Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW Z4 sDrive30i – Rozloučení s šestiválcem

Šestiválec a manuální převodovka je pomalu vymírající spojení. Přitom nic zábavnějšího zatím nikdo nevymyslel.
Zpět na článek
3. 8. 2011 11:15
3. 8. 2011 18:21
3. 8. 2011 18:25
3. 8. 2011 20:18
4. 8. 2011 08:09
4. 8. 2011 08:27
3. 8. 2011 15:50
neregistrovaný "RayBan"
4. 8. 2011 19:12
neregistrovaný "Meck"
11. 8. 2011 21:12
neregistrovaný "Meck"
4. 8. 2011 19:04
neregistrovaný "Meck"
3. 8. 2011 21:09
4. 8. 2011 15:40
4. 8. 2011 16:11
6. 8. 2011 11:22
7. 8. 2011 19:00
29. 12. 2011 22:15
3. 8. 2011 11:15
RIP...
.... roadster se silným točivým benzínem, motorem vpředu a zadním náhonem - to je to pravé pro fandu aut ;-) Turbobenzíny mám rád, ale do roadsteru (alias auta čistě pro zábavu) bych to asi nechtěl....

Škoda jen pevné střechy, přecejen, plátno je plátno.... K výtkám v testu se těžko vyjadřovat.... Každopádně to nahoře by mě asi bavilo :-)
Rozbalit vlákno
5
3. 8. 2011 18:21
Re: RIP...
Souhlasím - s koncepcí, - s motorem, - a i s poznámkou o plátně. Možná bych se smířil i nějakým tím turbobenzínem, když by byl dobrý. Smířil bych se i s uvedenými výtkami, pokud je to skutečně tak dramatické.

Po vlastních zkušenostech bych se ale já rozhodně nesmířil se žlutou barvou. Ne že by některým autům neslušela, ale mně vadí, jak je auto pořád od much. Prostě si myslí, že je to veliká kytička a slétají se na ní ze široka daleka jak za klidu tak i za jízdy. Jeli jsme kolikrát dvě, tři auta spolu, oni skoro nic a já celé auto pos.... od much. Jenom já jsem měl žluté. Někomu to vadit nemusí, ale já už nikdy i kdyby to mělo být Lambo. ;-)
Avatar - CHerokee
3. 8. 2011 18:25
Re: RIP...
No je fakt, že mouchy se čistí blbě...
Avatar - boost.
3. 8. 2011 20:18
Re: RIP...
Já na to nejdřív nastříkám nějaký čistič, nechám to chvíli působit a pak to stejně nejde moc lehce... nejhorší jsou ale kamínky, na bílé karoserii to je krásně vidět. ;-\
Avatar - CHerokee
4. 8. 2011 08:09
Re: RIP...
Taky mám čistič. A pěkně mastný a stejně je to drbačka....
4. 8. 2011 08:27
Re: RIP...
Mám už několik let sytě žluté auto a takové zkušenosti nemám, avšak podobné zkušenosti mám s jiným hmyzem....tím co pomáhá a chrání..jak někde stojí...hned se na mě sesypou...nutno dodat že se nejedná o překročení rychlosti, ale o běžné prohlídky dokladů a všeho možného...a nemám ani lambo, a ani nijak vytuněný speciál....Nevím zdali si taky myslí, že je to velká kytička..každopádně nasr.t dokážou spolehlivě..... :-)
3. 8. 2011 11:19
Praktické zkušenosti
Dost dobře nechápu, proč je v létě pevná střecha zbytečná. Osobně bych hadrovou střechu na kabrioletu nikdy nechtěl, hadra nikdy nevydrží to co plech. Nebo je SL taky nesmyslné? Jinak,
z běžného provozu se Z4 musím říct, že do ní fouká takovým způsobem, jaký jsem u cécéček třeba od Peugeota nikdy nezažil... nezávisle na tom, jestli jsou okna nahoře nebo dole, s tím autem je utrpení jezdit mimo město se střechou dole... v Peugeotu 207cc jsem jezdil i 180-kilometrovou rychlostí se střechou dole, v Z4 je to od šedesátky velice nepříjemné...
