Fiat vyrobil další verzi pětistovky, tentokrát i s možností pohonu všech kol. Model 500X zaujme vzhledem, jízdními vlastnostmi a ryzím italským charakterem.
Myslim ze zrovna my dva jsme se o tom uz bavili a za me prave city look vede.
Kazdopadne fajn ze fiat nabizi oba (a ze oba looky funguji), vetsi sance ukrojit kus trhu.
Za mne taky dobrý ! :yes:
A podle recenze ho bude asi i fajn řídit..
Pro mne , ale nemá zavazadelník ,stejně jako Yeti nebo Tiguan.
Jsou to prostě malé SUV.
To asi nebude, hlavně ne v ČR, ale ze všech derivátů pětistovky je tohle nejpovedenější a dává dle mne největší smysl až na .... cenu. Za 500 tisíc SUV na bázi Bsegmentu je zabijárna.... holt stylovka pro majetné.... budiž jim to přáno :-)
Obroooovské plus má ode mne Fiat za reklamu na tohle auto >:D Dlouho sem se tak nepobavil u reklamy >:D
Ano, určitě, ale 1.4T-Jet si do toho nekoupí někdo, kdo hledá nejvíce za danou cenu. Tam si myslim, že mohou válčit i SUV o třídu výše ;) Třeba i taková CX 5 se za tuhle cenu dá sehnat, když se snažíš....
Ale chápu, když si to někdo koupí, narozdíl od té obludy co si hraje na kombika >:D
Kdybych hledal důvod proč nevzít Captur ale připlatit si za 500X, tak motor + převodovka jsou pro mě dobrý argument.
CX-5 fajn, za 525 s 2.0G to je zajímavá nabídka, ale pak nesmíš skuhrat že tam třeba není tempomat a nedá se připlatit, nebo že nemáš koženej volant. A druhá výbava se stejným motorem už je za 640.
Ano Já Te chapu a ty jsi asi zrovna člověk, který nemusi hledat za omezeny rozpočet, to nejvíce a muže si priplatit;) Souhlasim ze 500x má tu sirku nabídky, ale je to jako s premii. Nikdy s toho neprodá v ČR tolik, když za cenu malého auta mam o třídu či dvě větší, byť méně vybavene:) Shodnem se na tom, že auto je povedené, ale s cenou kolem 500tisic už ne pro kazdeho;)
CX-5 je ale taky drahá. Ta základní výbava již od nemá základní věci, takže reálně od těch 640... a to pořád nemáš třeba vyhřejvaný sedačky. Value for money vypadá jinak.
Já mam asi trochu jiná měřítka a požadavky na výbavu, ale CX5 v základu mi naprosto dostačuje. Jasně, že u té K/H dostaneš o trochu více za tyto peníze, ale zase snad nemusíme řešit, které auto je lepší jako celek.. není to jen o výbavě :-) Ještě se za tyto ceny doprodávalo CR-V ;)
Jak říkám, za mne radši kus auta se solidním motorem a "blbosti" typu vyhřívané sedačky nepotřebuji a nevyužívám ( i když v těch vozech jsou ) :-)
No, tak to jsou věci, bez kterých umím žít :-) BTW, třeba ta naše Kuga za tuhle cenu všechno z toho má, vyjma autoklimy ;) Ale ta CX5 mi přijde OK a nabídne právě to value/money :-)
Jenže taky nedáváš za auto 500+. Mazda dejme tomu nabídne value for money, ale nesmíš hledat to value standardním způsobem, tj velikost + výkon + výbava, protože přesně jak píšeš - Kuga za stejnou cenu bude lépe vybavená, stejně vybavená Kuga bude levnější, Hyundai bude ještě levnější.
Někdo hledá vyšší vůz pro snadnější nastupování, nebo výhled (třeba moji rodiče) a 4x4 vůbec nepotřebují... chápu, že si to někdo koupí, já 4x4 ani SUV nevyžaduji :-)
Ano, to jsem psal nazačátku, že ty jsi člověk, který toto hledat nemusí tak nutně, ale když máš omezený rozpočet dejme tomu těch 500 tisíc, tak hodně zvažuješ, jestli je lepší koupit třeba ( a teď přeženu) nabušenou Fabii kombi za 500 tisíc, nebo třeba skladové Mondeo kombi (teď už asi nejsou ty fajnovky za pul míče s EB co? :D) i když nebude mít takovou výbavu, jako ta Fabie. Je jasné, že když jsi zvyklý na nějaký standart, těžko se zvyká na horší... taky bych nechtěl auto bez klimatizace a bez rádia, ale mám ten standart položen ještě trochu níže... je to individuální :-)
A tomu "modelovému" Mondeu já říkám nejlepší kup value/money :-) Stejně jako je ta CX5/Kuga/CRV v segmentu SUV v této cenové relaci. Pokud budu mít větší rozpočet, než jsou mé potřeby na auto (velikostní, výkonnostní) pak budu koukat na tu výbavu.
Když budu mít 500 tisíc na B segment a víc nechci, nebudu koukat na Mondeo, ale rovnou beru třeba nabušenou Fabii/MA2 a podobně ;)
Pořád míjíš hlavní podstatu mé námitky. Hyundai Trikolor koupíš za 450, v naftě skladovku třeba za 490.
[odkaz]
To je value for money v dané třídě. Má tempomat, vyhřívaný kožený volant, vyhřívané sedačky látka / kůže, handsfree, mlhovky, ližiny, autoklimu, lité 17".
Abys koupil Mazdu, musíš být ochoten vydat peníze navíc a dostat míň výbavy... výměnou za to, že se ti to auto líbí a příjemně jezdí. Na papíře ale vypadá vedle Hyundai jako evidentně horší nabídka.
PS: vím že srovnávám skladovku s ceníkem, ale ten rozdíl tam je i ceník / ceník, navíc slevy Hyundai jsou zajímavější.
