Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT – Poctivá amerika

Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT – Poctivá amerika

 
 

Nejdražší Captiva nabízí za 800 tisíc 7 míst, automat a plnou výbavu. Opravdu dobrá nabídka, přesně v americkém stylu.

Chevrolet Captiva je dokonalý příklad globalizace. Má americkou značku, vyrábí se v Koreji, pohání ho italský turbodiesel a celý vůz je výsledkem spolupráce korejských a německých inženýrů. Na tom všem ale vlastně pramálo záleží, důležité je, jak přerostlé kompaktní SUV funguje ve skutečnosti.

Značka Chevrolet má být pragmatickou volbou, a proto stojí na prvním místě cena. Dieselová Captiva se nabízí v cenovém rozpětí 600 až 800 tisíc korun, přičemž nabízí velkou karoserii, sedadla pro sedm osob a v horní části tohoto spektra luxusní rozsah standardní výbavy.

Nepříliš nákladný luxus

Testovaný vůz je právě v nejvyšší specifikaci LTZ. To znamená mimo jiné kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo Bluetooth. A nesmíme zapomínat ani na obří 19palcová kola. Připlácet je nutné jen za navigaci ve spojení s parkovací kamerou (19 tisíc korun) a luxus v podobě střešního okna (17 tisíc korun).

obrázek [600 x 374]  

Aktuální Captiva je velkým faceliftem, který můžeme nazvat půlgenerací. Po pěti letech na trhu Chevrolet výrazně zasáhl do designu přídě, vyměnil všechny motory a pětistupňové převodovky nahradil šestistupňovými.

Vnější design dostal do vínku mnohem agresivnější tvary, završené obří maskou chladiče a masivním předním nárazníkem – výrazný design k dnešním Chevroletům prostě patří. Všechno by to mohlo být v pořádku, jenže nevýhodou obřího nárazníku je jeho malá vzdálenost od vozovky. To vadí třeba při parkování kolmo k obrubníku, na jízdu v náročnějším terénu je lepší rovnou zapomenout.

Americký interiér

Nadpis poctivá amerika míří v první řadě na interiér, ten je totiž plný chytrých i méně zdařilých řešení. Americká škola se projevuje ve variabilitě, za kterou by se nemuselo stydět ani žádné rodinné MPV. Ve všech řadách je navíc nadstandardní nabídka prostoru, a to včetně té třetí, která není vysloveně nouzovou.

obrázek [600 x 389]  

Ruční brzda je po faceliftu ovládaná tlačítkem, což uvolnilo prostor mezi sedadly. Zde se zabydlela hluboká schránka krytá odsuzovacím držákem na nápoje. Velké láhve lze současně umístit také do schránek ve dveřích.

Méně zdařilé je hlavně ovládání palubní elektroniky. Provázání panelu rádia a velké dotykové obrazovky je v mnoha případech na první pohled zmatené, na řadu operací si je potřeba zvykat a najít v nich nějakou logiku.

Největším nešvarem interiéru je jeho neustálé povrzávání. Na dlažebních kostkách nebo rozbité silnici vydávají plasty zvuky, jako bychom seděli uvnitř stavebnice z kostiček Lego. Tomu jsme díky evropským SUV už odvykli.

obrázek [600 x 424]  

Dopřejte dieselu automat

Captiva ale vyznává tradiční americké hodnoty i co se spojení motoru a převodovky týká. Ne, netestujeme benzinový šestiválec, do redakční garáže nám opravdu zavítal turbodiesel – tentokrát však s automatem.

Zatímco je mnohdy přínos automatické převodovky zaměřen jen na komfort řidiče, u Captivy za 45tisícový příplatek současně odstraníte největší neduh motoru. Staromódní turbodíra, která motor s manuální převodovkou málem dusí v otáčkách do 1500 min-1 s automatem „neexistuje“.

TEST Chevrolet Captiva 2,2 VCDi (135 kW) – Sestra Myšího kožíšku

Měnič jako mávnutím kouzelné hůlky maže nešvary silného dieselu s velkým turbem. Přitom ale rád nechá vyniknout masivních 400 Nm ve středním pásmu otáček – zde naopak zámek měniče napevno spojí otáčky motoru a kol a Capitva se nadšeně hrne vpřed. Solidní pružné akceleraci sekunduje rychlé řazení vyšších převodů i podřazování.

Nejvíc chuti do života má hnací řetězec v otáčkách do zhruba 3000 min-1, pak touha motoru po otáčkách postupně uvadá. Běžný jízdní režim ale znamená ručičku otáčkoměru usazenou o tisícovku níž, pak se dá jezdit po městě za 11 a mimo město za 8 litrů.

Při obvyklé jízdě konstantní rychlostí jsme ve 100 km/h odečetli z otáčkoměru 1700 min-1 a z palubního počítače 7,1 l/100 km, rychlost 130 km/h navýšila otáčky na 2200 min-1 a spotřebu na 9,8 l/100 km.

obrázek [600 x 376]  

Captiva velmi potěšila komfortem odpružení. Rozměr pneumatik 235/50 R19 je i v dnešní době extrém, přesto na něm dokáže Chevrolet tlumit stejně dobře jako konkurence na kolech o dva palce menších. S řízením nebo nástupem brzd je to už slabší – v obou případech ctí Captiva americkou školu, takže z ní divočejší řidiči nadšeni nebudou. Pro ty ale ani není určena.

