>:D to mi připomíná situaci, kdy jsem testoval Audi R8 V10 Plus. Mel jsem to jen na 18 hodin od importera. Pak jsem sedl do M3 a úplně vážně jsem řešil, kde je výkon ;-)
Mozna bysis mel precist ten test komplet cely a ne jen plusy a minusy. On to tam Martin Machala napsal celkem jasne - na to, ze oznaceni je 50d, tak ve srovnani s 30d neni dynamika tak oslniva. Nejde tedy o samotne zrychleni 0-100, ale o celkovou dynamiku, ktera je proto v minusech. Proste si ten test precti cely a snad pochopis.
Cenu neřeš. Zajímavé je spíše to, že technologie použité v sedmičkových bavorácích se většinou do běžné (mainstream) produkce dostávají s desetiletým zpožděním.
Pro mě jsou a byly sedmičky od BMW vždy takovým náhledem do budoucnosti automobilového průmyslu.
V tomto případě se jedná spíš o labutí píseň. Domnívám se, že cesta Audi s elektrickým kompresorem a následnou kombinací s elektromotorem bude udržitelnější po delší časový úsek.
Díval jsem se na srovnávačky s aktuální A8 4,2TDI. Ta má ještě starší motor a BMW je rychlejší, dokáže být běžně úspornější, ale při dynamické jízdě vezme o cca litr víc.
Já srovnával nedávno RRS s 3,0d a 4,4d. Vycházejí mě na podobné peníze a můžu třeba až prapodivně napsat, že mi přišel příjemnější V6 než V8.
Tak tady bych čerpal opravdu jen z tabulek bez osobní zkušenosti. K RR se nedostanu tak lehce, jako k mainstreamu, sedmičkovým BMW jezdím občas vzadu z letiště do hotelů a největší Audi, které jsem řídil, je A6 s dieselovým šestiválem.
Ale ta poznámka, že bys možná raději 6 cylindrů místo 8 je zajímavá.
No, čili ani ne tak jízdní vlastnosti jako spotřeba?
A co to hybridní Volvo? Dopíšeš?
EDIT - páč s T8 hybrid jsem jel, tak bych pak rád porovnal názory
Určitě dopíšu. U V8 mi paradoxně nejvíc vadily aktivní stabilizátory, které upravují chování vozu v zatáčce a mě to strašně vadilo. Další věc jsem zmínil. Líp vyladěný automat s V6 než osmihrnkem a zvuk není trabl ani u šestiválce.
Já věděl, že to bude mít co do činění s hmotností motoru a nutnými úpravami podvozku. A pokud je automat lépe vyladěný, pak není co řešit.
Tak na to Volvo se těším. Dáme pak přátelskej názorovej battle ;-)
K tomu RR: fakt? Mne naopak překvapilo, že ten osmiválec byl spotřebou na úrovni TDV6, kdežto dynamika byla dost jinde. Ale je fakt, že ten TDV8 jsem zkoušel v RRS, kdežto TDV6 v RR. To taky možná hrálo dost velkou roli.
Nebud drzgros pridaj tam este pol rocny plat a nej. odmeny.... Sekni dole rodinny rozpocet nemusis byt najbohatsia mrtvola na hrbitove tam rodina rada usetri na kameni.... >:D
Kdybys za tri mesicni prijmy mohl koupit vybavenejsi oktavku (zde predpokladam ze se bavime o novem aute, ne o nejake olitane herce z bazaru), tak bys tu nepsal takove bludy. Nesnaz se tu machrovat s platem, kor po tom, co tu jinak smolis za nesmysly. ;-)
plat, výplatu, mzdu... nebo jak tomu vy zamestnanci rikate, neberu dyl jak 10 let...
ty 3 mesice vychazej z toho, ze jsem kvartalni platce dph a neminim jit s DPH do minusu, tedy aby mi financak vracel a byl sem podezrelej.
a jestli se v bazazu da koupit olitana herka s odpočtem dph, to ti fakt nereknu
operak je pro me zbytecna slozitost.
pro me je dalekou jednodussi 1x za par let vyplajznout peníze za novy auto, a pak se o nic nestarat. myslim tim ucetne.
tomu teda moc nerozumím... to jako neřešíš odpisy? Nebo jak to myslíš - neřešit účetně?
