Diskuse

BMW M140i – Bavorské nejvíc!

24.8.2018

Testované BMW M140i pohání řadový šestiválec spojený s manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Jen sotva najdete řidičsky přitažlivější auto.

 

  • 121 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 24.08.  13:19

    Tohle je

    daily car skutečných puristů, ano M3 je ostřejší, ale na denní ježdění kompromis, 140i je posledním mohykánem pro ty, co chtějí točivý šestiválec a manuál v konfekčním autě, které navíc umí nabídnout i výborné jízdní vlastnosti. :-) :yes: :yes:
    • 40 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 24.08.  13:24

      « Re: Tohle je

      suhlas... takto to ma vyzerat :yes:
    • 50 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 24.08.  13:25

      « Re: Tohle je

      Malou rezervičku k čistýmu purismu má...je foukaný. Ale zase to víc jede.
      Předběhls mě s frází "poslední Mohykán", sakra...:)
      Jinak na ty zvěrstva, co BMW poslední dobou sype, je to fantazie.
      HH RWD R6 Man.....To je mastný svezeníčko!!!!
      • 23 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 24.08.  13:44

        « Re: Re: Tohle je

        Já jsem s těmi, i v článku zmíněnými, nefoukanými 2,5 - 2,8 -3,0 R6 najel kolem milionu km a 35i nebo 40i bych za ně zpět nikdy nevyměnil, i s turbem jsou ty nové motory točivější (rychlost s jakou jdou do otáček) i max. otáčky mají vyšší a bez zvukových "kurvítek" v některých modelech zní vytočené stejně dobře. Ty pláče po jejich atmo předchůdcích jdou většinou od těch, co nemají srovnání.
        Ale beru, že pod ryzím purismem si někdo může představit jen a pouze atmosféru. ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 24.08.  14:05

          « Re: Re: Re: Tohle je

          Aj tak nenahradis nutnost tocit, tym ze to dole moc neslo, tak bolo nutne to drzat nad 4tis ideal nad 5tis ot a tym padom to bolo tocivejsie... vyzadovalo to viac prace, inac si bol pomaly a nedalo sa to ošudit... takze je to viac puristické aj točivé aj ked porovnatelny vykon turba je v otackach napr 6tis ovela vyssi, charakteristika uz nie je tak nutne točivá... a to je pre niekoho zabavne... tym nechcem povedat, ze R6 turbo nedava zmysel
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 24.08.  17:38

            « Re: Re: Re: Tohle je

            Točivost motoru zmamená míru ochoty motoru jít do otáček a ne to, že proto, aby jel, je nutné ho točit. Ta ochota jít do otáček není u turbených R6 současníků o nic menší a nejvyšší dosahované otáčky jsou dokonce vyšší.
            A podotýkám, že mluvím o výše (a v článku) jmenovaných motorech používaných v konfekčních modelech. Klenoty typu S54 jsou jiná story.
            • 10 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 25.08.  18:17

              « Re: Re: Re: Re: Tohle je

              s tym sa neda suhlasit, ochota tocit sa je tocivost, ale rukou v ruke ide s tym, ze motor v tych otackach vydava to najlesie zo seba... podporene cislami a grafmi, to nie je ziadna imaginacia

              a dnesne R6 v beznych verziach nejdu vyssie ako napr 325i e90, tam vykonova spicka bola medzi 5000-7200ot a tam ten motor siel najlepsie, dnes turba R6 uz nad 6500ot vadnu a to ze sa nechaju dotocit aj s miernym vadnutim isto neznaci to, ze su rovnako tocive... nie su a pisu to vsetci kto tieto motory testovali nasledne po atmosferach a je to samozrejme logicke ked to turbo zabera od 2tisic tak pri 7000 uz ide so stratami... nic nove ani šokujúce

              [odkaz] si pozri N52 to vidis volnym okom ako pri 6000ot pride vykonova spicka na videu to sice nad 7000ot netoci no jednoducho ten motr ide medzi 6-7,5tis najlepsie
              • 10 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 26.08.  11:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je

                S čím jde točivost ruku v ruce je nepodstatné, pokud se bavíme o tom, co točivost je, a jen na to jsem reagoval, a co točivost je, jsem ti napsal už dvakrát. Že vymýšlíš nějaké svoje definice, je celkem k ničemu.
                Argumentace rozdílností průběhu výkonu u turba a atmosféry je na stejné úrovni, jako bys tvrdil, že když naprší je mokro, jinými slovy o tak triviální věci se s tebou nikdo nepře ani přít nebude.
                Psals o větší točivosti klasických R6 motorů bmw ve srovnání s jejich turbenými následníky, znova opakuju, není to pravda, ta turba jsou točivá stejně a dokonce dosahují vyšších max. otáček. Že svůj, podotýkám výrazně vyšší, výkon odevzdávají v o 1 tis. nižších otáčkách než atmo, je jasné, ale to ochotu těch motorů jít do otáček, tedy točivost, nijak nesnižuje.
                Přestože převodovky novějších generací bmw (manuály) mají obecně delší zpřevodování, pokud bys např. srovnal čas za jaký třeba na 3.st doběhně ručička otáčkoměru ze cca 4,7tis ot. (kam padne po odřazení) do 6,5 tis. ot. u E46 330i a E90 335i, zjistíš, že turbený motor to zvládne rychleji, a navíc dotočí ještě o pár set otáček více.
                Takže ne, turba sice posunula výkonovou špičku R6 bmw motorů o něco níže, ale o točivost je nijak nepřipravila. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto lamal

                  lamal 27.08.  00:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je

                  nic svoje som si nevymyslal, vsetko veci. kt. si vsimne clovek co tieto veci sleduje a este som ti to aj pekne popisal... >:D

