Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci?

Aktuální BMW 5 se nám hodně zalíbilo, jak si ale stojí v porovnání s předchůdci? Srovnání hned se dvěma předchozími generacemi odhalilo některá překvapení.
Zpět na článek
19. 1. 2018 08:56
19. 1. 2018 10:01
19. 1. 2018 10:16
19. 1. 2018 10:20
19. 1. 2018 11:21
19. 1. 2018 11:25
19. 1. 2018 11:30
19. 1. 2018 11:36
19. 1. 2018 10:52
19. 1. 2018 11:19
19. 1. 2018 16:07
19. 1. 2018 11:21
19. 1. 2018 09:30
19. 1. 2018 09:55
19. 1. 2018 10:04
19. 1. 2018 10:18
19. 1. 2018 09:50
19. 1. 2018 11:15
19. 1. 2018 11:11
19. 1. 2018 11:21
19. 1. 2018 11:26
19. 1. 2018 11:44
19. 1. 2018 11:56
19. 1. 2018 12:23
19. 1. 2018 12:34
19. 1. 2018 13:11
19. 1. 2018 13:20
19. 1. 2018 13:43
19. 1. 2018 13:22
19. 1. 2018 13:46
19. 1. 2018 14:41
19. 1. 2018 15:53
19. 1. 2018 16:55
19. 1. 2018 17:03
19. 1. 2018 17:28
19. 1. 2018 18:27
19. 1. 2018 19:39
21. 1. 2018 05:55
25. 1. 2018 13:56
19. 1. 2018 13:33
19. 1. 2018 13:42
21. 1. 2018 05:52
22. 1. 2018 08:47
22. 1. 2018 10:03
22. 1. 2018 11:04
22. 1. 2018 12:24
22. 1. 2018 16:19
22. 1. 2018 14:37
22. 1. 2018 15:14
22. 1. 2018 15:16
19. 1. 2018 12:49
19. 1. 2018 13:12
19. 1. 2018 14:43
20. 1. 2018 05:44
20. 1. 2018 09:49
20. 1. 2018 10:19
19. 1. 2018 11:57
19. 1. 2018 16:46
25. 1. 2018 14:03
18. 2. 2020 12:35
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 08:23
Pěkné srovnání,
ono opravdu rychle zapomínáme, jak se auta neustále zlepšují, v diskusích většinou různí "staromilci" a "petrolheadi" pláčou nad starými dobrými časy, kdy auta byla lepší, jenže ona to jaksi není pravda, stačí takový mezigenerační srovnávací test, aby i zkušeného testéra překvapilo, jaký posun se udál v rozmezí třeba jen jedné dekády.

Sám rád potvrzuji, že aktuální 530xd je v každém ohledu lepší auto než 530xd F10, pro mně podstatný rozdíl, který není v testu zmíněn, je v pokroku naladění x-drive, který už konečně neznamená žádnou újmu na jízdní agilitě pětky.

Jen občas ten jazyk, pane redaktore!
"Zatímco F11 i E61 obouvaly základní sedmnáctky, tedy to nejideálnější z hlediska poskytovaného pohodlí..."
Když je něco ideální, je to z hlediska hodnocené vlastnosti to nejlepší, pro danou věc dokonalé, proto se přídavné jméno ideální nedá stupňovat, není žádný ideálnější nebo nejideálnější.
Podobně je to se slovem hlavní, když slyším "nejhlavnější", berou mě čerti. :-) ;-)
Rozbalit vlákno
40
19. 1. 2018 08:41
Re: Pěkné srovnání,
nejideálnější = nejvíc nejlepší přece:)
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2018 09:26
Re: Pěkné srovnání,
Náhrada reálných ručkových přístrojů za jejich obrázek na LCD monitoru mi jako pozitivní posun nepřipadá ani náhodou! :no: O absenci ruční brzdy a manuální převodovky ani nemluvě...
19. 1. 2018 09:34
Re: Pěkné srovnání,
Tady jsou obyčejné budíky:

[odkaz]
Avatar - Emel
19. 1. 2018 09:37
Re: Pěkné srovnání,
Hmm... osobně se mi moc nelíbí ta hrubá grafika otáčkoměru, ale BMW to tak prostě dělá...
19. 1. 2018 10:02
Re: Pěkné srovnání,
Ohledně displeje musím s Ádou souhlasit, obzvláště u BMW, který stejně žádné zvláštní funkce nenabídne (narozdíl třeba od Audi)
19. 1. 2018 10:48
Re: Pěkné srovnání,
V cem je problém s displejem namisto budiku? Ja mam sice budiky v aute, ale za LCD bych se nezlobil. A selhat LCD muze stejne, jako občas selze otackoem, tachometr atd....A rucni brzdu namisto elektronicke potrebujete k cemu? Krome tedy blbnuti na snehu nebo silnici? Mam první auto s elektronickou brzdou a nemuzu si to vynachválit. A v pripade ji spolujezdec muze aktivovat stejne jako by zatahl za rucni brzdu (s výjimkou aut, kdera mají tlacitko mimo dosah spolujezde, ja ji mam uprostřed stejne jako by byla brzda rucni). A automat je jen volba zákazníka, takze se výrobce prizpusobil poptavce. Hotl u těchto aut jde vice o pohodli, takze 90% lidi oceni elektronickou brzdu a automat a tech 10% bud musí zvolit jiny motor nebo auto ridicsky zabavnejsi, kde manual a rucni brzda stále bude mit svůj ucel.
19. 1. 2018 12:09
Re: Pěkné srovnání,
Tak já staromilec nejsem, neříkám že digitální jsou nespolehlivý, jen klasika se mi líbí víc, nejhezčí budíky jsou v Audi.. Klasický ručičky, ale uprostřed celkem velký displej. Na BMW se mi digitální verze nelíbí, protože oproti analogu s displejem nenabízí nic víc a neumí to, narozdíl od Audi, stoprocentně využít (navigace atd.)
19. 1. 2018 11:21
Re: Pěkné srovnání,
Na co chceš u auta, které umí zatáčet i jen plynem ručku? ;-)

