Diskuse

BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel

6.10.2017

Vlajkové lodi z Mnichova a Stuttgartu nestavíme proti sobě poprvé. Jak dopadne odveta po letošním faceliftu Mercedesu třídy S?

 

  • 80 Reagovat !

    foto Ham-

    Ham. 06.10.  08:32

    Pochvala autorovi

    Zdá se mi, že tento test docela vybočuje z šedi nic neříkajících popisů a docela podrobně vystihuje řadu nuancí ve kterých se obě auta liší. Jen tak dál.
    • 31 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 06.10.  08:33

      « Re: Pochvala autorovi

      Asi jo :yes:
      • 84 Reagovat !

        foto car

        car 06.10.  08:36

        « Re: Re: Pochvala autorovi

        Čekal jsem,že to vyhraje Superb..ale test dobrej.
        • 01 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 06.10.  08:49

          « Re: Re: Pochvala autorovi

          Co bys čekal že vyhraje tady [odkaz] ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 06.10.  08:55

            « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

            Volkswagen?
            • 10 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 06.10.  08:59

              « Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

              Nafta? >:-[]

              Nicméně jedna z nich je převapivě fakt vo ničem ;-)
              • 20 Reagovat !

                foto J-W

                J@W 06.10.  09:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                No jo, v Amaroku označení V6 TDI trochu mate, ve skutečnosti je již léta cizelovaná, zde podladěná původem audi lokomotiva 3,0 TDI. A té skoro nic neujede. :-)
                • 10 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 06.10.  09:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                  Tak zrovna tyhle dvě nový řadový šestky v pohodě ale o to nejde = ten rozdíl mě překvapil. Klidně se přiznávám :-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto J-W

                    J@W 06.10.  09:55

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                    No, mimo to že golf trochu později odstartoval, tak asi měli špatnej kousek, protože papírově by mělo být GTD rychlejší.
                    • 10 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 06.10.  11:18

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                      Hlavně to slušně zajeli s tím Amarokem, viz 0-100 za 7,62 proti papírovým 7,9s...

                      GTD má papírově 7,5s, ale s FWD necelou sekundu prošustrovat žádné umění není :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 06.10.  12:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                  A co je na tom označení "V6 TDI" (trochu) matoucího?
                  • 04 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 06.10.  14:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                    Mnoho různě výkonných motorů = ale to už končí [odkaz] :-)

                    Navíc v závěsu za tím jde další novinka = drsný omezení celkovýho množství motorů = do stylu Volvo :yes: >:-[]
                  • 21 Reagovat !

                    foto J-W

                    J@W 06.10.  16:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                    Jako že tě hned nenapadne, že je to stará dobrá 3,0 TDI. A podle mě to tak marketing chtěl, protože u VW to provází sloganem - konec čtyřválců, je tu šestiválec.
                    • 11 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 06.10.  16:51

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                      Právě, že díky tomu označení "V6 TDI", mě logicky nic jiného (aktuálně) nenapadne, než právě 3.0 TDI. Nic jiného V6 dieselového přece teď u koncernu nenajdeš.
                      A co je napsáno na těch 3.0 TDI, "překvapivě" právě/taky "V6 TDI".
                      [odkaz]
                      [odkaz]
                      • 22 Reagovat !

                        foto J-W

                        J@W 06.10.  17:23

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                        No já mám na očích nejčastěji tohle: [odkaz]
                        tak to mě asi zmátlo. Nevím jestli jsem sám, ale pojmenování Amaroku a k tomu ty reklamní kecy se ve mě snaží vzbudit, že jde o nový motor.
                        • 11 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 06.10.  17:32

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                          Tak to nevím kolik vás je, ale od začátku se v souvislosti s V6 TDI v Amaroku píše/mluví o podladěné verzi 3.0 TDI, ale že je/byla to pro Amarok novinka je taky pravda.
                          P.S. Dal si odkaz na Audi, ale Amarok je VW, a VW mají i vzadu označení "V6 TDI".
                          [odkaz]
                          • 11 Reagovat !

                            foto J-W

                            J@W 06.10.  17:38

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                            Šak jasně, stejný motor, ale v označení audi a VW je taková jemná jazyková nuance :-| , těžko se to vystihuje, takový jazykový oříšek .................... snad jen "kolik třešní, tolik višní", nebo tak nějak........... ! >:D :-! 8-s
                            • 20 Reagovat !

                              foto white-label

                              white label 06.10.  17:43

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                              Ano, Audi se snaží motory značit odlišně, viz třeba TFSI/TSI.
                              A třeba Porsche zase píše na koncernové V6 TDI - 3.0 V6 diesel.
                              Nic to ale nemění na tom, že pokud dnes u VW napíší V6 TDI, čekám logicky 3.0 TDI a opak by mě naopak překvapil. ;-)
    • 22 Reagovat !

      foto white-label

      white label 06.10.  12:47

      « Re: Pochvala autorovi

      Jenže do značné míry "srovnává nesrovnatelné", viz výrazně rozdílné konfigurace, přičemž tomu není přizpůsobena míra srovnávání.
      • 50 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 06.10.  13:20

        « Re: Pochvala autorovi

        No na malé české poměry je zázrak, že vůbec redakce dokáže dostat v jednom čase dvě takováto auta do srovnávacího testu (nevšiml jsem si, že by to dokázala redakce jakéhokoliv jiného českého periodika) a rozdíly jsou v testu uvedené.
        • 21 Reagovat !

          foto white-label

          white label 06.10.  13:29

          « Re: Re: Pochvala autorovi

          Ano, ale třeba při tom bodové srovnání je to zohledněno velmi málo, tedy jako by o zcela srovnatelné konfigurace šlo.
          • 10 Reagovat !

            foto Ham-

            Ham. 06.10.  13:34

            « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

            V čem konkrétně to vidíš zohledněné málo? Řada kritérií je na konfiguraci dost nezávislá a v kritériu cena, příplatky jsou podle mě body rozdané férově.
            • 01 Reagovat !

              foto white-label

              white label 06.10.  13:54

              « Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

              Třeba zrovna ta základní cena, BMW je v longu a má silnější motor, takže logicky musí být výrazně dražší. A samotné bodové porovnání prostornosti (normální a long verze) je taky problematické.
              • 10 Reagovat !

                foto Ham-

                Ham. 06.10.  14:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                Ale autor vyšší cenu nijak nekritizuje, spíše naopak (říká, že v základu toho má 7er víc, je v longu a má i levnější příplatky) a ve výsledku je to podle mě férově, dražší pořizovačka za lepší motor = dva ztracené body za cenu a na druhé straně to kompenzují například 3 body navíc za lepší dynamiku. Navíc S-kláda proti vrcholnému dieselu BMW bohužel nemá co postavit, je to prostě souboj dvou vrcholných dieselů a tady z hlediska dynamiky dlouhodobě Mergl tahá za kratší konec.
                • 01 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 06.10.  14:12

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                  V textu se dá "okecat" leccos, ale bodové hodnocení je "absolutní", proč zrovna rozdíl 2 bodů u základní ceny, když pak třeba ta prostornost jen naopak hodnocena stejným počtem bodů?
    • 16 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 06.10.  16:57

      « Re: Pochvala autorovi

      Nick Ham. je víc než Chuck Norris, protože podle jeho účtu dokázal od 3. 10. 2017 do 6.10. 2017, tedy za necelé tři dny, vytvořit 10.007 příspěvků, tzn. přes 3300 příspěvků denně. Žádná historie účtu před 3. 10. 2017 neexistuje. Adorace redakce ve všech jeho příspěvcích je víc než zřejmá, Ikarlos hadr.