                  ´´pokud bys např. srovnal čas za jaký třeba na 3.st doběhně ručička otáčkoměru ze cca 4,7tis ot. (kam padne po odřazení) do 6,5 tis. ot. u E46 330i a E90 335i, zjistíš, že turbený motor to zvládne rychleji, a navíc dotočí ještě o pár set otáček více. ´´

                  ak ma turbo napr o 50k navyse tak musi ten 3kvalt roztocit rychlejsie, inac by nemala lepsie zrychlenie predsa a tym ani vykon... a sam som napisal, ze tie turba idu bez vadnutia tak dp 6500 a aj ked sa nehaju dotocit vyssie uz s vadnutim aj ked nijak vyraznym, s takou chutou nelestia obmedzovac ako atmosfery... atmo verzie sli nad 7000ot v tom najlepsom ani naznak vadnutia

                  tie R6 su na pomery turbo motorov stale tocive to bez debaty s audi sa to neda zrovnavat, ale nie tak ako ich predosle verzie bez turba a ked neveris tak si pozri graf krutiaceho momentu a zistis ze u turb nad 5000ot prepadava ovela rychlejsie, atmoskam vydrzal vyssie... to znaci ze zrychlenie na jednom kvalte kopiruje krivku momentu tj tam kde je moment najvyssi motor zrychluje najlepsie a uvadanim zrychlenia len demonstruje prepad krutiaceho mometu obligatne u turba za 5tis...

                  za nejaku hadku to nestoji, beriem to tak ze kazdy mame svoj nazor :-)
        • 21 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 24.08.  15:17

          « Re: Re: Re: Tohle je

          Já tedy nemohu komentovat nové R6, ale před krátkou dobou jsem jezdil E46 s 2.5 125kw R6, což je asi jeden z těch klasických, opěvovaných motorů a ač to bude znít kacířsky a jak to auto bylo fajn a znělo sametově, tak i stejně výkonný moderní diesel je o dvě třídy jinde dynamikou a to nemluvím o turbobenzínu R4 podobných výkonů. Takže chápu někoho, kdo to má doma na víkendy pro radost, ale doba jde dál
          • 30 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 24.08.  15:21

            « Re: Re: Re: Re: Tohle je

            Doba je dál v rychlosti, ale nie v zabave... zabava v nizkych a bezpecnych rychlostiach, je dnes luxus a pri tom na okresky je to presne to co chceš.
            • 13 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 24.08.  15:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je

              Když já si prostě nemyslím, že turbo benzín je méně zábavný >:D
              • 20 Reagovat !

                foto lamal

                lamal 24.08.  15:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je

                do tejto debaty /fun factor turbo vs atmo/ by som nerad vstupoval, pisal som o tom, ze zatial co v atmo verziach bmw R6 si bol nuteny s motorom pracovat a teda ho tocit, radit a nasledne si bol odmeneny najlepsou dostupnou dynamikou v rozumnych rychlostiach kvoli nizsiemu vykonu, tak u dnesnej turbo konfekcie si urcite rychlejsi, ale zabavnost v bezpecnych rychlostiach nedostanes. Ani tak zasluzenu. Potom je otazka, co je pre koho zabava, dostavat zadarmo pocit zrychlenia a dynamiky, alebo si ho odmakat tym ze sa snazis, zlepsujes a si dobrý. Nikomu nemozeme vycitat preferencie, kazdopadne pracnejsie to bolo s atmosferou.
                • 11 Reagovat !

                  foto Mig-35

                  Mig_35 24.08.  18:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je

                  No píšeš jako kdyby to byla nějaká lopotná práce, prostě jsi šlapal na plyn a řadil až skoro u omezovače. To ti turbo odpustí. Zábavu dostaneš taky, neboj se...
                  • 10 Reagovat !

                    foto lamal

                    lamal 25.08.  18:33

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je

                    ´´kazdopadne pracnejsie to bolo s atmosferou´´ napisal som to uplne podrobne, ak teba viac bavi len slapat na plyn a menej radit tak ok, kazdemu podla chuti, napisal som ze s atmo je to pracnejsie ak mas motor drzat medzi 4500 - 7300 ot s 5 kvaltom tak je to asi ine ako s turbami, ktorym staci aj 2500 ot
                    • 00 Reagovat !

                      foto Prasohlav

                      Prasohlav 25.08.  19:53

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je

                      Jezdils někdy s bmw s novým R6? Já měl M135i, teď mám 340i a rozhodně to musíš točit, když se chceš bavit - na 2500 ot to sice jede, ale teprve nad 3500 to začíná mít trochu grády a při 5000 už ten průjezd zatáčkou pod plynem je to vono:-) Nezdá se mi, že by se tohle zas tak moc změnilo, ty motory jsou celkově silnější, ale točit se musej furt...
                      • 10 Reagovat !

                        foto lamal

                        lamal 25.08.  23:28

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je

                        tak ked vravis... tie atmo verzie kazdopadne bolo nutne drzat viac pod krkom, pod 5tis ot si bol pomaly
              • 11 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 24.08.  16:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je

                R6 z M3 E46 bude pravděpodobně daleko zábavnější a charakternější, než klasický přeplňovaný třílitr 40i. Bavorské nejvíc bych řekl M240i s manuálem, ta HH kastle mi prostě k BMW nesedí.
                • 10 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 24.08.  17:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle je

                  S tímhle souhlas, na S54 dnes nemá bmw čím navázat.
    • 10 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 25.08.  06:12

      « Re: Tohle je

      Minulý rok jsem ji měl jako náhradní pojezd na pár hodin, leč v AT. Motor je skvost a takhle má fungovat HH podle mého gusta. ;-)
  • 73 Reagovat !

    foto Futurista

    Futurista 24.08.  13:39

    Aha

    Hmmm, BMW, sestivalec, 250 kW, necely milion a pul... Peknej krap. Jesteze zde mame bezchybny golf se slabsim ctyrvalcem, je sice drazsi, ale je to VW. Kdo na nem hleda chybu, nenajde...

