16.5. 2016 Martin Machala Martin Machala

Dlouhodobý test: Honda CR-V (2.díl). A tyhle bezpečnostní systémy vymýšlel kdo?

 

Máme za sebou další dva měsíce a zhruba deset tisíc kilometrů s naší dlouhodobou Hondou CR-V. Je čas na další poznatky!

V prvním díle dlouhodobého testu jsme se věnovali hlavně obecným vlastnostem Hondy CR-V. Láteřil jsem nad ovládáním infotainmentu – mimochodem, viděli jste v Autosalonu test Hondy HR-V (má podobný palubní systém), kde se expert Martin marně snažil spárovat telefon? Praktický a prostorný interiér (včetně velkého kufru) jsem však jednoznačně chválil a spíše chválil také vznětovou šestnáctistovku, které sice občas chybí síla, ale je kultivovaná a se slušnou spotřebou. A do druhého dílu jsem slíbil právě podrobnější „spotřebovou“ sondu.

No jo, podrobnější, když ona honda pořád jezdí za 7,1 litru! Tedy v mých rukou, kdy se CR-V převážně pohybuje po dálnici (jezdím 140 km/h na tempomat) a ucpané Praze. Vzhledem k okolnostem tedy slušný výsledek. Je ale pravda, že když vzal kolega Michal Fokt hondu na výlet do Německa, kde si vyzkoušel i vyšší dálniční rychlosti, průměry se hodně rychle dostávaly přes 8,5 litru. To by potvrzovalo naše dřívější zkušenosti s dvojitě přeplňovanou šestnáctistovkou, která je pod větší zátěží přece jen rozežranější. Na městské popojíždění ale nijak zvlášť citlivá není, v ulicích se držíme do osmi litrů.

Trápení s bezpečnostními systémy

V ceníku Hondy CR-V najdeme v kolonce „Pokročilé bezpečnostní systémy“ hned dvě položky. První, levnější varianta, přijde na devatenáct tisíc a je k dispozici od třetí výbavy Elegance. Balíček obsahuje varování před čelní srážkou, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém na rozpoznávání dopravních značek, detekci objektů v mrtvém úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa (honda vás upozorní na „schované“ přijíždějící vozidlo) a automatické přepínání dálkových světel. U nejvyšší verze Executive pak za padesát tisíc dostanete kromě výše zmíněných prvků ještě systém pro zmírnění následků nehody, systém pro udržování jízdního pruhu a inteligentní adaptivní tempomat.

Nejprve bych se zastavil u posledně jmenovaného prvku. Tady si Honda s označením svého adaptivního tempomatu trochu naběhla. Přiznám se totiž, že s méně inteligentním systémem jsem se za dobu snad všech adaptivních tempomatů, s nimiž jsem se doteď svezl, opravdu nesetkal. A v to počítám i ty úplně první zmatkující „pomocníky“. V testované hondě jsem došel tak daleko, že adaptivní tempomat používám jen za minimálního, ideálně nulového provozu. Jakmile se totiž před CR-V objeví cokoliv, čemu se adaptivní inteligent musí přizpůsobit, nastává autoškolské peklo. Cukání, škubání, nesmyslné přibrzďování, pak hned zběsilá akcelerace a zase panické zpomalování. Tempomat zkrátka zvládá úplně všechno, jen ne plynulou jízdu. Kolikrát je to až komické, jak se snaží sytém úzkostlivě držet konstantní odstup od vpředu jedoucího vozu. Jako nějaký přehnaně horlivý žáček. Panebože, to auto přede mnou zrychlilo z 58 na 59 km/h! Rychle, ať mi neujede, vždyť mám přednastavenou šedesátku! Podřadím si pro jistotu o dva stupně a pořádně přidám plyn. Ale ne, už jedu 61 km/h! Tohle bude průšvih! Okamžitě zpomalit, na brzdy! Uf, tohle bylo o fous… A takhle pořád do kola.

obrázek [600 x 407]  

Klasický, obyčejný tempomat je přitom součástí standardní výbavy každého CR-V, těch padesát tisíc za inteligenta a vůbec celý bezpečnostní balíček doporučím ušetřit. Honda je sice na své asistenty a jejich rozšiřování modelovou řadou pyšná, na jejich naladění a souhře by však rozhodně měla hodně zapracovat. Ještě zmíním varovné zaškubání bezpečnostním pásem. To se objevuje tehdy, když honda vyhodnotí situaci za nebezpečnou a rozhodne se řidiče probrat z letargie. Škubnutí je ovšem natolik intenzivní, že jsem po jednom takovém záškubu úplně vypadl z konceptu, jak jsem se lekl. Místo, abych se věnoval potenciální hrozbě, řešil jsem, co se mi to děje s levým ramenem. Zvukové a optické signály, dejme tomu. Nebo vibrace ve volantu. Ale z tohoto škubání pásem mi málem vyskákaly opary.

