Fiat po 31 letech oprášil slavný model 124 Spider. Chytře se při tom spojil s japonskou mazdou, která v podobě čtvrté generace MX-5 dodala kompletní hardware atraktivního sporťáku. Obě auta se však v lecčem liší.
že vás bude "šikanovat" 1,4 TDI jsou naprostý nesmysl, nebude vás šikanovat ani 2,0 TDI. Jen to nechce být příslušník generace, která si myslí, že se zrychluje pouze sešlápnutím plynu a že jezdit pod 2 tis. ot. je zcela normální.
Test jako dělaný pro Michala Fokta, nikdo jiný zde z redakce neví víc, a neumí jezdit s mx5 jako on. Při vší úctě k Tomášovi je to škoda.
Co je to "o trochu silnější auto"?
Taková konstrukce věty přímo popisuje auto silnější, než ta patnáctistovka a tam by bylo dost divné, kdyby neuspělo...
Při vší úctě, buď jsi jel špatným kusem, nebo neumíš využívat točivý atmosférický motor, protože 1.5 jede v MX-5 velmi dobře, mnohem líp než kolik se zdá z papírových hodnot.
Tak snad nemusíme slovíčkařit, ne? Pokud vezmu jako dnešní základ nějaký kompakt s litrem kolem 80-90kW, tak "trošku silnější auto" je prostě nějaké 1.5EB nebo 1.4TSI.
No, on si nám tady jossalito tak trochu s tímhle výrazem zakličkoval, že. Nejprve nedefinované "trošku silnější", aby následně srovnávání se 150-170 koňovým autem střední třídy odbyl poukazem na zcela obyčejnou obchoďáckou Octávku a plynule přešel k šestiválcům, což přeci není nic vyjímečného. Čili se nám to "trošku silnější" jaksi úměrně s časem mění. Sám jsem zvědav, s čím se bude ta nebohá 1.5 atmo poměřovat zítra. :-)
Vždy se dobře bavím nad tím, jak někdo vytáhne ňáký jalový tabulky a začne jima šermovat v diskuzi.
Milé děti, zkuste se v tom autě projet v běžném provozu a zjistíte to samé, co zjistil testér. Jednapětka prostě zoufale nejede a je tam spíš pro ostudu.
Právě v těchto situacích se krásně ukazuje, že se zdejší dikutéři dělí na ty, kteří v autech jezdí a znají je a pak na ty, kteří o nich z nějakých důvodů jen a pouze čtou... ;-)
>:D
Aha, takže zelený pako Polan, prohánějící Octavie TDI se svou dýchavičnou jednadvojkou, je ten pravej kadidát na to, aby mi něco radil?
To si myslíš, že tě já budu brát alespoň trochu vážně? Pro mě si obyčejný zelený pako, který by se mělo věnovat své práci a nežvanit za státní peníze každej den na internetových fórech. Ty jsi úplně zbytečná existence. :-!
Ty jsi fakt chudák viď ? Navážet se do jeho garáže, takhle se chovají jen nejvíc zakomplexované dětičky..... Alespoň je vidět, jak tě to neustále dráždí, pokud má někdo jiný názor.. .ty musíš být na živo strašnej sympaťák >:D >:D
Nebudem sa hádať, pretože MX5 som nejazdil, ale technické parametre občas vedia napovedať. :-) A z týchto porovnaní minimálne vyplýva, že MX5 je v priemere o nejakých 200 kg ľahšia, teda čiastočne vie takto vykompenzovať neprítomnosť turba.
A já se klidně hádat budu, protože tu jednapětkovou MX mám projetou. Prostě to nejede. Tečka, konec diskuze. Testér ten pocit popsal velice trefně.
PS: Poslední kabriolet podobného ražení, co jsem zkoušel, bylo Z4 28i, uklidním tě, ten (dle mých požadavků) taky nejede. :-!
Žádná atmosféra nejede, když jí nevytočíš (řečí motorů o objemu pod 2 litry). To, že si s tou MX-5kou jezdil jako s naftovým motorem ještě neznamená, že je to pomalé auto. Jasně, není to trhač asfaltu ale reálně zase tak pomalá není. Možná se ti prostě jen pocitově zdá, že nejede ale ona ve skutečnosti celkem jede :-)
Proboha! Je to vcelku obyčejná jednapětka. Čekat od ní nějaký dramatický výkon nejde a taky se to potvrdí, když si to auto člověk projede. Je jedno jak a co řadíš, prostě tam není ten výkon (krouťák), ani papírový, ani reálný na silnici.
Tady se vůbec nic nezměnilo, každej chytrej jak atlas hub, každej má ("diskuzně") projetý kdejaký supersport, ale jak přijde na popis relity, tak tu místní pseudoznalci začnou leda střečkovat. >:D
No hele Josefe, spousta lidi tvrdi, ze ta 1.5 je svymi vlastnostmi v kontextu dnesni doby dost neobycejna. Jinak by me zajimalo, kde jsi jo projel - sehnat nejakou totiz byl takrka nemozny ukol. Vsude meli dvoulitry
Tak pan Josef je mistni znamy provrzenec koncernu :-) 1.5 pry jede vyborne, mnoho lidi rika, ze ND je lepsi s 1.5 nez dvoulitrem. Navic se da pomerne snadno dostat na 150-160 koni ,to uz jsou devadesatky jak vysite.
