Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën C5 Cross Tourer 2.2 HDi AT – Takový skaut neskaut

Citroën vyráží proti oplastované konkurenci se speciální verzí kombi C5 Tourer. Oproti ní však s sebou přináší jeden velký handicap.
Zpět na článek
14. 4. 2014 17:17
Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
Nemůžu si pomoct, i když si myslím, že pro určitou skupinu lidí je C5 výborné auto, tyhle auta na efekt prostě nechápu.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Emel
14. 4. 2014 17:23
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
Hm, možná... možná ti na příjezdovou cestu k chatě stačí větší světlá výška a lepší ochrana podvozku, nebo se ti na horší cesty hodí měkčí pružení? Primárně je to samozřejmě pozlátko...
14. 4. 2014 18:32
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
Jo, pokud máš chatu, ke které vede nějaká polňačka nebo lesní cesta a stačí ti vyšší světlá výška, je C5 dostačující (obvzlášť, když oproti konkurentům muže světlost ještě zvětšit). Při běžném ježdění naopak absence 4x4 snižuje spotřebu. H III je super podvozek na pohodlnou jízdu.
Každopádně PSA pohon 4x4 citelně chybí a CrossTourer je jen jednou z možností, jak prodloužit životní cyklus tohoto modelu.....
Avatar - del42sa
15. 4. 2014 09:45
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
ano je to tak :-)
Avatar - stegi
14. 4. 2014 18:27
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
Aj poprední výrobci SUV predávajú svoje "allroady" s pohonom iba jednej nápravy.
pre zaujímavosť BMW X5 najnovšej generácie.
Nie každý jazdí v teréne v blate a inom maraste a možno v zime nechodí na hory, veď aj tam (až na pár dní v roku) sú cesty upravené.
Ja vidím význam CrossTourera vo zvýšenej svetlej výške a možnosti ju ešte zvýšiť.
pre zaujímavosť, C5 s automatom má špeciálny režim na sneh (a účinkuje viď [odkaz] )
14. 4. 2014 19:01
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
A jaký mají podíl na prodejích? Fakt je, že pohon všech kol není u dražších aut jen doplněk nabídky, ale auta jím vybavená tvoří značnou část prodejů, byť se dá argumentovat (a že se o to někteří snaží), že ho většina lidí nepotřebuje.
Avatar - LEGOPARK
14. 4. 2014 21:34
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
Aky maju podiel? Vacsinovy.
14. 4. 2014 21:50
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
Statistika vyšla tady na auto.cz v lednu: [odkaz]
Avatar - LEGOPARK
15. 4. 2014 09:41
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
"Kompaktní SUV se u nás prodávají v relativně velkých počtech, registracím ale dominují levnější verze s přední poháněnou nápravou – platí to nejen pro Škodu Yeti, kde varianty 4x2 tvoří těsnou většinou, ale také pro VW Tiguan, Kiu Sportage, Hyundai ix35 nebo Nissan Qashqai. U nich se zastoupení 4x4 pohybuje v rozmezí od 28 do 39 %."
15. 4. 2014 11:43
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
Někde tu proběhl poměr xdrive vs sdrive napříř modelovými řadami a tuším, že většina kupců chce Audi s vrtulí...
16. 4. 2014 11:06
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
Stačí se podívat na skladovky a předváděčky. Dražší kousky/ vyšší motorizace mají velký podíl xDrive. Mám na mysli samozřejmě sedany, kombi, kupé; ne SUV. Třeba 650i. To je xDrive, xDrive, xDrive. Lidé to zkrátka chtějí. Občas si zakroutím hlavou, protože považuji sDrive za lepší volbu, ale je to tak.

Jak jsem napsal, u dražších aut to není jen doplněk nabídky. A řekl bych, že se to láme právě ve střední třídě.
15. 4. 2014 08:27
Re: Smysl "allroadu" bez 4x4 mi uniká….
To x5 se zadokolkou je ale základ. Navíc u x5 si můžeš vybrat, což u cross toureru nelze a je to škoda, protože to auto vůbec není marné. Osobně se divím, že 4x4 nenabízejí všichni výrobci do svých aut v evropské střední.
Avatar - 3_diamanty
14. 4. 2014 20:19
skoda ze to nema 4x4
sestersky peugeot 508 RXH je v tomto smere o krok dalej a aj ked je podstatne drahsi dava rozhodne vacsi zmysel prave vdaka alternativnej 4kolke ktora mi tu v citroene chyba.... skoda

inak C5 kombik je stale vo forme, stale velmi pekne auto a starne skutocne velmi pomaly :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - del42sa
15. 4. 2014 11:30
Re: skoda ze to nema 4x4
I po těch letech pořád vypadá C5 dobře. :-!
Avatar - wikinko
15. 4. 2014 12:50
Re: skoda ze to nema 4x4
Skús nejako vysvetliť, načo by tomto citroenu bola 4kolka. Veľmi nás zaujíma tvoj odborný názor skúseného vodiča.
14. 4. 2014 21:20
Nestranný prístup redaktorov
Pre porovnanie:

