz] kde se taky pár problematických bodů našlo.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2012 13:12
Re: Pane Vaverko,
Pan Vrtal dělá testy trošku jinou formou, takovou zábavnější pro masy, ale mě se to líbí. Ale když na autě něco nefunguje jak má, tak to vždy řekne.
Je určitě v pořádku, že jste zmínil rachot od náprav, jen jestli to není závada testovaného kusu, jež slouží jako novinářské auto a asi už dostal dost za uši. Každopádně další test a další kus napoví víc
Avatar - Dinar
27. 3. 2012 13:28
Re: Pane Vaverko,
Já mám hlavně pocit, že tak nějak nevíme o čem kdo mluvíme, odskakují nám kola, pak nápravy nebo v opačném pořadí, nějak nevím, co si pod tím představit, tedy hlavně pod tím "odskakováním náprav".
27. 3. 2012 13:33
Re: Pane Vaverko,
souhlas,pan pepa je totiž opravdu "expert" :-)
27. 3. 2012 15:25
Redaktoři mi mluví z duše,
bavoráky jsou čím dál tím "tupější", zážitek z jízdy se vytrácí,motory jsou pořád skvělé,ale zbytek je velká nuda,aby mě někdo nepodezříval ze zaujatosti proti BMW,tak jen dodám,že už jsem měl tři a měl jsem je rád.Ani stovky koní někdy nedělají auto zábavným,bohužel. ;-\
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2012 15:38
Re: Redaktoři mi mluví z duše,
Pravdu díš. Kdo za to' může? Rock n' roll.
Avatar - AnGeor
27. 3. 2012 18:14
8mi kvalt
opravdu me pobavili :-) diky 8mi kvaltu ma ve 130kmh 2200 otacek >:D a coz teprve diky 5ti kvaltu tam mit 2100 :-!
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2012 12:33
zajimave srovnani: 335i/328i
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
14. 4. 2012 19:38
Re: zajimave srovnani: 335i/328i
Jj, 28i není v reálu o moc pomalejší, má ideální rozložení hmotnosti 50/50, min. o 2 litry menší průměrnou spotřebu.
14. 4. 2012 23:20
konská opera.
Limonadový Joe.pod tímto si většina z nás vybaví skvělou parodii na western z českých luhu a háju,výtečný snímek,který bavil,baví a bavit bude generace divácké obce.tento film mi poskytl vhodnou paralelu ke zde uvedenému vozu,neb ač se také jedná o parodii,tak rozhodně kvalit té prvně uvedené ani stěží nedosahuje.toto "BMW" se dá označit snad jako KARIKATURA sebe sama.dlouhá,nízká,jakoby nekončící přední část je náhle radikálně vystřídána prudce se zvyšujícím čelním sklem,následuje BUBLINA ve formě střechy,poté je vše ok,ovšem partie kufru je opět ZOUFALÁ,zadní převis je v absolutní DISHARMONII s přední partií,ASYMESTIE bijící do očí,je mi líto,ale takto na mě tento "vuz" pusobí....lapidárně řečeno....BMWfekalie. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
14. 4. 2012 23:55
Re: konská opera.
Ještě nám prozraď jak má vypadat správná kára ať víme jak vypadá auto které není karikatura.
15. 4. 2012 02:46
Nova trojka v Nemecku porazi Mercedes i Audi a nastavuje mer
Pracuji v Nemecku na manazerske pozici v automobilovem prumyslu, sleduji tisk v DE i v Cesku a zacinam mit stale silnejsi pocit, ze ceska media strani koncernu VW. Je to jen nahoda, ze se na Auto.cz vali vlna kritiky na nove BMW 5 a naopak Audi A6 vychvaluje do nebes zatimco v Nemecku nova petka porazi vsechny soupere ve vyssi stredni tride vcetne MB a Audi a nesetri se chvalou na skvele nastaveny podvozek. V pripade nove trojky je situace podobna. Pohon BMW umi a je na uplne spici, o podvozku se peji ody, jak v Mnichove dokazali sladit komfort a dobre jizdni vlastnosti. Prave razantni zlepseni cestovniho pohodli patri k nejvyraznejsimu rysu novych BMW oproti predchozim modelum. Vetsina ridicu prece nechce, aby premiove auto stredni nebo vyssi stredni tridy melo charakteristiku "pure" sportovniho auta. K tomu je treba sahnout po M1, M3, M5..mimochodem o M1 se davno vi, ze je to uzasna hracka..stara BMW skola a nova M5 nadchla nejen v Top Gearu. BMW zkratka stavi skvele auta, uz to jen holt nejsou vzdy "tvrde" luxusne-sportovni motokary, ale i uzasne vyvazene a pohodlne vozy s top pohonem a podvozkem, se kterymi si lze obcas uzit sportovni jizdy, pokud se typicky ridic BMW (=manazer, uspesny podnikatel) rozhodne sundat kravatu a oblek. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
15. 4. 2012 17:11
Re: Nova trojka v Nemecku porazi Mercedes i Audi a nastavuje
Jestli ono to není náhodou tak, že česká média jen kopírují výsledky těch německých
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