Rozbalit vlákno
22
Avatar - CHerokee
3. 8. 2011 13:38
Re: Praktické zkušenosti
Co by majitel konkurenčního roadsteru s pevnou střechou souhlasím s oběma příspěvky. Atmosférický velkoobjemový motor + pevná střecha. Je škoda, že u BMW to první končí. Z4 je rovněž krásné, i když já si ho nakonec nevybral. Jediné s čím hrubě nesouhlasím je neustálé propagování manuálu...to je až legrační. Automat, pádla, možnost přímého řazení na páce pro ty, co chtějí a není co řešit. Ve světě už na to dávno přišli.
neregistrovaný "RayBan"
3. 8. 2011 15:50
Re: Praktické zkušenosti
:yes:
Avatar - curwasportiva
3. 8. 2011 21:01
Re: Praktické zkušenosti
Me zas prijde smesne neustale cpani automaticke prevodovky do vseho co ma motor. Ok doba je takova, lide jsou lini, nemaji zajem o auta ani o techniku. Ale kua, rvat automat i do auta urceneho pro zabavu je NONSENSE. Navic padla jsou jen siditko, se kterym si clovek tak maximalne muze hrat na to ze radi. Bohuzel dnes si vetsina lidi na neco hraje, tak se vyrabeji i takova auta. Bez spojky meziplyn nevykouzlis i kdybys stokrat padloval... A to je pro me ta nejvetsi radost, pocit ze opravdu ridim.
3. 8. 2011 21:27
Re: Praktické zkušenosti
V F-1 si piloti hrajou na to, že řadí?
Avatar - Sysoj Psojič
3. 8. 2011 22:18
Re: Praktické zkušenosti
:yes:
Tak tak... Technologie jdou dopředu, převodovky zrychlují, meziplyny se zpřesňují a lidi buď stagnují nebo dokonce krní.
Dobrá DSG, nebo ještě spíš DKG/PDK/GR6 apod. je pro auto dalších 10% výkonu navíc a požitek neubírá ani náhodou, je ale potřeba podrobně vyzkoušet a neteoretizovat.
:-)
3. 8. 2011 23:20
Re: Praktické zkušenosti
Podobné príspevky obhajujúce automaty sú na smiech, ale bohužiaľ smiech cez slzy. Technológie a technologický pokrok... Hej, takto nejako sa nám zrodila elektronická parkovačka a pchajú to už skoro všade, pričom nepoznám nič, čo by krajšie demonštrovalo stupiditu väčšiny populácie. Vlastne poznám - parkovací asistent... Alebo keď zadám plne funkčnej klimatizácii príkaz na vykúrenie interiéru v zime na 20 stupňov a ona nič. Dôvod - vonkajšie čidlo si "myslí", že vonku nie je mínus 10 stupňov (stalo sa to v zime), ale plus 20 a zablokuje vykurovanie, Však ja som len obyčajný človek, čo ja viem lepšie, ako nejaké vymakané čidlo, však áno. A dalo by sa takto písať dosť dlho... Jediný dôvod, prečo automaty úplne vytláčajú manuály je bohužiaľ zrejmý fakt, že väčšina populácie sú buď úplní alebo latentní idioti (platí to generálne, nech sa pozrieš na akýkoľvek segment spoločnosti). Samozrejme sa to obhajuje nejakým "technologickým pokrokom". Však v poriadku, VW už tuším v reálnej premávke testuje auto, ktoré je schopné jazdiť úplne samo (ak sa nemýlim, je to niekde v USA... kde inde, že áno, automaty po USA valcujú aj Európu...). Je preto až smiešne, že niekto tu hovorí o technologickom pokroku v relácii manuál vs. automat a v tej istej vete hovorí o radosti z jazdy - taký človek proste len nevie, čo hovorí. O pár rokov tu budeme mať samojazdiace autá a všetka radosť zo šoférovania bude preč - presne kvôli takýmto "inteligentom", ktorí vo svojej tuposti ani nepostrehli rozdiel medzi "technologickým pokrokom" a systematickým vylučovaním ľudskej vôle a rozhodovania zo samotného riadenia... Bohužiaľ už dnes sa dá povedať, že toto je nezvratný trend a tak ako pri x veciach v minulosti sa nám zostáva "poďakovať" tej "inteligentnej väčšine", ktorá to zariadila... Tak ma napadá otázka - ak niekto nie je schopný si sám radiť rýchlosti, zatiahnuť ručnú brzdu, zaparkovať, udržať sa v jazdnom pruhu, pozerať sa do spätného zrkadla, nezaspať za volantom, mať nohu na plyne atď., čo vlastne hľadá za volantom... Áno, "technologický pokrok" umožňuje sadnúť za volant aj úplným idiotom... a títo idioti ďalej generujú "dopyt po autách", v ktorých požadujú ešte viac "technologického pokroku", inými slovami, aby ich neohrozila na ceste ich vlastná sprostosť...