Myslím, že v tomhle je prostě úspěch ix35. Reálně, naftové SUV se solidní výbavou za půl mega, to je prostě přesně ta nabídka, která táhne prodeje tak jak jsi o tom mluvil v prvním příspěvku, na tohle Češi slyší a nelze jim to vyčítat, chtějí dostat více muziky za méně peněz... a jestli to je jazz nebo rap...
Pro mne by tato mazda (přes dobrou cenu) byla v tomto segmentu nepřijatelná. Osobně mi tam chybí dvě základní věci bez kterých by už nové auto nekupoval. A tím je automatická klimatizace a integrovaná navigace. Bohužel. Toto už je segment aut, kde už by se mi při vynaložení tolika fin. prostředků kompromis v podobě těchto položek dělat nechtěl. Ale jinak je to auto pěkné. To zase ano.
Reagoval sem na ten konkrétní odkaz CX5 co bych tomu autu vytkl. Tak to byla reakce na ten inzerát z Kladna. Ale to je osobní rovina. Mazdy se mi líbí, takže to není kritika Mazdy jako takové, ale jen té konkrétní nabídky.
Mazdu neznám, psal sem o těch malých prccích (Captur a spol). Mazda je větší, tohle je spíš konkurence pro CX3 ( i když dnes se ty segmenty hodně překrývají). Na druhou stranu ten podvozek je moderní, že bys reálně poznal, že to "jede" hůř si nemyslím. Naopak pocitově to může být i agilnější, mazda zase bude těžit z větších rozměrů co do komfortu.
Oboje jsou asi vládci svého segmentu v tomto ohledu.
Nevím, z letmého pohledu mi to auto přijde VÝRAZNĚ menší a v množství modifikací silně okleštěné... Ale auto to nebude zlé, podobně extravagantní auta se mi líbí. V případě Juke už proti němu v mém případě hovoří již jistá okoukanost (přeci jen tady s náma pár let je. Ale srovnání základní verze Xka a Juke může dávat smysl, to bezpochyby.
Vieš ono to auto je taká typická "babolapka" >:D Proste predovšetkým ženám sa to určite bude páčiť rovnako ako základná 500. A tá sa tiež vzhľadom k svojmu postaveniu predáva dražšie ako jej najbližšia konkurencia a predáva sa stále dobre. Vo Fiate by boli sprostí hneď na začiatku nahodiť veľmi nízku cenu z ktorej by postupom času nebolo veľmi možné spúšťať.
skoda tech kratkych sedaku...vepredu to je na urovni Brava? tam ty sedacky nejsou nic moc. jjinak 1.4tj je celkme fajn, i kdyz nad tech 2-2500 otacek to je na muj vkus moc divoky. na druhou stranu, spolehlivost perfektni
Ve vnitř je to zejména na výšku prostornější než Bravo, vzadu o chloupeček víc místa pro nohy než Bravo. Kufr to má (aspoň subjektivně) menší než Bravo a se stejným motorem to pojede samozřejmě díky vyšší stavbě o něco hůř. Ale je to taky celkem pozantelně komfortnější.
Takže ve srovnání s Bravem je to prostě lepší auto, může ho to nahradit (pro případné majitele).
diky, pokud to prida na komfortu, jen lepe:-) mi tak nejak prislo ,ze v Bravu zase tak malo mista neni, takze pokud to nebude horsi, fajn. otazka je s detskou sedacku,u spolujezdce dost prekazi ten predni kaslik...
bych se mel jit projet;-) bych bral 4x4 s AT nebo aspon AT a Traction +;-)
ted mi doslo , ze Tjet tam vlastne neni vubec, ale pouze Multi air..nebo se pletu? aleposn na ofiko strankach Fiatu tam 1.4 tjet neni.
Motor je 1.4Multiair a plyn. pedal ma vyhladenu nabehovu hranu, takze pri prudkom stlaceni netrha, ale hladko zaberie, motor ma skor atmosfericky charakter a cim viac tocis, tym viac ide.
Navyse si mozes volit jazdny rezim, pri pouziti all weather je letargickejsi, naopak pri sport reaguje intenzivnejsie, navyse stuhne posilnovac volantu a pocit riadenia je skvely.
Navyse motor zo seba nevyda maximum pri beznom stlaceni, je tam vyrazny preskok na kickdown, kedy vies, ze si "na podlahe".
Sedacky bez problemov, ci vpredu alebo vzadu. Predne celou dlzkou podopieraju stehna, takze bez kritiky.
Krátké sedáky opravdu jsou, ale ne tak moc. Když to srovnám s Brave či 500L, tak X-ko je má nejdelší. Já měřím 188cm a sedí se mi na nich pohodlně a ani po několika stovkách km jsem sedadla nemohl označit za nepohodlné.
1.4T-Jet je bez debaty parádní a autu opravdu sedí. :yes::-!
Nedaleko mé oblíbené benzínové pumpy sídlí prodejce Fiatu a Jeepu… a zhruba před týdnem jsem sytil nádrž svého plechového deštníku a koukám, kterak moje sedmnáctiletá dcera odložila svou placku s jablkem (první náznak zázraku), opustila auto (zázrak) a začala obcházet s velikým zájmem tuhle neuvěřitelně designově povedenou a roztomilou plechovou věc, která stála zaparkovaná na parkovišti prodejce. A když jsem se vracel od pokladny, koukám, dcera už sedí uvnitř toho Fiatu s prodejcem a mává na mě z okénka…
Toho dne po večeři mi říká… „Ty tati? Víš, jak jsi říkal, že když se dostanu na vejšku… no že mi koupíš za odměnu auto… tak já chci toho Fiátka…“
Takhle to s tím autem bude… pro rozmazlené dcery, pro lišácké manželky nebo nenasytné milenky… Já jen musím konstatovat, že tohle autíčko se Fiatu opravdu povedlo a že mnoho mužů bude čelit tvrdým útokům něžného pohlaví…
No tvoje dcerka už vejšku má...odměna je ambiciozní, leč uznávám, že vkusná :-) . Za pár měsíců mě to čeká se synátorem taky, dokonce rozhodnuto jest. Jen sháníme ten pověstnej "zlatej" kousek.