      Karle, promiň, ale nedá mi to. Hned první příspěvek po vyjití článku chválí? A další taky? A další taky? Docela rád bych toho 62letého muže z Prahy poznal.
      • 31 Reagovat !

        foto white-label

        white label 06.10.  17:06

        « Re: Re: Pochvala autorovi

        Ty budeš taky víc, než Chuck, protože ani ten neslyšel trávu růst tak "jasně", jako ty... >:D ;-)

        P.S. Promiň, ale navíc Chuck ani nebyl na seniory z Prahy... :*) >:-[]
        • 15 Reagovat !

          foto Floyd

          Floyd 06.10.  17:41

          « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

          Ani já nejsem na seniory z Prahy >:D
          Ale ta tráva šustí dost hlasitě.
          • 20 Reagovat !

            foto white-label

            white label 06.10.  17:51

            « Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

            Taky jsem napsal, že slyšíš líp/víc, než Chuck, čímž se to jen potvrzuje... >:D
      • 30 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 06.10.  17:46

        « Re: Re: Pochvala autorovi

        Nejspis chyba v matrixu, jinak nick Ham je tu co "pamatuju". ;-)
        • 21 Reagovat !

          foto Ham-

          Ham. 06.10.  17:56

          « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

          Spíš chyba v jeho makovici, že jsem tady od 3.10.2017 si vycucal z prstu na kterém měl toho holuba co si tahá z nosu.
          • 11 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 06.10.  18:04

            « Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

            On totiž nepochopil, že se u každého na "osobní kartě" zobrazuje jen posledních cca 10 příspěvků.Asi by měl kouknout na svou kartu, podle jeho logiky je tu on jen od 24.9.2017.
            • 11 Reagovat !

              foto Floyd

              Floyd 06.10.  22:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

              A proto se na konci výpisu píše toto? "Některé starší odkazované příspěvky už mohou být odsunuty na další stránce výpisu diskusí." Jenže další stránka neexistuje...

              Takže ano, asi bude chyba v Matrixu.
            • 10 Reagovat !

              foto Floyd

              Floyd 06.10.  22:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

              Ano, podle stejné logiky jsem tu od 29.9. >:D
      • 21 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 06.10.  17:48

        « Re: Re: Pochvala autorovi

        Kup si novou hlavu hňupe a nauč se pracovat s internetem, nick Ham. těch 10tis. příspěvků má někdy od roku 2010.
        • 10 Reagovat !

          foto white-label

          white label 06.10.  18:01

          « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

          Až od 2010, tak to jsem si myslel, že už tak o dva roky dřív.
          • 11 Reagovat !

            foto Ham-

            Ham. 06.10.  18:05

            « Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

            Ano, někdy přelom 2008/2009, nepamatuji si to z hlavy přesně a nechtěl jsem dát datum od boku aby ten trotl neměl důvod k trolení.
            • 10 Reagovat !

              foto white-label

              white label 06.10.  18:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

              Tak to jo, jsem se lekl, že už mi paměť neslouží... >:-[] ;-)
              • 11 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 07.10.  05:37

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                To, že sis vzpomněl na Hama, ještě neznamená že ti paměť slouží. >:-[] ;-)
                PS: Taky jsem se sem dostal v druhý půlce 2008, kurňa, takových promarněných let. >:D
        • 11 Reagovat !

          foto Floyd

          Floyd 06.10.  23:05

          « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

          Nevšiml jsem si, že bych tě v mém příspěvku byť jen jediným slůvkem urazil. Nebo snad ano? Ne.

          Hňupe

          Teď jsme si kvit.
          • 11 Reagovat !

            foto Ham-

            Ham. 06.10.  23:23

            « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

            Ne, neurazil, lhář mě urazit nemůže.
            • 10 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 06.10.  23:28

              « Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

              Brilantní vyspělá dospělá reakce :yes: >:D

              A to píšu jako autor toho druhýho úvodního příspěvku :-)
            • 10 Reagovat !

              foto Floyd

              Floyd 06.10.  23:31

              « Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

              Jakýpak já jsem lhář? Napsal jsem to co vidím na obrazovce a tam je tvůj nejstarší příspěvek z 3.10. Podívej se ostatně sám:
              [odkaz]

              Pokud máš starší příspěvky, já ani nikdo jiný kromě redakce je prostě nevidí. Takže v tom mají bordel. Pokud jsi tu tolik let jak píšeš, nevím o tom, ale umím uznat chybu.

              Takže se omlouvám.
              • 21 Reagovat !

                foto white-label

                white label 06.10.  23:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                A vidíš snad výrazně starší příspěvky u někoho jiného, včetně sebe???
                Tak to tady normálně funguje, není to žádná novinka...
                • 10 Reagovat !

                  foto Floyd

                  Floyd 06.10.  23:41

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                  No pro mě to tedy novinka je, dříve se i staršími příspěvky dalo normálně listovat
                  • 20 Reagovat !

                    foto white-label

                    white label 06.10.  23:44

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                    Určitě ne všemi staršími příspěvky, tedy tvz. "od počátku věků".
                    To ses nemohl nejdřív podívat na profil někoho jiného, než si napsal takové obvinění.
                    Jak dlouho tu chodíš, že tě vůbec napadl zrovna Ham.?
                    • 11 Reagovat !

                      foto Floyd

                      Floyd 06.10.  23:50

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                      Nešlo konkrétně o Ham. jako takový, ale o to, že to byl první příspěvek v diskuzi, a ještě takový jaký byl. Podíval jsem se na jeho profil a měl v tom "jasno" - chytrák, co si založil profil před třemi dny, přišel adorovat. Nebylo by to poprvé, co toto redakce udělala a byla z toho usvědčena. V tomto případě to však byl zřejmě můj omyl, pokud je pravda to co Ham. píše o době svého trvání zde.

                      Edit: Třeba nick Ikarlos je usvědčený pomahač redakce.
                      • 10 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 06.10.  23:53

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                        Nejsem fanda redakce, sem kritik Bureše a to opakovaně = a sem autor toho 2. příspěvku :-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Floyd

                          Floyd 07.10.  00:00

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                          O tobě ale vůbec nebyla řeč.
              • 10 Reagovat !

                foto Ham-

                Ham. 07.10.  00:13

                « Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                Za omluvu :yes:

                Ale nevymlouvej se na jednu stránku, kterou sis přečetl, je tam jednak jasně napsáno, že se jedná o "poslední" příspěvky v diskuzí, tedy ne všechny, ale POSLEDNÍ. A za druhé jsi tvrdil, že všechny mé příspěvky adorují redakci. Takže buď jsi těch 10000 příspěvků četl a pak sem prosím dej odkaz alespoň na 100 mých příspěvků pod jinými testy kde adoruji redakci (kdybys je totiž četl, tak bys nemohl napsat takovou kravinu jako, že jsem zde 3 dny, protože v těch příspěvcích je datum) nebo jsi je nečetl a prostě sis vymyslel lež. Ano, 3x-4x do roka je zde slušný test a já si jej dovolím pochválit. Když si projdeš mé příspěvky, tak zjistíš, že daleko častěji kritizuji to co redaktoři napsali špatně, odhaduji tak 100x do roka.
                • 10 Reagovat !

                  foto Floyd

                  Floyd 07.10.  00:41

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                  Ham., dole na stránce je jasně napsáno: Některé starší odkazované příspěvky už mohou být odsunuty na další stránce výpisu diskusí. Jenže žádná další stránka výpisu diskuzí neexistuje, v tom je ten problém. Takže se jich zobrazuje jen deset, poslední tvůj je aktuálně ze 4.10. 12:10, a žádné jiné, starší vidět nejsou. Jeden (já) z toho pak může lehce usoudit, že tvůj nejstarší příspěvěk je ze 4.10. (původně 3.10.) a že jde o podvod/podvrh redakce, protože není v lidských silách napsat přes 3000 příspěvků za den. Takže žádná lež, žádná kravina, nechal jsem se redakcí uvést v omyl a za ten jsem se řádně omluvil.
      • 12 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 06.10.  18:02

        « Re: Re: Pochvala autorovi

        Prosímtě a vysvětlíš mi, proč by ten test neměl pochválit? Podle mě je to hodně podrobný test, není lehký hodnotit tuhle třídu aut, za mě velice dobrý. Nemusí se ti líbit, ale těžko nejdeš nějaký objektivní důvod, proč by ten test měl být tak mizernej, že ten blázen co ho chválí je určitě leda člen redakce (což naznačuješ).
        Žádné adorace v příspěvcích Ham.a jsem si nevšiml. Možná slyšíš trávu růst.
        • 21 Reagovat !

          foto white-label

          white label 06.10.  18:13

          « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

          Možná...? >:D
          • 13 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 06.10.  18:18

            « Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

            Představuju si, že takovej člověk už sedá za klávesnici s tušením "tak čímpak mě dnes Auto.cz zase nas.ere"
            • 21 Reagovat !

              foto white-label

              white label 06.10.  19:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

              Spíš: "Tak na čem pak tu dneska zase někoho nachytám na hruškách...?" >:-[]
              • 10 Reagovat !

                foto Floyd

                Floyd 06.10.  22:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                Nebo na jabkách...
            • 11 Reagovat !

              foto Floyd

              Floyd 06.10.  23:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

              Ale vůbec ne Karle, ostatně tebe považuji za jednu ze stálic zdejších diskuzí, tvoje názory a názory řady dalších čtu se zájmem. A to že se povětšinou nevyjadřuji je pravda - když mě nic nenas.re. Když ano, tak reaguji.

