Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 530d xDrive Touring – Komfortní jistota

BMW postavilo svoje velké kombi se 4x4 tak dobře, že vlastně samo popírá význam modelů 5 GT a X5.
Zpět na článek
8. 6. 2011 10:48
neregistrovaný "Aventador"
8. 6. 2011 18:21
neregistrovaný "Aventador"
8. 6. 2011 18:34
neregistrovaný "Aventador"
8. 6. 2011 11:23
8. 6. 2011 11:29
8. 6. 2011 12:04
8. 6. 2011 18:36
neregistrovaný "Aventador"
9. 6. 2011 07:50
8. 6. 2011 12:07
8. 6. 2011 13:23
9. 6. 2011 07:13
8. 6. 2011 18:13
8. 6. 2011 19:07
8. 6. 2011 19:23
8. 6. 2011 19:30
8. 6. 2011 20:01
9. 6. 2011 07:35
9. 6. 2011 11:51
neregistrovaný "Aventador"
15. 6. 2011 22:50
neregistrovaný "Aventador"
8. 6. 2011 10:48
stření třída vs. prémiová střední
v tomhle už pár let plavu...přece nejde auta o velikosti passatu, mondea, superbu atd po bok mercedesu C, bmw 3 audi a4, saabu 9-3 a podobně :-)

měl jsem vždy za to že passat, superb, mondeo a další je neprémiová vyšší střední...a dříve se to tak i uvádělo...(a velikolstí mezi Ečko, 5ku, nebo A6 i patří) a na C a 3ku máji velikostně náskok nějakých 20 čísel v průměru

je tu někdo kdo mi může tento chaos vysvětlit...?
Rozbalit vlákno
5
8. 6. 2011 11:15
Re: stření třída vs. prémiová střední
Passat, Superb, 508, Laguna, Mondeo, 3er, C-klasse, A4...to vse je stredni trida. Na vnejsi rozmery moc nehled, rozdil poznas az po nasednuti.
Navic s tim, jak auta stale bobtnaji, se velikostni rozdily pomalu stiraji. 3er a C-klasse uz jsou na trhu dele, oproti novackum tak maji handicap.

Nejjednodussi je to vyzkouset na vlastni kuzi. Sedni do Supa, kde se chvastaji kralovskymi rozmery, pak dozadu do Laguny a nakonec do E-klasse. Rozdil poznas i poslepu, pocinaje prostorem, vuni materialu konce.
neregistrovaný "Aventador"
8. 6. 2011 18:21
Re: stření třída vs. prémiová střední
jo to je mi naprosto jasný...seděl jsem už v mnoha autech...včetně minulého a předminulého éčka...i současného superbu, passatu B6, i v mondeu...tyhle auta se kvalitativně nedají vubec srovnávat...(taky za cenu éčka máme skoro 3 mondea) ale velikostně by se éčko a superb srovnat možná dal...navíc superb první generace se dycky bral jako neprémiová vyšší střední třída...no to je celkem jedno...ted už tomu rozumím a děkuju :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: stření třída vs. prémiová střední
Zčásti se jedná o zvyk a konvenci, zčásti o vnitřní rozměry a konstrukční parametry (rozvor náprav, rozchod kol, použité motory a další technika). Dnešní snaha hledat skuliny ale výrobce vede k mísení prvků různých autm, což se týká i rozměrů na pomezí tříd. Mainstreamové automobilky navíc dnes musí modelem střední třídy pokrýt i cílovou skupinu případných zájemců o větší auto. To taky hraje vedle filozofie "nabídnout víc auta za míň peněz" svoji roli.
neregistrovaný "Aventador"
8. 6. 2011 18:34
Re: stření třída vs. prémiová střední
ja jsem nikdy moc nepapouškoval ty oficialní prezentační texty o autech...a vždy jsem měl tak nějak vlastní rozložení tříd...a do střední třídy jsem vždy počítal: A4, C, 3, 9-3, X-Type=premiová
neprémiová: tak asi Jetta(i když stojí na golfu), exeo(starý toledo), accord, avensis, focus sedan, a octávka stojí tak trochu bokem...

prostě nepremiová střední podle mého zanikla a splynula s nižší střední která se nafoukla a zlevnila...a klasické sedany střední třídy o které v evropě nebyl zájem spolkl...
8. 6. 2011 14:46
Re: stření třída vs. prémiová střední
Zjednodušené orientační hledisko bývá rozvor náprav.
8. 6. 2011 11:23
...
Nádhera, nic víc netřeba dodávat. Ve vyšší střední naprosto dokonale nakonfigurované auto, od karoserie, přes barevné sladění až po pohon všech kol.
Jedinou výtku mám k volantu, ta usměvavá móda mě až zase tak nebere. Na druhou stranu to je jako vyhodit z postele Cindy Crawford jen proto, že má na tváři pihu.©JC
Rozbalit vlákno
4
Avatar - skejpa
8. 6. 2011 11:29
Re: ...
Nádhera to nevystihuje :-) Tohle je božské dílo. Nejlepší BMW na každý den.
8. 6. 2011 12:04
Re: ...
Popravde receno, zda se mi jako nejlepsi COKOLI na kazdy den (hned vedle RR s TDV8)
neregistrovaný "Aventador"
8. 6. 2011 18:36
Re: ...
je úžasný...ale já raději tu v sedanu...kombíky nemám rád, a ještě jsem nenašel žadný který by se mi líbil natolik, abych mu dal přednost před sedanem...snad krom escortu MK5 protože jak hatchback tak i ten orion byly hnusy >:D >:D
8. 6. 2011 12:07
535d xDrive
dobrá zpráva - 535d xDrive F10 a F11 bude možné objednávat od září.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: 535d xDrive
To je určitě jedině dobře. Je to ale oficiální/potvrditelná informace?
8. 6. 2011 12:44
Spotreba WTF?
Priznavam sa ze clanok som nedocital lebo ma to neustale omielane o spotrebe JE ABSOLUTNE NEZNESITELNE!
Ako racionalne uvazujuci clovek sa pytam: Zalezi na aute za 1 876 150,- Kč ci zere 8-9-10? Ved po 50 000km ( to auto bude stat 1 000 000kc takze ked spotrebu prenesieme na stratu hodnoty (co je cez 10kc/km) tak je to 50l+8l = 58l/100km. Pokial chce clovek usporny bavorak si kupi ojazdene 530d/535d. Minula generacia 535d bola fakt super auto, za 3 dni som v nom isiel 2000km ale clovek co si ho kupil, neriesi ci zere 8 alebo 7 alebo 6.725459087l. Ked niekto chce silny diesel a chce bmw, tak sa ide 535d. Naco 6 riadkov o spotrebe?

