Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDI Business – Když MPV nestačí

Existuje určitá skupina lidí, pro které je i velké MPV příliš malé. Je to i můj případ. Pak ovšem nezbývá, než sáhnout po dodávce. Obstojí v tomto ohledu krabice od PSA?
Zpět na článek
11. 1. 2017 11:01
13. 1. 2017 22:03
11. 1. 2017 10:15
cerstvy majitel 110kW
Moje minusy:
- gumene radenie
- dunenie motoru na volnobeh
- pri vypnutom motore auto vypne elektrinu po 5 min - neda sa pocuvat radio, zazat lampa
- na ceste typu macacie hlavy nenormalne dunenie
- vyklopne sklo zadnych dveri je prilis vysoko pre pristup do kufra
- obrovske zadne dvere su vyklopne, praktickejsie by boli delene
- pridavne kurenie vzadu je velmi slabe a trva dlho kym zacne hriat

Plusy pisat nebudem, keby auto nesplnalo co potrebujem, nekupoval by som ho. Za cenu Sharanu mame rodinny autobus. :-)
Rozbalit vlákno
21
11. 1. 2017 10:34
Re: cerstvy majitel 110kW
ahoj, zajímalo by mne, zda jsi vybíral taky mezi sourozenci Spacetourera - Toyota a Peugeot. Také bych byl pro, kdyby jsi sem později přidal recenzi na tohle auto. Po designové stránce se jim tahle dodávka velmi povedla. Předešlý Jumpy byl vzhledově tragédie, takový jezevčík s dlouhým čumákem z osobáku.
11. 1. 2017 10:42
Re: cerstvy majitel 110kW
ups, zabudol som napisat, ze ja mam Peugeot Traveller. Myslim, ze su to identicke auta, aj cenniky boli totozne.
11. 1. 2017 11:04
Re: cerstvy majitel 110kW
Jak dlouhou máš verzi ? Nejsou náhodou 3 délky ? Spotřeba přes 9l mi nepřipadá jako úsporná. S Traficem jezdím max. 8l, i když sám.
11. 1. 2017 11:33
Re: cerstvy majitel 110kW
Ja mam strednu dlzku. Zatial mam malo najazdene, prve 2 tankovania vysli 8 a 8,3l/100km, pricom to druhe bolo plne nalozene auto, hlavne dialnice a mrazy aj pod -20, auto parkovalo vonku.
11. 1. 2017 16:37
Re: cerstvy majitel 110kW
Díky. Chtěl bych velké auto jakoTrafic s min.dvoulitrem a cenou dost pod 1. mil. Žádné takové jsem zatím nenašel. :'-(
Avatar - pallas
13. 1. 2017 02:42
Re: cerstvy majitel 110kW
aha fakt.. Trafic je len 1.6
Avatar - martas2005
11. 1. 2017 11:07
Re: cerstvy majitel 110kW
Cim si jezdil pred tim? A muzes to srovnat s Transporterem/Vklasse? Jsou cenove vys, ale ja jim porad verim vic a potrebuju vedet, jestli mam pro pristi vyber uvazovat o nekom z te nove 3ce, nebo si nemam komplikovat zivot :-).
11. 1. 2017 11:43
Re: cerstvy majitel 110kW
Bohuzial tuto nepomozem, je to moje prve auto tejto velkosti. Turneo Custom sme skrtli po 5min testovacej jazdy, vzadu bolo nepohodlne, podobne Vivaro. Vo VW nam hned predavac hovoril, ze su menej pohodlne, aby sme od toho necakali osobne auto :-). Priznavam ze VW a Mercedesu tiez verim viac, ale ceny ma spolahlivo odradili. Takze za cenu vyrazne nizsiu mame v tom Travelleri nieco velmi blizke pohodliu osobneho auta, az na spomenute nedostatky.
11. 1. 2017 17:28
Re: cerstvy majitel 110kW
Zdravim, Mam nove Vito, 120 kw, automat.
+ spotreba, jazda so 7 stup. automatom (rozdiel oproti 5st. je priepastny)
+ zadne delene dvere (minule bolo Viano sklopne)
super auto ,spokojny. Spotreba cca 7,50 , najlepsia 5,1 v lete podla predpisov ,6,8 z chorvatska na hrane povoleneho zatazenia, tempomat 140.