Mám X5 s digi přístroji a způsob jakým dokáže být lepší než analog se mi líbí.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2018 09:39
Re: Pěkné srovnání,
Řekl bych, že pláč těch staromilců je spíš způsoben mírou toho, jak elektronika zasahuje do stále širšího spektra funkcí v ovládání auta, nebo jak se mění struktura motorových nabídek. Prémie je třeba té druhé stránky trošku více ušetřena (i když tříválce a přeturbenost najdeme i tady), v mainstreamu to ale vynikne více.
Taky nad takovými věcmi vždy zrovna nejásám, na druhou stranu rozdíl generace je i v mainstreamu poznat a rozhodně nebudu plakat po "starých dobrých časech".
Avatar - iudex
19. 1. 2018 10:09
Re: Pěkné srovnání,
Zrovna u 5ky je podľa mňa ten každogeneračný progres vidieť výrazne. Kto plače, že staré bavoráky boli lepšie a nové idú dole vodou, vždy hovorí len tak všeobecne, prípadne si vyberie nie poovnateľné verzie (330i s R6 proti 330i s R4), ale priame porovnanie rovnakých verzií (ako tu 3,0d s automatom a xdrive) vždy ukáže, že to je buď spomienkový optimizmus, alebo proste klamanie si do vrecka u toho, kto na to najnovšie nemá. Videl som na YT test 340i, ktoré dali k dispozícii majiteľovi E46ky (teda generácie, kde sa najčastejšie plače, že to bol "posledný pravý bavorák") a majiteľ musel uznať, že F30 je proste vo všetkom ďalej a bolo vidieť, že by novinku bral všetkými desiatimi. ;-)
Avatar - Emel
19. 1. 2018 10:17
Re: Pěkné srovnání,
Drobný problém jsou ty "rovnaké verze"... pro šestiválec dneska musíš právě do toho 340i, to jsi dřív nemusel. Ale budiž, tak to prostě je...
Avatar - fOE
19. 1. 2018 10:18
Re: Pěkné srovnání,
Da se to otocit => pro Nm jsi kdysi musel do 330i, to dnes nemusis. ;-)
Avatar - Emel
19. 1. 2018 10:24
Re: Pěkné srovnání,
Jako... jezdil jsem třeba s minulou 325i, ta má nějakých 270Nm a 160kW... a to je důstojná motorizace, s hezkým zvukem, relativně úsporná na dlouhé cesty...
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 10:46
Re: Pěkné srovnání,
Pamatuju se, jak jsem se v první polovině minulé dekády, když audi přišlo s tím 3,0 v6 tdi, vždycky se svými 170kW v 530i mohl ukvedlat, a přesto mi A6 vždycky ukázala velmi lehce záda. Tam už si člověk říkal, že by se turbo hodilo, pak přišli s 35i a bylo, ale třeba v 5er těch 141 a pak 160kw 25i moc důstojných už nebylo, tomu ujela i 520d. ;-)
Avatar - Emel
19. 1. 2018 10:54
Re: Pěkné srovnání,
Nechci zpochybňovat tvé zkušenosti BMW guru, tu 25i jsem jel jen v lehčí 3er, nicméně... dobová (E60 fl) 525i má 160kW a 520d 120kW, rozdíl ve zrychlení a maximálce je 1,5s a 25km/h ve prospěch benzínu... nechce se mi věřit, že bys nebyl schopen "za stálého míchání" naftě stačit nebo i ujet.
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 11:06
Re: Pěkné srovnání,
Ta 160kW by možná stačit mohla, ale před fl 141kw v E60 měla problém, kolega ji měl, oproti mojí 530i jela samo ještě hůř, takže už to bylo trápení, při klasickém dálničním 90 km/h až... zrychlování prostě na 520d nestačila, a nejen na tu, měla problém poodjet už tehdejším dýzlovým čtyřválcům v passatech, A4 apod., a to byla auta s výkonem kolem 150 koní, mohls kvedlat jak důsledně jsi chtěl. ;-)
Avatar - fOE
19. 1. 2018 10:48
Re: Pěkné srovnání,
Ano, postupne se to zlomilo i k tomu dvaapul litru jako k necemu na co si nebylo treba vubec stezovat. Nejcastejsi plac tu ale zazniva, a ted nemyslim tebe, ted mrkam smerem do Kosic, nad 320i... jak i to bejvaval sestival. Inu, ano, ale s 200Nm ho stejne nechces.