tak pokud moznosti jsou a nezkrivi to charakter..haha..tak proc ne:-) uvidime, jestli tohle nakonec vymenim za Bravo..jen mozna s jinym motorem, pac i to bravo jezdi prevazne po meste ...
no.. já vím... ale za mých pubertálních a vysokoškolských let jsem byl strašlivě chudej a bylo to nepříjemné... tak jsem si řekl, že budu bohatej a že moje děti se budou mít dobře...
tak tenkrat jsem byli vsichni stejne chudi:-) i kdyz ja byl prvni porevolucni rocnik, takze nejaka kacka uz se pak dala ruzne vydelat...na druhou stranu, to auto mi chybelo asi ze vseho nejmin..pokud to slo, tak jsem se snazil prebyvat na koleji, pres den byl clovek porad nekde na prednaskach ci po sportech a vecer se kalilo:-) no, a kdyz bylo volno, tak se vyjizdelo busem , kde bylo opravdu veselo:-)
No jo člověku... ty to máš jednodušší... nemusíš se přeprogramovat na "ženské vnímání tvarů". Tak jen přeji, aby jste se synátorem vybrali dobře (a co že to máte v merku, nejsem-li příliš zvědavý?).
Vzhledem k tomu, kam se ubírá autoprůmysl je volbou ne nová, ale opečovávaná zadokolka s řadovým šestiválcem a manuální převodovkou. Naučit se jezdit s FWD, AWD nebo automatem je sice o něco lehčí, ale k tomu stejně jednou pravděpodobně neujde.
Takže jsem zvolil klasiku a čekám až mě něco uhrane. Nezastírám, že s analogovou benzínovou dnes už lowcostovou zadokolkou se rád svezu i já sám :-)
Tohle jsou kousky, který jakmile jednou máš, tak ti je už nikdo nevezme. Jednoho youngtimera používám na běžný ježdění po pracovních (ne)cestách. Údržba samosebou není za hubičku, ale mám auto, který se mi kdysivá strašně líbilo a svým stavem by se nemuselo stydět vedle lehce ojetý oktávky :-)
Hezkych e46 uz moc neni, tak preju stastnou ruku s vyberem.
Jinak mirit na sedan/coupe znamena moznost volby mezi M52 a M54. Tahne te to k necemu konkretnimu, nebo takto to resit nebudes a co hezke se namane to se veme?
Ptam se protoze ty motory jsou dost jine charakterem. M52 je syrovejsi (323i a 328i) M54 (325 a 330) ma zase vic koni, ale rad basti olej a uz je uhlazenejsi, reakce na plyn mdlejsi atd.. Potomkovi to bude nejspise jedno, ale pokud v tom planujes neco projet i ty tak bych to promyslel. ;-)
Nemas zac. A jeste jedna vec me napadla, kdyz to teda ma byt i auto pro ditko / zacatecnika, mrkni i na to jestli ma to ktere auto co te v inzerci zaujme ASC nebo DSC (prvni rocniky maji spis jen ASC (jen protiprokluz a ABS, ale zadna skutecna stabilizace), DSC (stabilizace) byl za priplatek a obavam se ze vetsina aut bude bez. Pozdejsi rocniky snad meli DSC v zakladu? Ale nevim jiste).
Já se teď zeptám hrooozně neodborně, ale BMW sem nikdy nezkoumal detailně i když je mam mco rád... Compacty E36 a E46, jsou také zadokolky? Někdo mi kdysi tvrdil, že ne :-)
Já taky v 19ti dostal auto (sice né tak drahé, ale na svou dobu a na můj věk solidní)... ale ještě do 21 sem sám nesměl dál, než do nejbližšího města >:D A vždy jsem si auta vážil a nedělal * na silnici... je to o výchově a respektu.
Já myslel retro tvary předmětu diskuse... ačkoliv se asi trochu zvrhla ;-)
EDIT: já měl první auto Peugeot 205 XRD s 1,9 dieslem... dodnes nezapomenu, jak mě předběhla přední náprava >:D
Vím, že už se to tadz dřív řešilo i jiných aut. Ale podle čeho hodnotíte dostatečnost dékly sedáků? Tady u F500x uvádíte, že jsou krátké, přitom dole v tabulce máte ucedeno 50cm a u obligátní Octavie žádná stížnost na délku sedáků není a v tabulce má 48 cm. Těch 50 cm mi přijde jako nadprůměr v rámci třídy.
taky bych byl celkem zvedav, na druhou stranu, delku sedaku je pouze jeden parametr , ktery o (ne)pohodli zase az tolik nerekne, byt se jedna o dulezite voditko.
Délka jedna věc, umístění sedadla druhá. Leckdy jsou ukotvený tak, že si stehna v ideální řidičský poloze neopřeš i kdyby byl sedák dlouhej metr. Na druhou stranu, pak to není o délce sedáku...máš pravdu :-)
Mas pravdu.
Delka je jedna vec a umisteni sedadla druha - pokud mas kratkyho, musi byt sedadlo vice nahore, aby ti podepreny stehna vystrcily stozar trochu vejs.
Taky myslím, že to asi hodnotí na základě pocitu z podepření stehen. Tu samo ovlivňuje víc věcí (sklon, profil, výška nad podlahou), než samotná délka. Ale ve všech testech tady na acz se velmi často uvádí v textu hodnocení délky sedáku. Tady v textu navíc jinak píšou, že není problém najít dobrou pozici za volantem, která by měla mít vliv na podepření stehen.
Špageťáci se nechali značně inspirovat menším tzv. "stylovým" Countrymanem. Z prapodivné rodiny 500 je tento model nejstravitelnější, není to už to typické nedospělé auto pro princezničku nebo metrosexuála, ale stále mi to připadá ještě ošklivější než to Mini.