Operák vyjde administrativně lépe, žádnej financ po tobě skákat nebude, to je blbost.
uplatňuju pausalni naklady, tedy odpisy neresim, mozna bych mel - opravdu nevim, ale ve skutecnosti by mi to nižší dan neprineslo..
vpodstate nakup čehokoliv me danovy zaklad nesnizuje, tedy ani auta ne. a proto pro me ani není zajimavy kupovat nejaky lepsi a drazsi auto každý 3. rok .
jedina vyhoda je, ze auto mam bez dph, tedy v konkretnim pripade cca o 100tis levneji..
ja mam skutecny naklady 20%, ale uplatnuji pausalni vydaje 80%, tedy mam docela dost velky prostor (z každýho 1 mega tržeb mam 800tis zisku, z toho 600tis nedaneny peníze, přitom to zadna levárna není. jen je neprijemnej limit 2mega, ale i s tim se da pracovat)...
operak znamena kazdej mesis resit nejakou splátku, nebo ne? vono pak když tech povinnosti je moc, tak to cloveka utluce..
a neverim, ze me auto na operak prijde vyhodneji, nez když ho zaplatim na drevo
Chlape, bez urážky. Neškodilo by ti navštívit nějakého daňového poradce. To si jako koupíš auto za "keš", tankuješ do něj... ale nic neodepisuješ? Ani náklady na PHM? Nenecháváš si vracet DPH z PHM? A jestli jo, platíš silniční daň?
Hele... to je divný co píšeš.
Operák? Jediná starost s operákem je pravidelný měsíční trvalý příkaz v bance...
jaky naklady na phm, kdyz mam naklady pausalem??
vraceni DPH za phm, ano moh bych, ale ta pakarna kvuli usporeny petistofce mesicne se mi nevyplati, protoze firemne uznatelne projedu jen za cca 2-3tis, tak to proste neresim, navic tim mam prostor na pripadnou buzeraci z financaku...
odepisovani, jak pisu - mozna bych mel, ale opet - mam nauklady pausalem, takze se mi to nikde neprojevi.
silnicni dan? myslis ze sem blazen? to je prvni po cem financak jde.
Tak ti nevim... Hlavne nevim, co myslis tim pausalem. Podle me by si snizil za rok pomerne vyrazne danovy zaklad, platil mensi zalohy na dani z prijmu, zdravotnim i socialnim. Nejak mi to nesedi. Nebo me napada jeste, ze... No, ale to je tvoje vec.
Kazdopadne ti nerozumim.
vydaje muzes uplatňovat skutecny, nebo paušálem (procentem z prijmu).
když uplatnujes paušálem, nemusíš evidovat naklady, protože naklady vygenerujes ja procenta prijmu. napr. u remeslne nebo zemedelske cinnosti uplatniz vydaje jako 80% z prijmu. tedy z kazdyho milionu všech prijmu uplatnis 800tis vydaju a danis jenom 200tis.
samozrejme, když ses platcem DPH a chces uplatnovat odpocet musíš vest i prijmy, ale vydaje paušálem porad muzes uplatňovat. vyhoda je jednodussi ucetnictvi a extra vyhoda pro toho, kdo ma skutecny vydaje nižší nez ty pausalni.
to nevis? ja myslel ze kdys se k tomu vyjadřuješ, tak vis o co jde ..
když trvale DPH odvadim a pak bych chtěl vratku, tak to je pro financak podezrely a jasnym důvodem pro kontrolu.
a protože podle mladka jsme my zivnostnici paraziti a podle babise zlodeji a podvodnici, tak se snazim buzeraci a sikane z financaku co nejvic vyhejbat
co nevim ty trumbero??
co ty vis co a jak ja delam?
nepatris ty k tem reditelum zemekoule, kteří všechno vedi, ale pro ostatní jsou většinou k smichu nebo k placi??