Za me jedina a velka skoda je 330i. 260k a 300Nm z 3L r6 bych dal vzdy prednost pred pred stejnyma, nebo i mirne lepsima parametrama dolovanyma z foukaneho r4, ktery ve vysledku vsude krom mesta pozere stejne.
Avatar - iudex
19. 1. 2018 11:04
Re: Pěkné srovnání,
Veru, spomínam si na jazdu v 320i E36, vtedy s mojimi minimálnymi skúsenosťami na úrovni Felicie a rozhľadom to bola síce paráda, ale už vtedy som mal pocit, že proste šesťvalec by mohol ťahať lepšie. Myslím, že ak by sa v tom dnes ktokoľvek zviezol, proste by bol sklamaný a vyťahoval by na porovnanie nejaký 1,4T.
Ako píšeš, škoda je len toho trojlitra, ten už mal výkon aj dostatočný krútiak a napr. do 1er RWD by sa hodil parádne (možno i lepšie, ako premotorovaná 140i).
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 11:11
Re: Pěkné srovnání,
Já třeba ten 25i motor, verzi 141kw jak M52 tak M54 mám moc rád, je to klasický sameťák, taková šestiválcová symfonie, ale je prostě faktem, že co stačilo, výkonově, koncem devadesátých let, už o deset let později nestačilo a dnes by bylo zcela mimo, a přesně jak říkáš, na 20i by stačila s prstem v nose i nějaká turbená 1,4.
19. 1. 2018 11:23
Re: Pěkné srovnání,
JJ, 130i R6 by mohla fungovat ideálně ;-) :yes:
Avatar - Markus1
19. 1. 2018 21:23
Re: Pěkné srovnání,
Mam z4 coupe 3.0 r6 265 koni a manual.... rok vyroby 2007 ....nabehane uz 150000 a to auto v zivote nepredam ... je to uzastne :-) :-) :-) ...a stiha aj mojej s5 sportback
Avatar - white label
20. 1. 2018 00:00
Re: Pěkné srovnání,
s5 sportback ze kterého roku?
Avatar - Markus1
20. 1. 2018 09:05
Re: Pěkné srovnání,
2014.....samozrejme povedal som to s trochou optimizmu ale 3.0 R6 od bmw je uzastny motor a s lahkou z4 dokaze hybat velmi slusne :-)
Avatar - iudex
19. 1. 2018 10:23
Re: Pěkné srovnání,
Skrátka musíš porovnávať realitu, nie označenie (ktoré už s objemom nemá nič spoločné), teda konkurent voľakedajšej 330i (s 3,0 R6) je 340i (tiež s 3,0 R6). Tiež síce zastávam názor, že trojliter sa mal označovať 330i, ale koniec koncov dôležité je to, čo je pod kapotou, nie číslo na kufri. Ešteže u testovaného dízla stále 30d je trojlitrový R6.
Avatar - Emel
19. 1. 2018 10:27
Re: Pěkné srovnání,
To ale takhle nejde. Nemůžeš říct, že konkurentem šestiválcové 325i je taky 340i... protože je cena té 340i jinde.
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 10:39
Re: Pěkné srovnání,
Nejde, "malé" šestiválce už prostě nejsou a nebudou, tím spíše atmosféry. Z mého pohledu tohle je zrovna ten nejhorší dopad rádobyekologického běsnění promítnutého do CO2 norem, v reálu ty stejně výkonné turbené čtyřválce spotřebují více než staré atmo šestiválce, nemluvě o tom, jak by asi dnes fungoval nějaký vymazlený dvoulitrový turbo šestiválec s nízkotlakým turbem, vidět je to dobře u nafty, kde šestiválce s vyšším výkonem jezdí za méně než vyhoněné varianty čtyřválců.
Naopak moc nepláču kvůli záměně čtyřválců za tříválce, většinou to znamená alespoň zajímavější zvuk, i když ekologický "přínos" tříválců je stejný jako u záměny šesti za čtyřválce.
19. 1. 2018 18:36
Re: Pěkné srovnání,
atmo 330i - 10.39 litrů průměr
[odkaz]
turbo 330i - 9.05 litru průměr
[odkaz]
kdybych s tím nelítal, netvrdím to, ale líp to jede, míň to žere, nemá to takový zvuk, samozřejmě - což osobně klidně oželím... a s tříválcem jsem jezdil a ten ani nejede, a ten zvuk jakože je to porouchaný mě moc neoslovil...
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2018 10:32
Re: Pěkné srovnání,
Otázkou je, jak si ty porovnatelné verze stojí cenově a i ve vztahu k platům. Inflace je taky *** a když se nad tím člověk trošku zamyslí, může zjistit, že na pohled dražší auto je ve skutečnosti levnější.
Avatar - Emel
19. 1. 2018 10:47
Re: Pěkné srovnání,
Do toho jsem se záměrně nepouštěl, auta jsou obecně dostupnější, prémie díky tomu vytlačuje mainstream, české platy rostou... to vidím trošku jako jiné téma.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2018 10:52
Re: Pěkné srovnání,
Já to spíš bral v kontextu toho, co za ty peníze dostaneš. A tam si myslím, že trend je jednoznačně pozitivní.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2018 10:30
Re: Pěkné srovnání,
Po takových věcech pláčou akorát lidi, kteří by si na každém modelu a na každé inovaci něco našli. Chyba ale pak nebude v autech, ale v lidech.
(Mimochodem, velmi zajímavá struktura "minusování" za v podstatě souhlasný příspěvek... že bych měl konečně vlastní fanklub?)
Avatar - _Karel_
19. 1. 2018 16:02
Re: Pěkné srovnání,
Tak ode mě máš :yes: ;-)
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 10:32
Re: Pěkné srovnání,
Mám rád jak veterány, tak youngtimery, ale za staromilce se nepovažuju, spíše za petrolheada, a také proto mi nová auta nevadí, protože většinou, jako v případě zde testovaných pětek, jezdí aktuální generace lépe než ty předchozí. A tím jezdí, myslím jízdní vlastnosti jako komplex i každou z nich jednotlivě.

A elektronické vymoženosti? Obecně zatracovat je hloupost, záleží o jakém druhu auta mluvíme, pokud někomu vadí el. ruční brzda nebo autom. ovládání led světel v konfekčním daily caru, pak to jen vypovídá o jeho neschopnosti využít (užít si) vývoj, budeme-li ale mluvit o autech pro zábavu, pak souhlasím s tím, že věci typu nevypinatelné stabilizace nebo jen prosté rozšíření automatu do aut této kategorie jsou důvodem ke steskům.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2018 10:51
Re: Pěkné srovnání,
Vždyť já s tebou přeci souhlasím... :-)
U té elektroniky hodně záleží na provedení. Automatická světla mohou být dobrá a mohou být špatná (pomalé reakce, nespínání za šera a podobně), stejně jako cokoli jiného. Pamatuju doby, kdy se obecně nadávalo na adaptivní tempomaty, protože byly v reakcích příliš agresivní.
Spoustě staromilců vadí i to, že motor je řízen nějakou elektronikou, protože byli zvyklí si všechno bouchat doma sami a teď skuhrají nad tím, že musí auto svěřit servisu. Sám takových znám docela dost.
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 10:57
Re: Pěkné srovnání,
Ano, tady nejsme vepři. ;-)
Avatar - fOE
19. 1. 2018 10:17
Re: Pěkné srovnání,
Bud rad, ze se v textu neobjevil odstavec o tom jak v kterem modelu sepne turbo. :-)
Avatar - white label
19. 1. 2018 17:16
Re: Pěkné srovnání,
Souhlas.

