Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW M140i – Bavorské nejvíc!

Testované BMW M140i pohání řadový šestiválec spojený s manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Jen sotva najdete řidičsky přitažlivější auto.
Zpět na článek
24. 8. 2018 13:19
24. 8. 2018 13:25
24. 8. 2018 13:44
24. 8. 2018 14:05
24. 8. 2018 17:38
25. 8. 2018 18:17
26. 8. 2018 11:09
27. 8. 2018 00:18
24. 8. 2018 15:17
24. 8. 2018 15:21
24. 8. 2018 15:23
24. 8. 2018 15:47
24. 8. 2018 18:48
25. 8. 2018 18:33
25. 8. 2018 19:53
25. 8. 2018 23:28
24. 8. 2018 16:06
24. 8. 2018 17:40
25. 8. 2018 06:12
24. 8. 2018 13:39
24. 8. 2018 14:29
24. 8. 2018 15:02
27. 8. 2018 15:20
24. 8. 2018 13:40
24. 8. 2018 14:08
24. 8. 2018 14:45
24. 8. 2018 15:05
24. 8. 2018 14:30
24. 8. 2018 15:18
24. 8. 2018 16:55
24. 8. 2018 18:21
25. 8. 2018 06:10
25. 8. 2018 06:45
25. 8. 2018 09:53
25. 8. 2018 10:06
25. 8. 2018 10:10
25. 8. 2018 10:45
25. 8. 2018 11:26
27. 8. 2018 09:10
24. 8. 2018 14:05
24. 8. 2018 14:10
24. 8. 2018 14:27
24. 8. 2018 15:22
24. 8. 2018 16:56
24. 8. 2018 15:46
24. 8. 2018 16:36
24. 8. 2018 16:58
24. 8. 2018 18:11
25. 8. 2018 08:30
25. 8. 2018 08:36
25. 8. 2018 09:11
25. 8. 2018 11:13
25. 8. 2018 12:30
27. 8. 2018 10:18
24. 8. 2018 16:34
24. 8. 2018 17:54
24. 8. 2018 17:30
24. 8. 2018 22:18
24. 8. 2018 15:40
24. 8. 2018 16:47
25. 8. 2018 13:02
25. 8. 2018 13:53
25. 8. 2018 14:02
28. 10. 2018 15:24
26. 8. 2018 10:12
neregistrovaný "SR20"
Avatar - Dinar
24. 8. 2018 13:19
Re: Tohle je
daily car skutečných puristů, ano M3 je ostřejší, ale na denní ježdění kompromis, 140i je posledním mohykánem pro ty, co chtějí točivý šestiválec a manuál v konfekčním autě, které navíc umí nabídnout i výborné jízdní vlastnosti. :-) :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2018 13:24
Re: Tohle je
suhlas... takto to ma vyzerat :yes:
24. 8. 2018 13:25
Re: Tohle je
Malou rezervičku k čistýmu purismu má...je foukaný. Ale zase to víc jede.
Předběhls mě s frází "poslední Mohykán", sakra...:)
Jinak na ty zvěrstva, co BMW poslední dobou sype, je to fantazie.
HH RWD R6 Man.....To je mastný svezeníčko!!!!
Avatar - Dinar
24. 8. 2018 13:44
Re: Tohle je
Já jsem s těmi, i v článku zmíněnými, nefoukanými 2,5 - 2,8 -3,0 R6 najel kolem milionu km a 35i nebo 40i bych za ně zpět nikdy nevyměnil, i s turbem jsou ty nové motory točivější (rychlost s jakou jdou do otáček) i max. otáčky mají vyšší a bez zvukových "kurvítek" v některých modelech zní vytočené stejně dobře. Ty pláče po jejich atmo předchůdcích jdou většinou od těch, co nemají srovnání.
Ale beru, že pod ryzím purismem si někdo může představit jen a pouze atmosféru. ;-)
Avatar - lamal
24. 8. 2018 14:05
Re: Tohle je
Aj tak nenahradis nutnost tocit, tym ze to dole moc neslo, tak bolo nutne to drzat nad 4tis ideal nad 5tis ot a tym padom to bolo tocivejsie... vyzadovalo to viac prace, inac si bol pomaly a nedalo sa to ošudit... takze je to viac puristické aj točivé aj ked porovnatelny vykon turba je v otackach napr 6tis ovela vyssi, charakteristika uz nie je tak nutne točivá... a to je pre niekoho zabavne... tym nechcem povedat, ze R6 turbo nedava zmysel
Avatar - Dinar
24. 8. 2018 17:38
Re: Tohle je
Točivost motoru zmamená míru ochoty motoru jít do otáček a ne to, že proto, aby jel, je nutné ho točit. Ta ochota jít do otáček není u turbených R6 současníků o nic menší a nejvyšší dosahované otáčky jsou dokonce vyšší.
A podotýkám, že mluvím o výše (a v článku) jmenovaných motorech používaných v konfekčních modelech. Klenoty typu S54 jsou jiná story.
Avatar - lamal
25. 8. 2018 18:17
Re: Tohle je
s tym sa neda suhlasit, ochota tocit sa je tocivost, ale rukou v ruke ide s tym, ze motor v tych otackach vydava to najlesie zo seba... podporene cislami a grafmi, to nie je ziadna imaginacia

a dnesne R6 v beznych verziach nejdu vyssie ako napr 325i e90, tam vykonova spicka bola medzi 5000-7200ot a tam ten motor siel najlepsie, dnes turba R6 uz nad 6500ot vadnu a to ze sa nechaju dotocit aj s miernym vadnutim isto neznaci to, ze su rovnako tocive... nie su a pisu to vsetci kto tieto motory testovali nasledne po atmosferach a je to samozrejme logicke ked to turbo zabera od 2tisic tak pri 7000 uz ide so stratami... nic nove ani šokujúce