A teď mě třeba ukamenujte milovníci kulatých světel a auto-vajíčkových tvarů ;-) >:D
kamenovat tě nebudu... neboť tě omlouvá malá znalost zeměpisu pravděpodobně... když mrkneš na Itálii, je obklopena mořem, ve kterém žije spousta ryb... a když se podíváš na běžnou rybu, dojde ti možná ta designová spřízněnost s nekonečně dlouhým pobřežím, rybáři, pohodičkou, sluncem... Je to Fiat... a Fiat je italské vozidlo
ten, kdo zkrátka rybkou jezdit chce... někdo rybkou, někdo bramborákem, někdo meďákem, někdo majdou... svět je velkej koláč a lidi jsou jako koření, chlape. Myslím, že v Německu někdy ve třicátých letech zkoušeli experiment, jehož cílem bylo, aby se jezdilo ve voze jedné značky, aby všichni uznávali jeden design... zkrátka aby byli všichni stejní, dokonce i barvou očí a vlasů... a nakonec to dopadlo tak, jak to dopadlo...
Ked sa vsetky nadchadzajuce modely podaria ako tento, Marchionemu sa da gratulovat.
V teste je par nezmyslov: "... a počítáme s menšími vůlemi v řízení okolo středové polohy volantu,..." Volant nema ziadne vole v strede, reaguje uplne presne a ostro.
Dozadu som sa posadil so 185cm vyskou bez problemov, pri nastaveni prednej sedacky na svoje pohodlie, este ostali 2cm na kolena pred sedackou. Sedaky vzadu su bezproblemove, podopieraju stehna akurat a navyse je tam minimalny stredovy tunel, takze aj 5ty v strede nebude mat problem ulozit nohy.
Vyhoda plochej zadnej lavice je prave v tom, ze 3ja ludia si sadnu v pohodli a netlaci ich priehlben, ani prostredny nesedi vysoko.
Podvozok ma ulozenie MacPherson aj vzadu, nie je tam multilink.
MacPherson je konstrukcny typ napravy bez ohladu ci je vpredu alebo vzadu.
Tu je modifikovany typ, ale mozes jasne vidiet, ze dole tycky tvoria trojuholnikove rameno a nad tym je nosny prvok tlmic s pruzinou [odkaz] plus je tam samozrejme spolocna stabilizacna tyc.
Ak sa toto tym trom nepacilo, tak zial chyba nie je na mojej strane.
Podobná konstrukce pro zadní nápravu se správně nazývá Chapmanova náprava. Vyvinul ji Colin Chapman u automobilky Lotus na základě úpravy nápravy MacPherson. Tato náprava se někdy nesprávně označuje jako zadní náprava MacPherson.
(wiki)
... a obecně patří k víceprvkovým nápravám, takže to je multilink. Ale mně to žíly netrhá...
No, ono by to bylo na delší diskuzi (označení zadní McPherson technici rozhodně používají a vědí o co jde, ono taky wiki je wiki, že jo ;-) ). A k víceprvkovým obecně patří, o tom žádná. A od toho je taky diskuze, nikoli palce dolů. Ale už nebudu o palcování trolovat, je to prkotina... ;-)
Já tu žádné palce nedávám, bylo to jen to co mě zaujalo. wiki jsem si vzal jen na pomoc, já osobně používám stejnou terminologii, tj. MacPherson (nikoli McPherson) = přední náprava. Každopádně bych nekritizoval testera za to, že uvedl víceprvek.
Já tě přeci taky z nějakého palcování nepodezírám ;-)
A ano, možná to není z mého předchozího příspěvku úplně zřejmé, ale já s tebou souhlasím - uvést v testu víceprvek je cajk. Uvést že je typu McPherson (ano, i tento termín je správně, lze psát Mac i Mc) či Chapmanova náprava - technik by pochopil obé - by byl ještě větší cajk. Nicméně se jedná o prkotinu.
Tzn. Makovník má pravdu, testér má pravdu a i Ty máš pravdu. Win-win-win ;-)
v testu je napsáno víceprvkové zavěšení, které tam skutečně je. Nebudeme přece slovíčkařit, ne? Nicméně máte pravdu, Fiat v tiskové zprávě uvádí, že je MacPherson i vzadu.
Ohledně řízení nemáte pravdu, tedy alespoň v případě, že je v autě motor 1.6 MJ. Stejný problém je také i Jeepu Renegade, patrně je způsobený měkčím uložením nápravy. Není to nic hrozného, nicméně ani stoprocentního. S jiným motorem a tím pádem i jiným zatížením nápravy to může být jinak, připouštím.
Mal som sice 1.4MA, ale silentbloky napravy a riadenia su na 100% tie iste a nic take som nepozoroval a to som si zvlast vyskusal, aku ma volant odozvu, prave ma prekvapilo a zaroven potesilo, ze je ostry a s okamzitou odozvou.
Tlmice su velmi pravdepodobne rozdielne, ale tie to robit nebudu.
Tazko povedat, cim to je, mozno dojem.
Nie som si isty, ci je mozne ju nazyvat viacprvkovou, kedze fixne body na karoserii su tiez 3 ako u torznej priecky (pozdlzne rameno, spodne rameno a tlmic).
Člověk se musí usmát nejen při pohledu na toto roztomilé autíčko, ale i při čtení tohoto testu. Fiat prostě dělá auta, co sice občas natáhnou ruku do vaší peněženky, ale hlavně chytnou za srdce. ;-)
Předně musí autorovi poděkovat za test. Parádní počtení!
Jelikož při výběru vozu byl jistou alternativou ke klasickému zástupci C segmentu právě malý crossover, mám jich prolezlých a projetých celkem dost... 500X jsem před pár dny viděl staticky a musím říci, že zaběhlou konkurenci doslova zadupává do země. Pokud přesednete třeba z Capturu do 500X, zažijete kulturní šok - kvalita interiéru u 500X je o vesmír jinde! A když si vezmu, že Opening Edition s 1,4 MultiAir je jen o fous dražší mež např. Captur 1,2TCe HH (a bez automatu ;-) ), není co řešit - to je super cena, na rozdíl od verze 4x4, kde tedy Fiat sakra přestřelil... Každopádně takové auto s cenou pod půl mega a s famózním motorem (můžeme se zde přít, zda jsou lepší malá turba Tsi, Ecoboost či TCe, ale nejlepší má Fiat. Jen to v našich končinách tak nějak dlouhodobě neumí prodat...) je úžasná koupě, pokud vám vyhovuje ona šedá barva. S názory o vysoké ceně 500X nemohu v tomto případě souhlasit.
