Dobrý den! Asi jsem se blbě vyjádřil, jde o cejchování tachometru. Do 140 stoupá nejvýš po dvacetí, po 140 je tam najednou 170. Zkusím zanést do články,
Machi
Protože výrobu získala Škoda (byť na to zjevně neměla kapacity, ale kdo ví, s čím původně počítali). Tak vedení rozhodlo. Politika je na pytel i v korporátní sféře. Seat se, pokud vím, o výrobu také ucházel.
Zabúdate že autá nevyrába len automobilka, ale subdodávatelia... Zmontuju to kdekoľvek, ale keď chýba sedačka, zrkadlo, svetlá.... Hold smola. Teraz je strašný pretlak výroby, nestíha sa. Niečo sa síce naplánuje, ale keď automobilka zdvihne plánovaný objem o 50% tak má smolu...
Že výrobní kapacita v Matorellu není vyčerpaná zase na druhou stranu neznamená, že by zvládli vyrobit víc kusů SUV než tady. Já jsem spíš zvědavý, jestli tam neskončí výroba malého SUV od Škodovky.
Na Leona, který se vyrábí v Martorellu jsem čekal 7 měsíců bo nestíhají (před měsícem konečně doručen) - dovedeš si představit, kdyby tam přesunuli i Atecu?
To je strasna doba. Kto to dokaze akceptovat? Ved pride ti auto po roku a pol akoze nove auto ale co to ved uz prichadza facelift...a mas nove stare auto...
Zásluhou výroby v Kvasinách.. ve škod si vzali velký sousto a pohořeli, zajímavý, že škodovka stíhá na český trh dodávat Karoq v desetkrát větším počtu než Atecu.. bojkot z MB? ..nechápu
To je spíš o kvótách obou značek pro jednotlivé trhy. Když se podíváš na evropské registrace, tak je Atec o hodně víc (např. 12/2017 - Ateca 4.200 a Karoq 1.900), jen asi SEAT nemá takovou preferenci českého trhu a vozí víc aut jinam.
Kdyby nebyl problém ve výrobě, tak by nikdo nemusel nikoho omezovat v prodejích, jinak Ateca je nedostatkový zboží i na jiných trzích v Evropě. Nevím co brání škodovce v rozšíření kapacit kvasinské továrny? ..aby plnila svou roli jak by měla, nechápu jak tohle vůbec může koncern připustit
Proběhly zprávy o problémech se sháněním zaměstnanců v Kvasinách. Ale bylo by potřeba o tom vědět víc... na kolik byla výroba plánovaná, kolik dneska reálně vyrábí, co je úzké místo (linka, subdodávky, lidi).
Pokud tomu rozumím, bude komfort odpružení asi dost podobný jako u Yetíka. Ten při malých rychlostech po silnici doslova poskakoval, ve vyšších rychlostech to bylo o něco lepší. S vyšším zatížením se už komfort odpružení podstatně zlepšoval.
Ještě otázka - co hluk motoru? Všeobecně s ním mají koncernová auta na platformě MQB dost problémy, navíc je 140kW TDI v tomto směru ještě horší než klasická 110kW. Při prvním svezení v Octě III se silnějším TDI jsem měl kdysi dojem, že se někde při výrobě stala nějaká chyba a chybí tam zvuková izolace.
Jinak je docela zajímavé, že se Ateca nevyrábí v oblíbené kombinaci TDI 110kW + 6M + 4x4, protože Karotka jí má (aspoň podle ceníku, tedy).
Karotka:) To je super:) Odhlučnění mi přišlo úplně v pohodě, motor neduněl v nízkých otáčkách, ve vyšších taky pohoda. Aktuální dlouhodobka Peugeot 5008 2.0 BlueHDi je možná dokonce o něco hlučnější. Hlavně při studených startech,
Machi
Díky za rychlé info, kolega teď má novou "Karotku" 2.0TDI 110kW + DSG + 4x4, akorát jí zatím nechce půjčovat na otestování. Mimochodem škodovka pro změnu silnější TDI v nabídce vůbec nemá, ale ono to asi nemá moc smysl.
Výbavy jsem přesně neporovnával, ale cenový rozdíl mezi Karotkou 110 kW a Atecou 140 kW je tedy pořádný.