P.S. Mimo jiné si člověk (díky fotogalerii) připomene i nějaké to designové "faux pas", viz přední lampy E60 s nepochopitelnými "křidélky" (inspirace názvoslovím u always, nikoli u orla) zabíhajícími až do cca 1/3 kapoty, které naštěstí u žádné jiné generace 5er (před tím, ani potom) nemá obdoby, což jsem tvrdil už při představení E60... a čas to potvrzuje, viz titulka. ;-)
20. 1. 2018 14:53
Re: Pěkné srovnání,
ako malo staci k zivotnemu stastiu. Potvrdenie svojho nazoru redakciou auto.cz >:-[]
Avatar - white label
20. 1. 2018 23:33
Re: Pěkné srovnání,
Redakce auto.cz se snad nějak podílela na designu těchto posledních tří generací 5er? :*) ;-)
25. 1. 2018 08:58
Re: Pěkné srovnání,
na designu ne ale na tvojom nazore asi ano ;-)
Avatar - iudex
19. 1. 2018 08:56
Pochvala
Tak po dlhej dobe odo mňa veľká pochvala za test. Toto je porovnanie, ktoré musí zaujať každého, pekne tri rôzne generácie s rovnakou motorizáciou najlepšie umožnia odsledovať progres v jednotlivých oblastiach a testér dôkladne (na pomery auto.cz až prekvapivo) rozobral rôzne stránky auta.
Tiež ma inak prekvapilo, koľko techniky mala už E61ka, HUD či ventilované sedadlá si nepamätám, ani fakt, že už vtedy bol volič prevodovky v štýle joisticku.
Čo sa týka dizajnu, u mňa na rozdiel od niektorých Banglovská generácia nedozrela, stále mi príde kórejská, čo najlepšie vynikne vedľa elegatných a dizajnovo takmer bezchybných nástupcov (v tomto ohľade už progres medzi F10 a G30 veľký nie je).
Podstatný je ale fakt, že 5er opäť jazdí ako 5er, mnohé testy v priebehu času čoraz hlasnejšie poukazovali na fakt, že F10 jazdí ťažkopádnejšie, takže znovuzískaná agilita G30 poteší.
Ešte raz palec hore za test. :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - fOE
19. 1. 2018 10:01
Re: Pochvala
Trojka byla hezka vzdy ob generaci. E30 hop, E36 flop, E46 hop, E90 flop, F30 hop... no a ted se tesme co BMW s Kabanem (ikdyz, ten se asi jeste nestihne podepsat, coz?) predvede. Bylo by fajn tuhle "tradici" porusit. :-)

PS: Test taky chvalim, ikdyz beru i Dinarovu poznamku, nejcasteji kritika u stare>nove smeruje k rizeni (nakonec i ta stale vetsi pohodlnost podvozku BMW je staromilci brana jako svatokradez, jakoby snad natrasajici se limuzina vyssi stredni byla vazne neco co nekdo chce) a o tom tady ani carka. (a jeste zajimavejsi by to bylo vzit do srovnani i e39).
Avatar - iudex
19. 1. 2018 10:16
Re: Pochvala
Čo som videl nejaké spy-shots novej 3er (G10), tak nepredpokladám žiadny flop, ale ani veľký posun. Proporcie sú už z maskovaných áut viditeľné, tam zostáva všetko po starom, len obvyklých pár cm nárast. A zmeny prednej masky sa tiež dajú vyvodiť z najnovších bavorákov, proste opäť väčšie ľadvinky s hrubším rámom a pozmenená svetelná grafika, teda drobné vylepšenia zrejme porovnateľné s posunom medzi testovanou F10 a G30.
Väčšie zmeny budú v interiéri, väčšie displeje, menej tlačítok, kvalitnejšie materiály, tam zrejme ten medzigeneračný posun bude vidieť viac, ako zvonku. Najviac ma ale zaujíma technika, napr. zmena "bežnej" 340i na M performance model, teda M340i s údajne 380k, teda konečne BMW jasne vyčlení súpera pre S4 a C 43 AMG.
Avatar - fOE
19. 1. 2018 10:20
Re: Pochvala
...a pre XE S, tam podle me nejprimeji (jedina dalsi zadokolka, navic se stejnou prevodovkou, stejnyma 380k). ;-)
Avatar - iudex
19. 1. 2018 11:21
Re: Pochvala
Jj, na Jag trochu zabúdam, ale to je zameraním (dôraz na jazdné vlastnosti) a technikou (RWD) najpriamejšia konkurencia.
19. 1. 2018 11:25
Re: Pochvala
Si občas říkám, jestli jsem neudělal chybu ;-\ :-!
Avatar - iudex
19. 1. 2018 11:30
Re: Pochvala
Z môjho pohľadu rozhodne, kým niečo v triede jazdne prekoná XE S, to ešte potrvá. Aj keď zase V8 je V8. ;-)
19. 1. 2018 11:36
Re: Pochvala
To určitě, spíš si ho nenechat i tak ;-)
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 10:52
Re: Pochvala
Jenže ta větší pohodlnost G30 třeba ve srovnání s E60 není vykoupena horší agilitou, G30 zatáčí lépe, umí se lépe opřít o přední nápravu, působí vyváženěji a přitom mrštněji, a to je výrazně větší. Že je přitom ještě i o dost pohodlnější prostě znamená, že je celkově lepší, pokrok, staromilci reálně nemají proč brečet, ale v tom pláči většinou nejde o rácio. ;-)