Avatar - Sysoj Psojič
4. 8. 2011 00:15
Re: Praktické zkušenosti
Jsi mimo. Bavíme se zde pouze o robotizované změně rychlostních stupňů na povel řidiče.
99% Tvého příspěvku jsi psal zbytečně, o tom debata není. Odpovím fundovaně ale oponentovi č.2, protože je evidentně menší pitomec :-!
Avatar - curwasportiva
3. 8. 2011 23:28
Re: Praktické zkušenosti
Mig35: v tom KERS, DRS divadle si hrají na víc věcí... Ok, ale to beru v závodech jde o setinky, tam se nejede pro požitek za volantem. Ikdyž možná že manuální řezení by přineslo do F1 mnohem víc vzrušení, než nahoře jmenované "fíčury". Tam by se projevili chyby a rozdíly mezi jezdci, ne v tom kdo umí zmáčknout tlačítko.

S.P. Ryzpoloženskyj: ano lidé krní a právě díky těmto technologiím. Neříkám jestli je to špatně, nebo dobře, to ukáže až čas. Já nikomu nevyčítám že si pořídí do auta AT pokud ho hodně najezdí, nebaví ho řadit, nebo prostě jen z pohodlnosti, to je každého věc a takových lidí bohužel přibývá. Bohužel pro Mě. Protože já rád řadím, rád pracuju se spojkou, ale z takových jako sem já se teď už stává menšina, a menšiny obchodní oddělení automobilek nezajímají. Už teď některé automobilky nabízejí pro určtiou motorizaci pouze automat, bez možnosti volby manuálu. A co je nejhorší, děje se to i sportovních automobilek.
Ano moderní AT jsou rychlejší než jakýkoliv člověk, to nepopírám, ale já psal o pocitu z jízdy a z dokonalého ovládání stroje, to Vám automat nenahradí. Tedy Vám možná ano, ale mě rozhodně ne. A že budu ve zrychlení o něco pomalejší, nebo že zajedu okruh o něco pomaleji? Ten pocit třeba z přesně oddávkovaných meziplynů při podřazení o 3 rychlosti mi to bohatě vynahradí :-)
Avatar - Sysoj Psojič
4. 8. 2011 00:32
Re: Praktické zkušenosti
*** :-) > Předně podotýkám, že já propaguji sportovní (ne běžné mainstreamové, jako má VW) dvojspojky. U SUV nebo limuzíny je automat s hydrodynamickým měničem super věc. Tady se hovoří o autech pro zábavu. DKG, které jsem vyzkoušel v Z4 3,5i byla famózní. GR6 v GT-R je ještě o poznání rychlejší.
Jediná změna oproti užívání si manuálu je to, že funkci spojky a kvedlačky zaobstará precizní a v případě japonců také neomylný robot. Člověk se věnuje jízdě, ideální stopě, brzdným bodům a dává pouze povely pádly pevně ukotvenými pod volantem.
Nemusí v nejhorších momentech řadit ručně. To totiž v zatáčce při 1,2G přetížení člověka i rozhodí a pak není 100%ní ve stopě nebo brždění. O ideálním výjezdu z takového rozhození ani nemluvě.

=> Pro víkendové rádoby sportovní výlety manuál stačí, ale koho zajímá rychlost a preciznost, tak volí robotizované skříně.
Škoda, že nikdo z Vás tu nevyzkoušel drtit na okruhu naplno silný manuál a silnou dvojspojku. Tahle akademická debata je zbytečná, pokud tábor 2 nesleze ze stromu...
