Test Auto.cz

BMW X1 xDrive20d – Může si říkat BMW?

13.1. 2016
Verdikt
 

BMW X1 se v druhé generaci výrazně změnilo z hlediska tvarů, pohonu i techniky. Zjišťovali jsme, zda se tato proměna povedla.

V dnešní době není příliš obvyklé, aby se automobil v nové generaci tolik změnil, BMW se ale v případě nového modelu X1 rozhodlo k radikálnímu kroku a kompletně SUV přepracovalo. Měnil se nejen vzhled, ale také velikost, poháněná náprava nebo technika v útrobách vozu. Nebudeme náhodou se slzou v oku vzpomínat na první X1?

Ta se začala prodávat v roce 2009 jako nejmenší zástupce SUV mnichovské značky. Do segmentu tak malých luxusních SUV tehdy X1 vstoupila jako první, konkurence ji následovala později – Audi a Range Rover v roce 2011 (Q3, respektive Evoque), Mercedes-Benz pak až v roce 2013 (GLA).

X1 ale trápila posádkou malou kabinou, konstruktéři se tak při návrhu nástupce zaměřili právě na tuto oblast a rozhodli se postavit praktičtější a prostornější vůz. Snaha o nižší výrobní náklady pak znamenala použití nové modulární platformy, sdílené s dalšími kompaktními modely značek BMW a Mini (MPV 2 Active Tourer a Clubman). To dosavadní X1 používala upravenou platformu větší X3.

Otestovali jsme: BMW X1 (E84) xDrive23d – Jednička v lodičkách

Automobil jsme otestovali v provedení xDrive20d Sport Line. Pod tímto označením se skrývá dvoulitrový turbodiesel o výkonu 140 kW, kombinovaný s pohonem všech kol, za který se proti výchozímu provedení sDrive20d připlácí 53.300 korun. Sport Line je pak jedna z nabízených verzí, které upravují vzhled auta i jeho výbavu. Automobil navíc disponoval osmistupňovým automatem s páčkami pod volantem za 60.086 korun.

Ze zvýšeného kombi typickým SUV

Zatímco předchozí X1 (s interním označením E84) svojí siluetou připomínala spíše zvýšené kombi, novinka (F48) vsadila na tradiční proporce vozů kategorie SUV. Vzhled je tak trochu uniformní, předchůdce byl svébytnější, novou generaci lze z některých úhlů zaměnit s o segment větší X3. Pravdou ale je, že se X1 designově povedla a vypadá určitě lépe než první generace.

obrázek [600 x 264]

Se změnou proporcí souvisí výrazná proměna rozměrů. Novinka je dlouhá 4.439 mm a vysoká 1.612 mm, což znamená, že je jednak o 38 mm kratší a jednak o citelných 53 mm vyšší než předchůdce. Rozvor se zastavil na hodnotě 2.670 mm, u novinky je tak o výrazných 90 mm kratší než v případě minulé generace. Opravdu dnes není zvykem, aby se rozvor nového auta tak citelně zkrátil.

Velký minus předchozí X1 byla doslova titěrná kabina, zkrácení novinky by tak naznačovalo, že na tom nová generace bude ještě hůře. Opak je ale pravdou, mimo jiné díky tomu, že cestující sedí výše (o 36 mm vpředu a 64 mm vzadu), a tedy i vzpřímeněji. Vnitřní prostor opravdu překvapí, vpředu i vzadu je dostatek prostoru. X1 tak nově může klidně sloužit jako rodinný vůz.

Na zadních sedadlech si ale dlouháni budou hovět jen v případě, že je posuvná lavice v zadní pozici. Jakmile se posune vpřed (až o 13 cm), rázem se prostor stává průměrným. I se sedačkami v poloze “zcela vzad” ale kufr stále nabídne solidní objem (udávaných 505 litrů je ovšem maximální hodnotou), a tak se dlouháni omezovat nemusí. Zadní lavice je uložena výše, a tak dobře podpírá stehna cestujících. Opěradla sedadel je navíc možné polohovat. Jak už to ale tak u vozů luxusních značek bývá, za nastavitelnou zadní lavici si zákazník musí připlatit, a to 8.008 korun. Sklopná sedadla v poměru 40:20:40 jsou však standardem.

Rozložení palubní desky s vodorovně členěným středovým panelem je už známé, je prakticky totožné s MPV řady 2. Potěší lepší materiály než v předchůdci. Interiér testované verze Sport Line oživuje hliníkově stříbrné obložení doplněné o matně červený pruh. Specialitou této verze jsou též sportovně tvarovaná sedadla s nastavitelnou délkou sedáku. Ta budou vyhovovat pouze útlým postavám, rozměrnějším řidičům přijdou kvůli výrazným bočnicím příliš úzká. V zatáčkách ale podrží naprosto dokonale. Na fotografiích si povšimněte volantu – jedná se o příplatkový s logem M za 7.748 Kč, který je naprosto dokonalý. Ideální je jak jeho poloměr, tak masivní věnec.

obrázek [600 x 308]

A jak je na tom X1 se svým zavazadlovým prostorem? Oproti předchůdci se zvětšil o 85 litrů na zmíněných 505 litrů, což je skvělé číslo i při srovnání s konkurenty. Zavazadelník nabízí dvojité dno, mezipodlaha je ale spojena se skutečným dnem, a tak nelze vyjmout. Po sklopení zadních sedadel sice nevznikne schod, ložná plocha ale není zcela rovná. V této konfiguraci nabídne kufr 1.550 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X1 xDrive20d

Cena v základní výbavě: 1 046 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 390 250 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, 18palcová litá kola, kožená hlavice řadicí páky, asistent pro jízdu z kopce, mlhové světlomety, dešťový a světelný senzor, sportovní multifunkční volant s koženým věncem, automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio se šesti reproduktory a displejem s úhlopříčkou 6,5“, palubní počítač, přední sportovní sedadla, zadní parkovací asistent, tempomat s brzdnou funkcí, diodové osvětlení dveří, černé vysoce lesklé obložení s akcentem Coral Red matt, podélné střešní nosníky, zadní sedadla sklopná v poměru 40:20:40.

