Diskuse

BMW M2 – Vánoce jsou tady!

19.9.2016

Po prvních jízdních dojmech s BMW M2 jsem byl trochu v rozpacích. Klasický test však přinesl Vánoce!

 

  • 30 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 19.09.2016  11:31

    komfort podvozku

    Jako redaktor, bych si zjistil základní tech. údaje, když píšu pro širokou veřejnost.
    M2 nemá nastavitelné tlumiče, liší se jen reakce motoru, tudíž se asi reakce podvozku měnit nebudou...

    K vyjádřením o každodenní nepoužitelnosti sportovních aut, jsem už trochu skeptický.
    Zaznamenal jsem postřeh, že je naopak proti M3 měkčí a bylo to z povolaných úst.
    Navíc v zahraničí už vesele mění podvozek za tužší, protože sériový se jim nezdá dost sportovní.
    No počkám ještě cca 10dní a poreferuju.
    • 11 Reagovat !

      foto boost-

      boost. 19.09.2016  11:50

      « Re: komfort podvozku

      Mně taky prodejce říkal, že auto má adaptivní podvozek... Ale byl jsem radši zticha.

      Užívej auto. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto prezdivany-alias

      přezdívaný alias 19.09.2016  12:10

      « Re: komfort podvozku

      Asi dost záleží, jak chce kdo to auto používat. Při řádění na okruhu či při jízdě na plné kule po celkem kvalitním asfaltu by člověk neustále přitvrzoval. Ale jezdit v tom několikrát týdně D1 by nebylo za odměnu.

      Já bych to viděl tak, že pohodlné auto má nerovnosti filtrovat, zatímco sportovní je má kopírovat. A když ti pak ten sporťák "kopíruje" hrbolatou silnici, máš tam sice stálý kontakt kol s povrchem, ale logicky to s tebou hází.

      Už mi tu někteří kluci tvrdili, že M4 je v pohodě komfortní na dlouhé cesty a dokonce i že Porsche 911 je celkem pohodlné na dlouhé cesty. To je spíš však jen jejich fetiš, že je baví vozit tvrdá sportovní auta (a já jim tuhle zálibu neberu a je mi to vlastně i sympatické), ale proklamovat tato obecně jako auta s "normálním" podvozkem je dost přehnané. Taky mám rád hodně pálivé jídlo a můžu ho furt, ale nebudu nikomu tvrdit, že je vhodné k rodinnému obědu, protože je mi jasné, že 9 z 10 lidí by to vypálilo chlupy v nose. ;-)

      Prostě tím chci říct, že chápu pana Machalu, že se mu to na dálnici zdálo tvrdé.
      • 00 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 19.09.2016  12:28

        « Re: Re: komfort podvozku

        Asi nejvíc záleží, kudy ta dlouhá cesta povede, do Rumunska bych carrerou nejel, do Hamburku, proč ne. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto prezdivany-alias

          přezdívaný alias 19.09.2016  12:43

          « Re: Re: Re: komfort podvozku

          Jasně, v tom máš pravdu. Bral jsem to hlavně v kontextu ČR. Ovšem ani některé německé dálnice nejsou úplně vyžehlené a když jedeš 200 za hodinu, už je to docela znát.

          Takový můj poznatek je, že v Německu to kolikrát docela drncá, ale drncá to furt stejně. Zatímco u nás člověk kolikrát jede, několik set metrů nic a pak najednou rána nebo minimálně zhoupnutí jako kráva (spára před mostem nebo tak něco). D1 do toho nepočítám, tam jsou to na vybraných úsecích rány v jednom kuse. Ok, přiznávám, že jezdím rychleji než předpisově (u nás).
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 19.09.2016  14:44

          « Re: komfort podvozku

          Ty si v tom Rumunsku dlho nebol vsak? :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 19.09.2016  16:13

            « Re: Re: komfort podvozku

            Naposledy v dubnu v Brašově. Jezdím po Rumunsku od 99ho a ano, moc se změnilo, ale týká se to jen hlavních tahů, ty jsou už ok, ale zas přeplněné. Carreru bych si na průjezd Rumunskem nevzal, ideální auto na to je pořád nějaké našlápnuté suv. ;-)
      • 02 Reagovat !

        foto Ted

        Ted 19.09.2016  14:25

        « Re: Re: komfort podvozku

        tak treba 911 turbo je vazne uplne v pohode, passat poskakuje vic
    • 00 Reagovat !

