Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën C5 Tourer 2.0 HDi AT – Kombík pohodář

Výrazně upravený podvozek, nová maska chladiče, nový hnědý lak a hlavně nižší ceny pomohou Citroënu C5 bojovat v další sezóně.
Zpět na článek
6. 2. 2013 11:21
6. 2. 2013 11:27
6. 2. 2013 11:40
6. 2. 2013 11:52
6. 2. 2013 12:01
6. 2. 2013 12:54
6. 2. 2013 15:45
6. 2. 2013 18:54
6. 2. 2013 20:36
6. 2. 2013 11:51
6. 2. 2013 11:54
6. 2. 2013 12:01
6. 2. 2013 12:05
6. 2. 2013 12:26
6. 2. 2013 12:51
6. 2. 2013 14:23
6. 2. 2013 14:38
6. 2. 2013 15:53
6. 2. 2013 18:26
6. 2. 2013 18:41
6. 2. 2013 18:47
6. 2. 2013 18:55
7. 2. 2013 18:34
6. 2. 2013 12:23
6. 2. 2013 12:36
6. 2. 2013 13:12
6. 2. 2013 13:32
6. 2. 2013 21:17
6. 2. 2013 13:24
6. 2. 2013 13:34
6. 2. 2013 13:43
6. 2. 2013 18:50
6. 2. 2013 15:18
6. 2. 2013 15:19
6. 2. 2013 15:22
6. 2. 2013 17:22
6. 2. 2013 17:32
6. 2. 2013 17:37
7. 2. 2013 08:22
7. 2. 2013 11:51
11. 2. 2013 16:19
6. 2. 2013 16:00
6. 2. 2013 17:40
7. 2. 2013 18:45
6. 2. 2013 14:11
6. 2. 2013 12:56
6. 2. 2013 11:26
6. 2. 2013 11:56
6. 2. 2013 15:27
6. 2. 2013 15:44
6. 2. 2013 16:03
6. 2. 2013 21:23
6. 2. 2013 22:15
7. 2. 2013 00:50
7. 2. 2013 07:14
7. 2. 2013 09:48
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 11:21
spotreba
2.2 diesel so 120kW, v automate, v meste, v zime, zozral 9 litrov a vam sa to zda vela? tak teda neviem, ale mne 2.0d-4d 85kW zral v takych podmienkach takmer 10, passat 2.0tdi cr 103kW okolo 8.5l a c180cdi 2.1 zerie tiez 9...

podla mna je teda spotreba absolutne adekvatna aj vzhladom na to, ze je to skutocne velke a tazke auto.
Rozbalit vlákno
55
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: spotreba
Řeč je o dieselovém a ne benzinovém motoru. A samozřejmě o průměru na větší vzdálenosti, ne jeden průjezd kolonou.
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 11:27
Re: spotreba
a 2.0d-4d, 2.0tdi ci 2.1cdi od mercedesu su co? nie diesle? toyotou som spravil 170tis, passatom 40tis a mercom 10tis. km, pokial ste vy spravili ten jeden prejazd kolonou, tak potom nemate pravo hodnotit spotrebu ako vysoku.
Avatar - Ham.
6. 2. 2013 11:40
Re: spotreba
Tos měl asi navrtanou nádrž, 2.0 TDI i 180CDI žerou v automatu mezi 6 a 7 litry.
[odkaz]
[odkaz]

mezi 8 a 9l se v pohodě vejdou auta o třídu výš s šestiválci a automatem
6. 2. 2013 11:49
Re: spotreba
To ano ale on řeší spotřebu ve městě, ne kombinovanou....
Avatar - Ham.
6. 2. 2013 11:52
Re: spotreba
Ve městě je spíše ještě menší (viz statementy obou pánu, že to neberou podle jedné kolony), jestli ji něco zvedne tak palba na dálnici. A zima ji podle mých zkušenosti zvedá jen okrajově, studený motor bere sice o nějaké deci víc ale zase klesá rychlostní průměr na klouzajících vozovkách.
6. 2. 2013 11:58
Re: spotreba
Kolega zřejmě reagoval na tuto pasáž "Velké ztráty v převodovce (automat Aisin v různých autech zvyšuje běžně spotřebu o litr) ale ve spojení s vyšší hmotností znamenají, že konzumace paliva nepatří k silným stránkám tohoto vozu. Ve městě je standardem průměr 9 l/100 km, bez ohledu na jízdní styl." A to tím, že s diesely, se kterými jezdí on, je ta spotřeba stejná, a proto neuznává výrok o tom, že by na tom C5 byla tak špatně, aby se to muselo zmiňovat jako negativum.
6. 2. 2013 12:01
Re: spotreba
No tady fakt nevím. Jediné auto, které mi ve městě bralo víc než na dálnici byl Forester 2,0D - po městě jezdil za 7 a na dálnici tak o litr víc. Jinak se mi dost nelíbil 2,0 TDI PD s 4 motionem, ten bral přes 8 l/100km všude. Nové CR od VW mi připadají spotřebově super, i když tady mám zkušenost jen s manuální převodovkou.
Avatar - Alpinis182
6. 2. 2013 12:41
Re: spotreba
Tak jak je to teda s tim Foresterem ? :-)
6. 2. 2013 12:54
Re: spotreba
U mě to bylo jak píšu ... po Bukurešti přískokama okolo 7 l/100km a po dálnicích 8 l/100km a to jsem se držel okolo 140 km/hod ...
Avatar - PeterLuk
6. 2. 2013 15:45
Re: spotreba
Ale písal si, že žral viac v meste ako na diaľnici. :-)
6. 2. 2013 18:54
Re: spotreba
To jsem to teda hezky pomotal ... díky za upozornění ....
6. 2. 2013 11:51
Re: spotreba
Pokud to bereš takto, jako kombinovanou spotřebu, tak se můžeš stejně podívat i na tu C5 a je vidět, že se nijak nevymyká .... [odkaz]
Avatar - Ham.
6. 2. 2013 11:54
Re: spotreba
Vymyká, je o skoro o litr vyšší. Normální je v této třídě mezi 6 a 7, nikoliv mezi 7 a 8.
6. 2. 2013 12:01
Re: spotreba
Ve tvých odkazech jsou motory s výkonem 88 a 103 kW, tato C5 má 120 kW ....
Avatar - Ham.
6. 2. 2013 12:05
Re: spotreba
Dal jsem odkazy přesně na ty motory, kterými údajně jezdil Atlis a jejichž spotřebou argumentoval.
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 12:26
Re: spotreba
Ham. tie spotreby co si sem dal zo spritmonitora, su spotreby priemerne, nie spotreby v meste. okrem toho, c180cdi nema 88kW, ale 100kW (hovorime samozrejme o modeli 2012 po FL)...
Avatar - del42sa
6. 2. 2013 12:51
Re: spotreba
"Tos měl asi navrtanou nádrž, 2.0 TDI i 180CDI žerou v automatu mezi 6 a 7 litry.