Koncern nekoncern, jde o jeho chování. Vím, že inklinuje kamsi směr ojeté Audi, nebo jsem něco takového kdysi zaslechl, ale reálně se tu naváží do lidí osobně i profesně...
Realita je taková: MX-5 1.5 má zrychlení z 60 na 120 kmh za 7,3 sekundy (klasická zrychlovačka na konci obce)
Octavia 1.4 tsi - 8 sek
Octavia 1.8 tsi - 7 sek
Octavia RS 230 - 5 sek
Takže když vezmeme nabídku motorů v současné oktávce, tak jediný motor, se kterým bys tu "neskutečně slabou" MX-5 s klidem předjel je RS, s 1.8 118 kW by ses před ní dostal tak po kilometru...
Kdyby to v realitě bylo tak, jako to máte v těch tabulkách... to by vám to potom sedělo...
Jenže, klasická "zrychlovačka" na konci obce vypadá asi tak, že se celou dědinu za někým vlečeš, a ten pak zrychlí tak na sedmdesát či osmdesát a než se ti otevře nějaký okno v protisměru tak čekáš. Až a jestli se dočkáš, máš plný ruce práce, abys vyhonil otáčky někam, kde budeš mít k dispozici nějaký výkon a mohl pořádně zrychlit.
Ale to tam nesmí být kopec, protože ta jednapětka je do kopce neskutečně zdechlá a absolutně ji chybí pružnost, cesta nesmí být hrbatá a děravá a pak tedy můžeš očkávat nějaký úspěch.
Kdybych si to sám nezkusil, tak bych tomu nevěřil... ;-)
Nemusíš kopat jak malé děcko, prostě jsi napsal blbost a teď se to snažíš nějak zakecat. Faktem je že MX-5 1.5 "neopráší" každé běžné silnější auto, z nabídky oktávek (což se dá považovat za běžné auto) je to pouze RS, čili to zvládne auto běžné velikosti pouze s motorem 200 koní a víc. A to s tím kopcem je už úplný nesmysl, neovládáš základní znalosti fyziky.
Co vidím, tak jako malé děcka se mi tu snažíte okopávat kotníky akorát vy. >:D
Kdyby se tu měli bavit jen lidi, co to auto mají projeté, tak jsme v diskuzi tak čtyři a úplně v klidu. A nebyl by tu ani jeden z těch linkovačů tabulek. Toliko k realitě.
Faktem je, že 1.5 nejede, což zmiňoval trefně i testér a já mu dávám za pravdu. Prostě to tak je. A vy se tady klidně opupínkujte, ale tu krutou silniční realitu slabé MXky nijak neovlivníte. ;-)
>:D
Ne, video fake rozhodne není. Ale je to z Holandska. Pokud bys tam někdy byl, věděl bys, že je to placka bez kopců.
A jak už jsem psal, zkus si to projet u nás, kde nějaký kopce máme a teprve potom zažiješ tu realitu jako já. >:D
Chlapci, nepřestáváte mě bavit! >:D
Nikdo z vás v tom nejel, ale každej z vás má jasno o tom, jak já kecám. Zoufalci. :-!
Dle dostupných videí to při okreskových rychlostech jede stejně jako 150-170 koňové auto střední třídy, protože o půlku menší hmotnost, o 20% menší odpor vzduchu a o 15-20% lehčí převody.
A to je obyčejná octavia TDI. Nebereme li v potaz vlastnosti podvozku.
Tedy v podstatě obyčejné auto kdejakého obchoďáka, kterých jsou na cestách mraky.
A promiň, ale takhle výkonné auto já považuji za zcela obyčejné. Nic víc.
Jakýkoliv moderní šestiválec je o dimenzi dál.
Tak tos měl říct, že to svý neustálý "vůbec to nejede" vztahuješ k modernímu šestiválci. Což je v benzínu nějakých 250kw. Tak seš holt zkušenej praktik, co na to říct, prostě borec, frajer. :yes:
Ne, vztahuji to ke zcela běžné zastoupeným vozidlům na našich cestách.
Šestiválce opravdu nejsou ničím výjimečným. Že je vy, je považujete za něco extra, či snad něco nedosažitelného, to je vaše realita - váš problém.
Nevím, zda se tu najde někdo, kdokoliv, kdo pochopil, co se snažíš říct.
Je nad slunce jasné i úplnému idi.otovi, že tenhle prcek s atmo čtyřválcem za tři čtvrtě míče nemůže jet podobně v porovnání s moderním šestiválcem (dostupným jen v prémii). Ale věřím, že takovouhle banalitu jsi nám sdělit nechtěl. To, že ty jsi zvyklý na daleko silnější auta, tím ses taky určitě chlubit nechtěl, protože jsi přirozeně skromný. Že bys nepochopil, že smysl toho auta není v absolutní rychlosti, tomu taky nevěřím.
