Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 440i M Performance – Skoro eMko

K pravému M4 má verze 440i M Performance „jen“ nakročeno. Je to tak ale dobře.
Zpět na článek
7. 11. 2016 12:12
7. 11. 2016 13:50
7. 11. 2016 14:33
7. 11. 2016 16:40
8. 11. 2016 08:44
7. 11. 2016 12:39
7. 11. 2016 14:09
7. 11. 2016 14:28
8. 11. 2016 22:25
7. 11. 2016 13:10
7. 11. 2016 13:49
7. 11. 2016 13:54
7. 11. 2016 14:26
7. 11. 2016 14:42
7. 11. 2016 15:59
9. 11. 2016 07:11
neregistrovaný "SR20"
9. 11. 2016 10:58
neregistrovaný "SR20"
Avatar - positivemind
7. 11. 2016 12:02
Kritika VW motorů
Já vim, že už sou tu diskutéři trapní, ale kritika vw motorů, že jsou bezcharakterní? Kde prosím? >:D ve kterém že testu?

Je tu hodně testů obyčejných aut, u Superbu v kombíku nebo Golfu 1.2 asi neočekávám nějaký výrazný charakter, to auto ho mít nemusí, ale u Cupry jsem si toho ňák nevšim :-(

Flame war za 3... 2... 1...
Rozbalit vlákno
1
8. 11. 2016 09:35
Re: Kritika VW motorů
No, v testu se dočtu, že od šesti tisíc k sedmi ručička vysloveně letí, ale křivka výkonu říká něco úplně jiného:)
[odkaz]
Avatar - Dinar
7. 11. 2016 12:12
Problém
4er je, že pořád ještě neprošla faceliftem, který má trojka už skoro dva roky. To také znamená, že nemá faceliftem vylepšené řízení, což je, souhlas s autorem, největší slabina jak předfaceliftové 3er tak stále i 4er.

K hodnocení motoru bych jen dodal, že bych jeho prubnutí doporučil například všem těm, co tu před pár dny oplakávali kompresory, tento motor, stejně jako V6 biturbo od Mercedesu, dají každému snadno zapomenout na kompresor. Ničím z toho, co se obvykle vypisuje jako slabina turbomotoru, 40i netrpí, je to dokonalá inkarnace šestiválce. Má sílu, charakter, špičku a je točivý, lepší R6 bmw ještě neudělalo, a to tvrdím jako člověk, co s atmo R6 motory bmw najel přes 600 tis. km. :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - boost.
7. 11. 2016 13:50
Re: Problém
Co říkáš na S55 v M3/M4, jel jsi? Zajímal by mě Tvůj názor. :-)
Avatar - Dinar
7. 11. 2016 14:33
Re: Problém
U M3 mám problém s nedostatkem charakteru právě ve srovnání s B58R6, S55 je lokomotiva, prostě táhne, ale nemá gradaci a ten zvuk s imitací osmihrnku mi prostě nesedí, R6 bmw mám rád i pro jejich zvuk a R6 turba, přestože turbená, ten zvuk umí, jen se jim to nesmí prznit, proto se mi víc líbí B58 než S55. ;-)
7. 11. 2016 16:40
Re: Problém
Tenhle motor bych rad vyzkousel. Dnes jezdim 335i manual a motoru chybi prave kousky vyzdvihovane tady v testu. Riznejsi nastaveni 40i by potreboval jako sul. Dvakrat skoda gumoveho predFL rizeni. Na co BMW ceka s jeho instalaci?