A v TopGearu M5 moc nenadchla
[odkaz]
18. 4. 2012 20:47
Podle Autocaru.co.uk
nejlepší auto co za poslední dobu testovali.A autocar je klasa v testování aut.Udělal sem si obrázek o objektivnosti vaší redakce.Vy jste od BMW asi nedostali kšiltovku,co?Mimochodem.Jel jsem F30 316d na letních pneu a žadnej hluk nic,ikdyž asi sem hluchej a s řízením sem byl maximálně spokojenej.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
13. 10. 2012 11:29
Také parametre mala kedysi M3-ka
Pred 15-20 rokmi mala takéto parametre M3-ka, ktorá mala výkon 210 kW (286 k) a zrýchlenie na sto okolo 6 sekúnd. Stála vtedy 90.000 nemeckých mariek (kupé 100.000 mariek). Takže ďalšie auto, ktoré stojí približne rovnako ako 15-20 rokmi, ale vzhľadom na infláciu a vzostup príjmov je novinka relatívne oveľa lacnejšia.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
13. 10. 2012 12:39
Neoprávněná kritika
Přeně bych vyzdvihnul test samotný - velmi slušně napsaný. :yes: Škoda, že slušně zpracovaný test si musí auto zasloužit svojí cenovkou - takový je můj pocit.

Pro všechny, co tu kritizují objektivitu - přečtěnte si test a zamyslete se! Autor nepopírá, že zápory mohly být spojeny s konkrétní konfigurací. Poukazuje na nedostatky, ale zároveň dává toto hodnocení do souvislostí - bylo napsáno, že to není průšvih a určitě je 3er na úrovni konkurence. TAK co byste ještě chtěli?

Autor zcela správně definoval směr BMW, t.j. rozmělňování pozornosti, cílení na stále širší cílovou skupinu. A o to jde. Tímto krokem totiž začíná záležet na koncovém zákazníku, jestli vůz, který si poskládá, bude rozumný nebo to bude nesmyslná kombinace protichůdných požadavků... Je předem jasné, že kdo chce být vším, nakonec není ničím.

Osobně mě se 3er příliš nezamlouvá. Narostla podle mě do nesmyslných rozměrů a design... kde jsou staré dobré časy. Interiér mi ale přijde zajímavý, byť široký středový tunel a málo místa na pravou nohu bych asi nezkousl...

Nemůžu si pomoct, ale zřejmě bych lovil v Lexusních vodách, popř. Infinitních... Audi má řadu A4, A5, A6, A7, A8 stále poměrně zajímavou. Jenže klientelu tvoří často "zbohatlí k r e t é n i", za což auto samozřejmě nemůže. Pro mě ale důvod proč nekupovat.