- Bocne dvere vrzgaju ( s servise len mikli bezradne plecami)
hluk od podvozku, priecne nerovnosti lezie pekne na nervy.
- zadne dvere pri zatvoreni silno pripomenu zvukom pragu V3S (ani tlmenie nepomohlo)
Avatar - Michal Fokt
11. 1. 2017 12:43
Re: cerstvy majitel 110kW
Děkuji za vaše dojmy, případným zájemcům určitě v orientaci také pomohou. Mám pocit, že dělené zadní dveře se dají přikoupit, ale nejsem si stoprocentně jistý.
Avatar - woody-alien
11. 1. 2017 13:14
Re: cerstvy majitel 110kW
Ano, pro Business se dají za mírný příplatek zvolit dvoukřídlé dveře. Pro mě by to byla jasná volba.
11. 1. 2017 14:09
Re: cerstvy majitel 110kW
Business ma fixne uchytenie sedaciek, takze nemoznost posuvat, to je velke minus z pohladu variability. Business VIP je zasa najdrahsia vybava a ma iba 6miestne usporiadanie, 2 miesta v kazdom rade, cize zasa neprakticke.
Avatar - removed
11. 1. 2017 14:10
Re: cerstvy majitel 110kW
v první řadě ať nový vůz slouží...
Mám dotaz k otevírání oken u zadních dveří... nabízí se vůbec? A když jo, tak jaký druh/technické řešení?
11. 1. 2017 14:40
Re: cerstvy majitel 110kW
Ak myslis bocne zadne dvere, pokial ja viem ziadna moznost otvarania okien nie je. U konkurencie som videl aspon male stvorcove okienko (vyklopne?), ale ziadna moznost dat dole cele okno.
Ak myslis zadne dvere (vyklopne), tak tie maju vyklopnu sklenu cast, vyklapa sa dohora. Otvor je ale tak vysoko, ze sa da slusne pouzit len na hodenie (doslova) veci dovnutra. Ak sa chce clovek naciahnut a vytiahnut nieco zvnutra, je nutne sa opriet o dvere (fuj!) a ajtak nedociahnem uplne dole a to mam 190cm. V kazdom pripade som rad ze to okno tam je.
Avatar - removed
11. 1. 2017 14:58
Re: cerstvy majitel 110kW
Díky za obsáhlou odpověď :yes: Pro mě je bohužel absence (z místa řidiče) otevíratelného okna zadních dveří nedostatek.
12. 1. 2017 10:25
Re: cerstvy majitel 110kW
Proč to potřebuješ? Já za 4 roky to okýnko otevřel jednou jen abych to vyzkoušel. Nerejpu jen se prám. Z aut na trhu to umí snad jen V classe a to za příplatek.
Avatar - removed
12. 1. 2017 11:23
Re: cerstvy majitel 110kW
Moje odpověď bude asi hloupá, ale za jízdy okny v předních dveří nikdy nevětrám, protože mám z toho okamžitě zánět v uchu (nekecám, do večera mám v uchu bouli jako kráva). Takže větrám vždy okénky v zadních dveřích.
14. 1. 2017 21:29
Re: cerstvy majitel 110kW
Sem tam mi napadlo, ze pri havarii by mohol byt problem sa dostat z auta von nakolko auto malo len jedny bocne dvere a zadne by tiez mohli byt problem.
Avatar - m.z.
11. 1. 2017 17:42
Re: cerstvy majitel 110kW
Super poznatky, kolega si tohle koupil v dodávce s 1,6HDI a je z toho nadšený. Prý jezdí za 6l, má to cca 3 měsíce.

Mě osobně se tohle auto zdá drahé a právě němci za ty prachy, mají ty auta dotažené.
Vytápění interiéru, světla apod. Jsou to zdánlivě detaily, ale pěkně to umí znechutit pocit z auta. Někdy se v tom vajíčku musím svézt.