[odkaz] si pozri N52 to vidis volnym okom ako pri 6000ot pride vykonova spicka na videu to sice nad 7000ot netoci no jednoducho ten motr ide medzi 6-7,5tis najlepsie
Avatar - Dinar
26. 8. 2018 11:09
Re: Tohle je
S čím jde točivost ruku v ruce je nepodstatné, pokud se bavíme o tom, co točivost je, a jen na to jsem reagoval, a co točivost je, jsem ti napsal už dvakrát. Že vymýšlíš nějaké svoje definice, je celkem k ničemu.
Argumentace rozdílností průběhu výkonu u turba a atmosféry je na stejné úrovni, jako bys tvrdil, že když naprší je mokro, jinými slovy o tak triviální věci se s tebou nikdo nepře ani přít nebude.
Psals o větší točivosti klasických R6 motorů bmw ve srovnání s jejich turbenými následníky, znova opakuju, není to pravda, ta turba jsou točivá stejně a dokonce dosahují vyšších max. otáček. Že svůj, podotýkám výrazně vyšší, výkon odevzdávají v o 1 tis. nižších otáčkách než atmo, je jasné, ale to ochotu těch motorů jít do otáček, tedy točivost, nijak nesnižuje.
Přestože převodovky novějších generací bmw (manuály) mají obecně delší zpřevodování, pokud bys např. srovnal čas za jaký třeba na 3.st doběhně ručička otáčkoměru ze cca 4,7tis ot. (kam padne po odřazení) do 6,5 tis. ot. u E46 330i a E90 335i, zjistíš, že turbený motor to zvládne rychleji, a navíc dotočí ještě o pár set otáček více.
Takže ne, turba sice posunula výkonovou špičku R6 bmw motorů o něco níže, ale o točivost je nijak nepřipravila. ;-)
Avatar - lamal
27. 8. 2018 00:18
Re: Tohle je
nic svoje som si nevymyslal, vsetko veci. kt. si vsimne clovek co tieto veci sleduje a este som ti to aj pekne popisal... >:D

´´pokud bys např. srovnal čas za jaký třeba na 3.st doběhně ručička otáčkoměru ze cca 4,7tis ot. (kam padne po odřazení) do 6,5 tis. ot. u E46 330i a E90 335i, zjistíš, že turbený motor to zvládne rychleji, a navíc dotočí ještě o pár set otáček více. ´´

ak ma turbo napr o 50k navyse tak musi ten 3kvalt roztocit rychlejsie, inac by nemala lepsie zrychlenie predsa a tym ani vykon... a sam som napisal, ze tie turba idu bez vadnutia tak dp 6500 a aj ked sa nehaju dotocit vyssie uz s vadnutim aj ked nijak vyraznym, s takou chutou nelestia obmedzovac ako atmosfery... atmo verzie sli nad 7000ot v tom najlepsom ani naznak vadnutia

tie R6 su na pomery turbo motorov stale tocive to bez debaty s audi sa to neda zrovnavat, ale nie tak ako ich predosle verzie bez turba a ked neveris tak si pozri graf krutiaceho momentu a zistis ze u turb nad 5000ot prepadava ovela rychlejsie, atmoskam vydrzal vyssie... to znaci ze zrychlenie na jednom kvalte kopiruje krivku momentu tj tam kde je moment najvyssi motor zrychluje najlepsie a uvadanim zrychlenia len demonstruje prepad krutiaceho mometu obligatne u turba za 5tis...