Za účelný a užitečný naopak považuji systém pro sledování objektů v mrtvém úhlu. Ten má sice taky rezervy, občas si zabliká zbytečně (jako každý jiný podobný systém, na stoprocentně spolehlivý jsem ještě nenarazil), v zásadě ale jde o šikovnou berličku. Pro mě obecně jeden z mála opravdu využitelných jízdních asistentů.

Do finále!

Do konce půlročního angažmá chybí Hondě CR-V ještě pár týdnů, na půlroční zúčtování se můžete těšit na konci června. Zopakuji, že s japonským SUV převládá spokojenost, zbytečně zlobí spíš softwarové záležitosti – složité ovládání infotaimentu jsme rozebrali v prvním díle dlouhodobého testu, Honda by se měla zaměřit také na svůj balíček jízdních asistentů, aby tyto systémy více pomáhaly a méně řidiče otravovaly. Proti praktickému interiéru a většinu času úsporné šestnáctistovce však nemůžu říct nic, příjemné jsou i jízdní vlastnosti, kdy celkově tužší charakteristika přispívá k dojmu, že vlastně řídíte takový mírně vzrostlejší kombík. Opravdu jen mírně, třeba světlá výška činí vysloveně silničních 165 mm. Na nerovnostech však podvozek posádku neruší, osmnáctipalcovým kolům navzdory.

Ještě dáme cenové opáčko. S testovanou vznětovou šestnáctistovkou o výkonu 118 kW přijde Honda CR-V nejméně na 774.900 Kč, za devítistupňový automat se připlácí pětačtyřicet tisíc. Naše vrcholná specifikace Executive se pak s dvojitě přeplňovanou šestnáctistovkou a automatem prodává za 974.900 Kč. Málo to není, kvality vozu a kompletní výbava však téměř milionovou cenovku ospravedlňují.

Nejlevnější verze modelu519.900 Kč (2.0 i-VTEC/114 kW 4x2)
Základ s testovaným motorem774.900 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4)
Testovaný vůz bez příplatků974.900 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT)
Testovaný vůz s výbavou1.038.800 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT)

Plusy

  • Prostorný a praktický interiér
  • Objemný zavazadlový prostor
  • Úsporný a dobře odhlučněný motor
  • Stabilní podvozek

Minusy

  • Průměrná dynamika
  • Ovládání infotainmentu
  • Zmatkující bezpečnostní systémy
  • Méně pohodlné zadní sedačky
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 974 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 038 800 Kč

Základní výbava:Hlavové airbagy, protikolizní systém, bezklíčový vstup a startování, kožené sedačky, vyhřívané přední sedačky, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, elektricky ovládaná přední i zadní okna, navigace, bluetooth, zadní parkovací kamera, panoramatická střecha, dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatická dálková světla, mlhovky, osmnáctipalcová litá kola, dojezdová rezerva.

Výbava testovaného vozu:Bezpečnostní paket Honda Sensing (+50.000 Kč), metalíza (+13.900 Kč).

Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud

Americký odvolací soud potvrdil pozastavení platnosti…

Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně…

Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím

Sociální síť Facebook chce rozšířit portfolio svých…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.8 / 5.1
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 589 / 1669
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1719 / 481
Rozměr pneu:225/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4605
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1685
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1590
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Dlouhodobý test: Honda CR-V (2.díl). A…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Včera

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální jednotkou proti gayům

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální…

Médii před pár dny proběhly záběry dvou mladíků, které islámský soud v Indonésii odsoudil k 85 ranám bičem za…

Havel milost pro Kajínka skutečně řešil: Na Hrad přišel klíčový svědek, odhalila právnička

Havel milost pro Kajínka skutečně řešil: Na Hrad…

Slíbil Václav Havel Jiřímu Kajínkovi milost, jak propuštěný vězeň tvrdí, nebo ne?! Právnička Lenka Marečková,…

 

iSport.cz

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi dal kanára

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi…

Tomáš Berdych porazil na antukovém turnaji v Lyonu domácího tenistu Gillese Simona 6:4, 6:0 a v generálce na…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou rozprodal Oliver Cromwell, se vrací do Londýna

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou…

Když se v roce 2012 procházel ředitel Královské akademie umění Christopher Le Brun po horách s hlavním kurátorem…