Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a luxusně. A také úsporně?

David Bureš
Diskuze (47)
Podle udávaných parametrů jsou nejúspornějšími verzemi řad 5 a 7 plug-in hybridy s přídomkem iPerformance. Platí to i v reálném prostředí?


Design, interiér


BMW jakožto luxusní výrobce umí zákazníkům přizpůsobit svá auta tak, aby odpovídala jejich potřebám a vkusu. Je tu široká nabídka barev karoserie, čalounění nebo obložení interiéru, k dispozici je i množství příplatkových prvků. Také nabídka motorů myslí na různorodé zájmy. Pro tradiční fleety jsou tu základní turbodiesely, pro fajnšmekry zase díla divize BMW M. A kdo myslí na životní prostředí, ale stále si chce užívat luxusu, pro toho je tu řada plug-in hybridů označená přídomkem iPerformance.

Mnichovská nabídka takových modelů aktuálně čítá již pět plug-in hybridů, přičemž v nedávné době se v naší redakční garáži na čas nezávisle na sobě zastavily hned dva z nich. A to hned ty nejluxusnější, BMW 530e iPerformance a ještě o segment větší BMW 740Le xDrive iPerformance. Rozhodli jsme se je vzájemně porovnat a zjistit, zda mají tyto modely v nabídce řad 5 a 7 skutečně smysl. A jsou vůbec v reálném prostředí úsporné? Vždyť normovaná spotřeba kolem dvou litrů na 100 kilometrů u tak velkých automobilů vyvolává úsměv na rtech.

Nepatrné rozdíly

Než se však vrhneme na samotné zhodnocení jízdních schopností obou vozů, zaměřme se na jejich design. Aktuální generace řady 7 je s námi už od konce roku 2015, a tak je dobře známým vozem, hybridní varianta iPerformance ale přiváží několik specifických detailů. Nemluvíme přitom jen o nezbytných emblémech (logo „i“ na bocích karoserie, nápis „eDrive“ na C-sloupcích), které odkazují na možnost elektrického pohonu, ale také o modrých lamelách v ledvinkách na přídi auta nebo modrých středech kol.

Použití jasné modré barvy na luxusním sedanu sice může vypadat pouťově, jenže sedmička zůstává elegánem. Decentní šmrnc tak připomíná spíše výrazné manžetové knoflíčky na obleku. Zkrátka pokud osobité prvky nehledáte, hybridní sedmičku z dálky nepoznáte.

Stejným směrem šla také pětka, také v jejím případě najdete modré lamely v ledvinkách masky chladiče nebo nápisy eDrive na C sloupcích. Ona ostatně pětka hodně vypadá jako sedmička, je vlastně jejím zmenšeným, dravěji působícím sourozencem. A tak se ve výsledku zdá 5-Series hezčí, díky jednodušším světlům nebo menším ledvinkám. Navíc nemá tolik chromovaných lišt jako 7-Series, které většímu sedanu při vzájemném srovnání tolik nesluší. A to i na testované pětce je více chromu než v základu, díky příplatkovému modelu Luxury Line.

Pokud se vám pak na přiložených fotografií zdá, že je testovaná sedmička opravdu hodně dlouhá, je to tím, že se jedná o prodlouženou variantu. Plug-in hybrid je totiž možné pořídit pro obě provedení sedmičky, jak pro základní, 5.098 mm dlouhou, tak pro prodlouženou, s délkou 5.238 mm. Naopak u pětky je jedinou možností karoserie sedan, kombík se ve verzi 530e iPerformance v tuto chvíli nedodává.

Krásné interiéry, ale co ty kufry?

Podobně tomu je také uvnitř, kde největší změnou obou plug-in hybridů je přepracovaný přístrojový štít. Sedmička standardně používá digitální displej místo analogového, a tak bylo v jejím případě přizpůsobení ukazatelů pro hybridní provedení jednodušší. Ukazatel teploty chladicí kapaliny byl nahrazen ukazatelem stavu dobití baterií, místo klasického otáčkoměru je tu ukazatel využívané energie. Stejně tak tomu bylo i u testované pětky, která však má toto řešení, tzv. multifunkční přístrojový panel, za příplatek 10.556 Kč. V základu dostanete analogové budíky.