OT: nasel jsem obrovskou chybu RRS sDV8 pro kterou je sestihrnek jednoznacne lepsi. Stacilo trochu vic zatlacit ;-)
Avatar - Sysoj Psojič
7. 11. 2016 17:27
Re: Problém
Máme doma 435xi už 2 a 3/4 roku. Taky M performance. Jezdí s tím spíš manželka, já jen občas. Jsem úplný tupec, že jsem si toho strašného řízení nevšiml? >:D Po GT-Rku jsem určitě do bahna nepřesedl...
Není možné, že má tento vůz obyč řízení?
Jinak celkově to auto je boží. Už jsem nad BMW lámal hůl, ale díky této zkušenosti jsem jim ještě dal šanci a další BMW je na cestě :-!
Avatar - Emel
8. 11. 2016 08:44
Re: Problém
Ono GTR taky nebývá za řízení moc chváleno.
Avatar - _Karel_
7. 11. 2016 12:39
Pro autora
Bývala doba, kdy tu bylo možné najít odkaz na složení redakce. Špatně se koukám, nebo už nelze?
Rozbalit vlákno
4
7. 11. 2016 12:59
Re: Pro autora
Dobrý den,
máte pravdu, odkaz chybí. Teď se asi ukážu jako vedoucí opravdu na svém místě, ale popravdě netuším, proč se tak stalo... Potřebujete kontakt na někoho konkrétního? Složení Vám můžu napsat zde. Vedoucí jsem já, stálí redaktoři Honza Mička a David Bureš, externisti Ondřej Pavlůsek, Aleš Dragoun a Michal Fokt. A pak samozřejmě naše grafička Renča Barkóciová... A zkusím se pozeptat, kam se nám kontakty poděly, měly by tady být,
díky,
Machi
Avatar - _Karel_
7. 11. 2016 14:09
Re: Pro autora
Díky. Měl jsem pocit, že jsem dlouho nečetl nic od Honzy Mičky (i tenhle test bych čekal od něj), tak mě to zajímalo.
Avatar - iudex
7. 11. 2016 14:28
Re: Pro autora
Tvoja obava je odôvodnená, lebo v minulosti redaktori odchádzali potichu, bez akéhokoľvek oznamu zo strany redakcie (o nejakom článku v štýle "ďakujeme za doterajšiu prácu" ani nehovoriac).
8. 11. 2016 22:25
Re: Pro autora
Mám takový pocit, že odkaz býval dole, takže ho asi "ztratili," když koumáci upravovali patičku (vypadala trochu jinak). Stejně jako zmrvili galerii (plevelí historii, takže jsme se vrátili do stavu po změně designu, než to opravili - předpokládám ti stejní koumáci).

Jinak tady to máš: [odkaz]
7. 11. 2016 13:10
Potvrzuji
V zásadě souhlasím se vším co pan Machala v testu napsal.

Co se mě týká, tak při přechodu na 440i kupé (rwd, manuál, bez powerkitu a diffu) z E46 je pro mě necitlivé řízení do rukou bijící dvakrát tolik a zvykat si na něj budu ještě chvíli.

Na druhou stranu se sluší říct, že když auto používáte každý den, ve městě vám řízení přijde vhod a na okresce prostě čas od času zamrzí. Daň doby.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - boost.
7. 11. 2016 13:49
...
Řadový šestiválec přeplňovaný jedním dvoukomorovým turbodmychadlem je z dnešního pohledu až nepochopitelně charakterní jednotka, díky za ni! Však už jsem se nad ní rozplýval nejen já v testu BMW M2.

To jsou ale dva rozdílné motory. N55 a B58.
Rozbalit vlákno
5
7. 11. 2016 13:54
Re: ...
Správně, v 440i je zbrusu nová modulární generace B58, kdežto motor v M2 vychází z N55 :yes:
7. 11. 2016 13:56
Re: ...
A sakra... Díky za upozornění! Jdu to přepsat...
Machi
Avatar - iudex
7. 11. 2016 14:26
Re: ...
Jj, ale je to pomerne komplikované a mätúce, najmä keď sa tie výkony novej i starej verzie motora prekrývajú.
Napr. N55 v M135i mala 240 kW a B58 vo faceliftovanej M140i má 250 kW. Kdežto nová B58 v 340i a 440i má 240 kW (čo by zvádzalo k tomu, že ide o starší N55).
7. 11. 2016 14:42
Re: ...
Musel bys jít víc do hloubky. N55 nebo B58 není zdaleka celé označení motoru. V zásadě, motory v M135/235i jsou mperformance verze N55. Základní 300k N55 najdeš např. v 435i (gen F32) nebo 335i po FL (např. E92). A opět, mperformance verzi B58 najdeš v M140/240i anebo v této konkrétní testované 440i.