P.S. Nemluvě o xdrive verzi, čtyřkolu bych v E60 nebo F10 nikdy nechtěl, ničila jízdní vlastnosti, auto bylo vyloženě neohrabané, podobně u trojky E90 i když tam ne tak výrazně. Čtyřkolku se bmw naučilo až s F30, G30 v tom pokračuje, teď není důvod pro staromilce plakat ani u awd.
19. 1. 2018 11:19
Re: Pochvala
F30 po FL, před ním to byla tragédie ;-) a ještě nevyzpytatelná, "viz já" ( >:-[] >:-[] >:-[] ) s 335i :-)
Avatar - _Karel_
19. 1. 2018 16:07
Re: Pochvala
>:D :yes: "viz já" je fakt super!
Avatar - fOE
19. 1. 2018 11:21
Re: Pochvala
Jak pises, tohle neni o raciu. Jak te to nevyklepe tak to neni dost tvrde, kde tvrde = sportovni, no a spravnej baworak prece ma byt sportovni!
G30 znam jen z obrazku a kdovi jestli kdy budu mit prilezitost ji projet, ale z toho jak o ni pises je to presne to jak ma auto fungovat. Byt sportovni skutecne ("zatáčí lépe, umí se lépe opřít o přední nápravu, působí vyváženěji a přitom mrštněji") a ne sportovni "trakar pro blbecky", a pritom byt i nalezite komfortni jak se na premii od stredni nahoru slusi a patri.
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2018 09:23
čeština
... ovládání vybraných bezpečnostních asistentů, kteří dříve mívali vlastní tlačítka.... :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hittman
19. 1. 2018 09:30
Re: čeština
Pořád mi tak nějak přijde ten interiér - ovladače trochu horší kvality než u MB a Audi, ale je to jen můj vlastní pocit...
Avatar - iudex
19. 1. 2018 09:55
Re: čeština
G30 som live nevidel, ale takto z obrázkov sa mi javí, že už tam nejak relevantné rozdiely v rámci D3 nie sú (osobne by som dal prednosť 5er pred interiérom aktuálnej E-Klasse s jej celodisplejovou prístrojovkou), aj keď interiér A6 na mňa pôsobí stále najlepšie). Na rozdiel od Banglovskej E60, kde to bolo naozaj zlé a nehodné označenia prémiové.
Ono stačí si pozrieť v teste fotky interiéru E60 a G30, to je nebe a dudy (resp. už F10 bol dramatický pokrok v interiéri).
Avatar - fOE
19. 1. 2018 10:04
Re: čeština
Ani F10 bych za vnitrek vubec nezatracoval. Uprimne mi neprisla zmineni-hodna horsi nez soudoba, resp. stale aktualni, A6. Rozdily, narozdil od tristni E60, minimalni.
Avatar - iudex
19. 1. 2018 10:18
Re: čeština
Veď píšem, že už F10 bol dramatický pokrok v interiéri proti E60. F10 je stále super aj dnes, E60 je z dnešného pohľadu akoby minulé storočie.
19. 1. 2018 09:50
Tedy
Srovnání docela pěkné. Osobně mám k němu jen pár výhrad.

Spotřeby modelů z mého pohledu rozhodně nejsou stejné. Co generace, to snížení o cca půl litru.
Klasický podvozek E60/61 považuji za kostitřas, ten se moc nepovedl. Naopak těžkopádnost F10 potvrdit nemůžu, jezdí a řídí se podstatně příjemněji než E60. G30, pokud má příplatkové natáčení zadní nápravy, je opět o notný kus dále a opravdu je ve všem lepší, než předchůdci. Obecně, skok mezi E60 a F10 je velký. G30 je od F10 lepší o "trochu".
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2018 10:20
v nasich podminkach
Budme uprimni, v nasich podmínkách potkáváme nejčastěji E61 sjetou na drt, zadek ocouzeny od sazi, udržovanou dily z vrakace a za volantem kolotocar... Na nove "efko" je ale radost se podivat, všechna cest...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
19. 1. 2018 11:12
Re: v nasich podminkach
To je prirodzené, ceny E60 spadli na úroveň, že si ich dovolia aj tí kolotočári, to isté príde časom s F10.
Mimochodom čítal som debatu na americkom bmw fóre, kde prevláda názor, že nové BMW len na dobu, kým servis je grátis, lebo potom sú to v USA vraj pekné pálky. Takže ten horúci zemiak posunú ďalej a kúpia si nové, bazáristi sú zase radi, že majú "bimmer" v slušnom stave za dobré prachy a všetci sú spokojní. :-)
19. 1. 2018 12:38
Re: v nasich podminkach
No já se hlavně těším, až to samé nastane s G30, která se mi líbí moc, ale dát za rodinné auto 1,5 mil.bez DPH už je mimo moje možnosti. Ale 2 - 3 roky staré auto přímo od prodejce za 25 - 30 tis. EUR, to už je jiná..
19. 1. 2018 10:26
v nasich podminkach
preklep: samozrejme nove "gecko"...
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2018 10:34
drobnost
Zase si musím rýpnout k jinak celkem pěkné recenzi tím, že fakt nemusím jezdit do Německa, abych mohl jet 160km/h..ani 180..ani 220..To že to tady není "legální" je jedna věc, ale to že to v případě že se už rozšiřují úseky dálnic a silnic 1.třídy, kde již nejsou "schody" a tudíž se dá jet NORMÁLNĚ je věc druhá. Možná z tohoto pohledu se dřív muselo do Německa, protože by sis tady auto při vyšších rychlostech zničil.. :-! :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
19. 1. 2018 11:15
Re: drobnost
Nie, to je len obvyklá právna kľučka, ako nemať problémy. Pretože ak redaktor napíše, že išiel 180kou na D1, tak sa vlastne prizná k spáchaniu priestupku a keby bol nejaký policajt priveľmi snaživý, tak môže mať problém. Skrátka ako keď napíšeš, že istý Andrej B. je bývalý eštébák. ;-)
19. 1. 2018 11:11
Ledvinky
Tak ledvinky jsou zase o neco vetsi, takze mame duvod kupovat :-!
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2018 11:17
Srovnání v čase
Dostat takhle 3 generace najednou do ruky je fantastická věc! K E60 jsem se dostal v době krátce po jejím FL a to ve specifikaci budoucích let, tedy 530 xd.
Tehdy po přesednutí z mé 320D E91 to byl pohodlný kočár s celkem příjemnými jízdními vlastnostmi, lehce těžkopádnější na předek a veškerou myslitelnou výbavou vč. dloubacích sedaček (masážemi bych to nenazval). Auto jsem měl poměrně krátce, ale i tak cca 5tkm bylo pro mě tehdá jako sen.
F10 se mi líbila mnohem více a dodnes je pro mě definicí sedanu. Jen jízda byla víc audi než Audi A6 samotné. Na autě se mi vizuálně líbilo vše, ale za stejné peníze jsem dal přednost méně vyspělému XF, které jezdilo mnohem lépe.
Nakonec přišla G30 a ta opět funguje jako lehkonohá gazela, tlumí, zatáčí, drží jako zakouslý bulteriér a přitom vás konejší. Neshodnu se s autorem na tvrdší jízdě. Ta mi i s M-Paketem přijde velmi komfortní.
Zároveň se radikálně změnilo řízení. U F10 nepřesná, gumová tahací harmonika dnes v G30 jede ne nepodobně jaguářímu řízení a nebýt nepatrného zaváhání v prvních milimetrech pohybu, pak jsou všemi dalšími vlastnostmi tím nejlepším ve třídě spolu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2018 11:21
Hm.
Velké designové změny? Koukám, že slovo "velké" (nebo "svébytný") je velmi relativní.