    To jsou veci...
    • 31 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 24.08.  14:29

      « Re: Aha

      To nikdo nikde netvrdí. Kromě toho je to pohled dvou různých lidí. Testy dělají lidé a o objektivitě si prostě můžeš nechat jen zdát. ;-)
      • 83 Reagovat !

        foto Futurista

        Futurista 24.08.  15:02

        « Re: Re: Aha

        Souhlasim s tebou. Ale pod testem golfu se naslo lidi, co to vidi jinak. Proste golf na pet hvezd, nic lepsiho neexistuje. A ejhle, tri dny na to je tady novej test, a silnejsi a levnejsi sestivalcova premiovka ma jen ctyri a pul. To se pak na ty hvezdy muze redakce rovnou vykaslat.
        • 10 Reagovat !

          foto koblih

          koblih 27.08.  15:20

          « Re: Re: Re: Aha

          Sice už jdu pozdě, ale každý z těch aut má jinou cílovku.. Golf může sloužit jako plnohodnotný rodinný auto a v podstatě nemá konkurenci, jelikož žádný jiný combi s takovým výkonem za stejnou cenu nenajdeš. Do BMW 1er asi celou rodinu nenacpeš..
  • 74 Reagovat !

    foto nippon

    nippon 24.08.  13:40

    .

    Takže nudný, a predražený Golf dostane 5 hviezdiciek a zábavný Bavor so šesťvalcom a manuálom 4,5 hviezdy. "Super"
    • 22 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 24.08.  14:08

      « Re: .

      netestoval to ten isty clovek...
      • 00 Reagovat !

        foto nippon

        nippon 24.08.  14:45

        « Re: Re: .

        Aspoň mohol nechať rezervu pol hviezdy na lepšie autá.
        • 00 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 24.08.  15:05

          « Re: Re: Re: .

          Urcite by som Rku nedal 5, no v kategorii bezneho HB aj ked za nezmyselnu cenu sa moze jednat o pomyselny vrchol... kt. navyse z funkcneho hladiska daval zmysel.
    • 11 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 24.08.  14:30

      « Re: .

      Jak se definuje nudnost?
      • 41 Reagovat !

        foto nippon

        nippon 24.08.  15:18

        « Re: Re: .

        4x4 a automat
        • 11 Reagovat !

          foto stealth01

          stealth01 24.08.  16:55

          « Re: Re: Re: .

          Takže R8 je vlastně docela nuda... >:D
          • 10 Reagovat !

            foto nippon

            nippon 24.08.  18:21

            « Re: Re: Re: Re: .

            Oproti Ultime určite.
            • 01 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 25.08.  06:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: .

              S Ultimou se dá i denně jezdit?
              • 10 Reagovat !

                foto nippon

                nippon 25.08.  06:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

                To neriešim. Hovorím o zábave.
                • 11 Reagovat !

                  foto webpaja

                  webpaja 25.08.  09:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

                  Tady jsou samí ultimativci a na silnicích to nějak není vidět ;-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto nippon

                    nippon 25.08.  10:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

                    Ja takých poznám dosť.
                    • 01 Reagovat !

                      foto webpaja

                      webpaja 25.08.  10:10

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

                      To ti závidím, asi dobrej oddíl. Já tedy jen pár.
                      • 00 Reagovat !

                        foto nippon

                        nippon 25.08.  10:45

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

                        Mám v okolí partiu mladých, čo sa zaoberajú driftom.
                        • 00 Reagovat !

                          foto webpaja

                          webpaja 25.08.  11:26

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

                          Tak to mi třeba nic neříká, ale proč ne ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto MariAchi

                            MariAchi 27.08.  09:10

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

                            Ale no tak - my prece jezdime na motokary a tak je tohle vymekle BMW pro nas sed a nuda, navic s turbem pod kapotou - fuj 8-s
                            Jo, takova Ultima, to je motokara na drift jako delana >:D
  • 10 Reagovat !

    foto Mira-L

    Mira_L 24.08.  14:05

    Chybka

    1. generace bmw řady 1 má vpředu také hliníková ramena, nikoliv ocelová, jak je uvedeno v článku. A celkově mi to přední zavěšení E8x vs F2x připadá v principu totožné. Jinak ale je ale test výborný, díky za něj.
  • 40 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 24.08.  14:10

    šmitec

    Dizajnovka, hlavne zo zadu to sice nie je, ale neurazi. To ostatné stoji za kazdy cent.. skoda ho !