Já osobně bych si asi znovu vybral VW, nikdy mě nezklamal a jezdilo se mi s nimi fajn (Multivan 128kw 4 motion, Sharan 125kw).
12. 1. 2017 22:26
Re: cerstvy majitel 110kW
Tenhle motor jsem měl v ***su. Nechávej pravidelně kontrolovat napínací kladku řemene pohonu příslušenství. Je to ***...
Avatar - pallas
15. 1. 2017 21:59
Re: cerstvy majitel 110kW
nedobíjalo?
11. 1. 2017 11:01
Sním či bdím?
Konečně článek v jednom sloupci, tak jak to kdysi bývávalo, snad to není omyl :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - speedfred
11. 1. 2017 11:03
Re: Sním či bdím?
už sme sa dosť naklikali pri škodofkách tak tu sa asi nemusí.
Avatar - Uživatel_5340709
11. 1. 2017 12:59
Tak jsem si dal trošku práci,
citroen - výkon 110 Kw, krouťák 370 Nm, pohotovostní hmotnost 1705 kg, maxímálka 170, zrychlení na stovku za 11,7 s. Kodiaq 2,0 tdi 4x4 - výkon 110 Kw, krouťák 340 Nm, pohotovostní hmotnost 1714 kg, maximálka 199, zrychlení na stovku 9,6 s. Ještě jsem hledal cx, kdy u škodovky je 0,31-33, u citroenu nelze dohledat, ale celková výška je 1905 mm vs. 1655 mm u kodiaqu.
Napadá mě jen jediné - u dodávky se tolik nelže. ;-)
Rozbalit vlákno
2
11. 1. 2017 13:36
Re: Tak jsem si dal trošku práci,
co se ti na tom nezda?
Re: Tak jsem si dal trošku práci,
Alebo je dodávka inak sprevodovaná a motor má inú charakteristiku... ;-) Kedy už niektorým dutým hlavám dôjde, že suché čísla dohromady nič neznamenajú? Tie napísané kW a Nm sú maximálne hodnoty, ktoré motor dosahuje, o tom, koľko sily a za akých podmienok ide na kolesá to nehovorí skoro nič.
11. 1. 2017 15:09
Ideální je...takový autobus nepotřebovat
Opravdu nezávidím těm soukromým uživatelům, kteří se (většinou kvůli zanedbané antikoncepci) musí přepravovat něčím takovým, jako je Citroën Space Tourer. Přiznejme si,že za takové peníze lze pořídit mnohem atraktivnější a jízdně příjemnější auta! ;-)
Rozbalit vlákno
12
11. 1. 2017 15:40
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
Ale zase si člověk splní dětský sen řídit autobus. Pamatuju si, jak jsem jako malý kluk sledoval obdivně řidiče RTÓčka a toužil to taky jednou zkusit. Řízení takového vozidla je taky potěšení, akorát k tomu musíš přistoupit jinak. Je to taková plavba krajinou.
Avatar - Uživatel_5340709
11. 1. 2017 15:45
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
Byl jsem kámoš s řidičem, někdy mě nechal jet na předním sedadle spolujezdce. To bylo na základce skoro jako bych to řídil. >:D
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2017 15:41
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
Uvažuješ nepokrokově. Ideální složení je tento autobus v nejdelší verzi, kde dáš 4 lidi a 4 kola, případně dvě rodinky můžou na lyže nebo k moři. A na domácí ježdění něco zadokolního MX5 a k tomu STI.
Avatar - speedfred
11. 1. 2017 15:44
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
Ked niekto chce viacej detí? 2 deti sú málo a 3 už je dobrý kolektív.
Avatar - iudex
12. 1. 2017 11:35
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
Tí, ktorí majú 3 či 4 deti a dovolia si auto za milión, asi nie sú sociálna/etnická skupina, kde by tie deti boli výsledkom náhody, ale zrejme ich naozaj chceli. ;-) Možno to je v dnešnej materialistickej dobe nepochopiteľné, ale stále sa nájdu ľudia, pre ktorých sú deti väčšou hodnotou ako maximalizácia ich vlastného komfortu.
12. 1. 2017 13:10
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
:yes:
12. 1. 2017 14:46
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
presto bych se u auta za mega (kdyz uz bych se srovnal s tim, ze jede, ridi se jako dodavka a je to dodavka a nejsem ridic, ale spis ridic autobusu) spatne smiroval s dodavkove mizernymi plasty v kabine, mizernymi jizdnimi vlastnostmi a mizernym komfortem na hrbolech. Ctyri deti.. no co uz.. ale ty tri bych asi radsi prece jen natlacil do za tu cenu slusneho Supa (stredni trida uz neni nijak mala), Kodiaqa, Sharana, S-Maxu nebo cehokoli co ma bliz k osobaku nez k dodavce.. leda snad mit to ciste jako rodinny povoz a pro sebe neco normalniho.
Avatar - speedfred
12. 1. 2017 18:14
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
mám 3 deti a 7miestny Galaxy,ale pár krát som si už povedal že by sa hodilo aj niečo väčšie (ked ideme na lyže). Rakvu sa mi nechce davat na auto,aj keď ju mám.
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
Poraď, mám Kangoo a tiež by to chcelo niečo väčšie z rovnakého dôvodu. Super by bolo 4x4 ale dvaapoltonové SUV nechcem.
Avatar - speedfred
15. 1. 2017 00:49
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
no neporadím :-) ,s Galaxy som spokojný. Nieco ako P-C-T by sa hodilo ale kvôli tym par jazdám nebudem po roku meniť auto. VW bol o hodne drahší.
SUV-za hodne penazi malo miesta.
12. 1. 2017 20:33
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
No to máš asi pravdu. Ovšem rodin, které mají víc jak 2 děti, a přitom si mohou dovolit takto drahé auto u nás asi taky moc nebude... :-O
Jinak ta moje úvaha byla samozřejmě brána z pohledu automobilového nadšence, vyznavače vícečlenných rodin jsem se vůbec nechtěl dotknout, jejich životní styl jim samozřejmě přeju! ;-)
13. 1. 2017 09:14
Re: Ideální je...takový autobus nepotřebovat
Daj pozor co si zelas, lebo sa ti to moze splnit. Aby si raz este nezacal tuzit mat okolo seba ludi, ktorych by si rad odviezol hoci aj v mikrobuse :-).
11. 1. 2017 22:11
Bol som pozriet, oproti fordu nic moc
Taktiez teraz vyberam novu dodavecku na robotu, a ten peugeot mi teda prisiel ako nic moc, hlavne teda palubovka mi prisla uplna strasna, tie plasty,budiky, akoby to vytiahli z hrackarskeho auta, a taktiez je to na dodavku dost uzke, vobec sa mi nepacilo, ani som neriesil testovaciu jazdu...