na víkend 740xDL a naprosto ideální kombinace.... tohle beru čistě a pouze jako ukázku motorářů a na druhou stranu nesmysl vynucenej EU. Rozdíl v dynamice i oproti 730 je cenově neopodstatněnej, ale to dejme stranou.... každopádně ať si každej koupí co chce za mě 740xd či v mém případě benzínová verze. Cenu řešit nebudu.... hlavní je si uvědomit, že tohle je okrajová záležitost.... co se týče celosvětovejch prodejů.... v ropácký Evropě jich člověk asi uvidí víc, ale mimo Evropu 30i/d 40i 50i a 60i. Nevím jak je na tom BMW mimo Evropu, ale například u MB S je podíl naftových verzí ani ne 1/4.....
Jo a PS: ten Trpišovskej už je vážně trapný slovní spojení.... tohle nemáte zapotřebí.
Jo a PS2: Jste snad jediná redakce co chválí řízení... mě osobně například přišlo na tuhle třídu dost out... teda rozhodně bych mu nedal 10 z 10.
Neřekl bych, že byl vynucený EU. U BMW věřím, že pro ně V8 není ekonomicky atraktivní. Byl by to jejich jediný vidlicový vznětový motor. A zástavba do vyšší střední by mohla být zajímavá.
Dobrý den,
uznávám, zase taková legrace ten Trpišovský není, ale tak jednou za čas mi snad podobnou trapárničku odpustíte.
Jinak díky za postřehy, 40d jsme ještě neměli možnost otestovat, srovnání by to bylo určitě zajímavé,
Machi
Nová 7dma je opravdu výborná, nečekal jsem, že bude mít lepší tlumení než eSko. Ale kdo by taky čekal, že víc turb může nahradit objem. Již jsem měl pře pár týdny možnost vidět novou Audi A8, která přijde na trh zhruba na podzim 2017. Jako zaměstnanec Audi se tu nechci chvástat a také nemám na zadku vytetované čtyři kruhy, abych nedokázal ocenit konkurenci, nebo i kritizovat Audi. Ale to co přijde v nové A8 bude milník nejenom v luxusním segmentu, ale v celém automobilovém světě vůbec. Hlavně interiér bude úplně jiná dimenze automobilů. Navíc bude v nabídce onen 4,0 TDI, na což jak vidím nebude mít zatím MB a BMW odpověď..
Hlavne at A 8 neni takova krabice, jako Q7. To se audinarum moc nepovedla. Interier se mi naopak libi a samozrejme technika to je spicka. Sam ¨jsem audinar-)
tradičné novinárske reči o výrobcom deklarovanej spotrebe
BMW nikomu nesľubuje, že tento model bude priemerne jazdiť za 5,9 l/100 km. BMW len uvádza, že podľa NEDC normy model spotrebuje 5,9l/100km. A to je veľký rozdiel. Neviem prečo novinári toto vždy takto krčmovo píšu, keď veľmi dobre rozumejú, o čom to je. Krčmové reči treba nechať v krčme, na odborných stránkach by nebolo zlé písať vecne. Novinári by mali šíriť osvetu. Alebo čakajú, že osveta sa bude šíriť z krčiem? ;-)
Re: tradičné novinárske reči o výrobcom deklarovanej spotreb
Tak to nahodou uplne chapu - koho zajima, ze je uvadena spotreba podle nejakeho NEDC nebo cehokoliv?! Automobilky "to" uvadeji (zcela zamerne) jako prumernou spotrebu a neni povinnosti zakazniku (v principu) patrat podle jake metodiky a co tato metodika zahrnuje. Logicky ocekavaji podobnou spotrebu.
To, co pises, je nerealne - autum mozna rozumis a jsi schopen se zorientovat, ale jinak je to z urciteho uhlu klamani spotrebitele (z urciteho uhlu samozrejme zcela ok). Kdyz si koupis treba technologii do baraku, ktera ti ma neco setrit a nesetri, co udelas pak? V jistem provozu podle normy setri 30%, ale ty prodelavas gate, protoze se nechovas podle "normy". Budes nadavat na sebe jak jses blbej zakaznik nebo na vyrobce / prodejce za to, ze ti nerekli vsechno?