za nejaku hadku to nestoji, beriem to tak ze kazdy mame svoj nazor :-)
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 15:17
Re: Tohle je
Já tedy nemohu komentovat nové R6, ale před krátkou dobou jsem jezdil E46 s 2.5 125kw R6, což je asi jeden z těch klasických, opěvovaných motorů a ač to bude znít kacířsky a jak to auto bylo fajn a znělo sametově, tak i stejně výkonný moderní diesel je o dvě třídy jinde dynamikou a to nemluvím o turbobenzínu R4 podobných výkonů. Takže chápu někoho, kdo to má doma na víkendy pro radost, ale doba jde dál
Avatar - lamal
24. 8. 2018 15:21
Re: Tohle je
Doba je dál v rychlosti, ale nie v zabave... zabava v nizkych a bezpecnych rychlostiach, je dnes luxus a pri tom na okresky je to presne to co chceš.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2018 15:23
Re: Tohle je
Když já si prostě nemyslím, že turbo benzín je méně zábavný >:D
Avatar - lamal
24. 8. 2018 15:47
Re: Tohle je
do tejto debaty /fun factor turbo vs atmo/ by som nerad vstupoval, pisal som o tom, ze zatial co v atmo verziach bmw R6 si bol nuteny s motorom pracovat a teda ho tocit, radit a nasledne si bol odmeneny najlepsou dostupnou dynamikou v rozumnych rychlostiach kvoli nizsiemu vykonu, tak u dnesnej turbo konfekcie si urcite rychlejsi, ale zabavnost v bezpecnych rychlostiach nedostanes. Ani tak zasluzenu. Potom je otazka, co je pre koho zabava, dostavat zadarmo pocit zrychlenia a dynamiky, alebo si ho odmakat tym ze sa snazis, zlepsujes a si dobrý. Nikomu nemozeme vycitat preferencie, kazdopadne pracnejsie to bolo s atmosferou.
24. 8. 2018 18:48
Re: Tohle je
No píšeš jako kdyby to byla nějaká lopotná práce, prostě jsi šlapal na plyn a řadil až skoro u omezovače. To ti turbo odpustí. Zábavu dostaneš taky, neboj se...
Avatar - lamal
25. 8. 2018 18:33
Re: Tohle je
´´kazdopadne pracnejsie to bolo s atmosferou´´ napisal som to uplne podrobne, ak teba viac bavi len slapat na plyn a menej radit tak ok, kazdemu podla chuti, napisal som ze s atmo je to pracnejsie ak mas motor drzat medzi 4500 - 7300 ot s 5 kvaltom tak je to asi ine ako s turbami, ktorym staci aj 2500 ot
25. 8. 2018 19:53
Re: Tohle je
Jezdils někdy s bmw s novým R6? Já měl M135i, teď mám 340i a rozhodně to musíš točit, když se chceš bavit - na 2500 ot to sice jede, ale teprve nad 3500 to začíná mít trochu grády a při 5000 už ten průjezd zatáčkou pod plynem je to vono:-) Nezdá se mi, že by se tohle zas tak moc změnilo, ty motory jsou celkově silnější, ale točit se musej furt...
Avatar - lamal
25. 8. 2018 23:28
Re: Tohle je
tak ked vravis... tie atmo verzie kazdopadne bolo nutne drzat viac pod krkom, pod 5tis ot si bol pomaly
24. 8. 2018 16:06
Re: Tohle je
R6 z M3 E46 bude pravděpodobně daleko zábavnější a charakternější, než klasický přeplňovaný třílitr 40i. Bavorské nejvíc bych řekl M240i s manuálem, ta HH kastle mi prostě k BMW nesedí.
Avatar - Dinar
24. 8. 2018 17:40
Re: Tohle je
S tímhle souhlas, na S54 dnes nemá bmw čím navázat.
25. 8. 2018 06:12
Re: Tohle je
Minulý rok jsem ji měl jako náhradní pojezd na pár hodin, leč v AT. Motor je skvost a takhle má fungovat HH podle mého gusta. ;-)
24. 8. 2018 13:39
Re: Aha
Hmmm, BMW, sestivalec, 250 kW, necely milion a pul... Peknej krap. Jesteze zde mame bezchybny golf se slabsim ctyrvalcem, je sice drazsi, ale je to VW. Kdo na nem hleda chybu, nenajde...

To jsou veci...
Rozbalit vlákno
3
24. 8. 2018 14:29
Re: Aha
To nikdo nikde netvrdí. Kromě toho je to pohled dvou různých lidí. Testy dělají lidé a o objektivitě si prostě můžeš nechat jen zdát. ;-)
24. 8. 2018 15:02
Re: Aha
Souhlasim s tebou. Ale pod testem golfu se naslo lidi, co to vidi jinak. Proste golf na pet hvezd, nic lepsiho neexistuje. A ejhle, tri dny na to je tady novej test, a silnejsi a levnejsi sestivalcova premiovka ma jen ctyri a pul. To se pak na ty hvezdy muze redakce rovnou vykaslat.
27. 8. 2018 15:20
Re: Aha
Sice už jdu pozdě, ale každý z těch aut má jinou cílovku.. Golf může sloužit jako plnohodnotný rodinný auto a v podstatě nemá konkurenci, jelikož žádný jiný combi s takovým výkonem za stejnou cenu nenajdeš. Do BMW 1er asi celou rodinu nenacpeš..
24. 8. 2018 13:40
Re: .
Takže nudný, a predražený Golf dostane 5 hviezdiciek a zábavný Bavor so šesťvalcom a manuálom 4,5 hviezdy. "Super"
Rozbalit vlákno
15
Avatar - lamal
24. 8. 2018 14:08
Re: .
netestoval to ten isty clovek...
24. 8. 2018 14:45
Re: .
Aspoň mohol nechať rezervu pol hviezdy na lepšie autá.
Avatar - lamal
24. 8. 2018 15:05
Re: .
Urcite by som Rku nedal 5, no v kategorii bezneho HB aj ked za nezmyselnu cenu sa moze jednat o pomyselny vrchol... kt. navyse z funkcneho hladiska daval zmysel.
24. 8. 2018 16:55
Re: .
Takže R8 je vlastně docela nuda... >:D
25. 8. 2018 06:10
Re: .
S Ultimou se dá i denně jezdit?
25. 8. 2018 06:45
Re: .
To neriešim. Hovorím o zábave.
25. 8. 2018 09:53
Re: .
Tady jsou samí ultimativci a na silnicích to nějak není vidět ;-)
25. 8. 2018 10:06
Re: .
Ja takých poznám dosť.
25. 8. 2018 10:10
Re: .
To ti závidím, asi dobrej oddíl. Já tedy jen pár.
25. 8. 2018 10:45
Re: .
Mám v okolí partiu mladých, čo sa zaoberajú driftom.
25. 8. 2018 11:26
Re: .
Tak to mi třeba nic neříká, ale proč ne ;-)
27. 8. 2018 09:10
Re: .
Ale no tak - my prece jezdime na motokary a tak je tohle vymekle BMW pro nas sed a nuda, navic s turbem pod kapotou - fuj 8-s
Jo, takova Ultima, to je motokara na drift jako delana >:D
24. 8. 2018 14:05
Re: Chybka
1. generace bmw řady 1 má vpředu také hliníková ramena, nikoliv ocelová, jak je uvedeno v článku. A celkově mi to přední zavěšení E8x vs F2x připadá v principu totožné. Jinak ale je ale test výborný, díky za něj.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
24. 8. 2018 14:10
Re: šmitec
Dizajnovka, hlavne zo zadu to sice nie je, ale neurazi. To ostatné stoji za kazdy cent.. skoda ho !