BTW. Velmi podarene auto, zo zaciatku sa mi mooc pacilo ale com viac sa na neho divam tym skaredsie mi pripada ;-\ zlata E39

P.S. Nesiel som v nom zatim ale Komfort a BMW to sa priam vylucuje. C5/C6 je komfortne auto. Komfortne auto je bud na vzduchu (Range) alebo na elektromagnetickych tlmcoch(Escalade).
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba WTF?
Chápu, že vy osobně spotřebu třeba vůbec neřešíte, nicméně v dnešní době je to velmi aktuální téma - vynucuje si ho legislativa a sledují jej zákazníci, a to nejen konkrétní hodnoty, ale také dosažitelnost udávaných čísel v praxi.

U tohoto auta je to dvojnásob ožehavé téma. 530d xDrive dosahuje opravdu nízké spotřeby, navíc už při zveřejnění prvních parametrů šokovala tím, že verze xDrive má nižší udávanou spotřebu než standardní provedení se zadním pohonem.

K poznámce stran komfortu existuje jediné řešení: pokud máte možnost, svezte se právě v takovém autě (základní podvozek, 18'' kola). Nejspíš pak budete překvapen.
8. 6. 2011 15:32
Re: Spotreba WTF?
Tak snad sa mi to na 18" do ruk dostane.
Este k tej spotrebe. Chapem ze dnes nie je dolezita cena auta, kolko emisii sa vyprodukuje pri vyrobe, kolko mikrocastic vypusti pri spalovani ale len kolko zere. To je alfa a omega. Nemam nic proti tomu ze to spominate, je to udaj ktory do kazdej recenzie patri (u diesla zrejme dvojnasobne). Ale tak 6 odsekov zasekat spotrebou (a to hned na zaciatku) sa mi zda trosku moc. Dalo by sa to napisat aj v troch a nie v jednej tretine recenzie.
Ale inac pekna recenzia :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba WTF?
Cena je u prémiových aut nakonec opravdu dost relativní. Jednak se ceny často mění, jednak se v nabídce často objevují různé zvýhodněné balíčky výbavy, jednak může zájemce jít cestou koupě skladového nebo zánovního vozu. Pak se konkrétní podmínky mění (nemluvě o různě výhodných nabídkách financování), zatímco parametry jako spotřeba a výkon zůstávají stejné.
8. 6. 2011 17:54
Re: Spotreba WTF?
Nechapem tvoj problem, to ta az tak tych par riadov v texte irituje? Ked je to podla teba take nepodstatne vysvetli mi, preco je reklamna kampan od bmw prave tejto novej 5er postavena prave na nizkej spotrebe?
Avatar - misoo
9. 6. 2011 12:23
Re: Spotreba WTF?
to ano, ale v tej reklame nejde o spotrebu, ale o ukazanie technickej vyspelosti motorov bmw, t.j. celkova image znacky.

inac poznam typka co pri aute v hodnote 100tis eur zvolil diesel pred benzinom vzhladom na to, ze nebude tak casto tankovat. takze spotreba neni len o financiach :-)
9. 6. 2011 16:04
Re: Spotreba WTF?
Přesně tak!!! Tady vůbec nejde o peníze... Ale jestli jezdíš k pumpě každých 500km,nebo 800 km je pro bussinesmany mnohem zásadnější věc,než spotřeba ;-)
Avatar - Dinar
8. 6. 2011 13:23
Test
je o.k., jsem docela rád, že aspoň na auto.cz nečtu blábolení o ztrátách sportovnosti pětky apod. Inklinace k dýzlům je jasná, různí šniclové se sice můžou užvanit na téma, ne/řešení spotřeby u auta za dvě mega, preference zákazníků, ale mluví jasně, dýzl, protože spotřeba, a pokud možno ve čtyřkolce. Pro bmw je dobře, že v této disciplíně umí udělat auto, o kterém se dá mluvit jako o naprosté špičce.

Jen si dovolím poznámku k několika v testu zmíněným věcem? Například věta, že tahle pětka s xdrive popírá smysl X5 je... nesmysl, jednak mnoho lidí preferuje vyšší posaz, jednak s X5kou se dá naprosto bez problémů jezdit v terénu, jistě není to offroad, aby se takto používala výhradně, ale projet se s ní dá, mimo nějaké extrémní offroadové tratě, naprosto vše. Navíc má kufr, kterému se pětka v kombíku nevyrovná. Jinými slovy, ta auta by si teoreticky konkurovat mohla, prakticky si nekonkurují.

Dál, moc nerozumím výtce na funkci usb, přijde mi logické, že pracuje se složkami jako s cédéčky, jedno zvolím, dohraje a čeká co vyberu dál, automaticky mi necpe přehrávání další složky v pořadí.

Autohold, popravdě přiznávám, že u auta s automatem tuto funkci nějak nechápu, vím, že ji ta auta mají, ale rád si nechám vysvětlit, jak to funguje, resp. jak se projeví, je-li zapnutá nebo není.

Asistent dálkových světel sice osobně považuju za zbytečnou fci, která podobně jako adaptivní automat nemůže prostě reagovat lépe než zkušený řidič, ale přesto se musím pětky zastat, pár těchto systémů jsem v růz. autech vyzkoušel a v pětce fungují v rámci konkurenčního srovnání velmi dobře.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Test
Díky za pochvalu!

