Může mi někdo vysvětlit, jakou výhodu má robotizovaná převodovka proti klasickému automatu? Do 508 dávají i klasický Aisin, který je v testech naopak přijímám příznivě, tak co je vede k tomu dávat i robotizovanou a téměř ve všech testech kritizovanou převodovku?
Buď je to:
a) cena, kde robotizovaný manuál je zrejme lacnejší, ako planétová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, alebo
b) chcú sa zviezť na vlne popularity dvojspojok, čo sú tiež automatizované manuály. >:-[]
Za á je správně, prostě je to levnější. Mě to u Citroenu připadá jako nepochopitelná schválnost. Stěžujete si celá léta na řazení? OK, tady máte robota a ještě budete prstíčkem škrabat a žadonit o ten náš posmívanej manuál ;-)
Nechápu, takhle degradovat opravdu povedený auto....
taky nechápu, proč tam nedají ten osvědčený Aisin. Pádla na volant to umí, řadí to hezky (pro 508 byl upgradován, a i předtím byl slušný), spotřebu to má +/- stejnou, takže by to akorát stálo o pár euro víc.... Ale v testech by to pak vypadalo asi jinak.
Jestli chtějí mít ekvivalent robotizavaného manuálu, tak by si raději měli pospíšit s dvouspojkou, tohle DSG skutečně konkurovat nemůže....
Mě spíš zaráží, že k tomuto motoru nenabízí vůbec manuál. V DS3 je, tak kde je problém? Robot by pak mohl klidně zůstat v nabídce..... pro masochisty...
Tak řekněme si to narovinu, oni ho nejspíš do nabídky zařadí, ale dokud je auto nové a neokoukané, tak chtějí vysát ze zákazníků nějaké penízky za vyšší výbavy.
Výhodu měla v rychlosti a v relativně menší ztrátě výkonu. Navíc měla manuální mód, který donedávna automatům chyběl. Třeba do AR minulé generační řady se nabízel buď pohodlný klasický automat Sportronic (kde je označení Sport brutálním oxymoronem) nebo robot Selespeed, který dobře servisován řadil opravdu bleskově. Zato krční páteř dostávala zabrat.
Mě dvouspojky moc neberou, to už se raději svezu s klasickým hydrodynamickým měničem aneb CVT. Pokud má rozumné nastavení, pod zátěží tam umí sázet převody taky dost rychle-prudce a parkování aspoň není taková bolest.
Manuál má PSA už delší dobu k dispozici... jenže zatím (!) je vyhrazen v této třídě a s tímto motorem pro Peugeot 308... Strategii PSA určuje z velké části pán s iniciálami X.P. ;-)
Takže ano, přijde.. ale ještě chvilku Céčtyřku potrápí ;-\
Slo o preklep, melo ram byt C4, samozrejme. A temi technologiemi, ktere v 308 nejsou myslim masazni sedadla, kontrola mrtvych uhlu, multimedia (palubni wi-fi C4 tusim nabizi) atd.
Robotizovaná převodovka BMP6 v C4 - dobrá zkušenost
Chtěl bych se podělit o vlastní zkušenost s robotizovanou převodovkou v C4 (1.6 THP 115 kW). Při vybírání nového vozu jsem uvažoval kromě jiných i o C4. Po přečtení tohoto, ale i dalších testů ve kterých to BMP6 schytala naplno, jsem provedení s robotizovanou převodovkou už předem zavrhoval. Spíše ze zvědavosti jsem se nechal od prodejce ukecat a protože se mi líbil konkrétní vystavený exemplář C4 Exclusive, souhlasil jsem s testovací jízdou. Dobře jsem udělal! :-) Při projížďce jsem stále čekal kdy přijde nějaká záludnost, kdy začne převodovka cukat a kdy mne to celé v nejnevhodnější chvíli na silnici vypeče. A nic. Svezení se mi líbilo a o dva týdny později jsem si onen vystavený vůz odvezl. Zatím jsem s ním absolvoval jen pár tisíc kilometrů, ale s robotizovanou převodovkou jsem se skamarádil velmi rychle. Ve světle vlastních skromných zkušeností s BMP6, musím konstatovat že mi líčení jejich hororových vlastností v tomto testu přijde jako schválnost nebo nepochopení.
To nepíši proto, abych někoho osočoval, nebo se chtěl hádat! V každém případě vyžaduje BMP6, aby s ní řidič jasně a srozumitelně komunikoval skrz plynový pedál. Ať už pro velmi (!) plynulé rozjezdy, nebo naopak na rázné zrychlené a předjíždění, nebo řazení se do mezery. Ani jedno není ve skutečnosti žádný problém, ale řidič musí citlivě respektovat logiku práce s plynem vyžadovanou touto převodovkou.
Abych to zkrátil - C4 s převodovkou BMP6 (motorizace 1.6 THP 115 kW) je v každém případě nesportovní auto pro "taxikářský" styl jízdy na kterém si dynamický řidič nepošmákne (Focus), ale pokud hledáte auto pro kultivované a komfortní ježdění, pak je skutečný projev mnohem lepší než by se z tohoto testu mohlo zdát. Dle mého soudu tuto převodovku ocení spíše rozvážný a zkušený řidič, ale o to více si C4 s touto převodovkou užije! NEBOJTE SE VYZKOUŠET!!!