22.7. 2016 Jan Mička Jan Mička

BMW 525d xDrive vs. Mercedes-Benz E 220 d – Otázka priorit

 

BMW řady 5 s kódovým označením F10 se již pomalu chystá do důchodu, než se tak ale stane, vystavíme jej poslední zkoušce. Dokáže udržet krok s novou generací Mercedesu E?

Po čase se ve srovnávacím testu opět podíváme do luxusního segmentu, ve kterém probíhají nejžhavější bitvy mezi automobilkami Audi, BMW a Mercedes-Benz. Jsou to hlavně modely vyšší střední třídy A6, řada 5 a třída E, které na našich silnicích potkáváme nejčastěji, přičemž co se stáří aktuálních generací týče, je míč na straně automobilky s hvězdou ve znaku. Skutečně to ale znamená, že je nová třída E (W213) o tolik lepší než její přímá konkurence?

Abychom to zjistili, přizvali jsme do srovnání s „éčkovým“ Mercedesem „postarší“ BMW řady 5. Současná generace sedanu s označením F10 je na trhu už od konce roku 2009 a první polovině roku 2013 prošla modernizací, která přinesla nová světla, vylepšený podvozek nebo dotykové ovládání infotaimentu. I tomuto vozu už ale zvoní hrana (ještě letos se dočkáme nástupce), stále se ale prodává a srovnání s novinkou ze Stuttgartu proto dává velký smysl. Hlavní otázka pro dnešní den je tedy jasná: BMW, nebo Mercedes? A dokáže mnichovský vůz ve specifikaci 525d xDrive v praxi zúročit mírnou převahu výkonu a pohon všech kol?

Video

Vysoká hra peněz

Pokud si chcete pořídit jeden ze srovnávaných vozů, musíte vy sami, nebo firma, která vám jej poskytne jako služební, sáhnout poměrně hluboko do kapsy. Základní BMW 525d xDrive totiž vychází na 1.441.200 Kč (bez poplatku 9.000 Kč za předprodejní servis a dopravu), a přestože v základu nabídne dost výbavy, jde stále o pouhý začátek. Budete potřebovat například navigaci Professional, kterou lze pořídit buď samostatně za 69.160 Kč, nebo jako součást paketu ConnectedDrive Plus za 75.565 Kč (přidá například dálkové ovládání vybraných funkcí vozu pomocí mobilního telefonu), kožené čalounění (Dakota, 53.144 Kč), vyhřívaná přední sedadla (10.140 Kč) nebo adaptivní tempomat (41.352 Kč). Statisíce naskakují v podstatě lusknutím prstů.

Jednotlivé položky nemusíte vyškrtávat jednu po druhé, lze také vybírat z množství paketů, které zahrnují více prvků najednou. Zkoušená „pětka“ byla vybavena například sportovním paketem M za 135.096 Kč, a ten vedle atraktivnějších nárazníků obsahuje třeba i osmnáctipalcová kola nebo výborné sportovní sedačky.

Ani tak však nelze říci, že by šlo o kdoví jak vybavené auto, myšleno však v dobrém slova smyslu. Nebyl tady například adaptivní tempomat nebo asistent pro jízdu v pruzích, což jsou prvky, které často v rámci testování podle potřeby vyzkouším, ale pak už na ně moc nesahám. Zkrátka konfigurace pro řidiče, kteří si chtějí jízdu se svým autem užít a nenechávají všechno na elektronice. Pokud zatoužíte po motor 525d a pohonu všech kol, rovnou dostanete i špičkový osmistupňový automat ZF, za který se jinak připlácí 60.086 Kč, případně 66.742 Kč za sportovní alternativu s páčkami pro řazení pod volantem.

Pořizovací nákladyBMW řady 5Mercedes-Benz E
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy525d/ 1.376.986E 220 d/1.270.500
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy67
Kožené čalounění53.144 Kč - Dakota55.054 Kč
Litá kola17"17" (16"k dodání bez příplatku)
Čtyřzónová klimatizace12.558 Kč27.050 Kč, třízónová
Vyhřívaná přední sedadla10.140 Kč11.456 Kč
Převodovkamanuální9A
Adaptivní tempomat41.352 Kč, s funkci Stop&Go28.641 Kč
Navigace69.160, Professional23.868 Kč, Garmin Map Pilot
InternetSS
Světlometybixenonovéhalogenové
Adaptivní tlumiče34.710 Kč30.232 Kč
Head-up displej37.120 Kč31.505 Kč
Automatická převodovka60.086 KčS
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]45.663 (LED)/718170.429 (LED)/9236
Přední/zadní nárazník [Kč]20.352/21.81515.098/18.119
Přední blatník [Kč]9.64712.481
Čelní sklo [Kč]12.81820.316
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]7.317 + 14703006 + 1416
Tlumič přední/zadní8.563/6.23311.916/18.214
Hodinová sazba v servisu [Kč]16801573
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]00
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/2/30
Prodloužená záruka6 let/200.000 km - 56.675 Kč-