Právě digitální obrazovka se přitom u tohoto auta vyplatí. Usnadňuje řidiči se zorientovat v množství informací, které mu automobil ukazuje. Řidič tak díky přehledné grafice okamžitě a snadno vidí, zda jede na elektřinu, nebo zda využívá spalovací motor. Nápis eDrive a modré pozadí naznačující maximální rychlost v elektrickém režimu hovoří za vše, stejně jako ukazatel míry rekuperace brzdné energie při zpomalování. Ve sportovním módu se pak grafika změní ve velký otáčkoměr a rychloměr, jasně vidíte i aktuálně zařazený převodový stupeň.

bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni  

Jinak je ale uvnitř vše při starém, pokud tedy nebudeme počítat tlačítko eDrive pro změnu fungování hybridního pohonu. To znamená vynikající zpracování a skvělé materiály, kterých jsme se s příchodem aktuální pětky a sedmičky u BMW konečně dočkali. Snad jen ta tlačítka ovládání klimatizace v testované pětce nelícují úplně perfektně. Řešením je ale objednání příplatkové čtyřzónové klimatizace, na tu se totiž váže dotykové ovládání. V pětce přitom funguje výtečně, díky trojrozměrné ploše řidič dobře ví, co mačká. Obecně ale sedmička uvnitř působí hodnotněji, nepatrným, ale výrazným detailem jsou třeba držáky Isofix. Zatímco v řadě 5 jsou jejich kryty jasně vystaveny na odiv, v sedmičkové řadě jsou decentně skryty za zipem.

Palubní desky jsou prakticky shodné, nejvýraznějším rozdílem jsou odlišné středové panely. Sedmička je pak uvnitř samozřejmě širší, podle našeho přeměření mají cestující vpředu v oblasti loktů o 30 mm více prostoru, vzadu dokonce o 60 mm. Ovládání gesty ale umí nabídnout oba vozy, navigace obou plug-in hybridů pak zobrazují dobíjecí stanice v okolí. K dispozici jsou i různé sedačky, přičemž ani v jednom z testovaných aut jsme si na nepohodlí rozhodně nemohli stěžovat.

Nejvíce se tak sedmička a pětka ve výsledku liší po usednutí na zadní sedadla. V BMW vyšší střední třídy totiž vzadu není tolik prostoru, jak by se vzhledem k bezmála pětimetrové délce mohlo zdát. Místa je tu nejvýš tak akorát, komfort sezení navíc trochu negativně ovlivňuje nízko položený sedák.

Naopak v sedmičce se můžete rozvalit, jak je libo, „jezevčíkovitá“ Long verze poskytuje opravdu velkorysý prostor pro posádku. Sedačky jsou úžasně pohodlné, hlavu můžete zabořit do měkoučkých, polštářových opěrek. Navíc poskytne některé hračky, kterých se v o segment menší pětce nedočkáte. Chcete vzadu masážní sedadla? Žádný problém... Nebo ventilování? Také máme! Toužíte si nastavit zadní sedadlo pomocí elektřiny nebo tabletu? Jak je libo! Jen si musíte, pane, připlatit, co třeba takový paket Executive Lounge za 323.830 korun, kde všechny tyto prvky dostanete dohromady? Ale pozor, pokud třeba budete chtít zábavní systém s obrazovkami pro zadní sedačky, můžete si něco takového pořídit i do řady 5 (za 62.322 Kč). Jen počítejte s tím, že kvůli tomu se vzdušnost na zadních sedadlech ještě zhorší.

bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni  

Pohled do zavazadlového prostoru pak dokazuje, že plug-in hybridům zůstává jedna nevýhoda – prostorově náročný pohonný systém. Lithium-iontové baterie ukryté pod zadními sedadly totiž notně ukrajují prostor pro zavazadla. Objem zavazadelníku7-Series činí jen 420 litrů (natažená sedmička poskytuje 515 litrů), u 5-Series je ještě o deset litrů menší (běžný sedan nabízí 520 litrů). Že tu zůstává dvojitá podlaha, není taková velká výhra, je jen v zadní části kufru a stejně ji většinou vyplníte kabelem s dobíječkou.