      foto Martin-Machala-Auto-cz-

      Martin Machala (Auto.cz) 19.09.2016  12:43

      « Re: komfort podvozku

      Dobrý den, díky za upozornění! A dejte pak určitě vědět, jak se Vám podvozek pozdával. Na mě už to bylo moc, podobně jako A45 AMG. Pro mě je v tomto směru asi nejlepší, co jsem zažil, 911 GTS. Už víc než dostatečně sportovní, i pro příležitostné svezení na okruhu, nerovnosti ale zvládá filtrovat naprosto neskutečně. Je to už ale samozřejmě jiná cenová skupina,
      Machi
  • 21 Reagovat !

    foto Machyrek

    Machýrek 19.09.2016  11:36

    Upresneni

    Razeni bez P a oproti konkurenci nezvykle polohy R a D maji vsechny M dvouspojky uz od minulych generaci. V pripade testovane M2 se tedy nejedna o zadnou inovaci pane redaktore.
    • 01 Reagovat !

      foto mariachi

      mariachi 19.09.2016  14:25

      « Re: Upresneni

      Ja jen dodam, ze jsa (?) zvykly na automat, absenci "P" jsme privital - tedy fakt, ze op zastaveni a vypnuti auta se "zaradi" parkovacka automaticky a nemusim se o ni starat...
      • 11 Reagovat !

        foto Machyrek

        Machýrek 19.09.2016  15:04

        « Re: Re: Upresneni

        Me tam to P docela chybi, nikdy jsem si uplne nezvykl. Mam pocit, jako kdyz me to okrada o cast kontroly na autem.
        Napr. protoze jsem Machyrek, tak samosebou musim obcas nekomu ukazat, jaky to dela bordel a jednou se mi stalo, ze jsem myslel, ze tam mam N a ono tam bylo D, navic v garazi, nastesti auto bylo zaklineny a tak se nerozjelo, vsiml jsem si toho hned a dupl na brzdu. Kdyby tam bylo P, tak to mam automaticky na P a nemusim v takovy situaci resit, co tam je, kdyz auto stoji s bezicim motorem.
        Dalsi vec, co mi tam leze na nervy (nesouvisi s absenci P), ze v zrcatkach je prd videt a kdyz nekam couvam na centimetry, rad bych si otevrel dvere a koukal ven dozadu, jenze jakmile otevres dvere, prevodovka se automaticky prepne na N, takze mam smulu.
        Ale jinak dobry, M3 nakonec stejne vsechno odpustim a doufam ze i ona me.
        • 01 Reagovat !

          foto mariachi

          mariachi 19.09.2016  16:26

          « Re: Re: Re: Upresneni

          Tak to s temi otevrenymi dvermi jsem nevedel, respektive me nenapadlo to zkouset, u aut, kde je houby videt v zrcatkach je obvykle kamera aspon dozadu a ja do tesnych mist moc necouvam...
  • 10 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 19.09.2016  11:56

    Veľa nechýbalo

    Akurát ma s takouto M2-kou predvčerom viezol kamoš, len zo semaforu trochu pridal a pri odbočení v križovatke mu uletel zadok. Trochu mi vtedy veru lepilo, ale inak pekný kočkolap a zároveň jedno z tých áut, ktoré si v živote nekúpim. >:D
  • 12 Reagovat !

    foto Machyrek

    Machýrek 19.09.2016  11:58

    Barva

    Nemuzu si pomoct, ale vsem mensim M (2,3,4) to nejvic slusi v bilem laku.
    Naopak u AMG mi nejvic sedi cerna nebo seda.
    Jedine u Audi RS bych si nebyl jisty, jestli bilou nebo tu jejich modrou nebo sedou.
    • 10 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 19.09.2016  12:10

      « Re: Barva

      Je to ciste subjektivni, tak jen tak ber, ale neznam auto kteremu to nejvic slusi v bile nebo cerne barve. Spousta aut je v teto barve hezka, ale ne nejhezci.
      BMW ///M? Bila hezka, cerna uz mene, ale v imola rot / spacegrau / Monte Carlo blau to tem autum teprve slusi jak si zaslouzi. ;-)
    • 11 Reagovat !

      foto prezdivany-alias

      přezdívaný alias 19.09.2016  12:13

      « Re: Barva

      Je pravda, že tahle M2 v bílé vypadá suprově! ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 19.09.2016  12:32

      « Re: Barva

      Modrá, s ktorou som sa viezol vyzerá náhodou veľmi dobre!
      [odkaz]
    • 01 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 19.09.2016  15:55

      « Re: Barva

      [odkaz] ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto boost-

    boost. 19.09.2016  12:14

    ///M

    Auto mi nepřišlo příliš tvrdé, rozhodně ne tak, že by se s ním nedalo jezdit každý den. Spíš dost tuhý, pevný, nebo jak bych to nazval; žádný nežádoucí pohyby díky tomu, že vzadu nejsou silentbloky, které byly nejslabším článkem minulé generace non-M jedničky a trojky. Ale věřím, že toto je dost subjektivní oblast a každý má svá měřítka někde jinde. A jak kolega nahoře správně poznamenal, M2 má pasivní tlumiče.

