BMW obohatilo paletu o sportovně střižené SUV střední třídy X4. Má zaujmout ty, jimž se zdá výchozí X3 málo atraktivní a na větší X6 pojatou v obdobném duchu finančně nedosáhnou.
Nemoze sa v tom babrat Pepa s vesnice, ktoreho jedinou kvalifikaciou je jama a fakt, ze Cendovi ocipoval Octaviu.
"Vyvolává asociativní jednání"
Chybicka se vloudi, ale autor chcel povedat asi toto:
Ak ma vodic priemerne IQ, niekde pod 100, je mozne, ze sa v aute zacne spravat akoby mal polovicu.
Pan autor by mohl plusy a mínusy v textu více rozvést a ne je jen napsat dolů...
Je super, že tu auto.cz je na techniku zaměřený redaktor, ale třeba o interiéru X4 jsem se kromě sedaček a posazu za volantem lautr nic nedozvěděl. Podle mě bylo v textu věnováno více prostoru tech. datům než dojmům a vlastnostem vozidla. Neříkám, že bych tyto věci rád na auto.cz nečetl, ale nesmí to být na úkor dalších věcí. ;-)
Interiér je jako v X3. Nevím jestli úplně stejný, nicméně minimálně hodně podobný. K tomu servisu. Nejde jen o Pepu s jámou. Tam je to jasné. Jde i o běžný dobře zavedený servis. Jen pro zajímavost, Když přišlo BMW 5 E60, mělo servisní knížku uloženou v klíči. Prostě jste přišli do servisu a klíč zasunuli do speciální čtečky. Nevím, ale myslím, že tohle dodnes žádná jiná značka nemá. A to je E60 dnes už staré auto. Jestli to někdo používá, tak mi to prosím sdělte.
Nejde o X4, tam je to jasné, ta je nová, ale o tu E60. Ta je dneska za 150 000 korun. A myslíte si, že kupující auta za 150 000 korun má na to jezdit třeba do Inveltu nebo Renocaru? Zajímalo by mě, jak se dnes tahle auta dají servisovat.
Což o to, běžnej servis zvládn spousta slušných mechaniků. V případě nutnosti oprav si už nejsem jistej, vidím to spíš na výměnu kompletů než na nějakou opravu.
Druhá část story je, jak se k tomu staví lidi, kteří si jej nemohli dovolit jako nový a nedošlo jim, že si ho nemouhou dovolit ani jako ojetý, právě z důvodu servisu. A tak budou značkový foŕa plný rozhořčených jedinců, jak to tu třeba pravidelně předvádí Maros. ;-)
Docela jednoduse. Do inveltu clovek musi tak max pro veci spojene s ridicima jednotkama. Veskerou jinou praci odvede dobrej mechanik casto za cenu prace na fabii. Jen je takovych mechaniku jako safranu a cena dilu (poctivych, ne starline atd.) bude na auto s porizovackou 1,5mil Kc vzdy vyssi nez na auto v novote za 1.4 cenu.
Vzal si mi to z úst. Samozrejme som rád, že je v ACZ človek, ktorý vie trochu viac o technike a podá trošku hlbší rozbor techniky auta.
Na druhej strane sa však dozviem málo o tom, ako auto subjektívne pôsobí, skrátka v tom množstve technických informácií sa stratila podstata testu, ktorou je osobná skúsenosť s autom a jej sprostredkovanie čitateľom.
Vím, a chápu Vás. Mně ty dojmy moc nejdou. Možná je to i tím, že jsem s tím jezdil už před časem. :-( A nebo mě to prostě zase tak nechytlo. Upřímně lépe se mi psalo třeba to Twingo I když nevím zda to bylo ve výsledku lepší.
Kdybych to auto netestoval poslední dva týdny, byl bych býval byl možná z textu snad i nadšený. Vyčerpávající technické informace jsou Ti však naprosto k ničemu, když se s tím autem snažíš sžít. Co se týče komfortu, je totiž autor testu jaksi spokojený s něčím, co není dle mého názoru absolutně pravda. To auto je hlučný, pro vyšší rychlosti doslova nepříjemný. O komfortu podvozku se pak nedá vůbec mluvit. Luxus, který nabízí, a to i s příplatky, je srovnatelný s třídou 1. Luxus totiž nedělají připlacený kožený bílý židle. Jinými slovy, když si je dáš do traktoru, tak z toho furt luxusní káru neuděláš.