Výbava testovaného vozu:Sportovní osmistupňová automatická převodovka s řadicími páčkami pod volantem (+60.086,-), metalický lak (+18.434,-), paket Guidance – diodové světlomety, navigace a elektricky sklopná zrcátka (+56.862,-), BMW ConnectedDrive Plus – přístup na BMW Online portál, informace o aktuální hustotě provozu, dálkové ovládání vybraných funkcí auta, přístup k internetu, telefonní informační servis (+49.920,-), elektrické nastavení tuhosti tlumičů (+13.338,-), zadní parkovací kamera (+10.686,-), přední parkovací senzory (+9.334,-), Driving Assistant Plus – upozornění na nežádoucí vyjetí z pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s chodcem nebo vozem vpředu, funkce automatického brzdění, ukazatel povolené rychlosti, automatická dálková světla, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, asistent pro jízdu v kolonách (+32.578,-), zpětná zrcátka s automatickým zacloňováním (+13.078,-), elektricky nastavitelná bederní opěrka předních sedadel (+7.488,-), vyhřívání předních sedadel (+8.814,-), nastavitelná zadní sedadla (+8.008,-), M sportovní kožený volant (+7.748,-), elektricky ovládané víko zavazadelníku (+12.012,-), hudební systém Harman Kardon s 12 reproduktory o výkonu 360 W (+21.086,-), střešní nosníky v provedení high-gloss shadow line (+8.008,-), síť zavazadlového prostoru (+5.070,-), zatmavená okna (+9.334,-), vak na lyže (+3.198,-), přehrávač CD (+3.198,-), leskle černé okenní lišty (+8.008,-).

Škoda Auto chystá nové SUV, naváže na model určený jen Číňanům Škoda Auto chystá nové SUV, naváže na model určený jen Číňanům

Nové městské SUV automobilky Škoda Auto se bude jmenovat…

Unipetrolu vzrostl čistý zisk o stovky milionů Unipetrolu vzrostl čistý zisk o stovky milionů

Petrochemický holding Unipetrol loni zvýšil čistý zisk o…

Akcie, měny & názory Jany Steckerové: S ECB letos nuda nebude Akcie, měny & názory Jany Steckerové: S ECB letos nuda nebude

Dnes nás čeká první zasedání Evropské centrální banky…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X1 xDrive20d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 219
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.4 / 4.9
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1550
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1550 / 595
Rozměr pneu:255/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4439
b) šířka (mm): 1821
c) výška (mm): 1598
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1561
f) rozchod vzadu (mm): 1562
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X1 xDrive20d – Může si říkat BMW?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Jsou tomu dva týdny, co jsme psali o rozšíření nabídky…

 



6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1 6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1

Obratnost menších aut a luxus velkých SUV. Nová generace…

Euro NCAP 2015: BMW X1 – Pět hvězd i podruhé Euro NCAP 2015: BMW X1 – Pět hvězd i podruhé

Nejmenší SUV mnichovské značky si i ve své druhé generaci…

 



 
Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí

Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí

Dnes 08:00

V roce 2002 znamenala Mazda 6 obrovský skok oproti hranaté 626. Mazdy jsou od té doby zase sportovní, avšak nikoliv bezchybné. A po mnoha letech je situace ještě horší.




Blesk.cz

Lenovo má novou řadu rodinných tabletů s Androidem. Výhodou je hlavně cena

Lenovo má novou řadu rodinných tabletů s Androidem.…

Lenovo na konci loňského roku obnovilo tabletové portfolio. Do nabídky na našem trhu se dostala trojice cenově…

Během zatmění narazil do Měsíce asteroid. „Jsem šťastný,“ raduje se astronom

Během zatmění narazil do Měsíce asteroid. „Jsem…

Pondělní zatmění Měsíce nebylo výjimečné jen tím, jakou barvou oblohu zabarvilo a že šlo o poslední úplné…

 

iSport.cz

Scénáře Australian Open: Kvitová vyhraje a bude světová jednička!

Scénáře Australian Open: Kvitová vyhraje a bude…

Petra Kvitová je v Austrálii velmi blízko splnění dvou velkých tenisových snů. Spolu s Japonkou Ósakaovou se…

Pavelec: Hokej? Ty nervy mi nechybí. Dal se na víno a spoluvlastní sklípek

Pavelec: Hokej? Ty nervy mi nechybí. Dal se na víno…

Odchytat ještě dvě utkání, měl by Ondřej Pavelec na svém kontě v NHL čtyři stovky zápasů. Nestane se tak, do…

 

Reflex.cz

Levicová jízda pokračuje i pod Babišem. Připravte se na zvýšení daní, socialismus si zaplatíme

Levicová jízda pokračuje i pod Babišem. Připravte se…

Zaměstnancům se opět budou proplácet první tři dny nemoci. Levice prosadila zrušení karenční doby, když poslanci…

Metalová babička: 97letá přeživší holocaustu, která se stala senzací tvrdé muziky

Metalová babička: 97letá přeživší holocaustu, která…

Rakouská židovka utekla před nacisty, v Americe skládala hudbu, byla špionkou a novinářkou. Za pár dní jí bude…