Co přesně to bylo v té Octavii? Tam bylo silnější TDI původně jen v RS, se 135kW... a tam se mi ten motor líbil, jelo to zásadně líp, než ta 110kW verze - i pod 2000... a zvukově to bylo přiměřené.
proč všechny 2,0 TDI od r.v. cca. 2015 jsou ve spodku a na volnoběh tak mrtvé. U manuálů se nezřídka kdy stává, že lidem při rozjezdech zdechá motor. Kdysi PDéčko mělo na volnoběh traktorovou sílu. ;-)
V textu je i odkaz na Vaculíkův zajímavý test. ([odkaz]
Fakt je, že Martin kombinaci motoru a převodovky vůbec nechválí (mírně řečeno). Ani se mu moc nelíbí chování pohonu 4x4. Jenže co dělat, když v nabídce nic jiného není. Jedině nekupovat.
Mne tohle přišlo i u 110kw i u BiTDI, starší 2.0 TDI 103 Kw mi příjde že ještě táhne poctivě "vodspodu", a i starší a silnější 125kw se rozdýchává déle :).
Jednak velikost turba s kterou souvisí záběr/nezáběr motoru v nízkých otáčkách a druhak má varianta 140kW i jiné zpřevodování (kratší spodní kvalty aby snáze překlenula turbodíru) a to pak při jízdě nižšími rychlostmi umocňuje pocit, že 110 kW varianta je silnější, protože při běžných městských rychlostech méně podřazuje a přesto jede, kdežto varianta 140kW podřadí třeba v ostrém vinglu na druhý stupeň a 110 tam jede na trojku. Samozřejmě objektivně "nahoře" při vyšších rychlostech se karta obrací a 140 varianta je rychlejší, ale člověk si pocit dynamiky tvoří spíše v těch nízkých rychlostech, lepší dynamika ve 120 km/h je něco, co u cca 110-140 kW motorů člověk bez stopek moc nerozliší, na to jsou oba motory příliš slabé, dynamika ve vyšších rychlostech jde navodit skutečně silnými motory s výkonem o několik levelů jinde. Ve výsledku tak řada lidí variantu 110kW hodnotí jako silnější, protože ocení zmíněnou pružnost v nižších rychlostech a naopak lepší dynamiku nahoře si vůbec neuvědomí nebo pro ně není ani důležitá.
No a hlavne tieto auta na tie vyssie rychlosti urcene nie su, takze tych 110kW tam je uplne opodstatnenych a optimalnych.
Kedysi davno v predvadzacom Kodiaku som mal zo 140kW (a zapnute vsetky mozne "sporty" na DSG) uplne ten isty dojem. Tupy, mdly a v podstate zbytocny motor.
Já to vidím úplně jinak, ten kdo jezdí převážně po městě a třeba okresky, tak ocení spíše 110kW motor (pro daný účel je uživatelsky příjemnější a ještě levnější), ten kdo jezdí převážně po dálnici a třeba často zabrousí do Německa a třeba s nějakým větším zatížením, ten jistě výkon ocení, objektivně od nějakých 110 km/h je 140kW varianta prostě daleko rychlejší. Nevím proč by Ateca neměla být určená pro vyšší rychlosti, výkonu není nikdy dost a do SUV/crossoverů se dávají i daleko silnější motory a řada lidí je kupuje. Ateca nebo jakékoliv jiné auto této třídy se 110 kW motorem naložené na povolenou hranici (řekněme 5 metráků) je na německé dálnici lemra líná, tam by se klidně uplatnil i šestiválec.
A nepřipadne ti divný, že mít 140 Kw a vlastně nemít možnost je pořádně použít, nebo jen omezeně, je tak trochu abys měl tedy 140 Kw v papírech....... .vlk se nažral a koza zůstala celá.
A proč bys neměl mít možnost je použít? Jedno použití jsem popsal. Je to celkem typické chování jednoturbových dieselů od všech výrobců, slabší varianta téhož motoru s menším turbem je příjemnější dole, silnější varianta s větším turbem je příjemnější nahoře, tento problém řeší uspokojivě jenom dvouturbové varianty. Stačí se podívat na dynamiku srovnatelných motorů a Ateca v ničem nezaostává a v reálu podává adekvátní výkony.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
"ten kdo jezdí převážně po dálnici a třeba často zabrousí do Německa" - ten by nemal byt cielova skupina Ateky. A pokial si to auto kupi na ten ucel, nech trpi. Spotrebou, hlukom, atd.
Fakt nechapem, preco operujes nemeckou dialnicou. Keby sme sa bavili o Passate, tak to chapem. Len zase sa robi z relativne maleho "SUV" auta nejaky dialnicny univerzal a uz dokonca idealne so 6valcom.
Ak ma niekto taku potrebu, nech si kupi RRS.