Měřítko, využitelnost, schopnosti auto jsou perfektní. Nic proti. Zbytek ale za ty peníze prostě nestojí.
A co podle Vás není pravda? Auto je hlučný? To je samozřejmě diskutabilní. Záleží s čím to srovnáváte. Jasně Rolls-Royce Phantom je asi tišším vozem, to je jasné. Upřímně ani já bych si tohle nekoupil, ale to ani žádné jiné tohoto typu. Ke komfortu podvozku. Naopak s adaptivním odpružením je vzhledem k velkým kolům ještě docela dobrý. Srovnejte s jinými SUV. U SUV je problém ve výšce těžiště a ve faktu, že musí obstát v losím testu. To znamená, že tlumiče musejí být poměrně tuhé ve stlačení. S tím se nic nenadělá. Leda, že by se ty testy přestaly dělat.
Srovnávám to s tím, že když jedu a sedícímu musím stále opakovat věty, protože mi při rychlosti 130 km/h nerozumí. To podle mě je jednoznačně špatným odhlučněním auta a do této cenové kategorie by to nemělo patřit.
Co se týče komfortu podvozku, tak je pravda, že jsem jezdil emkovej a pak standardní. Ovšem na rozvor přes 2800 mm mi to auto přišlo dost uskákaný. A to srovnávám s menšími rozvory. V této kategorie a při tomto rozvoru by měl podvozek žehlit a to i bez příplatku.
Uvedl jsem to příkladně ze života na svém blogu. To auto totiž nemá za ty peníze opodstatnění. To je jeho největší problém. Reálný kupec bude přemýšlet takto a ne jen, jestli má auto zátah. Mezi skutečné plusy totiž patří jen vyšší podvozek a xdrive. Nic víc a nic míň. A zcela objektivně je třeba si říci, že je to strašně málo za ty peníze....
Jazdili ste sukromne na BMW, takze je jasne, ze vam "ještě docela dobrý" pride pri akomkolvek BMW ako OK.
Kto od auta ocakva luxusne sportove zvezenie, musi sa pozriet niekde inde, toto auto ma skratka specificku cielovu skupinu - ktora ma predpklady na, ako pisete, asociativne spravanie.
Stará E34 525i se mi líbila mnohem více. Už ani BMW holt není co bývalo. Ale tak byl jsem tehdy o 10 let mladší.
To Tomík_1. Upřímně já bych si to taky nekoupil. Rovněž ne zcela chápu, proč jsou dnes SUV tak oblíbené. Trochu mi to mrzí, neboť v zásadě vytlačily sportovní auta z programů automobilek. V 90. letech vyráběla každá automobilka nějaké sporťáky (jasně měly přední pohon a byly to jen upravená civilní auta, nicméně dobrá). Dnes skoro žádná. Vlajku těch dostupných drží akorát VW se Sciroccem a Peugeot s RCZ. Zbytek nic. Auta tohoto typu jsou mi soukromě blízká.
SUV vytlačila sportovní auta? :-O V EU se levnější sportovní auta neprodávají moc úspěšně. Dražší takový problém nemají. Řada automobilek má pomalu problém prodat sedan střední třídy, těžko pak mohou pomýšlet na sportovní auta (menší a exkluzivnější segment trhu).
Děkuji ;-) Lidi se tu zbytečně neustále straší a pak z toho lezou tyhle auta. To nemluvím o těch, kterým se to prostě jen líbí. Je pravda, že semtam bych ocenil na limuzíně vyšší podvozek, protože paradoxně ve městě člověk řeší horší překážky. A to byl jediný důvod, proč jsem po autu chvilkově zatoužil.
Hm, to není dobře, asi to neumím spravovat :-( Ale taky moc díky!
Psal jsem to optikou kupujícího, co má reálně vysolit ranec za něco, z čeho je doslova smutnej.