Fajn test.
Rozbalit vlákno
0
24. 8. 2018 14:27
Re: Manuál
Promiňte lehce off topic. Pořád váhám jestli si objednat do M2C manuální převodovku nebo automat. Taky jsem na vážkách s barvou. S prodejcem dohodnuta Black sapphire, ale ta stříbrná dá vyniknout karbonové kapotě a karbonové střeše.
Manuál by prý měl být o kousek lepší, než u M2 a jelikož mám automat v SQ7 i 330e, tak mi to nějak chybí. Zase automat bude vždy rychlejší a auto dynamičtější.
Objednávku podepisuji začátkem září, čili do te doby musí být rozhodnuto. Výroba až v lednu, chci mít 2019 v TP a na zimu je to stejně nesmysl kupovat.
Problém je, ze nikde u prodejců nejde manuál zkusit a m.z. dělají právě teď brzdy.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - pradeda777
24. 8. 2018 15:22
Re: Manuál
Stealthie, tož k tomu řazení.
Ano, manuál v M2 comp. obdržel jistá vylepšení, ale doposud jsem nikde nečetl review, kde by se tester specificky zaměřil na man. převodovku a na dopad těchto vylepšení.
Dnes, už jako dvouletý majitel M140i man. můžu konstatovat, že s přibývajícími kilometry se zpočátku tuhé a nepříliš "přívětivé" řazení, podstatně zlepšilo, k čemuž také pomohla M performance řadička, kterou jsem si dodatečně nechal namontovat. Řazení si teď opravdu užívám.
V testovaném voze (s nízkým nájezdem km) M perf. řadička nebyla a autor byl s řazením i tak spokojen. V článku je zmínka o nějaké BMW kratší řadičce. Já o žádné takové nevím, i když jsem po ní dlouze pátral.
Pokud neplánuješ brát M2 pravidelně na okruh a nebudeš "nahánět" poslední desetinky vteřiny, tak ber určitě manuál.
Definitivně bych doporučoval testovací jízdu a to ohledně podvozku, který jak víš není na aktuální M2 a nebude ani na M2C, adaptivní. To je snad jediná věc, která mě brání v tom, abych si M2C také objednal.
Jestli máš zájem vyzkoušet moji M perf, řadičku, tak pošli sz.
24. 8. 2018 16:56
Re: Manuál
Tak pokud budu užívat M2C po kapkách a jen jako radost, tak tlumení nerovností asi nevadí. Jako daily car bych volil něco jiného...
24. 8. 2018 15:46
Re: Manuál
Ahoj,
již déle sleduji tvé výběry na garáži. >:D Nicméně až teď jsem si založil účet, který konečně funguje, to je teď jedno.
Řeším stejné dilema u M2C, dvojspojka nebo MT? Chtěl jsem jít do MT hlavně kvůli tomu, že jich bude málo a budou pak vzácnější. Ale po zkušenosti s normální M2 si nejsem jistý, dost mě to zklamalo postup od manuálu z dob E90, ten pocit mě moc nenadchl, řazení přesnější, ale za to zase více umělé, nevím jak to popsat, MT v 991.2 to není.
Pro mě by to bylo daily drive >:D Takže sám nevím co, nikde jsem se nedočetl nic o spolehlivosti té dvojspojky.

K barvě, viděl jsem na živo tu stříbrnou a naprosto fantastické, ten kontrast bude zajímavý.

BTW: štve mě ten filtr pevný částic, kvůli kterému nepůjde v EU objednat M-perf. výfuk, aspoň teda ze začátku a nebude hlavně už tak hlasitý, kvůli novým regulím, aspoň dle toho co psali na bimmerpost. :-(
Avatar - pradeda777
24. 8. 2018 16:36
Re: Manuál
Hockenheim silver.... :yes:
24. 8. 2018 16:58
Re: Manuál
Tady je oficiální vyjádření BMW k M-perf. výfukům:

Senzor tlaku výfukových plynů

Rozdíl tlaku před filtrem pevných částic a za ním není u benzínových motorů měřen stejným způsobem jako u dieselových motorů. Na rozdíl od dieselových motorů u benzínových agregátů probíhá měření tlaku výfukových plynů jen před filtrem a zároveň se snímá okolní teplota.
Řídící jednotka motoru (DME) následně vypočítá objem výfukových plynů za využití signálu ze senzoru tlaku výfukových plynů a dalších vstupů, jako například okolního tlaku.
Tento proces má za následek, že je systém na míru naladěn pro originální výfukový systém montovaný v rámci výroby. Zároveň to znamená, že je systém velice citlivý na jakékoliv změny, zejména pak v oblasti zpětného tlaku výfukových plynů. Výfukové systémy a koncové tlumiče M Performance bohužel využívají konceptů, které mají na zpětných tlak výfukových plynů vliv.

