16.5. 2016 Martin Machala Martin Machala

Dlouhodobý test: Honda CR-V (2.díl). A tyhle bezpečnostní systémy vymýšlel kdo?

 

Máme za sebou další dva měsíce a zhruba deset tisíc kilometrů s naší dlouhodobou Hondou CR-V. Je čas na další poznatky!

V prvním díle dlouhodobého testu jsme se věnovali hlavně obecným vlastnostem Hondy CR-V. Láteřil jsem nad ovládáním infotainmentu – mimochodem, viděli jste v Autosalonu test Hondy HR-V (má podobný palubní systém), kde se expert Martin marně snažil spárovat telefon? Praktický a prostorný interiér (včetně velkého kufru) jsem však jednoznačně chválil a spíše chválil také vznětovou šestnáctistovku, které sice občas chybí síla, ale je kultivovaná a se slušnou spotřebou. A do druhého dílu jsem slíbil právě podrobnější „spotřebovou“ sondu.

No jo, podrobnější, když ona honda pořád jezdí za 7,1 litru! Tedy v mých rukou, kdy se CR-V převážně pohybuje po dálnici (jezdím 140 km/h na tempomat) a ucpané Praze. Vzhledem k okolnostem tedy slušný výsledek. Je ale pravda, že když vzal kolega Michal Fokt hondu na výlet do Německa, kde si vyzkoušel i vyšší dálniční rychlosti, průměry se hodně rychle dostávaly přes 8,5 litru. To by potvrzovalo naše dřívější zkušenosti s dvojitě přeplňovanou šestnáctistovkou, která je pod větší zátěží přece jen rozežranější. Na městské popojíždění ale nijak zvlášť citlivá není, v ulicích se držíme do osmi litrů.

Trápení s bezpečnostními systémy

V ceníku Hondy CR-V najdeme v kolonce „Pokročilé bezpečnostní systémy“ hned dvě položky. První, levnější varianta, přijde na devatenáct tisíc a je k dispozici od třetí výbavy Elegance. Balíček obsahuje varování před čelní srážkou, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém na rozpoznávání dopravních značek, detekci objektů v mrtvém úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa (honda vás upozorní na „schované“ přijíždějící vozidlo) a automatické přepínání dálkových světel. U nejvyšší verze Executive pak za padesát tisíc dostanete kromě výše zmíněných prvků ještě systém pro zmírnění následků nehody, systém pro udržování jízdního pruhu a inteligentní adaptivní tempomat.

Nejprve bych se zastavil u posledně jmenovaného prvku. Tady si Honda s označením svého adaptivního tempomatu trochu naběhla. Přiznám se totiž, že s méně inteligentním systémem jsem se za dobu snad všech adaptivních tempomatů, s nimiž jsem se doteď svezl, opravdu nesetkal. A v to počítám i ty úplně první zmatkující „pomocníky“. V testované hondě jsem došel tak daleko, že adaptivní tempomat používám jen za minimálního, ideálně nulového provozu. Jakmile se totiž před CR-V objeví cokoliv, čemu se adaptivní inteligent musí přizpůsobit, nastává autoškolské peklo. Cukání, škubání, nesmyslné přibrzďování, pak hned zběsilá akcelerace a zase panické zpomalování. Tempomat zkrátka zvládá úplně všechno, jen ne plynulou jízdu. Kolikrát je to až komické, jak se snaží sytém úzkostlivě držet konstantní odstup od vpředu jedoucího vozu. Jako nějaký přehnaně horlivý žáček. Panebože, to auto přede mnou zrychlilo z 58 na 59 km/h! Rychle, ať mi neujede, vždyť mám přednastavenou šedesátku! Podřadím si pro jistotu o dva stupně a pořádně přidám plyn. Ale ne, už jedu 61 km/h! Tohle bude průšvih! Okamžitě zpomalit, na brzdy! Uf, tohle bylo o fous… A takhle pořád do kola.

obrázek [600 x 407]  

Klasický, obyčejný tempomat je přitom součástí standardní výbavy každého CR-V, těch padesát tisíc za inteligenta a vůbec celý bezpečnostní balíček doporučím ušetřit. Honda je sice na své asistenty a jejich rozšiřování modelovou řadou pyšná, na jejich naladění a souhře by však rozhodně měla hodně zapracovat. Ještě zmíním varovné zaškubání bezpečnostním pásem. To se objevuje tehdy, když honda vyhodnotí situaci za nebezpečnou a rozhodne se řidiče probrat z letargie. Škubnutí je ovšem natolik intenzivní, že jsem po jednom takovém záškubu úplně vypadl z konceptu, jak jsem se lekl. Místo, abych se věnoval potenciální hrozbě, řešil jsem, co se mi to děje s levým ramenem. Zvukové a optické signály, dejme tomu. Nebo vibrace ve volantu. Ale z tohoto škubání pásem mi málem vyskákaly opary.