Naopak autor horního testu-textu mi pak přijde příliš nadšený z dostupné techniky, nejspíš z motoru, že nedokáže být objektivní k "vadám". Tím nekritizuji, ale vnímám naše rozdílné pohledy...
Mně podvozek X4 nepřišel tak nepohodlný, ale je to pravděpodobně tím, že nemám zkušenosti s jinými vozy stejné kategorie a i jiné, a taky jsem zvyklý na empaketové BMW s runflaty.
Taktak. A to mě na X4 právě zaujalo. To měřítko. Rozměrově je to SUV (SAV) i do města. Jezdím momentálně s F15d a co se týče městského provozu a hlavně parkování v SC to není zrovna ideál. Píšeš, že jsi s X4 nějakou chvilku jezdil a nebyl jsi nikterak nadšený. Byl to benzin? Opravdu byla ta hlučnost při 130km/h tak intruzivní? 8-s
Dědo,
jezdil jsem 2,0d a 3,0d. Hluk mi prostě vadil, protože rád poslouchám v autě muziku a při dlouhých cestách mě obtěžuje. To nemusí být pro tebe vada. Nicméně obecně by to mohli mít v Mnichově za ty prachy vyřešený. Vyzkoušej a uvidíš sám. Dole je o tom ode mě blog ;-)
Sice mi ten imbecilní vzhled přijde jako z finále soutěže "čum na značku na mém tričku de.bile", musím uznat, že jako mašina to není úplně od věci.
Horší je, že takhle nablble dnes u teréňáků vypadá celá prémie a já si skutečně nevyberu :-(
Evoque? No to snad ne. Vypadá jak sendvič a mám pocit že je to cílené snad jen na baby a ***e. No a Macan, jo ten vypadá dobře, ale za prvé mi přijde už dost drahý, a za druhé jsem někde četl, že je na něj čekací doba přes padesát let.
Nevím, co pak řešíš. Pokud chceš prémii, tak ti zbývá už jenom GLK, pokud ti připadnou "všechny prémiové teréňáky nablble vypadající", pak si nekupuj "teréňák" ;-)
Podle mě velká část lidí si to bude kupovat, protože chtěli X6, ale třeba neměli tolik peněz. Mě připadá, že má celkem malou kabinu a tak jde pouze o další pokus udělat auto, které vybočuje tvarem i cenou :-)
"Vyžaduje kvalifikovaný servis" - tento článek vyžaduje kvalifikovaný zásah editora.
"Vyvolává asociativní jednání" - asi myšleno asociální, ach ty termity.
A čím je podle vás slabá? Myslím ,že informací technického charakteru je tam docela dost. Taky dost pochybuji, že jste je někdy někde četl. Již opraveno. Asociativní je opravdu něco jiného. Ano mělo to být asociální.
Objektivně jsem vytáhl dva nesmysly, které jste uvedl v pravděpodobně nejdůležitější části recenze a vy, místo abyste se pokorně čtenářům omluvil za chyby, tak mě napadnete s tím, že jsem nejspíš "nikde a nikdy" nečetl informace technického charakteru?
Odhlédnu-li od Vašeho zcela tristního pravopisu (zde v diskuzi jste jako profesionální žurnalista dokázal nasekat snad desítky chyb, v recenzi také ještě něco zbylo), pak Vaši argumentaci stylem ad hominem pominout nemohu. Jako čtenář mám právo napsat svůj názor. Vy jste za tuto práci placen, ta však bohužel není kvalitní a nevyrovná se většině ostatních recenzí na tomto webu. Poškozujete auto.cz.
Tak jestli to vidíte takhle. Myslím, že jste ke mně zbytečně moc kritický. Ano dělám chyby, souhlasím. Nicméně, dělá je každý. I Vy pane dokonalý. Moje články číst nemusíte. Ale ano, chyba to byla i když s tím servisem nevím v čem. Ale slibuji, dám si lekci pravopisu.
Nemáte za co. Mrzí mě, že si o mně tohle myslíte. Hlavně to, že poškozuji auto.cz.:-( Nicméně je to Váš názor. Na druhou stranu si do jisté míry cením Vaší i svým způsobem objektivní kritiky (ohledně pravopisu).
