Test Auto.cz

BMW X1 xDrive20d – Může si říkat BMW?

13.1. 2016
Verdikt
 

BMW X1 se v druhé generaci výrazně změnilo z hlediska tvarů, pohonu i techniky. Zjišťovali jsme, zda se tato proměna povedla.

V dnešní době není příliš obvyklé, aby se automobil v nové generaci tolik změnil, BMW se ale v případě nového modelu X1 rozhodlo k radikálnímu kroku a kompletně SUV přepracovalo. Měnil se nejen vzhled, ale také velikost, poháněná náprava nebo technika v útrobách vozu. Nebudeme náhodou se slzou v oku vzpomínat na první X1?

Ta se začala prodávat v roce 2009 jako nejmenší zástupce SUV mnichovské značky. Do segmentu tak malých luxusních SUV tehdy X1 vstoupila jako první, konkurence ji následovala později – Audi a Range Rover v roce 2011 (Q3, respektive Evoque), Mercedes-Benz pak až v roce 2013 (GLA).

X1 ale trápila posádkou malou kabinou, konstruktéři se tak při návrhu nástupce zaměřili právě na tuto oblast a rozhodli se postavit praktičtější a prostornější vůz. Snaha o nižší výrobní náklady pak znamenala použití nové modulární platformy, sdílené s dalšími kompaktními modely značek BMW a Mini (MPV 2 Active Tourer a Clubman). To dosavadní X1 používala upravenou platformu větší X3.

Otestovali jsme: BMW X1 (E84) xDrive23d – Jednička v lodičkách

Automobil jsme otestovali v provedení xDrive20d Sport Line. Pod tímto označením se skrývá dvoulitrový turbodiesel o výkonu 140 kW, kombinovaný s pohonem všech kol, za který se proti výchozímu provedení sDrive20d připlácí 53.300 korun. Sport Line je pak jedna z nabízených verzí, které upravují vzhled auta i jeho výbavu. Automobil navíc disponoval osmistupňovým automatem s páčkami pod volantem za 60.086 korun.

Ze zvýšeného kombi typickým SUV

Zatímco předchozí X1 (s interním označením E84) svojí siluetou připomínala spíše zvýšené kombi, novinka (F48) vsadila na tradiční proporce vozů kategorie SUV. Vzhled je tak trochu uniformní, předchůdce byl svébytnější, novou generaci lze z některých úhlů zaměnit s o segment větší X3. Pravdou ale je, že se X1 designově povedla a vypadá určitě lépe než první generace.

obrázek [600 x 264]

Se změnou proporcí souvisí výrazná proměna rozměrů. Novinka je dlouhá 4.439 mm a vysoká 1.612 mm, což znamená, že je jednak o 38 mm kratší a jednak o citelných 53 mm vyšší než předchůdce. Rozvor se zastavil na hodnotě 2.670 mm, u novinky je tak o výrazných 90 mm kratší než v případě minulé generace. Opravdu dnes není zvykem, aby se rozvor nového auta tak citelně zkrátil.

Velký minus předchozí X1 byla doslova titěrná kabina, zkrácení novinky by tak naznačovalo, že na tom nová generace bude ještě hůře. Opak je ale pravdou, mimo jiné díky tomu, že cestující sedí výše (o 36 mm vpředu a 64 mm vzadu), a tedy i vzpřímeněji. Vnitřní prostor opravdu překvapí, vpředu i vzadu je dostatek prostoru. X1 tak nově může klidně sloužit jako rodinný vůz.

Na zadních sedadlech si ale dlouháni budou hovět jen v případě, že je posuvná lavice v zadní pozici. Jakmile se posune vpřed (až o 13 cm), rázem se prostor stává průměrným. I se sedačkami v poloze “zcela vzad” ale kufr stále nabídne solidní objem (udávaných 505 litrů je ovšem maximální hodnotou), a tak se dlouháni omezovat nemusí. Zadní lavice je uložena výše, a tak dobře podpírá stehna cestujících. Opěradla sedadel je navíc možné polohovat. Jak už to ale tak u vozů luxusních značek bývá, za nastavitelnou zadní lavici si zákazník musí připlatit, a to 8.008 korun. Sklopná sedadla v poměru 40:20:40 jsou však standardem.

Rozložení palubní desky s vodorovně členěným středovým panelem je už známé, je prakticky totožné s MPV řady 2. Potěší lepší materiály než v předchůdci. Interiér testované verze Sport Line oživuje hliníkově stříbrné obložení doplněné o matně červený pruh. Specialitou této verze jsou též sportovně tvarovaná sedadla s nastavitelnou délkou sedáku. Ta budou vyhovovat pouze útlým postavám, rozměrnějším řidičům přijdou kvůli výrazným bočnicím příliš úzká. V zatáčkách ale podrží naprosto dokonale. Na fotografiích si povšimněte volantu – jedná se o příplatkový s logem M za 7.748 Kč, který je naprosto dokonalý. Ideální je jak jeho poloměr, tak masivní věnec.

obrázek [600 x 308]

A jak je na tom X1 se svým zavazadlovým prostorem? Oproti předchůdci se zvětšil o 85 litrů na zmíněných 505 litrů, což je skvělé číslo i při srovnání s konkurenty. Zavazadelník nabízí dvojité dno, mezipodlaha je ale spojena se skutečným dnem, a tak nelze vyjmout. Po sklopení zadních sedadel sice nevznikne schod, ložná plocha ale není zcela rovná. V této konfiguraci nabídne kufr 1.550 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X1 xDrive20d

Cena v základní výbavě: 1 046 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 390 250 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, 18palcová litá kola, kožená hlavice řadicí páky, asistent pro jízdu z kopce, mlhové světlomety, dešťový a světelný senzor, sportovní multifunkční volant s koženým věncem, automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio se šesti reproduktory a displejem s úhlopříčkou 6,5“, palubní počítač, přední sportovní sedadla, zadní parkovací asistent, tempomat s brzdnou funkcí, diodové osvětlení dveří, černé vysoce lesklé obložení s akcentem Coral Red matt, podélné střešní nosníky, zadní sedadla sklopná v poměru 40:20:40.