V neposlední řadě podotýkám, že tento "poloautomat" nejde utýrat nevhodným nebo hrubým zacházením. Manuál, zejména spojku a synchrony, to jde zku-rvit raz dva.

Jo, abych nezapomněl, tak pokud se tu bavíte o autech kolem 250PS, tak tam manuál budiž, to je úplně jedno. kolem a zejména nad 500PS ale běžný člověk drsně prohrává, pokud se snaží zejména při rozjezdech a rychlých řazeních něco nezk-urvit.

A závěrem ještě ruku na srdce, jde zmínit třeba Vette ZR1, která je i s manuálem drtivě rychlá (za ideálních podmínek), ale ty časy jezdí mistři, elita, prostě ti nejlepší.
My ostatní jsme jen běžní řidiči (které to baví) a pokud nám část celkem důležité práce auto usnadní, abychom mohli dělat tu nejdůležitější, tak to je přece dobře, ne? ;-)
4. 8. 2011 06:57
Re: Praktické zkušenosti
Curwasportiva: mluvíš o radosti z jízdy ale pokud máš auto třeba na práci, jako většina lidí, potom je to třeba jako práci brát a potom je její usnadnění na místě. Když bydlíš ve větším městě a prodíráš se jím dvakrát denně skrz kolony do práce, brzo tě to zadělávání těsta - jedna dvě jedna - přestane bavit...
vursum: většina těch systémů bohužel funguje zatím velmi mizerně, parkovací asistent zaparkuje jenom do takové díry, do jaké se dá normálně najet zepředu, nemusíš ani couvat, v autě mám automatické přepínání dálkových světel a měl jsem to zapnuté jednou, protože to notoricky oslňuje řidiče v protisměru... aktivní tempomat má v autě zase kolega a jenom nadává, protože ho neustále zpomaluje... ale automatické převodovky fungují velmi dobře a krom Mercedesu myslím každý jiný výrobce dává na výběr a lze si objednat i manuál...
Avatar - CHerokee
4. 8. 2011 08:22
Re: Praktické zkušenosti
Na dnešní automaty nadávají jen ti, co je opravdu nikdy pořádně nevyzkoušeli - aspoň několik set kilometrů a taky skrze města atp. Navíc moderní automaty mají i sportovní režimy, možnost řadit manuálně na pádlech nebo i na té páce, tady vůbec není co řešit. Češi jsou v tomhle hrozně zaprdění... a když někdo mluví o ovládání auta, tak se jen směju. S automaty různých značek jezdím 7 let a jsou lepší a lepší. A potvrdili mi to i ve Stuttgartu v MB, že českým novinářům častěji posílají manuály, protože to o nás vědí :-) .

A btw. AMG převodovky řadí ve sportovním režimu i s meziplynem za 100 ms...zkuste to lépe.
4. 8. 2011 09:01
Re: Praktické zkušenosti
Absolutní nesmysl!!! Auta prodávám,takže jezdím jak s automatama (DSG,steptroniky,multitroniky atd. mám pod rukama denně),tak s manuálníma převodovkama a pro sportovní jízdu nikdy nemůže být nic lepšího,než manuál!!! Ano ve formuli 1 ti převodovka nepřeřadí,když nechceš,ale v běžné produkci je hold algoritmus vždy naprogramován,aby se řadilo v určitých chvílích automaticky. Což absolutně devalvuje jakoukoli snahu o zážitky z řazení a projetí zatáčky přesně jak ty chceš a jak od auta cítíš,že mu to vyhovuje... Ano, do města, pro ženy a pro řidiče co se jen v autě vozí z místa A do místa B jednoznačně automat! Ale ten kdo řídí pro potěšení z řízení by si automat nikdy nepořídil ;-) Tito lidé vědí...
Avatar - Sysoj Psojič
4. 8. 2011 10:25
Re: Praktické zkušenosti
Buď si slepý, nebo prodáváš špatná auta.