    Příjemně mě překvapil motor, jež táhne statečně až k omezovači. Stará 135i nad šesti tisíci citelně zvadne. Výkonu má M2 tak akorát. Podle mě víc v našem prostředí není potřeba.

    Manuální převodovka k auta sedne jak * na hrnec, typické BMW, tady není co řešit. Jen mi vadily automatické meziplyny, které jsou zapnuty ve všech režimech kromě DSC OFF. Jo a ten debilní fake zvuk motoru v interiéru.

    Tak jako tak, DCT do tohoto auta nepatří a ušetřené prachy bych raději vrazil do M Performance výfuku, se kterým M2 dostane ten správný říz. Track mode = řádný kravál. >:-[]

    Já mám o svém budoucím autě jasno. Bílá v manuálu, MP výfuk, M pruhy na boku, karbonový spoiler. Teď jen vymyslet plán, jak vykrást banku.

    P. S.: prý se chystá spešl verze, CS nebo CSL, a BMW má dva prototypy s motorem S55 z M3...
    • 01 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 19.09.2016  12:26

      « Re: ///M

      Bílá jí sedí asi fakt nejlíp, ty mpruhy bych si odpustil, jestli je to tohle, [odkaz] , ale proti gustu...
      • 01 Reagovat !

        foto boost-

        boost. 19.09.2016  12:43

        « Re: Re: ///M

        Jo, tyhle, ale jen ty boční. Nebo něco na tento způsob: [odkaz]

        Mám slabost pro 3.0 CSL a 2002 turbo a bohužel (bohudík?) na současný modrý auto se nehodí.
        • 01 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 19.09.2016  13:33

          « Re: Re: Re: ///M

          No, to je ale mnohem lepší, ta trikolóra nad prahem á la původní turbo, to je ok, to sedí.

          Tenhle koncept [odkaz]%3A , to je žrádlo, ale s trikolorou, co měl v Goodwoodu už to zas bylo trochu přehnané. Pruhy ano, ale decentní. >:D ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 19.09.2016  14:09

            « Re: Re: Re: Re: ///M

            ja mám pocit,že 2-er nie je moc fotogenická,na živo ale vypadá úžasne.
          • 01 Reagovat !

            foto mariachi

            mariachi 19.09.2016  14:36

            « Re: Re: Re: Re: ///M

            Presne, takove decentni prouzky, ktere umi taliani nacpat na kdejakou linku na motorce treba...
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 20.09.2016  12:20

          « Re: Re: Re: ///M

          Zdieľam boostov názor, na biele Mko sa mi vyslovene žiada osvieženie v podobe Mkovej trikolóry. Žiadna divočina ako toto: [odkaz] ale decentný prúžok tomu pomôže: [odkaz] Ale len na biele auto, nie na iné farby: [odkaz] a len na menšie modely (1,2,3,4), nie 5er ani Xká: [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 20.09.2016  13:06

            « Re: Re: Re: Re: ///M

            Já bych vzal M2 (z toho mála co nabízí) v šedé, ale škoda, že není i v červené, jako M240i.
            • 00 Reagovat !

              foto boost-

              boost. 20.09.2016  13:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: ///M

              To jo, červená by byla super.

              Šedou M2 jsem viděl naživo, kamarád ji má, a vůbec se k tomu nehodí. Fakt šedá myš. Světlejší Space nebo Donington Grey by byla daleko lepší si myslím.
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 20.09.2016  13:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ///M

                Ano, jsou pěknější šedé, ale když není z čeho vybírat... ;-)
                Za mě ani černá, ani bílá a ten odstín modré je divný (mírně řečeno), takže bych stejně skončil u "sleeperovsky" šedé.
                • 00 Reagovat !

                  foto boost-

                  boost. 20.09.2016  13:54

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ///M

                  Černá by mohla vypadat pěkně s chrome line kolem oken a stříbrnými koly z M3. Ale jinak černou obecně vůbec rád nemám.