Základní verze nového motoru B58 má tedy podobné parametry jako mperformance verze staršího motoru N55.
Avatar - boost.
7. 11. 2016 15:59
Re: ...
Tak. 225 kW N55B30M0, 235 + 240 kW N55B30O0, 272 kW N55B30T0.

A do toho ještě přišly Performance Power Kity pro 225kW varianty. :-)
7. 11. 2016 19:32
Vada dosti podstatna ...
Ja teda nevim, ale pokud ma sportovni auto za 2.3 mio podle testu "zcela necitlive rizeni", tak mi to prijde jako vada dosti podstatna a ocekaval bych hodnoceni max na urovni tri a pul mozna ctyr hvezdicek s odrenyma usima. U rodinneho MPV se da necitlive rizeni pochopit, ale u sportaku je to tezky lapsus.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - wikinko
7. 11. 2016 21:43
Re: Vada dosti podstatna ...
Atila, toto nie je sportak (pamataj, ze sa to predava aj v nafte a stvorkolke takze o akejkolvek sportovosti sa neda ani bavit), ale rychle GTcko. keby mala necitlive riadenie M2ka, tak je to prusvih, u tohto to v komplexe az tak nevadi...
Avatar - _Karel_
7. 11. 2016 22:26
Re: Vada dosti podstatna ...
Blbost.Relativně malé a lehké kupé se silným benzínovým motorem, M-performance, a o jakékoliv sportovnosti se nedá bavit?
3-er se taky prodává v naftě a 4x4, a řekl bys o M3, že nemá se sportovností nic společnýho?
Avatar - wikinko
8. 11. 2016 00:45
Re: Vada dosti podstatna ...
male a lahke???!!!???
Avatar - Dinar
8. 11. 2016 09:32
Re: Vada dosti podstatna ...
Podstatu problému řízení zmiňované testérem jsem ani nekomentoval, protože to moc nemá smysl, matou se tu totiž pojmy.
Citlivé řízení je něco, co už dávno neexistuje, obecně, prostě takové řízení nenajdeš v žádném v současnosti vyráběném konfekčním autě. Cit v řízení, tedy možnost přes bříška prstů rozeznat např. změnu povrchu pod koly, malé změny v adhezi předních kol, tedy ty informace umožňující jemnou cizelaci stopy při řízení, možnost břiblížit se limitům auta s větší přesností a menší mírou nebezpečí, že jedu, jedu a najednou kloužu bez varování (například), tedy tohle už dnešní auta neumí, a je jedno, jestli mají posilovač hydraulický nebo elektromechanický. Pokud o citu v řízení někdo při testu současného (zdůrazňuji konfekčního) auta mluví v tom smyslu, že ho to řízení má nebo nemá, pak neví o čem vlastně mluví, každopádně o citu ne.

Tady jde spíše o jinou vlastnost řízení, a to vyvážení, které je další podstanou kvalitou dělící řízení na dobré a špatné. A tady se dnes láme chleba, s příchodem elektromech. posilovačů dostalo vyvážení ránu, řízení se přestalo chovat přirozeně progresivně s natočením kol a rychlostí, je obecně lehčí, působí nepřirozeně, plejstejšnovitě. Postupem času se to ale zlepšuje, automobilky se učí ladit, první to zvládlo porsche, potom jaguar, a v posledních ročnících svých modelů i MB a BMW.

