Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV současnosti. Jak si poradí s BMW X4, mazákem a jedním ze zakladatelů čím dál oblíbenějšího segmentu SUV-kupé?
je krasavec, ale v tomto srovnání by neměl vyhrát už kvůli jednomu zásadnímu faktu, čtyřválcem bojuje proti šestiválci. Z mého pohledu jednoznačně prohraný boj, pravdou je, že lidem je dnes jedno, co mají pod kapotou, milovníkům aut by nemělo.
Moje řeč. A nebo to také může být opravdu špatná vizitka pro BMW, když je mu tak dobře schopen konkurovat Rover ve čtyřválci. To že BMW šetří kde může je krásně vidět na F30.
Běžnému uživateli to možná vadit nebude, ale takto motorizovaná, jsou ta auta nebe a dudy, ten šestiválec bmw je proti čtyřválci jagu prostě jiná liga, logicky, dodávám.
Pokud jde o F30, o šetření se toho napsalo spoustu, ale pokud bys chtěl tvrdit, že bmw nějak šetřilo na powertrainu, pak nevěřím, žes nějakou šestiválcovou F30 jel, protože jak 330d, tak 335d nebo 340i jsou v tomto ohledu naprostá špička třídy.
Máš pravdu, bmw není moc v oblasti mého zájmu, pravidelně jezdím v F30 v tříhrnku turbo /nejsem vlastník/, motor mi až tak nevadí, interiér co do kvality jo.
Nějaká 318 v základu, předpokládám. Doporučuju zkusit třeba základní céčko nebo XE, nářky tě přejdou, aby vnitřek premie dostál svému označení, potřebuje výbavu, jinak je dojem z kvality vzhledem k očekávání horší než u mainstreamu. Říkám jen to, že to není problém pouze bmw.
Souhlas, Velar potřebuje šestihrnek, jakkoliv je biturbo mnohem jemnější než základní Ingenium, nesáhne si na V6.
Ten je doladěný do téměř dokonalosti, převodovka se s ním vyložené harmonicky mazlí.
..."Interiéry vozů BMW mám rád, jsou léty prověřené..." píše autor.
Dle mého názoru interiéry všech BMW jsou, jinými slovy, zastaralé, tj. nezajímavé a nepřináši dlouhá léta nic působivého. Je to tak strašné, že to přímo koresponduje s ubohou antikorózní úpravou karoserií při výrobě vozů. Zlatý VW. Podívejte se na rozdíl přístrojových panelů a stavů karoserií napč. v roce 2005. Pochopíte, že BMW by měly stát mnohem méně peněz, když si ho pořídíte. Však ale nestojí, neboť je to stejné jako v politice. Za výsledek může lidská hloupost.
Máš pravdu, měl jsem pětku předminulou a interiér katastrofa, tak renault 90tých let. Myslím, že nejlépe má zmáknuté interiéry Audi (z D3), prostě přehledné a dobře ovladatelné, uvidím, co přinese nová generace, modlím se, ať to není samý display jako v A8/A7..
tak ak si mal e60/61 tak to bola interierovo asi najslabšia 5er hlavne pred FL.
ja sa občas zveziem v známeho A6, je to pekné ale ten systém MMI mne nejak nesedí + nejaké tlačítka.
kolečko je ok,ale myslel som systém v menu.
štartovacie tlačidlo a pod. ,každemu ale samozrejme vyhovuje niečo iné,príp sa dá na nejaké veci aj zvyknúť.
Neviem, či má zmysel na tento tvoj výplod vôbec reagovať. Podľa tej tvojej logiky, by ale nemal nikto kupovať ani samotný VW. V pomere value for money je lešpia Škodovka. Technika, kvalita či výbava porovnateľná a cenovo väčšinou lepšia.
Nevysvetlis. Sedel som v passate v zakladnej vybave na ocelovych diskoch. Som cumel, ze ci je niekto svojpravny, ked to vobec takto objednal.
Tiez novy superb v zaklade je tragedia. Pokial auto kupovat v zaklade, tak to dokazem pochopit u nizkej triedy, kde zakaznik potrebuje fakt setrit kde sa len da. Ale kupit si strednu triedu v socka edition je pre mna zahadou. Nerozumiem ake dovody na to mozu byt. A este horsie je to samozrejme u "premioviek" ako uz niekto hore spominal.