              Machala svý práci nerozumí, to se tu ukazuje každý den. Vím, nikdo mě nenutí sem chodit, můžu jít jinam, ale já sem fakt chodím denně, i když denně nepíšu komenty, a "práci" redaktorů sleduji asi stejně jako většina z vás.

              Např. inkriminovaný článek o T-Roc jsem vůbec nečetl, a šel rovnou do diskuze. Moje chyba, já vím, a přitom jsem se na něj těšil. Jenže titulek Co na to Škoda a Seat mě rovnou nadzvedl ze židle, a jméno autora (Mička) to dorazilo.
        • 11 Reagovat !

          foto Floyd

          Floyd 06.10.  23:10

          « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

          Karle, oba víme, že Bureš je v testech slabej, v minulosti už to dokázal ikskrát. Ok, každej jsme nějakej a nikdo neví všechno, ale sorry jako, testovat dvě superluxusní káry (Mička by nesprávně řekl limuzíny) a nakonec mezi nimi najít rozdíly v řadech setin bodu, to mi zavání srabáctvím, případně lajdáctvím ve vztahu ke své práci. Protože není prostě možné, aby nedokázal odhalit více rozdílů, v tomto směru už mám něco odježdíno. Ale úkol zněl jasně - nenas.at ani jednu stranu, vždyť jsou to oba významní inzerenti, že?

          Nebo si i v tomto směru myslíš, že opět slyším trávu růst?
      • 41 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 06.10.  19:13

        « Re: Re: Pochvala autorovi

        Floyde sorry, ale máš tu za poslední dobu na práci taky něco jinýho než vysírat? Já myslel, že tu jsi relativně etablovaný diskutér, ale tohle je jako by ses snažil o vstup do holdenklubu diskusních vometáků...
        • 10 Reagovat !

          foto Floyd

          Floyd 06.10.  22:57

          « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

          Ale vůbec ne. Umím redaktory pochválit, když je za co, jenže čím dál víc je tu spíš prostor pro kritiku. Bohužel. Kašlou na čtenáře, kašlou na svoji práci a pod falešnými nicky tu hejtují. A to mě nijak netěší. Doby, kdy tu byoĺo veselo jsou nenávratně pryč a jak Auto.cz padá na dno, je tu den ode dne víc neveselo. V tomto se shodneme?
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 07.10.  10:44

            « Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

            Nemusíš přece jen chválit redakci nebo nadávat. Pro mnohé je tu nedůležitější diskuse, klidně napiš něco věcného za sebe, jaké auto se ti líbilo a tak, prostě normálka. Diskuse je taková jakou si ji uděláme, podle mě pořád +- stejná... pořád jsou tu tací, kteří nemají na programu nic jiného, než prudit... a ty jsi k nim dřív nepatřil.
            • 10 Reagovat !

              foto Floyd

              Floyd 07.10.  13:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

              Nepatřil a patřit nehodlám, ale přijde mi, že Machala pro web nedělá nic pozitivního a dál jen žene web do záhuby. Můj názor, nikomu ho nevnucuji. A tak se proti tomu snažím bojovat seč můžu, prudit, burcovat, rebelovat.
              • 10 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 07.10.  19:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala autorovi

                Fajn, tak zkus, aby to bylo třeba... 1:1, co říkáš? Na jeden burcovák jeden věcňák?

                PS: Připadám si trošku jako v Blaníku... ale úplně se mi ta paralela nelíbí :-)
      • 01 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 07.10.  05:48

        « Re: Re: Pochvala autorovi

        Floyde, tak tohle byl slušnej úlet ve stylu Nejdřív střílej, pak se ptej. ;-) A vybrat si k tomu zrovna Hama....co dodat. Tak pro příště [odkaz] >:-[]
        • 10 Reagovat !

          foto Floyd

          Floyd 07.10.  13:37

          « Re: Re: Re: Pochvala autorovi

          Já vím, bylo to ve stylu Dooma: vlítneš do místnosti, pokropíš všechno kolem a pak teprve se rozhlédneš. Mea culpa
    • 20 Reagovat !

      foto Blatouch

      Blatouch 07.10.  17:55

      « Re: Pochvala autorovi

      Clanek beru spis jako porovnani: vetsi auto nebo staci mensi, silnejsi motor nebo staci slabsi - a to s ohledme na velky cenovy rozdil. I kdyz to vlastne v top modelech nedava moc smysl. Ale jinak zajimavy vylet mimo VW group.
  • 10 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 06.10.  08:36

    Pane Bureši, já tomu nerozumím.

    U auta mně nejvíce zajímá motor, skočím na tabulku a tam je zrychlení na 4./5., ale v tabulce jsou tři údaje.
    • 20 Reagovat !

      foto David-Bures-Auto-cz-

      David Bureš (Auto.cz) 06.10.  08:44

      « Re: Pane Bureši, já tomu nerozumím.

      Dobrý den, poslední údaj je zrychlení z 80-120 na šestý rychlostní stupeň, za tabulky to nějak vypadlo, ale už je to opraveno.
  • 28 Reagovat !

    foto comper

    comper 06.10.  08:37

    Vyber aut

    Ked uz ste mali k dispozicii esklasu mohli ste ju predsa postavit proti Superbu, ved XFku to uz u vas minuly rok natrel. Ci to uz by bolo prilis aj na tento server?
    • 18 Reagovat !

      foto fenixto

      fenixto 06.10.  08:41

      « Re: Vyber aut

      asi este nemaju k dispozicii Superb L&K , ktory by eSko rozdrtil uz na prve stranke a dalsie zrovnavanie by nemalo vyznam
      • 10 Reagovat !

        foto Xylo

        Xylo 06.10.  16:22

        « Re: Re: Vyber aut

        Když jsem koukal na zářijové prodeje, tak mě napadlo, že Superb asi bude lepší auto pro použití v ČR, když se jich prodalo 671 a testovaných aut dohromady 30. No a ještě ke všemu VW touží Superby vyrábět v Německu, tak to asi taky bude nějaký druh ocenění ;-)
        • 41 Reagovat !

          foto white-label

          white label 06.10.  16:36

          « Re: Re: Re: Vyber aut

          A potom se někteří diví, že je tu tolik článků o Škodovkách, když se o nich tolik diskutuje i pod články, se kterými nemají nic společného.
  • 91 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 06.10.  08:44

    Jak tak čtu diskusi......

    jednou tu není škodo"F"ka, a už se vám po ní stýská. :-)
  • 11 Reagovat !

    foto Brumbal

    Brumbal 06.10.  08:59

    Dojezdove pneu a komfort 7er

    Ze hur tlumi nerovnosti eSko jak 7er asi nikdo necekal, tahle disciplina byla vzdy vysadou eSka. Mozna na to ma vliv dlouhodoba zkusenost BMW s pneumatikamy runflat ktere ma Mercedes nove jeste poradne neproverene.
    • 30 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 06.10.  14:34

      « Re: Dojezdove pneu a komfort 7er

      Mercedes má RF v nabídce už dlouho. Nevím, kdy s tím přišli, ale byly tam. Jen byly volitelné (podobně, jako sis mohl vybrat, jestli chceš z továrny obuté zimní, nebo letní).
  • 22 Reagovat !

    foto Korendir

    Korendir 06.10.  10:02

    Otázka to nebo to

    Z mého poledu je budoucí zákazník již rozhodnut, zda BMW nebo MB. A při další obměně sáhne po druhém, protože ho chce taky vyzkoušet, nebo ne a zůstane.
    Nicméně kamarád má 730d xDrive v Longu (G11), s Business Class paketem a mnoho dalšího.
    Líbí se mi na tom všechny ty možné "serepetičky" a "hračičky". Toto mají němci fakt vymakaný. Navíc, tady ta nafta z testu (ač ji nemusím) má dost výkonu, aby s tím autem pohnula.
    Pro mě ale ten test nemá vítěze.
    • 04 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 06.10.  10:19