Problém zkoušeného kusu je, jak jsem psal výše, ještě předfaceliftové naladění. Mám k dispozici dvě trojky, jednu před fl a druhou po fl, a je to prostě rozdíl, po fl se vyvážení zlepšilo, "mrtvolnost" kolem středové polohy je pryč a řízení působí o kus přirozeněji. Jinými slovy, chápu, co p. Machalovi na řízení testované 4er vadilo, řízení prostě není stejně dobré jako vše ostatní na tom autě, ale problém není v absenci citu, nýbrž ve špatném vyvážení. Jiná věc je, která relevantní konkurence má řízení lepší, aby mohl např. Atila uspět se svou žádostí o hodnocení třemi hvězdami.
8. 11. 2016 09:59
Re: Vada dosti podstatna ...
tři mínusy na něho! anebo deset:)
u zadokolky nemáš co sledovat co se děje pod předníma kolama... tam si hlídáš zadek:)
Avatar - speedfred
8. 11. 2016 10:43
Re: Vada dosti podstatna ...
nejazdil si s 2 kupé F22 , ako je tom s vyvážením riadenia?
len pre info.
Avatar - Dinar
8. 11. 2016 12:01
Re: Vada dosti podstatna ...
Po fl jen s jedničkou, ale počítám, že to bude stejné, tj. stejně ok, podle mně ještě o něco lepší než v trojce. ;-)
8. 11. 2016 11:16
Re: Vada dosti podstatna ...
Pro dokreslení, je to jako kdyby byla mezi volantem a koly guma, která má nějakou vůli a podle ní se trochu nezávisle na otočení volantem natahuje.
8. 11. 2016 13:26
Re: Vada dosti podstatna ...
On tam ta guma asi aj bude, nie? Cele riadenie bude ulozene dost na makko, aby auto menej tahalo do vyjazdenych kolaji a celkovo, aby bolo riadenie mrtvejsie okolo stredovej polohy.

Neviem teda ako je to u sucasnych aut s cisto elektro-mechanickym posilovacom, ale u hydraulickych je cele riadenie ulozene v gumovych lozkach a tvrdost gumy ma slusny vplyv na tok informacii. Samozrejme zle naladeny posilovac to nezachrani, ale sprostredkuje prave mikro informacie ako ze prave koleso sa blizi k hranici prilnavosti, lebo je tam hladsi asfalt.
8. 11. 2016 13:45
Re: Vada dosti podstatna ...
Použil jsem to spíš jako přirovnání.
Avatar - fOE
8. 11. 2016 13:09
Re: Vada dosti podstatna ...
O tom poradi kdo to zvladnul prvni atd bych se hadal. V case kdy evropa jeste vesele sedlala hydrauliku, a diky ji za to, mela honda s2000 posilovac elektricky a v nicem nezaostavala. Jestli dnes neco evropa umi, tak jen dohnala to co umelo japonsko (kdyz se fakt snazilo) uz na prelomu tisicileti. To same rx8, mam ji sice v pameti uz hodne davno, ale i ta mi prisla lepsi nez f30 predfl (lci jsem nejel), pokud se nepletu taky s el. posilovacem.
Avatar - Dinar
8. 11. 2016 13:25
Re: Vada dosti podstatna ...
Já bych se nehádal, mě je celkem jedno, kdo co, při pohledu na časovou osu objektivně, zvládnul první, píšu jen svoji zkušenost. ;-)

Jaký má honda S2000 posilovač nevím, ale s jejím řízením se to mělo podobně jako s řízením u testované 4er, bylo slabším článkem auta. Je sice přesné, ale vyvážení nic moc, i když S2000 tohle docela maskuje velkou strmostí, takovou která je u cesťáku nepoužitelná. A v testu zmíněný cit, když už jsme u toho? Nula, veškeré info dostáváš v S2000 přes zadnici. Ale nutno říct, že ten podvozek je díky tvrdému naladění velmi komunikativní. :-)