Kde je tedy pointa?
Asi je vhodný si vše zasadit do souvislostí. On ani ten šestiválec s 250kw nejede. Když ho srovnám s nějakým dvanáctiválcem Ferrari. Ale kdo by to dělal, že? A kdo by srovnával Mx-5 s šestiválcem? No, někdo se našel.
Mx-5 s 1,5 bude na okruhu zdechlina. Ale někde na zatáčkovité okresce (kam daleko spíš patří) může někomu i tak zpotit záda.
Tvoje "Jednapětka prostě zoufale nejede a je tam spíš pro ostudu." je hloupý machrování.
To je tvůj pohled.
Má realita je taková, že když každej den jezdím se svým autem a pak sednu do takový jednapětky, tak prostě sedím v autě co nejede.
Nic víc v tom není.
Problém je, že tohle není jediné auto, ale to, kterým jezdím každej den. Na blbnutí mám zase jiné. A to už pak fakt nemá smysl nic psát. O to víc tobě. >:D
To je spise dalnicni realita. Me na tech slabych autech se schopnymi podvozky a brzdami velmi bavi, jak jim realne na okresce nelze ujet klidne s dvojnasobnym vykonem :-) Overeno jiz mnohokrat.
Ale prd, Jaguar Covertible který? Protože spousta kabrioletů od Jaguaru taky ,,nejede,,. Čím vlastně jezdíš Ty? Mimochodem, pokud je to VW, tak mu děláš asi stejnou službu, jako Kharl dělá elektromobilům.
Zaprasit celu diskusiu s tym, aby si v konecnom dosledku zdelil ze atmosfericky R4 1,5 nejde v porovnani s preplnanou 3,0 V6 .... to je vykon hodny skutocneho majstra, ale verim, ze si na seba hrdy, ako si to tu celemu diskusnemu osadenstvu vysvetlil 8-s
Pro Josalita to je závada. Proto mu taky vyhovuje testování na auto.cz, kde se testuje pružné zrychlení na pevný převodový stupeň. Hezky to vystihla tabulka, kterou sem dal někdo pár příspěvků nademnou. Dovolím si z toho vytáhnout pár čísel ze srovnání Mazda MX-5 1.5i (131 koní)vs Škoda Octavia 2.0TDI (150 koní):
pružné zrychlení z 80 na 120 na 4. převodový stupeň 8,1 vs 7,3 (vteřin)
pružné zrychlení z 80 na 120 na 5. převodový stupeň 11,3 vs 10 (vteřin)
pružné zrychlení z 80 na 120 na 6. převodový stupeň 16,6 vs 12,5 (vteřin)
jeden by si mohl myslet, jak je to auto pomalé... ale
pružné zrychlení z 80 na 120 na libovolný převodový stupeň 5,4 vs 5,9 (vteřin)
A o tom to je. Atmosféra jede, jen se musí točit. Což někdo nedělá a svádí to pak na motor. Přitom za to může ten článek mezi volantem a sedačkou :-)
Měl jsem Megane Cabrio s motorem F7R (2.0 16V jako v Cliu Williams) a to bych bral do takového auta jako úplnej základ a to byl starej motor nesvázanej Euro normama, takže reakce na plyn okamžitá.
Nelži tu.
Nikdy jsem zde nehoroval za měření pružného zrychlení na konkrétní stupeň. Kritizoval jsem to zde odjakživa.
Ale chápu, když už nevíš kudy kam, tak začneš lhát.
Tys ale tu větu vytrhnul z kontextu. V testu je psáno, že tě 1.4 TDI bude šikanovat při ležérním stylu jízdy a s tím u 1.5 nelze než nesouhlasit, protože to je motor, který jede až nahoře.
Ak pojdes lezerne, tak ta predsa bude ta 1.4 TDI sikanovat aj keby si sedel v Audi RS6, nie?
Ak ale vodic Mzdy ked normalne podradi a prida, tak aj ta 1.5 bude dynamicky na urovni 2.0 tdi. Nejak mi unika pointa. Lezerna jazda predsa neznamena, ze vodic je uplne neschopny podradit az to bude chciet!
Berete to moc doslova. Spousta lidí používá kabriolet k uvolněnému ježdění a točit motor do červeného nemají v oblibě... Ta věta zkrátka říkala, že s 1.4T ve Fiatu se jim bude žít mnohem lépe. Nehledal bych za tím žádné konspirační teorie.
No, na druhou stranu, není konkurentem té turbínky spíš už dvoulitr? Nakonec, i podle testu je do dvou tisíc fiatí turbínka mrtvá, takže točit se musí obojí.
Ja samozrejme nerozporujem, ze turbo bude zivejsie a celkovo bude uzivatelsky privetivejsie pri nejakom beznom presune (aj na tu peknu okresku sa treba nejak dostat, ze :-) )
Vadia mi tieto kecy, ako to neide a ze bude brzda.
