Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT – Poctivá amerika

Diskuze (11)
Nejdražší Captiva nabízí za 800 tisíc 7 míst, automat a plnou výbavu. Opravdu dobrá nabídka, přesně v americkém stylu.

Chevrolet Captiva je dokonalý příklad globalizace. Má americkou značku, vyrábí se v Koreji, pohání ho italský turbodiesel a celý vůz je výsledkem spolupráce korejských a německých inženýrů. Na tom všem ale vlastně pramálo záleží, důležité je, jak přerostlé kompaktní SUV funguje ve skutečnosti.

Značka Chevrolet má být pragmatickou volbou, a proto stojí na prvním místě cena. Dieselová Captiva se nabízí v cenovém rozpětí 600 až 800 tisíc korun, přičemž nabízí velkou karoserii, sedadla pro sedm osob a v horní části tohoto spektra luxusní rozsah standardní výbavy.

Nepříliš nákladný luxus

Testovaný vůz je právě v nejvyšší specifikaci LTZ. To znamená mimo jiné kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo Bluetooth. A nesmíme zapomínat ani na obří 19palcová kola. Připlácet je nutné jen za navigaci ve spojení s parkovací kamerou (19 tisíc korun) a luxus v podobě střešního okna (17 tisíc korun).

suv chevrolet testy suv chevrolet testy  

Aktuální Captiva je velkým faceliftem, který můžeme nazvat půlgenerací. Po pěti letech na trhu Chevrolet výrazně zasáhl do designu přídě, vyměnil všechny motory a pětistupňové převodovky nahradil šestistupňovými.

Vnější design dostal do vínku mnohem agresivnější tvary, završené obří maskou chladiče a masivním předním nárazníkem – výrazný design k dnešním Chevroletům prostě patří. Všechno by to mohlo být v pořádku, jenže nevýhodou obřího nárazníku je jeho malá vzdálenost od vozovky. To vadí třeba při parkování kolmo k obrubníku, na jízdu v náročnějším terénu je lepší rovnou zapomenout.

Americký interiér

Nadpis poctivá amerika míří v první řadě na interiér, ten je totiž plný chytrých i méně zdařilých řešení. Americká škola se projevuje ve variabilitě, za kterou by se nemuselo stydět ani žádné rodinné MPV. Ve všech řadách je navíc nadstandardní nabídka prostoru, a to včetně té třetí, která není vysloveně nouzovou.

suv chevrolet testy suv chevrolet testy  

Ruční brzda je po faceliftu ovládaná tlačítkem, což uvolnilo prostor mezi sedadly. Zde se zabydlela hluboká schránka krytá odsuzovacím držákem na nápoje. Velké láhve lze současně umístit také do schránek ve dveřích.

Méně zdařilé je hlavně ovládání palubní elektroniky. Provázání panelu rádia a velké dotykové obrazovky je v mnoha případech na první pohled zmatené, na řadu operací si je potřeba zvykat a najít v nich nějakou logiku.

Největším nešvarem interiéru je jeho neustálé povrzávání. Na dlažebních kostkách nebo rozbité silnici vydávají plasty zvuky, jako bychom seděli uvnitř stavebnice z kostiček Lego. Tomu jsme díky evropským SUV už odvykli.

suv chevrolet testy suv chevrolet testy  

Dopřejte dieselu automat

Captiva ale vyznává tradiční americké hodnoty i co se spojení motoru a převodovky týká. Ne, netestujeme benzinový šestiválec, do redakční garáže nám opravdu zavítal turbodiesel – tentokrát však s automatem.

Zatímco je mnohdy přínos automatické převodovky zaměřen jen na komfort řidiče, u Captivy za 45tisícový příplatek současně odstraníte největší neduh motoru. Staromódní turbodíra, která motor s manuální převodovkou málem dusí v otáčkách do 1500 min-1 s automatem „neexistuje“.

Měnič jako mávnutím kouzelné hůlky maže nešvary silného dieselu s velkým turbem. Přitom ale rád nechá vyniknout masivních 400 Nm ve středním pásmu otáček – zde naopak zámek měniče napevno spojí otáčky motoru a kol a Capitva se nadšeně hrne vpřed. Solidní pružné akceleraci sekunduje rychlé řazení vyšších převodů i podřazování.

Nejvíc chuti do života má hnací řetězec v otáčkách do zhruba 3000 min-1, pak touha motoru po otáčkách postupně uvadá. Běžný jízdní režim ale znamená ručičku otáčkoměru usazenou o tisícovku níž, pak se dá jezdit po městě za 11 a mimo město za 8 litrů.

Při obvyklé jízdě konstantní rychlostí jsme ve 100 km/h odečetli z otáčkoměru 1700 min-1 a z palubního počítače 7,1 l/100 km, rychlost 130 km/h navýšila otáčky na 2200 min-1 a spotřebu na 9,8 l/100 km.

suv chevrolet testy suv chevrolet testy  

Captiva velmi potěšila komfortem odpružení. Rozměr pneumatik 235/50 R19 je i v dnešní době extrém, přesto na něm dokáže Chevrolet tlumit stejně dobře jako konkurence na kolech o dva palce menších. S řízením nebo nástupem brzd je to už slabší – v obou případech ctí Captiva americkou školu, takže z ní divočejší řidiči nadšeni nebudou. Pro ty ale ani není určena.