mezi 8 a 9l se v pohodě vejdou auta o třídu výš s šestiválci a automatem"

a tihle si tam zase potají přilévali naftu ne ? >:D >:D >:D [odkaz]

ty seš prostě demagog Hame ;-)

PS: jinak test na Auto.cz nepřekvapil, jako ani pan Vaverka :-!
Avatar - Ham.
6. 2. 2013 14:23
Re: spotreba
Pokud spotřebu dvoulitrových dieselů mezi 6-7 litry v autě střední třídy považuješ za demagogii tak fajn. Já ne.
Avatar - del42sa
6. 2. 2013 14:38
Re: spotreba
heh, já vidím jak porovnáváš spotřebu tří motorů o různém výkonu >:-[]

Mercedes 88kW nejčastěji dosažená spotřeba 7,24 L

Passat 103kw nejčastěji dosažená spotřeba 6,64 L

a C5 120kw nejčastěji dosažená spotřeba 7,3 L (103kW verze má průměr okolo 7 l)

to nejsou žádné dramatické rozdíly ! Navíc jakmile si dosadíš stejně výkonný motor do Passatu, tak zjistíš, že spotřeby jsou stejné jako u C5 ;-) (tedy 7,38l) [odkaz]
Avatar - Ham.
6. 2. 2013 15:53
Re: spotreba
Já jsem především reagoval na to, že Atlis uváděl spotřebu 2.0 TDi a 180 CDI 8,5 až 9 litrů ve střední třídě, což je podle mě mimo mísu. To je spotřeba sedanu vyšší střední s třílitrovou naftou
Avatar - del42sa
6. 2. 2013 18:26
Re: spotreba
ale on se celou dobu bavil o spotřebě ve městě, zatímco v odkazech které jsi postnul jde celkovou průměrnou spotřebu, nikoliv spotřebu dle metodiky město ;-)
Avatar - Ham.
6. 2. 2013 18:41
Re: spotreba
Průměrná spotřeba na sprintmonitoru zhruba odpovídá spotřebě ve městě, na okresce je nižší (u ekojezdců třeba i výrazně nižší než průměr), na dálnici vyšší (u střelců třeba i výrazně vyšší než průměr).
Avatar - Ronault.
6. 2. 2013 18:47
Re: spotreba
Průměrná spotřeba je na spritmonitoru evidetně na obou totožná, nemlž zase, jinak získáš titul škeble roku...
Avatar - Ham.
6. 2. 2013 18:55
Re: spotreba
O čem mluvíš drmolo?
Avatar - petrumr
7. 2. 2013 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - positivemind
6. 2. 2013 15:36
Re: spotreba
Lapardon, ale vážně záleží na tom, jak moc jezdíš mimo město. Město je za pár litrů v případě, že vůbec, ale vůbec nejezdíš špičky. Normálně přes den dvoulitrová nafta manuál Holešovice > jižní město po magistrále kolem 8 - 12 litrů podle provozu. Plyn, brzda, semafor, idiot, plyn, rozjezd, semafor, rozjezd, přechod pro chodce... ;)

V důsledku pak kombinovaná 6l
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: spotreba
Toyota jezdí v zimě ve městě 6 až 6,5 litru (zrovna ona je společně s P508 a C220 CDI jedním z nejúspornějších aut střední třídy) - mimo první asi kilometr, kdy je zvýšený volnoběh a logicky i vyšší spotřeba než u aut bez této funkce. Ale to byste musel jezdit doslova jen za roh a zpátky, abyste se dostal na takovou spotřebu. Mercedes je to samé (kromě zvýšeného volnoběhu u studeného motoru), prostě není důvod, aby tyto motory děsily tak vysokou spotřebou. Snad jedině, že celá jízda probíhá v kolonách, ale běžný městský provoz vypadá jinak - občas někde postojíte, sem tam vás zastaví semafor, chvíli jedete 30 a chvíli 50...
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 12:23
Re: spotreba
lukasi, hadam ma po 5.5r a 170tis km nebudes presviedcat o tom, za kolko jazdi toyota avensis, hm? :-)