K X5 - rozdíl velikosti kufru je 560/1670 vs 620/1750 litrů. To není nijak zásadní, na druhou stranu rozměry zavazadelníku změřené nemám, takže nemohu posloužit přesnějšími daty. O tom, že BMW má vše dobře promyšlené a každý model má vlastní cílovou skupinu, nepochybuji. Já osobně bych ale dal přednost 5 Touring ve všech případech, pokud není vyšší posaz existenční nutností pro harmonický život majitele.

Rádio s měničem na CD také obvykle hraje jeden disk po druhém. To ale není nijak podstatná "závada" a určitě se najde i dost lidí jako vy s opačným vnímáním této vlastnosti.

Autohold po zastavení automaticky aktivuje parkovací brzdu, takže na semaforu jednoduše stojíte na D a nedržíte pedál brzdy, auto se rozjede po stisknutí plynového pedálu. V zásadě zbytečnost, ale velmi příjemná :-)

A nakonec k asistentu dálkových světel - aktuálně testujeme faceliftovaný Mercedes C. Tam funguje zapínání "dálek" lépe, a to po stránce ryze funkční i komfortu ovládání (tato funkce je prostě při každém nastartování automaticky aktivována).
Avatar - Dinar
9. 6. 2011 07:13
Re: Test
Díky za info,

k těm kufrům, ona ta čísla realitu úplně neodrážejí, jestli se nepletu, tak je to objem od dna po roletku, což mě u kombíku resp. SUV až tolik nezajímá, podstatný je celk. objem bez roletky, prostě co se dá do toho auta nacpat, aniž by se zasahovalo do prostoru pro posádku. A tady mám vyzkoušeno, že X5 je na tom o dost líp než kombík, ale ona aktuálně vede i mezi SUV. Navíc má ještě schránku pod podlážkou, kterou pětka nemá, a do které se vejdou např. čtvery lyžáky, velmi praktické.

S tím usb mě to docela překvapilo, vůbec mě nenapadlo, dívat se na to takto, jako na "závadu", ale o.k. rozumím. Ještě se schválně mrknu do idrive, jestli tam mimo random není nějaká funkce postupného přehrávání, nebo tak něco.

Autohold jsem vždycky chápal jako pomůcku pro manuál, tam mi smysl dává, u automatu jsem to snad nikdy nepoužil, ale o to ani nešlo, v té mé otázce chyběl stopstart resp. vysvětlení fce autoholdu se stopstartem u automatu, já jsem takto vybavenou pětkou jel jen jedinou a tohle mě ani nenapadlo vyzkoušet, principielně úplně nechápu, jaký bude rozdíl v projevu při zapnutém stopstartu bez a s autoholdem.

Jo, tohle je zase otázka osobních preferencí, mě se líbí, když nějaká funkce z kategorie elektronických pomocníků jde zcela vypnout, resp. musím ji, když ji chci, zapnout. S faceliftovaným céčkem nemám žádnou zkušenost, rád věřím, že to má MB dochozeno. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 6. 2011 08:40
Re: Test
V souvislosti se start-stopem se to má takto: aby motor znovu nensakočil, musíte držet nohu na brzdě. Při autoholdu tato nutnost odpadá, auto stojí "vypnuté" samo, po ťuknutí do plynového pedálu nastartuje a rozjede se.
8. 6. 2011 18:13
Re: Test
Dinar, tebe tam ten Autohold zabudli namontovat? ;-) Ved je to uz v zaklade.
8. 6. 2011 19:07
Re: Test
Dobrý den,
při vší úctě, pokud by jste skutečně kupoval vůz ve třídě BMW 530d, zvažoval by jste X5 velmi. Je za stejné peníze jako BMW 530d xDrive, je daleko schopnější na nerovnostech (obrubníky, výmoly, retardéry), působí masivněji, hodnotněji, je praktičtější, lépe se řídí ve městě a na dálnici. A pasívní bezpečnost je o třídu jinde. Když postavíte X5 a 530 vedle sebe, působí X5 o polovinu dražším dojmem.
Pro 530 hraje vyšší komfort ve vysokých rychlostech, vyšší Vmax, určitá konformnost. Pravděpodobně levnější servis. Pro zadokolkové verze pak požitek z okresek a samozřejmě benzínové motory.
Pokud tedy máte na auto 2 mil., půjdete jistě do X5, pokud počítáte desetitisíce, 520d je výborná volba, pokud jste (pravděpodobně jste) petrolhead, je spousta jiných aut lepších na okresce.
8. 6. 2011 19:23
Re: Test
Diskusia o tom, ktore auto ma vacsi zmysel je celkom bezpredmetna, nakolko kazdemu vyhovuje nieco ine a kazdemu sa paci nieco ina. Ale suhlasim, tvrdit, ze 5GT a X5 su prakticky "bezvyznamne" je hovadina na druhu!
8. 6. 2011 19:30
Re: Test
Jsi na auto.cz, diskuze o autech, které je lepší, hezčí, rychlejší patří těžko někam jinam.. :-)
8. 6. 2011 20:01
Re: Test
Zas nemyslel som to celkom tak, ze nemame diskutovat :-)
Avatar - Dinar
9. 6. 2011 07:35
Re: Test
Dívám se na to podobně, jak jsem napsal výše, taky si nemyslím, že by si ta auta konkurovala, přestože chápu podobně nakonfigurovanou pětku v tom smyslu, že takto to lidé chtějí a kupují, je to celé mnohem více otázkou osobních preferencí než reálné objektivní porovnatelnosti smyslu jednotlivých modelů. Pro mě např. pětka znamená sedan, benzin, rwd, ale jako rodinný univerzál, kde neřeším nějakou čistotu jízdního projevu, dává větší smysl X5, právě pro těch několik přesahů, které jmenuješ, pro mě navíc plus schopnost projet lesní cesty v různém stadiu rozpadu, kam se s klasickým osobákem prostě jet nedá. ;-)
8. 6. 2011 14:00
hezký <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
ale jo.... maj to ti Němci pěkný ;-) Barva, interiér, rozměr kol, proporce, všechno sedí :yes:
Defacto jediná věc co se mi na autě nelíbí je ta složitě "prolisovaná" kapota, která mi prostě přijde zbytečně komplikovaná.....
Ale jinak dobrá kárka.... ostatně, bodový průměr na konci testu má parádní :yes:
Nedostatky reálně asi žádné ani nejsou, jen to není levný, no.... ;-)

