!!!Odhlédnu-li od toho, že se mi první generace 1er líbila víc (jsem v menšině) a navíc ji na sklonku života dokázali naroubovat chromované kly, pak je daná specifikace jen reakcí na konkurenci!!!
!!!Tou nejlepší volbou bude pořád klasická 140i RWD s ostřejším řízením a čistotou v jízdě bez nul a jedniček pobíhajících mezi jednotlivými koly obou náprav. O ní totiž test jaksi mezi řádky mluví nejvíc!!!
!!!Tam BMW stále drží prapor nahoře, tak vysoko, že i jim samotným se již bez finančního kyslíkového přístroje špatně dýchá...ještě dva roky a je vymalováno. Jak píše David, kupujte už nebudou...až se někdo chytne za nos, bude to v době víceméně elektrické nebo elektricko-vodíkové a tam se podobné kousky nosit nebudou!!! ;-)
Tak tento test som rozhodne nepotreboval čítať. Chcel som čítať, ako je jednotka stiesnená, má lacno pôsobiaci interiér, strašne vysokú spotrebu a ako štvorkolka s automatom nie je komunikatívna a že za tie prachy to nestojí. Namiesto toho čítam, že je to top hotheč, ktorý v triede nemá konkurenciu a treba ho kupovať, kým je. >:D Sakra, a to som nedávno sám seba horko-ťažko presvedčil, že M140i vlastne nechcem. >:-[]
!!!I když si o to takhle otevřeně říkáš, tak věř, že jménem celé bandy se kterou se pokoutně slejzáš, tě budu bránit před tím, aby ti někdo jednu dal!!! >:-[]
No, já si myslím, že volba mezi M2 a M140i není až tak složitá. Člověk musí k takové koupi přistupovat s jasnými prioritami. Když kupec má jasno v tom, že chce 4 nebo 5ti dvířko, tak jde M2 ze hry. Ano, hned potom co jsem se šéfem M divize otestoval M3 v manuálu, mě chtěli M2 prodat. Říkal, na váš styl to bude perfektní koupě. Ale já trval na 4-5 dveřích a tak jsem o pár měsíců později odjížděl z Renocaru s M140i v manuálu. Ale pozor! Pro někoho, kdo je líný šlapat na spojku, nebo mu to moc dobře nejde, tahle M140i xDrive bude perfekt. Měl jsem od šéfa na víkend půjčenou jeho osobní M135i xDrive a vůz neměl chybu. :yes:
Jo kupátko? M2 no problem. Ale bacha, M2 nenabízí adaptivní podvozek. Pro někoho by pak M2 mohlo být a touch too uncomfortable... ;-) Já osobně bych raději šel do M240i...
..a nie uz rovno do M3?
Na jesen bola predvadzacka M strojov a ta M3 nema chybu aj vdaka tomu aktivnemu podvozku,ktory tam bol citelne citit.
To co si ty kupil pre naozaj hracka pre pravych petrolheadov,ale keby bola moznost ako ma byt pri novej 5 (vraj uplne vypinatelny x drive) tak by som siel do M140 x drive
M3 je nebezpečně silná a rychlá mašina. Člověk by byl "nucen" (a zároveň kolegy řidiči provokován) těchto kvalit využívat. A to je v dnešním policejním světě sakra riziková činnost. Proto jsem koupil nenápadnou myšku, která když to bude třeba, umí mrsknout ocáskem...;-)
"Staří závodníci nikdy nepřestávají závodit, s přibývajícím věkem jen zrychlí"..... >:D Není to tak dávno, co jsem se nechal vyštengrovat AMGéčkem a uháněli jsme 240km/hod až naší zasloužené praprababičce (letos bude mít 86, ale nemusela se jich dožit... ;-) ) na zadním sedadle ztuhla páteř... ;-)
Prababicka musela pozerat na tu raketovu rychlost co si s nou dal >:D
Vidim,ze vies jej sprijemnit jesen zivota zavodnickymi aktivitami a bude mat urcite naco spominat ;-)
Tak som rad,ze ani s pribudajucim vekom neopada v nas to zavodnicke dieta a obcas je super ked sa trosku ukaze a vleje do zil trochu adrenalinu…
..a este k tomu chovanie aj na nasich skvelych silniciach.Vyhoda bola,ze sme isli velky okruh cez celu BA na Pezinsku Babu a Zochovu chatu takze bol cas opacit trosku lepsie to auto.Okrem toho co si ty napisal som mal pocit,ze auto bolo uskakane,tvrde,ale na kvalitnejsej ceste smer na Zochovu chatu krasne funkcny a zabavny kym sa nenabehlo na nekvalitny asfalt..tam ma prekvapila pohodlnost a komfort podvozku ako zehlil nerovnosti...uz len kvoli zabave na okruhu a komfortu na dennych cestach by som zas ja urcite volil adaptivny podvozok.Tisic ludi..tisic chuti
Já měl na podzim možnost si přesně tuhle variantu 1er kousek projet po okresce, bohužel už byla na zimních.