Ale s tou RX8 jsi mě překvapil, jestli má el. posilovač, to bych nikdy netipnul, no, Emel by věděl.
8. 11. 2016 15:20
Re: Vada dosti podstatna ...
RX-8 má elektroposilovač, ale velmi, velmi dobře naladěný. Opravdu se blíží např. pocitu z těch nových 911, kde se samo snaží o naprostou špičku, protože by jim to zákazníci neodpustili u 911 (lze brát asi jako nejlépe naladěný elektroagregát? řízení)...
Avatar - _Karel_
8. 11. 2016 17:19
Re: Vada dosti podstatna ...
Ok, beru, chápu. Nicméně- argument "není to sporťák, takže to nevadí" je blbost.
Avatar - Dinar
8. 11. 2016 18:02
Re: Vada dosti podstatna ...
Jistě že vadí... ;-)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
16. 11. 2016 08:27
Re: Vada dosti podstatna ...
Krásně popsané. Super. Je fakt, že třeba Angláni často mluví o tom, že je řízení dobře vyvážené. Já si pod tím představuji to, že má prostě dobře zvolený převod, respektive že určitému natočení volantu odpovídá správná míra vychýlení kol. Někdy to je docela znát. Příklad. Obecně lidé vychvalují řízení starého BMW řady 5 E39. Mně se však nikdy moc nelíbílo. Možná právě kvůli vyvážení. Oproti moderním autům musíte při odbočování hrozně moc točit volantem. Zřejmě to má málo strmý převod. A ano mechanický cit skutečně autům chybí i když i některých se najít dá. Třeba u poslední generace Toyoty Celici, ale to už není moc současné auto. S tím testovaným BMW jsem nejel.
Avatar - white label
17. 11. 2016 02:51
Re: Vada dosti podstatna ...
U E39 mají relativně méně přesné (ještě šnekové) řízení pouze 8mi válcové verze, ostatní verze nemají s přesností (už hřebenového) řízení problém.
Např. R6 modely s příplatkovým "servotronikem" (proměnlivá účinnost posilovače) se řídily velmi dobře.
8. 11. 2016 09:19
Re: Vada dosti podstatna ...
Pokud z kupecka od BMW ani pul milionu sportovnich priplatku neudela sportak, tak to je snad jeste smutnejsi.
8. 11. 2016 09:31
Re: Vada dosti podstatna ...
Tupé řízení se vyčítá i současné 911. Je to sporťák nebo ne?
Hlavně nezačínejme diskusi co sporťák je a co není. To by bylo na dlouho:)
8. 11. 2016 22:40
Re: Vada dosti podstatna ...
Jen je potřeba nějaký kontext (je to relativní) a 991 byla typicky porovnávána s 997.
Avatar - Dinar
8. 11. 2016 09:32
Re: Vada dosti podstatna ...
Jen si cintáš pentli... ;-)
8. 11. 2016 22:41
Re: Vada dosti podstatna ...
S tímhle ti ale žádný příplatek nepomůže. Naopak, příplatková řízení bývají ještě horší (z tohoto hlediska).
Avatar - Uživatel_5340709
8. 11. 2016 09:18
Machi díky za pobavení,
"Tahle mnichovská lineárnost ale graduje!" - krásný výraz - gradující lineární zátah, pobavilo.
(samozřejmě chápu jak to bylo myšleno) >:D
Rozbalit vlákno
2
8. 11. 2016 09:36
Re: Machi díky za pobavení,
Ano, graduje, do pěti tisíc:)
[odkaz]
8. 11. 2016 14:33
Re: Machi díky za pobavení,
Ja myslim, ze mu slo ciste o to slovni spojeni "gradujici linearnost", to zni jako stavnaty suchar :-)
neregistrovaný "SR20"
9. 11. 2016 07:11
Je to vlastne 330i
V normálnych dobách by to bolo 330i. Trojkové kupé s trojlitrom.
Ale nie, marketingovému oddeleniu je to málo.
Rozbalit vlákno
6
9. 11. 2016 07:21
Re: Je to vlastne 330i
Co to mění na autě jako takovém? ;-)
9. 11. 2016 07:46
Re: Je to vlastne 330i
Dneska je to trojkové kupé s trojlitrom s turbom s dynamikou, o které se mohlo 330i jenom zdát. Svého času přišlo na trh krom atmosférického třílitru provedení téhož s přeplňováním. Jak ho tehdy měli označit?