Výše nakonfigurované auto je takovým příjemným závanem dobrého vkusu a sladění techniky a estetiky.... (škoda že si soused nekoupil tohle, ale X6.... na kombíka bych se díval mnohem raději....)
Rozbalit vlákno
4
8. 6. 2011 14:38
Re: hezký <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Dobry by bylo, kdyby si dali praci a seradili tabulku vsech aut podle celkoveho bodoveho hodnoceni a prihodili filtry- rok vzniku, trida, typ karoserie, druh paliva, hodnoceni po castech(motor, podvozek, interier..)
Daly by se tam napr. najit argumenty proti diskusnim ignorantum, pomoci pri vyberu vozidla(pod jakeauto.cz by se takova srovnani vyjimala) apod.
K autu: :yes:
8. 6. 2011 15:54
Re: hezký <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
To by byl docela průšvih, protože celkově by na prvních místech byla třeba AR 156 2.0TS, Citroen C6 2.7HDi a další "nepopulární" vozy... ;-)
8. 6. 2011 21:49
Re: hezký <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Tak tak :-)
neregistrovaný "Aventador"
9. 6. 2011 11:51
Re: hezký <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
nebo třeba méně známé SAAB 9-5...které mělo mimochodem velmi vysoké hodnocení... :-)
Avatar - salamoon
8. 6. 2011 18:39
k minusom by som este pridal...
...ze nikdy neviete,ci vase bmw bude parkovat na tom istom mieste,kde ste ho zaparkovali,aj ked sa vratite.... :-(

inak dream car... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ryman
9. 6. 2011 07:52
Kral Evropy (kam se hrabe rytmus)
jo jo :-) tohle je auto pro chlapa. nekdo v mem veku by v nem vypadal opravdu nepatricne.. na tohle se musi vyzrat.. jinak naprosto souhlasim s pozitivnimi reakcemi publika (a zakazniku/majitelu abych nekoho neurazil ;-) ), taky se mi moc libi. je to proste ten pravy zralok, agresivni a nebezpecny, ale zaroven elegantni, dustojny a do puntiku dotazeny (se spetkou typicke mnichovske nehezkosti :*) ). nikoho nenecha na pochybach ohledne sveho puvodu a pozice ve svete aut (alespon u nas v evrope :-) ). ano, bmw vraci uder, definuje a posouva realitu evropskeho automobiloveho idealu, prebirajice zezlo po minule generaci a6 avant. kdo je vic? BMW 530d xDrive Touring :yes: :yes: :-)
Rozbalit vlákno
0
9. 6. 2011 08:30
PRÉMIOVÁ SPOTŘEBA
Výborný test. Výborný a potřebný. Auto zasazuje do kontextu snů i do kontextu reality, a prostším bezvěrcům velmi elegantně vysvětluje rozdíl mezi autem a károu.

Jen jemnou diskusi si zaslouží v testu naznačené dilema, totiž zda pět či ix pět. Zde musím pozvednout názorový prst. Takovéto dilema neexistuje. Nezapomínejme, že v těchto segmentech jezdí jezdci svá auta proto, že je jezdit chtějí, nikoliv snad proto, že je jezdit jaksi... musí. Jsou tedy jezdci vyšších středních kombíků, vyšších středních sedanů, a pak jsou jezdci velkých SUV. Elegance, styl, image horního kombíka je samozřejmě v těchto souvislostech daleko před karosářskou konfigurací SUV, a to i z dílny BMW, to bychom měli všichni vědět. SUV je svébytná, respektovaná jezdecká skupina, avšak leadrem garáží a silnic jsou samozřejmě (z lux třídy) sedanisté, a hned pod nimi kovbojové z vyšší prémiové střední. SUV jsou úplně jiné světy.

Plakátovci tu horují za to, aby údaje o spotřebě byly chráněny zákonem na ochranu osobních údajů. Argumentují tím, že když už někdo má na auto za dvě mega, je mu jedno, kolik mu auto bere. Klasický názorový postoj životních amatérů. Tento plakátový postoj pramení z nesmyslné domněnky, že totiž bohatý člověk rád platí. Nechci to nijak významně rozepisovat, ale v tomhle jsou si lidé na celém světě opravdu rovni - každý platí nerad. Je tedy jen na velkou pochvalu, že motory u BMW nevyvijí zdejší plakáti, nýbrž lidé, kteří znají techniku a samozřejmě znají život. Diamantový kovboj zvedá v předmětných souvislostech obočí jen tehdy, kdyby se mu ta nizká spotřeba negativně promítala do výkonu motoru, což, jak čtu nahoře, se nekoná.

Tedy dílčí závěr - ideálem není prémiové auto se spotřebou sto litrů na jeden kilometr, nýbrž jeden litr na sto kilometrů. Všechno pochopíš, až ty dva milony budeš jednou mít.

K BMW5. Vedle na blogu (CLS-Fakta a mýty) rozvíjí (polo)diskutér sleeper vskutku podivuhodně slepou teorii o tom, že prémie neexistuje... Pravděpodobně nečetl horní test. Neboť právě test pětkového bavoráka je zřetelným důkazem, že prémie nejen žije, že doslova vzkvétá. Tomu, kdo by snad měl pochybnosti o tom, jak to z pohledu kvalitativní hierarchie ve světě aut chodí lze jistě doporučit test například Latitude. V této souvislosti by nebylo od věci učinit konfrontační, tvrdý porovnávací test právě (sedanu) BMW5 a Renaultu Latitude, a to právě proto, že konejšivé slogany na téma "Alberte, do lázní" a podobně ukolébávají autoreceptory méně bystrých jezdců natolik, že nakonec dospívají k udivujícím závěrům o neexistenci prémie.

Prémie žije. Tak jako žijí prémioví lidé. Je jen přirozenou věcí, že prémioví lidé jezdí prémiová auta. Však to znáš sám, jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe...