"Citroën vyráží proti oplastované konkurenci se speciální verzí kombi C5 Tourer. Oproti ní však s sebou přináší jeden velký handicap."

"Škoda Citigo je společně se svými sourozenci v současnosti nejlepším miniautem."

Nájdi rozdiel...

:-!
Rozbalit vlákno
12
15. 4. 2014 10:42
Re: Nestranný prístup redaktorov
Ne, že bych chtěl hájit nestrannost redakce ACZ, ale v tomto případě jsi už trochu dost paranoidní.
15. 4. 2014 11:47
Re: Nestranný prístup redaktorov
Nemyslím. Rozdiel je v prístupe. Ani jedno zo spomenutých áut nie je bez chyby, a obe majú svoje nesporné kvality. U jedného v úvode vypichnú negatívum, druhé na začiatok vyzdvihnú, samozrejme potom v naznačenom kontexte vnímaš celý článok. To nie je paranoia, kamoš. ;-)
15. 4. 2014 12:04
Re: Nestranný prístup redaktorov
Ano, každé má své chyby, ale zatímco CityGo aspiruje na premianta, tak C5 je v této třídě outsiderem. A z tohoto titulu vychází i nadpisy.
Jak bys chtěl, aby úvod pro horní C5 vypadal?
"Oplastovaný Citroen jde zničit čtyřkolkovou konkurenci pomocí kombinace hydractive a předního pohonu" ?
15. 4. 2014 12:19
Re: Nestranný prístup redaktorov
Přesně! :yes:
15. 4. 2014 19:38
Re: Nestranný prístup redaktorov
Nerob zo seba paka... Píšeš, akoby nikto viac oplastovanú predokolku neponúkal. Ja ani trochu nepíšem o tom, že táto C5 je proste iba oplastovaná a proti štvorkolkám nič nezmôže, to je jasný fakt, o ktorom netreba polemizovať. Ja poukazujem na to, že u jedného auta napriek jeho viacerým nemalým chybám ho v úvode vyzdvihnú do nebies, a druhé strhajú prv, ako vôbec o ňom niečo poriadne napíšu.
Oba vozy majú svoje prednosti aj nedostatky - ako by sa asi čítalo, keby v úvode článku o Škode Citigo napísali, že síce ašpiruje na najlepšie auto triedy, ale ako chce konkurovať lacnými holými plechmi v interiéri a ďalšími kopancami?
Takisto sa dalo o Citroene napísať, že aj na sklonku života sa snaží inováciami a napríklad oplastovaním ulahodiť inej skupine zákazníkov, čo mne príde celkom sympatické - a určite by to bolo sympatickejšie ako vyzdvihnutie jedného nedostatku (mimochodom nie je to technický nedostatok, skôr mínus modelovej politiky).
Ešte raz - nebránim Citroen, nehaním Škodu, poukazujem na diametrálne rozdielny prístup pri písaní článkov.
Avatar - 3_diamanty
15. 4. 2014 10:52
Re: Nestranný prístup redaktorov
a nema snad redakcia pravdu?

ano C5 ma "obrovsky" handicap to je jasne.... je to chybajuca 4kolka... skus si jazdu na snehu a vode v zime s VW allroad a s C5kou v dvojkolke.... mozno potom zistis ze redakcia az tak neprehana