Stejný důvod výrazně zmenšil také palivovou nádrž, v obou případech na 46 litrů, což je na tak velká auta opravdu nizoučká hodnota, která vám bude vadit při dlouhých přesunech. Vždyť větší nádrž (52litrovou) má i kompaktní BMW 1...

Motor, jízdní vlastnosti


Stačí dvoulitr?

Dost ale bylo řečí o kabinách, které v obou případech dobře známe a pojďme se detailněji podívat na útroby obou plug-in hybridů. Oba vozy se sice spoléhají na spolupráci kombinace přeplňovaného zážehového čtyřválce a elektromotoru, jak ale naznačují odlišné názvy, mezi 530e a 740Le XDrive přece jen nějaké rozdíly najdeme, a nemyslíme tím prodloužený rozvor konkrétní testované sedmičky a její příplatkový pohon všech kol.

Pod kapotou hybridní sedmičky totiž pracuje nejvýkonnější čtyřválec v sériovém BMW, twin-scroll turbem dopovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW a točivém momentu 400 N.m. V pětce je naopak tento dvoulitr s klasickou výzbrojí v podobě systémů Valvetronic a Double Vanos naladěn „jen“ na 135 kW a 290 N.m, což je stejně jako v případě základního modelu 520i.

bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni  

Technika na straně elektrické části je ale už shodná. V obou případech tu máme do osmistupňové automatické převodovky integrovaný elektromotor o výkonu 83 kW a točivém momentu 250 N.m, který čerpá svoji energii z lithium-iontové baterie o kapacitě 9,2 kWh. To ve výsledku znamená kombinovaný výkon 185 kW a točivý moment 420 N.m u pětky, respektive 250 kW a 500 N.m u sedmičky.

A to už jsou slušná čísla. Ani jednom autě nemáte pocit nějaké nedostatečné síly. V obou případech jsme s dynamikou byli naprosto spokojeni. Elektromotor tu totiž není jen ke snížení spotřeby, ale díky funkci boost také k posílení elánu. Zvlášť u sedmičky jsme byli až překvapení, s jakou lehkostí si čtyřválec v kombinaci s elektromotorem dokáže poradit s tak velkým autem. Až když se budete přibližovat hranici 200 km/h, tak si uvědomíte, že už ten elán není takový. Do té doby ale budete patřit mezi ty rychlejší stroje na silnici, což bez diskuze platí i pro pětku. Přece jen je díky menším rozměrům o 230 kilogramů lehčí než zkoušená sedmička, a tak si v pohodě vystačí i s nižším výkonem. V obou případech však platí, že špička výkonu není úplně čitelná. Elektromotor ideálně vyplňuje hluchá místa spalovacího čtyřválce, a tak je občas těžké poznat, kdy už jste opravdu v maximu síly.

Navíc jsme paradoxně měli pocit, že spolupráce elektromotoru a spalovacího čtyřválce je lépe vyladěna v pětce. V obou případech máte k dispozici tři různé režimy – výchozí Auto eDrive pro automatickou kombinaci pohonů doplňuje elektrický režim Max eDrive a Battery Control pro šetření energie v bateriích na stanovenou úroveň, jejichž nastavení lze dále upravit v závislosti na známých módech Comfort, Sport, Eco Pro a Adaptive. Přepnutí převodovky z „déčka“ do „eska“ pak spustí hybridní režim, v němž je k dispozici maximální síla obou agregátů. Sedmička se pak umí přizpůsobit i navigaci a spolupráci pohonů upraví podle aktuální dopravní situace.