Nicméně, ano, docela logicky by dávalo smysl mít základní dvoulitr označený 320i a ten silnější 325i. Dnes se prostě označuje spíš než podle objemu motoru podle jeho výkonu.
I když v reálu je to celkem jedno.
neregistrovaný "SR20"
9. 11. 2016 10:58
Re: Je to vlastne 330i
Veď na to narážam. 320i mohol byť základ, 323i napr silnejší dvojliter. 330i základ trojliter, 335i silnejší.
Taká 530i je fake, štvorvalcový dvojliter. Marketingový blud.
Ale zlatý klinec je BMW 740Le, fake na druhú, tiež štvorvalcový dvojliter.
Avatar - iudex
9. 11. 2016 11:05
Re: Je to vlastne 330i
Presne. Keď už chceli rozlíšiť jednotlivé výkonové verzie jedného motora, mohli to robiť štýlom 20i základný dvojliter, 23i silnejší dvojliter atp.
Avatar - iudex
9. 11. 2016 11:03
Re: Je to vlastne 330i
Je logické, že výkony motorov rokmi rastú, takže bolo chybou naviazať to značenie na výkon. Donedávna mal fúkaný trojliter 225 kW, teraz má 240 kW, teda kvôli zvýšeniu výkonu o 15 kW sa poskočilo z 35i na 40i. Teda môžem čakať, že keď bude mať tento motor v budúcnosti povedzme 270 kW, bude sa označovať 45i? A potom 50i? A ako sa bude značiť osemvalec? 60i? To značenie je skrátka mimo.
Avatar - speedfred
9. 11. 2016 16:55
Re: Je to vlastne 330i
čo potom taký MB A45 ??
Avatar - praděda7
9. 11. 2016 08:57
Nac takove 440i M...
kdyz za stejne penize muzete mit opravdove M4....sice bez ruznych cinkrlatek, ale M...
Rozbalit vlákno
5
9. 11. 2016 09:18
Re: Nac takove 440i M...
Nepočítej cenu od u M4... ;-)
9. 11. 2016 11:46
Re: Nac takove 440i M...
To asi nehraje roli, podobne jako u Audi S/RS, kde dobre vybavene S cenove atakuje RS verze. Ne kazdy chce opravdu sportovni auto, nekdo chce mit komfortni (v ramci moznosti) korab, no se sportovnim smrncnutim. Zkus si treba srovnat dvojspojku M3/4 s osmikvaltem ZF v "nizsich" verzich...
Avatar - praděda7
9. 11. 2016 13:17
Re: Nac takove 440i M...
Ale ano, jsou takovy jedinci, kteri si radej priplati za pohodli a ozeli opravdovy Mc Coy....jako treba ja.... ;-)
10. 11. 2016 23:07
Re: Nac takove 440i M...
Prave jsem pred par dny privezl 440i GC (ne xdrive!) tez Power + sound kit, mel jsem moznost drive jezdit 435i coupe a tohle jede tedy o dost lip a 0-100 je urcite pod 5sec ;-) Jinak rizeni neni nijak podstatny trouble a to jestli to je nebo neni sportovni auto je treba se svezt,... M4 jsem neměl možnost zkusit, v principu by mě to určitě zajimalo a pokusim se to udělat, ale myslím že z pohledu člověka , který nemá závodní historii to musi byt už hardcore, protože tohle jede neskutečně rychle, v režimu S je tvrde až až a výfuk taky práská hodně důrazně. S cenou to taky není taková hrůza, na tyhle motory jsou u bmw výrazné cenové akce a když jde vyrešit dph jste kolem 1,3!!
Avatar - praděda7
11. 11. 2016 06:37
Re: Nac takove 440i M...
Mel jsem tu cest si letos 440i GC otestovat a muzu potvrdit, ze svezeni to bylo paradni. V tu dobu jsem ale uvazoval o M3 v manualu, ktere jsem si tez otestoval, zavrhl a koupil M140i. Mel jsem pred tim nejakou chvili F15 X5 40d xDrive a na jeji velikost jsem si nikdy nezvykl. I M3 se me zdala stale moc velka a tak jsem skoncil u 1er. Neplanuji si ji ponechat nejak dlouho a pak asi pujdu do X2 nebo X4, se kterou jsem se take jiz svezl a udelala na me dobry dojem.