Test Auto.cz

DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 130 kW 8AT – Luxus po francouzsku

19.12. 2018
Verdikt
 

Ještě u žádného testovaného auta jsem nemusel tolikrát vysvětlovat, co je vlastně zač. Francouzský DS 7 Crossback se chce rovnat s prémiovou konkurencí a všední techniku kompenzuje extravagantními tvary a líbivým interiérem. Jaký je výsledek?

Jen dva týdny po sobě se nám v redakci sešly dva sportovně-užitkové vozy, u kterých nebylo pro nezasvěcené vůbec jednoduché uhádnout, od jakého výrobce vlastně pochází. Byla to Cupra Ateca, první vlaštovka nové sportovní značky pod křídly Seatu, a týden předtím testované DS 7 Crossback, francouzský pokus o útok (nejen) na německé prémiové trio.

Uvidíme, jestli to není příliš odvážný cíl. Minimálně ale můžeme říct, že značka DS má konečně nějaký směr. Už to nejsou jen citroëny s jinými odznáčky, DS 7 Crossback je první samostatný model, který přijíždí na základech sourozeneckého Peugeotu 5008, do vínku však dostává některé technické inovace a hlavně extravagantní šmrnc. Vyzkoušeli jsme jej s nejvýkonnějším dieselem – dvoulitrem o výkonu 130 kW v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou.

Efektní, ale i efektivní?

Nutno říct, že při prvním dostaveníčku s novinkou jsem byl příjemně překvapený. Vzhledově se mi auto líbí, působí dynamicky, vyváženě a umí zaujmout na první dobrou. Všimněte si třeba výrazné masky chladiče či přerušovaných linek pod bočními okénky. Jediné, co mi trochu vadí, je celková zavalitost, kvůli níž se ztrácí i jinak velká devatenáctipalcová kola. A protože chci stylové auto se vším všudy, sáhnul bych namísto „naší“ šedé po výraznější zlaté. Ve všech případech je příplatek za metalický lak 19.000 Kč.

DS 7 Crossback vstupuje na český trh. Ohromí šarmem české zákazníky?

Samostatnou zmínku si zaslouží světelná podívaná, kterou DS 7 Crossback umí. Po odemčení totiž přední světlomety předvedou unikátní show, kdy se jednotlivé diodové segmenty začnou postupně otáčet o 180 stupňů. Efektní řešení bez hlubšího smyslu, ale jednou jsme chtěli extravagantní auto, máme ho mít! Není to však zadarmo, řešení je součástí příplatkového balíčku DS Active LED vision za 45.000 Kč a kromě toho obsahuje i plně diodové přední světlomety, adaptivní osvětlení závislé na rychlosti a směru, dynamické blinkry a samočinné zapínání světel dálkových. Neméně působivé jsou i úzké zadní svítilny. Skoro jako by někdo vzal řešení z futuristického konceptu a aplikoval jej na produkční auto dneška. Za tohle má od nás DS velkou pochvalu.

obrázek [600 x 403]  

Ruku v ruce s vnější extravagancí kráčí i ztvárnění interiéru. Testovaná verze Performance Line dostává obložení dveří či palubní desky černou alcantarou, což je na dotek opravdu příjemný materiál. Sympatické je i to, že jej DS aplikovalo v hojném množství, takže jej najdeme třeba i na středové konzole. Na druhou stranu se podívejte, jak blízko jsou stojánky na pití. Když k tomu připočtu svou šikovnost, mám obavu, jak dlouho by alcantara vydržela neposkvrněná. A ji na rozdíl od starého dobrého plastu nestačí jen tak otřít hadříkem…

Na kosočtverce rozmístěné na prvcích všude po interiéru navazují stejné tvary i na obou obrazovkách v autě. Displej infotainmentu má ve standardu 8 palců, za příplatek 33.000 Kč však dostanete o čtyři palce větší obrazovku s navigačním systémem. Pod ní je ještě lišta s dotykovými tlačítky pro přepínání mezi jednotlivými možnostmi zobrazení či rychlým vyhříváním oken. Po vzoru francouzských sourozenců bychom tu marně hledali samostatný panel pro nastavování teploty, to musíte neprakticky lovit v menu. Středový displej doprovází digitální přístrojový panel v kapličce, jenž má 12,3 palce a najdeme jej již ve standardu. Systém funguje svižně, mezi jednotlivými obrazovkami přepíná okamžitě a zaregistruje každý dotyk. Zaměřil jsem se na to hlavně po zkušenosti s i-Cockpitem v dlouhodobě testované 5008, kde nám obrazovka občas zamrzla a problémy jsme měli i s přehráváním hudby prostřednictvím bezdrátově připojeného telefonu. V DS ale vše funguje, jak má.

Základní cena dané specifikace je posazena lehce nad milionem, ale stačí pár příplatkových položek a suma rychle poroste. V případě testovaného exempláře se kromě zmíněné navigace bavíme o prvcích, bez nichž bychom se klidně obešli - panoramatické střešní okno (+36.000 Kč), HiFi systém Focal Electra (+29.000 Kč) či hodiny B.R.M elektricky se vyklápějící z palubní desky za 16.000 Kč.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 má výkon 300 koní a hybridní pohon!