Ale jako líbilo se mi to velice, zátah ukrutný a velmi pohodlné svezení. Musím to zkusit na letních. Kamarád má 140i zadohrab v manuálu, tak ho budu muset na jaře znásilnit, jestli se v tom teda ještě nepřizabil, už jsem o něm dlouho neslyšel >:-[]
Nekde na youtube se vali porovnani M235i a M2 (tedy pred posilenim M2 a 40i). Akcelerace je jako pres kopirak totozna. M2 je proste ostrejsi ve vsech ohledech, ale na rovince stejny. Zajimavy, kdo by to byl rek ze to bude zrychlovat uuuuplne stejne :-)
Motor M2 vychádza z 235 ( N55), len je vyladený na vyšší výkon + samozrejme lepsie olejové hospodárstvo atd. Uz to nema org emkový motor ktorý býva značený S xx
Jasny a za me to neni problem, podle me je skoro nemozne si vybrat mezi M2 a 240i ... kazdy ma neco do sebe a oboji jsou uzasna auta. Jako ostatne cokoliv s 40i, aby bylo jasno :-)
M2 má iné kvality, a to hlavne podvozok z M3, k tomu samosvor, takže na okruhu ten rozdiel cítiť bude; výbavou je tiež ďalej, ako M Performance. Ale je pravda, že to hlavné, motor, lepšie nie je a pri zrýchlení v priamke M2 nevyhráva. Ako píšeš, youtube je plné videí, kde M240i zrýchľuje porovnateľne, ako M2. Čo si pamätám, do stovky o chlp vedie M2, ale na dvestovke je rýchlejšie M240i. A aj finančné odstupy nie sú malé, 240i stojí 46t a M2 59t eur.
Osobne by som volil M240i a dokúpil samosvor cez M performace parts.
Ale test je o 5-dverovom hatchbacku, kto potrebuje zadné dvere, kupé je preňho pasé.
jsem zvedav, co prinese facelift M2. dneska uz by to melo byt jasne. pozeptam se.
ale koncem roku vsichni tvrdili, ze motoru se to nedotkne. chybejici vykonovy rozdil mezi 240 a m2 je ale ostuda.
ja bych ale 240 za m2 nikdy nebral. uz jen ta rozsirena kastle...
240i mi prijde vizualne moc lady car, sorry
ja nevim. s 330cd jsme klidne par let zili s prckem v autosedacce a zadnej problem se nekonal.
co se tyce prevodu, tak pozor na zasadni rozdil mezi automatem a manualem. je to potreba vyzkouset. s manualem se toci na dalnici nezdrave moc. dlouho mi to nedalo spat a nakonec jsem kvuli zprevodovani volil automat.
a to jsem velky fanda manualu...
To je pravda. Při dálničním tempu je M140i v manuálu opravdu hlučná. Ale dá se na to zvyknout. Moje bývalá MPS byla také hlučná, i když tolik netočila.
Převodovky a převody pro M140i. Tož takový 8kvalt v manuálu to by byla paráda. Možná i ten delší diff z A/T by byl s M/T ok. Samozřejmě by to ovlivnilo akceleraci, ale asi zase ne nějak zásadně a na dálnici by to pomohlo. A/T převody jsou díky možnosti použít 8kvaltů ve výhodě.