Jediným konkurentem dle mého je nová CX-3. Ono i cenově je to velmi podobné (2,0 88kW Revolution za půl mega). Tento segment prostě má dva nové krále, kteří jsou o hodně velký kus před veškerou konkurencí.
A teď přijde to veliké ale - zjistil jsem jeden naprosto zásadní problém, přitom pro výrobce prkotina. Přední opěrka hlavy, sama o sobě dost dopředu nakloněná, má nedostatečný rozsah výškového nastavení (přitom místa směrem ke stropu habaděj), takže se mi horní hrana (je tam šev) doslova zařezává do hlavy… A to stačilo mít možnost nastavit o jeden zub výš…
Pro úplnost – mám 185cm, což dnes není nic výjmečného, a v žádném autě se mi to ještě nestalo. V tomto případě platí binární rozhodování – nepohodlný posez = nebrat.
Nevím jak to Italové dělají, ale asi mi ta auta nejsou souzená. Už rok bych jezdil v krásné bílé Giuliettě se 170Hp, jenže přítelkyni se nevešly nohy pod volant a oběma vadila opěrka hlavy u sedadla spolujezdce - moc nakloněná dopředu, takže jsme měli hlavu skloněnou dolů. Možná už by jim tam dole na jihu mohlo dojít, že my seveřané jsme přecejen o něco větší...
Automat který nechci... Naopak 140Hp se hodí. Fakt si myslím, že v tomto případě je cena dobrá. Je také otázkou, co by šlo u Fiatu ukecat. Např. u toho Capturu to moc nejde.
..."S názory o vysoké ceně 500X nemohu v tomto případě souhlasit.
Jediným konkurentem dle mého je nová CX-3. Ono i cenově je to velmi podobné (2,0 88kW Revolution za půl mega). Tento segment prostě má dva nové krále, kteří jsou o hodně velký kus před veškerou konkurencí."...
Pokud bych před půl rokem koupil malý crossover od konkurence, teď si rvu vlasy.
Mimochodem, já bych preferoval tu Mazdu (žena též), ale to je jen a pouze otázkou osobních preferencí (a opěrek hlavy ;-) ).
Ps.: Gratulace dceři k opravdu hodnému taťkovi. Jó, když vzpomenu jak jsme jako študáci chodili na brigády aby bylo na pivo...
times they are a changin
O Capturu se sice říká, že se prodává ve vyšších specifikacích... ale pokud nepotřebuješ ten automat, tak Intens (tj. top výbava krom HH, už s dvoubarevnou karoserií) 0.9TCe je za 375. Pokud chceš v 500x aspoň manuální klimu, tak jsi na 414, s atmo 1.6 a taky pětikvaltem, v horší výbavě. Ten odstup v ceně tam je...
Ano, rozdíl tam je a já to nepopírám. Ale díky oné Opening Edition se v tomto bodě cenově velmi blíží (tzn. nejvybavenější Captur vs. slušně vybavený 500X, rozuměj vybavený +/- na úrovni HH, což jsou pro mě osobně vozy vybavené a motorizované tak jak si představuji).
0.9TCe je slušný na Clio, ale pro Captur je to nedostatečné (osobní zkušenost). 1.2 TCe 130Hp s manuálem vidím jako optimum (mimochodem, rozdíl mezi 1,2 120 a 130 Hp je daleko větší než to papírově vypadá), ale to tam asi nikdy nedají. Interiér Capturu je opravdu proti 500X zoufalý a absence hlavových airbagů pro mě neomluvitelná.
Cenový odstup 500X mi tedy přijde více než akceptovatelný. A to se jedná o novinku.
Díky... v domácí flotile jest Mazda zastoupena dvěma trojkami... jedna stále žijící (nákupní, náhradní) z r. 2004 a druhá, nedávno narozená v r. 2014 (pro manželku - sám jezdím...mno, ve vyfasovaném autě)... čili preference Mazdy v domácnosti zřejmá, především pro její odolnost v jakémkoliv provozu. Plánoval jsem pro dceru právě tu CX-3 (protože se mi líbí převelice a připadne mi dostatečně bezpečná). Ale zase si říkám, že by bylo v garáži a na dvoře přemazdováno a třeba by si někdo začal myslet, že mám v baráku dealerství Mazdy. 500x je vskutku roztomilé dílo, tak proč nakonec ne?
a ano, časy se mění a mění se k lepšímu... Dcera zase bude muset chodit na brigády, aby měla na PHM a pojistky...a asi taky na to pivo... to je totiž také součástí dohody...
Jo, s těma opěrkama mají taloši problém, na její nesmyslné předklonění jsem už před lety narazil u MiTa. Ale sklon či nedostatečná délka - to by snad nějaký šikovný český řemeslník vyřešil, ne? Pokud bych to auto opravdu chtěl, určitě bych to nějak vyřešil a nenechal se tím odradit!
Sedačky jsou pohodlné, krátké sedáky v tom autě nemají ani náhodou. Je potřeba to srovnávat v rámci třídy a tohle bych tomu autu rozhodně nevytknul.
Jediné s čím úplně nesouhlasím je Makovníkovo hodnocení prostoru. Se 185 cm se tam dá vzadu jistě vegetovat (proč taky ne?), ale není to nic, co by se dalo srovnávat s dospělýma MPV, SUV, je to prostě na úrovni nižší střední třídy a ani ne celé délky rozvoru 2,6 m. Je v tom autě tedy znatelně méně místa v podélném směru než třeba v Lku, což je pro mne osobně jediné zklamání z toho auta (krom ve vyšších verzích vyšší ceny a drahé příplatky). Jinak to auto má, a psal sem to už jinde, reálně prémiové kvality (zase s ohledem na třídu ve které to auto je, tedy bych se nebál přímého srovnání s Countrymanam, X1 a podobně) a nemít t znáček Fiat stálo by pravděpodobně s lepším znáčkem mnohem víc (on i ten Jeep je o prá tisícovek dražší).
