Žralok je sice krasavec, ale je to bohužel auto z éry éčkových řad bavoráků, kdy nesmyslnou tvrdostí podvozku suplovali sport. Až aftermarket s měkčími péry a tužšími tlumiči, plus samosvor, plus agresivnější nastavení geometrie dokázal ze Z4 udělat auto s kvalitními sportovními jízdními vlastnostmi. Od bmw je to polotovar vhodný možná na broušení bulvárů v L.A., škoda toto, protože designem je Z4 daleko před čímkoliv soudobým od konkurence. Testovaný kus se točí kolem motoru, ten to ale sám nevytrhne. ;-)
Souhlasím pekny test i kdyz myslim ze výměna pneu by z tohoto kousku udělalo o hodne pohodlnější vůz. C ele minulé léto jezdil se straší verzí s asi nejlepším R6 3.0 170kw a letos silně uvažuji o jeho koupi, motokárove vlastnosti a parádní zvuk s gradaci výkonu... Dnešním vrcholným bmw nechybí výkon jako charakter a nutnost si výkon malicko zasloužit takhle to auto je rychle a nemusís ani moc tlačit... Ale doba posunula a zákazníci si to asi preji...
Já zkoušel minulý rok sDrive28i a jedním slovem - zdechlina. Auto vypadá úžasně, je to mucholapka, ale jízdní vlastnosti, tvrdost, hmotnost a dynamika silně zaostávaly a nepotvrzovaly agresivní designové sliby.
S tímto top motorem to už možná i slušně pojede.
co jsem měl možnost si projíždět, byl donedávna i základní poršák na svezení lepší,
ale teď, co jsou to už jen čtyřválce bych si jednoznačně vybral opět zet čtverku, i když je to jen gtéčko. a na starou grafiku s. pes.
Vysoku hmotnost treba vykompenzovat velkym a tazkym motorom. Tomu treba prisposobit chassis, aby sa obezne auto spravalo ako sportiak. Tak vznikne auto nezmyselne tvrde a vymyslaju sa adaptivne podvozky, co dalej zvysuje vahu, komplikuje elektroniku atd.
Hovori sa tomu zacarovany kruh. Esteze existuje marketing a zakaznicka baza, ktora tomu sice nerozumie, ale je ochotna za to zaplatit.
Ale ak je to raison d'etre automobilky a funguje, tak preco namietat, vsak.
To auto má pevnou skládací střechu, proto je celoročně použitelné a daní za to je vyšší hmotnost. Možná by se to dalo řešit vyšším podílem hliníku, otázka je, jestli by byl dostatečně pevný pro ten mechanismus.
Všechna konkurence je lehčí, protože jediná, která splňuje tvé podmínky je SLC (SLK) a to je lehčí dokonce i s osmiválcem (SLC AMG 43 EU hmotnost 1595 kg) a dokud se SLK dělalo i s šestiválcem a automatem, tak mělo EU 1540 kg.
Z4 35is dle BMW.de Leergewicht EU in kg 1600. Proti staremu sestivalci rozdil vetsi, ale 6 valcu bylo v SLK 350 nefoukanych a taky vykonem a parametrama niz. Jinak nevim o kterem V8 pises, SLC V8 jiz nema (to neslo oznaceni 55 AMG a skoncilo s SLK), ale prechazi na foukany V6 3.0 a ten znaci prave 43 AMG. Coz dokonale kopiruje nabidku BMW s 35is a v tom pripade je tam rozdil jen tech 5kg v prospech MB.
Takze jo, MB jako jedina technicky totozna konkurence je (nepodstatne) lehci. ;-)
"Konkrétně náš kousek vybavený devatenáctipalcovými koly s pětatřiceti procentními pneumatikami vpředu a ještě o pět procent nižšími plášti vzadu by ostatně mohl vyprávět."
Chcete naznacit, ze vzadu proste boli este tensie plaste ??? :-(
Je to nepřesně formulováno, vzadu je sice nižší profil, ale jen o 2,25 mm, což je rozdíl podstatně menší, než by byl skutečný 5%ní rozdíl. Hodnota výšky profilu se uvádí v % z šířky! pneumatiky, a 5% z 225 mm je logicky méně, než 5% z 255 mm.
Jj, s prvními jarními dny si vždycky připomenu, že zrovna Z4 by se mi na tu hezčí polovinu roku moc líbila. A vystačil bych si se 4 válcema. Tohle má výkon a cenu tam, kde začíná F-Type, i když zde to bude s bohatší výbavou.
Mám to v garáži a jediný co mi vadí je velice špatné umístnění (klíčku). Pořád do něj a originál loga tlačím kolenem. A přitom třeba na tunelu je místa habakuk.