skus sa zameriavat v diskusii na nieco ine.... ako neber to v zlom.... :-) .... places tu nad tym aky odpad tu mame na stranke a ake clanky z blesku ktore sa netykaju aut sem davaju a ty sam vyhladavas nezmysly a bazirujes na tom ...
Avatar - jazva
15. 4. 2014 12:23
Re: Nestranný prístup redaktorov
od teba rady typu: "skus si jazdu na snehu a vode v zime s VW allroad a s C5kou v dvojkolke.... mozno potom zistis ze redakcia az tak neprehana", vyznejú dosť komicky, Feldaracer... >:-[] :no:
15. 4. 2014 12:41
Re: Nestranný prístup redaktorov
Na té jeho "radě" není nic k odsouzení, možná má feldu a možná občas projede i něco jiného.
Gró topperova komentu je pak v posledním odstavci a já s ním v tomto souhlasím.
Avatar - jazva
15. 4. 2014 13:05
Re: Nestranný prístup redaktorov
Prepáč, ale mne tieto rady prídu ako rady od farára k manželstvu a sexu. Nič viac. Ten chlapec sa vozí na felde( na tom nevidím nič smiešne), sem-tam mu požičajú Lancer v základe a v práci ako spolujazdec na obstaróžnom Pajere. Toto všetko beriem. Len pre boha nechápem tú jeho odvahu niekoho poučovať o tom, aký je rozdiel v jazde medzi Passatom a C5. Obe autá videl maximálne na ceste a obrázkoch. To ako keby som ja išiel poučovať vojenského pilota stíhačky o tom ako sa lieta na MiG 29 a F-16... Tiež mám o nich dosť načítané, obe som už videl aj na živo a aj na obrázku.

Takýmto prístupom by predsa každý náruživý sledovateľ porna, mohol ísť robiť gynekológa.
15. 4. 2014 13:30
Re: Nestranný prístup redaktorov
A já furt přemýšlel, odkud se najednou vzalo tolik gynekologů >:D

Zrovna u konfrontace čtyřkolky a předokolky nemůže ani topper šlápnout vedle.
Já chápu, jak to myslíš a proč to píšeš, ale opakuju: To podstatné z jeho komentu je poslední odstavec a tam má topper pravdu.
Avatar - woody-alien
15. 4. 2014 10:53
Re: Nestranný prístup redaktorov
Promiň, ale nechápu. Nemá snad C5 Cross Tourer oproti konkurenci jeden zásadní nedostatek - totiž absenci AWD ? Má. Čili to vyjádření je naprosto v pořádku.
21. 4. 2014 17:43
Re: Nestranný prístup redaktorov
Všech šest redaktorů ti dalo mínus ;-)
15. 4. 2014 11:03
Na cestu do Timbuktu
Je neodiskutovatelnej fakt, že kombinace pohonu všech kol (pokud možno nevyžadujícího zásah řidiče) s automatickou převodovkou je top a max, co si řidič může do auta nacpat.
Stejně tak je fakt, že většina majitelů podobných ólroudů vykládá nadšeně o trakčních schopnostech vozu v jakýchkoliv podmínkách, přičemž se tyto oslavné ódy hemží slovními spojeními jako "Vole ta čtyřkolka se fakt nedá, ale nedá, urvat z cesty", "Sedí to jak přibitý, a úplně cejtím, jak se to na výjezdu ze zatáčky opře do zadních kol" a podobně.
Realitou pak je, že většina 4x4 mutací má lepší jízdní vlastnosti hlavně díky tvrdšímu naladění podvozku (kvůli vyšší hmotnosti), lepšímu rozložení hmotnosti (roura dozadu + diff + poloosy) a případně díky víceprvkové nápravě, která pro 4x4 nahrazuje u některých modelů standartní lešeňovku.
Výhodu superinteligentního pohonu všech kol, jehož řídící jednotka je chytřejší, než celé vedení dopravní policie, pak majitel reálně využije až v zimě (pokud se tedy zadaří a v zimě napadne sníh) při semaforových soubojích, asistent sjíždění prudkých kopců, testovaný na Kavkaze a Kilimandžáru, přijde vhod při krosení v patrových garážích a vyšší světlá výška pak pomůže hlavně když manželka při parkování u obrubníku zastaví, až to cukne a nenechá tam pak při odjezdu celý nárazník i s mlhovkama. To vše tvoří tak cca 1-5% soužití s autem.
Během zbylých 95-99% pak auto s sebou tahá zcela zbytečně hromadu kovových hebel, má menší kufr (někdy ne), vyšší pořizovací cenu a dražší servis.
Takže chápu, že pro cestovatele a dobrodruhy ze sídlišť a satelitních hypotečně-katalogových městeček, je tenhle Citrón samozřejmě bez čtyřkolky k ničemu.
Rozbalit vlákno
19
15. 4. 2014 11:41
Re: Na cestu do Timbuktu
To bych od tebe směrem k francouzskýmu ovocáři nečekal...dobrý :yes: ;-)
15. 4. 2014 12:06
Re: Na cestu do Timbuktu
Dík :-)