    Fajn test.
  • 01 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 24.08.  14:27

    Manuál

    Promiňte lehce off topic. Pořád váhám jestli si objednat do M2C manuální převodovku nebo automat. Taky jsem na vážkách s barvou. S prodejcem dohodnuta Black sapphire, ale ta stříbrná dá vyniknout karbonové kapotě a karbonové střeše.
    Manuál by prý měl být o kousek lepší, než u M2 a jelikož mám automat v SQ7 i 330e, tak mi to nějak chybí. Zase automat bude vždy rychlejší a auto dynamičtější.
    Objednávku podepisuji začátkem září, čili do te doby musí být rozhodnuto. Výroba až v lednu, chci mít 2019 v TP a na zimu je to stejně nesmysl kupovat.
    Problém je, ze nikde u prodejců nejde manuál zkusit a m.z. dělají právě teď brzdy.
    • 30 Reagovat !

      foto pradeda777

      pradeda777 24.08.  15:22

      « Re: Manuál

      Stealthie, tož k tomu řazení.
      Ano, manuál v M2 comp. obdržel jistá vylepšení, ale doposud jsem nikde nečetl review, kde by se tester specificky zaměřil na man. převodovku a na dopad těchto vylepšení.
      Dnes, už jako dvouletý majitel M140i man. můžu konstatovat, že s přibývajícími kilometry se zpočátku tuhé a nepříliš "přívětivé" řazení, podstatně zlepšilo, k čemuž také pomohla M performance řadička, kterou jsem si dodatečně nechal namontovat. Řazení si teď opravdu užívám.
      V testovaném voze (s nízkým nájezdem km) M perf. řadička nebyla a autor byl s řazením i tak spokojen. V článku je zmínka o nějaké BMW kratší řadičce. Já o žádné takové nevím, i když jsem po ní dlouze pátral.
      Pokud neplánuješ brát M2 pravidelně na okruh a nebudeš "nahánět" poslední desetinky vteřiny, tak ber určitě manuál.
      Definitivně bych doporučoval testovací jízdu a to ohledně podvozku, který jak víš není na aktuální M2 a nebude ani na M2C, adaptivní. To je snad jediná věc, která mě brání v tom, abych si M2C také objednal.
      Jestli máš zájem vyzkoušet moji M perf, řadičku, tak pošli sz.
      • 00 Reagovat !

        foto stealth01

        stealth01 24.08.  16:56

        « Re: Re: Manuál

        Tak pokud budu užívat M2C po kapkách a jen jako radost, tak tlumení nerovností asi nevadí. Jako daily car bych volil něco jiného...
    • 01 Reagovat !

      foto Palda11

      Palda11 24.08.  15:46

      « Re: Manuál

      Ahoj,
      již déle sleduji tvé výběry na garáži. >:D Nicméně až teď jsem si založil účet, který konečně funguje, to je teď jedno.
      Řeším stejné dilema u M2C, dvojspojka nebo MT? Chtěl jsem jít do MT hlavně kvůli tomu, že jich bude málo a budou pak vzácnější. Ale po zkušenosti s normální M2 si nejsem jistý, dost mě to zklamalo postup od manuálu z dob E90, ten pocit mě moc nenadchl, řazení přesnější, ale za to zase více umělé, nevím jak to popsat, MT v 991.2 to není.
      Pro mě by to bylo daily drive >:D Takže sám nevím co, nikde jsem se nedočetl nic o spolehlivosti té dvojspojky.

      K barvě, viděl jsem na živo tu stříbrnou a naprosto fantastické, ten kontrast bude zajímavý.

      BTW: štve mě ten filtr pevný částic, kvůli kterému nepůjde v EU objednat M-perf. výfuk, aspoň teda ze začátku a nebude hlavně už tak hlasitý, kvůli novým regulím, aspoň dle toho co psali na bimmerpost. :-(
      • 00 Reagovat !

        foto pradeda777

        pradeda777 24.08.  16:36

        « Re: Re: Manuál

        Hockenheim silver.... :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto stealth01

        stealth01 24.08.  16:58

        « Re: Re: Manuál

        Tady je oficiální vyjádření BMW k M-perf. výfukům:

        Senzor tlaku výfukových plynů

        Rozdíl tlaku před filtrem pevných částic a za ním není u benzínových motorů měřen stejným způsobem jako u dieselových motorů. Na rozdíl od dieselových motorů u benzínových agregátů probíhá měření tlaku výfukových plynů jen před filtrem a zároveň se snímá okolní teplota.
        Řídící jednotka motoru (DME) následně vypočítá objem výfukových plynů za využití signálu ze senzoru tlaku výfukových plynů a dalších vstupů, jako například okolního tlaku.
        Tento proces má za následek, že je systém na míru naladěn pro originální výfukový systém montovaný v rámci výroby. Zároveň to znamená, že je systém velice citlivý na jakékoliv změny, zejména pak v oblasti zpětného tlaku výfukových plynů. Výfukové systémy a koncové tlumiče M Performance bohužel využívají konceptů, které mají na zpětných tlak výfukových plynů vliv.

        Dopady

        Výše vysvětlený vliv M Performance výfukových systémů na systém OPF má negativní dopad na emisní chování motoru. Nemůže tak být plně garantována funkčnost filtru pevných částic benzínových motorů a v krajním případě by mohlo dojít ke zhoršení spotřeby paliva a životnosti vybraných dílů.