                  Paleta barev u Němců je v dnešní celkem tragická.
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 20.09.2016  14:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ///M

                Tak som si pozrel konfigurátor a vidím len 4 farby, to je tragédia. Biela, čierna, tmavošedá a modrá. Už sa nedivím, že všetky promo fotky sú v modrej (Daytona?), keď ostatné sú "nefarby".
    • 00 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 19.09.2016  13:07

      « Re: ///M

      Taky si ji budu muset projet - už jen pro mezigenerační srovnání s 1M. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 22.09.2016  12:05

      « Re: ///M

      Jen k těm meziplynům. Ty nejsou fake, ty jsou skutečné, funkční a jsou tam fundamentálně pro ochranu převodovky. Ale také se mě nelíbí a v brzké budoucnosti s tím něco udělám...
  • 00 Reagovat !

    foto prezdivany-alias

    přezdívaný alias 19.09.2016  12:36

    Tip pro redakci

    Možná by stálo za to udělat nějaký článek, kde by byly vysvětleny jednotlivé typy odpružení. Aby bylo jasno v tom, co jsou to pasivní tlumiče, tlumiče s krokově nastavitelnou charakteristikou, adaptivní tlumiče a aktivní pružení.

    Sám v tom rozhodně nemám úplně jasno, tak bych si velmi rád rozšířil obzory. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 19.09.2016  13:38

    Len jedna technická

    pozerám na foto a tam nie je budík na teplotu motora,či dokonca oleja (ako to bolo u M) ??
    • 00 Reagovat !

      foto m-z-

      m.z. 19.09.2016  14:10

      « Re: Len jedna technická

      Na to asi nezbyly prachy, já jen tajně doufám, že se to nakliká v menu.
      • 01 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 19.09.2016  16:28

        « Re: Re: Len jedna technická

        A na co to je?
        • 00 Reagovat !

          foto Vranis

          Vranis 19.09.2016  16:36

          « Re: Re: Len jedna technická

          Neviem ako v M2 ale v M235i sa dalo dostat do skryteho menu a tam teplota bola.
          • 00 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 19.09.2016  18:33

            « Re: Re: Re: Len jedna technická

            V skrytom menu,sa to da dohľadať aj v starších BMW.
            Myslim,že teploty motora,oleja sú dosť dôležité hlavne u "emka".
            • 00 Reagovat !

              foto m-z-

              m.z. 19.09.2016  19:07

              « Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

              Sou to šulíni, jaké skryté menu?! Proč to není normálně na obrazovce? Tablety jako kráva a na tohle není místo.
              Do skrytého menu se dostává šifrovaným způsobem a pak nejdou zobrazit ostatní funkce a vyskočit z toho jde až zhasnutím motoru.
              To se jim fakt povedlo a hrozně by mě zajímal důvod takového řešení :no:
              • 01 Reagovat !

                foto mariachi

                mariachi 20.09.2016  12:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                Zeptam se jeste jednou: Na co to je?
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 20.09.2016  12:29

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                  K čemu je info o teplotě chladící kapaliny/oleje? Tu otázku myslíš vážně?
                  • 00 Reagovat !

                    foto mariachi

                    mariachi 23.09.2016  08:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                    Ano, myslim ji vazne.
                    Kdyz jsem mel kdysi Fiat Tipo Sedicivalvole, tak nebylo meraku na motoru nikdy dost, a za tlakomer oleje jsem byl fakt rad, nebot ten motor byl na olej extremne haklivy. Z kombinaci udaju z talkomeru oleje a teplomeru oleje a vody jsem si pak odvodil kdy a jak moc muzu motor vytacet a jak se mam k nemu chovat. No to bylo auto z konce osmdesatek (btw.: i tak se motor kousl, ale to je jiny pribeh...).V dnesnich motorech ridi vsechno elektronika, pokud se motor prehreje, mela by se rozsvitit kontrolka, pokud je malo oleje, informuje ridice pocitac hned pri zapnuti, pripadne u nekterych aut nedovoli nastartovat, kdyz je oleje uz opravdu malo. Pokud je motor studeny, tak elektronika nedovoli jej moc vytocit, u starsich BMW navic pomahala indikace povolenych otacek v otackomeru, kdy se redline posouval podle teploty oleje a vody (a myslim, ze u digitalnich budiku to maji i nova BMW). A pokud je v aute i automaticka prevodovka, tak je obvykle s motorem sladena a radi podle toho, jak je zahraty motor i samotna prevodovka.
                    Tak proc by me melo auto otravovat udaji, na ktere mam jen minimalni vliv, a proc by budiky s temito udaji mely zabirat misto na palubni desce a pouta moji pozornost?
                    • 00 Reagovat !