Samozrejme zakaznik by se mel teorteicky dokonale seznamit s produktem, v dnesni prehlcene dobe to ale nelze.
Re: tradičné novinárske reči o výrobcom deklarovanej spotreb
Okrem vyrobcov je tu este jedna skupina, koho papierova sporteba zaujima - firmy. Aspon v SR (predpokladam, ze v CR je to rovnake), je danovo uznatelny vydavok len sporteba v papieroch, zvysok je nadspotreba. Samozrejme mozete si to davat do nakladov, ale pri kontrole je to nutne objajit, co nie je ruzove 8-s
Pri 200k km a rozdiele v spotrebe o niekolko litrov neide o drobne. Ak sa to aplikuje na fleet vozidiel ide uz o slusne peniaze ;-)
Re: tradičné novinárske reči o výrobcom deklarovanej spotreb
To je síce skutočný problém, ale s daňovými zákonmi štátov BMW nemá vôbec nič spoločné. Nikto štátom nebráni, aby uzákonili, že daňovo uznateľný výdavok bude napríklad spotreba NEDC x 1,3. Súčasný stav štátom vyhovuje. Jednak majú vyššie príjmy a potom takto motivujú motoristov jazdiť ekonomickejšie/ekologickejšie. Keby spotreba v NEDC bola výrazne vyššia ako reálna, zrejme by sa veľmi skoro spamätali.
Re: tradičné novinárske reči o výrobcom deklarovanej spotreb
Keď to auto kúpim a zopakujem test so sériovým autom tak to nedám. Lebo je to naozaj podvod. Výrobcovia pošlú na test najnižšiu výbavu, to by som ešte akceptoval. Potom sa prefúknu gumy. Zalepia všetky škáry, zakrituje chladenia a za maximálne povolenej podpori vetra sa zmerajú jazdné odpory a toto slúži ako vstup na meranie na valcoch. Tam už sa to len zbehne s olejom, ktorý je redší ako výrobcom predpísaný. Mne sa to v poriadku nezdá. Ale možno patríš k tým čo pred dovolenkou zalepia všetky škáry na auta, potom sa oknom šupnú do auta a môžu vyraziť.
Ešte aj dnes existujú auta s ktorými sa dá zajazdiť podobná spotreba ako v papieroch. Ale niektorý výrobcovia to musia hnať do extrému.
popravde mať si možnosť vybrať siahol by som po 740d..netvrdím že 50d je zlá a momentálne nejdem hrať na argument, že 4 turbá su viac ako dve a tým pádom väčšie riziko a podobne..pravdou ale je že 50d oproti 40d neponúka nejaký markantný rozdiel čo sa týka dynamiky a prejavu..môj osobný a len môj osobný názor je že reakcia na plyn je u 40d dokonca o kúsok lepšia...čiže rozhodovať sa a vyberať 7er v nafte moja volba by padla na 40d, 50d beriem skor ako doplnenie sortimentu a ak mám byť úprimný táto motorizácia príde mne tak trochu zbytočná, nijak racionálna a rozhodne o nič lepšia ako 40d..podobne som to mal aj v čase ked som mal 535d f10..potom ked som ju predal som jazdil dva dni kamarátovou M550-kou a popravde mi to triturbo o nič iné, lepšie neprišlo..BMW je pre mňa srdcovka ale motorizácie 50d sú pre mňa tak trochu už zbytočné pretože oproti 35,40d naozaj neponúkajú nejakú velkú prídavnú hodnotu..okrem turba v tomto prípade už dvoch navyše..toť samozrejme len môj pohlad na vec :-)
a to ma byt nejaky hodnotný test? Porovnali vonkajsie rozmery, kluciky a víťaz - Mercedes -S. Nikto nevie sice prečo, ale ok:-) tu je lepsi test priamo na tejto stránke [odkaz]
V 2012 jsem preskocil z 530d do 550d a byl to pro me skok obří. Dynamicky byla 50d temer srovnatelna s M3 E92. Na chleba jsem si s ni namazal, co jsem chtel (protoze za ty tri a pul roku meli vsichni soferi vykonnejsich resp. rychlejsich aut, co jsem potkal, vic rozumu, nez ja). No jestli tvrdis, ze 40d je skoro totez, tak je to zajimava volba. Zkusim ji az bude prilezitost.