Výbava testovaného vozu:Sportovní osmistupňová automatická převodovka s řadicími páčkami pod volantem (+60.086,-), metalický lak (+18.434,-), paket Guidance – diodové světlomety, navigace a elektricky sklopná zrcátka (+56.862,-), BMW ConnectedDrive Plus – přístup na BMW Online portál, informace o aktuální hustotě provozu, dálkové ovládání vybraných funkcí auta, přístup k internetu, telefonní informační servis (+49.920,-), elektrické nastavení tuhosti tlumičů (+13.338,-), zadní parkovací kamera (+10.686,-), přední parkovací senzory (+9.334,-), Driving Assistant Plus – upozornění na nežádoucí vyjetí z pruhu, upozornění na nebezpečí kolize s chodcem nebo vozem vpředu, funkce automatického brzdění, ukazatel povolené rychlosti, automatická dálková světla, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, asistent pro jízdu v kolonách (+32.578,-), zpětná zrcátka s automatickým zacloňováním (+13.078,-), elektricky nastavitelná bederní opěrka předních sedadel (+7.488,-), vyhřívání předních sedadel (+8.814,-), nastavitelná zadní sedadla (+8.008,-), M sportovní kožený volant (+7.748,-), elektricky ovládané víko zavazadelníku (+12.012,-), hudební systém Harman Kardon s 12 reproduktory o výkonu 360 W (+21.086,-), střešní nosníky v provedení high-gloss shadow line (+8.008,-), síť zavazadlového prostoru (+5.070,-), zatmavená okna (+9.334,-), vak na lyže (+3.198,-), přehrávač CD (+3.198,-), leskle černé okenní lišty (+8.008,-).

Ústav pro kontrolu léčiv opět hledá dodavatele léčebného konopí Ústav pro kontrolu léčiv opět hledá dodavatele léčebného konopí

Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) opět hledá nového…

Praha je šampionem realitních investic Praha je šampionem realitních investic

Nikde ve střední a východní Evropě podnikatelské…

Mašínová může požádat o dědické řízení kvůli statku v Lošanech, rozhodl soud Mašínová může požádat o dědické řízení kvůli statku v Lošanech, rozhodl soud

Zdena Mašínová může požádat o nové dědické řízení, ve…

Slovenskou státní podporu pro Jaguar vyšetřuje Evropská komise Slovenskou státní podporu pro Jaguar vyšetřuje Evropská komise

Evropská komise zahájila podrobné vyšetřování plánu…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X1 xDrive20d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 219
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.4 / 4.9
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1550
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1550 / 595
Rozměr pneu:255/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4439
b) šířka (mm): 1821
c) výška (mm): 1598
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1561
f) rozchod vzadu (mm): 1562
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X1 xDrive20d – Může si říkat BMW?







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




BMW Concept X2: Divoká alternativa nejmenšího bavorského SUV BMW Concept X2: Divoká alternativa nejmenšího bavorského SUV

BMW doplňuje řadu X o dvojku. Zatím coby studii, ale…

6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1 6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1

Obratnost menších aut a luxus velkých SUV. Nová generace…

 



 
Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

TEST: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

Dnes 12:51

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!




Blesk.cz

Další podivín v Prostřeno: Marian se samopaly řve kvůli rohlíku

Další podivín v Prostřeno: Marian se samopaly řve…

Tento týden jsme se seznámili s dalšími účastníky soutěže Prostřeno a soutěžící Marian na sebe poukázal hned na…

Z

Z "otesánka" modelem! Syn slavného zpěváka vytasil…

Z ošklivého káčátka mužem, který se pokusí získat titul krásy! Syn zpěváka Standy Hložka (62) Matyáš (23) byl v…

 

iSport.cz

Slzy místo oslav. Střelec Realu zpátky do Itálie? AC nabízí 1,5 miliardy

Slzy místo oslav. Střelec Realu zpátky do Itálie? AC…

Na konci zápasu jej strhla vlna euforie a slavil společně s ostatními. Když se však fotbalisté Realu vrátili…

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

 

Reflex.cz

Alena Doláková z Hollywoodu: Vyřízená česká holka v Los Angeles!

Alena Doláková z Hollywoodu: Vyřízená česká holka v…

Mladá česká herečka Alena Doláková stále žije a pracuje v Hollywoodu a stále o tom každé úterý píše na…

G.I. Joe v Evropě: Jak změnilo 100 tisíc Američanů během druhé světové války Británii?

G.I. Joe v Evropě: Jak změnilo 100 tisíc Američanů…

Zvláštní vztah Británie a Spojených států, jemuž několik staletí dominovalo jako těžká mocenská váha Britské…