Já jsem algoritmus a pádly dávám pokyny. Obě ruce na volantu jsou v serpentýnách super, ale to nikdy nepochopí někdo, kdo nejezdí ostře :-)
neregistrovaný "Meck"
4. 8. 2011 19:12
Re: Praktické zkušenosti
Ten kdo jezdí ostře a jezdit ostře umí určitě zvládne při řízení taky řadit s manuálem ;-) Výběr typu řazení je prostě jen otázkou vkusu, ani jedna z nich není jednoznačně lepší
Avatar - Sysoj Psojič
5. 8. 2011 00:41
Re: Praktické zkušenosti
Další akademik... :-!
5. 8. 2011 12:16
Re: Praktické zkušenosti
Zdravím, musím přiznat, že na okruh jezdím často a vykoušel jsem oboje. V některý věcech je automat lepší, zejména u častého řazení v ostrých zatáčkách, vyzkoušel jsem jak dvojspojky, tak automat, tak i manuál. Nejlepší pocit - pro mě manuál a sekvenční převodovka s řazením místo běžné řadící páky (např. Caterham) . Pádla pod volantem prostě nemůžu, ale to je můj osobní názor. Chápu, že při driftování to bude lepší, ale jízda na okruhu je pro mě čistá stopa, tam moc driftů nepatří, ale zábava to je, třeba drift s rychlou předokolkou je taky sranda ..... a u aut 500 koní a 400 Nm výš chápu automat, manuál potažmo spojka pak vydrží jen pár rozjížděk. A mimochodem Z4 mám doma taky a tu jedině s manuálem. Dvojspojku má jen 35i, ostatní mají 6stupňový automat. Jezdil jsem i s tím 8 stupňovým od BMW, a nic moc, to už byla lepší 6stupňová ZF v BMW 7 - to je můj skromný názor do dikuze a zaplaťpánbůh, že mám R6, ten zvuk ...... a vyské otáčky a souhlas tím, že kdo neřídil obě na okruhu, jen velmi obtížně může srovnávat - v normálním provozu rozdíl není tak důležitý ........ jo a třeba dvojspojka v EVO X je ukrutná, jako řídit playstation - krásné meziplyny, ale dělá to auto a né já :-( a jen poznámka k barvě, taky jsem chtěl žlutou, ale v reálu není nic moc, je to jen pastelová žlutá jak na Fabii a moc Z4 nesluší (není to metal ani perleť) - proto mám černou metalickou .....
neregistrovaný "Meck"
11. 8. 2011 21:12
Re: Praktické zkušenosti
akademik... >:D nesuď, když nevíš ;-)
4. 8. 2011 08:43
Re: Praktické zkušenosti
Po silnicích v provozu jezdí F-1? Nebo jezdí někdo obdobně jako F-1? Manuál je to co nadšensi vykouzlí usměv na tváři i při každodením ježdění po městě povolenou rychlostí....meziplyn...i když to není třeba..prostě jen ro radost...těsnější kontakt s vozem...pádla řadí vždy stejně..monotoně...jak bude řadit manuál..určujete jen vy...jen vy rozhodnete zdali přeředíte a pustíte spojku tak že auto sebou cukne a vystřelí dopředu či naopak přeřadíte co nejjemněji, že to ani spolujezdci nepoznají...to ani sporotvní a ekonomický režim nejmodernějších automaatů nenabídnou...automat ve spottovním autě má smysl u GT a u supersportů..kde je lepší mít obě ruce na volantu...ale u běžných vozů.....je to jen osobní preference...někdo je líný řadit..jinému to přinese radost navíc....
neregistrovaný "Meck"
4. 8. 2011 19:04
Re: Praktické zkušenosti
Ve Formuli 1 jde při řazení o rychlost a né o požitek... proto pádla ;-)
3. 8. 2011 14:54
Re: Praktické zkušenosti
:-) nevím jak je na tom 207 cc, ale zvažovali jsme domů koupit 206 cc a toto přesvědčení vydrželo do první zkušební jízdy, kdy se staženou střechou rám okna začal od cca 85 km/h vybrovat. Jel jsem jako spolujezdec a myslel si, že nemáme vyvážené kola :(((
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Praktické zkušenosti
To není možné, naopak do Z4 (zvlášť tedy s vytaženými okny) nijak nepříjemně nefouká a i v rychlosti 130 km/h se dá pohodově cestovat, ba co víc posádka se slyší, když spolu komunikuje. Dokonce lze jet i rychleji, než píšete, a hlava z toho nerozbolí, oči nevysnou a krk nezatuhne.