Test zaslouží velmi zřetelnou pochvalu :yes:
Rozbalit vlákno
8
9. 6. 2011 09:06
Re: PRÉMIOVÁ SPOTŘEBA
musim sa pridat a suhlasit, test jasne a zretelne dava akcent na moznost jazdit spickovou technikou za spotrebu, ktora sa na prvy moment zda nerealnou... a prave ta "nerealnost", je a bude jednym z dolezitych argumentov pri rozhodnuti o kupe.
K SUV... ano je to tak, viem si predstavit jazdu v sedane, ked sme pri modrobielej vrtuli skor GT, ale... niekedy inokedy... ;-)
9. 6. 2011 10:11
Re: PRÉMIOVÁ SPOTŘEBA
Dovolím si přidat postřehy ze země "diamantovým kovbojům" zaslíbené - Rumunska. Zde otázka zda fuj-kombi nebo X5 není otázkou ... kombík se zde prodává jako sociální přepravní prostředek v jediném typu - Dacia Logan .... etalonem je MB S 500 (samozřejmě s patřičným označením na zadku auta) .... pokud je esko bez označení, jde o škudlila, který si tam nechal dát naftu ... prostě chudák ... Zbytek "větších" aut je bez vyjímky v dieslu a tmavé barvě ... chudší prémioví lidé jezdí v BMW 3 (318d) a MB C. MB C je téměř ve 100% prodáván v akčním modelu 200CDI s paketem Avangarde bez jakékoliv další výbavy (stojí 25tis Euro bez daně) ... Mé osobní postřehy - čím jsem starší, tím jsem méně prémiový a platím něco navíc opravdu velmi nerad ... s autem se mi to daří, to je firemní :-)
9. 6. 2011 10:35
Re: PRÉMIOVÁ SPOTŘEBA
:-) Kdo by to řekl... Rumunsko, to víš, hrabě Dracula, to jsou holt ty drsné šlechtické kořeny...
9. 6. 2011 13:17
Re: PRÉMIOVÁ SPOTŘEBA
Upřímně přiznávám, že moje optika je možná trochu zkreslena tím, že se pohybuju téměř výhradně v "prémiové" čtvrti Bukureště .... dneska jsem potkal i nějaký RR a zezadu se mi teda moc nelíbil .... S tou spotřebou máš pravdu, používal jsem firemní MB E500 a návštěvy na čerpacích stanicích ve mně zanechávali poměrně smíšené pocity a stejně tak účty z M3000 ... Prémie má i své negativní stránky :-) .... Teď už jsem zase člověk z lidu se svým "das Auto" a bude ze mě opravdový kovboj, co sedlá Subaru lesníka :-)
Avatar - jazva
9. 6. 2011 11:23
Re: PRÉMIOVÁ SPOTŘEBA
Keď už si načal tú spotrebu, tak som ju "zažil" minulý týždeň so starším modelom. 530d bez xdrive a s pre mňa neskutočnou týždennou priemerkou 7,0l/100km. A podotýkam, že som ho vôbec nešetril, nakoľko bolo z požičovne - ale zasa som nejazdil ako prasa, skôr taká klasická svižná jazda.
Ale zase keď si zoberiem moju skúsenosť s X6 35d, tak tam som sa moc pod 13l/100km nevedel dostať a pritom papierová by mala byť okolo 8l/100km. Tak teraz a jednej strane by som chcel BMW zablahoželať, ale na druhej strane neviem či je za čo, keď beriem v úvahu spotrebu X6ky. Nakoniec ale víťazí pocit za volantom a ten je za :yes:
Avatar - Dinar
9. 6. 2011 14:14
Re: PRÉMIOVÁ SPOTŘEBA
To s X6 je docela zajímavé, znám tři majitele X5/6 s tímto motorem a všichni jezdí kolem deseti litrů. Sám jsem měl týden X5 40d a můžu to potvrdit, pokud nepojedu s vyloženě těžkou nohou, pak je těch třináct nedosažitelných, za ně jezdí při stejném stylu X5 35i.
Avatar - jazva
9. 6. 2011 15:02
Re: PRÉMIOVÁ SPOTŘEBA
tak ja neviem kde je chyba. Jazdil som s ním síce iba jeden deň, ale akokoľvek som sa snažil, tak pod 13 som sa nedostal. Keď pôjde na servisnú, tak poviem nech to skontrolujú. Aj keď som sa o tom bavil aj s predajcom, tak ten iba pokrčil plecami a povedal "veľké auto...". Naftu do toho neplatím, tak mi to je relatívne jedno, ale se.rie to majiteľa a je aj v mojom záujme aby bol kľudný, tak to skúsim poriešiť. ;-)

Mimochodom s Touaregom s 3,0 TDI sa okolo 10 jazdilo bežne.
Avatar - Emel
9. 6. 2011 09:03
Ideální rodinné auto
Tohle je můj absolutní rodinný ideál. Prostor, komfort, styl, bezpečí, dynamika... nemá to chybu. Pro mě by byla klíčová otázka, zda Xdrive ano či ne. Po přečtení článku a vzhledem k zaměření na rodinnou jízdu se spíš kloním k ano.