                      foto m-z-

                      m.z. 23.09.2016  10:58

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                      Si tu elektroniku dost idealizuješ.
                      Naštěstí tam M2 ukazatel má.
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 20.09.2016  14:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                  :-O
              • 00 Reagovat !

                foto boost-

                boost. 20.09.2016  13:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                Ukazatel přístupný je: [odkaz]

                Měli by si nafackovat.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 20.09.2016  13:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                  Takže to umí jen "vodu" a olej ne?
                  • 00 Reagovat !

                    foto boost-

                    boost. 20.09.2016  13:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                    Hele, na 90 % jsem přesvědčen, že to je vlastně kombinace oleje a vody. Bylo to myslím v návodu k autu.
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 20.09.2016  13:41

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                      Podle symbolu by to měla být voda.
                      • 00 Reagovat !

                        foto boost-

                        boost. 20.09.2016  13:45

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                        Ja vím. Kouknu se po tom a dám vědět.

                        Edit: ta-daa, měl jsem pravdu. [odkaz]

                        combination of coolant and engine oil temperature
                        • 10 Reagovat !

                          foto iudex

                          iudex 20.09.2016  14:24

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                          To čo je, že kombinácia teploty vody a oleja? Iste vieš, že voda sa zahreje na prevádzkovú teplotu za chvíľu (teraz v lete tak 1-2 km), ale oleju to trvá podstatne dlhšie (tak 6-10 km). Tak mi vysvetli, čo ten kombinovaný ukazovateľ vlastne ukazuje za cifru. Aritmetický priemer? 8-s
                          • 00 Reagovat !

                            foto boost-

                            boost. 20.09.2016  14:47

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Len jedna technická

                            iudex, také nemám tušení, co to je za bazmek. Nikde jsem zatím nenašel k tomu info ani nikoho, kdo by mi to vysvětlil.

                            Naštěstí v mé historické jedničce je vše v pořádku a ukazuje teplotu oleje. Trvá ji relativně dlouho, než se dostane na provozní teplotu.
  • 05 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 19.09.2016  14:39

    za me top auto...

    oproti Giulii naprosta parada, od prvnich metru. auto je tuhe a ve vsem sladene a konzistentni. znate ten pocit, kdyz vas v zatacce na okresce vykopne do vzduchu terenni nerovnost?
    s timhle autem, ackoli jsem ho ridil 5. minutu, jsem si byl naprosto jist tim, jak se zachova, az dopadne zpet. je sice tuzsi, ale rohodne jeste prijatelne. to ze bych s nim na D1 nejel je ale pravda. neudelal bych mu to...

    to auto je strasne hodne v tom smyslu, ze vam dava spoustu jistoty a pri delsi projizdce s giulii QV jsem tenhle pocit vazne nemel...
    • 11 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 19.09.2016  16:01

      « Re: za me top auto...

      M3 je prý daleko méně hodná. No já jsem to bohužel už sám poznal, když jsem zkoušel projíždět mou oblíbenou zatáčku s vypnutou stabilizací bokem. Po sedmé se to holt nepovedlo. No nic se ji nestalo, jen lehce vletěla na trávu...
    • 00 Reagovat !

      foto prezdivany-alias

      přezdívaný alias 19.09.2016  16:17

      « Re: za me top auto...

      Jak to řekl ten Vršecký: "S Giulií se musíte nejdříve pořádně sžít a naučit. Rozhodně to není auto pro každého."

      Osobně bych to s tou Giulií risknul. Soudě dle času na Nordschleife, u Giulie bude prostor pro zlepšení řídící jednotky mezi volantem a sedadlem dost veliký. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ted

        Ted 20.09.2016  07:11

        « Re: Re: za me top auto...

        casy na ringu jsou dost diskutabilni a specialne v pripade giulie tezko uveritelne.
        podle me zkusenosti to se seriovym autem nema nic spolecneho.

        Vrsecky jen potvrdil, ze giulie se chova podivne a nerekl to na plna usta.

        do M2 se oblecete a hned vite, co se s autem deje a tak to ma byt.

        narazky na ridicske umeni jsou jiste obecne platne, rozhodne nejsem mistr sveta, ale srovnani techto dvou aut je jasnejsi nez slunce. A rikam to se slzou v oku, nebot jsem giulii chtel. To auto podle mne skutecne neni pro kazdeho, protoze ten, kdo umi aspon trochu ridit to hned pozna. Cesky novinar, ktery si nevsimne, ze stabilizace se sama zapina pri jakekoli aktivaci abs vam ale takovou informaci poskytnout nemuze.
        • 00 Reagovat !

          foto prezdivany-alias

          přezdívaný alias 20.09.2016  14:15

          « Re: Re: Re: za me top auto...

