Diskuse

BMW M240i vs. 340i – Hledá se nejlepší sportovní bavorák současnosti

18.12.2017

Ne M3, ani i8, nejlepší BMW dnešní doby je buď kupé M240i, nebo o třídu větší sedan 340i. Pojďme je porovnat.

 

  • 10 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 18.12.2017  13:15

    Určitě?

    Vrchol běžné řady byl nakonec u BMW vždycky zajímavý... ale jste si jistí, že je 240i lepší sportovní auto než plnotučné eMko... např. s otevřeným diferenciálem apod.?
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 18.12.2017  13:24

      « Re: Určitě?

      Tá formulácia nebola úplne šťastná, aj keď asi viem, ako to autor myslel. M2 môže byť pre niekoho príliš hardcorová a univerzálnejšia M240i môže byť pri veľmi podobnej dynamike použiteľnejším autom.
      Btw. zajtra idem skúsiť ako M140i, tak 340i, tak som zvedavý. Z tohto pohľadu pre mňa vysoko aktuálny test. :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 18.12.2017  13:31

        « Re: Re: Určitě?

        To jistě, ale pak se bavíme spíš o rychlém cesťáku než o sportovním autě. Pro mě třeba samosvor ke sportovnímu autu patří a jeho absenci u M240i vidím jako docela vážnou slabinu.
        • 11 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 18.12.2017  13:47

          « Re: Re: Re: Určitě?

          Bez debaty, keď sa bavíme o športovom aute, nie je o čom: M2. M240i môže byť lepší allrounder, kde strata živelnosti a ostrosti je vykompenzovaná väčšou použiteľnosťou. Inak samého by ma zaujímalo, do akej miery ovplyvňuje ten samosvor správanie RWD BMW. V teste síce malo 3er samosvor, ale tá väčšia istota a stabilita môže ísť na vrub samotným rozmerom trojky. Ideál by bolo mať rovnaký model s otvoreným difom a samosvorom; ale to je málo reálne (možno by vedel k tomu niečo povedať kolega Thomasino). Už tak je zázrak, že na test dostali oba bavoráky s manuálom a zadným pohonom, to sa vidí vzácne. Aj ja zajtra budem skúšať 340i s automatom a xDrive, dúfam, že aspoň 140i bude manuál a RWD.
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 18.12.2017  13:56

            « Re: Re: Re: Re: Určitě?

            Já měl přímé srovnání, když jsem instaloval samosvor do RX-7... a tam to docela znát bylo. Jenže na druhou stranu to bylo auto s minimem elektroniky, kde nebylo žádné ESP apod.
            • 10 Reagovat !

              foto fOE

              fOE 18.12.2017  14:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

              RX-7 byla stock bes svoru? :-O To bych necekal (RX-8 mela svor vzdy, ne? Myslim ze i ta jinak oholena 192k verze)
              • 20 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 18.12.2017  14:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                Myslím, že 192k verze osmy svor neměla, ale jistý si nejsem.

                RX-7 FC měla samosvor jen ve zvláštních edicích jako Infini, dokonce snad různé systémy (Torsen, spojky). RX-7 FD (třetí a poslední generace) už ho pak měla vždycky (Torsen)... a pasoval zpětně i do FC (daly se přeskládat vnitřnosti diferáku z FD do FC pouzdra a pak to bylo Plug'n'play).
                • 20 Reagovat !

                  foto fOE

                  fOE 18.12.2017  14:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                  Diky, jsem zas o neco chytrejsi. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 18.12.2017  15:20

            « Re: Re: Re: Re: Určitě?

            ajajaj tak predsa teda ? Na takúto "blbosť" ti kývla polovička ?
        • 20 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 18.12.2017  13:56

          « Re: Re: Re: Určitě?

          Samosvor je jak u 2er tak 3er priplatkova polozka, napsat ktery model je lepsi jen na zaklade toho ze do trojky byl prikonfigurovan do dvojky ne bych si ani ja netroufl. Ad tvuj prvni koment, za me klidne muze ve stejnem duchu jako bych volnou jizdu na Nurburgringu radeji travil v stock M4 nez v DTM spec. M4. To co pise autor mi dava smysl. ;-)
          • 01 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 18.12.2017  13:59

            « Re: Re: Re: Re: Určitě?

            Určitě? V konfigurátoru každopádně LSD pro M240i není. Není to náhodou tak, že se dá nějak poloofiko dokoupit nějaké Quaife?

            PS: to je fakt dotaz, BMW jsem nekupoval, tak netuším... ale mám pocit, že úplně ofiko tam samosvor nekoupíš.
            • 00 Reagovat !

              foto fOE

              fOE 18.12.2017  14:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

              Je to origo prislusenstvi z rady M performance, spolu s podvozkem, brzdama, vyfukem a ruznyma plastickama at uz venku nebo uvnitr... podobne je v testu ovesena 340i, tam ty polozky jako LSD taky v konfiguratoru nenajdes. ;-)
              Jinak jestli je subdodavatel pro BMW zrovna Quaife netusim, ale ani by me to neprekvapilo.
              • 01 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 18.12.2017  14:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                Tak to jsou docela lamy, že do konfigurátoru daj každej kobereček, ale samosvor ne. Podvozek i brzdy tam jako položka jsou...
                • 10 Reagovat !

                  foto fOE

                  fOE 18.12.2017  14:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                  M performance podvozek a M performance brzdy? Ted koukam do ceskeho konfiguraku a nic z toho tam nevidim. Ty modre "///M brzdy" jsou ve skutecnosti pro Mperformance modely zaklad, pro 3er pak priplatek, ale nad ramec tohoto existuji ///M performance doplnky, brzdove trmeny v jinych trech barvach, nejake kriklave tusim, oranzova, zlata, ruda atd... a az to je vrchol co muzes dat do 2er a 3er a to je to co v konfiguratoru nenajdes (auto s tim nevyjede z fabriky, ale muzes si to objednat k prodejci co ti to tam nahodi). Stejne funguje podvozek (znovu, to co vidis jako M podvozek je ve skutecnosti zaklad pro M performance modely a priplatek pro 340i, ale neni to to nej co umi), stejne funguje LSD atd.

                  Ano, i me tento pristup nedava smysl.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 18.12.2017  14:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                    Dík za osvětu :yes:
                • 20 Reagovat !

                  foto MrBeranek

                  MrBeranek 18.12.2017  22:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                  U BMW už dávno pochopili, jak z nás vyrazit co nejvíc peněz a nejpatrněji je to vidět u eMek. Řada věcí, které by člověk z řady M Performance nakonfiguroval do Mka, nemůže. Musí koupit ten původní díl a ten pak vyhodit, aby si koupil to, co chtěl od počátku - nejvíc je to znát na výfukových dílech, volantech, kovaných ráfcích a karbonových dílech karoserie a interiéru (kromě lišt). Chceš M Perf výfuk na M3ku? Zaplatíš ten původní a pak i ten titanový od Akrapa. Nebyl by nejmenší problém dát to přímo z výroby, jenže to by tolik nevydělali. :-) Pokud chceš např. samosvor přímo z výroby, tak to kromě eMek nabízí jen Alpina.
            • 20 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 18.12.2017  14:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

              V konfigurátore to nie je nikde, ani pri 1/2/3er. Je to možnosť objednať v rámci M Performance parts, čo je niečo ako značkový tuning BMW. Namontujú Ti to priamo v BMW, máš záruku a všetko, ale to nenakonkfiguruješ priamo, ale musíš objednať samostatne. [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 18.12.2017  14:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                Aha, zajímavé, to jsem nevěděl... a ten otevřený diff ti pak dají do igelitky nebo ho vemou na protiúčet?
                • 00 Reagovat !

                  foto fOE

                  fOE 18.12.2017  14:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                  Nejspis ano, asi aby sis mel cim vyzdobit garaz. Jako tezitko na stul si das jinak novy, nejety a uplne zbytecny dif, tamhle vedle okna povesis brzdy, na strop vyfuk... dekorace za statisice, ale BMW jde ke cti ze mysli i na tohle a ty nemusis zdlouhave hledat dekorace jinde. :yes:
                  Tady vyhravaji vsichni (akcionari BMW >:-[] ).
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 18.12.2017  14:30

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                    Teď si nejsem úplně jistej, jestli si děláš pr-del ty ze mě, nebo BMW ze zákazníků... :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto fOE

                      fOE 18.12.2017  14:48

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                      No pokud to tak je (jakoze jsem nikde necetl ze by BMW, resp. ten ktery konkretni dealer, od tebe ty nepotrebne dily s kteryma to vyjelo z fabriky zpetne vykupovalo), tak to i me prijdou kluci od BMW jako slusni srandisti. Zvlast pokud k nim prijde nekdo kdo si toho objedna vazne spoustu (to pak cloveku zustane i dalsi volant, dalsi vnitrni dekory, dalsi koberce, dalsi pedaly, vse dvojmo...).
                      Ale zase brat to z jejich pohledu je to krasny pristup. At chces nebo ne, prodaji (vnuti) ti 2 dily ikdyz tys uz pri konfigurovani sveho auta stal jen o jeden.
                      • 20 Reagovat !