Manuál:
1st = 4.11:1
2nd = 2.315:1
3rd = 1.542:1
4th = 1.179:1
5th = 1:1
6th = 0.846:1
Reverse = 3.727:1
Já taky s jedním párem dveří odjezdil několik let s dětskou sedačkou vzadu a úplně v pohodě. ale pro 99,9% českých uživaelů je jeden pár dveří něco nepředstavitelného, tady musí mít "každý" dva páry dveří i když vzadu vozí jen aktovku/kabelku, nebo bundu, kterou si můžeš dát i do kufru.
To jsou takovy ty vzity myty a prodejci je casto podporuji.
Kdyz jsem prisel do porsche a chtel sedacky bez kuze, koukali na me ze jsem se musel zblaznit... V kazdym druhym sportovnim aute je stresni okno a spousta dalsich tezkejch zbytecnosti.... Atd.
Popravde nikde se mi neobsluhovala detska autosedacka tak dobre jako v trojkovym kupe. Sklopis predni sedacku behem vteriny a k diteti muzes zpredu, nikoli zboku hledat diru na pasy...
Ale to nevysvetlis...
M2 nebo M240i? Budeš jezdit často na okruhy a nevadí ti tvrdší podvozek? Pak M2 je tvoje parketa. Pokud chceš daily driver, tak M240i tě nezarmoutí...i když nemá 4 výfuky... ;-)
zadne svetla su fail..... videl som minule bmw 1 a rovnako predok aj zadok je hrozny.. vizualne hodne slabe .... nechapem.. a vraj premia... aj mazda 3 vyzera daleko lepsie aj ceed aj auris.. aj leon ... pritom prva generacia bmw 1 bola vazne pekna a mala to v sebe ... ale takto ju dnes uz spackat ;-\
chcelo by to opat bangla... jeho 5ka je dodnes neprekonana .. doslova ze legendarna ... a vyzera aj dnes stale lepsie ako tieto nove megaladvinove kusky so svetlami bez charizmy ktore uz od seba clovek navzajom ani nerozozna... zlaty bangle.. za jeho ery malo bmw ozaj velku charizmu :yes:
Souhlas. Jak uz jsem psal, tak na slizskem povrchu si clovek uzije i v xdrivu, navic to nemusi danit, ale 40i RWD je posledni mohykan, ktery uz za chvili bude spis cenenym youngtimerem. Staci se podivat, jak zmizely z inzerce 130i - toto ceka m135/140 za par let taky, az se prestanou vyrabet. A co v testu nenajdete je cenovy jemnocit bmw, kde se da nova M140 poridit i lehce pod mega... Kupujte, nebudou :-)
!!!Když o to sklouznutí v autě pro radost přece jde!!!Jenže jen pár kouskům, kteří tvrdí, že jízda nemusí být jen o přemisťování se z bodu A do bodu B!!! ;-)
Alw jisteze jde o to sklouznuti, no ja nemam mega na vikendovku, me by to auto muselo slouzit jako daily driver. A taky me zene, a na cesty, jake jsou ted venku bych ji asi - pri vsi duvere - s 340 konmi pouze na zadnich kolech radeji nepoustel. Ale to je proste moje situace, pokud hodnotim auto obecne, tak z te bandy superhatchu je M140i RWD to naprosto nejlepsi a nejpetrolheadovatejsi, co se vubec kdy dalo koupit. Tady je treba smeknout i s vlasama, ze to BMW vubec vyrabi :yes:
Ja som v novembri kupil 235 a mam ju ako auto na denne použitie,ale moja požiadavka bola jedine rwd,a zima zatiaľ vcelku OK (a to bola celkom hustá zima)
Ked máš komplet zapnutú elektroniku tam na aute môže kľudne jazdiť aj ženské pokolenie.
Spotreba za cca12000km 9,2l a su to zväčša svižnejsie presuny a minimum mesta.
Naposledy predpisovych 400km za 8,2
Ten motor ozaj stojí za to ,a to nevravím o prip ďalšom tuningu.