tak tých porovnávacích testov som už čo to prečítal a v jednom raz vyhrá 7, raz vyhrá Sko..celkovo je to vec preferencii a vkusu a mne odhliadnuc od akéhokoľvek testu sedí a pre mňa osobne je lepšou limuzínou nová 7er..pokial sa bavíme o motorizácií v nafte, Sko bohužial k 40d a 50d neponúka adekvátnu motorizáciu a popravde aj na základnú 730d čo sa týka dynamiky Sko nestačí...jasné že 350 Bluetec nie je slimák ale ked som zo 740d presadol do S350 v nafte, pripadal som si trochu ochudobnený čo sa výkonu týkalo..za mňa ale hlavná vec v ktorej sedma vedie nad Skom je podvozok..BMW totiž dokáže v comforte ako dobre vyhladiť nerovnosti v športovom režime sa z luxusnej limuzíny dokáže premeniť na celkom sebaistý, stabilný sedan ktorému nevadí ani ostrejšie zaobchádzanie...Sko naopak je úžasne mäkké a v športovom režime mi príde len o niečo menej mäkké a vláčne a reálne mám odskúšané že tam kde som si to na 7er sebavedome dával, s Skom už to taká sranda ani v nižších rýchlostiach nebola..proste spektrum schopností podvozku v kombinácií s naftovým agregátom je u BMW úplne inde..samozrejme z môjho pohľadu..
Machýrek- tak 30d a 50d je samozrejme rozdiel :-) ako ja nikde netvrdím že ta 550d nejde úžasne, ale mal som 313 koňovú 535d a s tým som tiež cvičil kde koho pretože na dieslovú limuzínu to malo neskutočnú dynamiku..prechod do 550d práve ale pre mňa nebol šokom práve naopak som bol prekvapený a trochu zaskočený tým, že som markantný rozdiel oproti mojej 535d nezaznamenal..to isté by som teda odporúčil vyskúšať v novej sedmičke..740d a 750d a tak na 90% som si istý že pokial nebudeš pozerať len na desatiny a tabulkové čísla, 50-ka ti oproti 40-ke rozhodne nejak priepastne rýchla nepríde a ani nepocítíš že presadáš zo silnejšej motorizácie do slabšej a naopak.. :-) samozrejme je to len môj pocit.
Stále nechápu využitelnost toho odparkování na DO. Jako pro novináře a jako highlight novinky asi dobrý, ale jinak? Přemýšlel vůbec někdo u BMW?
1) proč bych se s BMW7 měl vůbec cpát do nesmyslné úzké mezery...?
2) i kdybych se nacpal se 7er do úzké mezery, tak jak asi nastoupí ten vedle stojící, co není autíčkem na DO...? A budu čekat, až mi omlátí můj matný lak??
Snad jediné, kde mi přijde, že by se to mohlo eventuálně hodit, je při parkování někde na lodi, kde jsou vozy naděsno... Jinak ale opravdu nevím, k čemu tohle je.
Tak, to by Si sa čudoval, koľko ľudí si to kúpi ;-). Ja som s F01 po prvý krát zaparkoval do garáže asi na piaty pokus a to s pomocou zadných kamier, keď som videl, v akej pozícii voči dverám sa nachádzam. A v podzemných garážach takisto super pomocník.
Bez tejto srandy a BMW surround view by som tento model nebral ;-)
Tak to vratit ridicak a sup na parkoviste trenovat. Jestli parkujes s 5-metrovym autem na 5x, neni jina volba, tobe nepomuzou ani surround cameras..... >:D a z parkoviste dal se radeji zatim vubec nepoustej.