                        foto speedfred

                        speedfred 18.12.2017  15:31

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                        fOE - pravdu máš,pri výmene ti na požiadanie vrátia zabalené pôvodné diely a môžeš si ich vystaviť v garáži.
                        cca 3 týždne dozadu som postúpil výmenu "špéry" za origo otvorený diff (M235) a je to hneď poznať pretože som absolvoval tú istú cestu v tom maraste čo bol na cestách a ostal mi iba >:D >:D >:D na xsichte. K cene za špéru si musíš pripočítať aj zvýšenú spotrebu pneu >:D . Čo som si tak všimol tak teraz menej bliká protipreklz ale skôr sa to akoby na snehu/mokru "odtrhne" , potom sa to ale vodí bokom daleko čitateľnejšie.
                        Origo BMW ti montujú Drexler - lemelový diff,je asi troška náročnejší na údržbu,ale vraj lepší ako šnekový.
                        • 20 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 18.12.2017  15:51

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                          ...a v ideálním případě si nepožádáš a pak ještě mají zdarma nový diferák pro servis... >:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto speedfred

                            speedfred 18.12.2017  16:40

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                            počkaj, ja som auto vyšperkoval až po roku používania.Keď si to objednáš pri zadaní do výroby tak neviem ako to funguje,či bude nejaká extra zľava.
                        • 10 Reagovat !

                          foto -MT-

                          _MT_ 19.12.2017  12:11

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                          To by museli nějak kvalifikovat, všechny mají výhody a nevýhody. Volba diferenciálu (a jeho nastavení) záleží na tom, co s tím autem děláš. Pokud vím, torseny se moc nepoužívají u okruhových aut, protože s kolem ve vzduchu prakticky nic nepřenesou a na okruhu chtějí skákat přes obrubníky. Drexlery používá celá řada závodních týmů. Lamelové se také používají pro driftování. Záleží u nich na nastavení. Torseny jsou dobré pro silniční využití. Takový dobrý univerzál. Pomáhá s trakcí, projet zatáčku rychleji. Proto se z továrny dávají na GT86/ BRZ, MX-5 a řadu dalších aut. Kdo si staví speciál, si tam dá, co mu vyhovuje.
                      • 20 Reagovat !

                        foto iudex

                        iudex 18.12.2017  15:38

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                        Holt klasický aftermarket, tam tiež nikoho nezaujíma, čo spravíš so sériovými súčiastkami. Ja som tiež po montáži cat-backu riešil, kam so stock výfukom, ale ani pes po ňom neštekol, takže čistá strata.
                        BMW tak šikovne využíva obe možnosti: aj ponúka prvky, ktoré by si nadšenci inak kupovali cez tuningové firmy (a vysoké ceny okecá značkovosťou produktu, vývojom, zárukou...), ale to nerobí ako origo výbava z výroby, ale až dodatočne, čím zarába - presne ako píšeš - dvakrát.
                        Viď ten samosvor do 1er: cena 2610 eur len za diel samotný, plus montáž nejaká tá stovka a ešte máš aj zbytočný diel navyše. Konkurencia to ponúka priamo, napr. GTI Ti ten samosvor dá priamo vo vyšej verzii za príplatok cca. 2000 eur, ale v tom je aj vyšší výkon motora, väčšie brzdy a Active info display.
                        • 20 Reagovat !

                          foto speedfred

                          speedfred 18.12.2017  15:58

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                          no prémia ,no ;-\

                          samosvor nestál toľko,bolo to za menej,bo mali najakú ááááákciu na Performance doplnky (tak som to dovybavil komplet) + montáž.
                          Teraz keď to spočítam už som hodne blízko M2-ke :-O ,a stále mám chuť to aj tak predať, a ísť o level vyššie ale s manuálom.

                          Ináč špéru kúpiš inde aj lacnejšie ,ale iba črevá bez obalu, takto to mám aspoň so zárukou.
            • 10 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 18.12.2017  14:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

              Napr. samosvor pre 140i/240i stojí 2610 eur bez montáže: [odkaz]
              • 01 Reagovat !

                foto Odan

                Odan 18.12.2017  14:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Určitě?

                Za ty prachy doufam, že je aspoň zčásti pozlacenej :-)
      • 10 Reagovat !

        foto white-label

        white label 18.12.2017  14:02

        « Re: Re: Určitě?

        Tento článek jsme ti objednal pod stromek, 140i jsem vynechal záměrně... ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto Thomasino

          Thomasino 18.12.2017  14:24

          « Re: Re: Re: Určitě?

          Přesně tak !! Jen to chtělo srovnání oboje se samosvorem, nebo oboje bez samosvoru. nejlépe oboje s manuálem >:-[] >:-[]
  • 14 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 18.12.2017  13:23

    A vitazom sa stava . . .

    Skoda Octavia RS, lebo cena, lebo miesto, lebo kufor :-) :-) :-)
    • 11 Reagovat !

      foto 718

      718 18.12.2017  14:20

      « Re: A vitazom sa stava . . .

      Stinger >:D >:D >:D >:D >:D >: >:-[] >:-[]
      • 01 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 18.12.2017  21:12

        « Re: Re: A vitazom sa stava . . .

        Neblazni :-)
        • 03 Reagovat !

          foto 718

          718 19.12.2017  07:03

          « Re: Re: Re: A vitazom sa stava . . .

          >:D >:D chcel som iba zdvihnut ego...kiakom co si nemozu dovolit BMW,a hambia sa to priznat :'-( :-( >:D
  • 11 Reagovat !

    foto mariachi

    mariachi 18.12.2017  13:27

    Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...

    ...vysvetlovat to zdejsi redakci je jako vysvetlovat slepicim na co maji ptaci kridla. Ale aspon neco pozitivniho na tomto "testu >:D " vidim - tu galerii. 3/10
    • 00 Reagovat !

      foto Thomasino

      Thomasino 18.12.2017  16:39

      « Re: Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...

      S tím souhlasím :yes: :-) Ale asi nejsem úplně nezaujatý, když mi stojí jedna s manuálem doma v garáži >:-[] Ale dlouho to vypadalo právě na tu M240i, stejně jako jsem trochu přemýšlel o 340i :-!
      • 10 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 18.12.2017  21:49

        « Re: Re: Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...

        Tak k te garazi gratuluju :yes:
        Ta M240i mi dava smysl opravdu pouze v pripade, ze potrebujes hodne setrit, no porad je lepsi zkusit jednat o cene M2, oni se u BMW umi podbidnout :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Thomasino

          Thomasino 19.12.2017  20:48

          « Re: Re: Re: Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...

          Zrovna u M2 se teda rozhodně nepodbízí.. Na M240i, M140i, nebo 340i a 440i jsou občas nějaké akce a podpory, ale díky dobrým prodejům jsou případné slevy na M2 výýýrazně nižší !! :-O
          • 00 Reagovat !

            foto mariachi

            mariachi 20.12.2017  12:31

            « Re: Re: Re: Re: Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...

            Aha, tak to jo, je fakt, ze ja jsem cistokrevne M nikdy nepoptaval...
  • 20 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.12.2017  13:30

    N55 vs. B58

    "Jenže zatímco v modelu 340i už od roku 2005 poskytuje v základu 240 kW, loni uvedený model M240i (v rámci faceliftu řady 2) disponuje 250 kW a rovnými 500 N.m, což je o výrazných 50 N.m více než u 340i. Prošel totiž blíže nespecifikovanými úpravami M Performance." No to nie je úplne presná formulácia. Doterajšie modely 35i (M135i, M235i), resp. 40i (340i/440i) mali staršiu generáciu trojlitra, označovanú ako N55. Aktuálne je v M140i/M240i nová generácia motora označovaná ako B58. Rozsah tých zmien je veľký, rozhodne nejde o prifúknutý či zľahka upravený pôvodný motor. Viac napr. tu: [odkaz]
    A on ten nový motor už celkom šliape na päty aj motoru v plnotučnom M2: ten má síce až 272 kW, ale "len" 450 Nm, teda nový motor síce výkonovo zaostáva (250 kW), ale krútiakom vyhráva (500 Nm). Na YT je x videí, kde vidno, že M240i sa pri zrýchlení drží veľmi tesne s M2, do 200 km/h sú rozdiely na úrovni odchýlky merania.
    • 10 Reagovat !

      foto Thomasino

      Thomasino 18.12.2017  14:29

      « Re: N55 vs. B58

      Jen doplním, že M2 má taky 500 Nm (podle měření neustále), jen to udávají že je to jako že při overboostě >:-[] >:-[] Každopádně motor není ten rozdíl mezi M240i a M2, tam je to hodně podobné (ikdyž M2 má lepší chlazení oleje). Hlavní rozdíl je celkové naladění auta, kdy je M2 mnohem ostřejší, přesnější (nápravy a brzdy z M3/M4, pevné uchycení zádní nápravy atd.), ale také více hardcore, proto ta větší univerzálnost zmiňovaná u M240i nebo 340i.. A taky má M2 mnohem lepší zvuk než M240i, dokonce lepší než M3/M4 v sérii :-)
      • 10 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 18.12.2017  15:28