Je to radost pri každom naštartovaní,takze iudex, ber pokial sú.
Ja si ho snáď neham na celý zivot,a časom vyšperkujem M Performance dielami (aj ked uz som pomaly začal).
A ano ta cena sa da stlačiť pekne dolu.
jako daily ok, ale M2 neni nic hranicniho, s cim by se nedalo jezdit. nakonec vykon to ma stejnej a samosvor ho spis pomuze prenest. zkazky, ze je to buhvijak tvrdy jsou mimo.
M2 je splnenej sen for ever, 140i je super, ale vzdycky budes vedet, ze jsi byl tak blizko...
navic ztrata hodnoty bude dost podtstnej faktor hrajici pro M2
no M2 pri mne ako dailly car to nie bolo by mi ho ľúto,km by tam bolo za chvíľu na mrte.
Samosvor dokúpim aj na 235/240,bodykit už asi nie :'-(
na M2 su aj dosť dlhé čakačky (1rok) + tá cena už je pre mňa mimo(možno neskôr)
Pravdu máš,ze človek bol už tak blízko ....
Jenže právě ty zadní lampy byly před face stokrát lepší. Teď to zezadu vypadá jak nějaký hybrid hb a kombi. Předek hb se o poznání zlepšil ale celkově za mě ne..
teraz pozeram ze nova ibiza je kasnou sirsia dokonca aj ako o triedu vacsie a naslapanejsie bmw 1 .... tak toto je fakt sila... kto by to povedal ze ani vacsie bmw tu na maly ( velky ) seat nestiha
nie je.. akurat je disproporcna a nezmyselne siroka ako nejaka nadopovana ropucha ... toto bmw 1 je toho dalsim dokazom ;-) ... posobi vizualne stihlejsie a proporcne ovela prirodzenejsie a to pritom tiez nie je ziadny krasavec
mne je to uplne jedno... ved nech ma sirku aj 2m ... zaspim v pohode.... len proste je kusok uz out... sam uznas ze aj o triedu vacsie vozy su stale vo vacsine uzsie ako nova ibiza ... mna mrzi len to ze asi takto dopadne aj nove polo a neskor aj fabia ... ze to budu dalsie ropuchy hrajuce sa akoze na male auta je docela pravdepodobne uz dnes .. proste uz to zacina byt disproporcne.... pritom rio je kasnou vizaulne stale docela stihle.... no jo.. :-( ... som proste sklamany kam to speje s malymi vozmi... nic viac ... ale po dnesnej 5m insignii udajne pohybujucej sa kdesi v strednej triede je uz asi vsetko mozne ;-) ach jo... uz to asi nie je pre mna tieto dnesne vozy... uz sa to zacina vymykat asi mojim vlnovym dlzkam :-( chcem naspat 90 roky :*):yes:
PS: ten odkaz na twizy mi akosi nechce nacitat.. ale udajne je to propadak
Ako už v inej diskusii niekto iný napísal, deje sa to že jednotlivé mainstreamové modely tým ako sa zväčšujú nahradzujú často svojich súrodencov o triedu vyššie, ktorí často nedostanú náhradu. Pritom ale robia miesto novým menším modelom. Kto chce menšie, užšie auto zoberie to o triedu nižšie. >:D
ak to takto pojde dalej tak za 15 rokov aj UP uz bude potrebovat nieco mensie co nahradi dnesny sucasny UP ;-) .. a golfik? ten uz bude mat v kombiku aspon 4,8m .. kazdopadne bude to oapt asi jeden nadherny megaprakticky kompakt :*):yes:
predpokladam ze auta ako ich pozname dnes skoncia... lebo to nejde uz zrovna idealnym smerom... ludia sa budu prevazat dost mozno uz len nejakymi mensimi priblizovadlami ... pre jedneho maximalne dvoch ludi ;-) ktovie
Dvě věci:
- za prvé, tyhle vize o konci aut jak je známe do deseti let už tu byly někdy před dvaceti lety - a nic.