"v případě luxusních zástupců vyšší střední třídy ale nadále zůstávají turbodiesely jasnou volbou" - těžko. Luxus a diesel jsou protimluvy. Co jiného si místo smrdícího a ulepeného (aspoň že ne chrochtajícího - tedy prvních pár let - to muselo stát energie!) rakovinometu pořídit? No já nevím, třeba benzínový šestiválec? Nebo benzínový osmiválec? Nebo hybrid?

"I díky tomu se postupně prodlužoval nejvyšší stupeň, jestliže E61 při 130 km/h točí 1800 otáček, u F11 je to 1600 otáček a u G31 dokonce podle otáčkoměru 1550 otáček." - to je myšleno reálné, nebo tachometrové?
Rozbalit vlákno
38
19. 1. 2018 11:26
Re: Hm.
Co chceš řešit u cesťáku na pohodlné trasy, kdy motor prakticky neslyšíš?
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2018 11:44
Re: Hm.
Zvláštní, že se ptáš zrovna na tohle, když i já uznávám, že zvuk nové 530d je už OK :-) . Motor slyším v každém autě, ať je odhlučněné sebevíc. Pokud bych byl prase a jezdil 150, tak ho asi neslyším. A to se bavíme o dálničních rychlostech, což je jen část všech cest. Vždycky se směji, když soused startuje svoje "luxusní" sazometové BMW a ono se to "luxusní" auto rozchrochtá jako kdyby kolem projížděla dodávka plná ilegálně pracujících Ukrajinských dělníků. Když někoho vyzvedávám a přijedu s chrochtajíce jak traktor, tak to taky není ideální (nehledě na to, že dotyčnému budu smrdět pod nos). Prostě když chci mít reprezentativní auto, tak k tomu chci mít odpovídající zvukový projev. Že se takové vozy pohybují jen na rovné dálnici je dvojitý nesmysl, že člověk nevnímá na dálnici zvuk motoru také (zvlášť když je tak vyumělkovaný, jako ten u 530d).
19. 1. 2018 11:56
Re: Hm.
Zvuk přímovstřikového benzínového šestiválce není na volnoběh o nic lahodnější než vznětového. 530d nemá syntetizátory ani jiná zařízení upravující zvuk. Mám stejný motor v SUV a vyjma odlišného pachu v garáži není o nic méně kultivovanější než většina moderních zážehových šestiválců. Jako traktor to rozhodně nechrochtá ;-)
Vůbec jsem nezmiňoval dálnice, ale obecně pohodlné cestování jako takové. To třeba tento týden znamenalo vyhnout se dálnicím obecně.
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2018 12:23
Re: Hm.
To si tedy dovolím zásadně nesouhlasit. Ani deset let starý přímovstřikový šestiválcový benzínový motor nezní to jak dodávka, nezní to levně, a nezřídka se stane, že se někdo zeptá "to zní pěkně, co tam máš/máte za motor"? Že je zepředu slyšet nějaké to rachtání je věc jiná, ovšem ne nutně negativní.

A ano, pohádku o kultivovanosti ropáků v porovnání s odpovídajícím benzínovým motorem znám moc dobře. Zvláštní, že tomu tak silně věří prakticky jen majitelé těchto užitkových motorů >:D .

Okresky mají obce a jiné omezení rychlosti, kopce, atd, nehledě na zastavování na křižovatkách. Navíc ve většině prémiových aut při jízdě 90 v bezvětří není vzduch skoro slyšet. Takže opět, motor slyšet je.

Oh, a doslova každé auto má "zařízení upravující zvuk". Říká se tomu "výfukové ústrojí" tuším. Ale znova říkám, že nevím, proč to řešíme. Pokud vím, tak poslední 530d trapně chrochtá jen za studena.
19. 1. 2018 12:34
Re: Hm.
Jaké pohádky? Vznětový šesti nebo osmiválec prostě není dodávka. Mám v garáži přímé srovnání se zvukem přímovstřikového zážehového V8. Žádná zvuková krása se při volnoběhu od motoru neline, ani od benzínového V6.
Motor BMW konfigurace R6d nechrochtá, natož trapně, spíš hučí (zvenku a za studena) ;-)
Zbytečné dohadování, poměr cena/výkon/zážitek/náklady dokáže u vznětové konfigurace R6/V6 za současných podmínek u některých tříd a typů aut obhájit. Tím neříkám, že benzínové jednotky nemají smysl, kupce nebo jsou nedejbože horší. Ale u auta, které mám na pohodlný a tichý přesun po delších trasách, je u mě víceválcová nafta velmi slušná volba.
Nesmysl je to u malých aut nebo přefouknutých R4, které jsou svými vlastnostmi až hloupé.
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2018 13:11
Re: Hm.
Ach jo...

[odkaz]

Vůůůůbec to nechrochtá, že? A co teprve naživo...