        « Re: Re: N55 vs. B58

        Torque is listed at 465 N·m between 1400-5560 rpm, while an overboost function can increase torque to 500 N·m between 1450-4750 rpm. Ale nenašiel som, po akú dlhú dobu by to malo byť 500 Nm. Bežne býva ten vyšší krútiak pri overbooste dostupný krátkodobo, tusím môj ecoboost má štandardne 240 Nm a v overbooste 270 Nm po 10 sekúnd.
        Inak najzaujímavejšie to bolo riešené pri Golfe GTI Clubsport, ktorý mal nielen krútiak, ale aj výkon udávaný odlišne, štandardne 195 kW, s overboostom 213 kW. To bolo obzvlášť výhodné u nás na Slovensku, kde to ušetrilo pár stoviek registračného poplatku. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 18.12.2017  15:48

          « Re: Re: Re: N55 vs. B58

          bol som s tou mojou haraburdou na brzde a na kolesách mi namerali 301PS a 430Nm - séria
      • 00 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 19.12.2017  18:26

        « Re: Re: N55 vs. B58

        B58 motor je zkrátka vylepšený N55....... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 19.12.2017  18:11

      « Re: N55 vs. B58

      Přesně! Chystal jsem se to sem "napálit", ale vidím, že už není třeba........ ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto donPedro

    donPedro 18.12.2017  13:42

    Trochu vánoční bychařiny

    Tož ezliva M240i nebo 340i? No ani jedno, když je na světě i BMW M4 Competition, které tak hezky povodil Rasťo Chvála :-) Tož tak.
    • 20 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 18.12.2017  13:51

      « Re: Trochu vánoční bychařiny

      Jj, ten aktuálne vyzerá ako najšportovejší bavorák súčasnosti (aj keď neviem presne, ako je to presne s tými športovejšími derivátmi M3/4, CS, Competition a tuším ešte GTS?).
      Ale z Rasťovho videa si pamätám, že aj tá cena je niekde inde, to si už v teritóriu 911ky.
      • 20 Reagovat !

        foto donPedro

        donPedro 18.12.2017  14:00

        « Re: Re: Trochu vánoční bychařiny

        Tož pravda, s cenou jsem tam kde píšeš. Ale hledáme-li na odpověď na otázku z tohoto článku, pak se na nějakou tu kačku/éčko hledět nedá. Obzvláště když už budou ty Vánoce, a já byl celý roh hodný, viď Ježíšku ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 18.12.2017  14:02

          « Re: Re: Re: Trochu vánoční bychařiny

          >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Thomasino

            Thomasino 18.12.2017  14:37

            « Re: Re: Re: Re: Trochu vánoční bychařiny

            No to je sice moc pěkný, takový M4 s Competition paketem (měl jsem možnost ji řídit pár kol na BMW M Day na Slovakiaringu, stejně jako M2), ale pokud máš řádově 1,2 až 1,5 mega na zábavné auto, tak o tomhle nepřemýšlíš (to je přes 2 míče). To reálně řešíš jako já zda objednat M240i + dokoupit časem samosvor, nebo ještě trochu připlatit a jít rovnou do M2 ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 18.12.2017  20:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Trochu vánoční bychařiny

              Thom, Vánoce jsou za dveřmi, padá na mě nostalgie a chci být na lidi hodný. A protože nemám problém s tím udělat si srandu i sám ze sebe, navážu na tvůj příspěvek takovým menším zamyšlením. Co je mi platné, že dobře ovládám svůj rodný jazyk a vím, že "řádově" neznamená totéž co přibližně.....když M2 máš ty. ;-) >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto Thomasino

                Thomasino 18.12.2017  21:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu vánoční bychařiny

                WOODY, ty rejpale !! >:D Jako že jsem nepoužil správné slovo ?? >:-[]
                Vidím to asi takto. Prostě máš "řádově" mega a přemýšlíš o zábavném autě. Pak si řekneš, že je čas se konečně posunout zase o kousek dále a začneš přemýšlet o zadokolce za 1,2 mega, nebo aspoň čtyřkolce, která má ale taky trochu výkonu. Zjistíš, že vlastně tolik aut na výběr není. Zúžíš to na Golf R a M240i, případně M140i. Svezeš se s tím a vybereš si M240i a čekáš na pěknou akci, abys na tom časem moc neprodělal >:-[] No a pak dostaneš zajímavou možnost mít rovnou plnohodnotný eMko se sexy vyboulenými blatníky, takže ten rozpočet znovu navýšíš a jsi "řádově" na 1,4 až 1,5 mega >:-[] >:-[] >:-[]
                P.S.: Klidně si nahraď slova řádově za přibližně, když jsou ty vánoce! ;-)
                • 20 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 20.12.2017  12:37

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu vánoční bychařiny

                  Řádově máš tisíce, desetitisíce, statisíce, miliony atd., přibližně můžeš mít co chceš, třeba 1,4 milionu, woody má pravdu, je to velmi častá chyba, legrační je, když nějaký inteligent v tv rádoby kultiovanou češtinou zahlásí třeba, že letos investovali řádově třistadvacetpět milionů atp. >:D ;-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 21.12.2017  12:12

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trochu vánoční bychařiny

                    Tak dnes som v aute počúval nejakého ekonomického analytika a len tam rádovo šúpal "ceny ropy vzrástli rádovo o 20 centov"... "kurz dolára klesol rádovo o cca. 10%". Zjavne s tým významom slova majú problém viacerí. >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto prezdivany-alias

    přezdívaný alias 18.12.2017  14:00

    Elektronická stabilizace

    Nemožnost vypnout stabilizaci ve sportovním módu je trestuhodná. Když si s tím autem jedu někam hrát, chci mít pocit, že já jsem byl ten, kdo ten smyk srovnal. A ne, že kdybych to pokazil, tolik by se nestalo, protože by mi na hraně pomohla stabilizace. Pokud si koupím silné auto, začínám s ním pomalu a krása je pro mě v té výzvě ho POSTUPNĚ začít zvládat.

    Elektronická stabilizace do aut ano, ale vždy vypínatelná! Takto dávají automobilky svým kupcům najevo: "jsi pako, co neumí řídit a musíme tě hlídat".
  • 00 Reagovat !

    foto OS

    OS 18.12.2017  15:37

    s tím se dá souhlasit...

    • 20 Reagovat !

      foto prezdivany-alias

      přezdívaný alias 18.12.2017  16:09

      « Re: s tím se dá souhlasit...

      Jsou tam velká ALE. Spoustu "sportovních" aut neumožňuje úplné vypnutí stabilizace - určitě se to dá udělat, už je to však neoficiální zásah do vozidla a práce navíc. Giulia dává manuální převodovku k jedinému benzínu - 2.9 biturbo za více než 2 miliony. Stále více se rozmáhá nešvar dobarvování zvuku motoru reproduktory - opět v drtivé většině případů nevypínatelného. Atmosférické motory jsou téměř všude nahrazeny turbomotory, které, ač jsou výkonnější, zhoršují vazbu člověk-stroj - to samé se dá říci o elektrických posilovačích řízení a automatických převodovkách, které sice rychleji řadí, ale ubírají řidiči možnosti.

      S autorem zkrátka nemůžu souhlasit, že "vtáhnout do děje" je jen fráze. Bere-li to někdo podle časů, jakých jsou ta auta schopná dosahovat na okruhu, pak ano, žijeme v nejlepší době. Kdo chce ale opravu řídit a nestopovat při tom čas, pro toho platí, že dobře už bylo.
      • 10 Reagovat !

        foto OS

        OS 18.12.2017  16:13

        « Re: Re: s tím se dá souhlasit...

        tak BRZ nebo MX-5 ;-)

        [odkaz]
        • 10 Reagovat !

          foto prezdivany-alias

          přezdívaný alias 18.12.2017  16:15

          « Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

          Jo, to jsou auta, která mají "řidičskou" myšlenku. Dřív takovýchhle aut ale bylo víc. Nemůžu si pomoct.
        • 11 Reagovat !

          foto prezdivany-alias

          přezdívaný alias 18.12.2017  16:23

          « Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

          Teď trochu odbočím od sportovních aut a přesunu se k mainstreamové střední. Tam auta nabízejí čím dál více elektronických fičur, prvků komfortní a kolikrát až luxusní výbavy, jsou bezpečnější atd. A za vzor řízení a naladění podvozku se jim dává trojkové Mondeo, které vyjelo na silnice před deseti lety. Což je dost tristní. A bohužel to tak trochu ilustruje automobilový vývoj posledních let.
      • 30 Reagovat !

        foto Enthusiastic-driver

        Enthusiastic.driver 18.12.2017  18:40

        « Re: Re: s tím se dá souhlasit...