      « Re: Otázka to nebo to

      Nechápu lidi, kteří si koupí auto z luxusní třídy a řídí si jej sami. Když chci řídit, koupím 5er/Ečko/A6 ještě A7 beru. Ta auta už nedávají skoro nic navíc, jen ten pocit, že jezdím v tom nej (když pomineme RR a Bentley). Právě tato auta mi dávají smysl skoro jen v tom "longu" kde je to pravé pohodlí. Jestli onen kamarád se nechá vozit, dává mi to smysl - tedy Long a základní nafta, jakožto pasažér bych brutální zrychlení jaksi nevyhledával. ;-)
      • 70 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 06.10.  10:41

        « Re: Re: Otázka to nebo to

        Sám si si na to odpovedal: "Ta auta už nedávají skoro nic navíc, jen ten pocit, že jezdím v tom nej". Presne o tom to je, nie o reálnej potrebe, ale o image a prestíži, to, že mám to naj. Mám kolegu, ktorý jazdí denne do práce v rámci mesta, t.j. mestskými rýchlosťami a max. 5 km, počas ktorých sa mu auto ani poriadne nezahreje. Jazdí sám. Napriek tomu má S-Klasse. Prečo? Image, ukázať klientom, obchodným partnerom i okoliu, že na to mám, teda nepriamo že som dobrý v tom, čo robím a zarobím si tým na takéto auto. E-Klasse by splnila rovnakú úlohu s úplným prehľadom, ale vyššiu strednú má hocikto, kdežto lux trieda už je výnimočná, je to najvyššia liga. Je to trocha imidžizmus a snobizmus, ale ľudia to chcú a práve na tú strunu hrajú prémiové automobilky.
        • 06 Reagovat !

          foto Dzakobo

          Dzakobo 06.10.  10:53

          « Re: Re: Re: Otázka to nebo to

          V tomhle případu uplatňuju pořekadlo o opici a banánech, kdo nemá na řidiče, tak je to buď komik (sám vypadá jen jako řidič hákující za dvacku >:D ) anebo snob (čti blb). >:D Když už chci řídit, tak si koupím přece kupé, taková 6er je úplně ideální. A že by to auto o víkend sloužilo jako rodinné, to moc často určitě nenastává, protože manželka stejně jezdí třeba v Range Roveru, že jo.
          • 30 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 06.10.  12:00

            « Re: Re: Re: Re: Otázka to nebo to

            Doba šoférskych limuzín je preč a predstava, že bohatý majiteľ lux sedanu má vlastného šoféra je len mýtus. Mám dvoch kolegov s S-Klasse a obaja šoférujú sami. Tvrdiť preto, že nemajú na to auto, je hlúposť.
            • 20 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 06.10.  15:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Otázka to nebo to

              Většina si bude řídit sama. Platí to i pro Rolls Royce. To je něco, co Daimler podcenil, když oživoval Maybach. Znám však lidi, kteří jezdí s řidičem. A to i s S-Klasse a 7er. Je to otázka preferencí. A také banánů. Řidič přeci jen něco stojí. Asi jako jestli máš hospodyni, nebo jestli to necháváš na manželce/ přítelkyni. Případně k tobě chodí jen občas někdo uklidit.
          • 00 Reagovat !

            foto Korendir

            Korendir 06.10.  12:27

            « Re: Re: Re: Re: Otázka to nebo to

            Řidiče má
            • 01 Reagovat !

              foto Mig-35

              Mig_35 06.10.  16:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Otázka to nebo to

              řidiče nemá, nekecej.
              Mít řidiče je nevídaný luxus, když budeš sedět v kanclu, tak bude mít náhradní volno? nevytížíš ho, vyjde tě minimálně na 20-30 měsíčně a to je nonsens i pro bohatýho. Ráno zase, když jede manželka s dětma do školy a ty do kanclu, potřeboval bys řidiče dva... Do Rollsu už řidiče budiž, ale tohle je skoro "konfekce", obzvlášť, když pětka a sedmička měly společnou platformu, nevím, jak je to teď...
              • 10 Reagovat !

                foto Korendir

                Korendir 07.10.  09:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otázka to nebo to

                Promiň, ale řidiče fakt ma. Musí, nemá na vybranou. Protože bohužel nemá momentálně přes rok papíry.
                A moc si to pochvaluje. Občas by si zajezdil, ale nedá na to dopustit, nechat se vozit.
            • 01 Reagovat !

              foto Mig-35

              Mig_35 06.10.  18:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: Otázka to nebo to

              A jestli má řidiče a k tomu 730d tak potěškoště....
      • 00 Reagovat !

        foto HitmanPB

        HitmanPB 06.10.  10:53

        « Re: Re: Otázka to nebo to

        Skús sa niekedy previezť najskôr 5er a potom 7er. Potom pochopíš, prečo si ľudia kúpia 7er a ešte ju aj radi sami šoférujú - oproti 5er je to niekde inde ;-)
        ... samozrejme RR je liga sama pre seba :-!
      • 10 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 06.10.  14:11

        « Re: Re: Otázka to nebo to

        mne servisák v BMW spomínal že 7er si ľudia kupujú v longu hlavne kvôli pohodliu aj keď to auto šoférujú sami. Vraj to je lepšie ako "krátka" verzia.
        • 30 Reagovat !

          foto Atila-

          Atila_ 07.10.  22:44

          « Re: Re: Re: Otázka to nebo to

          Tak proc nekoupit lepsi auto za vicemene stejne penize. Long verze ma povetsinou o neco lepsi jizdni vlastnosti v rezimu v jakem jsou tahle auta provozovana a spouste lidi se libi vice nez kratsi verze. Obe verze kupujici treba u BMW pak dostanou za velmi srovnatelne penize, protoze o co je L- drazsi o to ma lepsi vybavu. Zhusta je to pak tak, ze kdyz si dorovnate vybavu kratke verze na to co ma dlouha, tak vysledkem je cena jen zanedbatelne ruzna.
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 06.10.  14:56

        « Re: Re: Otázka to nebo to

        Ač tenhle přístup celkem vyznávám (vyšší střední by měla být o větším zaměření na řidiče s nejnovější technikou), tak u Audi jsem preferoval A8. To se mi ani z těch tří nelíbila nejvíc, v tom vedla A7. Dělal to hlavně interiér. U Mercedesu jsem v minulé generaci také preferoval S před E, už jen kvůli vzhledu. Pochopitelně bylo ve hře CLS. A pokud měl člověk peníze na S, tak bylo hlavně ve hře CL, případně SL. Audi žádné větší kupé nemá, tam musí člověk leda k Bentley.

        Jinak rozdíl mezi nimi není zanedbatelný a prodloužené verze jsou obzvláště zajímavé, když vzadu někdo jezdí. Stačí odrostlejší děti, obzvláště s vyššími rodiči. Prémie vzadu nemá místa na rozdávání.
      • 00 Reagovat !

        foto Redmex

        Redmex 06.10.  15:04

        « Re: Re: Otázka to nebo to

        U BMW je ta volba viac menej jednoducha - chces to naj a mas na to. Casto je vybava, ktoru proste nedostanes ani v 5 v danej generiacii - napr. laserove svetlomety prisli po i8 najprv do 7.