Ano, samozřejmě že vznětové motory netahající těžké náklady lze obhájit. Tipuji, že 99% Čechů koupí sazomet prostě protože si myslí, že ušetří. Je to první a často poslední atribut při rozhodování se mezi ekvivalentními motory. Pak si to koupí, zvyknou si na to, a podlehnou iluzi, že jejich auto nechrochtá :-) . Vlastně taky znám takové, kteří měli autoškolu naftovou a benzín pak neuměli benzínové auto řídit hladce.
19. 1. 2018 13:20
Re: Hm.
Jen malý dotaz. Bychaříš tu? Nebo sis při výběru svého nového vozu vybral onen benzínový šestiválec?
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2018 13:43
Re: Hm.
Ano, dvě z mých aut jsou benzínové šestiválce, jeden DI.
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 13:22
Re: Hm.
Měl jsem 35i motor v X5, po nastartování zněl zvenku stejně jako dýzl. [odkaz]
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2018 13:46
Re: Hm.
To je ale přece úplně jiný zvuk. Však píšu o rachtání. A rachtání není to samé co chrochtání ;-) .
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 14:41
Re: Hm.
Poslední šestiválcový dýzl, který chrochtal, bylo 2,5tdi, moderní V6, R6 dýzly nechrochtají, to nýtování samo zůstalo, je to projev přímovstřiku, a právě tím, že na něj přešly i benzíny, zvuk za studena je prakticky stejný.

Ale znova, pokud ti motor R6 dýzl zní stejně jako nějaký R4 dýzl z dodávky, pak je zbytečné řešit tu nějaké "nuance".
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2018 15:53
Re: Hm.
Sorry jako, ale to video celkem jasně ukazuje standardní ropné chrochtání (ne, to neznamená, že to zní stejně jako dvacetiletý Passat - to jen kdyby mi opět chtěl někdo podsouvat něco, co jsem nikdy neřekl). Na tom nic nezmění ani opakování o opaku, ani palcování místních metačů sazí. Jestli to auto tak zní po celou dobu provozu, o to hůř (ale to mi opravdu tak naživo nepřišlo).
Avatar - white label
19. 1. 2018 16:55
Re: Hm.
V 11:21, 11:44, 12:23 a 13:11 jsi psal o chrochtání, přitom už ve 13: 46 tvrdíš:
"Však píšu o rachtání. A rachtání není to samé co chrochtání"
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2018 17:03
Re: Hm.
Ano. O rachtání mluvím v souvislosti s přímovstřikovým *benzínem*.
Avatar - white label
19. 1. 2018 17:28
Re: Hm.
Takže (podle tebe) přímovstřikový benzín "jen" rachtá, kdežto diesel neomluvitelně chrochtá?
Jestli to nebude tím, že zatímco s dieselovými motory jsi měl zatím jen techtle, s benzínovými máš i mechtle:
[odkaz]
Avatar - _Karel_
19. 1. 2018 18:27
Re: Hm.
Na to musí mít člověk toptenovu obsesi. Jinak si těžko vysvětlit, že jeden z těch zvuků je dobře a druhý špatně.
Anebo potřebu neustále si dokazovat "skvěle jsem si vybral".
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2018 19:39
Re: Hm.
Ano, vybral jsem si skvěle, zvuk nafty byl jeden z důvodů, proč jsem šel a nejspíš vždy půjdu do benzínu. A ano, je mezi těmi zvuky rozdíl. Jeden evokuje zvuk dodávky, jeden modernizace motorů (což neznamená, že je to dobře, ale pořád lepší, než zvuk dodávky). A to se bavíme jen o zvuku.
21. 1. 2018 05:55
Re: Hm.
R6 zní jako dodávka, hmmm >:D
25. 1. 2018 13:56
Re: Hm.
trochu prehravas....
19. 1. 2018 13:33
Re: Hm.
Stoupni si před kapotu k jakémukoliv přímovstřikovému benzínu (nastartovanému) a uslyšíš velmi podobné nýtování.
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2018 13:42
Re: Hm.
Uslyším, nikoliv ovšem velmi podobné.
21. 1. 2018 05:52
Re: Hm.
Nemá to smysl, máš potřebu psát o dodávkách a traktorech. Evidentně jsi zamrzl u PD TDI R4 ;-)

Nejsou k nerozeznání, ani jeden však není hezký nebo zvukomalebný.
22. 1. 2018 08:47
Re: Hm.
Zvuk přímostřikového benzínu na volnoběh se zhoršil a zvuk posledních dieselů se zlepšil. Do SUV při cenách benzínu je nafta lepší volbou. O tom není sporu.
Ale stojím si za tím, že kdyby u nás stál benzín tolik co v Saudské Arábii, nikdo by o naftu ani nezakopnul a na benzín by jezdily snad i autobusy:)
Ale pořád jsou tady některé fakty, jako např. že:
- o naftu se na pumpě vždycky zamr..., o benzín nikdy
- z dvoulitrového benzínu bez velkých problémů dostanu 500 koní, z nafty možná 250
- nafta má daleko znatelnější turbo efekt než benzínové turbo
- benzín s kompresorem je, nafta s kompresorem ne
- moderní turbodiesel má tolik různých kurvítek, dolívá se do něho močovina, druhý kupec zapláče
- s naftou se musí švindlovat, aby plnila, benzín to zvládá docela v pohodě...
Avatar - iudex
22. 1. 2018 11:04
Re: Hm.
:yes:
Presne ako píšeš, najjednoduchšie to vyrieši odpoveď na otázku: keby bol benzín rovnako drahý ako nafta, kúpil by si si aj tak naftu? Odpoveď je jasná: nik by si ju nekúpil.
Lenže nežijeme v Saudskej Arábii, takže tá cena paliva je na prvom mieste. Ja najazdím relatívne málo, 20t + 10t ročne a nemám žiadne ťažké SUV, preto mi za to benzín stojí v oboch autách. Ak by som ale mal živiť nejakú X5, notabene s ňou najazdil veľké porcie km, tak by som šiel do nafty (šesťvalcovej).
Avatar - white label
22. 1. 2018 12:24
Re: Hm.
"...keby bol benzín rovnako drahý ako nafta..."
A u nás není benzín (zhruba) stejně drahý jako nafta?
Chápu, že jsi to myslel jinak, ale (na tvé poměry) vyznělo to minimálně nejednoznačně. :-)
Avatar - iudex
22. 1. 2018 16:19
Re: Hm.
Máš pravdu, nevyjadril som sa jednoznačne, myslel som všeobecne prevádzku dízla, teda nižšia spotreba + lacnejšie palivo (aj keď tú spotrebu zase vyvažuje vyššia cena). Skrátka keby stála prevádzka dízla rovnako, ako benzínu, nik by si ho nekúpil. Teda zjednodušene dízle sa nekupujú, pretože ľudia majú radi vznetový motor ako taký, ale kvôli ekonomike prevádzky.
22. 1. 2018 14:37
Re: Hm.
No, vidím že jsi mě správně pochopil. To, oč tu běží není, že je diesel stejně dobrý jako benzín, jen je prostě ekonomicky - v určitých aplikacích - výhodnější. A ostatní, jakože už celkem dobře zní, tak moc nesmrdí, to jsou jenom další "vysvětlení si" proč je to vlastně celkem jedno...
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2018 15:14
Re: Hm.
On ale není výhodnější = jen ho dotujeme přes rozdílnou daň