cize trio Peugeot/Citroen/toyota bolo zamietnute

Tak som bol pozriet opla, vojdem do predajne, otvaram cennik, jedna zdochnuta 1.6, a potom same 1.6 dvojturbove, to bolo rychle

cize trio Fiat/renault/opel bolo zamietnute

Ostal Ford Transit custom a VW transit, zatial som sa nerozhodol
Rozbalit vlákno
5
Avatar - m.z.
12. 1. 2017 09:57
Re: Bol som pozriet, oproti fordu nic moc
Ono to je vhodné spíš jako servisní vozidlo, na převoz objemného zboží to moc není.
Avatar - KANKUNEN
12. 1. 2017 10:45
Re: Bol som pozriet, oproti fordu nic moc
Úplně stejně jsem na to šel já. Ford by měl mít nižší cenu.
12. 1. 2017 16:45
Re: Bol som pozriet, oproti fordu nic moc
Hej, VW sa po preskumani cenniku zamieta,najslabsi pouzitelny motor sa zda 2.0TDI 110kw ked tam nahadzem uplne zakladne veci ako vyhrievane celne sklo, a tempomat, 6miest,okna v elektrike,radio s 4repro,central, vyduchy dozadu,klimu... tak som vzdy na 38 000€ podla cennika
-5 000€ zlava stale sme na 33 000€ za auto, ktore ma na dverach drevene preglejky, a zakladnu vybavu nutnu na prezitie

Ford L1H1 2.0 130hp(ale zase velky tocivy moment, pocitovo sviznejsie ako 150hp od VW) takmer v plnke(adaptivny tempomat, nezavysle kurenie, spetaky v elektrike, alarm, polohovanie sedadiel, otacacie H7 svetla, automaticke dialkove, vyhrievane predne zadne sklo, sedacky

vyjde podla cennika na 36 000
-6500€ zlava a vlezie sa to pekne pod 30 000€
VW s rovnakou vybavou by vychadzal na 40k po zlave...
13. 1. 2017 09:18
Re: Bol som pozriet, oproti fordu nic moc
Naviac Ford je o dost sirsi, takze vacsia uzitkova hodnota. Akurat to nepohodlie vzadu, ale to si vies zvazit sam. Naviac, kazdy sirsie nechce/nepotrebuje, pri priecnom parkovani to nie je velmi prakticke pre bezny zivot.
13. 1. 2017 15:48
Re: Bol som pozriet, oproti fordu nic moc
ake nepohodlie? zle sedacky? alebo hluk? este som nebol na testovaciu jazdu