Pane Dusile, víte, redaktor, který těžce zápasí s češtinou a formuluje značně kostrbatě, nemůže dělat čest žádné redakci. Je zvykem přijímat lidi, kteří vyhoví komerčním požadavkům a o excelenci kombinace technické i emocionální stránky při perfektním stylu psaní tu vůbec nejde. A to je důvod, proč takovým médiím zůstanou pouze nenároční konzumenti... Hádejte, proč klesá zájem o média s mírou jejich formální a obsahové nekvality? V této zemi je kupodivu stále hodně lidí na vysoké znalostní i kulturní úrovni...
no vidíte, a podle mě byla naopak recenze docela rozumná. Osobně tento styl psaní nevyhledávám, test, kde polovina obsahu tvoří vyjmenovávání příplatkových prvků je zkrátka o ničem. Zrovna tady ale vedle této novinářské zoufalosti (tzv. ceníkový test) autor přidal alespoň informace technického rázu, čehož si naopak cením.
Přesto mě vždy bude mnohem víc zajímat, jak vůz reálně působí, jak se chová a jaké má reálné vlastnosti, což je disciplína, kde testy auto.cz všeobecně příliš nebodují. Alespoń mým pohledem.
Tak děkuju za pochvalu. Asi jsem to měl více popsat. Myslím dojmy z jízdy. Přitom jsem s tím i docela jezdil. Bohužel už je to déle, což je možná jeden z důvodů, proč ten text takhle dopadl. Jsem trochu stará škola. Mladý autor, jak zde někdo píše, určitě nejsem. Když mně se takové ty texty založené jen na dojmech prostě příčí. Ale to je jen můj názor a chápu, že dnešního čtenáře to naopak může zajímat.
Chlebíčky budou, ale jen když si je koupím. :-) To mi věřte. Holt jsem se nechal okouzlit technikou, která je bez pochyby na velmi dobré úrovni. Bohužel jen ta vozidlu nezajistí, aby bylo skvělé. Ale minimálně mu to pomůže.
Souhlas, Pepa mi taky přijde jako jedinej, jehož reportáže stojí za to a není mi z nich trapno. Na předání dojmu nám "amaterskýmu plebsu" je dobrej. Že má svůj pohled, s kterým se ne každej musí ztotožnit, je v pořádku. :yes:
Z celého autosalonu mám největší averzi na experta Pepu. Tak nevkusný exemplář orangutana se hned tak nevidí. Obzvláště jeho projev se mi velmi příčí. Prakticky kvůli němu jsem na ten pořad rezignoval.
Niekedy mi to príde až komické, ako niekto očakáva, že vysoká ťažká koza bude lúskať zákruty a zároveň žehliť nerovnosti, bude komfortná a tichá a aj s kupé siluetou budú vzadu sedieť basketbalisti. Chce niekto agresívne, masívne, muskulatúrne steroid auto, má ho mať (X6, X4), ale aj s mínusmi, inak to nejde.
To se velice mýlíš. Těmi více skloněnými plochami a tím lepší aerodynamikou mají tyhle auta všechny předpoklady být v komfortu tišší. Nastavení podvozku a jeho schopnost filtrovat poskakování taky není neřešitelná. O basketablistech to neni... na tom se shodneme.
neviem, neviem, tuším je prianie otcom myšlienky. Človek by chcel, aby bolo auto športové aj praktické aj terénne aj komfortné, ale niekde sa to rozporuplné zadanie prejaviť musí.
asi jsem jediný, a to dokonce mnohem více než X6, která mě uvnitř připadala nesmyslně malá, skutečný "tank" pocit, už jen překonat ten obrovský práh plus absolutně nepoužitelná zadní místa. Také patřím mezi ty, kteří si SUV oblíbili, nasedání, rozhled. Bydlet v SRN, jednoznačně rychlé kombi, ale u nás? navíc při té hustotě provozu?
A co tvoje X5, Dědo? Já už si na tu svoji už zvyknul a jsem s ní spokojený. Po domontáži vyhřívání sedadel teda ;-) Měl jsem na týden jako náhradní vůz 420d GC xdrive a uvědomil si, o jak moc lepší kus auta ta X5 je. Když už mít někdy takle malý a nízký auto, tak pouze jako ryze sportovní vůz typu M4/3. Ale X4 mně přijde krok úplně stranou a vedle.