BMW podle mě postupně ztrácí identitu výměnou za větší podíl na trhu. Logické, ale nic, co by mě oslovovalo :-!
Rozbalit vlákno
1
14. 10. 2012 08:52
Re: Neoprávněná kritika
F30 335i jsem se zbavil před týdnem, po 4 měsících užívání, kdy jsem na něm najel cca 20 tisíc km. Ani mi po něm není moc smutno. Toho, čeho jsem se nejvíc obával, tj. turbobenzínový motor nakonec nebylo takovým utrpením, jak jsem si myslel. Reakce na plyn sic měla mírné zpoždění, ale oproti obvyklým turbodieselům to bylo o sto procent lepší.
Vnitřní prostor mně mile překvapil, už to není stísněná trojka předchozích generací, dokonce i vzadu se dá pohodlně sedět /ale nevezl jsem nikoho, kdo měří dva metry/. Interiér byl - podle reakcí ostatních - já pro to prostě nemám oko - poměrně hezký. Ten můj byl ale vyveden v klavírním laku a ten vypadá perfektně cca do třetí minuty po odstranění veškerého prachu:-) Něco tak strašně náchylného jsem ještě neviděl - nebo vlastně viděl, doma máme černý skleněný stůl a tam je to velmi podobné. Prostě zlatý bezúdržbový "hliník".
Auto tedy skvěle jelo, mělo velmi slušnou dynamiku, která se dala poměrně velmi jednoduše výrazně zlepšit, ale softwarové úpravy motoru jdou jaksi mimo mně, velmi pěkně brzdilo, ale pořád to byla jenom rychlá limuzína, ačkoliv se pyšnila označením "sport line". Nedokážu si představit ty dvě ostatní řady, tj. modern a classic tuším... protože ten podvozek byl velmi velmi měkký, což může být pochopitelné ve spojení s hojně se vyskytujícími motorizacemi typu 2.0d, ale ne s třistakoňovým benzínem. Pokusy o sportovní jízdu byly obvykle ukončeny před možnostmi vozu, ale náklony karoserie mně prostě vyděsily. A to byl v autě adaptativní podvozek, v běžném režimu bylo auto ne-nepodobné off-roadům, ve sportovním to bylo o chloupek lepší, ale do sportovního podvozku to mělo daleko. BMW nejspíš chce blíž k masám.
Po čtyřech měsících jsem měl kombinovanou spotřebu okolo 9,5 litru, což je podle slov majitelů předchozího modelu, zlepšení o cca 1,5-2 litry, které bych připsal bez zaváhání osmistupňovému automatu od ZF. V nějakém testu jsem četl, že převodovka "pořád řadí" ale
s tolika kolečky to asi ani jinak nejde. Fakt je ten, že je to ten nejlepší možný automat na světě a nachytat ho na švestkách se jen tak někomu nepodaří. Bleskurychlé reakce, podle polohy pedálu řadí velmi efektivně buď v nižších, či vyšších otáčkách...
Co se mi líbilo byly čtyři jízdní režimy, ECO-PRO s přibržděnými reakcemi na plynový pedál byl tak trochu utrpením, stejně tak jsem nevyužíval režim COMFORT. Většinu času jsem jezdil na režim SPORT, ovšem s běžným nastavením převodovky. Prostě mi nevyhovovala tvrdost podvozku, ale zároveň jsem nechtěl, aby se motor zbytečně vytáčel při běžné jízdě. Tyhle atributy jsem nechal na SPORT-PLUS režim.
Pokud tedy downsizing představuje 30 koní výkonu navíc, nemám s tím až takový problém, horší je, když je třílitrový benzín nahrazen dvoulitrovým turbo-benzínem. Ale dokud máme na výběr, zaplaťpánbůh za to. Krom toho, kdo s tím má opravdický problém, může koupit 335i a turbo prostě vykuchat:-)
Aktuálně jezdím kombíkovým Focusem 1,6 TDCI z půjčovny za šest litrů nafty a zjišťuju, že každé auto má svoje výhody:-)