Dopady

Výše vysvětlený vliv M Performance výfukových systémů na systém OPF má negativní dopad na emisní chování motoru. Nemůže tak být plně garantována funkčnost filtru pevných částic benzínových motorů a v krajním případě by mohlo dojít ke zhoršení spotřeby paliva a životnosti vybraných dílů.

Závěr

Vzhledem k principu fungování systému filtru pevných částic benzínových motorů nejsou možné žádné zásahy do výfukového systému, aniž by došlo k negativnímu ovlivnění emisí vozu. To znamená, že není možné dodatečně montovat M Performance výfukové systémy do vozů vybavených filtrem pevných částic benzínových motorů vyrobených od 01.07.2018 dále.
Pro vozy vyrobené do 01.07.2018 jsou výfukové systémy M Performance nadále k dispozici dle platné nabídky.
Avatar - pradeda777
24. 8. 2018 18:11
Re: Manuál
Takže...tady pro majitele M2C nastupuje "občanská neposlušnost"........ ;-)
25. 8. 2018 08:30
Re: Manuál
Děkuji. ;-)
Velká škoda, zajímalo by mě jak se s tím poperou after market výrobci jako Akrapovič atd, pokud teda nevydají fitr. :-O
Musí něco vymyslet, za pár let to budou mít skoro všechny benzíny.
Avatar - speedfred
25. 8. 2018 08:36
Re: Manuál
výfuk by sa dal poriešiť asi aj aftermarketom (remus,supersprint,akrap) , však oni niečo vymyslia.
Ja som nedávno prešiel z AT na MT povedzme v podobnom aute,mám to ako daily a dá sa stým žiť. Do budúcna bude MT asi väčšia raritka,len či s tým už bude vedieť jazdiť tá generácia.
25. 8. 2018 09:11
Re: Manuál
Takže přesun z M235i -->M2 nebyl nijak drastický?
Tvrdost mi nevadí, jediné co mě štve je nízká světlost a parkování u obrubníku >:D , když potřebuji někde zaparkovat někde ve městě.
No budu to muset nějak řešit
>:D
Avatar - speedfred
25. 8. 2018 11:13
Re: Manuál
Tak na prechod by si sa musel opýtať kolegu mz, ja som prešiel na QV.
Na 235 som kupoval Remus od katu do zadu a ten bol za pol peňazí oproti M Performance
25. 8. 2018 12:30
Re: Manuál
No jo, spletl jsem se >:D zeptám se na garáži. Díky
Tak to je pěkný deal na ten Remus. Chci, aby to pak dělalo pěkný bordel :-!

:-)
Avatar - speedfred
27. 8. 2018 10:18
Re: Manuál
zase až taký bordel to nerobilo,to by si musel vyhodiť aj kat aby bol poriadny rámus.
Avatar - boost.
24. 8. 2018 16:34
Re: Manuál
Kombinace motoru S55 a 6MT je super, na denní ježdění to je taky okay, žádnej rev hang, spojka lehká (pro ty se špatným kolenem), automatický meziplyny se dají odkódovat také. Šestka by podle mě mohla bejt lehce delší pro autobahn cruising, ale aj tak žádná katastrofa a tudíž můžu manual jen doporučit. Aj vzhledem k tomu, co máš v gáraží jiného. Manuál to má u BMW spočítané, zatímco automat koupíš i za 30 let.
Avatar - pradeda777
24. 8. 2018 17:54
Re: Manuál
Souhlas s převodováním. To samé platí pro M140i. Na dálnici by se sešla 7ička.... ;-) Souhlas i S55. Testoval jsem a spokojenost. Ale rozhodl jsem se pro menší kastli.... ;-)
24. 8. 2018 17:30
Re: Manuál
Já bych šel do dvouspojky a do stříbrné. ;-)
24. 8. 2018 19:54
Re: Manuál
co zkusit předváděčku za hranicemi, z popsaných parametrů bych šel do manuálu, taky dávám v daily přednost automatu, ale pro zábavu bych fofrklacek chtěl, no a barva z těchto dvou černá, stříbrná + karbon střecha už je na mě kolotoč:)
Avatar - m.z.
24. 8. 2018 22:18
Re: Manuál
V týdnu už budou brzdy zpět, tak se můžem domluvit, ale já bych zase šel do manuálu. Je podle mě i šetrnější k pohonné soustavě, AT ve sportovním režimu záměrně kope (aby měli řidiči pocit sportovní jízdy) což dává pěkné rány do ozubení a pomalu nahlodává drážky na hřídelích.
Avatar - Markus1
24. 8. 2018 14:46
Re: Performance
Mal som ako nahradne vozidlo mesiac sice x drive ale zvuk s performance vyfukom bol proste az pornograficky :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
24. 8. 2018 15:40
Re: BMW
Co dodat, paradni kara. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
24. 8. 2018 15:43
Re: M140i jízdní vlastnosti....
...autor....Pokud si do M140i sedne třeba majitel BMW 530i E39 z roku 2003, nebude věřit, jak je nový motor pružný. Jezdit svižně tak lze, aniž jednotku vytáčíte.
Naprostý souhlas! Otáček netřeba. 5500 docela stačí. I když....i v 6000 motor neprotestuje a zní pořád famózně.... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
24. 8. 2018 17:31
Re: M140i jízdní vlastnosti....
Je moc dobře, že ještě takové auto v nižší střední je. Jen je jich sakra málo...spíše takový pohrobek. Mi se líbí, zvláště motoricky, akorát zadek mohli trochu lépe pořešit.
Avatar - pradeda777
24. 8. 2018 18:04
Re: M140i jízdní vlastnosti....
Ano, zadek je moc kombi a s profilu nic moc. Stylisti to bohužel neměli lehké. Malá kastle s R6 vyžadovala určité kompromisy. Já na ni už 2 roky čučím a jak čas běží (a hůř vidím... ;-)) , tak je mě čím dál víc sympatická........ ;-)
Avatar - CHerokee
24. 8. 2018 21:26
Re: M140i jízdní vlastnosti....
To je pěkný přístup. Mnohé je o zvyku. A hlavně tohle je auto, které zezadu uvidí ostatní ;-) .
Avatar - chup44
24. 8. 2018 16:47
Re: 130i
Než som pred rokom kúpil 130i, asi dva roky dozadu som mal možnosť previesť sa na 140i (síce automat, ale čo si povieme, ten 8 stupeň od BMW je asi najlepší na svete momentálne) a práve toto auto ma presvedčilo aby som kúpil staršiu 130i. A neľutujem :-)
Rozbalit vlákno
0
24. 8. 2018 17:25
Re: Chyba v článku
"Po experimentech se dvěma turbodmychadly, které moc nefungovalo (motor M55)"...