K tomu srovnání s X5... pro mě je taky jasným vítězem pětka v kombíku, ale umím si představit, že menší světlá výška může být někdy limitující. Ono pokud už mám někdy problém někam vyjet, tak spíš než trakce je problém ve vyjetých kolejích třeba v kombinaci s kameny. Pro takové zadání je ideálním řešením Allroad, Outback, Cross country a podobné mutace. Já naštěstí bydlím v civilizaci a podobné problémy neřeším :-).
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Dinar
9. 6. 2011 09:40
Re: Ideální rodinné auto
No, mě řeči o tom, jak v průběhu času pětka s novými generacemi ztrácí sportovnost, přijdou opravdu úsměvné, to auto nebylo nikdy, mimo emko, sportovním čímkoliv, prostě dříve měla pětka ve srovnání s konkurencí výrazněji lepší jízdní vlastnosti, které má sice dodnes, jen je ten rozdíl díky zlepšení se konkurentů menší, už ne výrazný. Vždy to byl manažerský sedan, mající za úkol polykání dlouhých vzdáleností s tím, že když na něj přitlačíš, nerozsype se ti jízdně pod rukama. A to umí pořád, a myslím, že pořád nejlíp ve třídě. Přesto, tuto schopnost má, dle mého, nejvíce ve verzi s benzinovým motorem a klasickým rwd, každá přidaná hodnota (awd, el. podvozek, aktivní řízení) tu schopnost čistých, klasických, jízdních vlastností otupuje. Čtyřkolka je praktická věc, jistě, ale reálně přicházíš o možnost řídit plynem a dostáváš navíc kousek nedotáčivosti. Ale je to na vkusu každého soudruha, jak sleduju tvoje dlouhodobé preference (benzín, kvedlačka), myslím, že by ti po nějaké době (zvlášť při možnosti komfrontace) awd vadilo. ;-)
Avatar - Emel
9. 6. 2011 10:55
Re: Ideální rodinné auto
Pokud bych měl jezdit sám, je preference zadokolky a benzínu jasná. Čím víc ale přemýšlím o rodinném provozu, tím větší smysl dostává kombinace nafty, čtyřkolky a automatu. Rodina totiž nemá pro řízení auta plynem pochopení a já zase nemám velkou důvěru v řidičské schopnosti své drahé polovičky v zimě ;-).

Takže zpět k mému aktuálnímu řešení... jeden ostrý sporťáček pro vlastní potřebu a jeden univerzální kombík v naftě na všechno ostatní.
Avatar - Dinar
9. 6. 2011 11:04
Re: Ideální rodinné auto
>:D Já ti rozumím, jen bych ty tvoje, a jiné podobně logické věty, vždycky opisoval do diskusí, kde se řeší, jak jde bmw do kopru, protože vyrábí dýzly ve čtyřkolce. Kdyby je nedělalo, tak tu jezdí dvakrát tolik audi a MB a fanoušci bmw spolu s alfisty už jen v hospodě zapíjejí zašlou slávu. Tak to prostě je. ;-)
Avatar - Emel
9. 6. 2011 11:32
Re: Ideální rodinné auto
Já jsem v první řadě pragmatik. Kupec BMW sice nejsem a jen tak nebudu, ale představit si to umím... někde na půli cesty mezi realitou a plakátem ;-).

Bereš si to moc osobně, já tu moc negativních komentářů k BMW neregistruju... dokonce bych řekl, že to je jedna z nejpozitivněji vnímaných značek tady na auto.cz.
Avatar - Dinar
9. 6. 2011 12:17
Re: Ideální rodinné auto
Tak ony ty diskuse se vedou celosvětově, není to jen otázka tohoto webu, ale i tady, stačí mrknout výše na příspěvek šnicla, to jsou přesně ty plky neználků a "jasnonázorníků", na které narážím.
Avatar - Emel
9. 6. 2011 12:46
Re: Ideální rodinné auto
Schnitzel jen relativizuje význam spotřeby u auta za 2M a já s ním celkem souhlasím, i když bych to napsal jinak. Ale to je spíš kritika toho, jaký význam přikládá spotřebě redakce, než kritika BMW. Že 6l je lepší než 8l je zřejmé.

Diskuse se vedou, ale hodně z toho je jen omílání klišé ve snaze působit jako znalec. Jako řidič můžu být znepokojen trendy, které směřují k ekologii a bezpečnosti, protože jejich ideálem je auto, které řídí samo (nebo alespoň důkladně kontroluje řidiče)... ale to je jiné téma.
Avatar - Dinar
9. 6. 2011 13:18
Re: Ideální rodinné auto
Je třeba oddělit dvě věci, osobní preference a pak hodnocení obecného stavu. Píšu-li o osobních preferencích pak o.k., můžu "plácat" co chci, v tomto případě také osobně preferuju benzín a s vyšší spotřebou počítám. Ale hodnotím-li obecný stav, pak prostě musím vidět realitu, nepromítat do hodnocení vlastní preference nebo udílet obecné rady, jak by se měli kupující chovat, a kdo uvažuje jinak, je jouda. Lidé kupující auta za dvě mega prostě obecně na spotřebu hledí, někde to v diskusi výborně vystihl GTI v tom smyslu, že rozdíl mezi bohatšími a chudšími lidmi není v tom, že by ti bohatí obecně rádi platili za něco více. Takže plácání o tom, že u podobných aut je akcent na spotřebu mimo je mimo samo o sobě, navíc v tom testu je ve větách o spotřebě ještě jeden rozměr, technický, vyzdvihující poměr spotřeby k výkonům daného auta, jeho velikosti, váze, který je prostě skvělý a vypovídá o motorářském umění. ;-)
Avatar - Emel
9. 6. 2011 13:34
Re: Ideální rodinné auto
Motorářské umění nezpochybňuju :-). Spotřeba je tak důležitá, jaký je její dopad na provozní náklady auta... plus nějaký bonus plynoucí z toho, že nemusím tak často na pumpu a jsem šetrnější k životnímu prostředí, ale peníze jsou asi prvořadé.

Pokud vezmeme dva litry na sto kilometrů, pak se bavíme při dnešních cenách řádově o 0,66Kč na kilometr, což pro člověka s ročním nájezdem 30.000 představuje úsporu 20.000 Kč. Tohle je dobré si uvědomit... aby se pak člověk mohl správně rozhodnout, jestli mu to stojí za to. Myslím, že se najde dost lidí, kteří automaticky zavrhnou benzín kvůli spotřebě, aniž by podobnou úvahu udělali - a v tomhle duchu beru i Schnitzelův příspěvek, i když u toho dělá zbytečně moc povyku.
9. 6. 2011 15:16
Re: Ideální rodinné auto
Ty dva litry jsou pofidérní. Důvodů proč upřednostnit benzín je několik.
1) zvyk
2) zvuk
3) rádoby linearita (píšu rádoby, těch atmosfér již tolik není
4) možnost motor točit