        Závěr

        Vzhledem k principu fungování systému filtru pevných částic benzínových motorů nejsou možné žádné zásahy do výfukového systému, aniž by došlo k negativnímu ovlivnění emisí vozu. To znamená, že není možné dodatečně montovat M Performance výfukové systémy do vozů vybavených filtrem pevných částic benzínových motorů vyrobených od 01.07.2018 dále.
        Pro vozy vyrobené do 01.07.2018 jsou výfukové systémy M Performance nadále k dispozici dle platné nabídky.
        • 40 Reagovat !

          foto pradeda777

          pradeda777 24.08.  18:11

          « Re: Re: Re: Manuál

          Takže...tady pro majitele M2C nastupuje "občanská neposlušnost"........ ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Palda11

          Palda11 25.08.  08:30

          « Re: Re: Re: Manuál

          Děkuji. ;-)
          Velká škoda, zajímalo by mě jak se s tím poperou after market výrobci jako Akrapovič atd, pokud teda nevydají fitr. :-O
          Musí něco vymyslet, za pár let to budou mít skoro všechny benzíny.
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 25.08.  08:36

        « Re: Re: Manuál

        výfuk by sa dal poriešiť asi aj aftermarketom (remus,supersprint,akrap) , však oni niečo vymyslia.
        Ja som nedávno prešiel z AT na MT povedzme v podobnom aute,mám to ako daily a dá sa stým žiť. Do budúcna bude MT asi väčšia raritka,len či s tým už bude vedieť jazdiť tá generácia.
        • 00 Reagovat !

          foto Palda11

          Palda11 25.08.  09:11

          « Re: Re: Re: Manuál

          Takže přesun z M235i -->M2 nebyl nijak drastický?
          Tvrdost mi nevadí, jediné co mě štve je nízká světlost a parkování u obrubníku >:D , když potřebuji někde zaparkovat někde ve městě.
          No budu to muset nějak řešit
          >:D
          • 00 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 25.08.  11:13

            « Re: Re: Re: Re: Manuál

            Tak na prechod by si sa musel opýtať kolegu mz, ja som prešiel na QV.
            Na 235 som kupoval Remus od katu do zadu a ten bol za pol peňazí oproti M Performance
            • 00 Reagovat !

              foto Palda11

              Palda11 25.08.  12:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Manuál

              No jo, spletl jsem se >:D zeptám se na garáži. Díky
              Tak to je pěkný deal na ten Remus. Chci, aby to pak dělalo pěkný bordel :-!

              :-)
              • 00 Reagovat !

                foto speedfred

                speedfred 27.08.  10:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Manuál

                zase až taký bordel to nerobilo,to by si musel vyhodiť aj kat aby bol poriadny rámus.
    • 10 Reagovat !

      foto boost-

      boost. 24.08.  16:34

      « Re: Manuál

      Kombinace motoru S55 a 6MT je super, na denní ježdění to je taky okay, žádnej rev hang, spojka lehká (pro ty se špatným kolenem), automatický meziplyny se dají odkódovat také. Šestka by podle mě mohla bejt lehce delší pro autobahn cruising, ale aj tak žádná katastrofa a tudíž můžu manual jen doporučit. Aj vzhledem k tomu, co máš v gáraží jiného. Manuál to má u BMW spočítané, zatímco automat koupíš i za 30 let.
      • 00 Reagovat !

        foto pradeda777

        pradeda777 24.08.  17:54

        « Re: Re: Manuál

        Souhlas s převodováním. To samé platí pro M140i. Na dálnici by se sešla 7ička.... ;-) Souhlas i S55. Testoval jsem a spokojenost. Ale rozhodl jsem se pro menší kastli.... ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 24.08.  17:30

      « Re: Manuál

      Já bych šel do dvouspojky a do stříbrné. ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto 4bytelnykola

      4bytelnýkola 24.08.  19:54

      « Re: Manuál

      co zkusit předváděčku za hranicemi, z popsaných parametrů bych šel do manuálu, taky dávám v daily přednost automatu, ale pro zábavu bych fofrklacek chtěl, no a barva z těchto dvou černá, stříbrná + karbon střecha už je na mě kolotoč:)
    • 00 Reagovat !

      foto m-z-

      m.z. 24.08.  22:18

      « Re: Manuál

      V týdnu už budou brzdy zpět, tak se můžem domluvit, ale já bych zase šel do manuálu. Je podle mě i šetrnější k pohonné soustavě, AT ve sportovním režimu záměrně kope (aby měli řidiči pocit sportovní jízdy) což dává pěkné rány do ozubení a pomalu nahlodává drážky na hřídelích.
  • 20 Reagovat !

    foto Markus1

    Markus1 24.08.  14:46

    Performance

    Mal som ako nahradne vozidlo mesiac sice x drive ale zvuk s performance vyfukom bol proste az pornograficky :-)
  • 10 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 24.08.  15:40

    BMW

    Co dodat, paradni kara. :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 24.08.  15:43

    M140i jízdní vlastnosti....

    ...autor....Pokud si do M140i sedne třeba majitel BMW 530i E39 z roku 2003, nebude věřit, jak je nový motor pružný. Jezdit svižně tak lze, aniž jednotku vytáčíte.
    Naprostý souhlas! Otáček netřeba. 5500 docela stačí. I když....i v 6000 motor neprotestuje a zní pořád famózně.... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 24.08.  17:31

      « Re: M140i jízdní vlastnosti....

      Je moc dobře, že ještě takové auto v nižší střední je. Jen je jich sakra málo...spíše takový pohrobek. Mi se líbí, zvláště motoricky, akorát zadek mohli trochu lépe pořešit.
      • 10 Reagovat !

        foto pradeda777

        pradeda777 24.08.  18:04

        « Re: Re: M140i jízdní vlastnosti....

        Ano, zadek je moc kombi a s profilu nic moc. Stylisti to bohužel neměli lehké. Malá kastle s R6 vyžadovala určité kompromisy. Já na ni už 2 roky čučím a jak čas běží (a hůř vidím... ;-)) , tak je mě čím dál víc sympatická........ ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto CHerokee

          CHerokee 24.08.  21:26

          « Re: Re: Re: M140i jízdní vlastnosti....

