14.10. 2016 Martin Machala Martin Machala

BMW i8 vs. Nissan GT-R – Odcházení a budoucnost. Řidičská?

 

Oba jsou sportovci, rozdílnější cesty k jízdním zážitkům aby ale jeden pohledal. Dinosaurus Nissan GT-R se postavil proti IT ekologovi BMW i8.

Milionový rozdíl

Asi se shodneme na tom, že klasická metodika srovnávacího testu by v případě BMW i8 a Nissanu GT-R byla těžko použitelná, přece jenom se jedná o koncepčně dost odlišné automobily. Přesto jsme je však postavili proti sobě.

Víc než známky za cenu náhradních dílů, možnosti prodloužené záruky a velikost zavazadlového prostoru nás s Honzou zajímalo, jestli se můžeme na sportovně-automobilovou budoucnost těšit, nebo budeme spalovacím monstrům se šátečkem v ruce mávat. Proto na letišti u Mnichova Hradiště vedle sebe stojí BMW i8, tedy podle všeho budoucnost automobilového průmyslu, a Nissan GT-R, aneb sportovní vůz podle starého receptu (i přes všechnu tu elektroniku a sofistikovanou čtyřkolku).

Tradiční formu srovnávacího testu přesto úplně neopustíme, nejdříve se vrhneme na design vozů, interiéry, pak pohonné jednotky a před závěrečným shrnutím si pochutnáme na jízdních vlastnostech.

obrázek [600 x 211]

A teď ještě nakousneme „pořizovací náklady“. Nissan GT-R se prodává v zásadě za hubičku, základ 2.599.000 Kč za auto s výkonem 419 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 2,8 je možno považovat za legrační částku. A porovnání s BMW i8 to jen dokazuje – tříválcový plug-in hybrid koupíte minimálně za 3.564.900 Kč a dostanete spalovací jednotku s výkonem 170 kW, elektromotor roztáčející přední kola přidává 96 kW. Na stovku pak bavorák potřebuje 4,4 s.

Video

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW i8

Cena v základní výbavě: 3 564 600 Kč Cena v testované výbavě: 3 769 220 Kč

Základní výbava:Dvacetipalcová litá kola, kožené čalounění interiéru, přední a zadní parkovací senzory, sada jízdních bezpečnostních asistentů, dešťový senzor, elektricky nastavitelné přední sedačky, automatická dvouzónová klimatizace, navigace, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:Modré bezpečnostní pásy (+10.582 Kč), metalíza (+46.254 Kč), BMW i Pure Impulse paket (+147.784 Kč).

Nissan GT-R

Cena v základní výbavě: 2 710 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 765 000 Kč

Základní výbava:Litá dvacetipalcová kola, LED světlomety, elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, audio BOSE, navigace, zadní parkovací kamera, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, kožené sedačky Recaro, vyhřívané a elektricky ovládané přední sedačky,.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+55.000 Kč)

Brněnský soud chce vidět Janouškův zdravotní posudek Brněnský soud chce vidět Janouškův zdravotní posudek

Brněnský krajský soud chce od vězenské služby posudek…

Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS

Poslanec Zdeněk Ondráček (KSČM) nebyl zvolen do čela…

Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard

Slovenská divize německé automobilky Volkswagen dokončila…

Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze

Prezidenti a premiéři 27 zemí Evropské unie souhlasili s…

 
Technické údaje
Motor BMW i8Nissan GT-R
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 14993799
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 5800419 / 6800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 3700637 / 3300 - 5800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250315
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.42.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 2.117 / 8.8 / 11.8
Emise CO2:49275
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 154 / -249 / -
Objem nádrže (l):4274
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / -1752 / 448
Rozměr pneu:215/45 R20, 245/40 R20225/40 R18, 285/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46894710
b) šířka (mm): 19421895
c) výška (mm): 12911370
d) rozvor (mm): 28002780
e) rozchod vpředu (mm): 16441600
f) rozchod vzadu (mm): 17211600
 

Přidat názorDiskuse: BMW i8 vs. Nissan GT-R – Odcházení…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Nové BMW i8 Roadster oficiálně. Více síly díky lepšímu elektromotoru Nové BMW i8 Roadster oficiálně. Více síly díky lepšímu elektromotoru

Příchod BMW i8 Roadster znamená také inovace pro výchozí…

Premiéra BMW i8 Roadster se blíží. Nahlédněte do jeho továrny Premiéra BMW i8 Roadster se blíží. Nahlédněte do jeho továrny

Nabídka „ekologické“ řady BMW i se rozšíří o další model.…

 



 
Euro NCAP 2017: Ford Grand C-Max a C-Max - Tři hvězdy pro rodině založená dvojčata

Euro NCAP 2017: Ford Grand C-Max a C-Max - Tři hvězdy pro rodině založená dvojčata

Dnes 12:51

Dvojice MPV značky Ford zamířila do testů organizace Euro NCAP téměř dva roky od premiéry své aktuální podoby a na plný počet hvězd nedosáhla.




Blesk.cz

Hvězda seriálu Ulice Pavla Tomicová (55): Nemá ráda Vánoce! Kvůli smrti tatínka

Hvězda seriálu Ulice Pavla Tomicová (55): Nemá ráda…

Vánoční svátky nejsou pro Pavlu Tomicovou (55) alias kadeřnici Simonu z nekonečného seriálu Ulice tím…

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak: Na místě jsou dva zranění lidé

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak:…

Na pražském hlavním nádraží v pátek dopoledne nedobrzdil při zastavování osobní vlak a zastavil se o zarážedla…

 

iSport.cz

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x lepší než on?

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x…

Ondřeji Bankovi maminka od malička říkala: Děláš mi ostudu! Stroj se slušně, vypadáš jak vágus! Bývalý lyžař…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Hitlerova Prora má ožít. Komerční využití nacistického rezortu odráží růst popularity AfD

Hitlerova Prora má ožít. Komerční využití…

Soukromí investoři již před několika lety zahájili na ostrově Rujána rekonstrukci nacistického prázdninového…

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších spolupracovníků posledních let Petra Horkého, Miroslava Náplavy a Vladimíra Kroce

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších…

Jeden z našich největších cestovatelů, legendární Miroslav Zikmund, nedávno pokřtil novou knihu o svém životě a…