chcel som ist dneska, ale jaksi nam tu v KE vznikla snehova kalamita...
13. 1. 2017 08:51
Looseři z AE to vidí jinak
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
13. 1. 2017 22:03
Spacetourer
Mám to auto cca měsíc. Když obejdete pár autosalonů, dostanete se s cenou úplně jinam. Jinak daleko lepší verze je ta s kolejničkama pro sedačky. To je špicový luxus. Auto je neskutečně tiché, pohodlné. Zadní dveře jsou v pohodě a mají výhodu, že na člověka při nakládání neprší. Máme středně dlouhou verzi a zatím spokojenost maximální (i třeba s tím, že na rozdíl od konkurence má Citroen boční dveře na obou stranách) až na jednu věc. Spotřeba skutečná je úplně mimo mísu oproti tomu, co je udáváno v TP. Zatím cca 7,5 l/100km. A to jezdím s prázdným a nehoním to.
Rozbalit vlákno
3
13. 1. 2017 23:37
Re: Spacetourer
i tak mi ta tvoje spotřeba přijde dobrá. Mně se moc líbí nový multivan/transporter a s ním se dá taky dostat dost pod ceníkovou cenu-čím vyšší výbava, tím se dá víc slevit. Ale i tak se asi na cenu spacetoureru nedostane. A musím říct, že aktuální generace mpv dodávek se povedla - VW T6, MB V, Spacetourer/Traveller/Proace, Tourneo Custom - hodnotím hlavně po dizajnové stránce.
Re: Spacetourer
Príde mi to dosť vysoké. Dostaneš sa s tým do podzemnej garáže v obchoďáku?
14. 1. 2017 18:17
Re: Spacetourer
Podzemní garáže jsou v pohodě. Výška auta je metr devadesát.
Avatar - pallas
14. 1. 2017 12:41
Objektívny test? Šírka interiéru
V závere testu píšete: "v přímém srovnání s konkurencí by mohlo být více místa v příčném směru".
Namerané rozmery - vnútorná šírka vpredu/vzadu 1590/1600 mm

VW Multivan [odkaz]
vnútorná šírka vpredu/vzadu 1510/1600 mm

Tak mi skúste vysvetliť, kde sa to miesto stratilo?
Rozbalit vlákno
10
Re: Objektívny test? Šírka interiéru
Vo VW je všetko lepšie. Milimetre sú širšie, dĺžka je dlhšia, výška vyššia, rýchlosť rýchlejšia. Len cena je vždy týmto zvýšeným vlastnostiam primeraná. ;-)
Avatar - pallas
15. 1. 2017 01:48
Re: Objektívny test? Šírka interiéru
asi tak nejak. Včera som vo Viedni na autosalóne obzeral okrem Spacetoureru aj VW Multivan, R Trafic a Mercedes Vito. Zvláštne, že Spacetourer má "hardcore interiérové plasty" - a v ostatných čo, boli asi napastované?
Re: Objektívny test? Šírka interiéru
Popravde mne sa na poslednom autosalóne ten voz nepáčil. Príliš vysoké nastupovanie, aby to bolo pohodlné, dvere tenké ako z papiera, zvuk ich zatvárania mi pripomenul Škodu 120. Vzhľadom na výšku a triedu mi interiér prišiel nedostatočne široký a okná primalé. Svetlá osadené vysoko, prakticky tesne pod čelným sklom nepochopím - také auto svieti priamo do očí všetkým ostatným či chceš alebo nechceš a ja osobne nemám dobrý pocit z riadenia auta, ktoré je k okoliu takýmto spôsobom agresívne.
Avatar - pallas
15. 1. 2017 21:57
Re: Objektívny test? Šírka interiéru
aspoň majú auto.cz námet na porovnávací test do budúcna.
Re: Objektívny test? Šírka interiéru
Moje podvedomie beztak tiež tiež sníva o DS21 alebo niečom podobnom... Ale dnes sa už Autá nevyrábajú, treba si vyberať z toho, čo je. Globálny svet ponúka málo značiek a málo modelov, všetko je to na jedno kopyto. Česť neveľkým výnimkám.
Avatar - pallas
15. 1. 2017 23:38
Re: Objektívny test? Šírka interiéru
zhodou okolností - mám :-) DS 21 Pallas
16. 1. 2017 02:09
Re: Objektívny test? Šírka interiéru
Tak to tedy velká gratulace! Pokud je tedy v dobrém stavu.. :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - pallas
16. 1. 2017 03:38
Re: Objektívny test? Šírka interiéru
diky :-) zatial teda v dobrom stave nie je, ale bude - prave sa na tom pracuje. Zatial je pojazdny, a do leta by mal byt hotovy, po renovacii.
Re: Objektívny test? Šírka interiéru
Dúfam, že v lete sa s ním pochváliš. :yes:
Avatar - pallas
14. 2. 2017 09:56
Re: Objektívny test? Šírka interiéru
zatiaľ takto [odkaz]