18.12. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

BMW M240i vs. 340i – Hledá se nejlepší sportovní bavorák současnosti

 

Ne M3, ani i8, nejlepší BMW dnešní doby je buď kupé M240i, nebo o třídu větší sedan 340i. Pojďme je porovnat.

Ke značce BMW odjakživa patřily sportovní vozy, ať už dnes legendární M3 generace E30 nebo třeba model 2002. Sportovní charakter k mnichovským autům náleží dodnes, a to ani nemusíte hned volit plug-in hybridní sporťák i8, nebo M3, které je v dnešní podobě sportovním sedanem. Velkou parádu uděláte i s takovými modely jako M240i nebo 340i. Ty nám nedávno nezávisle na sobě prošly rukama a po zkušenostech s nimi máme jasno - právě tohle jsou ta nejlepší sportovní BMW současnosti. Ale které je to lepší?

Obě jsou poháněné třílitrovým přeplňovaným šestiválcem a v testovaných konfiguracích mají oba exempláře šestistupňový manuál a pohon jen zadních kol. To pro dnešní BMW sice není zvykem, tradičnější je automat a čtyřkolka, jenže právě zadokolka s ručním řazením je volbou pravověrných fanoušků značky a navíc taková kombinace dokáže vyvolat ten nejzářivější úsměv na rtech řidiče.

TEST 2016: BMW M2 – Vánoce jsou tady!

Jenže tím podobnost obou exemplářů končí. Testované M240i je oranžovohnědým kupé z dílny BMW M Performance, zatímco 340i je vlastně „obyčejným“ vrcholem běžné nabídky řady 3. Vyzkoušený kousek však také disponuje několika prvky originálního příslušenství od BMW M Performance, ať už mechanickým samosvorným diferenciálem, zvýšeným výkonem nebo sportovním výfukem.

To dokazuje, že oba testované kousky sice mají shodný motor, avšak v mnoha ohledech se liší. Neberte to tedy jako typický srovnávací test, ale spíše ukázku, co dnes BMW dokáže nabídnout v oblasti sportovních aut a čím se tito dva konkrétní zástupci liší.

Krásný šmoula

Z designového hlediska mívají navrch obvykle kupé, pokud bychom však vedle sebe postavili testované M240i a 340i, v otázce ladnosti tvarů bych vůbec neváhal a okamžitě ukázal na trojku. A nejde jen o krásný modrý lak Laguna Seca, při jehož pořízení pro trojku musíte sáhnout hodně hluboko do kapsy, až někam ke kotníkům. Pořídíte ho jen prostřednictvím služby BMW Individual, a to za závratných 113.678 korun. Stojí ale za to!

Oba vozy si sice uchovávají vcelku decentní vizáž, která účinně zakrývá stádo koní pod kapotou, jako šmrncovnější ale působí větší 340i. Její světlomety napojené k masce chladiče jsou dravější, víc se mi líbí i tvarové řešení ledvinek. Dvojka totiž i po letošním faceliftu vypadá z některých úhlů poněkud neforemně, až otyle, zvlášť při čelním pohledu. Krásná jsou však její mnohapaprsková kola, byť podobná lze pořídit i pro trojku.

Svůj výkon pak ani jedno z aut nedává výrazně najevo ani zezadu, jsou tu zkrátka jen dvě kulaté koncovky výfuku. A to má testované 340i sportovní výfuk dodávaný prostřednictvím originálního příslušenství v rámci balíčku Power & Sound Kit za 65.131 korun. Vypadá nenápadně, ale ten zvuk je prostě dokonalý!

TEST 2017: BMW M3 M Competition – Obří radost. Ale i starost...

Pohled do interiéru je pak dalším důkazem, jak se vnitřky aut v rámci značky přibližují. Stačí jeden krátký pohled a máte jasno, vždyť je to stejná přístrojová deska! Až poté si všimnete jiného tvarování a jinak řešených dekorů, odlišných panelů dveří nebo různých přístrojových štítů – ve dvojce je užší. A rozdílem jsou i použité materiály, na omak tvrdší plasty v M240i přece jen působí laciněji než v 340i.

Emkový volant je ale pro oba vozy shodný, stejně jako sportovní sedadla. K oběma nemám slov, jsou prostě skvělá. Volant se silným věncem se krásně drží, sedí se ideálně nízko a sedadla výtečně podrží tělo, díky nastavitelnému sedáku i bočnicím si ideální posaz najde opravdu každý. Škoda jen, že se sklon jejich opěradla nastavuje pákou, růžice by byla při hledání ideálního nastavení sedačky pohodlnější. Elektricky nastavitelné sedačky nechme stranou, ve sportovně laděném autě jimi přece nebudete zvyšovat jeho hmotnost!