To, ze vykonu nie je nikdy dost, sa da zobrat uplne vseobecne, takze to ani nie je treba spominat ako argument, lebo sa to da povedat o uplne kazdom aute a nemeckej dialnici. Ale odtial-potial.
Inak toto "od nějakých 110 km/h je 140kW varianta prostě daleko rychlejší." je fajnova veta :-) Si dovolim tvrdit, ze pri 110km/h a aj pri 120-190km/h a aj dalej, su vsetky motory/auta na svete rovnako rychle :-)
Hoši, co vám vadí? Že si ho dovolili dát do nabídky? Stačí si ho nekoupit. Prodává se dost a i když si nejsem jistej, že většina zákazníků věděla, proč si ho kupuje, nikdo je nenutí.
Plne suhlasim.
Len treba dodat, ze ak tam ako druhu volbu mas iba 1.6TDI v pripade Atecy, tak moc nie je o com a uz to nie je cisto volba zakaznika, ale tak trochu popostrcenie od vyrobcu.
EDIT:
"já bych ale rozhodně sáhnul po slabší verzi dvoulitru TDI se 110 kW a manuálem. Má to ale jeden maličký háček – tato verze se v ceníku atecy nenachází…" - nedalo mi to a pozrel som do cennika a 110kW/MT u nas je, takze wtf ?
[odkaz]
Jej, sorry! Absolutně mě nenapadlo, že by neprodávali 110kw. To je celkem nevídaný a nevím o žádným jiným koncernovým autě, kde to takhle hloupě je. V tom případě beru zpět. :-)
Doporučení koupit si RRS je úžasné, možná přehazuješ peníze vidlemi na půdě nebo sis možná nevšiml takové maličkosti, že za jedno RRS si koupíš tři Atecy.
To bol len priklad, co mi ako prvy napadol, aby bolo jasne, co tym chcem povedat. Rovnako sa da argumentovat, ze tych 60k naviac za 140kW, ci najdes pod vankusom :-)
No je zcela evidentní, že těch 60tczk najde pod polštářem daleko větší množství lidí než těch co tam najdou peníze na RRS. A z prodejů 140kW variant tohoto motoru je evidentní, že pro 40-50% kupců dvoulitrového dieselu je to příplatek akceptovatelný a tudíž pro automobilku celkem významná motorizace, u Atecy daleko důležitější než třeba 1.6 TDI.
Určitě. Na druhou stranu jsou v tomhle dojmy zrádné. Rozdíl mezi nimi není tak velký. Je pak otázka, jestli pro tebe rozhoduje pocit, či realita (např. u auta na zábavu klidně může rozhodnout pocit).
Počkej, nějak jsem se v tom ztratil. Pokud má 140 kW kratší převody, proč by měla navíc ještě řadit nižší stupně? Normálně kratší převody dávají pocit větší dynamiky (jelikož máš na kolech větší točivý moment).
Neviem ako to má P 5008,ale v 508 mi prišlo ovládanie tempomatu najlepšie čo som doteraz mal v autách,vrátane VW,Ford,BMW a pod.
Každému asi vyhovuje niečo iné.
Už zase to tvoje blábolení paušalizováním. Z kterých “německých způsobů ovládání” jsi zděšen? U německých značek najdeš ovládání tempomatu jak páčkou, tak na volantu! Z hlediska uživatele je to otázka preferencí, třeba mě přijde ovládání na volantu lepší, autor článku dává přednost páčce, to je celé, zděšenče. ;-)
Tak ono hlavně není co vyprávět, přehled nula, zkušenost zrovna tak. Nejspíš ti tatínek přenechal rodinného peugeota nebo podobná story, prostě zápal pro značku, protože prvni (a nejspíš zatím jediné) auto. Nemůžeš se zlobit, že tvůj “jasný názor” je nutně pro ty, co už zkušenost napříč značkami udělali, jen pro legraci. ;-)
Vzal bych 140kW TSI, trošku dovybavená (navi, DCC a pár kravin) a je z toho auto za 880 tis. Kč.
Škoda, že nejde kombinace 1,5 tsi s 4x4..
Každopádně Karotka je na tom o dost hůř.
Ten je ale už dlouho avizovanej, stejně jako 1,5TSI 4x4. Karoq je na trhu pár měsíců, Ateca výrazně dýl. Ale jinak jo, teď koupit nejde. V reálu možná bude s 2,0TSI dodanej stejně rychle jako Ateca >:-[]
1,5 TSI 4x4 bych chtěl zkusit. Vůbec si myslím, že poslední 1,4 je velmi vydařenej motor, což třeba o 140kw TDI fakt říct nemůžu. S 132/140Kw TSI bohužel nemám zkušenost.