za 6 litrov sa v meste neda dvojlitrovym dieslom normalne jazdit... urcite nie v zime a urcite nie strednou triedou s hmotnostou okolo 1400kg a viac. a tym mam na mysli jazdu v meste - semafory, zapchy, studene starty a kratke trasy - v mojom pripade priemerky v meste okolo 25-27km/h a trasy do 7 kilometrov. ina vec je "jazda mestom", cize 70km/h na obchvate a tempomat...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: spotreba
Nezdá se mi to, ale nemá smysl se kvůli tomu přít - třeba zbytečně vytáčíte motor a spotřeba pak samozřejmě letí výš, klidně do vašich hodnot, které odpovídají dieselové V6 v SUV nebo dynamičtější jízdě se sedanem/kombi s V6. Velmi hrubým odhadem tedy ale vychází, že C5 s automatem by při vašem stylu jízdy mohl být někde na 12 až 15 litrech...
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 12:36
Re: spotreba
vobec zbytocne motor nevytacam, jazdim normalne. toyota bola moja sukromna, passat a c-klasse sluzobaky. c-klasse ma dokonca start&stop, tak ako moj sukromny focus. audi a6 (2011) a nove 530xd (2012) zeru v ciste mestskej premavke okolo 12l nafty, takze podstatne viac ako mensie diesle... mimo mesto je to samozrejme uplne ina rozpravka. jak toyotou, tak passatom aj mercedesom sa da pri skutocne predpisovej a kludnej jazde jazdit za menej ako 5l, normalne vsak za 6l a pri rychlejsich presunoch dialnicou za 7 a viac litrov. a6 som uplne v pohode jazdil mimo mesto za 6.5l.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: spotreba
Nedokážu si to vysvětlil...málokdy má auto ve městě tak výrazně vyšší sptořebu než na dálnici
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 13:12
Re: spotreba
pretoze nie je mesto ako mesto lukasi :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: spotreba
Aha, to je řeč o Moskvě? :-)
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 13:32
Re: spotreba
nie, nehovorim o prahe, hovorim o tom, ze ja v meste, kde je skutocne husta premavka jednoducho za 6 litrov jazdit nebudem. a ak niekto jazdi aj v prahe obchvatmi, tak tiez nie. :-) neviem aka je premavka v moskve, nikdy som tam nebol. ty ano?
6. 2. 2013 21:17
Re: spotreba
Jaká? Auto zaparkuješ na chodníku a do práce dojedeš metrem. :-)
Avatar - TS141
6. 2. 2013 13:24
Re: spotreba
tak nevím ale moje Toyota 2,0 d4d 85kw žere ve městě pod 7 litrů. za 10 jede moje rolka 1,8 benzín po městě
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 13:34
Re: spotreba
v akom meste? kolko ti trva taka cesta z prace domov? ja idem 7km priblizne 35-40 minut. akymi rychlostami sa pohybujes, primerne, nie od 0-150km/h. jazdis 100% v meste? ci v tych 7l mas aj vylety mimo mesto?
Avatar - TS141
6. 2. 2013 13:43
Re: spotreba
je to menší město cca 25 tis.obyv.trasy dlouhé asi 5 km takže defakto pořád se studeným motorem.udaje po dotankování ne s pp
Avatar - Ronault.
6. 2. 2013 18:50
Re: spotreba
To ale není pro mne město, 25t město projedu většinou se spotřebou minimálně větší, ale Brno jen trochu ve špičce dělá spotřebu dramaticku vyšší.
Avatar - Ozzman
6. 2. 2013 15:18
Re: spotreba
Hele, je to jen a jen o stylu jízdy. I v zácpě se dá jezdit volně a za málo... Je to jen do jaké míry se rozjíždíš a snažíš se vecpat do jakékoliv skulinky mezi auty popřípadě předjet objet tu zácpu.. Jednou sem to zkoušel ještě s naftovou Lagunou II grandtour Dci 88kw. Normálně průměr v Praze skoro 7litrů. Potom jsem zkusil jet totálně defenzivně ve všední den v zácpě přes celou Prahu a pak ještě dále a v Praze sem se dostal na 5 - 5,5 litrů.. Za tak málo jsem nikdy nejezdil ani okrsky.. Za Prahou spotřeba klesla na mé historické minimum 4.3l/100.. Vše je jen o lehké noze a stylu jízdy..
Jinak určitě je potřeba si uvědomit, že C5 neni drobeček, proto nemuže jezdit jako Oktávka 1.9 Tdi.. :-) s tím souhlasím.
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 15:19
Re: spotreba
prid ku mne na par dni, uvidime, ci to tu v zime s tou lagunou zajazdis za 5l... jedine tak na 50km ;)
Avatar - Ozzman
6. 2. 2013 15:22
Re: spotreba
Já už ji rok a půl nemam >:D V jakém měste jezdíš?
Jinak trasa byla Praha Zličín přes starou plzeňskou, Anděl, Ječná,I.P Pavlova a pak Sokolská, Nuselák a směr Brno na D1 dále.. A tam bývá celkem hustý provoz pokud znáš Prahu :)
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 17:22
Re: spotreba
szczecin :-) 350tis obyvatelov, velkost priblizne bratislavy. obcas krakow, warszawa.

prahu malo, skor berlin.
Avatar - Ozzman
6. 2. 2013 17:32
Re: spotreba
Tak tam sem nikdy nebyl i když vím kde to je :-) Tak nemohu soudit dopravní situaci :-)
6. 2. 2013 17:37
Re: spotreba
Panove, vlastnim tu samou c5 jeste pred faceliftem a 100kw a automatem. Jsem ted pres zimu prumerna spotreba 6,4. V lete je to na 6. Ale hooodne zalezi na stylu jizdy. Pujcil jsem ji na dva tydny kamaradovi co s ni jezdil hlavne zde po Praze a mel tam po 2tis km 8,4. Nemyslim si ze by vzhledem k velikosti auta byla spotreba prehnana....