- za druhé, svět je hodně rozmanité místo. Realita v Norsku je jiná než realita v ČR je jiná než realita v Inidii je jiná než... a tak dále. A nakonec... i realita v Praze je jiná než realita třeba v Bruntáli.
BMW bych si nidky nekoupil, protože co řidič BMW to imbecil, asociál, zloděj a Tomio Okamura. To jen tak naokraj, aby každý věděl, že proti značce BMW nic nemám. Auta dělá kvalitní. S náhonem na zadek se dá ve městě v zimě v ranní špičce na letních sjetých gumách užít spousta zábavy.
Tohle BMW mi přijde takové nedonošené, zdeformované, prostě takový malý ošklivý mrzáček a nezachrání ho ani 12-ti válec :'-(
S tebou bych taky nikdy nešel do postele, protože co krok, to prd. Taky mi přijdeš malej nedonošenej mrzáček, kterýho nezachrání ani photoshopped #selfie. :'-( To jen tak na okraj, abys věděl, že proti tobě, MDK, nic nemám.
Mně hrozně vadí nemožnost ventilovaných sedaček a taky bych uvítal větší individualizaci interiéru. Např. se nedá objednat kožená palubka, což u Mini jde a podobné fičurky.
U M2 nejdou přední parkovací senzory, ani adaptivní tempomat, sedačky si taky člověk nevybere...
Po vypnutí stabilizace, se auto hodí do komfortu, to je úplný děs. Takže přijedete na okruh pocvičit drifty a u M Performance máte měkké tlumiče, řízení a zdechlou odezvu na plyn, to se fakt BMW povedlo.
M2 naštěstí adaptivní podvozek nemá, takže zůstává jen plyn a řízení.
Dobře, že tu někdo vzpoměl ventilované sedačky. Nevím, na co si BMW hraje, ale k ventilovaným sedačkám musíš jit až do nové 5ky nebo X5. A to je tedy bída... :no:
presne! ja nechapu tu ceskou posedlost kozenymi sedackami.ja uz vzdy volim alcantaru, pokud je ta moznost. ale u dealera ze me byli na vetvi. tady proste kuze znamena nejlepsi, ackoli vlastnosti ma snad jen krom oteruvzdornosti na prd.
Presne. Ventilaci vidim jako nejzbytecnejsi priplatek. Mel jsem jsi taky. Uz ji nekupuju. Mozna nejaci tlusti borci co se poti 7x24 jsou cilova skupina.
Ale jo verim. Prave ze jsem casto presedal z auta s do bez, obe v kuzi a vyslo mi z toho, ze v tom bez mi ventilace vubec nechybi. Neco jinyho je vyhrivani, to bych neozelel.
!!!Mám ventilované sedačky a jízdu bez aktivní ventilace v létě si představit neumím!!!Kdyby se nabízely i v mém druhém do alcantary, vůbec bych se nezlobil!!! ;-)
No s tím stylingem je to tak, že se na něj dá časem zvyknout a s většiny úhlů je to fajn. Na druhé straně je vůz instantly recognisable jako bavorák...... ;-)
!!!Pořád je už z celkového designu jasně patrná klasická koncece!!!Je to HB a tak mu samosebou chybí kufr, nicméně souhrnně souhlasím s pradědou!!! :-)
Ano, stereotyp "bavorák" řada 1 nenásledovala a ani dobře nemohla. Protože hierarchie BMW sice chtěla mít zástupce v "levnějším kraji", ale zároveň trvala na tom, aby neohrožoval vyjímečnost vyšších řad a to tím, že se bude podstatně lišit. To dalo stylistům příležitost vytvořit unikátní kastli, která se svým způsobem vymkla běžnému HB stylu, ale na druhé straně, jak jsem již psal nahoře, je okamžitě poznána coby baby bavorák. Ale pozor! Tam, kde styling měl příležitosti, zároveň ale měl i podstatná omezení. Tím hlavním byla RWD platforma s R6 motorem a daným vysokým pontonem. Vytvořit s těmito parametry menší pohledné kupátko nebo HB nebyla zrovna "pinkačka". Klobouk dolů za to, jak celkem solidně "spytlíkovali" kupátko 235/240/M2 (i když rušivé stigma vysokého pontonu zůstalo). S HB to měli hoši složitější a dá se říct, že s přihlédnutím k tomu, že měli jednu ruku svázanou za zády, úkol čestně splnili.