Jenže zatímco v sedmičce jsme měli občas pocit, že se sepnutím spalovacího motoru tak nějak váhá, u pětky jsme nic takového nepozorovali, spolupráce obou pohonů se jevila jako naprosto hladká, stejně jako sepínání a vypínání čtyř válců. Sedmička váhala hlavně při prudší akceleraci, výchozí režim totiž funguje tak, že spalovací motor se při dostatečné zásobě elektrické energie spouští jen při rychlosti nad 80 km/h nebo při prudkém sešlápnutí plynu. A právě v takovém případě jako by se nedokázala rozhodnout, jestli už je pedál stlačen silně, nebo ne. V elektrickém režimu je však mimochodem možné jet až rychlostí 140 km/h, spalovací motor se však spustí při kickdownu. To je bezpečnostní funkce pro situace, v nichž náhle opravdu potřebujete maximální sílu motorů.

Agregát vás však nebude trápit svým zvukem. Jasně že by se vrnění šestiválce poslouchalo lépe, jenže hlavně v řadě 7 je agregát natolik dobře odhlučněn, že si zvuku čtyř válců povšimnete jen při déle trvající akceleraci. Převodovka ho totiž občas musí poslat do vysokých otáček, aby skutečně poskytl to, co od něj žádáte, zatímco šestiválec by se sbíral ochotněji už od nízkých otáček. Vyšší kultivovanost a ne taková námaha při akceleraci jsou tak jasným hlasem pro šestiválec.

bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni  

Právě se zmíněnou širokou nabídkou dostupných jízdních režimů si docela užijete, protože se s nimi budete muset naučit trochu pracovat. Není to jen o tom, že tam pustíte automatiku a zbytek necháte na autě. Jestli si chcete tato BMW užít a zároveň s nimi jezdit úsporně, nezbude vám nic jiného, než mezi jednotlivými módy přepínat.

I v plug-in hybridu se tak hodí sportovní režim. Na oblíbené okresce díky němu dostanete maximum dostupného výkonu, navíc se zesílí rekuperace brzdné energie, a tak vám i při svižné jízdě zůstává dostatek šťávy v baterkách. Obzvlášť v pětce je rekuperace silná jak v elektromobilech. Eco Pro zase sice otupí reakce na pokyn (elektromotor navíc případně pomáhá dvoulitru jen při kickdownu), zase ale umí mezi 40 až 160 km/h plachtit, když vypne spalovací motor a rekuperaci brzdné energie omezí na minimum. A elektrický režim je sice fajn, jenže při vyšších rychlostech se přece jen vyplatí už pustit spalovací motor.

Ať už však zvolíte jakýkoliv režim, vždy se dočkáte naprosto skvělé práce převodovky. Na schopnosti osmistupňových automatů ve vozech BMW pějeme ódy dlouhodobě, přičemž konstruktérům se ji skvěle povedlo vyladit i pro potřeby plug-in hybridu. Pokud bychom měli hledat vůbec nějakou chybu, byly by to reakce na manuální režim. Když si budete chtít řadit sami, příliš hbité odpovědi se nedočkáte.

A co spotřeba?

Právě široká nabídka nastavení souvisí i s tím, že hodnocení spotřeby nelze sfouknout jedním odstavcem tak jako u jiných automobilů. Do výsledku totiž silně promlouvá aktuální nabití baterií. Při dobití akumulátoru „do plna“ (které z domácí zásuvky trvá asi čtyři hodiny) se tak skutečně můžete dostat na dohled normované kombinované spotřebě, která u testované sedmičky činí 2,5 l/100 km (s menšími koly dokonce 2,1 l/100 km), respektive 1,9 l/100 km u pětky.

Vždy to ale bude jen na kratších trasách, na udávaný dojezd 50 kilometrů čistě na elektřinu (45 km u 740Le xDrive iPerformance) rovnou zapomeňte. V reálném prostředí nám palubní počítač po nabití takové číslo nikdy ani neukázal, po městě jsme s oběma pravidelně v čistě elektrickém režimu překonávali třicetikilometrovou vzdálenost. Jezdit ve městě jen na elektřinu přitom není nic těžkého ani v módu Auto eDrive, stačí si jen dávat pozor na plyn a nesešlapovat ho tak ostře. Jakmile jste ale bez šťávy v baterkách, najednou jezdíte v sedmičce po městě za jedenáct...

bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni  

To samé platí i na okreskách. S dostatkem elektrické energie v zásobě se klidně dostanete ke třem litrům, díky rekuperaci navíc energii pravidelně získáváte zpátky. Spíše ale počítejte s pěti litry u 5-Series a nějakými šesti u většího kolegy, což je vzhledem k velikosti obou stále skvělá hodnota. Jakmile jste ale s baterkami úplně na nule, svižnější tempo najednou znamená deset litrů, a to už tak skvělé není. Na to se totiž dostanete i s benzinovým šestiválcem...

Soudě podle našich zkušeností se s oběma auty dá v průměru jezdit za nějakých šest-sedm litrů, když budete baterie pravidelně dobíjet a budete tedy využívat jízdy na elektřinu. A to už není špatné! Na druhou stranu, s naftovým šestiválcem budete jezdit za podobné hodnoty. Ekologickým aktivistům to ale nevysvětlíte, a tak zatímco s 530d se vám v dohledné době může stát, že s ním třeba do centra Paříže nevjedete, s 530e tam budete moci dál jezdit bez jakýchkoliv omezení.

Skvělá jízda s jednou kaňkou

Jsme ale ve světě BMW, a tak zákazníky bude vedle spotřeby nepochybně zajímat i to, jak tyto modely jezdí. A máme dobrou zprávu - co se týče jízdních vlastností, tak si plug-in hybridy nezadají s běžnými verzemi. Jezdí zkrátka skvěle, jak se na správný vůz z Mnichova sluší a patří.

I sedmička je vzhledem ke své velikosti nečekaně agilním automobilem, v zatáčkách jezdí svižně a jistě, k čemuž jí pomáhá i příplatkový pohon všech kol. Ten přitom funguje tak, že obě nápravy umí pohánět jak spalovací, tak elektrický motor. Až ve vyšším tempu si všimnete projevující se hmotnosti a velikosti nebo náklonů karoserie. V tomto ohledu je pětka vzhledem ke své velikosti přece jen jistější a obratnější. A proti sedmičce se naklání podstatně méně.

Oba vozy mají i skvělý podvozek, oproti ostatním variantám je tu ale přece jen znatelná jedna kaňka. Zvlášť na příčných nerovnostech se projevuje tužší naladění z důvodu vyšší hmotnosti, kola přece jen na takových nerovnostech zadusají. Stále je ale komfort na vysoké úrovni, jestliže u běžné pětky a sedmičky je komfort odpružení za jedna s hvězdičkou, u verzí iPerformance je to na jedna minus, maximálně na dvě. Navíc i na českých silnicích je stále použitelný sportovní režim, není zbytečně kamenný, dusot kol ale při jeho sepnutí uslyšíte ještě častěji.

bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni  

BMW 740e každopádně vyniká skvělým odhlučněním. To je na tak vysoké úrovni, že když jsme jeli v dešti, uvědomili jsme si, že padající kapky nejsou uvnitř skoro slyšet. Přece vlajková loď nebude rušit posádku něčím tak podřadným, jako je déšť...

To ale není všechno pohodlí, které vám oba automobily poskytnou. Jejich adaptivní tempomat se umí přizpůsobit aktuálnímu povolenému tempu, dokáže totiž číst značky omezující rychlost. A přestože na českých silnicích je systém potřeba ještě hlídat, plete se málokdy. A ve finále dává smysl i ten klíč s dotykovou obrazovkou, přestože si neobjednáte automatický parkovací asistent s možností jízdy na dálku. Pokud jste tak zapomnětliví jako já, rychle díky němu zjistíte, zda jste si auto skutečně zamknuli.

Cena, závěr


A jaká je cena?

A jak jsou na tom s cenou? Popravdě řečeno v případě pětky slušně, protože ta je na stejné úrovni jako podobně silné vznětové verze. BMW 530e iPerformance pořídíte za základních 1.509.200 korun, což je dokonce méně než za model se vznětovým šestiválcem o výkonu 195 kW (model 530d), který stojí 1.566.400 korun.