Dvě turba (v benzínovém šestiválci) snad měla N54ka, ne? A nevím, co na tom nefungovalo. V 1M ten motor funguje bezchybně.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - pradeda777
24. 8. 2018 18:09
Re: Chyba v článku
2 turba má také současná M3/M4 a o žádných "zádrhelích" jsem neslyšel............ :-O
Avatar - speedfred
25. 8. 2018 08:38
Re: Chyba v článku
N54 mala problémy hlavne s vysokotlakým čerpadlom,vodnou pumpou a keď sa porúčalo turbo tak sa museli meniť obe.
25. 8. 2018 09:58
Re: Chyba v článku
Zdravím do Belgie! ;-)
Avatar - speedfred
25. 8. 2018 12:07
Re: Chyba v článku
thank you :yes:
25. 8. 2018 20:29
Re: Chyba v článku
Tak z těchto věcí, zaplaťpánbůh, zatím nic. Ale ve 30 tisicích odkráčel startér a v 50 tisících zapalovací cívky. Turba prý při slušném zacházení 150 tisíc vydrží.
Avatar - white label
25. 8. 2018 20:53
Re: Chyba v článku
Už ve 30 startér, a to předpokládám ani moc SS nepoužíváš. No to je hodně slabé a ty cívky taky.
27. 8. 2018 09:12
Re: Chyba v článku
Tak proti tomu je muj hucici diferak po 120tkm celkem v pohode...
Jo - nemecka kvalita :-)
24. 8. 2018 20:53
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Je opravdu strašně smutné konstatovat, že podobné automobilové skvosty jsou už těsně před úplným vyhynutím. S manuálem určitě super volba (nabíc i bez debiní el. P brzdy!), ale pokud už kvůli filtru pevných části od září nebude možné montovat M sportovní výfuk, je to strašilivá škoda! :-( :'-( 8-s :no:
Rozbalit vlákno
26
Avatar - pradeda777
24. 8. 2018 21:36
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
To jo, ještě štěstí, že se to netýká vozů vyrobených do 1 července 2018....jako je ten můj... ;-) Ne, že bych o tom výfuku uvažoval, ale je to určitá prodejní výhoda, kdy další majitel bude tuto možnost mít.... :-! Jo, a absence PDF je další výhodou..... B58 motor v nové X5 "díky" PDF ztratil 50Nm... ;-\ Nová Z4 má v Evropě, díky bláznům v Bruselu, o 42 koní méně než US verze.
25. 8. 2018 06:15
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Tyhle stesky...připadá mi, že svět je plný entuziastů, ale prodeje nejsou takové, aby si BMW 1er dokázalo RWD udržet.