Nebude! Samozrejme ako klasicke atmo motory z 90. rokov sa citi dobre v pasme ~2500 ot. pre bezne jazdenie, ale ma krasne poskladane prevody, takze sa nebude zbierat z tych otacok uplne inak ako nejake bezne 100 konove auto co sa asi snazili poniektory naznacit (vid Fabia 1,4 tdi). Dokonca lepsie ako nejaka 1.2 T z beznych cruising otacok (~1700 alebo kolko to je)
Kto s tym bude jazdit v 1500 otackach ako s velkou atmosferou a nepodradi, tak bude sklamany ale je to skor jeho chyba.
1,5 možná, ale je potřeba mít na paměti, že s 1,5 atmo se i při ležérní jízdě prostě pod nějaký 2,2 - 2,3 tis. otáček prostě nejezdí /pokud ji nechceš mít zakarbonovanou a zdechlou/.
viz, o jeden post výše. :-) Jinak je ta 1.5 podle všeho super. Já bohužel 1.5 nejel, ale Ondra Chamilla z ní třeba byl velmi nadšený - popisoval, že se to chová jako motor z 90.let se spotřebou dieselu :-)
Jenže když nechcete sportovat, můžete s fiatem jezdit ležérně, aniž na vás budou blikat dieselové passaty. Na to u MX-5 zapomeňte. V ní vás při stejném jízdním stylu budou s trochou nadsázky šikanovat i řidiči trojkových fabií 1.4 TDI.
Z toho je snad jasné, co chtěl autor říct - dokud budeš auto držet pod krkem, tak je všechno v pořádku. Jakmile se ale zapomeneš a pustíš se do předjíždění na pětku, tak je ve výhodě Fiat. Sám si můžeš rozhodnout, jestli ti takové chování vyhovuje nebo ne, ale já vím moc dobře o čem autor píše.
No ze bude fiat vymaklejsi a drahsi sa dalo cakat, ale zamrzi ze neponuka silnejsi motor ako mazda ked uz ma to turbo, trochu poladit ho mohli. Jasne toto nie je auto primarne o vykone, ale bol by to dobry argument preco vziat fiat.
Ty neznas aky ma vykon? 10 koni plus, to je nejaky rozdiel? Aby to stalo za rec mal by mat aspon takych 200 koni, inak je to len o chlp lepsie proti mx5 2.0
No já vím, že má 125 kW, tj. 170 k, což je myslím pěkný nášup a pro tak lehkou zadokolku naprosto dostatečné. A navrh k tomu dostaneš ještě výfuk s fantastickým zvukem, matově černou kapotu a další lahůdky. Holt nesmíš hned věřit všem údajům, které autor v článku na auto.cz plácne. Stačí se podíval na oficiální stránky Abarthu! :-)
Vzhledem ke své váze okolo tuny jede F124 i výkonnější MX-5 podobně jako 200 koňové auto běžné hmotnosti, z 0-100 za 7,5 sekundy je podle mě na levný sporťák dostačující
Je jen škoda, že Fiat nepropagoval dostatečně svou milou Barchettu a bez náhrady zastavil její výrobu. Jízdní hraní si s předním pohonem s motorem napříč má svá jiná kouzla než klasická koncepce. Té se obecně přeci Fiat dlouho držel, až na Auto Bianchi ještě pod vedením Dante Giacosy vypiplal přední pohon s motorem napříč, aby pak hned s typy Fiat 127,128 triumfoval Vozy roku v době, kdy to mělo ještě technickou cenu.
- vyzkoušel jsem a nepřijde mi malé. Nakonec podélné míry zde v článku to potvrují. Vlez do auta a výlez z něj je samozřejmě obtížný jako do a z každého správného nízkého roadsteru :-).
Délka sedáku přes 600 mm bude asi překlep - má být zřejmě přes 500 mm.
Já ty nářky na nedostatek místa taky nechápu - mám 180 cm a v áčkové MX-5, která je ještě menší sedím tak, že mám za sedákama 10-12 cm..Možná proto že sedím tak jak se má a ne v pololeže s propnutýma loktama..
Překvapivě netrčí,ani se nedotýká střechy:-) Za sedačkou mám 10 cm, když ji posunu víc tak už musím mačkat spojku špičkou a natahovat se po řadičce, ruce mám pokrčené tak jak mají být, ne natažené jak bývá často vidět...
Záleží na Tvojich rozmeroch. Mne s mojimi 193 cm trčala hlava nad úroveň rámu horného okna, radšej som sa ani nepokúšal zatvoriť strechu. Tých 180 cm bude také maximum na pohodlné vlezenie sa.
tieto vozy su skutocne len pre konfekcne postavy... ja som sedel v druhej generacii v MX5ke na jednom starsom autosalone u nas v ke ( ked este boli take tie lokalne 2-3 dnove vystavy aut u nas pri "blsaku" roky dozadu ) ... a skoro som sa do nej nezmestil a to mam 75kg a 177cm vysku teda docela klasicke rozmery.. po nasadnuti som ale mal pocit ze je to uzke a male a ram okna som mal len tesne nad hlavou ... neviem ako tato nova MX5ka ( asi uz bude kusok vacsia ako tie starsie ) ale tieto vozy su proste fakt "nadoraz" ( aj barchetta bola malicka .. v podstate este mensia ako tento novsi spider ) ... tu v tychto kabriach mas este menej miesta ako v nejakom tom minivoze matize kde sa voci MX5 citis zrazu ako v nejakom priestornom MPVecku ...