Pokud bych si nyní či v několika budoucích letech kupoval SUV, jednoznačně by to byla Ateca 1.4 TSI/110 kW (resp. 1.5 TSI se stejným výkonem, pohonem předních kol a 6st. manuálem. Lze jen doufat, že alespoň výhledově něco udělají s těmi čekacími lhůtami, které jsou opravdu ostudné a určitě jsou kvůli nim u Seatu hodně naštvaní!!! :-O:-O:-O:no:
Dodací lhůty.. pochybuju, že s tím škodováci něco udělaj :no: na to není vůle, u Karoqu přesunuli výrobu i do MB, ale na Seat se vysr... myslím, že po tomhle kvasinském fiasku si příště už u Seatu hodně rozmyslí přijít na trh s modelem, který by se mohl vyrábět v čr, nehledě na poptávku po Atece se jí vyrobí prostě každý rok přibližně stejně, smutný fakt, ale je to tak.
Moc tomu tedy nerozumím. Auto je to prkenné, v nižších rychlostech se natřásá, motor nevýrazný, dole to ani při výkonu 190koní moc netahá, k tomu vrzá střešní okno (u starého Yetiho to nedělalo), ale neradi jsme se s ní loučili. Po tomto hodnocení bych ses ní tedy rád rozloučil. Variabilita? Snad jediný Opel Zafira nabízí za příplatek integrovaný nosič kol. Ergonomie? Před jízdou to našteluju a vyrazím. Aspoň, že už to má displej s navigací nahoře. Závěr mi tedy přijde nadhodnocený ;-\
můžete mi prosím někdo vysvětlit nad čím se autor rozplývá. Vrže střešní okno, smradlavá močovina a já nevím co všechno. To se nedá dočíst do konce jak to smrdí koncernovým protěžováním. Je mi z toho.....a dojemný nadpis ,,je nám bez ní smutno,, málem jsem se rozplakal.
Všechno nadhodnocené a u japonských aut kritika jak kdyby šlo o největší pekáče.
Jako že správně by tam měla být močovina co nesmrdí? :-)
Já vím nad čím se rozplývá - sedl jsem do Atecy při obhlížení Cupry a musím potvrdit ten dojem, že je všechno tam, kde má být... to auto prostě sedne. Asi nejlíp ze všech, co jsem v poslední době zkoušel...
stav se v Mazdě. Půjč si tam Mazdu 6 v plné palbě revolution top. Motor 2,5L, 200koní, automat. Nepotřebuješ do toho lejt nějaký ***. Až se projedeš podívej se na výbavu co to auto má v základu. Potom tady něco porovnávej. A pokud na to nemáš nekomentuj auto Seat Ateca za 1.150.000Kč. Jo a když bys na to náhodou měl kup si tu Mazdu. Ještě ušetříš 300tis. Její cena v plné náloží je 840tis. Pak chci vidět ten tvůj komentář. A jestli jsi zblbnutý reklamou a koncernem VW tak buď ono těch ovcí je v ČR většina.
Tak tohle se ti vážně povedlo. >:D >:D >:D
Jen škoda, že absurditu svého komentu nemůžeš ocenit. Nás, co Emela známe, jsi ovšem pobavil královsky. :yes: >:-[]
Když jsi tak královsky pobavil kolegy, dám si záležet a odpovím :-)
U SEATu nekomentuju cenu, ale to, jak je to auto odladěné, v detailech... jako je schránka na brýle nebo výškově stavitelná loketní opěrka nebo ovládání všech palubních systémů. Vidím tam jasně progres půl generace proti Octavii nebo Golfu.
Mazda je taky fajn.. líbí se mi na pohled, infotainment se ovládá výborně (ale má své mouchy), HUD je fajn (sice sklíčko, ale za mě ok). Ale sedí se relativně vysoko (na střední třídu, nesrovnávám přímo s Atecou) a v těch detailech to úplně tak dotažené není. V tom RevTop je kůže, kterou nemám rád.
Abys trošku rozuměl tomu vtipu... Mazda je moje srdcovka, měl jsem jich spoustu a při každém výběru auta se chodím na šestku podívat... ale zatím mi pokaždé vyšlo něco jiného lépe. To ale není nic proti Mazdě, pořád patří třeba mezi top 3 auta, které bych si za ty peníze koupil nejraději.