Rozhodne lepsie vyzera, pointa bola, kupit passata resp superba v holobyte - neviem si predstavit rozumny argument preco kupit strednu triedu v zaklade, ked mozem ziskat ovela viac s autom ktore patri do triedy nizsej.. Tie plechace boli len ceresnicka na torte a kazilo to uz aj tak zly dojem.
Jen skoda ze nebylo ve srovnani 6. valcove motory. Takovy Velar D300 vs. X4 xDrive35d by bylo zajimavejsi srovnani. Stejne tak by se dal pro porovnani s Velarem pouzit Porsche Macan, oba modely Velar a Macan jsou vetsi trhak jak X4.
Redakce si na to odpověděla už v nadpisu. Nejsou to konkurenti. Velar je o třídu výš, tak jako RR Sport vs. X5/X6.
Rozdíl v interiéru (fanoušsci BMW snad odpustí) bych nazval propastným. Velar designově velmi povedený, čistý, elegantní, navíc "hračičkové" si užijí spoustu objevování.
Ohledně těch motorů, jsem spokojený s řadou, kterou nyní RR ve Velaru nabízí. Mají je dát i do větších modelů RR a Sport. Už teď se dá koupit Sport ve čtyřválci. Pokud dají stejné motory tak navíc bude k dispozici u Sportu benzín šestiválec, který mi opravdu úplně scházel.
Cena, více jak 200.000 rozdíl za základ. GLS je spíše konkurent Sportu a ne LR RR. S cenovkou začínající nad 2 700.000 je velký RR o hóóódně výš než GLS.
Musím se koukat. Nemohu si pomoct, ale rozdíl nějakých 800.000,- už je fakt markantní rozdíl. To prostě už není stejný segment vozů. Už i těch 200.000-250.000 dělá rozdíl mezi kategoriemi.
To je jako říct, že BMW 3er je konkurent Superbu.
Je to stejný jako Velar vs. X4 (nejsou konkurence).
Musím se koukat. Nemohu si pomoct, ale rozdíl nějakých 800.000,- už je fakt markantní rozdíl. To prostě už není stejný segment vozů. Už i těch 200.000-250.000 dělá rozdíl mezi kategoriemi.
To je jako říct, že BMW 3er je konkurent Superbu.
Je to stejný jako Velar vs. X4 (nejsou konkurence).
Range jsou v základu vybavenější než D3, tam připlácíš za všechno, stejně vybavená X5 a RRS stojí podobné peníze. Každopádně jestli jedno stojí 2,5 a druhé 2,6 neřeší jejich třídní zařazení, jsi absolutně mimo, trochu mám obavu, že tu debatuju s nějakým adolescentem, co ještě auto nekupoval.
Můžeš být klidný, adolescent nejsem a auta už jsem kupoval. Diskuze slouží k tomu, aby člověk vyjádřil svůj názor. Nemusíš psát, že jsem mimo.
Cenový rozdíl mezi RRS a X5 je nějakých 227.000,-. To ho za mě staví na vyšší pozici. RR vs GLS je více jak 800.000,-
Tak například v Autosalonu na Primě, stavěli Velara proti X6, světe div se, kvůli ceně.
Technické a rozměrové zařazení nemusí být hlavní ukazatel segmentu.
227k czk je sice slusny rozdiel, ale zase si uvedom, ze si v cenovej hladine +- 2M. Takze je to pod 10% ceny a to je podstatny udaj.
Okrem toho porovnavanie "ceny od" je uplne irelevantne pri autach v tejto cenovej kategorii, ak uz tak ma zmysel porovnat podobne vybavene modely.
Kazdopadne cena neurcuje triedu auta iba ovplyvnuje samozrejme nakup, kedze kazdy ma obmedzeny rozpocet.
