Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT – Poctivá amerika

Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT – Poctivá amerika

 
 

Nejdražší Captiva nabízí za 800 tisíc 7 míst, automat a plnou výbavu. Opravdu dobrá nabídka, přesně v americkém stylu.

Chevrolet Captiva je dokonalý příklad globalizace. Má americkou značku, vyrábí se v Koreji, pohání ho italský turbodiesel a celý vůz je výsledkem spolupráce korejských a německých inženýrů. Na tom všem ale vlastně pramálo záleží, důležité je, jak přerostlé kompaktní SUV funguje ve skutečnosti.

Značka Chevrolet má být pragmatickou volbou, a proto stojí na prvním místě cena. Dieselová Captiva se nabízí v cenovém rozpětí 600 až 800 tisíc korun, přičemž nabízí velkou karoserii, sedadla pro sedm osob a v horní části tohoto spektra luxusní rozsah standardní výbavy.

Nepříliš nákladný luxus

Testovaný vůz je právě v nejvyšší specifikaci LTZ. To znamená mimo jiné kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo Bluetooth. A nesmíme zapomínat ani na obří 19palcová kola. Připlácet je nutné jen za navigaci ve spojení s parkovací kamerou (19 tisíc korun) a luxus v podobě střešního okna (17 tisíc korun).

obrázek [600 x 374]  

Aktuální Captiva je velkým faceliftem, který můžeme nazvat půlgenerací. Po pěti letech na trhu Chevrolet výrazně zasáhl do designu přídě, vyměnil všechny motory a pětistupňové převodovky nahradil šestistupňovými.

Vnější design dostal do vínku mnohem agresivnější tvary, završené obří maskou chladiče a masivním předním nárazníkem – výrazný design k dnešním Chevroletům prostě patří. Všechno by to mohlo být v pořádku, jenže nevýhodou obřího nárazníku je jeho malá vzdálenost od vozovky. To vadí třeba při parkování kolmo k obrubníku, na jízdu v náročnějším terénu je lepší rovnou zapomenout.

Americký interiér

Nadpis poctivá amerika míří v první řadě na interiér, ten je totiž plný chytrých i méně zdařilých řešení. Americká škola se projevuje ve variabilitě, za kterou by se nemuselo stydět ani žádné rodinné MPV. Ve všech řadách je navíc nadstandardní nabídka prostoru, a to včetně té třetí, která není vysloveně nouzovou.

obrázek [600 x 389]  

Ruční brzda je po faceliftu ovládaná tlačítkem, což uvolnilo prostor mezi sedadly. Zde se zabydlela hluboká schránka krytá odsuzovacím držákem na nápoje. Velké láhve lze současně umístit také do schránek ve dveřích.

Méně zdařilé je hlavně ovládání palubní elektroniky. Provázání panelu rádia a velké dotykové obrazovky je v mnoha případech na první pohled zmatené, na řadu operací si je potřeba zvykat a najít v nich nějakou logiku.

Největším nešvarem interiéru je jeho neustálé povrzávání. Na dlažebních kostkách nebo rozbité silnici vydávají plasty zvuky, jako bychom seděli uvnitř stavebnice z kostiček Lego. Tomu jsme díky evropským SUV už odvykli.

obrázek [600 x 424]  

Dopřejte dieselu automat

Captiva ale vyznává tradiční americké hodnoty i co se spojení motoru a převodovky týká. Ne, netestujeme benzinový šestiválec, do redakční garáže nám opravdu zavítal turbodiesel – tentokrát však s automatem.

Zatímco je mnohdy přínos automatické převodovky zaměřen jen na komfort řidiče, u Captivy za 45tisícový příplatek současně odstraníte největší neduh motoru. Staromódní turbodíra, která motor s manuální převodovkou málem dusí v otáčkách do 1500 min-1 s automatem „neexistuje“.

TEST Chevrolet Captiva 2,2 VCDi (135 kW) – Sestra Myšího kožíšku

Měnič jako mávnutím kouzelné hůlky maže nešvary silného dieselu s velkým turbem. Přitom ale rád nechá vyniknout masivních 400 Nm ve středním pásmu otáček – zde naopak zámek měniče napevno spojí otáčky motoru a kol a Capitva se nadšeně hrne vpřed. Solidní pružné akceleraci sekunduje rychlé řazení vyšších převodů i podřazování.