Chce to osobni zkusenost a srovnavat. Ne mit osobni zkusenost s jednim a slyset o druhem neco nekde a srovnavat.
7. 2. 2013 08:22
Re: spotreba
sorry, ale toto ti naozaj neverim.
Ja mam 407 2,0hdi s automatom(cipnuta na 115kw) a jazdim naozaj plynule a kludne, ale minimalna spotreba co sa mi kedy podarila urobit bola 6,7l/100km. Vahou, motorom a prevodovkou su na tom tieto auta zhruba narovnako. Uz tato hodnota oproti nemcom na spritmonitor.de je utopicka.
Ano, podla pocitaca to bolo 5,8, ale ten klame ako stara ciganka.
Bezne mam spotrebu niekde medzi 7-7,5 kombinovane. Jazdim cca 25km trasy tam a s5, tie iste, takze ich mam odskusane a odjazdene.
Kolko km najazdis na nadrz a aky styl jazdy?
Ale ano, uveril by som ti, keby si napisal, ze si to dal na jeden krat nejaku dlhu cestu a siel si na dialnici 110....alebo, ze nemas automat (rozpravame sa o hydromenici aisin).
7. 2. 2013 11:51
Re: spotreba
Jezdim plynule a jsem velmi klidny ridic. Na dalnici nejezdim vic jak 130 a na beznych silnicich asi 80. Urcite nejezdim jen dlouhe trasy, ale spis po okrskach. Moje tvrzeni klidne dolozim fotkou do profilu k memu autu. Za poslednich 9999 km kdy uz pocitadlo prestalo nacitat dal byla prumerna spotreba 6,1. Ale nerikam ze kdyz na to nekdo slape trochu vic tak se nedostane nad 8... Kdyz jsem tohle auto kupoval tak jsem pocital s 7-9l...
11. 2. 2013 16:19
Re: spotreba
Aha tak je to jasne, podla pp som urobil 5,8.ale real to bolo 6,7.
Kolkokm mas na nadrz a kolko l tankujes?
Avatar - Emel
6. 2. 2013 16:00
Re: spotreba
Přikláním se k Atlisovi... pokud se pohybuju s vymrzlým naftovým autem po ucpaném městě, běžně odečítám z počítače dvouciferné hodnoty, ač jinak jezdím v průměru okolo 7l (kombinace město / silnice / dálnice). Na té dálnici záleží na tom, o jaké rychlosti se bavíme... každých 10km/h je znát.
Avatar - Atlis
6. 2. 2013 17:40
Re: spotreba
stiahni si tento dokument: [odkaz]