Naopak o hlavici řadicí páky tak pozitivně mluvit nebudu. Uchovává si už desítky let stejný tvar, který se však nedrží příliš dobře. Zvlášť když potřebujete rychle řadit, tak trochu prokluzuje v rukou. A navíc na tu logiku „zpátečka k sobě a dopředu, bez pojistky“ (stačí více zabrat) si také prostě nezvyknu. Na každých semaforech jsem nervózně čekal, jestli se nerozjedu dozadu...

obrázek [600 x 404]  

Z hlediska prostornosti je více místa samozřejmě ve trojce. I ve dvojce se ale na zadních sedadlech dá žít, se svými 182 centimetry mám před koleny drobnou rezervu, spíše mi vadí minimální prostor nad hlavou – přesně se dotýkám stropu. Jenže nějakým velkým přeborníkem v prostornosti není ani trojka, a tak je její největší výhodou snadnější přístup na zadní sedadla. Podobné je to v otázce zavazadelníku, 480 litrů trojky je zkrátka více, i 390 litrů dvojky ale na prodloužený víkend ve dvou v pohodě stačí. Oba vozy pak nabízí sklopná zadní sedadla nebo síťku na menší zavazadla. A s takovou praktičností u sportovně laděného automobilu bohatě vystačíte.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M240i Coupé

Cena v základní výbavě: 1 255 700 Kč Cena v testované výbavě: 1 446 306 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, 18palcová kola z lehkých slitin, multifunkční volant, sportovní brzdy, variabilní sportovní řízení, sportovní přední sedadla, dešťový a světelný senzor, tempomat s brzdnou funkcí, sportovní podvozek, sportovní volant, M aerodynamický paket, sada na opravu pneumatik, čalounění kombinující textil a alcantaru, zadní parkovací asistent, diodové světlomety, denní svícení, automatická klimatizace, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okna, rádio s šesti reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak Sunset Orange (+18.694,-), 18palcová kola Double-spoke style 719 M Bicolour Jet Black (+5.408,-), runflatové pneumatiky (+6.786,-), protisluneční ochrana oken (+9.490,-), vyhřívaná přední sedadla (+8.944,-), přední a zadní parkovací senzory (+5.408,-), automatická klimatizace (+14.898,-), adaptivní diodové světlomety (+21.138,-), HiFi systém (+7.852,-), paket ConnectedDrive Plus – alarm, navigace, informace o reálné dopravě, bezdrátové dobíjení telefonu, WiFi hotspot (+64.506,-), paket zrcátek – vnitřní a vnější zrcátko na straně řidiče s automatickým zacloňováním, elektricky sklopná zrcátka (+13.286,-).

BMW 340i M Performance

Cena v základní výbavě: 1 426 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 906 874 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, dešťový a světelný senzor, jednozónová automatická klimatizace, adaptivní diodové světlomety, diodové mlhovky, 17palcová kola V Spoke 395 z lehkých slitin, kožený multifunkční volant, elektrické stahování oken vpředu a vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio, palubní počítač, ambientní osvětlení, sportovní přední sedadla, zadní parkovací senzory, tempomat, M sportovní kožený volant, M sportovní podvozek, M aerodynamický paket.

Výbava testovaného vozu:BMW Individual lak – Modá Laguna Seca (+113.678,-), M sportovní brzdy s modrými třmeny (+18.694,-), variabilní sportovní řízení (+6.682,-), komfortní přístupový systém (+15.756,-), zadní kamera (+11.206,-), elektricky nastavitelné bederní opěrky vpředu (+6.682,-), vyhřívání předních sedadel (+9.880,-), Driving Assist (+13.884,-), head-up displej (+22.152,-), hi-fi systém (+10.426,-), 18palcová kola M Double spoke 441 z lehkých slitin (+5.330,-), přední a zadní parkovací senzory (+5.330,-), ukazatel aktuální povolené rychlosti (+8.554,-), BMW ConnectedDrive Plus (+59.540,-), navigační systém Professional (+20.020,-), bezdrátové dobíjení telefonu (+1.326,-), mechanický samosvorný diferenciál (+59.447,-), Power & Sound Kit – zvýšení výkonu motoru na 265 kW (+65.131,-), M Performance mechanicky stavitelný podvozek (+33.250,-), černý rámeček masky chladiče (+3.006,-).

Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude

Pražská rada dnes nebude projednávat společný podnik…

Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v…

Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média

Americký prezident Donald Trump zašel na summitu v…

Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla

Ženám v Saúdské Arábii se letos poprvé otevře letecká…

 
Technické údaje
Motor BMW M240i CoupéBMW 340i M Performance
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29982998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5500265 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1520 - 4500480 / 1520 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.85
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.2 / 7.8- / - / 7.4
Emise CO2:179169
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / -480 / -
Objem nádrže (l):5260
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1470 / 5101530 / 560
Rozměr pneu:225/40 R18225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44544633
b) šířka (mm): 17741811
c) výška (mm): 14081429
d) rozvor (mm): 26902810
e) rozchod vpředu (mm): 15161531
f) rozchod vzadu (mm): 15341572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110960 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 580610 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9901015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880950
k) šířka vpředu (mm): 14801480
l) šířka vzadu (mm): 14301460
délka sedáku vpředu (mm): 480480
délka sedáku vzadu (mm): 460490
výška opěradla vpředu (mm): 620620
výška opěradla vzadu (mm): 670690
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW M240i vs. 340i – Hledá se nejlepší…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 






 
Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Dnes 08:00

Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina různorodých agregátů.




Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o čas s Vaněčkem

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o…

Jádro týmu Washington Capitals zůstane po premiérovém vítězství ve Stanley Cupu pro příští rok stejné, nicméně…

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil malého fanouška

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi „fjordů a pohlavní nemoci“

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi…

Na hlavním železničním nádraží v Oslu se v minulých dnech objevila kontroverzní reklama na kondomy, která…

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje proti stereotypizaci ženského těla

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje…

Teprve třiadvacetileté bloggerce a nyní také spisovatelce Chideře Eggerue se v zahraničních médiích dostává čím…