        U mercedesu je to zlozitejsie, je tu S Coupe (CL / CLS), to by bola moja volba. Len predsa ma o dost viac stylu ako S a zadne sedacku zrejme nebudu priorita majitela kratkeho S-ka. U BMW co to naznaci aj prichod radu 8. Tam je istota, ze si ich nikto nezaradi medzi bazarovych kovbojov na olietanej 7 >:-[]
      • 11 Reagovat !

        foto Ondore

        Ondore 07.10.  10:55

        « Re: Re: Otázka to nebo to

        Tiež mám otázky:
        - Od akej cenovky si musím najímať šoféra? Alebo to platí len pre určité autá? Pretože by som si fakt pripadal blbo, keby som sa musel tlačiť na zadných sedadlách RR Dawn (t.j. auto za 300k+)
        - Ak idem do divadla, môžem použiť Range Rover Autobiography, alebo musím voliť limuzínu? A čo cesta do obchodu?
        - Kto si, že určuješ, čo si má zákazník kúpiť a ako to má užívať?
      • 31 Reagovat !

        foto Atila-

        Atila_ 07.10.  22:48

        « Re: Re: Otázka to nebo to

        Ja to docela chapu. Jednak je tam zminovany vysi status, protoze luxusni trida je neco vyjimecneho zatimco i kdyz si kompletne naladujete petku na ty skoro tri miliony co stoji v max motoracich a vybave, tak je to stale jenom petka, kterych jsou vsude spousty a neni prilis odlisitelna od 520d v zakladu, kterou nafasoval nejaky cestacek, protoze byl zrovna hodny. No a jednak ten rozdil v komfortu muze byt docela velky. U BMW to neni az tak o moc, protoze petka je nadprumerne komfortni a sedmicka spise podprumerne, ale u Mercedesu je rozdil mezi posezem v E-klasse, ktera ma sice slusne, ale celkem standardni sedacky a sezenim v S-klasse, ktera ma neuveritelna, az by jeden rekl regeneracni, kresla opravdu extremni. Z hlediska komfortu maji k sobe u Mercu blize Ccko s Ecku nez Ecko k Sku. Ty penize navic pak jsou pro spoustu lidi dobrou investici.
        • 20 Reagovat !

          foto tedwine

          tedwine 08.10.  00:27

          « Re: Re: Re: Otázka to nebo to

          Jo.. presne tak... posed, sedacky... a ticho... :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 06.10.  12:58

      « Re: Otázka to nebo to

      ....nafta z testu. Zajímavá čísla, kdysi byla výsadou benzínů.......... :-!
  • 11 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 06.10.  10:09

    Závěr měl znít

    Na body opravdu vyhrála sedma, ale jen o 0,03 bodu!! A teď je otázka, zda se ten milion Kč navrch za BMW opravdu vyplatí. Beru, že v tom milionu je cena za prodlouženou karoserii, nebo nesmyslný příplatek za laserová světla a třeba by se ještě něco ke snížení ceny našlo, ale...

    Je to o tom, kdo je kolik ochoten zaplatit, o předpokládaných trasách a preferenci dané značky. Pokud bych měl často jezdit po D1 a ten milion navrch byl ochoten dát, tak tedy 7er. Ale jinak? Sko je pro mě synonymem luxusní limuzíny a při cestách po kvalitních dálnicích bych si radši užil ty lávové kameny a onen milion ušetřil.
  • 40 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 06.10.  10:15

    jj

    Zakaznici MB nebo Bmw si do zeli prilis nelezou a kazdy vetsinou kupuje svoje. Ze nova sedmicka dobre pruzi, kdezto na w222 mame prevzaty podvozek z w221, to je znama vec. I ty kinematicke charakteristiky naprav nejsou tak ciste, jak by mohly byt. Nektere prednosti od MB nezanely, ale v podstate se da s testem souhlasit. Pozor na podminky 30 lete protikorozivni zaruky, vsechny Mercedesy ji nemaji.
  • 53 Reagovat !

    foto Odokar

    Odokar 06.10.  10:36

    A vítězí BMW...

    protože se autorovi více líbí (v hodnocení rozdíl 0,6 bodu, výsledný rozdíl mezi auty 0,03 bodu). To je šaškárna. Hodnocení designu vynechte. Umělecký dojem si udělá každý sám. Jako auto je embéčko o parník lepší :-)
    Ostatně jako vždy :-)
    • 61 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 06.10.  10:45

      « Re: A vítězí BMW...

      "Jako auto je embéčko o parník lepší." No asi si nečítal test, pretože BMW je nielenže výkonnejšie a dynamickejšie, ale hlavne poráža Mercedes na jeho vlastnom piesočku: v oblasti komfortu. A to je v tejto triede asi základ.
      • 13 Reagovat !

        foto Odokar

        Odokar 06.10.  10:49

        « Re: Re: A vítězí BMW...

        Pokud je rozdíl 0,03 bodu hodnocen o fous, pak při vynechání neobjektivní kategorie designu je ten rozdíl o 'parník' pro MB. To že BMW o ždibíček lépe řadí vyrovnává MB tichem na palubě, rozdíly v odpružení jsou jen v jistotě v zatáčkách a v pohupování u MB, opět subjektivní hodnocení redaktora, MB je přesně takové jaké má být, pohupování k tomu patří. A navíc za cenu podstatně nižší :-)
        • 41 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 06.10.  10:57

          « Re: Re: Re: A vítězí BMW...

          Meleš o subjektivitě testera, sám nic než subjektivní názor nemáš. :-!
          • 22 Reagovat !

            foto Odokar

            Odokar 06.10.  11:01

            « Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

            Vítězství v testu díky designu na auto.cz je prostě trapnost. To mi nikdo nevymluví. Kdyby to byl Cosmopolitan nebo podobný plátek pro dámy tak to pochopím, tohle ale ne.
            • 40 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 06.10.  11:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

              Díky designu? M-B dostal na frak v komfortu i ovladatelnosti :-!
              • 24 Reagovat !

                foto Odokar

                Odokar 06.10.  11:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                Prosim tebe přečti si to pořádně, ty rozdíly jsou tam minimální a ještě lepší u BMW jen v případě, že preferuješ sportovnější vlastnosti. Součástí komfortu je i ticho a tam je MB lepší.
                • 33 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 06.10.  14:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                  Součástí komfortu je i tlumení nerovností, a tam je BMW lepší... Výborná debata. >:D
                  Kolik ti je, Odokare, deset?
                  • 12 Reagovat !

                    foto Odokar

                    Odokar 06.10.  14:59

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                    Zkus něco lepšího než jen urážky. :no:

                    Když škrtneš design a necháš i to hodnocení komfortu, je MB o 0,57 bodu lepší. To je o čem tu píšu.
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 06.10.  15:44

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                      To je to čem jsem psal, výrazný rozdíl konfigurací naopak nikomu moc nevadí, "hádat se" tu pak o půl bodu je (mírně řečeno) směšné.
                    • 20 Reagovat !

                      foto webpaja

                      webpaja 06.10.  17:29

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                      A škrtnout papírovou spotřebu apod nechceš? Je to trochu trapný boj o oblíbenou značku :-!

                      Obecně komfortnější auto s lepším motorem a jízdními vlastnostmi by mělo být horší? Asi jen ve světě nesoudných fandů. ;-)
                    • 02 Reagovat !

                      foto Ondore

                      Ondore 07.10.  11:13

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                      Odokare nemyslím, že by Ťa Dinar urážal, otázka na vek, prípadne skúsenosti s danými autami je na webe (zvlášť na tomto) viac ako opodstatnená. Test bol spracovaný hodne slušne a ak máš vecné pripomienky, tak ich sem napíš + pridaj vlastné skúsenosti s danými autami.

                      PS: Milujem ten nový MB motor, je najlepší! Komfort podvozka MB je výborný, ale aj tak má BMW navrch nielen v komforte, ale aj ovládateľnosti.
                      PS2: Z týchto dvoch by som tiež bral S-ko :-)
                  • 02 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 06.10.  16:33

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                    S tim věkem si už jak ohraná deska >:D

                    Takže kolik ti je kmete? Padesát? >:-[]
      • 11 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 06.10.  10:53

        « Re: Re: A vítězí BMW...

        Souhlas, jen to chce klapky z očí. ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Brumbal

        Brumbal 06.10.  10:55

        « Re: Re: A vítězí BMW...

        Presne a to ma 7er pred faceliftem (2018) ktery ma uz eSko ua sebou :-)
    • 20 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 06.10.  10:53

      « Re: A vítězí BMW...

      Asi nemáte v prodejně radost, ale je fakt, že BMW je nejen dražší, ale i výkonnější a hlavně komfortnější, při současně lepší jistotě.

      Za mě v daném testu vizuálně BMW prohrává průjmoidní barvou. Ostatní věci jsou bohužel pro M-B lepší.

      A trapnost zmiňovat embéčko v jakémkoliv článku je maximáoní, stačí, že nás tím oblažuje často redakce, ne tak ještě čtenáři.
      • 10 Reagovat !

        foto Dixik2

        Dixik2 06.10.  10:58

        « Re: A vítězí BMW...

        Po 2 letech už facelift ?

