16.5. 2016 Martin Machala Martin Machala

Dlouhodobý test: Honda CR-V (2.díl). A tyhle bezpečnostní systémy vymýšlel kdo?

 

Máme za sebou další dva měsíce a zhruba deset tisíc kilometrů s naší dlouhodobou Hondou CR-V. Je čas na další poznatky!

V prvním díle dlouhodobého testu jsme se věnovali hlavně obecným vlastnostem Hondy CR-V. Láteřil jsem nad ovládáním infotainmentu – mimochodem, viděli jste v Autosalonu test Hondy HR-V (má podobný palubní systém), kde se expert Martin marně snažil spárovat telefon? Praktický a prostorný interiér (včetně velkého kufru) jsem však jednoznačně chválil a spíše chválil také vznětovou šestnáctistovku, které sice občas chybí síla, ale je kultivovaná a se slušnou spotřebou. A do druhého dílu jsem slíbil právě podrobnější „spotřebovou“ sondu.

No jo, podrobnější, když ona honda pořád jezdí za 7,1 litru! Tedy v mých rukou, kdy se CR-V převážně pohybuje po dálnici (jezdím 140 km/h na tempomat) a ucpané Praze. Vzhledem k okolnostem tedy slušný výsledek. Je ale pravda, že když vzal kolega Michal Fokt hondu na výlet do Německa, kde si vyzkoušel i vyšší dálniční rychlosti, průměry se hodně rychle dostávaly přes 8,5 litru. To by potvrzovalo naše dřívější zkušenosti s dvojitě přeplňovanou šestnáctistovkou, která je pod větší zátěží přece jen rozežranější. Na městské popojíždění ale nijak zvlášť citlivá není, v ulicích se držíme do osmi litrů.

Trápení s bezpečnostními systémy

V ceníku Hondy CR-V najdeme v kolonce „Pokročilé bezpečnostní systémy“ hned dvě položky. První, levnější varianta, přijde na devatenáct tisíc a je k dispozici od třetí výbavy Elegance. Balíček obsahuje varování před čelní srážkou, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém na rozpoznávání dopravních značek, detekci objektů v mrtvém úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa (honda vás upozorní na „schované“ přijíždějící vozidlo) a automatické přepínání dálkových světel. U nejvyšší verze Executive pak za padesát tisíc dostanete kromě výše zmíněných prvků ještě systém pro zmírnění následků nehody, systém pro udržování jízdního pruhu a inteligentní adaptivní tempomat.

Nejprve bych se zastavil u posledně jmenovaného prvku. Tady si Honda s označením svého adaptivního tempomatu trochu naběhla. Přiznám se totiž, že s méně inteligentním systémem jsem se za dobu snad všech adaptivních tempomatů, s nimiž jsem se doteď svezl, opravdu nesetkal. A v to počítám i ty úplně první zmatkující „pomocníky“. V testované hondě jsem došel tak daleko, že adaptivní tempomat používám jen za minimálního, ideálně nulového provozu. Jakmile se totiž před CR-V objeví cokoliv, čemu se adaptivní inteligent musí přizpůsobit, nastává autoškolské peklo. Cukání, škubání, nesmyslné přibrzďování, pak hned zběsilá akcelerace a zase panické zpomalování. Tempomat zkrátka zvládá úplně všechno, jen ne plynulou jízdu. Kolikrát je to až komické, jak se snaží sytém úzkostlivě držet konstantní odstup od vpředu jedoucího vozu. Jako nějaký přehnaně horlivý žáček. Panebože, to auto přede mnou zrychlilo z 58 na 59 km/h! Rychle, ať mi neujede, vždyť mám přednastavenou šedesátku! Podřadím si pro jistotu o dva stupně a pořádně přidám plyn. Ale ne, už jedu 61 km/h! Tohle bude průšvih! Okamžitě zpomalit, na brzdy! Uf, tohle bylo o fous… A takhle pořád do kola.

obrázek [600 x 407]  

Klasický, obyčejný tempomat je přitom součástí standardní výbavy každého CR-V, těch padesát tisíc za inteligenta a vůbec celý bezpečnostní balíček doporučím ušetřit. Honda je sice na své asistenty a jejich rozšiřování modelovou řadou pyšná, na jejich naladění a souhře by však rozhodně měla hodně zapracovat. Ještě zmíním varovné zaškubání bezpečnostním pásem. To se objevuje tehdy, když honda vyhodnotí situaci za nebezpečnou a rozhodne se řidiče probrat z letargie. Škubnutí je ovšem natolik intenzivní, že jsem po jednom takovém záškubu úplně vypadl z konceptu, jak jsem se lekl. Místo, abych se věnoval potenciální hrozbě, řešil jsem, co se mi to děje s levým ramenem. Zvukové a optické signály, dejme tomu. Nebo vibrace ve volantu. Ale z tohoto škubání pásem mi málem vyskákaly opary.