Při rovnějch podmínkách je naopak dražší + s vyššíma servisníma nakládama

Výhodnost dieslu je jen uměle vytvořená = při srovnání cen je out a smysl dává tak od 3,5 tuny = možná do nějaký Bentaygy a podobnejch autobusů
Avatar - white label
22. 1. 2018 15:16
Re: Hm.
"- o naftu se na pumpě vždycky zamr..., o benzín nikdy" ?
Do jednoho auta tankuji benzín, do druhého diesel a ani u jednoho se nezašpiním..., v čem má spočívat tak zásadní rozdíl?
19. 1. 2018 12:49
Re: Hm.
Tak jen přemýšlím, zdali vůbec něco víš. Zatím to vypadá, že se tu bavíš o pověstné španělské vesnici...
Avatar - Dinar
19. 1. 2018 13:12
Re: Hm.
Specielně u řadových šestiválců s přímým vstřikem je rozdíl ve zvuku, který zastudena vydávají, tak malý, že chytrolín tvého typu si může tak akorát vsadit na to, jaký motor zrovna slyší. To mluvím o zvuku zvenku, uvnitř je rozdíl v palivu poznat, i když ne podle intenzity zvuku, jen je trochu jiný.

Každopádně, pokud tu chceš dělat znalce zvuku, neměl bys psát věty o tom, že nepoznáš rozdíl mezi zvukem čtyřválcové dodávky rozvážející Ukrajince a šestiválcového sedanu, to pak to tvé znalectví jaksi, mírně řečeno, nesedí. :-!
19. 1. 2018 14:43
Re: Hm.
hm to jsou mi novinky. A ještě od lidí, co mají rádi auta...
Takže podle pár z vás je zvuk nafťáku a benzínu k "nerozeznání" a rozdíl je velmi malý v přímovstřikovém V6?

Stačí první 3 vteřiny po startu a jednoznačně poznám druh paliva.
Sorry, nebudu se omlouvat, prostě poznám.
20. 1. 2018 05:44
Re: Hm.
Jaké k nerozeznání? Píše se o tom, že jsou si podobné a ani jeden uchu nelahodí.
20. 1. 2018 09:49
Re: Hm.
z diskuze mám pocit, že je jedno, jestli posloucháš 6 a víceválcový motor v benzínu nebo naftě. Což je hloupost. Doufám, že ne jen pro mě.
Já prostě zvuk víceválcových motorů v benzínu mám rád a užívám si je. V naftě to nehrozí (byť chápu i jejich klady, ale bavím se jen o zvuku).
Avatar - praděda7
20. 1. 2018 10:19
Re: Hm.
Tož, mám zkušenost s oběma moderními šestiválci ve vozech od BMW. Nafta i benzin. Můžu potvrdit, že co se týče zvuku na volnoběh i při jízdě, je rozdíl minimální. Cvičené ucho rozdíl zaznamená, necvičené těžko...... :-!
21. 1. 2018 05:51
Re: Shrnutí...
Bavíme se o volnoběhu (kdy je to díky systému vstřikování podobný zvuk) a běžné jízdě, kdy motor kvůli odhlučnění příliš nevnímáš. Zvuk víceválcového benzínu je nádhera a nikdo tu nemá tendence nic přirovnávat k nafťáku.

To jen pár dloubalů, kteří měli problém uznat, že kultivovanost testovaného (a hojně prodávaného) R6d je u 5er na velmi dobré úrovni. ;-)
Avatar - Londonbridge
19. 1. 2018 20:16
Re: Shrnutí...
Suhlas co pises. 6 valcovy diesel chrochta to musia fakt k usnemu.... na Piatok to berem... >:D
Avatar - rokyta.p
19. 1. 2018 11:57
ok věc
porovnání je fajn :-) lépe se podchytí rozdíly :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
19. 1. 2018 16:46
Test
Velká pochvala za velmi zajímavý test. Až se vkrádá myšlenka, jestli nevznikl spíš nějakou náhodou, nechce se mi věřit, že by vás napadlo jen tak shánět tři generace. Ale hážu bobek na pozadí, super nápad a velmi dobré provedení :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2018 14:03
M podvozek?
pane redaktore, všichni tu chvali test, ale ja nemohu. zjevne stále nevite, ze:
1) bmw nabízí ruzne podvozky
2) zadny M podvozek pro x-drive není pro toto auto k dispozici
3) nechapu nejlepší hodnoceni komfortu a zaroven kritiku tuhosti domnělého m podvozku

me zkusenosti s F10/F11 jsou takove, ze prave zvoleny podvozek radikalne meni chovani auta. Podvozek s aktivnimi stabilizátory rozhodne neagilitou netrpel a komfortem prekvapil.
je smutne, ze pisete o vecech, kterym ani po letech nerozumíte.
posun mezi F11 a G31 zas takovy není. ani v kvalite materialu v interieru, zasadni není ani v designu interieru, ani ve schopnostech podvozku a navíc je třeba vždy porovnávat jablka s jablky...

ve vasem pripade je třeba si nejdriv doplnit znalosti o nabizene technice...
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2020 12:35
Design?
Velké designové změny? Nevím, jestli se koukáme na stejné vozy. Rozeznat od sebe poslední dvě generace je pro běžné oko prakticky nemožné. Nemluvě o diferenciaci řad 3 5 7. V segmetu SUV je na tom BMW naprosto stejně.

Audi je možná kritizované, nicméně s designem je oproti konkurenci natolik napřed, že netřeba velkých změn.
Rozbalit vlákno
0