        Mělo být na Brumbala.
        • 10 Reagovat !

          foto Brumbal

          Brumbal 06.10.  12:19

          « Re: Re: A vítězí BMW...

          Facelift pro 7er vypada ze bude driv (2018) s 3er (G30): [odkaz] Tim sem chtel rict ze nyni faceliftovane eSko melo moznost dohnat komfortem 7er coz se nestalo a navic 7er LCI (G11) je za dvermi.
      • 26 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 06.10.  11:01

        « Re: A vítězí BMW...

        Já hlavně nechápu pochvaly směrem k redakci za tento test, nesedí proti sobě motorizace, jedno auto v longu s motorem papírově o patro výš, pak se diví, že je o mega dražší. Proti 400d 4M měla stát 740xd, pokud redakce není schopna sehnat k testu relevatní auta, ať raději srovnávačky vůbec nedělá.
        • 50 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 06.10.  11:10

          « Re: Re: A vítězí BMW...

          Co dealer dá, to mají. I bych to pochopil.
          • 03 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 06.10.  14:37

            « Re: Re: Re: A vítězí BMW...

            Já ne, protože si hrají na hodnocení objektivními kriterii, přitom motory mají výrazně různé výkony, srovnávají jízdní vlastnosti longu proti standardu, to nelze nazvat objektivním srovnáváním, když existují verze, které mají k sobě podstatně blíže, to pak ta jejich hra na "půlbody" rozdílu vyznívá hrubě komicky. Nemyslím, že sehnat 740d do testu je problém. ;-)
            • 03 Reagovat !

              foto Ondore

              Ondore 07.10.  11:26

              « Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

              Toto hodnotenie je komédia už odveky, redakcia v každom teste dokáže poľahky priradiť body tak, aby vyhral väčší zadávateľ reklamy. A že to robí, o tom niet pochýb.

              Porovnať autá long vs bežné, motor o triedu vyššie, to má fakt od ideálu ďaleko. Na druhú stranu testy po ktorých voláš dokáže spraviť len pár zvučných redakcií na svete a auto.cz, dokonca ani blesk.cz tam nepatria ;-) Tiež mi v tomto teste chýbajú ďalšie limuzíny, nie je ich tak veľa a mohol by z toho byť super test, ale je mi jasné, že v našich podmienkach je to takmer nemožné.

              Možno by pomohlo mať lokalizovanú verziu niektorej z tých vybraných redakcií a mať na testoch prítomného nášho redaktora, ktorý by následne komunikoval o teste v diskusii.
              • 10 Reagovat !

                foto Floyd

                Floyd 07.10.  13:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                :yes: :yes: :yes:

                No ono to ale tak jednoduché nebude: auto má svoji hodnotu a redakce by ho stejně nechtěla a ani nemohla svěřit do ruky neznámému diskutérovi.
                • 20 Reagovat !

                  foto Ondore

                  Ondore 07.10.  18:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                  To je hlboké nedorozumenie, nemyslel som "nášho redaktora" ako človeka vybraného z diskutujúcich, ale tak, že napr. redakcia Edmunds (doplň ľubovoľnú inú) by mala v tíme CZ/SK redaktora, ktorý by sa staral o CZ/SK mutáciu a samozrejme zúčastňoval na testoch. No a zapájal sa do diskusií.
          • 01 Reagovat !

            foto white-label

            white label 06.10.  15:49

            « Re: Re: Re: A vítězí BMW...

            To samozřejmě může pochopit každý, ona se dá srovnat leccos, ale nemůžu pak logicky všechno (jednotlivě) přímo srovnávat v "absolutní" rovině (viz body/půlbody).
        • 31 Reagovat !

          foto Atila-

          Atila_ 07.10.  22:41

          « Re: Re: A vítězí BMW...

          Naopak motorace proti sobe sedi. Zadani testu je jednoduche: porovnani nejsilnejsich dieselu v nabidce. To ze Mercedes zadny silnejsi diesel nema neni problem redakce, to je problem Mercedesu. Proc by mel byt BMW testovan se slabsim dieselem v nabidce jen proto, ze konkurence umi jenom slabsi motory? Takhle ten test naopak ukazuje prevahu BMW v motorech a to je spravne.
      • 02 Reagovat !

        foto white-label

        white label 06.10.  12:40

        « Re: Re: A vítězí BMW...

        Čekal jsem, jestli se někdo k vůli tomu příšernému odstínu hnědé ozve, protože je to přece "jen" barva laku, ale v tomto případě skutečně doslova degraduje design exteriéru.
        Nechápu, jak takový odstín může projít na 7er, to přece není Dacia apod.
        Přitom (tmavě) hnědá se dá udělat krásně, viz třeba hnědá Ristretto na nové Panameře:
        [odkaz]
        [odkaz]
        • 10 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 06.10.  13:18

          « Re: Re: Re: A vítězí BMW...

          Ano, odstín na Porsche je povedený. Já tam vidím taky nějaký odstín fialové. Porsche této barvě říká Mahagonová, což je taková mixture červené a hnědé. Dost oblíbená barva na vlasy... ;-)
          • 02 Reagovat !

            foto white-label

            white label 06.10.  13:25

            « Re: Re: Re: A vítězí BMW...

            Nesmyls, ta mahagonová (jde do vínově červené), to je jiný (starší) odstín, tohle je nový odstín hnědé - Ristretto!
            Tady máš pro srovnání Mahagon:
            [odkaz]
            • 10 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 06.10.  13:37

              « Re: Re: Re: A vítězí BMW...

              Jo, máš pravdu, ale ta mahagonová se mě líbí víc... ;-) Ta hnědá se má trochu k světu jen když je pečlivě naleštěná kastla a ještě musí být na sluníčku... ;-) Ta mahagonová, díky červeni, je veselejší...
              • 02 Reagovat !

                foto white-label

                white label 06.10.  13:45

                « Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                Já to mám přesně naopak, podle mě je to nové Ristretto mnohem povedenější odstín, než Mahagon.
                • 10 Reagovat !

                  foto pradeda7

                  praděda7 06.10.  15:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                  No, ať se to vezme jak se to vezme, oba odstíny patří mezi ty "okrajové" a jen velmi malé % zákazníků by s nimi dokázalo žít.
                  • 01 Reagovat !

                    foto white-label

                    white label 06.10.  16:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                    Není to bílá..., ale nemyslím si, že by třeba s tím Ristrettem měla drtivá většina zákazníků nějaký zásadní problém, podobné odstíny (Java Braun, Lava Grau, Havana Black) jsou např. u Audi docela dost oblíbené.
                    [odkaz]

                    • 10 Reagovat !

                      foto pradeda7

                      praděda7 06.10.  17:04

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vítězí BMW...

                      No u nás jezdí mraky Audin, protože je tu velký Audi dealership. Musím se začít po nich víc dívat a podám zprávu za nějaký čas.... ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto kosmonaut

      kosmonaut 06.10.  11:49

      « Re: A vítězí BMW...

      Ale no tak... Mercedes zas dostal o bod víc v udávané spotřebě, což je za mě větší šaškárna než hodnocení designu.
  • 22 Reagovat !

    foto Letity

    Letity 06.10.  11:05

    Zdravím. Doporučuji test převodovek po ujetí cca 40 tis. km. Zatímco u Mercedesu (7 stupňový automat) funguje bez problémů, u BMW (8 stupňový automat) se chová nepřátelsky. Škube a její reakce se zhoršily. Moho porovnat, jezdím s oběma vozy s těmito převo

    :no:
    • 30 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 06.10.  11:09

      « Re: Zdravím. Doporučuji test převodovek po ujetí cca 40 tis. km. Zatímco u Mercedesu (7 stupňový automat) funguje bez problémů, u BMW (8 stupňový automat) se chová nepřátelsky. Škube a její reakce se zhoršily. Moho porovnat, jezdím s oběma vozy s těmito p

      Mám na kombinaci BMW R6 se ZF odjeto teď 65tkm, nic jsem nepozoroval. Navíc sem taháš 7G-Tronic, který v S už není.
      • 20 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 06.10.  11:54

        « Re: Re: Zdravím. Doporučuji test převodovek po ujetí cca 40 tis. km. Zatímco u Mercedesu (7 stupňový automat) funguje bez problémů, u BMW (8 stupňový automat) se chová nepřátelsky. Škube a její reakce se zhoršily. Moho porovnat, jezdím s oběma vozy s těmi