Znovu se ptám, k čemu je dobrá u RWD mechanická parkovací brzda? Kolik máš s RWD najeto prosím?
Avatar - CHerokee
25. 8. 2018 08:46
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Myslím, že těch enthusiastů není zas tak málo a spíše jich mírně přibývá. Jde to samo ruku v ruce s tím, že se Evropě hospodářsky daří. Možná by stačilo 1er udělat více atraktivní a prezentovat RWD a jeho výhody a radost z jízdy, ale dnes by taková reklama byla politicky nekorektní, takže ji vytvoří leda Clarkson. Dnešní automobilová reklama neříká mladým vyrazte na výlet zaa dobrodružstvím, cestujte, ale vytáhněte svůj smartphone a zjistěte kolik úžasných funkcí s mobilem můžete v autě používat. Je to smutné... A tento trend v Evropě moc enthusiastů neplodí a podobná auta jako je toto 1er mizí. A to je smutné na druhou.
25. 8. 2018 09:57
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Nepřibývá, mladá generace nezřídka nemá návyky, neumí řídit, nesoustředí se, spoléhá se na obezličky. Ti, kteří mají zájem se díky větším možnostem sjíždějí na okruhy a tam pilují. Na silnicích ale potkáváš motající se mouly, kteří kupodivu nemají klobouk, plato vajíček pod zadním oknem a seniorskou průkazku, ale Xiandl foun v ruce a neví co se kolem děje.
Avatar - Dinar
25. 8. 2018 10:43
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Nepřibývá, jak oba s webpajou říkáte, mladá generace nemá zájem o zábavu za volantem, a na druhé straně, i kdyby měla, kde ji bude provozovat? V dnešním provozu a při boji proti pyrátům naprosto nemožné, rwd s manuálem pro denní přesuny v každodenních souvislých kolonách neláká ani nás, co jsme zábavu za volantem na silnici ještě stihli zažít. Zbývají okruhy, ale tam je zas jakýkoliv daily car jen kompromis.
Avatar - Londonbridge
25. 8. 2018 14:38
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Este mladej generacii vacsinou chyba 50 000 euri na auto, pokial otecko nie je vo vate...Ta cena zamyka aj s vacsinou tej starsej generacie a pokial nie je prijem masivny za tie peniaze sa da kupit uz vela velkych a silnych aut...
Avatar - KANKUNEN
25. 8. 2018 11:52
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Já to dělám tak, že jedu s Sti na zakázku a pro radost si projedu pár zatáček , kde je to ještě zábava. Všechny věci musí být řádně naskládány za sedadly, jinak se děje v kufru rodeo.
Avatar - CHerokee
25. 8. 2018 16:12
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Souhlas. Jasné, že o závodění to moc není, ale na některých okreskách, pár známých zatáček ještě furt je zábava za volantem. Subjektivně v Čechách je to ale horší než na Moravě (více měření). Mě třeba mrzí, že z našich cest mizí kabriolety...těch je fakt málo, a je fuk zda dražších nebo levnějších.
27. 8. 2018 09:15
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Mi to prijde, ze jich naopak pribyva, vubec mi prijde,z e letos jsem na cestach videl tolik aut "pro zabavu", jako jeste nikdy. Novych, jetych, to je fuk, ale lidi proste zacinaji myslet a nakupovat i jednoucelove zabavne veci, ne jen suchoparne veci na denni pouziti.
25. 8. 2018 17:58
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
A já ti znovu odpovídám - s ručkou nemusíš zrovna driftovat, a i tak je ve sportovním autě mnohem stylovější a "chlapštější" ovládací prvek, než kreténské tlačítko. Stačí? :-)
Avatar - white label
25. 8. 2018 18:11
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Pokud si bez klasické ručky nepřipadáš dostatečně chlapsky, pak problém hledej v kalhotách, nebo v hlavě, nikoli v autě.
25. 8. 2018 18:32
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Hmm, jen debilní demagogie, nic víc... Takže kdo má rád řazení manuální pákou, tak má taky problém s malým přirozením? A až ti volant nahradí joystikem, tak to taky bude změna k lepšímu, protože to působí moderněji? >:D
Avatar - white label
25. 8. 2018 19:38
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Ty jsi v tomto ohledu tak omezený, že i kdybych tě posadil třeba do GT3 RS, tak si zřejmě taky nebudeš připadat dostatečně chlapsky...
25. 8. 2018 21:03
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Někdo tomu říká omezenost, já tomu říkám zachování tradičního uspořádání základních ovládacích prvků. Minimálně čtyřválcový spalovací motor, kulatý volant, ručičkový rychloměr a otáčkoměr, tři pedály, řadicí páka a páka parkovací brzdy jsou pro mě jako řidiče nedotknutelné automobilové hodnoty!!! :-!
Avatar - Dinar
26. 8. 2018 11:17
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Co má ručka společného s řazením? Máš v tom nějaký chaos, chlapáku. >:D :no:
26. 8. 2018 13:07
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Obojí patří mezi tradiční ovládací prvky auta, demagogu! :-) To ti nedošlo, že? >:-[]
Avatar - Dinar
26. 8. 2018 13:57
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Tradiční, možná pro pozéra, pro řidiče, který umí zadokolku řídit, je ruční brzda pro jízdu zcela zbytečná, proto je naprostý nesmysl stavět ji na stejnou úroveň mezi ovládacími prvky jako volant nebo šaltpáku (man. převodovka). Takže jediný, kdo tu v reakci na Labelův koment použil demagogii, jsi ty. >:-[] :no:
26. 8. 2018 15:59
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Když nic jiného (a budeme se tedy držet pouze technických faktů), tak elektrická P brzda má obrovskou nevýhodu ve své pomalosti a nemožnosti regulovat míru a rychlosti jejího zatažení. Je to jen tupé elektrozařízení, co zná jen polohu vypnuto/zapnuto. Naopak pravá ruka řidiče držící páku mezi sedadly může rychlost a míru zatažení přesně a citlivě dávkovat. A nemusím u toho poslouchat to příšerné skučení elektromotoru pod autem, který navíc hrozí rizikem budoucí drahé opravy (výměny). :-!
Avatar - _Karel_
26. 8. 2018 19:35
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Protoze spravny ridic pouziva parkovaci brzdu velmi rychle a precizne davkuje brzdnou silu pro spravne zajisteni stojiciho vozidla. >:D Todle snad neni mozny.
26. 8. 2018 21:42
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
No asi se budeš divit, ale když třeba potřeuješ vyjet ze řady podélně zaparkovaných aut v příkřejším stoupání, tak se ta možnost dávkovat sílu a rychlost zatažení velice hodí! (pokud tedy už tvé auto není vybaveno funkcí, kdy elektronika nechává cca 2 s tlak v brzdové soustavě). Parkovací brzda se totiž nepoužívá jen k zajištění stojícího vozidla, ale i při rozjezdu do ostrého stoupání, a tam se pak u starších aut bez elektronickuých berliček ukáží skutečné schopnosti řidiče. :-)
Avatar - _Karel_
26. 8. 2018 23:30
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Asi nebude moc aut s el. parkovačkou a bez autoholdu.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2018 12:14
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
:-) myslím, že největší potřebu dávat najevo "chlapství" mají ti, kterým se ho nedostává.
26. 8. 2018 10:30
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Tobě jde o styl a pseudochlapáckost? Pochopím manuál, pochopím spoustu věcí, ale uživatelsky u RWD ručku nevyužiju. Mít ji tam, protože to vypadá údajně líp nechci.
Avatar - Dinar
26. 8. 2018 11:18
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
On to, pokud někdy jel zadokolkou, možná ví i Arese, ale jako správný pozér, pardon, purista, nemůže couvnout. ;-)
Avatar - m.z.
26. 8. 2018 11:51
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Mechanická ručka je naprostá zbytečnost a její používání na zaseknutí točícího se zadního diferáku, je fakt autu velmi prospěšné...
26. 8. 2018 21:48
Re: Jedno z posledncíh pravých BMW
Co je špatné na automobilovém purismu? ;-) A co jsi myslel na tom "pozérství". To je jako nějaký zločin, že mám rád klasickou ručku, byť třeba i na zadokolkovém BMW? >:D Sesypali jste se tady na mě jak sršni, přitom všechno co bych chtěl je, aby si zákazník mohl sám vybrat, jestli chce ve svém autě mít ručkovou klasiku nebo další elektroniku. Podobně, jako si třeba může vybrat mezi manuální a samočinnou převodovkou (pokud mu tedy tuto volbu automobilka milostivě umožní, že, doba je dnes fakt úchylná...) :-O ;-\ 8-s
Avatar - Ja Prvni 123
24. 8. 2018 22:25
Re: ano, tohle JE auto za 1,5 mio...
Presto ze ma, jak je uvedeno v textu, i sve nevyhody.
;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lyon667
25. 8. 2018 13:02
Re: MT
Zajímavé, ta informace o návratu manuálu do nabídky. Ještě pár týdnů zpět jsem se ptal u českého zastoupení a bylo mi sděleno, že se s návratem nepočítá. Tak jsem zvědav, bylo by to slovo do pranice.