To u větší sedmičky je to jinak, v jejím případě se spíše vyplatí naftové jednotky. Testovaná varianta BMW 740Le xDrive stojí 2.897.600 korun, zatímco srovnatelné BMW 740Ld s šestiválcem o výkonu 235 kW přijde na 2.867.700 korun. Když si však odpustíte pohon všech kol i prodloužený rozvor, dostanete se s BMW 740e iPerformance na 2.638.900 Kč. BMW 740d xDrive sice stojí o něco více, 2.681.800 korun, zase má ale standardně pohon všech kol. Bez něj pořídit nelze. Alternativou je ale třeba i šestiválcové benzinové BMW 740i za 2.544.000 korun, které ve výsledku nebude o tolik užranější.

bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni  

Jinak pokud k iPerformance chcete čtyřkolku, nezbude vám nic jiného než sáhnout po „Longu,“ výchozí provedení je s plug-in hybridním pohonem výhradně zadokolkou. Stejně jako u menší plug-in hybridní pětky...

Závěr

Jízdní zkušenosti s BMW 530e iPerformance a BMW 740Le xDrive iPerformance dokazují, že to jsou obě velice dobrá auta, která v nabídce mnichovské značky mají co nabídnout. Čtyřválcové dvoulitry jim bohatě stačí, i s nimi se dokážou nečekaně hbitě rozpohybovat. A úsporné také umějí být, nutností je ale pravidelně dobíjet jejich baterie a využívat tak jejich přednosti.

Jenže zároveň ukazují, že jsou opravdu určeny jen pro ty zákazníky, kteří jejich plug-in hybridní pohon využijí. Tedy pro manažery a businessmany, co se často pohybují ve městě a zároveň potřebují takhle reprezentativní automobil. Pokud totiž jejich každodenní cesta do práce má do třiceti kilometrů, klidně si během ní vystačí jen s elektřinou. Pokud tedy mají kde přes den baterky zase dobít...

Pro ostatní klienty bude lepší sáhnout po konvenčních verzích, byť cena není nutným důvodem, vždyť u pětky je plug-in hybrid levnější než srovnatelná verze 530d s naftovým šestiválcem. Podvozek je přece jen u obou plug-in hybridů lehounce tužší než u ostatních verzí, hlavně se ale budete potýkat se zmenšeným zavazadelníkem nebo o hodně menší palivovou nádrží. Zatímco běžné pětky mají 68litrovou a sedmičky dokonce 78litrovou, u hybridních variant si musíte vystačit jen s 46 litry. Pokud ale luxusní plug-in hybrid zkrátka chcete a s těmito kompromisy zvládnete žít (u jiných plug-inů to ostatně nebývá jinak), nabídne vám BMW nadmíru povedené vozy.

BMW 530e iPerformance

Nejlevnější verze modelu1.318.100 Kč (520i/135 kW)
Základ s testovaným motorem1.509.200 Kč (530e iPerformance/185 kW)
Testovaný vůz bez příplatků1.609.742 Kč (530e iPerformance/185 kW Luxury Line)
Testovaný vůz s výbavou2.366.576 Kč (530e iPerformance/185 kW Luxury Line)

Plusy

  • Tichá jízda
  • Silné pohonné ústrojí
  • Spolupráce elektromotoru a čtyřválce
  • Slušná cena
  • Jízdní vlastnosti

Minusy

  • Omezený zavazadlový prostor
  • Malá palivová nádrž
  • Tužší podvozek
  • Nelze s pohonem všech kol

BMW 740Le xDrive iPerformance

Nejlevnější verze modelu2.410.100 Kč (730d/195 kW)
Základ s testovaným motorem2.897.600 Kč (740 Le xDrive iPerformance/240 kW)
Testovaný vůz bez příplatků2.897.600 Kč (740 Le xDrive iPerformance/240 kW)
Testovaný vůz s výbavou3.536.446 Kč (740 Le xDrive iPerformance/240 kW)