Klidnějším povahám vyhoví bez potíží, jízdní projev sice nefandí ostřejšímu tempu, chování dvoutunového auta je ale i přes odtažité řízení s velkým volantem a dlouhým převodem nezáludné. Kdo se bojí devatenáctek, může u automatu ušetřit 20 tisíc volbou nižší výbavy LT+, která jezdí na 18palcových kolech a postrádá elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Závěr

Hodně auta za ne mnoho peněz, takové je SUV od Chevroletu. Sedmimístná Captiva je poctivý služebník, víc od ní ale nečekejte. Silnému motoru sedí automatická převodovka mnohem líp než dříve testovaný manuál – a to prosím tvrdím jako silný zastánce ručního řazení.

Taková Sportage, Tiguan nebo CR-V působí dojmem propracovanějšího auta. Chevrolet naproti tomu v jednodušším balení nabízí velmi dobrý poměr cena/užitná hodnota a velký vnitřní prostor.

První cena vozu456.900,- Kč (2,4 FWD 123 kW LS)
První cena vozu s testovanou motorizací671.900,- Kč (2,2D AWD 135 kW LT 7 míst)
Základní cena testovaného vozu791.900,- Kč (2,2D AWD 135 kW aut. LTZ 7 míst)
Cena testovaného vozu vč. příplatků840.900,- Kč (2,2D AWD 135 kW aut. LTZ 7 míst)

Plusy

  • Pohodlná sedadla vepředu
  • Dostatečné 6. a 7. sedadlo a jednoduchá manipulace s nimi
  • Silný motor
  • Automatická převodovka řadí rychle a potlačuje nedostatky motoru
  • Slušné překonávání nerovností
  • Komfort tlumení s 19palcovými koly

Minusy

  • Aerodynamický hluk od bočních oken
  • Povrzávání interiéru
  • Nepřehledné svázání panelu rádia a ovládání navigace
  • Ani v nejvyšší výbavě nejsou xenonové světlomety
  • Velký průměr volantu

Diskuze (11)
Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT
Cena základní sestavy 791 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS, systém elektronické kontroly stability (ESC), zařízení pro bezpečné sjíždění svahů (DCS), brzdový asistent (BAS), 6 airbagů - přední, boční, okenní, airbag spolujezdce odpojitelný, signalizace zapnutí bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, přední mlhové světlomety, parkovací senzor vzadu, hydraulický brzdový asistent HBA, asistent rozjezdu do kopce (HSA), automatická klimatizace, senzor kvality vzduchu, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, výškově a podélně nastavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, dešťový senzor, zadní stěrač s cyklovačem, denní svícení, tempomat, výklopné sklo zadních (pátých) dveří, sada pro opravu pneumatik, elektrická parkovací brzda, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné (8 parametrů), bederní výztuha sedadla řidiče, vyhřívání předních sedadel, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, sklopné do roviny, rádio s přehrávačem CD MP3, vstup AUX, ovládání rádia na volantu, počet reproduktorů 8, bluetooth, imobilizér motoru, volant v kůži, kožený potah sedadel, digitální hodiny, informační displej - zobrazení času, venkovní teploty, rádia, úložná schránka na palubní desce uzavíratelná, středová loketní opěrka vpředu s úložným prostorem, středová loketní opěrka vzadu s držákem nápojů, schránka pod sedadlem spolujezdce, držáky na nápoje vpředu, sluneční clona s osvětleným zrcátkem u řidiče i spolujezdce, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním, síť do zavazadlového prostoru, elektrická zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, 19" disky kol z lehké slitiny s pneumatikami 235/50R19, vnější kliky dveří chromované, otevírání kufru v barvě karoserie, zatmavená skla, ostřikovače světlometů, střešní ližiny stříbrné, dvojitá chromovaná koncovka výfuku, ochranný kryt podvozku stříbrný, prahové lišty stříbrné, příprava na montáž tažného zařízení. Kč
Cena testované sestavy 840 900 Kč
Výbava testované sestavy Elektrické střešní okno (+17.000,- Kč), navigační systém s dotykovým displejem a zadní parkovací kamerou (+19.000,- Kč), metalický lak (+13.000,- Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 6.4 / 7.7
Emise CO2: 203
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 477 / 942
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2053 / 485
Rozměr pneu: 235/50 R19
Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4673
b) šířka (mm): 1849
c) výška (mm): 1756
d) rozvor (mm): 2707
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Barrichello
6. 2. 2012 09:28
Re: italský diesel?
Tak v tom případě to chce vzít nohy na ramnea a hodně, opravdu hodně rychle utíkat....
Jinak test Lancie Thema v Auto7: konktruktérům VM Motori se nepodařilo odstranit hluk za studena motor klepe....
Hehe, takže zas kadla kadla dehet

Zlatej Mercedes, ten narozdíl od VM motori už ty V6 CRD pár let vyrábí a narozdíl od VM nejen pro traktory >:D
5. 2. 2012 12:54
Re: italský diesel?
díky.... a vstřikování je tam multijet od Fiatu? (když už jste přiznal, že o tom něco víte.... ;-) )
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: italský diesel?
Je od VM Motori
5. 2. 2012 11:18
Re: italský diesel?
Taky jsem uvažoval o Captivě, ale pak jsem zvolil Freemonta. V Captivě, no to jak je to velké auto, mi nepřipadalo tolik prostoru, třeba to byl subjektivní dojem, ale na první sednutí jsem byl ve Freemontu jako doma, Capt. mi nesedla.
5. 2. 2012 01:49
Re: italský diesel?
Je fakt, že ten nárazník mi v případě velkého SUV přijde jako aprílový žert ;-\

Mimochodem, počet příspěvků v této diskuzi tak nějak naznačuje, co si většina veřejnosti o Captivě myslí - nic.