P.S: Pro ženskou do města je dle mne dostatečná ta verze plus s 1,6 benzínovým motorem, takže tohle podle mne není úplně špatný typ na auto pro ženy a případně i chlapy co nepotřebují rodinný stěhovák.
Sedačky i za mě OK, délka sedáků úplně v pořádku. Délka opěradel - až nezvykle krátká, ale evidentně to vůbec nevadí. Ty opěrky hlavy viz. výše a věř mi, že jsem to nastavit zkoušel (i prodejce). :'-(
to nepopírám, napsali sme to zaráz. Já nejsem tak velký, takže mne by tohle úplně nevadilo a jsem zvyklý z klasické F 500. Možná je to spíše za daň snahy držet se designu sedaček malé F 500 jen ve větším provedení. A tohle jim nemuselo s ohledem ke tvým zádům vyjít. Přiznám se, že třeba tohle bych asi ani v rámci zkušební jízdy a posedu neodhalil (nějak to zásadně neřeším, byť mám lagric záda, ale zkušenost je taková, že na sedačky Fiatu si vždycky tak nějak zvyknu a nemám s tím problém a vyhovují mi), prostě sem si toho nevšiml, ale osobně ti věřím, to je reálná poznámka.
Toho by sis rozhodně všiml a hned - ten šev je tam výrazný (kožené sedačky 2,0 4x4 Opening Edition) a není to o tom, že by se to zařezávalo "trošku" - bylo to až bolestivé. Přitom - o jeden zub vyšší rozsah a máš vyřešeny postavy pod 190, dva zuby a jsou v pořádku i (menší) basketbalisté. Proto je to pro mě tak nepochopitelné - jde o dvě delší pochromované trubky...
Mimochodem, má drahá polovička měří cca jako já, ale jak už to u slečen bývá, má kratší trup a delší nohy - ta žádný problém neměla.
Jinak není sedadlům, dle mého, co vytknout. Záda mě občas bolí, takže si to hlídám, a vše v pořádku.
Jenže já primárně neporovnávám délku opěradla s Octávkou, nýbrž s mým vozem.
A sám přeci říkám, že zádům to nevadí. Ovšem kdyby bylo opěradlo o pár cm vyšší, nemám problém s opěrkou hlavy...
se srovnáním v rámci třídy máte pravdu a naměřené hodnoty o tom nemusí vypovídat, ale podepření stehen ve skutečnosti není ideální. Může se to lišit člověk od člověka, jenom tak bycho to ale nepsal ;-):-)
Popravdě to je důvod časté kritiky a dojmu ze zaujatosti vašich testů - to malé v je tam proto, že myslím všechny v auto.cz
Takže tyhle sedačka jsou krátký... a mají 500mm... ty v Oktávce jsou úplně mimořádně geniální - a mají 480.
A to jsme vlastně o třídu víš - Rapid je velikostí i cenou blíž - a má na svých pohodlných sedačkách jen 440mm. :-(
Tak proto.
A je to tak se vším... úžaný a vzorový 1.6 diesel od "koncernu" má 77kW a 250 Nm... a motor Fiata, který ovšemu uvadá a hodí se pro kjlidnějšího řidiče má 88kW a 320Nm...
Ty si vždycky něco vymyslíš abys to následně vyvracel. 1.6TDI se do Tiguana nemontuje, u Yetiho je to motorizace vyhrazená pro CitiLook GreenTec verze a na auto.cz v testu nikdy nebyla. V posledním testu Octavie 1.6TDI žádné superlativy o motoru nenajdeš... zato tam v mínusech najdeš kratší zadní sedáky ;-)
a Ty si vždycky vysvětlíš, proč je toi zrovna v tomhle případě jinak... ;-)
Protože 500X se tady přece jindy vysvětlovalo, že se s Tiguanem srovnávat nedá!
Pro mě ale podstatnější je, že X váží 1395kg.. a Oktávka 1320... takže se liší jen tak, jako když máš prázdnou nebo plnou nádrž = srovnání jízdní dynamiky je zcela na místě.
A ano - mluví se tady o zadním sedáku, takže přesněji: zadní sedák Oktávky má 440mm... v tom éčku Mercedesu je to 450mm... a Xko má 460mm.... ale ano, Yeti ho má delší - 480mm.
Už víš, proč píšu to co píšu?
Vždycky se vezme jen to, co se hodí koncernu... protože u stejného Yetiho se taky dočteš, že "Ani základní Škoda Yeti s přeplňovanou benzinovou dvanáctistovkou TSI se ve světě rozhodně neztratí. Tichý a kultivovaný motor svým charakterem výborně pasuje do města i mimo něj..."... a to je prosím pěkně řeč o motoru 1.2... 77kW / 175 Nm.... v autě, které váží 1359kg... a je ještě hranatější...
Ale to je vlastně jedno. Každý žijeme v jiném světě...
Ty jsi ale mluvil o nekritické chvále 1.6TDI a naopak kritice 1.6 MultiJet. Přece jen jsem jeden starší test Yeti 1.6TDI našel... a víš jak dopadl? Yeti dostal 2.5* a motor je terčem kritiky. Tak mi najdi, kde se píše o tom "úžaném a vzorovém 1.6 dieslu od koncernu"... to je prostě jen tvoje interpretace.
[odkaz]
500X dostala 4.5*... a to je zřejmě pořád málo... co?
Co se 1.2TSI týče - to už odbočuješ, o té řeč nebyla. Abys citoval ten nadpis celý, znělo to "Motor: Do města i mimo něj, dálnici moc nezkoušej". Mimo jiné se tam pak píše, že "v kopcích mu ale dochází dech a spotřeba se snadno přehoupne přes 8 l na 100 km." Hlavně je to ale trošku jiná optika, Yeti s 1.2TSI začíná někde na 340. Mimochodem, s 1.2TSI si odnesl 3.5*.