Mám podobné cm i kg a nemohl jsem si naříkat. Není možné očekávat, že tam bude místa jako v kavárně - je to malý radster takového anglického druhu, kde má mít člověk pocit těsné sounáležitosti s automobilem. Dost řeší polohování sedáku.
S2000 je presne ten typ auta ktore je naopak z roka na rok krajsie a vzacnejsie ;-):yes:
neskutocna masina... uz som to tu asi pisal ale napisem to opat ze moj ujo kedysi vyhral v nejakej sutazi v casaku predvadzaciu jazdu prave s hondou S2000 .. uz je to samozrejme hodne davno ... ale pamatam si ako vravel ze ked s tym ten sofer pridal.. aby mu ukazal aky to ma vykon a ako sa s tym jazdi tak sa nevedel pomaly ani nadychnut ;-)
Myslim, ze ujo nedychal spis z celkove atmosfery, nez z vykonu :-) S2000 nijak brutalni akceleraci nema. Ted urcite slapnu do vosiho hnizda, ale dynamicky si nema s takovou MX-5 ND 2.0 moc co vycitat. Kouzlo S2000 je jinde. To auto je syrove a neskutecne mechanicke. A zada ridice s velkym R. Pro me to je zazitkove nejlepsi auto, co se da sehnat do 700 tisic. :yes:
tak ten ujo bol mozno celý život odkojený zrýchlením Š 1000MB,alebo skôr starými Octaviami. Zrýchlenie ma S2000 slušne ale nie dychberúce,to tam robí možno ten rámus a pocit motora vo vysokých otáčkach. Na S 2000 je najlepšia prevodovka,skrátka úžasná.
aj na SŠ moto pri zrýchlení som sa v poho nadychoval,mozno bez prilby by bol problémik
sofer dialkoveho atobusu... tak vies >:D ze taka s2000 zrazu potom uz berie dych .. to je jasne
ja som s najlepsie zrychlujucim autom jazdil v podstate s RAVkou prvej generacie s 2.0 benzin ... ta mala okolo 10s zrychlenie ( ked tak rozmyslam )... lebo pajera su uz hodne pomalsie v tomto... lancer s 1,6 ma uz okolo 11,1s .. moje polo ma teraz 10,8s ... starucke pola 44kw maju dokonca az 14s... felda 1,6 mala 12s... 1,3ka zase 13,2s .... fabia s htp vo firme mala az okolo 14-15s... takze paradoxne dnes uz 20 rocne benzinove SUVecko bolo najlespsie zrychlujuce auto ktore som doteraz soferoval ( mal som sice aj rapida a astru ako nahradne vozy parkrat pred par rokmi v rukach ale tie tiez pod 10s asi nesli... boli to take beznejsie verzie )
tak to hej.. zatial len same klido pido vznasadla ;-) ... ale tak soferovat pajero alebo L200 je nahodou vzruso.. prislo mi to zabavnejsie ako napriklad agilnejsi lancer ci terajsie polo .. neviem no... zase az tak v praxi sa nepretrekam len konstatujem ze fakt asi pod 10s som este papierovo nesiel.... RAVka bola ale hodne ziva to pamatam . ta mala paradny odpich aj bola zabavna ... to dnes mnohe silnejsie vozy uz take nie su... kedze kdejake eko normy a su aj vahou tazke a tak jedno s druhym proste... RAVka bola delo.. ta na tu dobu poprehanala aj bezne osobaky to si pamatam jak som s nou siel sice len kusok ale to bola ziva mrstna bugina .. ta dnesna RAVka uz asi taka nebude .. a aj moje polo mi pride jazdecky docela nuda... sice to "jede" ale tak nejak v tom kludne popritom aj zaspis.. sranda hmm >:D:*)
PS: ujo mal dlhe roky stvorocko ladu 1600 rocnik 77 ( este ako deti sme s nou boli v 93tom aj pri mori v caorle v italii .. tych 140 dala v rakusku a pekne sa drzala aj rychlych kamionov >:D ) ... takze ked takyto 60tnik presadol zrazu do S2000 ... to tazko predychat jasne... ale mal zazitok aspon no... ako profeionalny sofer to vyhral ten "spravny" da sa povedat :yes:
L200 je fakt vzruso, mal som pocit, ze to uplave z cesty a ked som nutne potreboval rychlo brzdit, tak som pomahal ocami.
Kolesa navyse tak divne podskakovali akoby chceli odiest z auta a pohon hucal ako najaty aj s vypnutym 4x4.