          To je pěkný přístup. Mnohé je o zvyku. A hlavně tohle je auto, které zezadu uvidí ostatní ;-) .
  • 00 Reagovat !

    foto chup44

    chup44 24.08.  16:47

    130i

    Než som pred rokom kúpil 130i, asi dva roky dozadu som mal možnosť previesť sa na 140i (síce automat, ale čo si povieme, ten 8 stupeň od BMW je asi najlepší na svete momentálne) a práve toto auto ma presvedčilo aby som kúpil staršiu 130i. A neľutujem :-)
  • 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 24.08.  17:25

    Chyba v článku

    "Po experimentech se dvěma turbodmychadly, které moc nefungovalo (motor M55)"...

    Dvě turba (v benzínovém šestiválci) snad měla N54ka, ne? A nevím, co na tom nefungovalo. V 1M ten motor funguje bezchybně.
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda777

      pradeda777 24.08.  18:09

      « Re: Chyba v článku

      2 turba má také současná M3/M4 a o žádných "zádrhelích" jsem neslyšel............ :-O
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 25.08.  08:38

      « Re: Chyba v článku

      N54 mala problémy hlavne s vysokotlakým čerpadlom,vodnou pumpou a keď sa porúčalo turbo tak sa museli meniť obe.
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 25.08.  09:58

        « Re: Re: Chyba v článku

        Zdravím do Belgie! ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto MrBeranek

        MrBeranek 25.08.  20:29

        « Re: Re: Chyba v článku

        Tak z těchto věcí, zaplaťpánbůh, zatím nic. Ale ve 30 tisicích odkráčel startér a v 50 tisících zapalovací cívky. Turba prý při slušném zacházení 150 tisíc vydrží.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 25.08.  20:53

          « Re: Re: Re: Chyba v článku

          Už ve 30 startér, a to předpokládám ani moc SS nepoužíváš. No to je hodně slabé a ty cívky taky.
          • 00 Reagovat !

            foto MariAchi

            MariAchi 27.08.  09:12

            « Re: Re: Re: Re: Chyba v článku

            Tak proti tomu je muj hucici diferak po 120tkm celkem v pohode...
            Jo - nemecka kvalita :-)
  • 30 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 24.08.  20:53

    Jedno z posledncíh pravých BMW

    Je opravdu strašně smutné konstatovat, že podobné automobilové skvosty jsou už těsně před úplným vyhynutím. S manuálem určitě super volba (nabíc i bez debiní el. P brzdy!), ale pokud už kvůli filtru pevných části od září nebude možné montovat M sportovní výfuk, je to strašilivá škoda! :-( :'-( 8-s :no:
    • 40 Reagovat !

      foto pradeda777

      pradeda777 24.08.  21:36

      « Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

      To jo, ještě štěstí, že se to netýká vozů vyrobených do 1 července 2018....jako je ten můj... ;-) Ne, že bych o tom výfuku uvažoval, ale je to určitá prodejní výhoda, kdy další majitel bude tuto možnost mít.... :-! Jo, a absence PDF je další výhodou..... B58 motor v nové X5 "díky" PDF ztratil 50Nm... ;-\ Nová Z4 má v Evropě, díky bláznům v Bruselu, o 42 koní méně než US verze.
    • 11 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 25.08.  06:15

      « Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

      Tyhle stesky...připadá mi, že svět je plný entuziastů, ale prodeje nejsou takové, aby si BMW 1er dokázalo RWD udržet.

      Znovu se ptám, k čemu je dobrá u RWD mechanická parkovací brzda? Kolik máš s RWD najeto prosím?
      • 31 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 25.08.  08:46

        « Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

        Myslím, že těch enthusiastů není zas tak málo a spíše jich mírně přibývá. Jde to samo ruku v ruce s tím, že se Evropě hospodářsky daří. Možná by stačilo 1er udělat více atraktivní a prezentovat RWD a jeho výhody a radost z jízdy, ale dnes by taková reklama byla politicky nekorektní, takže ji vytvoří leda Clarkson. Dnešní automobilová reklama neříká mladým vyrazte na výlet zaa dobrodružstvím, cestujte, ale vytáhněte svůj smartphone a zjistěte kolik úžasných funkcí s mobilem můžete v autě používat. Je to smutné... A tento trend v Evropě moc enthusiastů neplodí a podobná auta jako je toto 1er mizí. A to je smutné na druhou.
        • 60 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 25.08.  09:57

          « Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

          Nepřibývá, mladá generace nezřídka nemá návyky, neumí řídit, nesoustředí se, spoléhá se na obezličky. Ti, kteří mají zájem se díky větším možnostem sjíždějí na okruhy a tam pilují. Na silnicích ale potkáváš motající se mouly, kteří kupodivu nemají klobouk, plato vajíček pod zadním oknem a seniorskou průkazku, ale Xiandl foun v ruce a neví co se kolem děje.
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 25.08.  10:43

          « Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

          Nepřibývá, jak oba s webpajou říkáte, mladá generace nemá zájem o zábavu za volantem, a na druhé straně, i kdyby měla, kde ji bude provozovat? V dnešním provozu a při boji proti pyrátům naprosto nemožné, rwd s manuálem pro denní přesuny v každodenních souvislých kolonách neláká ani nás, co jsme zábavu za volantem na silnici ještě stihli zažít. Zbývají okruhy, ale tam je zas jakýkoliv daily car jen kompromis.
          • 10 Reagovat !

            foto Londonbridge

            Londonbridge 25.08.  14:38

            « Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

            Este mladej generacii vacsinou chyba 50 000 euri na auto, pokial otecko nie je vo vate...Ta cena zamyka aj s vacsinou tej starsej generacie a pokial nie je prijem masivny za tie peniaze sa da kupit uz vela velkych a silnych aut...
        • 10 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 25.08.  11:52

          « Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

          Já to dělám tak, že jedu s Sti na zakázku a pro radost si projedu pár zatáček , kde je to ještě zábava. Všechny věci musí být řádně naskládány za sedadly, jinak se děje v kufru rodeo.
          • 00 Reagovat !

            foto CHerokee

            CHerokee 25.08.  16:12

            « Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

            Souhlas. Jasné, že o závodění to moc není, ale na některých okreskách, pár známých zatáček ještě furt je zábava za volantem. Subjektivně v Čechách je to ale horší než na Moravě (více měření). Mě třeba mrzí, že z našich cest mizí kabriolety...těch je fakt málo, a je fuk zda dražších nebo levnějších.
            • 00 Reagovat !

              foto MariAchi

              MariAchi 27.08.  09:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

              Mi to prijde, ze jich naopak pribyva, vubec mi prijde,z e letos jsem na cestach videl tolik aut "pro zabavu", jako jeste nikdy. Novych, jetych, to je fuk, ale lidi proste zacinaji myslet a nakupovat i jednoucelove zabavne veci, ne jen suchoparne veci na denni pouziti.
      • 01 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 25.08.  17:58

        « Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

        A já ti znovu odpovídám - s ručkou nemusíš zrovna driftovat, a i tak je ve sportovním autě mnohem stylovější a "chlapštější" ovládací prvek, než kreténské tlačítko. Stačí? :-)
        • 23 Reagovat !

          foto white-label

          white label 25.08.  18:11

          « Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

          Pokud si bez klasické ručky nepřipadáš dostatečně chlapsky, pak problém hledej v kalhotách, nebo v hlavě, nikoli v autě.
          • 21 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 25.08.  18:32

            « Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

            Hmm, jen debilní demagogie, nic víc... Takže kdo má rád řazení manuální pákou, tak má taky problém s malým přirozením? A až ti volant nahradí joystikem, tak to taky bude změna k lepšímu, protože to působí moderněji? >:D
            • 22 Reagovat !

              foto white-label

              white label 25.08.  19:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

              Ty jsi v tomto ohledu tak omezený, že i kdybych tě posadil třeba do GT3 RS, tak si zřejmě taky nebudeš připadat dostatečně chlapsky...
              • 21 Reagovat !

                foto Arese

                Arese 25.08.  21:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

                Někdo tomu říká omezenost, já tomu říkám zachování tradičního uspořádání základních ovládacích prvků. Minimálně čtyřválcový spalovací motor, kulatý volant, ručičkový rychloměr a otáčkoměr, tři pedály, řadicí páka a páka parkovací brzdy jsou pro mě jako řidiče nedotknutelné automobilové hodnoty!!! :-!
            • 11 Reagovat !

              foto Dinar

              Dinar 26.08.  11:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

              Co má ručka společného s řazením? Máš v tom nějaký chaos, chlapáku. >:D :no:
              • 13 Reagovat !

                foto Arese

                Arese 26.08.  13:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

                Obojí patří mezi tradiční ovládací prvky auta, demagogu! :-) To ti nedošlo, že? >:-[]
                • 10 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 26.08.  13:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

                  Tradiční, možná pro pozéra, pro řidiče, který umí zadokolku řídit, je ruční brzda pro jízdu zcela zbytečná, proto je naprostý nesmysl stavět ji na stejnou úroveň mezi ovládacími prvky jako volant nebo šaltpáku (man. převodovka). Takže jediný, kdo tu v reakci na Labelův koment použil demagogii, jsi ty. >:-[] :no:
                  • 22 Reagovat !

                    foto Arese

                    Arese 26.08.  15:59

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

                    Když nic jiného (a budeme se tedy držet pouze technických faktů), tak elektrická P brzda má obrovskou nevýhodu ve své pomalosti a nemožnosti regulovat míru a rychlosti jejího zatažení. Je to jen tupé elektrozařízení, co zná jen polohu vypnuto/zapnuto. Naopak pravá ruka řidiče držící páku mezi sedadly může rychlost a míru zatažení přesně a citlivě dávkovat. A nemusím u toho poslouchat to příšerné skučení elektromotoru pod autem, který navíc hrozí rizikem budoucí drahé opravy (výměny). :-!
                    • 12 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 26.08.  19:35

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW


                      Protoze spravny ridic pouziva parkovaci brzdu velmi rychle a precizne davkuje brzdnou silu pro spravne zajisteni stojiciho vozidla. >:D Todle snad neni mozny.
                      • 11 Reagovat !

                        foto Arese

                        Arese 26.08.  21:42

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

                        No asi se budeš divit, ale když třeba potřeuješ vyjet ze řady podélně zaparkovaných aut v příkřejším stoupání, tak se ta možnost dávkovat sílu a rychlost zatažení velice hodí! (pokud tedy už tvé auto není vybaveno funkcí, kdy elektronika nechává cca 2 s tlak v brzdové soustavě). Parkovací brzda se totiž nepoužívá jen k zajištění stojícího vozidla, ale i při rozjezdu do ostrého stoupání, a tam se pak u starších aut bez elektronickuých berliček ukáží skutečné schopnosti řidiče. :-)
                        • 01 Reagovat !