        Ona spousta těch lepších starších aut jsou jen mýty a legendy. Zrovna tahle 340i umí "vtáhnout do děje" imho mnohem lépe, než legendami opředena 330i E46. Přestože ve sport+ je DSC jen omezeno a ne zcela vypnuto. Ani na vteřinu jsem neváhal, které auto mě bavilo víc... O parník...
        • 10 Reagovat !

          foto prezdivany-alias

          přezdívaný alias 18.12.2017  20:06

          « Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

          Nevím, jestli se zrovna E46 dá považovat za etalon. Když ji nahradila E90, všichni testeři se rozplývali, jak má E90 geniálně naladěný podvozek.
          • 00 Reagovat !

            foto Enthusiastic-driver

            Enthusiastic.driver 18.12.2017  20:45

            « Re: Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

            To já si teda pamatuju přesný opak - všichni opakovali, že E90 je méně vyvážená, tvrdá a jezdí jako Audi :-)
            • 00 Reagovat !

              foto mariachi

              mariachi 18.12.2017  22:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

              ...minimalne pred FL
            • 01 Reagovat !

              foto white-label

              white label 18.12.2017  23:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

              Jasně, ze začátku ji naopak kritizovali, a velmi často za nedotáčivost, ve srovnání právě s E46. ;-)
              • 10 Reagovat !

                foto fOE

                fOE 19.12.2017  07:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

                Neni moc jistot na tomhle svete, namatkove: zitra vyjde slunce; dane; smrt a to ze e30 bylo posledni poctiva a dobre jezdici trojka...
                ...dokud vsichni v ojetinach nepreskakali do e36, to pak byla e36 nejlepsi a vubec posledni poctiva trojka. Pak kdyz v showroomech uz nejaky ten patek stala e90, tehda byla posledni poctiva a vubec nejlepsi trojka e46. No a ted kdyz je aktualni F30 tak se s nostalgii spomina i na tu e90, ktera to na zacatku zchytavala ze vsech smeru jak za design (subjektivne pravem) tak za interier (objektivne pravem) az po to jak jezdila (zase komfortnejsi /bez runflatu/, odtazitejsi, utlumenejsi...). A hadejme co se za 10 let bude rikat o F30 >:D

                PS: Stejna relativizace v case plati, jak jinak, i pro 5er.
                • 10 Reagovat !

                  foto Enthusiastic-driver

                  Enthusiastic.driver 19.12.2017  09:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

                  No, jako obecný princip to funguje přesně tak jak píšeš :-) A v některých případech to možná ani nesouvisí s tím, co je zrovna nové v autosalonu, ale jak starý je který soudruh. Ale zrovna u BMW si myslím, že po trochu hlušším období (zhruba 2005 - 2015) teď vyrábí boží auta. F30 poFl a G30 budou za 20 let oslintané od všech petrolhedů jako dokonalé generace... :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto mariachi

                    mariachi 19.12.2017  11:18

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

                    :yes:
                  • 10 Reagovat !

                    foto fOE

                    fOE 19.12.2017  14:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

                    Safra, s F30 LCI jsem jeste nemel tu cest, ale nejsi prvni co o ni pise pochvalne. Me vratilo duveru v automobilizmus svezeni, ikdyz jen kratke, s XE a vubec nevadilo ze to bylo v podmotoru. Takto fungujici podvozek a rizeni, byt s el. posilovacem, co jsem prubnul u XE bylo jako facka vsemu dnesnimu, a predevsim pak predFL F30, ktera rozhodne nefungovala tak dobre. Rikas tedy ze s faceliftem sli kluci baworsti do sebe? No, bylo na case. :-)
                    • 10 Reagovat !

                      foto Dinar

                      Dinar 20.12.2017  12:19

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s tím se dá souhlasit...

                      Před fl byla f30 ve standardu moc měkká, chtělo to min. mpaket podvozek a silnější stabilizátory, pak fungovala zhruba tak, jako ve standardu po fl. A ještě řízení, po fl je mnohem lepší, citlivější kolem středu, líp vyvážené. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Loptos

    Loptos 18.12.2017  16:12

    Redakcia - Chyba

    V minusoch pri 240i mate ze je vzadu malo miesta ale v zavere spominate ze je tam miesta prevkapivo dostatok. Napravte si to :-)
    • 10 Reagovat !

      foto Thomasino

      Thomasino 18.12.2017  16:49

      « Re: Redakcia - Chyba

      No zase tam moc místa vzadu ve 2-series fakt není, určitě to není pro 4 dospělé nad 180 cm na delší cestu >:-[] V tomto je trojka určitě lepší. Ale zase pro mě nevypadá tak dobře jako M240i
      • 01 Reagovat !

        foto white-label

        white label 18.12.2017  18:16

        « Re: Re: Redakcia - Chyba

        Jo, je tam jasný/zřetelný rozdíl, rozhodně to není jen o lepším přístupu dozadu díky dveřím (vzadu). Podle mě vypadá 3er lépe, než 2er a 4er dohromady, a to mám pro dvoudveřáky mimořádnou slabost. Ale zase M2 vypadá podstatně lépe, než M240i (o M140i raději ani nemluvě), je to sice jen "pár detailů", ale ty pak dělají celkový dojem.
  • 20 Reagovat !

    foto frogman

    frogman 18.12.2017  23:37

    A odpoveď je... M140i!

    Rovnaké zvezenie, ako 240i, ale praktickejšia karoséria. ;-) Vzadu akurát miesta na dve detské sedačky, synak výska od radosti pri akcelerácii... značka ideál! :-!
    • 11 Reagovat !

      foto white-label

      white label 19.12.2017  00:37

      « Re: A odpoveď je... M140i!

      Synek má štěstí, že se na tu 1er nemusí (při jízdě) dívat zvenku, jinak by až tak nevýskal. >:-[] ;-)
      [odkaz]
    • 22 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 19.12.2017  07:50

      « Re: A odpoveď je... M140i!

      Se vsi vaznosti, do 1er se ti vleze detska sedacka (dokonce dve) konkretne kam? Nejak si nedovedu predstavit ze 1er rizenou chlapem s aspon prumernou vyskou (175-185cm) si za sebe das komfortne autosedacku a synator ti ji okopavanim postupne nerozcupuje.
      • 20 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 19.12.2017  11:21

        « Re: Re: A odpoveď je... M140i!

        Nerozcupuje - sedadlo je zezadu plastove. A ano, v 1er je sice malo mista, ale dve detske sedacky se tam vejdou i s detmi v nich. Neni to Superb, ale co by clovek pro sestihrnek neudelal >:D
      • 10 Reagovat !

        foto white-label

        white label 19.12.2017  15:14

        « Re: Re: A odpoveď je... M140i!

        Souhlas, třeba za mě (193 cm) nemyslitelné, dnešní dětské sedačky jsou velmi náročné na prostor.
        • 21 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 19.12.2017  15:19

          « Re: Re: Re: A odpoveď je... M140i!

          Ty eště rosteš? ;-)

          Myslim žes tu psal 190 cm :-)
          • 20 Reagovat !

            foto white-label

            white label 19.12.2017  15:30

            « Re: Re: Re: Re: A odpoveď je... M140i!

            Jako obvykle si myslíš, že myslíš...
            Rostu občas maximálně tak z tebe, ale ty evidentně ztrácíš paměť, zkus na to nějaké prášky... ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 19.12.2017  19:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: A odpoveď je... M140i!

              Takže rosteš = no dyť sem to řikal >:D

              Jj [odkaz] ;-)

              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 19.12.2017  19:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A odpoveď je... M140i!

                Sklerotiku, když už se bez těch odkazů neobejdeš, tak sem dej odkaz na stránku, kde jsem údajně (podle tebe) psal, že mám 190 cm.
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 19.12.2017  19:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A odpoveď je... M140i!

                  Vtipný :yes: :-)

                  Dej odkaz kde sem já psal.. ;-)

                  Tak jo = tak máš 193 = a už nerosteš, no vlastně teď si psal že občas jo :-)

                  Já bych skoro vyrost [odkaz] ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto frogman

        frogman 19.12.2017  17:06

        « Re: Re: A odpoveď je... M140i!

        Mám 189cm a (tesne) zmestím za seba Cybex Sirona (zvyčajne protichodný smer) bez toho, aby som mal kvôli tomu nekomfortnú polohu za volantom. Ale trochu sa posunúť dopredu musím, preto syn zvyčajne sedáva za manželkou a dcérkine "vajíčko" sa zmestí akurát. Na dlhé cesty to nie je ideál, to jazdíme kombíkom.
        • 10 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 19.12.2017  17:35

          « Re: Re: Re: A odpoveď je... M140i!