Novodobý Fiat 124 Spider je zajisté parádní auto, hezčí než MX-5. Mohlo by mu to ale slušet ještě mnohem víc, kdyby při takto prodloužených převisech dostalo tak o 10-15 cm delší rozvor. To by navíc prospělo také délce kabiny, za zadními sedačkami by vznikl odkládací prostor, jako tomu bylo v případě historického předchůdce. Tomu by pak nová verze mnohem více odpovídala i vzhledově. Bohužel je ale něco takového čírá utopie, musela by se změnit nejen podlaha a zadní blatníky, ale také centrální nosník mezi převodovkou a rozvodovkou. Ale byla by to nádhera a navíc by se pak Fiat od MX-5 opravdu výrazně lišil. :-!
barchetta bola za mna lepsi pocin na svoju dobu ako teraz 124 spider.. ktory je takou prerastenou MX5kou ... nevyzera vyslovene zle ale fiat je znacka ktora ma na to aby postavila vlastne paradne kabrio/roadster... ako pise Arese... tak o 10cm vacsi razvor.. k tomu nejaky napaditejsi interier a la italia a mohlo to auto byt aj charizmou aj akymsi technickym zakladom a genmi uz uplne inde .. skoda ... uspech ale asi mat bude zvlast v amerike kde by tento muscle dizajn fungovat mohol ... auto ma ale za mna velky predny aj zadny previs ... takze asi bude skor na plavnejsie jazdy po riviere okolo monaka ako ostre prejazdy zakrutami v pyrenejach .. neviem.. .. mazda ale uz na foto posobi agilnejsie a nepochbyujem ze z tejto dvojice bude na aj na okrske jasne lepsia ... kazdopadne ale aspon tu mame dalsie otvorene auto na scene... kedze je ich dnes stale este ( alebo skor uz ) ako safranu... pritom kedysi ich bolo podstatne viac ...
Barchetta byla fakt taková lodička... mně se teda zase tolik nelíbila. To Fiat Coupe měl pro mě větší osobnost. Ale když se bavíme o autě tohodle typu, tak je klasická koncepce jasná volba.
Tak nebo tak... Barchetta byl Fiat, tohle je Mazda.
Jestli "na to Fiat má"... myslím, že má aktuálně naléhavější problémy.
ten maly razvor je citelny hlavne pri pohlade zboku.... 2310 mm je dnes uz ozaj na 4m dlhe auto proste malo ( ved to je na urovni mini pandy ) ... pricom dlzku to auto ma ako nove polo alebo ibiza ci clio... teda uz jasne cez 4m.... mozno aspon tych 2,4m to uz mohlo mat ale tak je to proste podvozok kratsej MX5ky .. s tym nejde asi nic robit... chcelo by to na tak masivne auto uz jednoznacne vlastny podvozok
inak aj preto sa mi mazda MX5 paci viac ze pri zhodnom razvore ma dlzku len 3915mm ( co je o celych 14 centi menej ) takze nema take megaprevisy a posobi daleko vyvazenejsie a akosi lahsie svojou kasnou .. ten spider mi pride nieco ako octavia I.. proste velke auto postavene bohuzial na relativne malych zakladoch... MX5 je v tomto smere daleko vyvazenejsia a ziskala aj 5 hviezd v teste zatial co spider "len" 4 hviezdy ... ale nejde tu o hviezdy teraz ... proste MX5 je kasnou stihlejsia kratsia a nie je tak hmotou masivna na predok ani na zadok ... paci sa mi proporcne viac takze za mna original MX5 2.0 skyactive [odkaz] z tejto dvojice :yes: ale v takej amerike urcite tento muscle spider od fiata co to tiez isto preda ;-):yes:
PS: mat razvor aspon takej fabie tak by ten spider mal uz ine proporcie suhlas ... takto ale posobi moc prerastene na tom malom podvozku [odkaz] aj tie kola mi pridu nejak viac utopene v kasni ako pri mazde... kedze spider asi bude aj sirsi ako MX5 ... aspon teda vizualne za mna MX5 je z tejto dvojice vyzera prirodzenejsie a lepsie :yes:
"ten maly razvor je citelny hlavne pri pohlade zboku.... 2310 mm je dnes uz ozaj na 4m dlhe auto proste malo" ty fakt nechapes, ze prave taketo veci robia to auto/auta tym, cim je ?
Atmosfericky motor s rychlou reakciou, mala vaha, dobre rozlozenie hmotnosti, zadny pohon a kratky razvor. Fakt nemusis vsetko zakazdym porovnavat s tym Polom :-)
Italové si opět zahrávají s cenou. Zřejmě jsou tak ve společném projektu domluveni, že Mazda bude ta puristická klasika a Fiat řekněme bohatší stylař, ale Fiat si nemůže dovolit prodávat a auta za 3/4 milionu. A to říkám navzdory tomu, že poslední dobou se Fiat family hodně snaží a produkuje zajímavá auta
Na druhou stranu, na to že je to nováček, tak jsou prodejně solidní. V EU zhruba poloviční prodeje co MX5, v zámoří třetinové.
Být levnější, tak je to hit. Designem mají navrch a pro běžného uživatele je i technika příznivější.
Zdieľam Tvoj názor, Fiat v jeho súčasnej trhovej situácii nie je značkou, ktorá si môže pýtať podstatne viac peňazí, ako Mazda. Ale je pravda, že dve 124ky som už videl (ale v Rakúsku, nie u nás).
