1.6. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě

 

Českou nabídku nedávno rozšířila dvě malá SUV luxusních značek, BMW X2 a Jaguar E-Pace. Jak si vedou ve vzájemném srovnání?

Nabídka různých SUV a crossoverů v minulých letech rostla všemi směry, přičemž nejnovějším trendem je expanze malých a kompaktních modelů. To platí hlavně pro prémiové značky, BMW tak letos nabídlo crossover X2, zatímco Jaguar přišel s SUV E-Pace. A tak když se nám tahle „baby“ dvojice sešla v redakční garáži, rozhodli jsme jí postavit proti sobě.

V obou případech se jedná o úplné novinky v nabídce těchto výrobců. Jestliže pro Jaguar je to teprve druhý takový model (zanedlouho na český trh dorazí ještě elektrický crossover I-Pace), BMW už jen vyplňuje poslední volné mezery v portfoliu. Vždyť X2 už je šestý člen rodiny X mnichovské značky (a ještě letos dorazí sedmý, X7), přičemž navzdory svému označení je nejmenší z této rodiny. S délkou 4.360 mm a rozvorem 2.670 mm je totiž kratší než dobře známá X1 (4.439 mm, 2.670 mm), s níž sdílí svoji platformu.

Obě auta nám do testu dorazila s naftovým motorem pod kapotou, kombinovaným s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. V případě BMW jde o nejsilnější turbodiesel v nabídce X2, xDrive25d o výkonu 170 kW, zatímco v případě Jaguaru o dvoulitr D180 se 132 kW. Ano, výkonově srovnatelné motory to nejsou, vzájemně by byl blíže mnichovský čtyřválec xDrive20d (140 kW), respektive britské biturbo D240 se 177 kW, a tak tento rozdíl budeme brát v hodnocení motorů v úvahu.

Více výkonu za méně peněz

Když se ale podíváte do ceníku, zjistíte, že k sobě zkoušené motory mají přece jenom blízko. Testovanému Jaguaru E-Pace D180 totiž cenově odpovídá právě BMW X2 xDrive25d. Jaguar není zrovna nejlevnější, testovaný agregát vyjde v základu na 1.160.753 Kč, zatímco mnohem výkonnější zkoušené BMW je dokonce o něco levnější, stojí 1.151.700 korun.

Srovnání podobně výkonných verzí pak výrazný cenový rozdíl mezi Jaguarem a BMW vyjeví v celé své síle. X2 xDrive20d (140 kW) je totiž s cenovkou 1.107.500 korun o nějakých 53.000 korun levnější než E-Pace D180, což je i na poměry prémiových značek dost. E-Pace D240 (177 kW) za 1.451.516 Kč dokonce o 300.000 korun než základní X2 xDrive25d (170 kW), to je ale způsobeno hlavně jeho širší výbavou. D240 totiž dostanete až u vyššího stupně E-Pace S, zatímco D180 už v základní verzi.

Pořizovací nákladyBMW X2Jaguar E-PaceBMW X2Jaguar E-Pace
ZÁKLADNÍ CENA
MotorxDrive25d/170 kWD240/177 kWxDrive20d/140 kWD180/132 kW
Stupeň výbavy/cena [Kč]Sériové provedení/1.151.700E-Pace S/1.451.516Sériové provedení/1.107.500E-Pace/1.160.753
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy6666
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]S/SS/SS/S14.410
Elektricky nastavitelná přední sedadla [Kč]25.740S25.74010.952
Dešťový/světelný senzor [Kč]S/SS/SS/SS/S
Kožené čalounění [Kč]45.786S45.78665.630
Klimatizacemanuálníautomatickámanuálníautomatická
Kola17" z lehkých slitin18" z lehkých slitin17" z lehkých slitin17" z lehkých slitin
Kožený volant [Kč]SSSS
Metalíza [Kč]18.98024.47718.98024.477
Mlhová světla vpředu [Kč]S-S-
Navigace [Kč]34.944S34.94421.158
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]21.684S/S21.684S/S
Světlomety [Kč]halogenovédiodovéhalogenovédiodové
Rezervní kolo [Kč]2.4446.6382.4446.638
Tempomat [Kč]7.592S7.592S
Vyhřívaná sedadla vpředu [Kč]8.94410.9528.94410.952
CELKEM s příplatky[Kč]1.317.8141.493.5831.273.6141.314.970
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]39.706/7.239IMPORTÉR NEDODAL
Přední nárazník [Kč]15.896IMPORTÉR NEDODAL
Přední blatník [Kč]7.725IMPORTÉR NEDODAL
Čelní sklo [Kč]18.410IMPORTÉR NEDODAL
Brzdové destičky přední [Kč]5.513IMPORTÉR NEDODAL
Mřížka v masce chladiče [Kč]1.287IMPORTÉR NEDODAL
Přední/zadní tlumič [Kč]5.029/8.610IMPORTÉR NEDODAL
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]zdarmaIMPORTÉR NEDODAL
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/123/3/6
Prodloužená záruka [Kč]5/200.000 km-

Když pak srovnáme základní výbavy, zjistíme, že E-Pace svoji vyšší cenu kompenzuje bohatší výbavou. V základu už nabízí diodové světlomety, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu se zpětnou kamerou nebo automatickou klimatizaci (BMW má jen manuální). Jak ale ukazuje přiložená tabulka, i po připočtení vybrané přítlakové výbavy je cenově atraktivnější stále BMW. A je to i tím, že řada jeho příplatků je levnější než u Jaguaru.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW X2Jaguar E-Pace
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky68
Servis88
Záruky87
Průměr7,507,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X2 xDrive25d

Cena v základní výbavě: 1 319 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 644 218 Kč

Jaguar E-Pace D180

Cena v základní výbavě: 1 413 159 Kč Cena v testované výbavě: 1 569 330 Kč

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu…

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

 
Technické údaje
Motor BMW X2 xDrive25dJaguar E-Pace D180
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19951999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 4400132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1500 - 3000430 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 237205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.79.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.7 / 5.16.5 / 5.1 / 5.6
Emise CO2:133147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1355577 / 1234
Objem nádrže (l):5156
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1585 / 5951768 / 632
Rozměr pneu:225/40 R20235/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43604395
b) šířka (mm): 18241984
c) výška (mm): 15261649
d) rozvor (mm): 27602681
e) rozchod vpředu (mm): 15631625
f) rozchod vzadu (mm): 15621624
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 790570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930920
k) šířka vpředu (mm): 14501510
l) šířka vzadu (mm): 14501460
délka sedáku vpředu (mm): 480470
délka sedáku vzadu (mm): 420430
výška opěradla vpředu (mm): 660620
výška opěradla vzadu (mm): 660660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 



Pravé hvězdy jezdí ve zlaté! Podívejte se, jak si BMW v nové reklamě rýplo do Mercedesu Pravé hvězdy jezdí ve zlaté! Podívejte se, jak si BMW v nové reklamě rýplo do Mercedesu

Že jde reklamní pošťuchování automobilek dělat s grácií,…

První jízda s BMW X2: Bude vás bavit! Ale volte s rozvahou První jízda s BMW X2: Bude vás bavit! Ale volte s rozvahou

Nejnovější SUV mnichovské automobilky konečně dorazilo do…

 



 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které nemáte rádi

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které…

Zlobí vás Babiš? Zeman? Okamura? Filip? Klaus? Někdo další? Otevřete každý článek, který informuje o tom, co…

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…