        Presne, nové Mercedesy vyšších tried/motorizácií už nejakú dobu majú 9-stupňový automat. Takže argumentovať 7G tronicom je mimo. Btw. ani z hľadiska vlastností tá 9G tronic nemá na ZF8, na tom sa zhodujú asi všetci, nehovoriac o starej 7G.
        • 03 Reagovat !

          foto Londonbridge

          Londonbridge 06.10.  12:13

          « Re: Re: Re: Zdravím. Doporučuji test převodovek po ujetí cca 40 tis. km. Zatímco u Mercedesu (7 stupňový automat) funguje bez problémů, u BMW (8 stupňový automat) se chová nepřátelsky. Škube a její reakce se zhoršily. Moho porovnat, jezdím s oběma vozy s

          [odkaz]

          Zalezi v ktorych testoch . Ak brnknete na google napr v USA a UK S class poraza 7 er zase v Cechach a Nemecku to moze by inak a v Cine tiez... Mozno treba pozriet celosvetove predaje tam by mohol byt ukazovatel ktore auto je oblubenejsie v tejto triede...
          • 12 Reagovat !

            foto KANKUNEN

            KANKUNEN 06.10.  12:52

            « Re: Re: Re: Re: Zdravím. Doporučuji test převodovek po ujetí cca 40 tis. km. Zatímco u Mercedesu (7 stupňový automat) funguje bez problémů, u BMW (8 stupňový automat) se chová nepřátelsky. Škube a její reakce se zhoršily. Moho porovnat, jezdím s oběma voz

            Naše média nechávají vyhrávat BMW a to i v případech, kdy z textu vyplývá, že je na tom Mercedes líp.
        • 01 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 06.10.  12:45

          « Re: Re: Re: Zdravím. Doporučuji test převodovek po ujetí cca 40 tis. km. Zatímco u Mercedesu (7 stupňový automat) funguje bez problémů, u BMW (8 stupňový automat) se chová nepřátelsky. Škube a její reakce se zhoršily. Moho porovnat, jezdím s oběma vozy s

          Mám čerstvou zkušenost s 9G a je někdy poznat běžné přeřazení cuknutím (možná se to časem naučí), ale ZF nic takového nedělá a neprémiový automat od Mazdy taky ne, tomu chybí jen dva stupně, aby nebyly přeskoky tak velké.
          • 11 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 06.10.  13:28

            « Re: Re: Re: Re: Zdravím. Doporučuji test převodovek po ujetí cca 40 tis. km. Zatímco u Mercedesu (7 stupňový automat) funguje bez problémů, u BMW (8 stupňový automat) se chová nepřátelsky. Škube a její reakce se zhoršily. Moho porovnat, jezdím s oběma voz

            My máme v Yarisku CVT a o žádném škubání nemůže být ani řeč... ;-) Kvílý, to jo. Ale preferuju kvílení před škubáním.... :-! Zatím ale nesnáší vyšší krouťák...až se s ním naučí porovnat, uvidíme je i v silnějších vozech. :-!
            • 10 Reagovat !

              foto KANKUNEN

              KANKUNEN 06.10.  13:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím. Doporučuji test převodovek po ujetí cca 40 tis. km. Zatímco u Mercedesu (7 stupňový automat) funguje bez problémů, u BMW (8 stupňový automat) se chová nepřátelsky. Škube a její reakce se zhoršily. Moho porovnat, jezdím s oběma

              Pozor, nebavím se o nějakém škubání, jde o minimální cuknutí.
          • 02 Reagovat !

            foto Londonbridge

            Londonbridge 06.10.  13:34

            « Re: Re: Re: Re: Zdravím. Doporučuji test převodovek po ujetí cca 40 tis. km. Zatímco u Mercedesu (7 stupňový automat) funguje bez problémů, u BMW (8 stupňový automat) se chová nepřátelsky. Škube a její reakce se zhoršily. Moho porovnat, jezdím s oběma voz

            Neviem porovnat. Bol som len na test drive noveho E 350 d. s 9G a oproti mojej starej 7G je to obrovsky progres. ja som bol z 9 G nadseny ale nejazdil som s 8 ZF tak neviem porovnat...Pravda pri mojom rocnom najazde cca 7 000 mil tazko zbadam niektore male detaily ktore mi moc aj tak nevadia. Toto zrovnanie podla mna nema vitaza ani porazeneho je to o tom pre ktore auto je majitel viac nastaveny . ja by som bral S ko a majitel BMW radsej 7 er... Auta tu na CZ neboli v rovnakej vybave ani motorizacii dokonca ani karoserii bavorak bol v long version , bolo to take zrovnavanie na silu len aby sme nieco zrovnali a nejak vyhodnotili... Mercedes je tichsi a menej konfortny to tiez nedava az taky zmysel aby bolo hlucnejsie auto pouzivane vacsinou na dlhych trasach viac komfortne...tento test treba brat s rezervou a hlavne neporovnavat rozne vybavene auta...
      • 11 Reagovat !

        foto andy2210

        andy2210 06.10.  13:48

        « Re: Re: Zdravím. Doporučuji test převodovek po ujetí cca 40 tis. km. Zatímco u Mercedesu (7 stupňový automat) funguje bez problémů, u BMW (8 stupňový automat) se chová nepřátelsky. Škube a její reakce se zhoršily. Moho porovnat, jezdím s oběma vozy s těmi

        Hele ja na 9g po ujeti 45 tis km taky nejake lehke zhorseni vidim, dokonce uz obcas necha motor chvili podtocit az se zacne klepat. Uz je holt cas na novy kus.
  • 12 Reagovat !

    foto Mig-35

    Mig_35 06.10.  16:44

    S-class

    eSkláda pro image, i kdyby brambora jezdila stokrát líp, tenhle sport má svýho šampióna v těžké váze...
    • 31 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 06.10.  18:16

      « Re: S-class

      To říkají v Brně všichni cikáni taky! >:-[] ;-)
      • 11 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 06.10.  18:33

        « Re: Re: S-class

        A taky říkají "na svatýho Dyndy" anebo "až předstihne sedmička eSklasse v prodejích":)
        • 10 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 06.10.  18:39

          « Re: Re: Re: S-class

          Tak u nás vede sedmička v pohodě, v Evropě je to slabší.
          • 20 Reagovat !

            foto Mig-35

            Mig_35 06.10.  18:44

            « Re: Re: Re: Re: S-class

            A pak je tady ještě svět:)
            • 10 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 06.10.  18:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: S-class

              K tomu neznám čísla. Tam je to hodně drtivý?
              • 01 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 06.10.  18:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: S-class

                Nedíval jsem se. Ale je to už hodně dlouho neměnné:)
                • 11 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 06.10.  19:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S-class

                  Je to naopak hodně proměnné = Evropa je konzerva mimo ni sou rozdíly výrazně větší

                  USA [odkaz]
              • 10 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 06.10.  19:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: S-class

                Je to stejný jako v Evropě jen ešte větší rozdíly. Evropa roky 2014-16

                S-Klasse 17 638 + 16 583 + 14 967

                7er 5 307 + 5 985 + 13 320

                A8 6 556 + 6 717 + 5 372

    • 10 Reagovat !

      foto Brumbal

      Brumbal 06.10.  18:20

      « Re: S-class

      Unifikace designu eSka moc neprospiva kdyz vypada stejne jak E nebo mensi C. Tam ta prestiz eSka trochu ztraci na celkem originalni design 7er. Navic k velkemu sedanu vic sedi siroke zadni svetla, ne male trojuhelniky na obezni zadi eSka ale je to kazdeho vec jaky ma vkus.
  • 31 Reagovat !

    foto Letity

    Letity 07.10.  02:26

    Aut. převodovky

    Zajímalo by mne, který z reagujících najel s uvedenými převodovkami alespoň několik tisíc km. MB 9G nehodnotím, najel jsem s ní jen několik set km. Brzy bude v garáži a pak ohodnotím.
    Přehled aut. převodovek po ujetí desítek tis. km a jejich charakteristika:
    MB 215 kW 7G-klidný aristokrat, BMW 190 kW ZF8-nervozní ratlík, Kia 147 kW spolehlivý pracant, Toyota RAV4 110 kW CVT-zpívající samuraj, Hyundai 115 kW 5A-váhavý střelec, Toyota 66 kW 5A robot-svižný spolehlivý, Renault 5A robot-ležérní Francouz, zařadím, nebo až jindy, Fiat CVT-mám svou hlavu a neruš. Trabant Hycomat-jednou ano, jindy ne, zkus znovu.