                          foto -Karel-

                          _Karel_ 26.08.  23:30

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

                          Asi nebude moc aut s el. parkovačkou a bez autoholdu.
          • 12 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 26.08.  12:14

            « Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

            :-) myslím, že největší potřebu dávat najevo "chlapství" mají ti, kterým se ho nedostává.
        • 10 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 26.08.  10:30

          « Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

          Tobě jde o styl a pseudochlapáckost? Pochopím manuál, pochopím spoustu věcí, ale uživatelsky u RWD ručku nevyužiju. Mít ji tam, protože to vypadá údajně líp nechci.
          • 10 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 26.08.  11:18

            « Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

            On to, pokud někdy jel zadokolkou, možná ví i Arese, ale jako správný pozér, pardon, purista, nemůže couvnout. ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto m-z-

              m.z. 26.08.  11:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

              Mechanická ručka je naprostá zbytečnost a její používání na zaseknutí točícího se zadního diferáku, je fakt autu velmi prospěšné...
            • 22 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 26.08.  21:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jedno z posledncíh pravých BMW

              Co je špatné na automobilovém purismu? ;-) A co jsi myslel na tom "pozérství". To je jako nějaký zločin, že mám rád klasickou ručku, byť třeba i na zadokolkovém BMW? >:D Sesypali jste se tady na mě jak sršni, přitom všechno co bych chtěl je, aby si zákazník mohl sám vybrat, jestli chce ve svém autě mít ručkovou klasiku nebo další elektroniku. Podobně, jako si třeba může vybrat mezi manuální a samočinnou převodovkou (pokud mu tedy tuto volbu automobilka milostivě umožní, že, doba je dnes fakt úchylná...) :-O ;-\ 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 24.08.  22:25

    ano, tohle JE auto za 1,5 mio...

    Presto ze ma, jak je uvedeno v textu, i sve nevyhody.
    ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto lyon667

    lyon667 25.08.  13:02

    MT

    Zajímavé, ta informace o návratu manuálu do nabídky. Ještě pár týdnů zpět jsem se ptal u českého zastoupení a bylo mi sděleno, že se s návratem nepočítá. Tak jsem zvědav, bylo by to slovo do pranice.

    Mimochodem, ten diff zmíněný v článku je co zač? Měl jsem za to, že v M140i je samosvor výhradně v rámci M Perf programu.
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 25.08.  13:53

      « Re: MT

      normálna špéra,myslím od Drexler-a.
      cca 50t + DPH ,a rozdiel cítiť oproti otvorenému diffu
      • 00 Reagovat !

        foto lyon667

        lyon667 25.08.  14:02

        « Re: Re: MT

        Jo, jestli Drexler, tak je to M-Perf. To číslo v článku imho patří sériovému otevřenému diffu.
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 28.10.  15:24

      « Re: MT

      Tak ten manuál už asi nebude. Jak píšu dole....je konec října a kde nic tu nic.....mám takové neblahé tušení, že se BMW nepodařilo sladit WLTP s manuální převodovkou. Kdysi jsem četl na toto téma pojednání, týkalo se Toyoty a CVT převodovky, kde popisovali, jak CVT převodovka a elektronika výborně spolupracují na kontrole spotřeby paliva. Mám Yarise s CVT a můžu potvrdit, že když šlapu na plyn tak cítím, že se motor stejně dělá to co uzná za vhodné.... ;-) Podobné to bude i u automatů. Právě proto BMW nemá u M140i problém s automaty, které stále nabízí... :-!
  • 01 Reagovat !

    foto SR20

    "-- skrytý --" 26.08.  10:12

    Choďte sa pozrieť do VW na 5 hviezd ;-)

    ;-)

    A stačil im na to štvorvalec vpredu naprieč.

    Ale ako vravím, Nová doba.
    • 10 Reagovat !

      foto pradeda777

      pradeda777 26.08.  13:51

      « Re: Choďte sa pozrieť do VW na 5 hviezd ;-)

      To jo...nová doba.........lepší už byla.... ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 28.10.  15:10

    Manuální převodovka.....

    Autor článku píše, že bude v nabídce po WLTP homologaci. Je 30 října a v konfigurátoru je v nabídce stále jen automat... ;-\
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Kůň utekl ze stájí a uvízl v septické jámě! Zachránit ho museli hasiči

Kůň utekl ze stájí a uvízl v septické jámě!…

V neděli měli hasiči ve Zlínském kraji napilno. Byli přivoláni ke stájím v Uherském Brodě, kde v obří septické…

Mladá cestovatelka Klára projela Evropu „na pankáče“: Dodávku sama přestavěla na obytný vůz

Mladá cestovatelka Klára projela Evropu „na…

Lásku k cestování a kutilství spojila Klára Hantychová z jižní Moravy při přestavbě dodávky na obytný vůz. Za…

 

iSport.cz

O turnaj ve FIFA 19 je obří zájem! Otevíráme druhý termín kvalifikace

O turnaj ve FIFA 19 je obří zájem! Otevíráme druhý…

V sobotu startuje první kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt pro…

Plekanec: Hrát s Jardou by bylo super! Popsal také nejtěžší chvíli v Montrealu

Plekanec: Hrát s Jardou by bylo super! Popsal také…

Z luxusních obřích hal, které jsou rozeseté po celé NHL, se ocitl na zimním stadionu v Kladně. Už v úterý večer…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš pořádá hon na svou vlastní rodinu. Je to odporný hyenismus

Andrej Babiš pořádá hon na svou vlastní rodinu. Je…

Téměř určitě jste během úterý zaznamenali počin reportérů Seznam zpráv ze Švýcarska, kde se setkali s Andrejem…

Oslabený Babiš komunistům vyhovuje, jejich vyděračský potenciál poroste

Oslabený Babiš komunistům vyhovuje, jejich…

Vyděračský potenciál komunistů rázem povyskočil o patro výš. Nepřipojili se k šestici opozičních stran, které…