Já nevím, kdy už přestanou přihlouplí motorističtí novináři hodnotit místo na zadních sedadlech u sportovních a tzv. relaxačních aut jako je zrovna testované auto a pak u městských kompaktů. Přece tato auta se nekupují na jízdu ve 4 lidech ani jako auto pro jízdu na chalupu s celou rodinou.
Na to přece si trochu myslící tvor snad koupí úplně jiné auto.
takže hodnoťme u aut ty parametry, které jsou pro danou kategorii relevantní a ne ptákoviny. Příjde mi, že když není co najít, tak se soustředí na místo na zadních sedadlech 8-s8-s:-!
My jsme v 1er projeli evropu.. ono většina lidí co jezdí ve 4 dospělých není gayklub a jsou to 2 páry a v takovém autě jezdí ve předu chlapi a baby vzadu.. když už jede vzadu chlap, tak je tak utahanej a zároveň uklidněn po dlouhém řízení, že vytuhne jak mimino a vejde se kamkoliv :-) .
Za mě je hlavní problém 1er v přemíře elektroniky, která je drahá a nevydrží věčně... Vše ostatní se servisuje dobře a za podobný peníze jak běžná produkce.. ale ta elektronika odchází (co se divit když je třeba 8 let v kufru motoru, někdy na mraze, jindy v horku) a není levná :-( a hlavně je zbytečná, protože by to člověk nejradši vše povypínal a vyházel z auta >:-[]
tak pozor. v momente, kdy mas rodinu, byt mas dve auta, se ti velmi snadno muze stat, ze draha polovicka bude s autem pryc a ty proste deti musis odvezt. pak je to velice relevantni pohled a M2 je v tom excelentni - najdi jine takove auto.
byl to jeden z duvodu, proc jsem M2 objednal.
no a nakonec jsme koupili auta 3 a ja mohl objednavku zrusit a soustredit na dvousitz >:D
Presne v tejto sivej farbe, keď sa s ňou lepšie zžijem, bude aj recenzia na moje.auto.cz
Najviac ma na tom aute fascinuje jeho dualita. V eco-pro to jazdí ako auto pre manželku, z čoho mám radosť. Proste pohodové komfortné auto na dochádzanie do mesta.
Keď to prepnem do sport mode a naložím, tak sa z toho zrýchlenia idem posr... je fakt brutálne, čo ten motor dokáže, hlavne v tak malom aute. A hej, vôbec mi nevadí, že to nie je zadokolka v manuále. Na tú som pri takomto zrýchlení ešte asi šoférsky nedorástol. Proste obe ruky na volant.
Tak to jooo :-) gratulace. Uz ted to auto vetsina lidi nechape, za dva roky uz s tim budes uplnej exot. Vsichni budou jezdit v hybridech se spotrebou 7 litru a budou strasne eko.
Iste, za dva roky tu bude nový 1er. S pohonom predných kolies, japonskou automatickou prevodovkou vzor Toyota, a žiadnou možnosťou šesťvalca. :-) Tož čo sa dá robiť, nebudem sa ponáhľať do k dealerovi, aby som auto vymenil.
Za exota budem úplne bez hanby, navyše, je to fakt sleeper. Keď zozadu odlepím to M140i xDrive, zapadnem úplne v pohode do davu mestských vozítiek. Kým bude jazdiť, ako jazdí, obrovská spokojnosť.
Proč dělá bmw tak malý vstupní otvory u aut do 4er? Nechápu. Přijedu v normálním autě Golf, chci sednou do 1er a hipnu se do hlavy a odřu si záda. Nechápu proč. OK, asi jsem moc velkej (183 cm, 81 kg). Zkusím 3er, to samý, 4er to samý. Až otvorem do 5er jsem prošel bez toho, aniž bych to auto ničil. Proč dělaj ty otvory tak úzký? Výškou auta to není, možná tou vysokou podlahou? 8-s