Takýchto frajerov, čo rýchlejšie píšu ako rozmýšľajú mám najradšej 8-s
Keby Si trochu pozornejšie čítal, premýšľal nad textom a až potom robil zo seba blbečka, tak by si pochopil text "Ja som s F01 po prvý krát zaparkoval do garáže asi na piaty pokus...", že som auto parkoval skutočne po prvý krát. Vtedy som ho totiž doviezol po vyše 1000km za volantom nad ránom domov, auto som vlastnil cca 14 hodín a nikdy predtým som takéto veľké auto neriadil a stará 5-er bola o dosť menšia a bol z nej lepší výhľad do strán.
Veľmi rád by som ťa videl v takomto prípade zaparkovať na prvý pokus takéto auto do garáže, kde máš pri sklopených spätných zrkadlách cca 15 cm z každej strany, máš zľadovatelý vjazd do garáže, ktorý je do kopca a teda môžeš sklznuť do boku a oškrieť ho, vonku je tma a sneží, že ti koľaje okamžite zapadnú a si tam sám...
Mám vodičák skôr a jazdil som skôr ako si sa ty vôbec narodil a teda s ohľadom na tvoj vek, ako to s obľubou hovorievajú profesionálni vodiči - mám viac nacúvané ako ty najazdené dopredu a o moje jazdecké zručnosti sa nemusíš obávať. Viem si živo predstaviť jazdecké umenie teba a tebe podobných expertov, ale teoreticky to máš určite namakané a si určite najlepší vodič v ČR alebo minimálne u vás v obci ;-)
Tak nějak. Většinou se dovnitř člověk nějak nasouká. Když jsem četl tvůj příspěvek, tak mi došlo, že jsem tuhle méně extrémní, zato mnohem častější variantu pominul a i v takových situacích bych uvítal, kdyby auto dokázalo vyjet ven. Na začátku jsem si nemyslel, že bych si za to připlatil (nevadilo by mi však, kdyby to bylo v nějakém balíčku, který jinak chci), ale čím víc nad tím přemýšlím, tím víc se k příplatku za tuhle hračku přikláním.
1) Jen protože jedu v BMW, tak mám parkovat kilometr od místa kam jedu, jen abych měl kolem sebe volno?
2) Když už najdu volné místo, tak to znamená, že to na těsno nikdo vedle nedá?
Osobně bych tuto funkci bral všema deseti, na parkoviště s kolmým stáním se nová auta od nižší střední výše vedle sebe sotva vejdou, natož tyto pěti metrové sedany (s necelými 2m na šířku) - tam se pak nedá pohodlně nastoupit, případně pokud chci dát nějakou tašku do auta nebo z něj něco vytáhnout, tak je to problém.
Lezl jsi už někdy do auta kufrem? :-) Člověk normálně nezaparkuje tak, že by sám nemohl vystoupit, ale občas se stane, že tě někdo zablokuje a už normálně nenastoupíš. A u aut s masivním středovým tunelem není ani sranda přelézat od spolujezdce. Už jsem byl párkrát v situaci, kdy bych to využil. Nastupování kufrem nebo oknem není důstojné.
Zmysel v tom nevidim ani ja.. na verejnom parkovisku je frmol a cas na nejake hranie sa s DO.. to by som asi par ludi nasral. >:D Zmysel to ma, ked parkujes do uzkej garaze, ale ludia, co maju taketo auto asi budu mat aj poriadnu garaz.
Já jsem mnohem zvědavější, co nám BMW předvede ve verzi i5 nebo snad v budoucnu ve verzi i7. To by mohlo být něco skutečně zajímavého. Tohle jsou všechno variace na jedno a to samé a neřekl bych, že kráčí zrovna směřem vpřed, složitost vzhledem ke snížení spotřeby a zvyšování výkonu roste neúměrně. Tohle auto bude po pár letech neprodejné, protože ho nikdo neuservisuje.
No nie je to jednoducha konstrukcia - pomerne vela moznosti na problem s pohonnym ustrojenstvom!
Ale super vykony - tak nech mu pan Boh da dlhy a zdravy zivot! :-!
to vyjizdeni na parkovisti s ovladacem je tada hodne kostrbate, vzdit parkovaci asistenty pro podelne i pricne parkovani maj dneska podstatne levnejsi auta nizsich trid a zvladaj podstatne horsi situace, tak ze by to BMW nezvladlo lip u auta za 4 a pul mice?