Za účelný a užitečný naopak považuji systém pro sledování objektů v mrtvém úhlu. Ten má sice taky rezervy, občas si zabliká zbytečně (jako každý jiný podobný systém, na stoprocentně spolehlivý jsem ještě nenarazil), v zásadě ale jde o šikovnou berličku. Pro mě obecně jeden z mála opravdu využitelných jízdních asistentů.

Do finále!

Do konce půlročního angažmá chybí Hondě CR-V ještě pár týdnů, na půlroční zúčtování se můžete těšit na konci června. Zopakuji, že s japonským SUV převládá spokojenost, zbytečně zlobí spíš softwarové záležitosti – složité ovládání infotaimentu jsme rozebrali v prvním díle dlouhodobého testu, Honda by se měla zaměřit také na svůj balíček jízdních asistentů, aby tyto systémy více pomáhaly a méně řidiče otravovaly. Proti praktickému interiéru a většinu času úsporné šestnáctistovce však nemůžu říct nic, příjemné jsou i jízdní vlastnosti, kdy celkově tužší charakteristika přispívá k dojmu, že vlastně řídíte takový mírně vzrostlejší kombík. Opravdu jen mírně, třeba světlá výška činí vysloveně silničních 165 mm. Na nerovnostech však podvozek posádku neruší, osmnáctipalcovým kolům navzdory.

Ještě dáme cenové opáčko. S testovanou vznětovou šestnáctistovkou o výkonu 118 kW přijde Honda CR-V nejméně na 774.900 Kč, za devítistupňový automat se připlácí pětačtyřicet tisíc. Naše vrcholná specifikace Executive se pak s dvojitě přeplňovanou šestnáctistovkou a automatem prodává za 974.900 Kč. Málo to není, kvality vozu a kompletní výbava však téměř milionovou cenovku ospravedlňují.

Nejlevnější verze modelu519.900 Kč (2.0 i-VTEC/114 kW 4x2)
Základ s testovaným motorem774.900 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4)
Testovaný vůz bez příplatků974.900 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT)
Testovaný vůz s výbavou1.038.800 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT)

Plusy

  • Prostorný a praktický interiér
  • Objemný zavazadlový prostor
  • Úsporný a dobře odhlučněný motor
  • Stabilní podvozek

Minusy

  • Průměrná dynamika
  • Ovládání infotainmentu
  • Zmatkující bezpečnostní systémy
  • Méně pohodlné zadní sedačky
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 974 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 038 800 Kč

Základní výbava:Hlavové airbagy, protikolizní systém, bezklíčový vstup a startování, kožené sedačky, vyhřívané přední sedačky, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, elektricky ovládaná přední i zadní okna, navigace, bluetooth, zadní parkovací kamera, panoramatická střecha, dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatická dálková světla, mlhovky, osmnáctipalcová litá kola, dojezdová rezerva.

Výbava testovaného vozu:Bezpečnostní paket Honda Sensing (+50.000 Kč), metalíza (+13.900 Kč).

Babišův muž chystal v ČEPS obří transakci Babišův muž chystal v ČEPS obří transakci

Člen představenstva ČEPS Jakub Skavroň plánoval, že…

Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží

Lázeňské město Poděbrady bude 30. 8. - 2. 9. 2018 opět…

Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.8 / 5.1
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 589 / 1669
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1719 / 481
Rozměr pneu:225/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4605
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1685
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1590
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Dlouhodobý test: Honda CR-V (2.díl). A…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Včera

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

Táta by byl spokojený, že jsme to s Heidi dali dohromady, říká Adam Pavlík

Táta by byl spokojený, že jsme to s Heidi dali…

V neděli to bylo přesně 12 měsíců, kdy se pro muzikanta Adama Pavlíka (42) uzavřel zatím nejtragičtější rok. Jen…

 

iSport.cz

Přežil tragickou nehodu Humboldtu a vrací se. Mladík chce zlato z olympiády

Přežil tragickou nehodu Humboldtu a vrací se. Mladík…

Už více než čtyři měsíce utekly ode dne tragické nehody autobusu kanadského hokejového týmu Humboldt Broncos.…

Fanoušci Zbrojovky volají po konci Pivarníka. Klub raději řeší posily

Fanoušci Zbrojovky volají po konci Pivarníka. Klub…

Největší soupeři vesele sčítají body, Zbrojovka inkasované góly. Favorit FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY vstoupil do nové…

 

Reflex.cz

Vzpomínky na Srpen 68: Jak jsme se ve Švýcarsku rozhodli, že neemigrujeme a přece nás někdo udal

Vzpomínky na Srpen 68: Jak jsme se ve Švýcarsku…

Bylo mi patnáct. Léto jsem trávil ve Švýcarsku, kde táta v té době půl roku pracoval. Ale 20. 8. jsem již byl s…

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…