A kolega Aleš si u dříve testované Z4 [odkaz] taky na něco takového nestěžoval
3. 8. 2011 18:23
Re: Praktické zkušenosti
Do toho našeho fouká a co mně zaráží nejvíc, že ZBOKU. Když někam jedeme, beru si normálně čepici přes uši, kšiltovka by mi rozhodně nestačila. Manželka měla předtím 207 cc a ještě předtím 206cc a obojí bylo daleko lepší. Možná máme nějaký páteční kus:-) ještě mně napadá, že se půjdu svézt k dealerovi s nějakou jinou...
3. 8. 2011 19:17
Můj dreamcar
Tohle auto miluju od první chvíle, co jsem ho spatřil. A s šestiválcem.. Ta žlutá je zvláštní, ale jinak nemá chybu.. ideální auto pro člověka v mém věku.. jen mě mrzí, že než si na podobné auto vydělám, bude se ke mě věkem spíš hodit nudné auto typu Superb :-! Sakra proč není život (hlavně mládí) delší >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - boost.
3. 8. 2011 20:16
Re: Můj dreamcar
no mně to říkej, základky jsem si ani moc neužil a už mě vyhánějí na střední >:D >:D
3. 8. 2011 20:36
Re: Můj dreamcar
Já to mám horší, ani jsem si moc neužil VŠ a už mě vyhánějí do práce >:D >:D Safra ten život ale letí :-)
Avatar - PicoBello
3. 8. 2011 21:09
farba
prva vec co mi napadla: naaadherna farba. krasne auto.
Rozbalit vlákno
0
4. 8. 2011 08:54
Trochu rozpaky....
Jak to zhodnotit...skoro ikonický motor....jeden z nejvíce sportovních modelů značky, která se profiluje jako spíše sportovní....a zdá se že to snad nějak dohromady nefunguje.....říkám si...so třeba taková honda civic type R......jak to bude s porovnáním tuhosti....o hondě se říká že má výborné řízení, převodovka bude jistě přinejhorším stejně dobrá jako ta zde...ale to ostatní..znamená to, že honda by vyšla z porovnání těchto vozů lépe? samozřejmě je poháněná jiná náprava..ale to je otázka preferencí...jde mi spíš o radost z jízdy...zpětnou vazbu..citlivost řízení...event. tuhost
Docela by mě zajímal názor autora článku..pokud tedy zná zmíněnou hondu...
Rozbalit vlákno
0
4. 8. 2011 15:40
Krása
Žluto-oranžová na tomto autě vypadá dobře, ale jednu věc si nemůžu odpustit. Mám pocit, a už jsem to tady psal, že nové SLK vypadá o třídu lépe. Jsem fanouškem i majitelem BMW, ale tahle Z4ka prostě vypadá nedospěle. SLK působí mnohem seriózněji a dospěleji. Je mi ale jasné, že na tyto dva vozy bude mnoho různých názorů...
Rozbalit vlákno
4
4. 8. 2011 16:11
Re: Krása
bylo tady hlasování a Z4, ačkoliv je starší, ho s přehledem vyhrála:) a se střechou nahoře se tomu SLK nemůže rovnat
Avatar - CHerokee
6. 8. 2011 11:22
Re: Krása
Myslím, že to bylo velmi těsné, ale to je tím, že většina z vás SLK neviděla v reálu (prodaných je zatím pár kusů). BMW už má nejhezčí kabrio za sebou - Z8. Ale třeba přijdou s něčím novým. Z4 i SLK se mi líbí, SLK je lepší. A TT se ani k jednomu ani neblíží. ;-)
7. 8. 2011 19:00
Re: Krása
Já jsem ji v reálu viděl, a vypadá to jako šlapací autíčko. Z4 mi připadá daleko dospělejší.
Avatar - MAP2009
29. 12. 2011 22:15
Re: Krása
SLK vypadá jako auto pro barbínu. Škoda že he nedělají v růžové.
Avatar - v3jc3
29. 9. 2011 19:03
za cenu srovnatelně výkonného hothatche
porovnáváte jabka a hrušky...
Rozbalit vlákno
0