je to hodnotenie hustoty premavky vo viac ako 50tich mestach europy.
7. 2. 2013 08:33
Re: spotreba
mam to same auto, jen manuální převodovku. Dlouhodobý průměr spotřeby 5,8 L/100 km s průměrnou rychlostí 58 km/h. To auto je velmi usporne při cestovnich rychlostech 80-120 km/h, Na dalnici nad 120 už spotřeba roste přes 6 L. Nejhoprsi je to ve meste. Kde hned splha na cca 7,5. Ta vaha je znat, ovsem jakmile se rozjede, pomerne slusna aerodynamika neklade dalsimu pohybu vetsi odpor. Ted jsem mel cestu Turnov-HK-Olomouc-Zlín a zpět po D1 přes Prahu do Turnova. po vedlejších silnicich do 100 km/h na dalnici stále 140 km/h na tempomat. Z cesty jsem se vratil s prumerem 6 L/100 km na pocitadle je 850 km. Auto bylo ve zline a olomouci provozovano 6x se studeným motorem na vzdálenost 5 km. Ve je to rozhodne nejpohodlnejsi a ve spojeni s manualem i nejuspornejsi auto co jsem mel.
Avatar - petrumr
7. 2. 2013 18:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2013 14:11
Re: spotreba
Důležité spíš je, že s autem jezdil stejný řidič po vyzkoušených trasách. Podmínky se samozřejmě můžou měnit, hodně "proměnných" ale zůstává konstatních (řidič, místo testování, doba dne..). Argumentovat tím, že "já to umím za tolik" a spochybňovat na základě tohoto orientační údaje referenčního testéra je směšné.
Avatar - del42sa
6. 2. 2013 12:56
Re: spotreba
to jsou pěkné pohádky >:D
Avatar - Bristol
6. 2. 2013 11:26
C5
vcelku stylove auto, jen ten interier by si zaslouzil zmen vice...
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2013 13:28
pevný stred volantu je super
neviem co tu stale krituziju pevný stred na volante. Ako moze vadit niekomu kto jazdí s klasickým volantom? Preco? ja mam odkrutene s C4 cez 160t km a teraz po zmene auta mi práve ten pevný stred velmi chýba. Proste tlacidlá sú stále na mieste a nie je problém spamäti naslepo nájsť tlačidlo ani napr. pri prejazde zákrutami. To sa mi teraz v CX-5 nedarí , proste buď presúvam zrak na volant (čo odvádza pozronosť od šoférovania) , alebo musím počkať na priamy úsek.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - kari.laz
6. 2. 2013 13:44
Re: pevný stred volantu je super
To je docela nesmysl, to co jsi napsal. Jediné, proč ti chybí pevný střed je to, že jsi na něj zvyklý po 160t km. Pokud budeš držet volant v pozici tři čtvrtě na tři, jak by se mělo, tak máš palce přesně u ovládacích tlačítek na volantu. U pevného středu volant pootočíš a hned jsi mimo ta tlačítka a pokud je chceš zmáčknout, tak musíš přehmátnou, nebo pustit volant. To je skoro stejné, jako by jsem řekl, že nejlepší sou tlačítka na středovém panelu, protože sou pořád na stejném místě. Takže domněnka, že i v zatáčce si věděl, kde jsou je dost zavádějící.
6. 2. 2013 14:12
Re: pevný stred volantu je super
No a přesně ten zvyk je asi to proč všichni tak kritizují pevný střed....
Nebudu se bavit o tlačítkách, tam máte pravdu v podstatě oba, ale výhodou je ideální pozice airbagu v každé pozici volantu (a jeho větší velikost), což nikdo z nás doufám potřebovat nebude, ale je to o bezpečnosti..... ;-)
Avatar - kari.laz
6. 2. 2013 15:16
Re: pevný stred volantu je super
Tak v případě airbagu to asi nějaký význam má, ale ty tlačítka na stejném místě moc ideální nejsou. Já mám ovládání také na jednom místě na páčkách pod volantem. Jak radio, tak tempomat. Mě to poměrně vyhovuje, protože jsem si na to zvyknul, ale má to stejný problém, jako pevný střed. Pokud má volant natočený a chci na to dosáhnout, tak musím přehmátnout, nebo volant pustit a na páčku sáhnout. Takže zvyk je to jediné, co člověka vede k tomu, aby to obhajoval jako lepší řešení, ale skutečnost je jiná.
Avatar - Ozzman
6. 2. 2013 15:21
Re: pevný stred volantu je super
No vidíš, mě se to auto opravdu líbí a ten pevný střed je věc, která mne odradila od tohoto auta.. Je to o zvyku.
A k tvému problému, ještě existuje řešení ovládání pod volantem, když je volant otočný.. To je za mě nejlepší řešení, které jsem kdy v autě měl :-)
Avatar - Emel
6. 2. 2013 16:01
Re: pevný stred volantu je super
Pevný střed je fajn, nic proti... ale za ty hliníkové úchopy bych jim ruce zpřerážel.
Avatar - iudex
6. 2. 2013 14:20
Ťažkotonážnik
Variantu 2,0HDI v silnejšom vyhotovení som jazdil a hodnotím auto ako taký priemer v triede. Ako klady hodnotím pocit "veľkého auta", robustnosť a pocit bezpečnosti, auto dáva najavo, že sa uňho nešetrilo, sedačky sú hrubé ako v lietadle, dvere sa zdajú neskutočne ťažké a napr. aj pocit zo zabuchnutia dverí je luxusný. Motor bol kultivovaný, bez turbodiery. Materiály a plasty boli fajn. Dizajn exteriéru sa mi páčil. Jazda bola ako s limuzínou, pocit veľkého, robustného a tuhého auta bol príjemný a ukľudňujúci. Negatíva čiastočne súvisia s pozitívami: motor zrejme kvôli hmotnosti auta vôbec nepôsobil, že má udávaný výkon (subjektívne pôsobil tak na 100 kW) a na dané auto bol tak akurát, na okreske auto pôsobilo neohrabane, len nerado menilo smer, volant je vec vkusu, ale mne vadil, na dané rozmery je v aute celkovo málo miesta, robustné prevedenie sedadiel a palubovky uberá priestor, aj vzadu mi bolo dosť tesne, prevodovka (manuál) klasika Citroen, od referenčného "cvakania" mala ďaleko.