No ono narazit v Čechách na novou Miatu taky není běžná věc. Mustangů potkávám "stáda", MX-5 ND bych spočítal na prstech jedné ruky po 30 letech práce v truhlárně. :-)
No ono nové Miaty se u nás nikdy neprodávaly ve velkém, drtivá většina se jich sem dostala coby ojetiny, takže za nějakých deset let jich tady bude dost:-)
myslím, že na to pozreli ako na retro štýlovku podobne ako 500 a tak aj nastavili cenu. Nepríde mi to blbosť. Skôr je problém so stratégiou fiatu, raz úžasné retro kúsky, raz takmer lovkost, potom sa ťažko vyťahujú z vrecka takéto prachy za značku, ktorá púšťa tipá a argá.
A hned tak je tu ani neuvidíš. Uvedení na trh v září, první auta dodána na podzim na showroomy a hned prodána, částečně dokonce zase za hranice, protože "nejsou". Čekací doba 7 měsíců (až 9). Takže ti, co si to hned v září objednali, teprve teď možná dostávají klíče. Ti, co si to nejprve chtěli aspoň projet, ještě čekají.
Já jsem pár nových Miat potkal, ale v Německu jsem paradoxně vídal právě tyto Fiátky :-) Musím uznat, že to není vůbec zlé auto :-) A to není ani hybrid >:D >:D >:D
Na dvojce Miata / Fiata oceňuju hlavně to, že každé auto má svůj styl. Fiat není jen překabátěná Mazda, ale hraje na ležérnější a stylovější notu. Miata je sportovní hračka. :yes:
...hvězdářům z redakce bych radil jediné. Ať se porozhlédnou, kdo další z evropských mainstreamových výrobců nabízí hravý roadster nebo kupé s RWD a zrychlením na 100 sub 8 za třičtvrtě míče.
Už sám fakt, že budou hledat, drbat se na hlavě a stejně nebudou schopni napsat nic je na 4* a ostatní je bonus.
Tahle auta prostě nejsou! Sláva Toyobaru, sláva MaFiatu! Doba, kdy budeme jen bzučet v elektromobilech není zase tak daleko a my tu máme pár kousků pro ty, co jízdu vnímají jinak než odvoz sebe sama/rodiny/zavazadel z bodu A do bodu B.
Poměr váha/výkon dokáže jakékoliv lamě zvyklé u svého FWD/AWD jen šlápnout na plyn za zatáčkou pořádně orosit když poprvé šlápne na plyn tam kde nemá. Všem ostatním vykouzlí úsměv nad tím, jak se chová řízení nezatížené silami přenosu výkonu.
K tomu se dá napsat jediné: Fiatu, Mazdě, Subaru a Toyotě patří v rámci mainstreamu obrovský dík za to, že ať už společně nebo každý zvlášť našli dostatečně velké koule na to, aby šli s kůží na trh.
Jo. On ho tedy evropský mainstreamový výrobce nechává vyrábět v Hirošimě... ale i když nedefinuješ ta kritéria tak úzkostlivě, tak bude ten seznam dost krátký.
Todleto je pro mě záhada.. proč to nedělá víc značek. Oni to maj samozřejmě dobře spočítaný, ale ať mi neřikaj, že neni vůbec poptávka po malejch, relativně levnejch sporťáččích. Soused si teďkonc sehnal Speedstera a byť už je to kapku extrém, je to nádhera.
Problém je, že takový auto se nedá vyrobit levně. Nepoužiješ svou modulární platformu, náklady na vývoj musíš pokrýt z malého počtu prodaných aut a tak.
Toyobaru i MX-5 těží z toho, že to auto prodávají jinde. Když se podíváš na evropská čísla, tak je celkem jasné, proč se do toho výrobci s těžištěm prodejů v Evropě moc nehrnou.
Tak to já taky ne, respektive... neobhájil bych si sám před sebou, kdybych dal 800 za hračku, kterou vytáhnu jednou do měsíce. Proto jsem nakonec prodal RX-8. Ale už mě zase svrbí prsty... jeté BRZ se pomalu dostávají k 400t... a to už by se dalo :-)
[odkaz]
PS: Jo, vím, tohle je zrovna 500, ale dá se najít i levnější
PPS: To je mimochodem přesně ten problém - najít cílovku, co má dost peněz a zároveň času na to bavit se ježděním v autě :-)
Chápu, že si musím připomínat, že kabria vlastně nemáš rád ;-) , ale ta čtvrttuna hmotnosti dolů....to je celý vesmír. Já miluju lehký váhy. Aj keď jasne.....aj to obtlústlé Zetko sa dá.....no možno Hyundai s N-kom čosi zrobí.....veštím úspech....jasná vec....konec koncov aj té dvoutunové sedany majú svoje čaro.....a chápem aj majiteľov Raptorov, nejako sa k svojej chalupe dostať musia ...a s takým Escalade ani pred operou hanbu neurobíš......a nakoniec nie je dôležité aké auto máš, ale ako sa správaš k zvieratkám.....veď v okolí Košíc je toľko krásnych prírodných scenérií.
Náhodou jsem na to včera koukal... ;-) Prsty mě taky svrbí, ale je to přesně tak, jak jsi napsal v úvodu 11:36. Prostě je spousta věcí, do kterých musíš nebo můžeš vrážet peníze a rácio je ***.