PS: vybavuju si jeden test, kde si 1.6TDI odnesl nečekaně dobré hodnocení... byl to nějaký Golf ve sportpaketu. Ale je to spíš ta výjimka potvrzující pravidlo.
PPS: když už o tom mluvíš, rozdíl mezi Octavií a 500X není jen v hmotnosti, ale taky v čelním odporu... a 1.6TDI v Octavii je jen základ, nic víc. Pokud chceš moje hodnocení - 1.6TDI je nejhorší motor v Octavii, nejhorší motor v Yeti a nejhorší motor v Superbu (ale 1.2TSI jsem jel jen 77kW).
použiju tvůj způsob argumentace: a kde mluvím o hvězdách?
Mně je vlastně tahle konkrétní recenze ukradená - věřím víc svým osobním zkušenostem - a prostě si to vyzkouším.
Docela neagresivně jsem na začátku poukazoval na to, co dělá tento web nedůvěryhodným.. a myslel jsem to dobře.
Neber si to osobně - ale tvůj osobní postoj mi taky přijde nedůležitý. ;-)
To, že každý článek o "koncernu" je v oslavném duchu.. a max občas se připustí nějaká výjimka.. a vždycky je to překvapení!
Zatím co u ostatních se používají opačné formulce... a když už se připustí, že je něco dobře, tak je to překvapení.
Tak moment, Ja Prvni 123 poukázal na nesmyslnou kritiku délky sedadel. Zazněla? Zazněla - tak co se ti nelíbí?
Co se těch testů obecně týká, chytáš se slova a smysl ti podle mě uniká. Ano, zrovna 1.6 TDI nikde dvakrát chválený není, ale o to tady nejde. Stejně tak nikdo nerozporuje dobré výsledné hodnocení, které v testu udělili.
Jde ale o to, z jaké strany to hodnocení napíšeš. Zkrátka zjednodušeně pro tebe - 500X tak nějak utrpělo 4,5 hvězdy, zatímco ten Yeti hrdě a statečně získal 2,5 hvězdy (resp. koncern VW obecně) :-!
Rozporuju primárně větu "A je to tak se vším... úžaný a vzorový 1.6 diesel od "koncernu" má 77kW a 250 Nm... a motor Fiata, který ovšemu uvadá a hodí se pro kjlidnějšího řidiče má 88kW a 320Nm..."
Dojem, že 500X "utrpělo" 4.5*, tu kuriozně vytvářejí příznivci Fiatu, aby následně mohli proti této křivdě bojovat. Já z testu žádný takový dojem nemám, stejně jako z testu Yetiho nemám dojem vítězství. Prostě boj proti větrným mlýnům v místě, kde žádné nejsou...
Zrovna tenhle test je vcelku ok, kritika sedadel je ale nesmyslná.
Rozporuješ jednu větu? Ok, v tomhle ti klidně dám za pravdu, spokojený ;-) ? Odhlídni ale od žabomyší války. Koncern VW je tu protěžovaný prakticky neustále.
Koneckonců docela pěkný příklad z poslední doby je srovnávací test i20 vs. Fabia. Aktuálně proběhlo moc hezké srovnání u bratrů Slováků a světe div se, vyhrála nakonec i20 >:-[]:-!
Já slyšel a četl názory mnoha kolegů a většina je více či méně nakloněna Fabii. Misky vah na stranu i20 se kloní maximálně díky lepší základní motorizaci.
Ten srovnávací test byl převzatý ze SM a tam tendenčnost občas cítit je. Co se redakčních testů týče, vnímám spíš ukřivděnost fanoušků toho či onoho.
nešlo ani snad tak o to, že vyhrála i20. Porovnání je totiž vždy o konkrétních prioritách. Ale podstatné bylo to, co zaznívalo. Třeba že i20 má lépe odladěný podvozek (a to má být podvozek hlavní chloubou nové Fabie...), že i20 působí uvnitř hodnotněji a celkově dospěleji... Na 1.2 TSI 81 kW pak přirozeně Hyundai odpověď nemá. Ale ve srovnání 1.4 atmo vs. slabší 1.2 TSI už by se hrála rovná partie...
A kdo zvolí do Fabie nejsilnější 1.2 TSI? Takže když porovnám základ Hyundaie 1.2 se škodováckým litrem, je Hyundai lepší volbou. A i když srovnám 1.4 se slabším 1.2 TSI, tak motoricky Fabia nijak výrazně nedominuje...
Maximálně souhlasím .Vlastním 500L respektive jsem ji koupil manželce. A např. kritika čitelnosti budíku v testu. Svět motoru. a o několik stránek dál chvála čitelnosti budíků u Seatu a Oktávky (mimochodem ty čísla takř. vzhůru nohama v oktávce jsou vrchol čitelnosti a úplně stejné překrytí číslic u Seatu jako u 500l je super. :*):*)
Ved to ani nie je dospele SUV, toboz nie MPV. Take BMW X6 je na tom podobne a ma 60cm viac >:D
Kazdopadne sa tam usadim bez krcenia. Napr. Opel Mokka je na tom priestorovo v podstate totozne.
500L ma zhruba o 6-7cm viac pred kolenami, asi 2cm viac nad hlavou.
Vela miesta, minimalne opticky, robi nizky stredovy tunel.
Nie je to vsak rodinne auto, preto nevidim dovod na staznosti.