X5 a bazén jsou zazimované :-) Asi takto. Ryze sportovních vozů jsem měl již kopec. Teď na stará kolena mě přijde tato X4 jako docela zajímavý projekt. X6 se mě tvarově líbí, ale ta mohutnost, hlavně "***ičky" mě odstrašila. X4 je taková 2/3 X6 a docela ji to šikne. Jasný. Po jízdní stránce a celkovém komfortu, to bude po X5 mít X4 dost těžké. V každém případě si šanci zaslouží a na jaře se svezu. Doufám, že bude k máni v benzinu. ;-)
a co ti brani v tom kupit si nejaku skrabku kdesi na pumpe za jedno dve eura a nechat si ju odlozenu kdesi v interieri aby si ju mal vzdy po ruke? ..... to ze ti bmw poskytne skrabu v kufri je len ich pekne gesto.... koniec koncov tri stvrtiny roka ju clovek stejne nevyuziva.... nevidim tu teda v tomto problem vybrat ju po polroku z kufra tesne pred zimou a potom si tuto skrabku uz ponechat v interieri nech je po ruke.... nikto ti ju predsa nekaze nosit si ju stale v kufri a odkladat si ju tam ked to nechces
aj rolls-royce ma mensi kufor ako fabia combi a co teraz.... nejako ti dnes nerozumiem.... alebo teda nielen dnes... uz dlhsiu dobu
X4 nie je ani moja salka kavy ale skutocne chytat sa uz takychto blbosti nedokaze hociko, mas moj obdiv
Jako pohled mladeho autora to urcite beru, je to hezky napsane a bez pretvarky. Ale rozhodne se tenhle text neda brat jako objektivni test nebo recenze. Viz. plusy a minusy a stylisticka uprava. Auto.cz se stale hleda, budu verit, ze snad pristi rok uz to vyjde..
alebo ked chces predsa len SUV ...... tak si za tie peniaze radsej kup novy discovery sport.... moc pekne elegantne reprezentativne a aj prakticke auto :yes:
Už s Bangleovými kreacemi jsem měl problém, jenže to byl pan stylista, který ctil alepoň vyvážené proporce. BMW šetří, a tak nechala dělat svá SUV (prý to lidé chtějí) stylistické diletanty. Jaký je asi člověk, který si tuto ohavku koupí... Já bych to nechtěl ani zadarmo.
dočetl jsem se o X4 "je to hrozné, vysoké, uvnitř malé, drahé, uskákané, hlučné, vrže interiér, kupují to dementi atd, atd.
Takže chlapci. Já ji mám, 30D. Proč? - X5, X6 je velká pro české parkovací poměry, a nechci nízké auto, bolí mne záda. Vysoké a úzké? - Ani ne, když si neobjednáš vůz s ližinami. Uvnitř malé? - Malé vůbec ne, místa dost, ale lepší sedět vepředu (lepší sedáky), velký kufr - Drahé? Co to je,drahé? Někdo utrácí za dovolené, někdo za auto. Uskákané? Ani ne, jen na žulovkách občas rána, což ale dělá více aut. Hlučné? - Ano, trochu od kol. Ale jak se ojede pneu, není to moc. Záleží také na asfaltu. Měřil jsem, ve 100 - 110 km asi 63 - 68 dB. Vrzání? - ano, bylo na jednom místě, ale servis lehce odstranil, mají takové samolepky se štětinkami. Kupují dementi? - že bych byl dement?
Nevýhoda - již mi ji nějací idioti na parkovišti 3x odřeli.
Výhoda - pohodlné, bezpečné, tiché a nesmírně silné auto, které ve spojení s 8 st ZF převodovkou nemá v akceleraci konkurenci. Na semaforech nechávám všechny o několik délek za sebou. A to mne baví. Volte s adaptivními tlumiči.
V průběhu doby jsem zjistil, že k dojmu ze sportovní jízdy trochu toho svistu prostě patří. A také je jedna pravda, že nové motory BMW jsou o dost tišší, takže pak vynikne právě ten venkovní hluk.
Smutný