Klidnějším povahám vyhoví bez potíží, jízdní projev sice nefandí ostřejšímu tempu, chování dvoutunového auta je ale i přes odtažité řízení s velkým volantem a dlouhým převodem nezáludné. Kdo se bojí devatenáctek, může u automatu ušetřit 20 tisíc volbou nižší výbavy LT+, která jezdí na 18palcových kolech a postrádá elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Závěr

Hodně auta za ne mnoho peněz, takové je SUV od Chevroletu. Sedmimístná Captiva je poctivý služebník, víc od ní ale nečekejte. Silnému motoru sedí automatická převodovka mnohem líp než dříve testovaný manuál – a to prosím tvrdím jako silný zastánce ručního řazení.

Taková Sportage, Tiguan nebo CR-V působí dojmem propracovanějšího auta. Chevrolet naproti tomu v jednodušším balení nabízí velmi dobrý poměr cena/užitná hodnota a velký vnitřní prostor.

JAKE.AUTO.CZ Chevrolet Captiva – všechny testy a další články

První cena vozu456.900,- Kč (2,4 FWD 123 kW LS)
První cena vozu s testovanou motorizací671.900,- Kč (2,2D AWD 135 kW LT 7 míst)
Základní cena testovaného vozu791.900,- Kč (2,2D AWD 135 kW aut. LTZ 7 míst)
Cena testovaného vozu vč. příplatků840.900,- Kč (2,2D AWD 135 kW aut. LTZ 7 míst)

Plusy

  • Pohodlná sedadla vepředu
  • Dostatečné 6. a 7. sedadlo a jednoduchá manipulace s nimi
  • Silný motor
  • Automatická převodovka řadí rychle a potlačuje nedostatky motoru
  • Slušné překonávání nerovností
  • Komfort tlumení s 19palcovými koly

Minusy

  • Aerodynamický hluk od bočních oken
  • Povrzávání interiéru
  • Nepřehledné svázání panelu rádia a ovládání navigace
  • Ani v nejvyšší výbavě nejsou xenonové světlomety
  • Velký průměr volantu
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT

Cena v základní výbavě: 791 900 Kč Cena v testované výbavě: 840 900 Kč

Základní výbava:ABS, systém elektronické kontroly stability (ESC), zařízení pro bezpečné sjíždění svahů (DCS), brzdový asistent (BAS), 6 airbagů - přední, boční, okenní, airbag spolujezdce odpojitelný, signalizace zapnutí bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, přední mlhové světlomety, parkovací senzor vzadu, hydraulický brzdový asistent HBA, asistent rozjezdu do kopce (HSA), automatická klimatizace, senzor kvality vzduchu, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, výškově a podélně nastavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, dešťový senzor, zadní stěrač s cyklovačem, denní svícení, tempomat, výklopné sklo zadních (pátých) dveří, sada pro opravu pneumatik, elektrická parkovací brzda, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné (8 parametrů), bederní výztuha sedadla řidiče, vyhřívání předních sedadel, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, sklopné do roviny, rádio s přehrávačem CD MP3, vstup AUX, ovládání rádia na volantu, počet reproduktorů 8, bluetooth, imobilizér motoru, volant v kůži, kožený potah sedadel, digitální hodiny, informační displej - zobrazení času, venkovní teploty, rádia, úložná schránka na palubní desce uzavíratelná, středová loketní opěrka vpředu s úložným prostorem, středová loketní opěrka vzadu s držákem nápojů, schránka pod sedadlem spolujezdce, držáky na nápoje vpředu, sluneční clona s osvětleným zrcátkem u řidiče i spolujezdce, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním, síť do zavazadlového prostoru, elektrická zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, 19" disky kol z lehké slitiny s pneumatikami 235/50R19, vnější kliky dveří chromované, otevírání kufru v barvě karoserie, zatmavená skla, ostřikovače světlometů, střešní ližiny stříbrné, dvojitá chromovaná koncovka výfuku, ochranný kryt podvozku stříbrný, prahové lišty stříbrné, příprava na montáž tažného zařízení.

Výbava testovaného vozu:Elektrické střešní okno (+17.000,- Kč), navigační systém s dotykovým displejem a zadní parkovací kamerou (+19.000,- Kč), metalický lak (+13.000,- Kč).

Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 

Štítky SUV Chevrolet Testy

Technické údaje
Motor Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 6.4 / 7.7
Emise CO2:203
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 477 / 942
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2053 / 485
Rozměr pneu:235/50 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4673
b) šířka (mm): 1849
c) výška (mm): 1756
d) rozvor (mm): 2707
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 6
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,84
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Chevrolet Captiva 2013: Diody a vylepšený interiér Chevrolet Captiva 2013: Diody a vylepšený interiér

Svoji osmou sezónu otevře Chevrolet Captiva druhým…

Euro NCAP 2011: Chevrolet Captiva – 5 hvězd letos, 4 od příštího roku Euro NCAP 2011: Chevrolet Captiva – 5 hvězd letos, 4 od příštího roku

Důkladně modernizovaná Captiva si oproti původnímu…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil výhru, skóroval i Simon

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil…

SOUHRN | Nejproduktivnější český hráč v NHL Jakub Voráček skóroval v úterním programu po 14 utkáních a gólem a…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…