Summa summarum: C5 nie je zlé auto, ak by ho človek mohol kúpiť za zaujímavú cenu, bude spokojný. Za cenu Mondea/Passata/M6 určite nie a menovaní sú lepšou voľbou.
Rozbalit vlákno
4
6. 2. 2013 14:51
Re: Ťažkotonážnik
tak mě teda přišlo, že když se dveře zavřely, byla to pěkná řacha, nutno dodat, že to bylo pro mě první a poslední minus, sedačky jsou bez debat jedny z nej ve své třídě, podvozek byl hydratic, takže těžko co vytknout, zpracování na standardu své třídy, jel jsem automat, prostě pohodová plavba, určitě by bylo lepší tam mít buď ten 200 koňovej diesel anebo rovnou 6ti válec anebo můj favorit 6ti válec benzín, ten se ale myslím už nedodává, volant mě nějak neděsil, málokdo ovládá rádio, když řeže šikanu, kdo chce pohodlně jezdit má jasno :yes:
Avatar - iudex
6. 2. 2013 15:42
Re: Ťažkotonážnik
Do toho auta sa vyslovene pýtajú tie najsilnejšie motorizácie (2,2 HDI alebo 3,0HDI), ktoré zvýraznia jeho charakter "cruisera"; ten 2,0HDI - čo je inak dostatočne dynamická motorizácia pre väčšinu konkurentov - tam pôsobí tak "slabo na pľúca". Ja som mal podvozok klasiku - "železo" a ako nejakú výnimočne pohodovú plavbu by som to neoznačil (teda rozhodne nie vďaka podvozku, skôr tá pohodovosť a pocit robustnosti a komfortnosti vyplynul z celkovej veľkosti a hmotnosti auta). Avšak také Mondeo na 16kach si v ničom nezadá komfortom za klasickou (nie hydro) C5kou, avšak s bonusom vyššej agility a ochoty zatáčať.
6. 2. 2013 16:19
Re: Ťažkotonážnik
tak klasiku podvozek jsem nezkoušel, schválně jestli budeš mít možnost, vyzkoušej ten hydractiv, je to třída sama pro sebe, jinak proti mondeu apod. samossebou nic
7. 2. 2013 08:34
Re: Ťažkotonážnik
s tou dynamikou mas pravdu, aj ked automat dost klame.
mam sice 407, cipnute na 115kw, vaha podla technicaku 1688kg, co je vylozene nadpriemerna hodnota(aj koli vybave), ale v podstate je motor, prevodovka rovnaka. No a dynamika je rovnaka ako o triedu mensia astra H 88kw, ktora pocitovo taha ovela lepsie. Ked sme sa s kamosom preli o to, ze tato 407 vobec netaha, tak sme si dali rozbehy a okrem jednotky koli manualnej prevodovke a spojke sme mali rozbehy na ostatnych rychlostiach uplne rovnake.
Len ta astra H je oproti 407 riadny rebrinak....
6. 2. 2013 15:27
C5
Za tuto cenu ve výbavě exclusive je to zajímá nabídka. Podelny prostor bude myslím pro většinu dostatečný, já mám 193 cm a za sebe se posadim s rezervou 8 cm na kolena. Pevný střed volantu od začátku nevadil, nevadil ani nikomu, komu jsem auto půjčil, při jízdě to člověk v podstatě nevnímá. Příčný prostor je na špici třídy. Nevýhody z mého hlediska (rok výroby 2010) jsou špatný ofuk předního skla, které při sněžení ve spodní části namrza. Pak už jen detaily, jako háčky v kufru, které jsem urval prvním nákupem, zmíněné drzaky na nápoje. Samozřejmě hlavní je jízdní projev, který nevyhovuje každému.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
6. 2. 2013 15:44
Re: C5
Tak to sme asi sedeli v inom aute; ja mám tiež 193 a vzadu som bol v C5 natesno s kolenami (netlačil som do sedačiek, ale nemal som ani žiadnu rezervu). Iné autá s danou dĺžkou/rázvorom sú na tom lepšie.
Avatar - Emel
6. 2. 2013 16:03
Re: C5
Prostor je tak akorát, Superb to není, ale pro běžné postavy bez problémů. Spíš to tam působí lehce klaustrofobicky... díky masivním sedačkám, silným výplním a výrazně skloněným sloupkům karoserie není skoro vidět dopředu.
Avatar - white label
6. 2. 2013 21:23
Re: C5
"...já mám 193 cm a za sebe se posadim s rezervou 8 cm na kolena." Tak to musíš sedět místo za volantem, pod volantem... >:D
Mám taky 193 cm, ale takovou rezervu (za sebou) na kolena (zdaleka) nemám ani ve vyšší střední..., na to bych potřeboval minimálně long verze lux třídy. ;-)
6. 2. 2013 22:15
Re: C5
Stačí za volantem sedět a ne ležet.
Avatar - white label
7. 2. 2013 00:50
Re: C5
Neboj, rozhodně nejsem "ležící" řidič, na ty jsem naopak mírně alergický. Kdybych si zrovna v C5ce za volantem lehl, tak už si za mě slušně nesedne nikdo. Prostě napsat, že si v C5ce za sebou normálně sednou dvě osoby 193cm vysoké, s rezervou osmi cm na kolena vzadu, je v lepším případě k smíchu...
Avatar - Dinar
7. 2. 2013 07:14
Re: C5
Stačí za volantem sedět s pohodlně nataženýma nohama, což při výšce 193 znamená u C5 posun sedačky do krajní zadní pozice (a ještě to není ono), se sklonem opěradla to moc nesouvisí, v takové pozici vzadu na nohy místo prostě není a opěradlo můžeš mít klidně na 90ti stupních. Se 193 cm si v C5 sedneš pohodlně možná tak za Kylie. >:D ;-)
7. 2. 2013 09:48
Re: C5
Při své výšce a délce nohou si nenastavuju sedadlo na pohodlně natažené nohy, ale na bezpečné ovládání volantu, to je maximálně vytažený volant a zápěstí na volantu. To pak dává prostor vzadu, o kterém jsem psal.
Avatar - Rysguf.
6. 2. 2013 23:22
HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
to je kombinacia, ktorou sa toto auto odlisuje od ostatnych.
Kto v strednej triede, mainstreame to ma? ... NIKTO.
Passat, Mondeo, Insignia, Superb, japonci, korejci... to proste neponukaju.