          O té tvé zkušenosti s "cinklými" auty na ringu se, prosím, rozepiš. Nerýpu, fakt mě to zajímá.

          Viděl jsem to video, co tu bylo nedávno, kde s tím jel borec za, myslím, 7:31. I kdyby to mělo třeba přeprogramovanou řídicí jednotku motoru, z toho videa to minimálně vypadalo, že se to auto chová dost neutrálně. Viděl jsem takhle z onboardu jízdu na ringu s mnoha auty a kolikrát to (alespoň co do práce s volantem) byla mnohem větší divočina.
          • 00 Reagovat !

            foto Ted

            Ted 20.09.2016  15:07

            « Re: Re: Re: Re: za me top auto...

            ja zadnou konkretni zkusenost nemam. jen jsem videl to video a pokud jsi s giulii jel, tak vis, ze takhle se to auto proste nechova. tohle je minimalne daleko tvrdsi na pruzinach, dle me ani vyfuk takhle normalne nezni a urcite nema zapnutou stabilizaci.

            proste to neni seriovka a tezko hadat, co vsechno je jinak.

            ne vsechna rychla auta jsou zabavna, ale giulia mi neprisla ani rychla a nejsem zdaleka sam. kdyz se pak podivas na cas M3/4 na ringu a na cas giulie. jiste, ma o par desitek koni vic, ale nikde jsem nevidel duvod pro takovy rozdil v casech na ringu.
            Navic M3 je podstatne citelnejsi auto.
            at k tomu casu poskytnou veskere informace a pak uz staci jen pockat na srovnavaci test na jinem okruhu a uvidi se. rozdil by na zaklade casu z ringu mel byt propastny a tomu neverim. ale je to jen muj skromny nazor...
            • 00 Reagovat !

              foto prezdivany-alias

              přezdívaný alias 20.09.2016  15:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: za me top auto...

              V módu race má Giulia stabilizaci vypnutou, v tomhle žádná odlišnost být nemůže.

              Ten čas na ringu je oproti bavorákům hodně dobrý, v tom máš pravdu. Jak říkáš, je o pár desítek koní silnější a i je o něco lehčí. Srovnávací test by byl fajn, musel by to však řídit někdo, kdo opravdu umí (právě třeba hovado typu Vršeckého :-) ). Pak by se ukázalo.

              Giulii jsem zatím neměl to štěstí jet. Jestli se k tomu dostanu, poreferuju. Ovšem nemyslím si, že by mé řidičské umění stačilo na to, aby měly mé dojmy nějakou výpovědní hodnotu.
              • 00 Reagovat !

                foto Ted

                Ted 20.09.2016  16:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: za me top auto...

                nechci to opakovat stale dokola, ale zjevne musim...
                v race rezimu se stabilizace vypne, ale jen do aktivace ABS. jakmile se aktibuje ABS, aktivuje se i stabilizacni system. nejak jsem si nevsiml, ze behem rekordniho kola neustale vypina stabilizaci...
                mimochodem je to hodne... jak to rict slusne?... spatny napad to takto udelat...
                sve dojmy jsem popsal pod clankem o giulii. trochu mene kriticky test, je od chrise zde
                [odkaz]
                tam se o te zpropadene zadni naprave, respektive absence sladeni auta take zminuje....
                • 00 Reagovat !

                  foto Redmex

                  Redmex 22.09.2016  09:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: za me top auto...

                  Tak Alfa to moze urobit VW sposobom, ze casom uvedie paket doplankov, ktore upravia Guliu QV do podoby auta z rekordu. Veci ako naladenie ESP sa moze menit so software updatom, takze to nemusi nic znamenat.

                  Ina podstatna vec je aktivna aerodynamika. Gulia ma na seriove auta vcelku prepracovane riadenie pritlaku s aktivnym prednym splitrom, difuzor vzadu a to su veci,
                  ktore mozu v rychlostiach ako na ringu vyrazne zmenit spravanie voci pocitovm z testovacej jazdy, kde je cielom nerozbit autom.

                  Staci niekedy skusit hocijaku placku / formulu vramci zazitkovych jazd. Ak sa s plackou ide ako s beznym autom (povedzme tie BMW M >:-[] ), tak to posobi neohrabana a ma problem zatocit. Ak sa to vezme do zakruty v rychlosti, ktore su "absurdne" zrazu to funguje - rychlost vygeneruje dostatocny pritlak plus gumy sa zrazu zahrievaju :-)
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 22.09.2016  12:15

      « Re: za me top auto...