Za účelný a užitečný naopak považuji systém pro sledování objektů v mrtvém úhlu. Ten má sice taky rezervy, občas si zabliká zbytečně (jako každý jiný podobný systém, na stoprocentně spolehlivý jsem ještě nenarazil), v zásadě ale jde o šikovnou berličku. Pro mě obecně jeden z mála opravdu využitelných jízdních asistentů.

Do finále!

Do konce půlročního angažmá chybí Hondě CR-V ještě pár týdnů, na půlroční zúčtování se můžete těšit na konci června. Zopakuji, že s japonským SUV převládá spokojenost, zbytečně zlobí spíš softwarové záležitosti – složité ovládání infotaimentu jsme rozebrali v prvním díle dlouhodobého testu, Honda by se měla zaměřit také na svůj balíček jízdních asistentů, aby tyto systémy více pomáhaly a méně řidiče otravovaly. Proti praktickému interiéru a většinu času úsporné šestnáctistovce však nemůžu říct nic, příjemné jsou i jízdní vlastnosti, kdy celkově tužší charakteristika přispívá k dojmu, že vlastně řídíte takový mírně vzrostlejší kombík. Opravdu jen mírně, třeba světlá výška činí vysloveně silničních 165 mm. Na nerovnostech však podvozek posádku neruší, osmnáctipalcovým kolům navzdory.

Ještě dáme cenové opáčko. S testovanou vznětovou šestnáctistovkou o výkonu 118 kW přijde Honda CR-V nejméně na 774.900 Kč, za devítistupňový automat se připlácí pětačtyřicet tisíc. Naše vrcholná specifikace Executive se pak s dvojitě přeplňovanou šestnáctistovkou a automatem prodává za 974.900 Kč. Málo to není, kvality vozu a kompletní výbava však téměř milionovou cenovku ospravedlňují.

Nejlevnější verze modelu519.900 Kč (2.0 i-VTEC/114 kW 4x2)
Základ s testovaným motorem774.900 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4)
Testovaný vůz bez příplatků974.900 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT)
Testovaný vůz s výbavou1.038.800 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT)

Plusy

  • Prostorný a praktický interiér
  • Objemný zavazadlový prostor
  • Úsporný a dobře odhlučněný motor
  • Stabilní podvozek

Minusy

  • Průměrná dynamika
  • Ovládání infotainmentu
  • Zmatkující bezpečnostní systémy
  • Méně pohodlné zadní sedačky
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 974 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 038 800 Kč

Základní výbava:Hlavové airbagy, protikolizní systém, bezklíčový vstup a startování, kožené sedačky, vyhřívané přední sedačky, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, elektricky ovládaná přední i zadní okna, navigace, bluetooth, zadní parkovací kamera, panoramatická střecha, dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatická dálková světla, mlhovky, osmnáctipalcová litá kola, dojezdová rezerva.

Výbava testovaného vozu:Bezpečnostní paket Honda Sensing (+50.000 Kč), metalíza (+13.900 Kč).

Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn zveřejnila analýzu…

Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy

Ministerstvo obrany oficiálně začíná vybírat dodavatele…

Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.8 / 5.1
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 589 / 1669
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1719 / 481
Rozměr pneu:225/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4605
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1685
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1590
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Dlouhodobý test: Honda CR-V (2.díl). A…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Dnes 18:50

Čtveřice tzv. „pike cars“ Nissanu vzbudila před nějakými třemi dekádami v Japonsku značné pozdvižení a prodávala se jako housky na krámě. Coby sběratelská auta putují do USA.




Blesk.cz

Čestmír Řanda už má náhradu za Pletánkovou: Klofnul mladou trenérku fitness!

Čestmír Řanda už má náhradu za Pletánkovou: Klofnul…

Začátkem roku krachl vztah bývalé televizní rosničky Tiny Pletánkové (48) s Čestmírem Řandou ml. (59). Vzájemně…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

Změny pro Čechy v NHL: Hronek povolán do Detroitu, Rutta na farmě Chicaga

Změny pro Čechy v NHL: Hronek povolán do Detroitu,…

Český hokejový obránce Filip Hronek dostane další příležitost v prvním týmu Detroitu, který přišel na tři až pět…

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je Slavia. Pomáhá video?

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je…

Velká jízda Slavie a Plzně, další sparťanské trápení, sedmnáctigólová show boleslavského čarostřelce Nikolaje…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…