Plusy

  • Vynikající odhlučnění
  • Silné pohonné ústrojí
  • Vysoká úroveň použitých materiálů a zpracování
  • Jízdní vlastnosti
  • Prostor na zadních sedadlech
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Omezený zavazadlový prostor
  • Malá palivová nádrž
  • Tužší podvozek

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (47)
Model BMW 530e iPerformance BMW 740Le xDrive iPerformance
Cena základní sestavy 1 609 742 Kč 2 897 600 Kč
Cena testované sestavy 2 366 576 Kč 3 536 446 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 5000 190 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 1350 - 4250 400 / 1550 - 4400
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 83 83
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 185 240
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.2 5.3
Emise CO2: 44 56
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 0 420 / 0
Objem nádrže (l): 46 46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1770 / 650 2000 / 655
Rozměr pneu: 245/45 R18 245/45 R19
BMW 530e iPerformance
BMW 740Le xDrive iPerformance
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4936 5238
b) šířka (mm): 1868 1902
c) výška (mm): 1483 1479
d) rozvor (mm): 2975 3210
e) rozchod vpředu (mm): 1604 1617
f) rozchod vzadu (mm): 1631 1646
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940 930
k) šířka vpředu (mm): 1540 1570
l) šířka vzadu (mm): 1490 1550
délka sedáku vpředu (mm): 490 550
délka sedáku vzadu (mm): 480 500
výška opěradla vpředu (mm): 660 660
výška opěradla vzadu (mm): 650 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - Londonbridge
9. 1. 2018 10:48
Re: Eko
Ja tam bohuzial parkujem a platim este rocny permit... Ani v Londyne nema kazdy na milionove domky z parkovacim miestom...Inak suhlasim . Na uliciach tu volne parkuju aj ine vozy ako E ckaa 5 ky a vela krat sa cudujem ci majitel volakedy vylesteneho Astonu este umyje tie vtacie hovienka alebo to uz bude chciet aj novy lak...
Avatar - Londonbridge
9. 1. 2018 10:40
Re: BMW
Ruzny lidi...To mam este z tej vianocnej cesty okolo Noveho Zelandu tam su ludia este nepokazeny prijemny a zdvorili...To v UK ani v CR uz dnes nepotkame... Tiez som nevidel Tolko tuningovych aut nikde ako v Aucklande az v kopcoch som neskor pochopil ze pozicany Yaris bola velmi spatna volba a tie kone tam chybali...Co uz... >:D
Avatar - iudex
9. 1. 2018 09:36
Re: Eko
Nie každý (notabene nie niekto, kto sa vozí na prémiovej limuzíne) parkuje vonku na ulici, mnohí parkujú na vyhradených parkovacích miestach (parkoviskách, garážach), takže nemusia riešiť parkovanie. A ako písal Emel, proste ak máš nejaké spoločenské postavenie, najmä u nás si s tým ľudia spájajú väčšie auto a a nejaký úspešný podnikateľ, riaditeľ, lekár, advokát sa nebude voziť na Fabii len preto, že sa s ňou dobre parkuje v meste (nehovoriac o objektívnom fakte, že voziť sa na 5er či 7er je asi iná úroveň komfortu a luxusu).
Avatar - Emel
9. 1. 2018 08:20
Re: Eko
Protože se v ní líp sedí, je v ní ticho, je bezpečná, má vyhřívané zadní sedačky a třebas bar... no a taky vystupovat ve smokingu nebo šatech z Pola nevypadá tak dobře.
9. 1. 2018 07:34
Eko
Jednu vec nechápem, prečo si ľudia kupujú do mesta hybridné limuzíny ked chcú byť ekologickí. Do mesta stačí malé auto hlavne kvôli parkovaniu . To si môže bohatý človek vybaviť vo full hd výbave a na dlhé cesty limuzínu s klasickým motorom a nadržou. V konečnom dôsledku ho to môže vyjsť menej ako jeden hybrid v limuzine. Alebo si proste tú limuzínu prenajmem. Osobne mám veľké auto a pri parkovaní ma to dosť obmedzuje. V budúcnosti budem uvažovať o menšom aute.