    Manuální převodovky: Wartburg 353 s volnoběžkou-poloautomat, lze řadit po rozjezdu bez spojky, ale gumové řazení, Trabant 601-snaž se a zařaď, napřed promaž, Škoda Superb 96 kW-přesný a precizní, Opel Vectra 100 kW- totéž co Superb, Dacia 1300-snad vydrží dojet do garáže. Škoda Spartak-kdo neumí meziplyn, nezařadí, Tatra 57-ještě náročnější, celá bez synchronů.
    • 11 Reagovat !

      foto Londonbridge

      Londonbridge 07.10.  13:27

      « Re: Aut. převodovky

      Mam najeto 15 000 km na 7 G ale len 190 Kw verzia v E 350 dieslu. Suhlasim je to taky kludny az nudny 7G v E mode vahavo radi / pomalsia/ v S mode to ozije ale nebavy ma jazdit v S mode stvrdne to cele.... 9G som bol zatial len test drive je super...
  • 12 Reagovat !

    foto jimmbo205

    jimmbo205 07.10.  07:04

    Odhlučnění

    Pokud někdo má zájem o ticho v autě, nekoupi si chrochtak... a spotřeba u auta za 4.5M opravdu není argument...
    • 31 Reagovat !

      foto tedwine

      tedwine 07.10.  11:26

      « Re: Odhlučnění

      Bejvavalo hochu... hlucnost benzin vs diesel v interiery je rozdiel do 1db (bavime sa vyhradne o S klasse) - teprvu tu zlyhava argument. Samozrejme nikto nepopiera ze benzin znie podstatne lepsie a nahoru taha jak blazon (porovnavam 400d a 560) Zase pri beznej kludnej jazde v nizzsich otackach (co je vlastne rezim typicky pree Sklasee) ma pocitovo vecsiu urgenciu 400d. Zhrnutie - rozdiel v hlucnosti v interiery je zanedbatelny, pokial sa bavime co je idealna motorizacia tak samozrejme 560 - image, zvuk vonku, o nieco hladsi chod a spotreba akceptovatelna - co nie je uplne jedno a to nemyslim financne hladisko - skor potreba prilis casteho tankovania moze byt a pre mna aj je relativne obtazujuca.
      • 13 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 07.10.  13:19

        « Re: Re: Odhlučnění

        Když vedle tebe bude někdo mlátit klackem do plechu anebo bude hrát Bachova fuga v g-moll, těžko se budeš vymlouvat na to, že to mlácení klackem bylo o decibel slaběji a proto v tom není rozdíl:)
        • 12 Reagovat !

          foto Londonbridge

          Londonbridge 07.10.  13:39

          « Re: Re: Re: Odhlučnění

          Decibel nepoznas ani dva pokial nie si z rodiny Schuberta alebo Beethovena...80 % ludi nerozozna ani kvalitnejsiu audio v aute je im jedno ci tam je 1500 w alebo 500 w vatsinou to maju este spatne nastavene a dunia tam len basy do hlavy...Ak nam v skole napr. nadaval ucitel hudobnej ze nemame dobry hudobny sluch / napr, na mojom chrbte zlomil svoj huslovy slacik take nervy chytil prasiak jeden / tak pre nas s obycajnym velmi priemernym sluchom sa neoplati investovat do specialnych audio systemov pozname tak malo a zaplatime tak vela ze tie priemerne usi co nosime na hlave si to nezasluzia....Ak si myslite ze ano sadnite si trebarz dnes za klavir zavolajte par hostov a zahrajte im nieco pekne trebarz do toho udierajte silnejsie o 2 db viac trebarz preskocte nej notu ....a oni poznaju velke kulove...
          • 20 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 07.10.  15:03

            « Re: Re: Re: Odhlučnění

            [odkaz]

            Mimochodem Beethoven byl v době kdy psal svý nejznámější díla hluchej = jak poleno >:-[]
            • 10 Reagovat !

              foto Londonbridge

              Londonbridge 07.10.  17:50

              « Re: Re: Re: Re: Odhlučnění

              Mne tych 40db staci.... na klavir by si ma nechcel pocut hrat to potom je lepsi pocuvat 20 rocny vychroktany diesel... >:D
        • 20 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 07.10.  14:42

          « Re: Re: Re: Odhlučnění

          Když to vezmu tak, že tyhle dvě auta jsou určena nejčastěji pro rychlé dálniční cestování, tak je to tvoje přirovnání pitomost. Ve většině času o motoru (co se týče zvuku) prostě nevíš. ;-)
          Ale jinak jo - Bacha se od dieselu nedočkáš, to ne.
        • 10 Reagovat !

          foto tedwine

          tedwine 07.10.  23:55

          « Re: Re: Re: Odhlučnění

          vsimol si si v akom kontexe bola moja reakcia? kolega pisal :

          "Pokud někdo má zájem o ticho v autě, nekoupi si chrochtak..."

          ticho je meratelna velicina, to co som povedal sedi. Pokial sa bavime o "tichu" tak rozdiel rozdiel medzi D a B je mizivy bodka.
          PS.
          nikto nepopiera ze benzin znie lepsie, no tvoje prirovnanie mlatenia do plechu a Bacha..
          p 1 c 0 v 1 n @..
          jazdil si s oboma motorizaciami?
  • 10 Reagovat !

    foto Blatouch

    Blatouch 07.10.  17:45

    Konecne to neni opet o VW

    Porovnani zajimave, ja mam osobni zkusenost jen s 730d a to je ovsem velmi prijemne auto.

    ALE - proc jsou porovnavana dve tak rozdilna auta - motory, velikost? Ty rozdily jsou dost zasadni, takze podle mne nelze dost solidne bodovat.
    • 10 Reagovat !

      foto Londonbridge

      Londonbridge 07.10.  17:52

      « Re: Konecne to neni opet o VW

      mas pravdu ale uz sme to tu pisali asi aj traja ... nezohnali rovnake vozy a porovnali na silu to co im zapozicali na test... netreba tento test brat k srdcu.... >:D
      • 12 Reagovat !

        foto Blatouch

        Blatouch 07.10.  18:00

        « Re: Re: Konecne to neni opet o VW

        Ja vim, ze se to tu uz psalo, jen se pridavam. Nesehnali stejne vozy - tak tomu neverim, Kazda znacka by se snazila na srovnavaci test dorovnat srovnatelne - pokud by takovy test / medium brala jako dulezity. Ale nechci prudit - obe auta stoji za to a neni to o VW.
        • 30 Reagovat !

          foto white-label

          white label 07.10.  18:06

          « Re: Re: Re: Konecne to neni opet o VW

          Přesně, pokud by takový srovnávací test v takovém médiu brala jako důležitý, což nikdo normální nebere, včetně zástupců obou prémiových automobilek. Ti mají úplně na háku, který z těch dvou zástupců tady zvítězí o půl bodu apod.
          To se dětinsky řeší pouze ve zdejších diskusích.
          • 20 Reagovat !

            foto Blatouch

            Blatouch 07.10.  19:30

            « Re: Re: Re: Re: Konecne to neni opet o VW

            Diky za vycizelovani nazoru na VW ACZ.
  • 00 Reagovat !

    foto otatomekahoj

    otatomekahoj 10.10.  20:46

    Mercedes

    Přijdemi, když pominu technické srovnání, že Mercedes je prostě peckovější.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Na Jižní spojce upadlo autobusu kolo. Směrem na Smíchov se tvoří kolony

Na Jižní spojce upadlo autobusu kolo. Směrem na…

Úterní ranní dopravní špičku komplikuje na Jižní spojce porucha autobusu, kterému upadlo kolo. Směrem na Prahu 5…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Curry hodil po rozhodčím chránič zubů, musí zaplatit milionovou pokutu

Curry hodil po rozhodčím chránič zubů, musí zaplatit…

Hvězdný americký basketbalista Stephen Curry byl potrestán pokutou 50.000 dolarů (více než milion korun) za to,…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…