To u Mercedesu je situace trochu jiná. Nový dvoulitrový turbodiesel 220 d se u nás zatím nabízí pouze ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou a zadním pohonem, a pokud by vám 143 kW nestačilo, musíte sáhnout po šestiválci 350 d se 190 kilowatty. Cena 1.270.500 Kč nevypadá ve srovnání s bavorákem zle, v základu však počítejte například s halogeny (BMW má bixenony). Navigaci na druhou stranu pořídíte o zhruba 45.000 Kč levněji než u BMW a výrazný rozdíl je také v cenách adaptivních tempomatů. Klimatizace však zase může být pouze třízónová a vychází o zhruba 15.000 Kč dráž než „čtyřzóna“ u BMW. Když to všechno sečteme, jeví se jako výhodnější koupě nakonec Mercedes E 220 d, a to i v případě, že od našeho konkrétního BMW 525d xDrive „odečteme“ pohon všech kol za bratru 65.000 Kč (BMW 525d s automatem vychází na 1.376.986 Kč).

A jak je na tom servis? Dobrou zprávou je, že u BMW nemusíte prvních pět let nebo 100.000 ujetých kilometrů řešit servisní náklady, protože běžné úkony jsou již zahrnuty v ceně vozu, a Mercedes E má totéž dokonce na šest let nebo 125.000 ujetých kilometrů. Když ale dojde na ohýbání plechů, může nastat problém. Kupříkladu za jeden diodový přední světlomet mercedesu zaplatíte 70.429 korun, každý z nárazníků bavoráku stojí více než dvacet tisíc, a podobnou sumu dáte i za čelní sklo mercedesu. Inu, bourat s prémiovými sedany není jenom tak…

POŘIZOVACÍ NÁKLADYBMW 5Mercedes-Benz E
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky77
Servis88
Záruky89
Průměr7,508,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou

Asociace českého tradičního obchodu narazila…

Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů

K růstu bitcoinu v poslední době přispívá příliv nového…

Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě

První personální změnou v současné vládě byl odchod…

 
Technické údaje
Motor BMW 525d xDriveMercedes-Benz E 220 d
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19951950
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 160 / 4400143 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1500 - 2500400 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 77.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 4.6 / 5.14.7 / 4.1 / 4.3
Emise CO2:143112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -540 / -
Objem nádrže (l):7050
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1840 / 5251680 / 640
Rozměr pneu:245/45 R18, 275/40 R18245/45 R18, 275/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 49074923
b) šířka (mm): 18601852
c) výška (mm): 14641468
d) rozvor (mm): 29682939
e) rozchod vpředu (mm): 16001619
f) rozchod vzadu (mm): 16271619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1080910 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930950
k) šířka vpředu (mm): 15601520
l) šířka vzadu (mm): 15201500
délka sedáku vpředu (mm): 500540
délka sedáku vzadu (mm): 510430
výška opěradla vpředu (mm): 680660
výška opěradla vzadu (mm): 630660
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 525d xDrive vs. Mercedes-Benz E 220 d…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy! Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy!

Vypadá to jako úplná hračka, ale i maskování vývojového…

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s nevlastním tátou!

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s…

Jde ve stopách svého babičky Veroniky Žilkové (55) a nevlastního otce Jakuba Prachaře (33)? Syn Agáty Prachařové…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin uhlídal růžový trikot

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin…

Sedmnáctou etapu Gira d'Italia ovládl po samostatném úniku v závěru francouzský cyklista Pierre Rolland z týmu…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci lidí pocházeli z jižní Evropy a byli staří 7 milionů let

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci…

Nejnovější výzkumy tvrdí, že první předchůdci člověka nepocházeli z Afriky, jak se vědci domnívali doteď, ale…