Pokud je to z výše uvedených důvodů, pak věz, že se s rozdílem 2 litry můžeš rozloučit. Nedávno jsem Dinarovi posílal fotku spotřeby bavorského R6, kdy jsem na cca 80km měl asi 8,6. Pravda je ta, že kromě zvyku jsem takto neukojil žádný z požadavků vášně. Na dalších asi 50km jsem zvýšil průměr na 11, ale stálo to samozřejmě za to. rozdíl vidím tedy spíš +3litry. a to je víc než koruna na kilometr. Z celkového pohledu to může být marginální, ale leckdy převáží pocit šetření.
Za ideál považuji dvě auta, jedno pracovní (ať už se prací nazývá cokoliv) a druhé na zábavu.
Avatar - Emel
9. 6. 2011 15:42
Re: Ideální rodinné auto
Rozdíl ve spotřebě na 100km, počet najetých kilometrů za rok, cena litru benzínu - to všechno jsou proměnné. Výsledkem bude tak jako tak částka uspořená na palivu za rok... možná 20.000, možná 50.000. Ale znalost té částky ti pomůže vyhodnotit, jaký přínos ta nižší spotřeba reálně má.

Pak vezmeš do úvahy rozdíl v pořizovací ceně i ceně při dalším prodeji, předpokládané náklady na servis, časovou hodnotu peněz... to už je rutina ;-).

S dvěma auty souhlasím a s benzínem taky... aspoň v tom druhém :-)
9. 6. 2011 15:27
Re: Ideální rodinné auto
Včera jsem se svezl v E350CGI a musím uznat, že ten motor má grády!
Avatar - misoo
9. 6. 2011 09:29
celkove hodnotenie
chcel by som sa opytat na co sluzi posledny (cerveny) stlpcek v hodnoteni "celkove hodnotenie" ?
vsetky auta od dacie az po dnesne bmw maju celkove hodnotenie od 8 - 9 a popis "priemer" (nepamatam si ze som videl inu hodnotu, ked tak, tak vynimocne). viem ze to bude asi v ramci danej triedy, ale pokial viem, tak slovo priemer v stupnici od 0 - 10 by malo byt niekde okolo 5 nie ? podla mna tento udaj nema zmysel, minimalne slovny popis "priemer". skor by som ocenil nejaky kruhovy graf s niekolkymi krajnymi hodnotami (komfort-sport-kvalita-dizajn-...) v ktorom by bol prislusny mnohouholnik, ktory by lepsie vyjadroval celkove zameranie a kvalitu auta. napr taketo nieco : [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
9. 6. 2011 22:38
Re: celkove hodnotenie
Pripájam sa. Tiež mi nie je jasné, na čo je stupnica 0-10, keď žiadne auto nejde pod 7 a žiadne nejde nad 9. Vždy je to okolo 8.A dovolím si tvrdiť, že je 10-stupňoné hodnotenie úplne zbytočné a hlavne nepresné. Stačilo by 1-5 a s tým mnohouholníkovým grafom je to fajn nápad. Stálo by to minimálne za zváženie. A netreba sa báť dávať nižšie hodnotenie. Ako píše misoo, ak na stupnici 0-10 auto dosiahne známku okolo 8, tak by to mal byť už nadpriemerný výsledok. Ten priemer by bol predsa +-5. :yes:
9. 6. 2011 10:42
Velmi dobrý test - velmi dobré auto
Dobrý den, asi se moc nepletu, když řeknu, že v této třídě kupující chybu moc udělat nemůže. Otázka, kterou značku z německé trojky vybrat, je spíše o sympatiích k té které značce. Každopádně vždy platí, že se kupuje ta nejlepší technika a vychytávky, které jsou dostupné a na které se musí obvykle u neněmecké konkurence ( např. Volvo) nějaký pátek počkat. Já moc nemusím interiér MB E T a také nepoptávám ty maximalistické litry v kufru, díky kterým se mi moc nelíbí ani exteriér. Audi nemá zatím nový model, i když to, co zatím víme značí, že to bude velmi povedené auto. No a 5 Touring se mi moc líbí, uvnitř i z venku. Je to krásné, pohodlné a bezpečné rodinné auto, na výběr množství top motorů a kombinací je tolik, že není možné si nevybrat. Spotřeba je úžasná, když si uvědomíme, jak veliké auto to je - je jedno, jestli reálně o litr či dva překračuje deklarovanou. Pořád je to naprostá extraliga, která téměř popírá fyz. zákony. Někdo už psal, že spotřeba ( náklady) zájímá všechny, i movitější. Já právě koupi 5 Touring řeším, na výběr mám 535d a 535i, obě vozidla jsou referenční, najeto pár tisíc a proto zajímavější cena. Musím říct, že se kloním spíše k benzínové variantě. Obě auta jsou parádní. 535i je lépe vybavené a cenově o 200 tis. CZK výhodnější. Auto budu používat tak 2-3 roky a 200 tis. prostě nemám šanci protankovat. A kauza 5 touring vs. 5GT vs. X5 ? Každý model má něco do sebe. X5 je určitě nejuniverzálnější, možnost 7 míst na občasné převezení kamarádů našich dětí nebo díky stavbě lepší výhled či podstatně pohodlnější poutání dětí do sedaček - uvažujeme li o rodinném autě. Zná to asi každý otec - ohnutá záda, čelo se potí a postupná ztráta vědomí - to vše v našem případě nekolikrát denně. :-( Proto jsem, jako první věc, udělal test ze sedačkami. A představte si, do 5 touring se pohodlně vejdou všechny 3, dvě krajní isofix a uprostřed podsedák. Výborné a ani u nejvetších kombi nikoliv pravidlo. Auta se sice stále nafukují, ale ne na šířku. Zde spíše naopak - díky bezpečnosti bobtnají dveře a všechno kolem směrem dovnitř. Dovolím si na závěr říct, že pro potřeby rodinného provozu, kdy se do kufru musí vejít kočárek či vozík za kolo, plno krámů na sportování ( brusle, helmy, míče ....), na střechu či na tažné kola, komfort při nastupování - poutání dětí, bezpečí a pod. je asi nejlepší varianta X5. Nicméně i 5 touring bude, doufám, fungovat skvěle. A je mi fuk, jestli budu jezdit za 11 nebo za 13 litrů benzínu 98. Každá sranda něco stojí a jestli chce někdo za každou cenu šetřit a potřebuje velké kombi či SUV, nechť si koupí Superba Combi nebo např. Volvo XC 90. I když zrovna tam je šířka uvnitř naprosto nedostatečná. A drobné výtky k USB či něco podobného? Žádné auto není 100% - vždycky se najdou nějaké drobnosti. A u auta této třídy jsou povahou tak nepodstatné, že mi debata o přehrávání z USB přijde spíše k smíchu. Za sebe 5 touring - 10 bodů.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Dinar
9. 6. 2011 11:00
Re: Velmi dobrý test - velmi dobré auto
Pěkné shrnutí, je vidět, že to reálně řešíš. K tomu výběru motorů, nejde jen o rozdíl v pořiz. ceně vs.protankované peníze navíc (reálně tak 2 litry na sto). Těch zmíněných 200k se u 35d částečně vrátí i rozdílem v ceně při násl. prodeji, tady to po cca třech letech bude ve prospěch nafty pár desítek tisíc. Přesto, také bych vzal 535i, pokud ti v té kombinaci spotřeba/prodejní cena těch několik desítek tisíc navíc vadit nebude. Jo, a 35i nepotřebuje N98, stačí 95. ;-)
9. 6. 2011 11:24
Re: Velmi dobrý test - velmi dobré auto
Ahoj, jasný, máš pravdu. Prodejní cena d varianty bude vždy při následném prodeji výhodnější, respektive ztráta proti i variantě menší. Ale i na to jsem myslel a i tak se do těch 200 tis. vejdu a nebo budeme kousek nad. Ale víš co, je mi to jedno. Ta částka není nic fatálního, že bych kvůli tomu skákal z mostu. Jen tím chci říct, že žijeme jen jednou a udělat si radost je prostě třeba. A od radosti je u aut, nikoliv jen u BMW, benzín. Nebo se snad pletu? :-) :-) :-) No, vypadá to, že po víkendu bude 535i touring naše a pak, až mi to vyjde časově, udělám třeba pár fotek a připojím nějako hodnocení na Moje auto. ;-) Mějte se všichni fajn.
Avatar - Krispos
9. 6. 2011 11:38
Re: Velmi dobrý test - velmi dobré auto
Přesně tak to psal James May v jednom článku Top Gearu - kupte si to co chcete vy, ne to, co bude za pár let chtít někdo jiný...
9. 6. 2011 12:59
Re: Velmi dobrý test - velmi dobré auto
Ahoj, lépe bych to ani Já sám neřekl... >:D Prostě si kupujeme auto pro nás a našim potřebám musí odpovídat. Všechno co je jinak, je špatně.
Avatar - Dinar
9. 6. 2011 12:11
Re: Velmi dobrý test - velmi dobré auto
Ale jo, já ti rozumím, sám jsem tomu motoru dal přednost i do X5, přestože tam je ten cenový i spotřebový poměr ještě nevýhodnější a vzhledem k charakteru auta je i víc jedno jestli je v něm nafta nebo benzín. Ať slouží. :-) ;-)
9. 6. 2011 16:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
9. 6. 2011 23:45
kombi jasná volba?
nevím, ale myslím, že kombíky jsou na celém světě populární jen v několika evropských státech.