          Hmm, to bych do 1er vazne netipl. Diky. :yes:
  • 11 Reagovat !

    foto Mig-35

    Mig_35 19.12.2017  08:42

    Music for the masses

    Tohle dává smysl. Vždycky jsem razil teorii, že nejvyšší civilní verze je to pravé ořechové. eMko pro někoho komu nevadí dávat o půlku víc za extra 20% zábavy... Zachovejte manuál aspoň od čtyřky dolů, protože dávat manuál do 520D a nikam jinam je zhovadilost... když už ho máte, proč ho nenabídnete třeba v 540i?
    Jinak aktuální generace 40i je velice důstojným nástupcem atmosférického šestiválce v nejvýkonnější verzi, až dramaticky víc jede, míň žere, je uživatelsky příjemná... Jednou překonám předsudky a půjdu do dvojkové řady:)
    • 10 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 19.12.2017  10:43

      « Re: Music for the masses

      Jo, 340xi v M Perf. přikrmená na 360 koní by neměla zklamat. :-) Jako varianta M3ky se nabízí ještě B3 od Alpiny. ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 19.12.2017  11:02

        « Re: Re: Music for the masses

        co tam dělá to x? ;-\
        • 10 Reagovat !

          foto MrBeranek

          MrBeranek 19.12.2017  14:34

          « Re: Re: Re: Music for the masses

          Pro mne to, co musí. 340ku vnímám jednak jako rodinného univerzála, který musí v zimě všechno zvládnout, což vylučuje zadokolku a za druhé 360 koní jen na zadku a při vypnuté stabilizaci může při neopatrné manipulaci s plynem špatně dopadnout (vím, jak se jankovitě chová 1M), takže za mne jedině ve čtyřkolce. ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 19.12.2017  15:54

            « Re: Re: Re: Re: Music for the masses

            už druhú zimu žijem s 235 a teraz majú tie zimy správne "grády". A jazdím aj na kopce - lyže.
            • 10 Reagovat !

              foto white-label

              white label 19.12.2017  16:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

              Se svým nickem si to můžeš dovolit... ;-)
              • 01 Reagovat !

                foto speedfred

                speedfred 19.12.2017  16:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

                to bývalo,teraz už iba rozvážny fred
                • 01 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 19.12.2017  16:54

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

                  Rozvážny od slova rozvážet, takže vlastně řidič-profík! >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto MrBeranek

              MrBeranek 19.12.2017  21:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

              A já si zas pamatuju zimy v Praze se 130i. Párkrát jsem nedojel až k domu, když napadlo (bydlím na kopečku) a párkrát mne museli lidi roztlačit z parkoviště na rovině (samozřejmě se zimníma pneu) - to auto bylo v zimě neskutečně marné. 1Mko už je na tom lépe (vhodněji rozložená váha + samosvor), ale pořád je to o kompromisech, které se mi nelíbí dělat.
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 19.12.2017  21:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

                Nojo bez zadního převisu to nejde [odkaz] to se ví už dlouho :-)
              • 00 Reagovat !

                foto speedfred

                speedfred 19.12.2017  22:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

                tiež nevravím že to je úplný ideál,ale žijem v kraji kde je iba zima a zku.rvená zima a dá sa. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Mig-35

                  Mig_35 20.12.2017  07:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

                  Já měl poprvé problém letos. Ale připisuju to tomu, že jsem se snažil vyjet z garáže na letních:)
                  • 00 Reagovat !

                    foto MrBeranek

                    MrBeranek 20.12.2017  08:28

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

                    Tak to vysvětluje. :-) V neděli, jak sněžilo, jsem potkal v Praze na benzínce maníka s M3kou (E92) a byl taky na letních, ale rozhrabal se. :-)
                  • 01 Reagovat !

                    foto Dinar

                    Dinar 20.12.2017  12:30

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

                    Celý problém s rwd bmw byl a je rozjezd do kopečka, stačí malý, za dvacet let s rwd bmw jsem zažil spoustu komických situací, i když někdy to bylo spíš k nas.rání než k zasmání. Při jízdě je to víceméně jedno, spíše otázka gum a ochoty řidiče bavit se, každopádně bmw tento problém konečně vyřešilo tím, že jeho konfekční modely jezdí stejně dobře s awd jako rwd, takže to awd není ústupek jízdním vlastnostem, jak tomu bylo ještě u éčkových řad. ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 21.12.2017  12:25

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

                      Práve som skúšal 340i xDrive a hoci nemám dosť skúseností a neviem, ako bolo xDrive naladené v minulých modeloch, v tomto novom modeli som absolútne štvorkolku nevnímal, podvozok je dokonalý, žiadne prenosy AWD do riadenia, z hľadiska riadenia som necítil rozdiel oproti zadokolkovej 140i (rozdiely sú dané skôr veľkosťou auta, kde 3er je logicky pokojnejšie, rozvážnejšie, nie tak nervózne ako 1er).
                      • 00 Reagovat !

                        foto white-label

                        white label 21.12.2017  16:10

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Music for the masses

                        Jo, aktuální x-Drivy jsou už většinou naladěny výborně a třeba v zimních podmínkách se s nimi driftuje lépe, než s rwd.
    • 10 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 19.12.2017  15:55

      « Re: Music for the masses

      mne si dvojku odporučil a ty máš k nej predsudky >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 20.12.2017  07:52

        « Re: Re: Music for the masses

        Holt jsem málo chlap:)
  • 10 Reagovat !

    foto Markus1

    Markus1 19.12.2017  10:09

    Bmw 335i xdrive

    Mal som bmw 335i xdrive rv 2013 a bolo to najlepsie auto ake som mal ....zvuk performance vyfuku bol bozsky.... jedine co mi vadilo bol interieer....momentalne jazdim audi s5 sportback a to ma spracovanie na uplne inej urovni
    • 10 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 19.12.2017  11:01

      « Re: Bmw 335i xdrive

      Tak jestli někdo vybírá auto podle interiéru, Audi ho může uspokojovat:)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 19.12.2017  10:52

    M2?

    V clanku to jaksi zazniva, jen se pak vzdy hodi M2 s M3 do jednoho pytle...
    V M3 se ja osbne opravdu prijemne necitim. Jenze M2 je vylozene hodna a vzdy bych ji mel radsi nez 240i.
    Asi se to nehodilo k zakladni myslence clanku. Komu M2 pripada kousava????
    • 20 Reagovat !

      foto mariachi

      mariachi 19.12.2017  11:25

      « Re: M2?

      Presne tak - zatimco M2 je prijemne pro ridice a vyvazene svymi vlastnostmi, tak M3/4 uz je spis "bestie", ze ktere mam ja osobne dost nahnano, tam bych si stabilizaci nedovolil ani omezit, natoz vypnout... Osobne bych spise uvital srovnavacku prave M2 vs M140i vs M3/4. A tam uz by ten titulek sedel :-) A mohl by to napsat nekdo, kdo rad ridi, umi to, umi psat a nenavidi vsechny bavoraky stejne :-)
      • 10 Reagovat !

        foto white-label

        white label 19.12.2017  15:11

        « Re: Re: M2?

        Tak snad spíš M2 vs M240i...
        • 10 Reagovat !

          foto Ted

          Ted 19.12.2017  17:13

          « Re: Re: M2?

          Mezi m240i a m2 nemas dilema...
          Clanek se mel jmenovat:M3 se proste nepovedla...
          Jenze to by bylo jen zopakovani toho, co se uz vi...
          M2 je zatim to nejlepsi ze soucasne bezne produkce bmw.
          • 10 Reagovat !

            foto white-label

            white label 19.12.2017  17:36

            « Re: Re: Re: M2?

            Právě mezi M240i a M2 může být dilema, připlatit, nebo nepřiplatit za M2, ještě nedávno to tu řešil třeba Thomasino. Když nutně potřebuješ/chceš dva páry dveří, nebudeš řešit dilema mezi 5dv. M140i a M2.
            • 00 Reagovat !

              foto Ted

              Ted 19.12.2017  17:48

              « Re: Re: Re: M2?

              Ve smyslu clanku- tedy nejlepsi sportovni auto nedava 240 proti m2 zadny smysl.
              U 340i a m3 to dilema existuje spis, neb M3 se proste nepovedla.
              Jiste, kazdy muze mit svuj pohled ovlivneny dvermi apod. Ale sportovni auto muze se dvema dverma normalne fungovat. Pokud clovek vzadu potrebuje pravidelne vozit dospely, pak ma obecne problem a posouva se do kategorie hh... a pak muze po zbytek zivota plnit zdejsi diskuse presvedcovanim sama sebe, jakej sportak ma...
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 19.12.2017  17:58

                « Re: Re: Re: Re: M2?

                Podle mě může fungovat každé dvou/třídveřové auto v této (kompaktní) třídě. Ale v tomto ohledu jsem aktuálně ve výrazné menšině a pro spoustu lidí je to něco "nepředstavitelného" i u sportovních variant běžných modelů, včetně M2 apod..
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 19.12.2017  19:12

                « Re: Re: Re: Re: M2?

                Aktuální M3 se povedla, ale v BMW M divizi zapomněli nebo si nechtěli připustit, že by M car měl mít xDrive. Ale z M3 chyby se poučili a u M5 "překročili svůj stín", a xDrive do ní dali. [odkaz]

                Nedovedu si vysvětlit, jak BMW M divize mohla přehlédnout, že 3kové RWD šasi už výkon motoru M3 nezvládá. Mám neblahé tušení, že tu samou chybu udělali i s
                M140i, i když v tomto případě M140i xDrive v nabídce je, ale jen s automatem. Xdrive by manuálu M1410i dozajista prospělo, snad i víc než automatu. Technické překážky?
                • 00 Reagovat !

                  foto Market

                  Market 19.12.2017  19:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                  a co takto 340i s manualom a v xDrive? skusal to niekto?
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 19.12.2017  20:08

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                    Já ne, ale řekl bych, že by to mělo fungovat velmi dobře. Problém ale bude sehnat někde předváděčku. Ale nakonec i v 340i xDrive s automatem, by měl mít člověk dobrou představu o tom , jak se bude vůz chovat s manuálem. Já, než jsem objednal M140i jsem měl k otestování M135i xDrive a vůz byl naprosto v pohodě. Nebyl to však dobrý vůz k porovnání, protože RWD M140i se chová úplně jinak.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Market

                      Market 19.12.2017  20:12

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                      Ked som sa ja na taku kombinaciu v BMW pytal, tak na mna pozerali ako na blazna. Taka predvadzacka asi nebude nikde v Europe...
                      • 21 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 19.12.2017  20:30

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                        Bohužel smutná pravda. Lidé zlenivěli a už se jim nechce řadit a šlapat na spojku. Přicházející generaci se už nechce ani řídit. Proto ty autonomní auta.........ach jo.....
                      • 00 Reagovat !