Ono to ani nebylo na toho ovocnáře (mému oku celkem lahodí, až na ten přední převis a trapný volant), ale hlavně na ty dobrodruhy, kteří by si o auto bez 4x4 ani neopřeli karabáč :-)
15. 4. 2014 12:13
Re: Na cestu do Timbuktu
Mě se zvenku moc líbí, interiér a volant je mimo... ;-)
15. 4. 2014 12:19
Re: Na cestu do Timbuktu
I po letech pěkné auto, škoda, že to citróni nedokážou nějak přetavit do časoprostorové kontinuity :-)

Jo, a ještě něco je třeba na C5 pochválit:

SaMOZřejmĚ MÁ NEJlepŠí TrAKcI >:D

PřeJi PĚKný dEN třEBA ZA voLaNtEm C5 Cross Tourer
15. 4. 2014 13:00
Re: Na cestu do Timbuktu
>:-[] >:-[] >:-[]
15. 4. 2014 11:48
Re: Na cestu do Timbuktu
Naprostej souhlas..... :yes:
Avatar - Ham.
15. 4. 2014 11:53
Re: Na cestu do Timbuktu
:yes: Máš pravdu předsedo.
Auto už dávno není o nějakém praktickém pracovním nasazení, ale o pocitu vědět, že můžeme, kdybychom tedy náhodou chtěli. Ale protože většinou nechceme (jezdit 280, zrychlit na 100 pod 4.5, překonávat metrovej brod, valit Nurbas pod 8, odvézt v kufru dvě německý dogy a pingpongovej stůl, řadit s prodlevou menší než žádnou), tak většinu schopností dnešních aut využíváme ani ne z 1%. :-)
Avatar - grifith
15. 4. 2014 11:58
Re: Na cestu do Timbuktu
Uznale smekám nad skvěle napsaným příspěvkem :yes:
Avatar - woody-alien
15. 4. 2014 11:58
Re: Na cestu do Timbuktu
Úplně se v tom tvým textu vidím ještě před pár lety. >:D Poté co jsem v rozporu s obecným míněním zjistil, že celej rok v poklidu odjezdím nejen s obyčejnou předokolkou ale i s médii démonizovanou (RWD je přece jasná smrt na ledu, sněhu, mokru, prachu a v případě jezdce, který má řidičák kratší dobu než 25let, i na suchu) zadokolkou, už nejsem na žádné straně. Respektuju cizí volby, full konfigurace a sám si hledám něco jiného. Ať každý má co rád. ;-)
15. 4. 2014 12:11
Re: Na cestu do Timbuktu
To mi připomíná BMW xDrive akci:
Na rozbahněné trati s dírami, do kterejch by spadla kloubová Karosa na výšku, jela x1 v dýzlu, a prala se s tím fakt statečně. Řídil ji instruktor a celou tu trať, kterou by jeden těžko prošel pěšky, nakonec v dešti a v bahně projel bez zaškobrtnutí.
Pak ten stigův offroudovej brácha vystoupil a řekl: "Dobrý co? A to až uvidíte, jak to projede čtyřkolka!"
Jojo, jel s sDrivem.
Ten klapot spadlejch sanic byl slyšet na míle daleko :-)
15. 4. 2014 12:14
Re: Na cestu do Timbuktu
>:-[] :yes:
Avatar - woody-alien
15. 4. 2014 14:07
Re: Na cestu do Timbuktu
Nesměj se, někoho tím děsně dráždíš.... >:D
15. 4. 2014 15:17
Re: Na cestu do Timbuktu
...doufám, že ne sexuálně >:-[]
Avatar - woody-alien
15. 4. 2014 15:25
Re: Na cestu do Timbuktu
>:-[] To by snad byly ty palce nahoru, nebo..? >:D
Avatar - trapid
15. 4. 2014 21:26
Re: Na cestu do Timbuktu
Zabils :yes: >:D .
Přesně o tom to je.
15. 4. 2014 21:08
Re: Na cestu do Timbuktu
Tak pod toto by som sa podpisal :yes:
16. 4. 2014 14:55
Re: Na cestu do Timbuktu
Mistrovský text, na který se nezapomíná, a s nímž ovšem bytostně... nesouhlasím... >:D ;-) Ale jinak fakt dobrý :yes: :-)
17. 4. 2014 10:24
Re: Na cestu do Timbuktu
Minimálně s tou první větou určitě bytostně souhlasíš :-)
Ten zbytek je rýpání, musel jsem >:D