Pokial nie je karoseria nejako chytena...
A hlavne mi tam chyba otvoreny motor.
Ale musim uznat, ze MX5 sa mi paci cim dalej, tym viac. Vyborne druhe-tretie auto na blbnutie.
Alebo aj prve - pre mladeho, bez zavazkov. Takze nic :-)
Zajímalo by mě jak úspěšně by se prodávalo mx-5 coupé, ta verze RF k tomu úplně svádí, kdyby to nebyl jenom skládací laminát ale pravá střecha, taková ještě menší a lehčí alternativa k Toyobaru ;-)
Je to v zásadě jednoduchá věc. Automobilky cpou do zákazníků jak v dnešní džungli uspějí jen za volantem SUV a pohon jedné nápravy začíná být sprosté sousloví.
Mrzí mě, že o reklamu na řidičská auta člověk nezavadí a když už se někdo o něco pokusí, tak ho smahne jakási etická komise za agresivní spot.
Samozřejmě Nissan měl ve sportovních autech velkou tradici. Kromě brutálních Skyline GTR a těžkých cestovních Z / ZX tu byla ta pro mě nejzajímavější větev, Silvie nebo v Evropě SX.
Nějaké náznaky tu už byly, koncept id apod.... kdyby chtěli s Renaultem udělat auto pozicované pod Alpinou, malé a lehké, s manuálem a samosvorem... bylo by to super. Akorát je asi problém to protlačit přes "účtárnu".
Nejen kvuli motoru, ale i kvuli karoseii bych sel radsi do Mazdy. Libi se mi targa MX-5 RF. :yes: Ja mel vzdycky radsi ruzne targy nebo polocabria typu bavoraku od Baura, Ritma ci Bety Spider, nez klasicke kabriolety a roadstery.
asi pred hodinou som u nas pri "bielom dome" na terase videl nadherny maly roadster MR2 od toyoty .. presne tuto generaciu [odkaz] .. s ceskou znackou... no proste nadhera.... a prave taketo male zabavne kabria/spidery roadstery na trhu uz citelne chybaju.... kym kedysi nebol problem stretnut nejake to SLK alebo punto v kabriu alebo golfika dnes akoby sa zlahla zem po tychto otovrenych vozoch a nevidis uz nikde nic ... dokonca aj bmw uz Z4/kabri poslalo k vode.. neskutocne nieco ( miesto toho ej to vsade sama prerastena hruza menom X5a a X3 )... a ked aj zbadas nejake to otvorene auto tak povacsinou prave nejake tie starsie kusky ako mr2.. MG-F, nejake tie starucke otvorene golfiky len uz nic nove nikde nevidis... lebo ani nic nove uz na trhu uz nemame ;-\
pritom je zaujimave ze v minulosti o tieto vozy zaujem bol ( starsia Z3 sa predavala slusne a aj o take SLK bol kedysi omnoho vacsi zaujem ako dnes.. dnes uz SLK ozaj nestretnes nikde ) .. kde nastal zlom netusim.. ale dost mozno uz ludia za 2 melony asi skor X3 ako Z4 tu vidim mozny problem.. ono tie SUVecka su pricinou podla mna nielen konca kabrioletov ale dost mozno aj sedanov a kdejakych kombikov ako clio fabia a podobne ;-\
topper toto co si videl bola hanba pre legendu ako toyota mr2. vygoogluj si toyota mr2 1990, to bolo auto ako sa patri. ta generacia ktoru si videl bolo pluvnutie do tvare fanusikom mr2.
U nas si MX5 nejaky borec (ci kadernik, neviem :-) ) kupil. Chvilu mi fakt trvalo, kym som to auto iduce za mnou identifikoval, no vyzera fakt dobre. Spredu aj zozadu. A nazivo vobec neposobi ako nejake male.
Mimochodom, je kopec porovnani verzii 1.5 vs 2.0 a zdaleka nejde o hrozostrasne rozdiely. Na minutovom okruhu povedzme 1 sekunda.
Auto Express, myslím, měl na tom "jejich" technickém "minutovém" (pro Miatu je to spíš jeden a čtvrt) okruhu rozdíl skoro čtyři vteřiny, ale dvoulitr měl navíc myslím minimálně svorný diferenciál a podvozek Bilstein (k 1,5 ta možnost vůbec není). Pokud chceš jezdit na okruhy, obzvláště ty rychlejší, tak to bude chtít dvoulitr. Na silnici by rozdíl měl být menší.
Ten AE som videl - 1:19:0 vs 1:15.5 .
Ale pokial je rozdiel aj v LSD, tak to same osebe je znacna vyhoda 2litra.
Ja som myslel toto: [odkaz] .
Zaujimave je aj porovnanie s BRZ: [odkaz]
Hlavne su vyborne komentare race-drivera na konci, pocas jazdy obomi autami.
A nieco uplne nove: [odkaz] - radost pozerat.
Aj na amatera v Hellcate vs. profi v Mazde/Toyobaru a ich casy :-)