Asi pred tyzdnom som sa viezol v aktualnom Passate Highline... boze dobry, som bol tak vytraseny ze mi bolo zle. Nikdy viac. FUJ

Kto ma C5 s Hydractivom, chape, kto nema, nikdy nepochopi. Zial
Rozbalit vlákno
17
7. 2. 2013 07:39
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
Tak zrovna Insignia nabizi za priplatek lepsi sedacky, ktere jsou celkem srovnatelne. Passat v Highline ma take uz solidni sedacky. Jinak ve stredni tride moc dobra sedadla clovek nenajde, Ford ma hrozna tam je to firemni standard, Japonci nemaji rozmery, Korejci nemaji kvalitu, Superb je spatenka celkove.
Hydractive podvozek zase neni pro kazdeho, jsou lidi pro ktere uz je to moc velky houpak a fakt je, ze krome techto dvou vyhod ma C5 proti zbytku pelotonu i docela nevyhody at uz je to chybejici vybava nebo desiva hmotnost, ktera degraduje motory o level nize. A pak samozrejme ten strasny volant.
7. 2. 2013 08:18
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
Passat a pokud se nepletu, tak i Insignia, nabízí elektronicky nastavitelné tlumiče.
Ne, není to Hydractive, ale je to levnější, méně poruchové a ve výsledku i uživatelsky příjemnější řešení.
Navíc, minimálně u toho Passatu, si ho můžeš dopřát skoro v jakékoliv verzi, nemusíš hned platit ranec za "exclusive", který ti už nikdo nevrátí.
Ale tobě bylo, chudáčku, z Passatu tak špatně, až je mi pomalu líto ti to tu psát.
Jo a "lámané" sedadla - no tak to je rozhodně důvod pro zatracení komplet celé třídy, nic jiného než C5 už snad ani nemá smysl vyrábět >:D
7. 2. 2013 08:50
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
ak si dobre pamatam, tak pasat ma podvozok na vankusoch a priplacas si za to tiez pekne. a tie vankuse su teda oproti hydractive poruchove a nakladne na opravu.
7. 2. 2013 13:15
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
Vankusoch? Překlad by nebyl? :-) Pokud myslíš vzduchový, tak ten podle mne Passat nemá. Má jen konvenční podvozky s možností adaptivních tlumičů.
7. 2. 2013 09:06
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
tak v jedné větě píšeš, "není to hydractive", z toho usuzuji, že hydractive považuješ za hodnotnější, vyspělejší podvozek a v další větě píšeš, že elektronicky stav. tlumiče jsou "uživatelsky příjemnější", no nebudu tě dál zneklidňovat, víš o někom, komu se hydractive porouchal?
7. 2. 2013 10:04
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
Mne se porouchal:) na 40 tis výměna jednoho pružícího válce (tlumič). Nicméně auto fungovalo bez problému, pouze jsem pod autem našel kapky oleje. Vzhledem k tomu, že jsem s tim pak jeste dva mesice jezdil (cca 8 000km) neslo asi o zadnou zavadu s kterou by se jezdit nedalo:) Kazdopadne srovnavat adaptibilni tlumice s Hydractivem je kravina. U adaptibilních tlumičů zůstává stejná tuhost pružin, nemění se svetla vyska, je to v podstate hracka stylu tlacitka sport u Hydractivu. Pouziji tak 2x za mmesic na kvalitni silnici do zatáčky ve vyšší rychlosti- např po předjížděcím manévru. Hydractive bych když už postavil na rovinu airmaticu apod co do funkce, adaptibilni tlumiče jsou polovicate reseni aktivniho podvozku.
7. 2. 2013 10:49
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
no je vidět, že hydractive je skutečně plnohodnotným řešením :yes: samo, že něco se občas porouchat může, ale ta pravděpodobnost je všude stejná, myslel jsem něco ve smyslu, že auto lehlo na zem a nebylo schopné pohybu, no a jaká, spokojenej s houpačkou? :-)
7. 2. 2013 11:24
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
V tom je další výhoda- system je vymysleny tak, ze i pri poruse hydry zustane zafixovaná provozni svetla vyska. Auto na zem "lehnout" nemuze. Jinak k houpacce. Dlouho jsem se s tim pral. Jak uz tu nekdo psal. Na okreskach to pusobi neobratne, clovek ma pocit, ze se nikam nevejde. Kazdym tisicem km jsem se s tim szival, az jsem se naucil jezdit podstatne klidneji a plynuleji. Vychutnavat si predevsim klid. Vykon motoru pouzivam uz jen na predjeti. Auto neskutecne maskuje skutecnou rychlost a 100 km/h na rovnem useku je velmi nudna rychlost. predevcirem me kdosi vezl v O II. Mel na tom normalni podvozek a 15" ocelova kola. To auto mi prislo tak neskutecne tvrde a neprijemne natrasajici, az jsem z toho byl nesvuj. Berou me auta se vsim vsudy. Nez jsem si rozbil cumak mel jsem stredni tridu s tvrdym podvozkem a myslel jsem si, ze nic lepsiho nemuze byt. Dnes mam rodinu, zacal jsem si vazit vice sveho zivota a cestu autem potrebuji ve zdravi, klidu a pohodlí prezit. V dane cenove relaci nic lepsiho neni (mysleno prave v rovine komfortu). A jeste zajimava vec. Naprosto kazdy koho vezu- at uz je to i automobilovy diletant- nezapomene podotknout, ze to je pro spolucestujiciho naprosto uzasne svezeni. :-) Jezdim ovsem dlouhe trasy po slusnych silnicich. Až budu jezdit kratsi, sel bych do neceho mensiho, jen se uz ted bojim, ze mi bude vadit jak to bude tvrde:)))) Apropo, r.v. 2010 pred pritvrzenim podvozku. Vyladili pouze tlumeni, nebo doslo skutecne k dalsimu pritvrzeni podvozku a dalsi ztrate "houpavosti" kvuli ktere si to lidi kupuji?
7. 2. 2013 11:59
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