Nejvíc chuti do života má hnací řetězec v otáčkách do zhruba 3000 min-1, pak touha motoru po otáčkách postupně uvadá. Běžný jízdní režim ale znamená ručičku otáčkoměru usazenou o tisícovku níž, pak se dá jezdit po městě za 11 a mimo město za 8 litrů.

Při obvyklé jízdě konstantní rychlostí jsme ve 100 km/h odečetli z otáčkoměru 1700 min-1 a z palubního počítače 7,1 l/100 km, rychlost 130 km/h navýšila otáčky na 2200 min-1 a spotřebu na 9,8 l/100 km.

obrázek [600 x 376]  

Captiva velmi potěšila komfortem odpružení. Rozměr pneumatik 235/50 R19 je i v dnešní době extrém, přesto na něm dokáže Chevrolet tlumit stejně dobře jako konkurence na kolech o dva palce menších. S řízením nebo nástupem brzd je to už slabší – v obou případech ctí Captiva americkou školu, takže z ní divočejší řidiči nadšeni nebudou. Pro ty ale ani není určena.

Klidnějším povahám vyhoví bez potíží, jízdní projev sice nefandí ostřejšímu tempu, chování dvoutunového auta je ale i přes odtažité řízení s velkým volantem a dlouhým převodem nezáludné. Kdo se bojí devatenáctek, může u automatu ušetřit 20 tisíc volbou nižší výbavy LT+, která jezdí na 18palcových kolech a postrádá elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Závěr

Hodně auta za ne mnoho peněz, takové je SUV od Chevroletu. Sedmimístná Captiva je poctivý služebník, víc od ní ale nečekejte. Silnému motoru sedí automatická převodovka mnohem líp než dříve testovaný manuál – a to prosím tvrdím jako silný zastánce ručního řazení.

Taková Sportage, Tiguan nebo CR-V působí dojmem propracovanějšího auta. Chevrolet naproti tomu v jednodušším balení nabízí velmi dobrý poměr cena/užitná hodnota a velký vnitřní prostor.

JAKE.AUTO.CZ Chevrolet Captiva – všechny testy a další články

První cena vozu456.900,- Kč (2,4 FWD 123 kW LS)
První cena vozu s testovanou motorizací671.900,- Kč (2,2D AWD 135 kW LT 7 míst)
Základní cena testovaného vozu791.900,- Kč (2,2D AWD 135 kW aut. LTZ 7 míst)
Cena testovaného vozu vč. příplatků840.900,- Kč (2,2D AWD 135 kW aut. LTZ 7 míst)

Plusy

  • Pohodlná sedadla vepředu
  • Dostatečné 6. a 7. sedadlo a jednoduchá manipulace s nimi
  • Silný motor
  • Automatická převodovka řadí rychle a potlačuje nedostatky motoru
  • Slušné překonávání nerovností
  • Komfort tlumení s 19palcovými koly

Minusy

  • Aerodynamický hluk od bočních oken
  • Povrzávání interiéru
  • Nepřehledné svázání panelu rádia a ovládání navigace
  • Ani v nejvyšší výbavě nejsou xenonové světlomety
  • Velký průměr volantu
Spolupracujeme s TipCars.com

Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT

Cena v základní výbavě: 791 900 Kč Cena v testované výbavě: 840 900 Kč

Základní výbava:ABS, systém elektronické kontroly stability (ESC), zařízení pro bezpečné sjíždění svahů (DCS), brzdový asistent (BAS), 6 airbagů - přední, boční, okenní, airbag spolujezdce odpojitelný, signalizace zapnutí bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, přední mlhové světlomety, parkovací senzor vzadu, hydraulický brzdový asistent HBA, asistent rozjezdu do kopce (HSA), automatická klimatizace, senzor kvality vzduchu, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, výškově a podélně nastavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, dešťový senzor, zadní stěrač s cyklovačem, denní svícení, tempomat, výklopné sklo zadních (pátých) dveří, sada pro opravu pneumatik, elektrická parkovací brzda, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné (8 parametrů), bederní výztuha sedadla řidiče, vyhřívání předních sedadel, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, sklopné do roviny, rádio s přehrávačem CD MP3, vstup AUX, ovládání rádia na volantu, počet reproduktorů 8, bluetooth, imobilizér motoru, volant v kůži, kožený potah sedadel, digitální hodiny, informační displej - zobrazení času, venkovní teploty, rádia, úložná schránka na palubní desce uzavíratelná, středová loketní opěrka vpředu s úložným prostorem, středová loketní opěrka vzadu s držákem nápojů, schránka pod sedadlem spolujezdce, držáky na nápoje vpředu, sluneční clona s osvětleným zrcátkem u řidiče i spolujezdce, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním, síť do zavazadlového prostoru, elektrická zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, 19" disky kol z lehké slitiny s pneumatikami 235/50R19, vnější kliky dveří chromované, otevírání kufru v barvě karoserie, zatmavená skla, ostřikovače světlometů, střešní ližiny stříbrné, dvojitá chromovaná koncovka výfuku, ochranný kryt podvozku stříbrný, prahové lišty stříbrné, příprava na montáž tažného zařízení.

Výbava testovaného vozu:Elektrické střešní okno (+17.000,- Kč), navigační systém s dotykovým displejem a zadní parkovací kamerou (+19.000,- Kč), metalický lak (+13.000,- Kč).

Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby

Kremelská strana Jednotné Rusko utrpěla další porážku v…

Loď Aquarius vzala na palubu další migranty, přístav stále hledá Loď Aquarius vzala na palubu další migranty, přístav stále hledá

Loď Aquarius, která ve Středozemním moři zachránila 11…

Hybridy ve městě fungují jako elektromobily, ukazuje studie Hybridy ve městě fungují jako elektromobily, ukazuje studie

Technologie hybridů, která kombinuje vlastnosti aut se…

 

Štítky SUV Chevrolet Testy

Technické údaje
Motor Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 6.4 / 7.7
Emise CO2:203
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 477 / 942
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2053 / 485
Rozměr pneu:235/50 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4673
b) šířka (mm): 1849
c) výška (mm): 1756
d) rozvor (mm): 2707
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Chevrolet Captiva 2,2 VCDi AT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 6
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,84
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



Chevrolet Captiva 2013: Diody a vylepšený interiér Chevrolet Captiva 2013: Diody a vylepšený interiér

Svoji osmou sezónu otevře Chevrolet Captiva druhým…

Euro NCAP 2011: Chevrolet Captiva – 5 hvězd letos, 4 od příštího roku Euro NCAP 2011: Chevrolet Captiva – 5 hvězd letos, 4 od příštího roku

Důkladně modernizovaná Captiva si oproti původnímu…

 



 
Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Dnes 18:50

Kia LTV vznikla na požadavek Ministerstva obrany Jižní Koreje. Na první pohled vypadá jako známý americký armádní vůz HMMWV.




Blesk.cz

Ministerstvo chce ušetřit 100 milionů ročně: Známka elektronicky, kontrola kamerami

Ministerstvo chce ušetřit 100 milionů ročně: Známka…

Zavedení elektronických dálničních známek státu ušetří přes 100 milionů korun ročně. ČTK to řekla mluvčí…

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro NFC platby mobilem. Přejmenovala se na Poketku

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro…

Česká spořitelna (ČS) oznamuje návrat aplikace pro bezkontaktní placení mobilem přes NFC do marketu Google Play.…

 

iSport.cz

Krejčí poprvé nastoupil a nachytal favorita, Schick jen sledoval trápení AS

Krejčí poprvé nastoupil a nachytal favorita, Schick…

Konečně na place! Ladislav Krejčí nastoupil v 5. kole italské ligy poprvé v sezoně za Boloňu a odehrál celý…

Joshuův vývoj, Rus padl jak raněné zvíře. Potvrdil nadvládu, tvrdí Kraj

Joshuův vývoj, Rus padl jak raněné zvíře. Potvrdil…

Olympijský vítěz, sběratel světových titulů, knokautér, obdivovaný sportovní hrdina, Anthony Joshua se právem…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…