                        foto iudex

                        iudex 19.12.2017  21:52

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                        A robí sa také kombo vôbec? Napr. 140i je s xdrive iba automat.
                        • 00 Reagovat !

                          foto pradeda7

                          praděda7 19.12.2017  22:08

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                          Surprise....surprise......robí, ano, 340i xDrive v manuálu opravdu mají v konfigurátoru....už tu o tom tady byla jednou řeč..........já bych býval M140i xDrive v manuálu určitě bral........
                    • 10 Reagovat !

                      foto Thomasino

                      Thomasino 19.12.2017  20:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                      No tak hlavně naladění podvozku u M135i a M140i je dost jiné ;-)
                      • 10 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 19.12.2017  21:44

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                        Naladění podvozku? V kterém módu? Sorry, ale já bych ten největší rozdíl v chování vozu připisoval tomu, že jeden je xDrive a druhý RWD. Samozřejmě i to, že M135i bylo navíc ještě v automatě, hrálo svoji roli.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Thomasino

                          Thomasino 19.12.2017  21:51

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                          Hodně se psalo o tom, že M140i lépe vyladili a podvozek byl o něco pevnější a přesnější, než u M135i. Ta byla proti bratříčkovi M235i trochu kritizovaná. Já kdysi řídil M135i xDrive automat, nenadchlo mě to. M140i jsem neřídil, až pak M240i a byla hodně fajn.
                    • 00 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 19.12.2017  21:57

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                      To asi bola chyba, xdrive s automatom bude zrejme dosť charakterovo odlišná oproti RWD s M/T. Btw. práve mám predvádzačku s RWD a MT v garáži. :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 19.12.2017  22:00

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                        Tož doufám, že náležitě poreferuješ.........třeba i tady........... ;-)
                    • 10 Reagovat !

                      foto MrBeranek

                      MrBeranek 20.12.2017  08:36

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                      Nejsem si jistý, jestli je manuál s xDrivem vhodná kombinace. Měl jsem takovou variantu v E91 (330xd) a moc mne to nenadchlo. Problém byl hlavně v rozjezdech, kdy variabilní připojování předku zhoršovalo odhad optimálního prokluzu spojky (přišlo mi, že je to pokaždé jinak). A spojka mi na ten točivý moment taky nepřišla dostatečně dimenzovaná. Když manuál, tak mi k tomu přijde vhodnější zadokolka. Když xDrive, tak bych volil automat.
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 20.12.2017  09:56

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                        Souhlas. I když sem kdesi jinde psal, že kdyby byla k mání M140i s xDrive v manuálu, že bych ji bral, tak faktem zůstává, že jsem v ní nejel (a ani nemohl) a v reálu jsem mohl dojít ke stejnému závěru jako ty. Po zkušenostech s M140i RWD v manuálu mě ta myšlenka na spojení se zadokolkou přišla jako možné protiopatření k kroucení šasi pří prudších rozjezdech. Ale v každém případě si automat dokáže s těmito věcmi poradit líp, to je fakt.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Thomasino

                          Thomasino 20.12.2017  10:38

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                          praděda7 - ty máš M135i nebo M140i ? A RWD nebo xDrive? Manuál nebo Automat? Prý to prodáváš? Proč? :-(
                          • 10 Reagovat !

                            foto white-label

                            white label 20.12.2017  11:25

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                            Má M140i rwd man.
                          • 00 Reagovat !

                            foto pradeda7

                            praděda7 20.12.2017  12:47

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                            Ano, mám bílou M140i v manuálu a budu na jaře prodávat. Prodávat budu hlavně proto, že chci během toho času, co mě na této planetě ještě zbývá, vyzkoušet pár dalších aut. Podle toho seznamu co jsem si udělal, tu budu muset zůstat jěště nějakých cca 200 roků........ ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto Thomasino

                              Thomasino 20.12.2017  21:45

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                              A máš pětidvířko nebo 3-dvéřák ? Vím o jednom až dvou známých, co přemýšlí o nové, nebo lehce jeté M140i. Akorát ví, že se dá nová s manuálem pořídit v akci za 1.055 s DPH v 5-ti dvířku, takže by za lehce jetou určitě nedali moc peněz >:-[]
                              • 10 Reagovat !

                                foto pradeda7

                                praděda7 20.12.2017  22:30

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                                Mám 5ti dvířko v plné palbě i se střešním oknem, 3D karbonovou střechou, ochrannou folii předek vozu a předni i zadní dveře, M performance černou masku chladiče, M performance karbonové krytky na vnějších zrcátkách, M performance polepy na podbězích, M performace polepy na předním a zadním nárazníku a čelním skle. M performance krytky pedálů a najeto 5200km.SPZ BMV M140i
                                Jestli tvoji známí můžou pořídit novou za 1.050, tak ať to berou. To je fantastická cena i za holobrk. Mrkni se na sauto......... :-!
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Thomasino

                                  Thomasino 20.12.2017  22:45

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                                  Na M140i a M240i jsou 2x až 3x do roka akce, dá se pořídit asi o 20% levněji (v plné palbě to bylo před rokem dokonce o 25%, podmínka byla výbava v ceně 25% nad základní cenu). A popravdě, málokdo z lidí kolem mě co znám by to koupil, aniž by měl min. 10-13% slevu ;-) Však jukni sem, teď jsem to známému nechal naceňovat. Ale je to skoro v základu, jen s LED, menší NAVI, automatická dvouzonnová klima, střední HiFi, vyhřívané sedačky, park.čidla, prodlouženou zárukou na 4 roky apod. Plus hezčí Shadow Edition s tmavšími předními i zadními světly: [odkaz]
                                  P.S: Za polepy ti nikdo nic nepřidá, to nemůžeš počítat moc do ceny, folii na střeše bych nechal osobně sundat, za to bys měl cenu spíše snížit, střešní okno mi do sportovního auta nesmí, zbytečná kila na nejhorším místě >:-[] >:D
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto pradeda7

                                    praděda7 21.12.2017  09:42

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                                    No vidíš. Tak to není nic nového. Tyto slevy jedou už dlouho. Ale sleva je vlastně na výbavu, jak správně píšeš. Edice Shadow je normální finta za extra peníze jen za LED. V nabídce nejsou naceněny ty věci o kterých píšeš. Pokud bys chtěl mít vůz solidně vybavený, tak s 1.5mega ti moc drobných nezbyde. Ale rozumím, že jsou lidi připraveni oželet různé věci, které jim samozřejmě budou později chybět. Jako třeba mě chyběly ventilovaná sedadla v X5... ;-)
                                    Částečně pootevřené střešní okno je fantastická věc pro ventilaci. Dlouhodobě dokázáno. Extra daylight je také prima. Pár kilo navíc je proti benefitům, na 340ti koňovém autě zanedbatelné.
                                    Ano, s polepama je to jak říkáš, ale mě se líbí a jsou stále decentní, žádná divočina.
                                    Karbonovou střechu má i M3ka. Já, vím, opravdovou......... ;-)
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Ted

                                  Ted 21.12.2017  09:09

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                                  tomu rikam neuvazena koupe :-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto speedfred

                                speedfred 20.12.2017  22:41

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                                nemáš známych čo by chceli M235i ???
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Thomasino

                                  Thomasino 21.12.2017  21:23

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                                  Pošli SZ s konfigurací, kilometrama, rokem výroby a cenou, zeptám se jiného kamaráda, ten by kupé mohl :-)
                      • 10 Reagovat !

                        foto Dinar

                        Dinar 20.12.2017  12:25

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2?

                        Souhlas, pokud manuál tak rwd, naopak s automatem awd, v jízdních vlastnostech je f30 po fl s automatem awd od rwd prakticky nerozeznatelné. ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto Thomasino

              Thomasino 19.12.2017  20:38

              « Re: Re: Re: M2?

              Je pravda, že toto dilema jsem řešil. Jde hlavně o to, jestli chceš více auto jako univerzál (M240i), nebo chceš hlavně zábavu, přesnost a jsi ochoten přežít trochu nekomfortu. Pak volíš M2 :-) Já toho nelituji, že jsem nakonec skončil u M2, ale na denní ježdění mám jiné auto, bylo by mě eMka na běžné ježdění líto (a možná časem trochu i mých zad) >:-[] Ale M2 je stále příjemnější nebo použitelnější, než třeba můj předchozí Megane R.S. 265 Cup v sérii (nedávno jsem řídil kamarádův). Natož než když jsem tam měl KW Clubsport, to není moc na běžné ježdění, to je hlavně na okruh a pěkné hladké okresky.
              • 10 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 19.12.2017  21:53

                « Re: Re: Re: Re: M2?