      Jestli má M2 "krátkou převodovku" jako M140i, tak to dálničním vozidlem nikdy nebude...
  • 00 Reagovat !

    foto maca02

    maca02 19.09.2016  16:54

    tvrdost proti m135i/140i?

    Může někdo tvrdost podvozku srovnat proti M135i/140i?
    Někde napsali, že se 135i na comfort vyloženě houpala až se mi tomu nechtělo věřit. Je to fakt takovej rozdíl?
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 20.09.2016  06:34

      « Re: tvrdost proti m135i/140i?

      M2 je tvrdá jak šutr. A tak to má být.
      • 10 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 22.09.2016  12:20

        « Re: Re: tvrdost proti m135i/140i?

        M140i v comfort mode je snad až příliž komfortní...jiný mode jsem zatím nezkoušel...v M2 jsem nejel, nemohu tedy porovnávat. M3 se v comfort mode chová podobně jako M140i...M2 jsem nekoupil (i když mě ji vnucovali), jen k vůli tomu podvozku. Všechny reviews, které jsem totiž četl, kritizovaly velmi tuhý podvozek. Já ale auto nekupoval na okruhy, kde se to testařům naopak líbilo.
        • 00 Reagovat !

          foto Ted

          Ted 22.09.2016  13:50

          « Re: Re: Re: tvrdost proti m135i/140i?

          takze ty jsi nekoupil M2 kvuli podvozku a ani si ji nevyzkousel???
          Zeme vola Pradeda7...

          ja jsem zkouknul o M2 dost veci a nikde jsem na vytku na prilis tvrde perovani nezaznamenal, az na Auto.cz.
          stejni testeri, kteri si stezovali na CTR a FRS meli pro M2 jen slova chvaly...
          prevodovka je relativne kratsi nez by byt mohla, ale porad delsi nez u naproste vetsiny benzinovych aut nizsi stredni
          • 00 Reagovat !

            foto m-z-

            m.z. 22.09.2016  15:10

            « Re: Re: Re: Re: tvrdost proti m135i/140i?

            A já to měl opačně, nevyzkoušel a koupil :-) Včera dorazila, ale svezu se až za cca týden, než se všechno nastrojí.
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 22.09.2016  15:23

            « Re: Re: Re: Re: tvrdost proti m135i/140i?

            Oprava! Nejen k vůli povozku, ale také i k vůli 2 dveřím..... ;-) V této fázi života potřebuju 4-5 dveří. Proto jsem zvažoval i M3.[odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto Ted

              Ted 22.09.2016  15:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: tvrdost proti m135i/140i?

              to je jina... ono dat v necem na dojmy novinare je dost osidne. M140 je urcite lepsi nez treba TTRS, takze :yes:
              ja jsem s nejmensimi detmi fungoval i v coupe ale dlouho to jako jedine auto nefungovalo
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 22.09.2016  16:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: tvrdost proti m135i/140i?

                Tak já v kupátcích fungoval skoro 40 roků a mezi tím i s děckama. Ale to mě bylo nějakých 20-60. Teď už se nemožu ohýbat (ani moja) jak kdysi, tak ty zadní dveře jsou výhoda, protože si tam každou chvíli něco odložíme a pak se proto lehce dostanem. No a občas je potřeba taky někoho svézt. Jo, kdyby bylo k mání M240i ve čtyřdvířku (možná brzy bude?), tak jsem šel do ní. Máme sice ještě Yarise, ale ten je jenom na popojíždění.........
                TTRS je jen dvoudvířko, nemá šestiválec a je jen v automatě........ ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto m-z-

                  m.z. 22.09.2016  21:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tvrdost proti m135i/140i?

                  Doufám, že mi nadšení pro sportovní auta vydrží taky až do důchodu, našlápnuto mám zatím dobře >:D

                  140i bude jezdit krásně, kamarád si ji taky objednal, tak se snad někdy v říjnu svezu.
  • 11 Reagovat !

    foto Kolous

    Kolouš 19.09.2016  16:54

    dědo dědo....

    jak já Ti závidím....!!!!
    :yes: :yes: :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto Magister

    Magister 20.09.2016  12:09

    přirozený zvuk

    Nepochybuju, že to bude zajímavé auto. Je dobře, že ještě něco takového BMW vyrábí. Ale nerozplýval bych se nad přirozeným zvukem, páč ten přirozený z nepochopitelných důvodů v kabině není....