PS. V cenovej hladine Octavie je bezne ze jeden model ma zakladnu cenu vyssiu o 50k ako iny a nikto ich neradi do roznych tried. A to tam 50k predstavuje vyrazne viac ako 10% z ceny >:D
Ještě k interierům, srovnává se tu interier novinky s interierem šest let starým, tedy ano, velar vypadá čistěji moderněji. Na druhou stranu, je to první range, který má použitelný infotainment, tady je bmw o světelné roky vepředu, na novinku mu stačí, co mělo před šesti lety, a z osobní zkušenosti můžu odpovědně říct, že infotainment, který RR nabízel ještě v letošních modelech, byla ostuda.
ale bol som zase raz nadrzany a nedockavy, klasika u mna...
a po prvom malom probleme panika ( mame nejake este dva RR a aj tam sme mali dost problemov a uz som si to x-rat povedal, ze nikdy viac od nich nic nekupime, tak znova som v tom! :-! )
tie nase spominane dva su RR Sport, ( 2016 ) a uz oba nechali kolegov v problemoch. Doslova nechali! Raz na letnej dovolenke, ( Taliansko) a potom aj vlani v zime este len cestou na hory. A zial nie raz... ale to je dlhsie rozpravanie. Ale obaja si auto nechali, jeden pre zenu s detmi.
Ale aj tu v Prahe ma kamoska velky RR a tiez pomerne casto blbne elektrika.
Velar je ale krasne vozitko, ze ked by sa nepredal, tak budem dufat, ze neprinesie problemy, uvidime.... :-!
Děkuju. Ptám se, protože otec přemýšlí o Sportu, nebo "velkým". Kamarád má Sport, ale rok 2012 tuším. Už měl také pár problémů. Nešlo mu z nějakého důvodu občas startovat.
Další má RR Autobiography V8 (2015), zatím prý bez problému.
Myslím, že nejlepší bude si počkat na facelift Sportu. "Velký" už ho má.
Velar je krásný, ale ti větší bratři mají takový svůj charakter :-)
Oba po FL nebudou špatná volba, ale plnotučný je ještě o dost dražší. Prostorově jsou na tom podobně, RRS je agilnější a umí jezdit jen o málo méně komfortněji.
rozdíl v naměřené dynamice je propastný (6,1 vs 8,7) a autor testu to "vyřeší" udělením známky 8 a 6. Proboha kolik by si autor představoval aby dal 190 kW motoru ve skoro dvoutunové krabici devítku nebo desítku? A nepřipadá mu, že na udávaný výkon 177 kW Velaru je dynamika naopak doslova žalostná a tudíž rozdíl v podobě dvou bodů je evidentní výsměch? Takže jak špatný by musel být aby mu dal autor 4 body? Nemluvě o hladkosti a nenucenosti podání výkonu u šestiválce, což není zohledněno vůbec nikde.
Známkování je zmatečné. Stejně tak není v komfortu odpružení X4 za 6 a Velar za 8. Ten rozdíl je obrovský, díky perfektně naladěnému pérování pak má smysl přepnout na Sport, který auto zpevní, dovolí vyšší rychlosti v nájezdech a lépe pracuje s distribucí přenosu výkonu na zadní kola.
"Třílitr se zrychlením na 100 za 6 je snad pomalý?"
Ne, není pomalý. To z něj ale nedělá "neskutečně rychlý". 6-7 na do 100 je tak akorát.
"Btw není touchscreen jako touchscreen "
Pravda, tenhle nemá ani haptickou odezvu. Ale jinak ano, je touchscreen jako touchscreen. Ani v autech jako Cadillac, které mají "vodící lišty" aby se to lépe ovládávalo, to je objektivně horší, než kdyby tam místo toho nesmyslu dali normální tlačítka.
Nejde mi o samotnou obrazovku, ta mě, jako řidiče nemá co zajímat. Každopádně jestli je to nejhorší nevím, seděl jsem teď v Praze v CT6, ale nenechali mě nastartovat >:D
super krostest, dobrý nápad, niekdy treba rozseknúť, ktorú kasňu vziať, až potom porovnávačka konkurencie. Známky sú vedľajšie, info tam je. Mňa na nových roveroch negatívne zaujalo riešenie typografie vzadu. Vymazlený dizajn a potom taká túzingová preplácačka, mega rangerover nápis, model, logo a naposledy keď tam capol nejaký umelec modrožltú cd samolepku, tak vyzeral jak amatérsky obrandovaný predajca dlažby.