                Dobře, že jsi vzpoměl ty záda. To je důležitý faktor, kvůli kterému jsem koupil M140i a ne M2. Adaptivní podvozek. Nevím, co vedlo BMW k tomu, že jej v M2 nenabízí, když v M3/M4 ano. To jako že M3/M4 nejsou až tak hard core?
    • 00 Reagovat !

      foto Markus1

      Markus1 19.12.2017  20:31

      « M2?

      Interier je pre mna dolezity.... a presiel som na audi lebo som chcel skusit nieco noveee ...a som nadmieru spokojnyyyy......
      • 10 Reagovat !

        foto Thomasino

        Thomasino 19.12.2017  20:43

        « Re: M2?

        Interiéry má AUDI opravdu TOP, ale při každé projížďce s M2 se hodně bavím a to na obyčejnější interiér zapomeneš >:-[] >:-[] Je pravda, že v daily caru Golf VII SV Highline mám o trochu hezčí interiér, ale řízení skoro mrtvé ;-\
      • 10 Reagovat !

        foto Ted

        Ted 19.12.2017  20:49

        « Re: M2?

        Njak nechapu souvislost s tematem
  • 10 Reagovat !

    foto m-z-

    m.z. 19.12.2017  13:56

    kousavější

    Můžete si říkat, že vám to samé poskytnou i M2 nebo M3, které jsou navíc rychlejší, jenže fakt, že M240i a 340i jsou mírnější se při běžné jízdě hodí více. V 340i i M240i si věříte více, máte více pocit, že máte všechno pod kontrolou, zatímco M2 a M3 jsou v celkovém pohledu kousavější.

    Jak může být kousavější něco, co je stabilnější na silnici?
    • 10 Reagovat !

      foto Redmex

      Redmex 20.12.2017  08:50

      « Re: kousavější

      Kousavejsie je podla mna myslene, zakernejsie na hrane. Cim mas lepsie (ostrejsie) naladene auto s lepsim rozlozenim vahy a vyssou trakciou, tak tym je tensia linia medzi stavom, ze perfektne drzi bez naznaku problemu a uplnou stratou trakcie.

      Najhorsie su na tom auta s motorom v strede. Drzia uzasne, nedotacavost prakticky nepoznaju, ale az sa odrthnu v zakrute, tak to uz nezrovnas, ak nie si na sirokom okruhu.

      Prave preto, su oblubene rozne "chuliganske" auta ako tieto BMW 1/2. Trakcie nie je zrovna prebytok, ale davaju ti priestor na chyby.
  • 10 Reagovat !

    foto Vywern

    Vywern 20.12.2017  11:44

    Jsem prestal cist...

    pote, co jsem se dozvedel, ze redaktor nerozezna zpatecku od jednicky a je cely opoceny na semaforech, ze se rozjede zpet. Jak muze takhle levy clovek delat nejake testy nechapu >:D
    • 10 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 20.12.2017  12:23

      « Re: Jsem prestal cist...

      Zpátečka má být doprava a dozadu, šest válců je zbytečně moc atp., to je takový folklór redaktorů acz. >:D
      • 10 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 20.12.2017  12:36

        « Re: Re: Jsem prestal cist...

        Ano, a nejlepsi sportovni BMW je to, co vlastne sportovni neni, jen je vykonnejsi a navic vytunene... Uff...
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 20.12.2017  12:40

      « Re: Jsem prestal cist...

      Sranda sranda, ale stalo sa mi to tiež (teda že som chcel zaradiť spiatočku a dal som za 1). Naozaj je tá spiatočka dosť blbá, žiadna poistka či zatlačenie radičky dolu, len proste musíš viac potlačiť k sebe. Dá sa na to zvyknúť, ale prečo, keď sa to dá spraviť lepšie.
      • 10 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 20.12.2017  13:18

        « Re: Re: Jsem prestal cist...

        Souhlas. Ale BMW do vývoje nebo vylepšení převodovek žádné peníze neinvestuje a už ani nebude. Manuály odepsali už dávno a automaty kupují od ZF. To samé platí pro většinu automobilek. Myslím, že jedině Honda a Mazda nějaký ten peníz do vývoje manuálů ještě nedávno dávaly, ale jestli v tom ještě pokračují je otázkou. Porsche a GM mají nové sedmikvalty a to je tak vše. Otvírá se tu samozřejmě možnost, že by BMW od Porsche ty sedmikvalty bralo. Ale nedržím se židle, že by k tomu přišlo........
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 20.12.2017  13:33

          « Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

          Jj, ten manuál v 140i nie je žiadny zázrak. Ako nehovorím, že je zlý, samozrejme nejde o žiadneho 5-st Francúza, dráhy sú primerane krátke a presné, ale nie je to etalón, v rámci kategórie hotheč je to priemer, podľa mňa aj GGTI má lepšiu prevodovku a podľa testov by taký CtR mal byť o level vyššie. To završuje ten tvar a materiál hlavice, taký lacný a obyčajný, golfová loptička v GTI je oproti tomu dizajnový majsterštuk.
          • 10 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 20.12.2017  13:58

            « Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

            bmw tie manuály malo bmw také nijaké,a v 2er Activ Tourer je ešte horší ako vo Forde (to len tak btw)

            no už daj konečne aj niečo pozitívne,zatial to vypadá "no čakal som lepšie" :-) ale asi sme ešte neprišli k motoru a podvozku.
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 20.12.2017  14:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

              Máš SS.
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 20.12.2017  15:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                Kua, žádné tajnosti...jen nám to pěkně vyklop........ ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 20.12.2017  15:07

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                  SZ. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Thomasino

                    Thomasino 20.12.2017  21:49

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                    Neštvi a vyklop to !! :-) >:D >:-[]
                    P.S.: Zatím nemám SZ :'-(
          • 10 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 20.12.2017  14:17

            « Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

            Souhlas. Samozřejmě jsou cesty a cestičky jak to řazení vylepšit. (Koupit CTR nebo Mazdu...)

            [odkaz]

            Ocelovou kouli (hlavici) na řadičku od STORM motorwerks mám už doma. Podle recenzí, by mělo jít o podstatné zlepšení pocitu řazení. Teď už potřebuju jen někoho sehnat, kdo mě to přehodí. Není to jednoduchá záležitost, protože BMW šetří (nebo tlačí na dodavatele) kde se dá, a tak je hlavice na páku jen naražená. A proto i sundání není jen nějaká pinkačka. V recenzích upozorňovali na vyražené zuby i rozbitá střešní okna.... ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 21.12.2017  03:49

            « Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

            Zatlač a buď rychlý na převodovku GGTI a BMW, situace se obrátí. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 21.12.2017  12:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

              Môže byť, v GTI ide radička ľahšie, 1er si pýta o trochu viac sily. Ale to, že dráhy v 1er sú o chlp dlhšie a akoby menej presne definované, je fakt.
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 21.12.2017  12:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                Tohle by to mohlo pořešit.....M performance part........ ;-) [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 20.12.2017  14:03

          « Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

          Bacha nejen ZF ale i Aisin
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 20.12.2017  14:18

            « Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

            To je pravda. Do cooking verzí Aisin....... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 21.12.2017  15:36

          « Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

          Zas na druhou stranu... co chceš na manuálech vyvíjet? Dobrý šestikvaltový manuál měli u BMW už někdy před +-20 lety a není moc důvod na tom něco měnit. Jasně, můžeš třeba odlehčovat, nebo použít lepší materiál na spojku, nebo si hrát s meziplynama... ale v principu to IMO není potřeba.

          Sedmikvalt ok, teoreticky proč ne... ale spíš "nice to have" než "must have"
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 21.12.2017  17:19

            « Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

            Já jsem v automobilce ve vývoji pracoval 25 let. Můžu tě ubezpečit, že technický vyvoj nikdy nekončí. Faktický vývoj v daném segmentu ale končí tam, kde se změní priority vedení a omezené prostředky se investují jinde. Přesně toto se dá aplikovat na BMW.
            Že je stále na manuálních převodovkách co vylepšovat dokázala Honda a Mazda, které se tomu ještě donedávna věnovaly a na kvalitě převodovek a samotného řazení je to vidět.
            Automatické meziplny jsou pouze levná elektronická hračka, kterou automobilky zavedly k tomu, aby snížily naklady na opravu převodovek v záruční době. Ono totiž ne každý, kdo si koupí vůz s manuální převodovkou s ní umí zacházet!
            Sedmikvat u výkonných vozů by dále snížil spotřebu paliva a snížil emise v dálničním provozu.
            Již delší dobu jsou dostupné elektronické spojky, které by pomohly "zpohodlnit" manuální řazení.
            Ale nalijme si čistého vína.
            Automobilky chtějí prodávat auta a pro akcionáře vydělat co nejvíce peněz. A protože lidi jsou teď pohodlní...čti líní, nechce se jim "kvedlat", mají peníze na automaty a tak automobilky se chovají tržně a jen uspokojují poptávku. Proč by proboha investovaly peníze do něčeho, co jim nevynáší peníze, že?
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 21.12.2017  17:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

              Jak to dokázala Mazda a Honda? U Mazdy i Hondy přece byly manuály dobré vždycky... měl jsem Mazdu s pětikvaltem 1988, šestikvaltem 2003, nedávno jsem jel s novým šestikvaltem v šestce... a já tam žádný kvalitativní posun nevidím, skoro mám pocit, že je to spíš věc šetření / dimenzování komponent.