Mimochodem, ten diff zmíněný v článku je co zač? Měl jsem za to, že v M140i je samosvor výhradně v rámci M Perf programu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - speedfred
25. 8. 2018 13:53
Re: MT
normálna špéra,myslím od Drexler-a.
cca 50t + DPH ,a rozdiel cítiť oproti otvorenému diffu
Avatar - lyon667
25. 8. 2018 14:02
Re: MT
Jo, jestli Drexler, tak je to M-Perf. To číslo v článku imho patří sériovému otevřenému diffu.
Avatar - praděda7
28. 10. 2018 15:24
Re: MT
Tak ten manuál už asi nebude. Jak píšu dole....je konec října a kde nic tu nic.....mám takové neblahé tušení, že se BMW nepodařilo sladit WLTP s manuální převodovkou. Kdysi jsem četl na toto téma pojednání, týkalo se Toyoty a CVT převodovky, kde popisovali, jak CVT převodovka a elektronika výborně spolupracují na kontrole spotřeby paliva. Mám Yarise s CVT a můžu potvrdit, že když šlapu na plyn tak cítím, že se motor stejně dělá to co uzná za vhodné.... ;-) Podobné to bude i u automatů. Právě proto BMW nemá u M140i problém s automaty, které stále nabízí... :-!
neregistrovaný "SR20"
26. 8. 2018 10:12
Re: Choďte sa pozrieť do VW na 5 hviezd ;-)
;-)

A stačil im na to štvorvalec vpredu naprieč.

Ale ako vravím, Nová doba.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
26. 8. 2018 13:51
Re: Choďte sa pozrieť do VW na 5 hviezd ;-)
To jo...nová doba.........lepší už byla.... ;-\
Avatar - praděda7
28. 10. 2018 15:10
Re: Manuální převodovka.....
Autor článku píše, že bude v nabídce po WLTP homologaci. Je 30 října a v konfigurátoru je v nabídce stále jen automat... ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
4. 4. 2019 15:18
Manuální převodovka UPDATE........
A když si k tomu přidáte ještě manuální převodovku, která údajně bude v nabídce i po nové homologaci vozu v rámci metodiky měření WLTP, zažijete svezení, jaké nabídne jen hrstka aut, bez ohledu na cenovku.
Přesně jak jsem předpokládal. Je začátek dubna 2019 a BMW homologaci pro manuál ještě neudělalo a už asi neudělá. A kdo ví, jestli ji vůbec udělá pro novou M135i. Jestli bude pouze v xDrive, tak na 99% asi ne... :-( To znamená no manuál pro M135i... :-(
Rozbalit vlákno
0