Miesta je vzadu zhruba ako v Oktavke 2, mozno o 1cm viac a tie tiez nikto hufne neposiela na vrakac a nekupuje 3ky alebo velke MPV.
ktore fiatu nepochybne prinesie velky predajny uspech ( podobne ako mala 500ka ) ....
nemozem si ale pomoct a na fotkach na mna posobi ako prerastena mala 500ka ... ako ked sa maly kliest nacica krvi a zniekolkonasobi svoju velkost ..... renegade je v tomto smere jedinecnejsi a mne osobne blizsi ...... uz len tou jeepovou maskou fiata rozdrti ale to uz je o inom..... chapem ze dizajn je subjektvny.... a ja vobec nepochybujem o velkom uspechu fiatu 500X ... takyto model fiat potreboval... este spravit nastupcu punta a brava a moze to byt nakoniec celkom fajn s tym fiatom do buducna, znacka ma potencial.... len ho treba vyuzit naplno :yes:
Minulý týden byl na jednom stánku na Retro Classics, tak jsem měl možnost ho důkladně prolézt a musím říct, že jde o nejpovedenější derivát 500 i o jedno z nejpovedenějších aut segmentu. Já bych dal (a v budoucnu nejspíše i dám) sice před jím přednost Mazdě CX-3, ale i tak nemám strach o jeho komerční úspěch.
Vůbec nemůže být řeč o tom, že by snad 500X byla nevydařeným modelem. Ba právě naopak může aspirovat na nety nejvyšší. Je skvělé, že Fiat si právě v dnes tolik populárním segmentu dal na svém modelu opět záležet :yes:
Jenže problémem Fiatu je ... Fiat 500 na 500 možných způsobů. Je to tolikrát provařený model, že svojí kvantitou začíná ztrácet kouzlo a pohřbívá svoji osobitost... Ale úplně to stejné platí pro Mini.
500X může být třeba na vrcholu malých crossoverů, přesto si ale nemyslím, že tohle je pro Fiat cestou. Kde jsou ty doby, kdy Fiat nabízel krásnou ucelenou nabídku Seicento-Punto-Bravo/Brava-Marea-Croma ... Ulysse-Multipla.
Fiat nám tu po desítky let přinášel inovace do automobilů, dnes je druhořadou automobilkou jednoho modelu... 8-s
Ještě můžeš napsat UNO - TIPO - TEMPRA - CROMA ;-)
To byla klasika F I A T..
Deriváty vše jen 500 se mi osobně taky nelíbí !!
Ale toto malé SUV se povedlo. :yes:
S tou sebevraždou souhlasím. Fiat pořád umí dobré motory (málokdo pamatuje že common-rail měl v Evropě první Alfa 156 JTD), podvozky (AR Giulietta, MiTo). Bohužel to všechno vylili designéři a manažeři Fiatu do kanálu auty jako Multipla, Bravo 2 generace ale i Punto 2... Fiat 500 je celkem OK ale jenom jako malé auto své třídy. Fiat se kromě spolehlivosti shodil hlavně tím neseriozním designem. Copak bychom neodpustili menší spolehlivost takovým kráskám jako Fiat 128coupé, 131, Alfa 164? Tyto auta jsem miloval a jezdil v nich, měli image, krásně jezdili, a kromě 164 i ta konstrukce a spolehlivost nebyla zlá. Jak to že Italové kteří měli vkus dělají takové designové hrůzy? Fiat 500X je jak nafouklá hračka. Je pravda že asi vzrůstá počet uchylných lidí ale pořád je jich málo aby zachránili Fiat.
Víš co, třeba je to příprava na zánik značky Fiat. Dneska nemá nejlepší pověst, tak to po takovéhle přestavbě modelové řady přejmenují jen na "500" a bude hotovo.
Bohužel máš pravdu. Podle mě není problém tohoto modelu ani tak jeho vzhled, protože většina automobilek má výrazně sjednocená design. Ale to jméno.
Pokud chtěli udělat řadu aut vycházejících stylově z F500, tak je měli víc odlišit jmény a dát jim třeba vzrůstající číselné označení. Místo F500l třeba F700, místo F500x třeba F800. A číslovku F600 si nechat na něco velikosti Punta.
Problem by som nehladal; ked sa auto moze volat A1-8 po niekolko generacii, cislovka s privlastkom je v podobnom duchu.
Navyse aj z pohladu marketingu je vyznamny akcent na X, je na tom postavena aj reklama, aj privlastky pre auto - ako napr. Xciting, Xceptional, Xtreme, Xtraordinary atd... aj cele predstavenie a loga sa zobrazuju najma ako X.
Mohlo sa to volat aj X, ale to je prilis kratke.
Ahoj, musím se pochlubit. Po přečtení recenze se vším musím souhlasit, jelikož mám tohoto Fiata zapůjčeného na týdení testování. Můj Fiat je s motorem 1.4T-Jet se city lookem a výbavou Lounge(ta nejvyšší). S naftou jsem jel taky a opakuji, recenze nelže. Ovšem benzín je opravdu skvělý. Auto mohutně zatahuje při sebemenším pobídnutí plynem(ve sport režimu) a není problém udržovat velmi vysoké cestovní tempo i nad našimi dálničními limity. Auto bylo úplně syrové, když jsem ho dostal. Mělo průměrnou spotřebu 8.9l. Ke dnešku má už lehce přez 1000km a spořeba při plném využití potenciálu motoru je 8.4l. Dle mého názoru spotřeba bude neustále klesat až někam k 7,5-8l benzínu na sto.
Z auta jsem jako z celku nadšen. Ať už se jedná o design, precizní zpracování, jízdní vlastnosti podvozku, motor až po nabízenou výbavu.
Zítra budu auto vrace a vůbec se mi nechce. >:D
Na závěr ještě takové malé pozváni na moje-auto.cz. Do pár dnů sem umístním podbrobný popis z týdeního testování. :yes:
Fiat je dle mně velice pěkné a hlavně roztomilé auto ale nevím jestli to bude stačit aby uspěl v kategorii ve které se nachází i Škoda yeti. Protože hodně lidí je prostě tak zaslepené tím že chtějí české auto ale přitom je škodovka pouze poloviční Čech.
Byl jsem se podívat na 500x v Imofe a musím říct, fakt dobrý,když jsem pak venku viděl Yetiho,tak při takovém okamžitém srovnání na mě působil jak z venku tak při pohledu dovnitř už dost nemoderně a zastarale.