to jsou skutečně pěkné poznatky z cestování, zajímavé, jak se uživatelé těchto podvozků dokáží shodnout, co se týče podvozku od roku 2010 nevím, ale tipoval bych, že přitvrdili klasické tlumiče a hydractiv nechali být tak jak je, žádnou informaci o přitvrzení hydractivu jsem nezaznamenal
7. 2. 2013 13:13
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
vzdyt to pisi tady v testu, ze upravili podvozek na hydractivu. (predpokladam ze exclusive +2.0 HDI 120 kW s automatem se na stocenem dratu ani nedela)
7. 2. 2013 14:26
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
jenže v podstatě o tom podvozku nepíšou vůbec nic, asi sou z těch služebních gtíček vydrncaní, myslím, že když k sobě postavíš c5 teď a před třemi lety, rozdíl v jízdě nepoznáš
7. 2. 2013 14:42
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
Test byl trosku odflaknuty (stejne auto testovali ve svete motoru a take spis naznak testu....) Kdyz tu u testu 3.0 HDI psali, ze nedotacivost je masivni a za mokra ciha nedejboze za kazdym patnikem u silnice, mohli se vyjadrit alespon k tomuto. Preci jen testovany kus mel o palec mensi kola (225/55 r17 vs. 245/45 r18) a cca o metrak mensi hmotnost na predni naprave. Mohli se zminit o podvozku, ze napriklad ve tretim zvysenem stupni ma minimalne stejnou pruchodnost terenem (polnimi cestami) jako vetsina SUV. Na nejvyssi stupen uz projes pangejt je li treba a navic tim jak je to na max, podvozek temer nepruzi a nemuzes se tak zhoupnout na vanu. Kdyz nakladas v zime do rakve patery sjezdovky, auto si das zase o 10 cm niz do servisni polohy apod Toto jsou veci, ktere delaji tohle auto zvlastnim a velmi uzitecnym v kazdodennim uzivani i u cloveka, ktery nebydli uprostred mesta.Mohli se zminit treba o tom, ze bixenony jsou prumerne, odkladaci prostory debilni, kvalita zpracovani na frantika hodne slusna, kvalita materialu tez slusna a ze couvacky sviti naprosto pod prumerem veskere konkurence (chybne nasmerovani svetelneho kuzele) ale to by to auto museli hosi otestovat. Vubec me prijde, ze to tu jde od deseti k peti, obvzlaste s novym "designem" stranek.... ;-\
7. 2. 2013 15:00
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
tak na některý věci člověk přijde až po nějaké době používání, že je test podezřele krátkej, no na to si musíme asi zvykat, asi se stane pravidlem, že některý testy holt jenom budou kopírovat, případně překládat z německých stránek, když ale mrkneš na majitele těchto stránek, pak to nakonec logický je, správný moc ne, vo tom žádná
8. 2. 2013 10:20
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
Pěkný popis :yes:
Avatar - Rysguf.
7. 2. 2013 17:30
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
Toz, presne to som myslel. Ked clovek prejde z C5 do koncernoveho auta, tak to jednoducho pocituje, ten rozdiel, pokial je ten prechod z auta do auta opacny, tak neciti, praveze, nic.
Mozno som to napisal hore viac expresivne to s tym Passatom, ale jednoducho som nastupil do auta, ktoreho cena bola o cca. 10 000 eur vyssia pri podobnej motorizacii a zaroven slabsej vybave a ono to nebolo vobec pohodlne. Ked uz som zvyknuty si nalomit sedadlo v C5 aby sa mi opieralo o chrbat, tak po sadnuti do Passatu to bolo zle, celu , celu cestu som sa mrvil v sedadle aby som bol oprety a nie a nie najst polohu ;-\
O tom ze som bol zaroven z tej cesty vytraseny, o tom je zbytocne pisat, to bolo ako za trest.
7. 2. 2013 13:18
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
Spíš pohodlnější (schopný lépe pohlcovat nerovnosti) než vyspělejší a hodnotnější (to je otázka úhlu pohledu).
8. 2. 2013 10:15
Re: HYDRACTIVE III + "lamane" PREDNE SEDADLA
Hydractive se chová jinak, proto jsem napsal "není to hydractive". Ano, znám pár lidí, kterým se pokazil a byl v záruce opraven, to samé pro adaptivní tlumiče.
7. 2. 2013 12:08
da se jezdit i usporne
Kouknete do fotek na mojeauto kde mam fotku pristrojovky. Najeto cca 8500km pri prumerne rychlosti 60 km/h a prumerna spotreba je 6l. Staci trochu chtit a nejezdit jak prase, coz se k tomuhle autu stejne nehodi. Myslim ze min uz tohle auto ani pri svych mirach a vzhledem k tomu ze to je auzomat ani spotrebovat nemuze... Kamarad ma Passat s podobnym motorem, automatem a jezdi skoro za 8. Jde o to jak kdo jezdi
Rozbalit vlákno
1
7. 2. 2013 13:09
Re: da se jezdit i usporne
tak tak, ja mam dlouhodobou 5,8 s manualem. 120 kw + chip. Dlouhyma cestama neni problem dosahnout i 1200 km na nadrz, bezne neco malo pres 1000 nez se zozsviti hladove oko. >:D
Avatar - qwert88
7. 2. 2013 15:29
citron C5 pěkná a plavná kára
Velice pohledné auto,tyto velké Citroeny jsou velice zajímavá auta a teď navíc se zajímavou cenou.Ovšem ta zajímavá cena je jen za 1.6HDI a ta na takové auto asi nemůže stačit.Jinak pohledné jistě velice pohodlné auto na dluhé štreky max.příjemné.Spolehlivost si myslím taktéž šla nahoru a když se přihlédne k ceně,která je jen o kousek vyšší než konkurenti v nižší střední třídě a toto je auto střední třídy,takže kupce si najde rychle.Hlavní nevýhodou Citroenu bude pravděpodobně rychlejší pokles hodnoty,to je jistě jeden z důvodů proč je v ČR,především zastoupení německých značek.
Rozbalit vlákno
0