    [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto prezdivany-alias

      přezdívaný alias 20.09.2016  14:22

      « Re: přirozený zvuk

      Nechápu, proč tam tohle šidítko dávají. Mě osobně by teda dost vadilo vědomí, že neposlouchám motor, ale repráky. Kromě toho, jak je na tvém odkazu vidět, tohle auto zní dost dobře i bez toho. Tak vážně nevím, co blbnou. Ledaže by většinu kupců tvořili mladíci s placatými kšilty a řetězy na krku, pak bych to chápal. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ted

        Ted 20.09.2016  15:12

        « Re: Re: přirozený zvuk

        m performance vyfukem siditko stejne nemas sanci slyset...
        • 00 Reagovat !

          foto CHerokee

          CHerokee 20.09.2016  18:09

          « Re: Re: Re: přirozený zvuk

          To šidítko dokresluje zvuk ve všech otáčkách, Taky nechápu, proč tam je. Jinak za toto auto má ode mě BMW :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 22.09.2016  12:34

      « Re: přirozený zvuk

      Ani nevím, jestli má M140i fake zvuk výfuku. Zatím bych řekl, že ho není skoro slyšet. (Přes 4000 ot/min jsem zatím nešel). Jen při nastartování to má správný chraplák, který ale zmizi po prvním přidání plynu... ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto m-z-

        m.z. 29.10.2016  11:30

        « Re: Re: přirozený zvuk

        Určitě má a znám někoho, kdo by ti od něj pomohl, stejně jako od start-stop ;-)

        M2 jezdí parádně a vůbec není tvrdá, naopak už se mi v dílně chystá jiné horní uložení předních tlumičů, úprava geo a podvozek Bilstein B16.
        Proti M135i je největší rozdíl v chování podvozku, nemá ty počáteční mikropohyby káry při ostré změně směru, nevlní se jako had při ostrém brzdění a má ještě kratší převod, fakt to není na dálnici ideál, ale dá se to přežít (zvlášť po vypnutí el. blbosti v reprákách), i když se jí vyhýbám, jako čert kříži.

        Kombinovaný ukazatel teploty funguje výborně,po startu hlásí COLD cca do 1/4 sleduje vodu, nahlásí OK, pak pokračuje ukazatel mot. oleje.
        Provozní teplotu dosáhne po 10-15km, dle venkovní teploty a zátěže motoru.
        Nadšený jsem z fungování adaptivních světel, nikdy jsem to na autě neměl a je to pomoc.

        Až do zhoršení počasí, jsem pravidelně o víkendech startoval za rozbřesku, píchnout si pravidelnou dávku drogy M2 >:D a to i když padaly trakaře, na vodě je krásně čitelná.
        Za 14dní najeto 4500km, spotřeba dlouhodobě cca 12,5l,není to extra užrané, i když pod zátěží si samozřejmě přihne, víkendové poježdění je okolo 15l.

        Zimáky v origo rozměru už jsou nachystané, přezuju s prvním sněhem, uvidíme jak nám to půjde.
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 29.10.2016  13:23

          « Re: Re: Re: přirozený zvuk

          ENJOY!!!
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 03.12.2016  23:33

          « Re: Re: Re: přirozený zvuk

          Tak trošku závidím M2,ja som skončil iba v M235i.
          No ale na moje jazdenie je aj tá 235 dost citlivá na riadenie,oproti súčastným sterilným dialnicnym autám.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Brabec promluvil o plánu B. Co udělá ANO v případě krachu referenda v ČSSD?

Brabec promluvil o plánu B. Co udělá ANO v případě…

Pokud sociální demokraté odmítnou ve vnitrostranickém referendu vstup do koaliční vlády, jak se zachová ANO?…

Nová funkce YouTube vám připomene, abyste si dali pauzu

Nová funkce YouTube vám připomene, abyste si dali pauzu

Google na své letošní vývojářské konferenci kladl velký důraz na digitální závislost a zdraví uživatelů.     

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Baroš bude pokračovat! Nedovedu si představit jen sedět doma, prohlásil

Baroš bude pokračovat! Nedovedu si představit jen…

Bezprostředně po záchraně Baníku díky sobotní výhře nad Zbrojovkou Brno (2:0) mluvil ještě opatrně. O den…

 

Reflex.cz

Vandal v moskevské galerii poškodil jeden z nejslavnějších ruských obrazů

Vandal v moskevské galerii poškodil jeden z…

V moskevské Treťjakovské galerii poškodil v pátek večer vandal obraz malíře Ilji Repina „Ivan Hrozný a jeho syn…

"Tvrdíkovi Číňané" dluží nejen v Česku. Podívejte…

Mělo to být ambiciózní investiční tažení, místo zisků ale čínský konglomerát CEFC postupně sčítá nevydařené…