První problém je cena, ten kdo si půjde koupit X4 nebude uvažovat o 20% dražším Velaru. Kdo je zvyklý na pohodlí RRV, nebude chtít X4 a tak by se dalo pokračovat dál. Navíc jde v případě vrtule o končící model, kde ve finále cena s R6 bude ve slušné výbavě reálně na základní ceně Velaru se 180HP R4.
dá sa takto meditovať, ale mňa zaujalo, že v X4 nemal 190 vzadu nad hlavou problém, to je silný argument, k tomu 6valec a zrazu by som si mohol povedať, že radšej osvedčená a lacnejšia X4 ako dizajnová novinka, ale drahšia s otáznou spoľahlivosťou (viď maxi). A kolotoč jede.
Už jsem to tu někde psal, pár majitelů RR/RRS tu je (poslední generace) a co já vím, tak na úrovni konkurence. Sám jsem na začátku roku řešil RRS taky, ale cenová nabídka BMW byla o tolik lepší, že jsem šel k vrtuli. Nebýt tam takový rozdíl, tak jsem neměl žádný problém s RRS.
pre tazke SUV? Nie je sa o com rozhodovat.
Vacsi objem vyhrava, takze 6 valec bez debaty. Ak je to nafta o to lepsie bude bojovat hmotnostou a celnym odporom na dialnici bez masivneho narastu spotreby.
Dilema by to mohla byt ak by islo o biturbo R4 naftu vs. v6 benzin :-)
Velar je fakt nádhera, zcela souhlasím, že nejhezčí SUV. Móc by se mi za pár let (až bude stát polovinu) líbil, ale mám z toho pocit finanční sebevraždy. Kua, 250tis. za dva světlomety?! Je mi jasný, že RR není auto pro chudý, ale 10% pořizovací ceny nového auta za světlomety, to je děs.
No nezlob se, ale když řidič sedí někde za středem rozvoru a třetina kabiny je za osou zadního kola, tak by to bylo proporčně ok u nějakého dragsteru, ale ne u SUV. Podívej se prosím znovu a pozorně. Jo, kdyby byl zadní převys o cca půl metru kratší, to by byla jiná káva. Nemohu to jinak popsat než že je zkrátka "arse heavy".......sorry......
Třetina kabiny není za osou zadního kola, ale co se designu týče, tak ten zadní převis mohl/měl být kratší a zejména naživo je to zřejmě jediná optická vada na jinak pěkném Velaru.
Evoque jezdí (zvlášť proti Velaru) tak špatně, že to žádný design nemůže zachránit.
Pro mě je celá tato kategorie nepochopitelná. SUV proste nemůže jezdit jako kupe, kupe nemůže být prostorne a praktickéjako SUV. Vzniká předražený zbytečně velký mastodont, který ve výsledku neumí pořadně nic. Vždycky přemýšlím, kdo se zdravým rozumem to koupí.
Vezmi si X6. Je to velky jak stodola, stoji to jak barak, jezdi to podle zakonu fyziky podobne jako vw transporter a mista je v tom asi jako v Renaultu twingo. Takze kdyz mi to koupi tatinek/manzel a vubec nemam paru o autech ani o tom jak tezky je ty prachy vydelat, ok. Jinak, neok. Muj nazor. Nemusis souhlasit. Slunce v dusi
Podívej se, X6 bylo původně myšleno jen pro US, kde na používání takových obrů jsou podmínky. Proto je tam BMW spolu s X4, X5 a X3 i vyrábí a dováží je do Evropy.
Že se takové vozy zalíbily i Evropanům, s tím nic nenaděláš. A ano, lidé chtějí ukázat, že na to mají a také se chtějí od obyčejných plebs miserable odlišit. S tím také nic nenaděláš. Je to zkrátka tak. Ale já osobně věřím, že bych s takovou X4 M40i dokázal žít... ;-)
Ja vubec nepotrebuju poucit, ale dekuji. Samozrejme, dokazal bych to taky. Ale... budu chtit auto na zabavu, M3/M4. Suv, X5. Tato auta delaji dobre to, co maji. Ta X4 bude vzdycky kockopes. Nekonecna diskuze, nemajici smysl