Naopak bychom si určitě připlatili za stále oblíbenější bezdrátovou nabíječku telefonu (+5000 Kč), bezklíčový přístup a hands-free otevírání zavazadelníku (+25.000 Kč) či vyhřívání předních sedadel (+9000 Kč, vážně není ve standardu?!). Sedačky jsou nejen příjemné na dotek, ale i dobře tvarované, takže vás v zatáčkách podrží. Obdobně je tomu i vzadu, kde bychom měli výtku snad jen ke kratším sedákům.

Naopak pochvalu zaslouží celková prostornost kabiny. S výškou 176 centimetrů mám sám za sebou ještě několikacentimetrovou rezervu před koleny. Nestrádám ani nad hlavou, lidé vyššího vzrůstu tu však kvůli panoramatické střeše tak spokojení nebudou. Naopak kvitujeme porci nástupního prostoru do obou řad a dveře chránící prahy, takže se při vystupování po nějaké té jízdní vložce mimo asfalt nezašpiníte.

Zavazadelník pojme v základu 555 litrů a při sklopení zadní lavice dostáváme takřka rovnou ložnou plochu a hodnotu 1752 l. Za příplatek 4500 Kč vám DS dovybaví kufr dvěma pozicemi podlahy, 12V zásuvkou a chromovanou lištou prahu. Při nakládání větších předmětů vám nebude ani tak překážet víko zavazadelníku jako spíš vyšší nakládací hrana.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 130 kW 8AT

Cena v základní výbavě: 1 015 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 391 500 Kč

Základní výbava:19“ kola z lehkých slitin Beijing, dvouzónová automatická klimatizace se senzorem kvality vzduchu, 12,3“ digitální přístrojový panel, kůží potažený volant, 8“ obrazovka multimédií, bezklíčové startování vozu tlačítkem, elektricky ovládaná parkovací brzda, samočinné brzdění při hrozící kolizi, hlídání únavy, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, rozeznávání dopravních značek omezující rychlost, tempomat s omezovačem, parkovací senzory vzadu, akustické čelní sklo, chromované koncovky výfuku, LED denní svícení v nárazníku, LED zadní světlomety s dynamickými zadními blinkry, přední stěrače se zabudovanými ostřikovači, elektricky ovládaná bederní opěrka u řidiče, středová loketní opěrka vzadu,

Výbava testovaného vozu:Šedý metalický lak (+19.000 Kč), bezdrátová nabíječka mobilního telefonu (+5000 Kč), bezklíčový přístup do vozu a hands-free otevírání víka zavazadelníku (+25.500 Kč), DS Active LED Vision (+45.000 Kč), DS Connected Pilot (+70.000 Kč), DS Sensorial Drive (+5.000 Kč), elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí u řidiče (+35.000 Kč), HiFi systém Focal Electra (+29.000 Kč), hodiny B.R.M R180 na palubní desce s elektrickým vyklápěním (+16.000 Kč), navigační systém + digitální tuner (+32.000 Kč), paket zavazadelníku (dvě pozice podlahy, 12V zásuvka a chromovaná lišta prahu) (+4500 Kč), panoramatické střešní okno, elektricky ovládaná přední část (+36.000 Kč), parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera (+21.000 Kč), Poly-ambient LED osvětlení předních dveří (+9000 Kč), vyhřívání předních sedadel (+9000 Kč), zatmavená zadní okna + vrstvená akustická boční skla (+15.500 Kč).

České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem

Ruský majitel kunovického výrobce letadel Aircraft…

Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie

Britský úřad pro regulaci finančního trhu vyšetřuje…

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

 

Štítky SUV Testy

Technické údaje
Motor DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 130 kW 8AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 555 / 1752
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 525
Rozměr pneu:235/50 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4573
b) šířka (mm): 1906
c) výška (mm): 1625
d) rozvor (mm): 2738
e) rozchod vpředu (mm): 1621
f) rozchod vzadu (mm): 1598
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 130 kW 8AT –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



DS 7 Crossback vstupuje na český trh. Ohromí šarmem české zákazníky? DS 7 Crossback vstupuje na český trh. Ohromí šarmem české zákazníky?

Prémiová automobilka DS uvádí na český trh svůj vrcholný…

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 má výkon 300 koní a hybridní pohon! DS 7 Crossback E-Tense 4x4 má výkon 300 koní a hybridní pohon!

Nabídku pohonných jednotek vozu DS 7 Crossback brzy…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako Laine, ale hokejky neseděly

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako…

Jedním gólem Jiří Polanský pomohl porazit Pardubice 5:2. Tahle trefa pro něj byla ale výjimečná. Za Oceláře…

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i brankář Manchesteru United

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i…

KOMPLETNÍ POŘADÍ OD 50. DO 1. MÍSTA | Deník Sport dal již tradičně dohromady výběr největších českých…

 

Reflex.cz

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond aneb nejděsivější filmy historie

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond…

Největší slávu zažila filmová hrůza v sedmdesátých a osmdesátých letech. Nejde zapomenout na klasiky, které…

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…