a občas mě fascinuje, jak ochotně třeba češi připlácí 30 tisíc za octavii kombi, aby s pak mohli jednou za dva roky chlubit u piva, že si ledničku odvezli sami a ušetřili tak 250 korun za dopravu. přitom auto má horší aerodynamiku a hmotnost a teda i spotřebu.

jinak škoda, tohle BMW mi přijde super, ale ten hluk při 230 km/h mě fakt odradil.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
10. 6. 2011 09:59
Re: kombi jasná volba?
Pokud máš rodinu s dětmi, oceníš kombík při každém větším výletu. Ono samotné rovnání dětských kol do kufru u sedanu není to pravé ořechové. A jako bonus můžeš brát třeba to, že na děti nesvítí zezadu sluníčko.

V ČR tě myslím aerodynamický hluk ve 230 nemusí tolik trápit ;-)
15. 6. 2011 22:50
malo kW???
pekny test ale jedna vec ma rusila.. auto s akceleraciou 6,3 s na 100 je na kazdy pad silne ako besna svina a na tom nezmeni nic ani 1,8 tony. Akceleracia za 200 je uplne mimo.. na okruhy to aj tak nie je to prave orechove a na nemecke dialnice to staci s obrovskou rezervou.O lepsej akceleracii uz hovorime pri supersportoch ..Nissan GTR a podobne..
Rozbalit vlákno
0
15. 4. 2012 02:57
MB E i Audi A6 jsou skvela auta, nicmene momentalne vladne B
MB E i Audi A6 jsou skvela auta, nicmene momentalne vladne BMW 5 - minimalne podle nemeckych medii.
Rozbalit vlákno
0
10. 5. 2012 23:37
spotřeba ještě jednou
Je zvláštní (aspoň pro mě :-) ) že stejné motory, stejných kombi a stejnou převodovkou jedou za dost jiné hodnoty. V testu "BMW 530d Touring - Rodinný (proto)typ" je :

V reálné rychlosti 130 km/h točí agregát na osmý převodový stupeň automatické převodovky ležérních 1800 min-1 a spotřeba se ustaluje na hodnotě 8,1 l/100 km

v testu "BMW 530d xDrive Touring – Komfortní jistota" je:

"V průměrné rychlosti 130 km/h motor při zařazeném osmém převodovém stupni točí pouhých 1800 min-1. Výsledkem je spotřeba paliva ve výši 7,0 l/100 km"

Jenže ona je menší spotřeba u xdrive, nemělo by to spíš naopak? Technika by měla být totožná, možná něco dá jiné obutí/nahuštění, ale víc jak litr rozdíl a hlavně v neprospěch zadokolky?
Rozbalit vlákno
0