              Sedmikvalt a dálniční provoz / normovaná spotřeba ok, to beru, to nějaký smysl má.
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 21.12.2017  20:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                Mazda a Honda to dokázaly, protože to jsou Japonci. A Japonci mají preciznost a pečlivost jako součást jejich kultury. Pracoval jsem s nimi 25 let, tak vím o čem mluvím.
                Poslední vůz Mazda3 MPS Gen II r.v 2010, který jsem prodal v roce 2014 měl super převodovku. Před tím jsem měl Hondu Integru Type R DC2 a ta měla převodovku ještě lepší. Jestli se manuálům ještě věnují jako v minulosti to nevím. Ale v každém případě poslední Hondu Civic Type R ( a převodovku) všichni novináři chválí až do nebe.
                • 00 Reagovat !

                  foto Thomasino

                  Thomasino 21.12.2017  21:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                  Japonci jsou v některých věcech precizní a šikovní, ale teprve před pár lety zjistili že se plechy dají také pozinkovat, aby tak brzo nerezivěly >:-[] >:D Měli jsme v rodině hodně japonců, ale dost rychle to bohužel rezavý :-( Jinak třeba už moje Mazda 323F 1.8i benzín z roku 2000 měla hodně fajn řazení, stejně jako další dvě Hondy Civic...
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 21.12.2017  22:28

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                    V Japonsku se máčí celé karoserie do fosfátu. Alespoň Toyoty již dobrých 30 let. Nevím jakou technologii používá Mazda. Mazda jako jediná totiž vyrábí vozy jen v Japonsku. V Japonsku se silnice nesolí, tak v tom vidím nějakou souvislost. Řeč je samozřejmě o manuálních převodovkách. A že jsou Japonci pečliví a precizní na tom trvám. A nejen to . Japonec by se styděl, kdyby odvedl špatnou práci.
                    • 00 Reagovat !

                      foto speedfred

                      speedfred 21.12.2017  23:04

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                      a čo potom Honda v F1
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 22.12.2017  11:58

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                        Honda se turba teprve učí, jestli nevíš......... ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto speedfred

                          speedfred 22.12.2017  16:26

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                          no učia,ale 3 rok ??
                          H@NBA turbá vedela v 80-tých rokoch.
                          • 00 Reagovat !

                            foto pradeda7

                            praděda7 22.12.2017  18:02

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                            V 80tých rokách byly turba velmi nespolehlivá, protože nebyla ještě dostatečně vyvinutá elektronika potřebná pro ECU. Po skončení turb v F-1 se Honda turbům už nevěnovala.
                            Za 3 roky se kdesi posunuli, ale druzí také nestáli na místě, takže Honda jen dohání. A to pořád mluvíme jen o F-1. V CTR už solidní turbo mají.
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 22.12.2017  09:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                  Ale to je přesně to co říkám. Ta převodovka z roku 2010 by dneska byla pořád super, ne?
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 22.12.2017  13:04

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                    To by byla, ale už se asi nedělá. Pro Skyactiv mají novou převodovku a ta je dobrá jen pro max. 460Nm, což je pro B58 motor nedostatečné. Musela by se upravit a přizpůsobit RWD. A to už nedává při současné poptávce po M/T u BMW smysl. To už by asi bylo levnější nechat u ZF upravit/vylepšit stávající převodovku.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 22.12.2017  21:54

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                      Počkej, nechtěl jsem míchat Mazdu a BMW... jen jsem říkal, že manuál je jiná story než automat. Automaty se vyvíjejí pořád, řeší se efektivita měniče, umělá inteligence a takové věci. U manuálu to není potřeba, pokud byla manuální převodovka dobrá před 15 lety tak by byla dobrá i dneska, žádné zásadní technologické posuny tam nejsou a ani nejsou potřeba.
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 22.12.2017  22:57

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                        No, popravdě řečeno prostor pro zlepšení funkce manuální převodovky mechanicky je minimální. Samozřejmě by se dalo ještě zapracovat na synchronizici a přesnosti součástek. Tam je právě síla Mazdy a Hondy. (Porsche a GM vyvinuly a používají 7 rychlostní manuální převodovky). Dále je tu řadící mechanizmus. I tam je stále ještě dost prostoru pro vylepšení. I zde udělala Mazda a Honda velký kus práce. Dále je tu elektronika, která by se dala zapojit do celkové rovnice. To by samozřejmě zahrnovalo elektronickou spojku a elektronickou synchronizaci s plynovým pedálem. Problém by samozřejmě nastal v tu chvíli, kdy by se s manuální převodovky stala téměř automatická, ale dosáhlo by se toho jinou, dražší cestou... ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto speedfred

                          speedfred 22.12.2017  23:35

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                          BMW už v rade e46 montovalo na spojkovom valci nejaký ventil ktorý akoby pri prudkom pustení spojkového pedálu troška pošertil spojku a ten tlak v kvapaline pustil troška pomalšie. Pri ostrej jazde to bolo ale skôr na obtiaž.
                          Troška riešenie pre lepšie radenieje aj “short shift” ,toto všetko je ale iba príslušenstvo okolo prevodovky,ktoré ale pomáha zásadným spôsobom k lepšiemu pocitu.
                          • 00 Reagovat !

                            foto pradeda7

                            praděda7 23.12.2017  09:36

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem prestal cist...

                            Ano. Já vidím další možnosti ve využití elektromechanických servo-modulů, kde by jeden modul ovládal převodovku a druhý řadičku. Mechanické spojení mezi řadící pákou a samotnou převodovkou by nebylo potřeba. Další servo-modul by ovládal spojku. I zde by žádné mechanické spojení spojkového pedálu a spojkou na motoru nebylo. Vše by probíhalo v ideálním timingu, takže k nějakému "špatnému" přeřazení, by nemohlo přijít. I ta ostrá jízda by se dala pořešit. Vše je jen otázkou peněz. Technologie je připravena. Mám ale obavy, že na něco takového je už pozdě. Že lidská pohodlnost - lenost opět zvítězila. ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 21.12.2017  07:37

        « Re: Re: Jsem prestal cist...

        Já zase u jiných aut tlačím jedničku do polohy R a zpátečka tam ne a ne spadnout >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 22.12.2017  06:59

    BMW opět funguje...

    ...jen se potřebovalo vyklepat v nesmyslech u F modelů před FL (v případě F10, pak až do konce výrobního cyklu).
    Pryč je gumovost a hloupě naladěné řízení, pryč je uhopsaný nebo naopak přehnaně měkký podvozek, motory i přes turba hezky gradují.
    Ačkoliv bych u nejmenšího modelu bral mnohem radši M2, která funguje neuvěřitelně, tak 140i je super divočák. Zkoušel jsem bohužel jen xdrive, ale i ten zaplaťpánbůh začal fungovat velmi dobře.
    U trojkové řady nepochybuji o kouzlu 340i, ale to jen v případě, že bych chtěl sedan. Jinak je špičkovou volbou M4. Jen bych u í vyměnil hutný zátah v širokém spektru za ještě více zvýrazněnou výkonovou špičku, zrušil přitroublé osmiválcové dunění a nahradil ryzím rykem R6.
    Trochu si rýpnu s tím, že XE S má stále o něco lepší řízení a podvozek nabízí o znatelný chlup více komfortu skloubeného s pevností na velkých kolech, ale jde již o drobné nuance.
    Takhle by to milé BMW už šlo :yes: ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Puma zaútočila na cyklistu: Hlavu mu držela v tlamě! Kamarád ji odlákal, sám zemřel

Puma zaútočila na cyklistu: Hlavu mu držela v tlamě!…

Tragédií skončil v sobotu výlet dvou cyklistů do hor na západě Spojených států, kde na ně zaútočila puma…

Hrůzná nehoda na Slovensku: Ve fordu zemřela česká spolujezdkyně!

Hrůzná nehoda na Slovensku: Ve fordu zemřela česká…

Tragédie se odehrála na Slovensku. U Nového Města v regionu Kysuce se srazila čelně dvě auta. Nehodu nepřežila…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Zemřel mistr Evropy Brabec, který stál za zlaty Železného či Změlíka

Zemřel mistr Evropy Brabec, který stál za zlaty…

V 68 letech dnes zemřel bývalý úspěšný koulař a později vrhačský trenér Jaroslav Brabec. O úmrtí halového mistra…

 

Reflex.cz

Konec konspirační teorie: Vědci analýzou Hitlerových zubů potvrdili, že diktátor zemřel v roce 1945

Konec konspirační teorie: Vědci analýzou Hitlerových…

Po celá desetiletí se po druhé světové válce objevovaly různé konspirační teorie o tom, že Adolf Hitler nezemřel…

V Zakarpatí je dodnes patrný duch Československa. Uslyšíte češtinu, znají tu Masaryka i Gočára

V Zakarpatí je dodnes patrný duch Československa.…

Prestižní škola a hlavní most v Užhorodu nesou jméno prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua…