Fiat Ducato Panorama 33 H2 160 Multijet  - Silniční rychlovlak

Fiat Ducato Panorama 33 H2 160 Multijet - Silniční rychlovlak

 
 

Nabídka různých verzí Fiatu Ducato může být jednoduše označena jako nepřeberná, ale pokud pozornost zaměříte na provedení Panorama, pak lze vybírat jen ze dvou velikostí karoserie. Toto je to nej…

Fiat Ducato ve své současné podobě brázdí silnice od roku 2006, kdy se představila nová generace společně s francouzskými sourozenci, jimiž jsou Citroën Jumper a Peugeot Boxer. Zájemci o čistě užitkové verze mají k dispozici nepřeberné množství různých kombinací délek rozvorů a délek i výšek karoserie. K dispozici je i široká řada modelů Ducato Combi, umožňujících přepravu osob i nákladu. Kdo ovšem touží po Ducatu v čistě osobním provedení Panorama, ten může vybírat jen ze dvou karosářských verzí a trojice pohonných jednotek.

Fiat Ducato Panorama je na českém trhu nabízen v menším provedení s rozvorem 3000 mm, karoserií dlouhou 4963 mm a vysokou 2254 mm nebo se může pochlubit rozvorem 3450 mm a karoserií dlouhou 5413 mm a vysokou 2524 mm. U obou provedení ovšem záleží jen na zákazníkovi, jestli zvolí standardní osmimístné uspořádání nebo si připlatí 4500,- Kč za dvoumístnou lavici na místě předního spolujezdce.

Nabídka pohonných jednotek je pro obě provedení shodná a zahrnuje tři čtyřválcové turbodiesely s objemy 2,2 l, 2,3 l a 3,0 l. Tyto motory nabízejí výkon 74 kW (100 k), 88 kW (120 kW) a 115 kW (157 k). Točivý moment těchto motorů vrcholí hodnotami 250 Nm, 320 Nm a 400 Nm.

obrázek [555 x 353]
 

K redakčnímu testu jsme měli k dispozici Fiat Ducato Panorama s delším rozvorem a nejvýkonnějším turbodieselem o objemu 3,0 l, jehož sílu na kola přední nápravy přenášela standardně montovaná manuální šestistupňová převodovka.

Atraktivní „autobus“

Fiat Ducato se ve své současné podobě představil na jaře roku 2006. Tehdy motoristická média design jeho karoserie označovala za futuristický a i po třech letech od svého představení stále působí moderním dojmem. Ducato na první pohled zaujme díky vzhledu přídě, zejména uspořádáním hlavních světlometů a provedením nárazníku s maskou chladiče.

Pod designem je podepsán Giorgetto Giugiaro, jenž se při tvorbě návrhu údajně inspiroval vzhledem rychlovlaků. Příď má současně hlavní podíl na vynikajícím součiniteli odporu vzduchu, který v případě Ducata činí cx 0,31, což je hodnota srovnatelná přibližně s polovinou osobní produkce s podstatně menší čelní plochou! V případě verze Panorama vedle přídě připomíná rychlovlaky i provedení bočních oken.

Více než dostatek prostoru

obrázek [300 x 234] U většiny současných dodávkových automobilů z produkce evropských značek už jsme zvyklí na interiéry, které se svým provedením přibližují na dosah osobním automobilům. Nejinak je tomu i u Fiatu Ducato. V prostoru pro řidiče proto už nijak nepřekvapí kompletní plastové obložení dveří a sloupků karoserie. Nastupování za volant usnadňuje přiměřeně vysoko umístěny schůdek i dobře přístupné sedadlo. Uspořádání, rozložení a čitelnost všech ukazatelů je na výborné úrovni, stejně jako dosažitelnost všech ovladačů. Bezchybný je i výhled všemi směry a manévrování v úzkých prostorách nebo couvání a parkování výrazně ulehčují rozměrná zpětná zrcátka.

Sedadla řidiče i předního spolujezdce nemohou být označena jinak, než jako vynikající. Řidičovo sedadlo je podélně posuvné, má stavitelnou výšku, sklon sedáku, sklon opěradla, bederní opěrku a loketní opěrku se stavitelným sklonem. Pochvalu si zaslouží i půlmetru dlouhé sedáky a opěradla vysoká 610 mm.

Panorama dohání osobní automobily i provedením prostoru pro cestující, kde je rovněž kompletní obložení boků i stropu, v němž jsou dokonce vedeny výdechy ventilace, které mohou přivádět studený nebo teplý vzduch. Nad bočními okny jsou sympatické úložné prostory na drobnosti šestice cestujících, usazených po třech ve dvou řadách. Zde umístěná §sedadla jsou prakticky totožná se sedadly vpředu a liší se pouze menší mírou možností nastavení, které se omezuje na sklon opěradel a loketní opěrky. Prostřední sedadlo druhé i třetí řady se navíc může po překlopení opěradla dopředu změnit na malý stolek s držáky nápojů.

Přístup do prostoru pro cestující umožňují boční posuvné dveře na levé straně, po jejichž odsunutí se zpod prahu vysune schůdek, který sice usnadňuje nastupování, ale je za příplatek 13.400,-Kč. Vstupní otvor na boku je široký 1250 mm a vysoký 1755 mm. Přístup k třetí řadě usnadňuje i jednoduše vpřed sklopné levé sedadlo druhé řady.

Potřebám osmičlenné posádky je připraven vyhovět i prostor pro zavazadla, který díky obložení boků a skládacímu krytu lehce připomíná zavazadelníky osobních automobilů. Maximální objem, což znamená po sedadla třetí řady a po strop, je 2800 litrů. Ložná plocha je dlouhá 1038 mm, široká 1350 mm a vysoká 1788 mm. Přístup do zavazadelníku umožňují křídlové dveře, po jejichž otevření vznikne vstupní otvor široký 1562 mm a vysoký 1790 mm.

obrázek [555 x 291]
 

Pokud, ale předpokládáte, že Panorama představuje automobil s podobně variabilním interiérem, jako většina současných MPV nižší střední třídy, pak jste na omylu. Zapomeňte na jednoduchý systém, s jehož pomocí sedadla druhé a třetí řady skryjete do podlahy nebo alespoň vyjmete z vozu. Ducato Panorama vám dovolí naložit pouze to, co se vejde za třetí řadu a vždy nabídne plný počet sedadel.

Konkurence pro lokomotivy

Pod kapotou testovaného Ducata Panorama byl uložen vrcholný přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 3,0 litru s výkonem 115 kW (157 k) a točivým momentem 400 Nm. Tato pohonná jednotka spolupracovala s dobře odstupňovanou a přesnou šestistupňovou manuální převodovkou.

Během testu jsme bohužel neměli možnost Ducato plně obsadit a zatížit a většina jízd proběhla pouze v obsazení řidičem a jedním spolujezdcem. Silná pohonná jednotka tak neměla s nezatíženým vozem příliš mnoho práce a Ducato i přes velké vnější rozměry překvapovalo svými dynamickými schopnostmi. Při jízdě po okresních silnících i dálnicích bez jakýchkoliv problémů dosahuje povolených rychlostí a udrží je bez ohledu na to, jestli jede po rovině nebo do prudkého stoupání.

Při jízdě ustálenou rychlostí 100 km/h hlásí otáčkoměr 1750 otáček za minutu a palubní počítač informuje, že turbodiesel si řekne v průměru o 9,6 litru nafty na 100 km. Jízda rychlostí 130 km/h znamená, že motor točí 2500 otáček za minutu a průměrná spotřeba paliva na 100 km je 10,8 l.

Podvozek Ducata Panorama si zaslouží ocenění za své komfortní nastavení. Přestože většina testovacích jízd byla provedena v nezatíženém stavu, prakticky vůbec jsme nezaznamenali odskakování zadní nápravy. Plusové body dostává Fiat i za své chování při hodně dynamické jízdě, kdy předvádí ukázkovou stabilitu bez velkých náklonů při průjezdech zatáčkami.

Testované provedení může dosáhnout nejvyšší technicky přípustné hmotnosti až 3300 kg a na tuto skutečnost je dobře připraven brzdový systém, který má kotoučové brzdy vpředu i vzadu a ani při opakovaném intenzivním brzdění se neprojevovaly změny v jeho účinnosti.

Drobnou výtku si Fiat Ducato Panorama vyslouží za odhlučnění, v jehož případě je asi nejvíce znát, že základem tohoto vozu je lehký užitkový automobil. Hluk motoru proniká do kabiny ve větší míře až při rychlostech okolo 130 km/h, ale na nekvalitních českých cestách posádku bude mnohem více obtěžovat hluk od kol. Další připomínkou původu velké Panoramy je mírné vrzání skříně karoserie při přejezdu nerovností.

obrázek [555 x 374]
 

Závěr

Fiat Ducato Panorama si asi nikdo nepořídí jako rodinný automobil a zajímat se o něj budou především firmy, které potřebují převážet své zaměstnance v komfortu srovnatelném s osobními vozy. V provedení s delším rozvorem se jedná o velmi pohodlný automobil, který nabízí interiér s více než dostatečným prostorem pro všechny cestující a jejich zavazadla, zatímco pohonná jednotka o objemu 3,0 litru zajišťuje vynikající dynamické vlastnosti a s přijatelnou spotřebou paliva.

Akční ceny platné do vyprodání zásob

První cena vozu585.779,- Kč (Ducato Panorama 30 H1, 2,2 MJET, 74 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací658.679,- Kč (Ducato Panorama 30 H1, 3,0 MJET, 115 kW)
Základní cena testovaného vozu683.459,- Kč (Ducato Panorama 33 H2, 3,0 MJET, 115 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků872.659,- Kč (Ducato Panorama 33 H2, 3,0 MJET, 115 kW)

Standardní ceny

První cena vozu682.900,- Kč (Ducato Panorama 30 H1, 2,2 MJET, 74 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací757.900,- Kč (Ducato Panorama 30 H1, 3,0 MJET, 115 kW)
Základní cena testovaného vozu872.900,- Kč (Ducato Panorama 33 H2, 3,0 MJET, 115 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.062.100,- Kč (Ducato Panorama 33 H2, 3,0 MJET, 115 kW)

Plusy

  • Moderní design
  • Výkonný motor s přiměřenou spotřebou paliva
  • Komfortní podvozek
  • Snadná ovladatelnost (přesné řízení, řazení, účinné brzdy)
  • Výhled z vozu
  • Prostorný interiér a zavazadlový prostor
  • Pohodlná sedadla
  • Široká nabídka příplatkové výbavy

Minusy

  • Malá variabilita interiéru
  • Odhlučnění interiéru
  • Vrzání karoserie při přejezdech nerovností
  • Chudá základní výbava
Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Ducato Panorama 33

Cena v základní výbavě: 872 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 062 100 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, kotoučové brzdy na všech kolech, airbag řidiče Smart 2 + ochranný pás, airbag spolujezdce, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, zadní zesílené pérování Comfort, silnější baterie, kontrolka / snímač hladiny oleje, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná, vyhřívaná (odmlžovací) zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, posuvná boční okna ve 2. řadě (z obou stran vozu), vyhřívané sklo v dvoukřídlých zadních dveřích, odkládací přihrádka nad čelním sklem, psací stolek s držákem na dokumenty na palubní desce, síťka na dokumenty, palubní počítač, příprava pro autorádio + reproduktory, zadní topení, kuřácký kit, zadní zásuvka 12 V a zapalovač cigaret, bederní nastavení sedadla řidiče + loketní opěrka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní nastavení sedadla spolujezdce + loketní opěrka, potahy extrasérie (semiš), plastové ochranné kryty pod sedadly, poklice - integrované kryty kol, plnohodnotná rezerva, naviják rezervního kola

Výbava testovaného vozu:Airbag boční + airbagy okenní (+12.000,-Kč), ASR (+4.500,-Kč), ESP(+13.300,-Kč), přední mlhová světla (+4.500,-Kč), senzor automatického spouštění stěračů a světlometů (+6.000,-Kč), ostřikovače světlometů (+4.500,-Kč), prostorový/obvodový alarm (+7.000,-Kč), tempomat - cruise control (+6.000,-Kč), parkovací snímače/senzor (+9.000,-Kč), elektrické sklápění zpětných zrcátek (+4.500,-Kč), autorádio s CD přehrávačem (+10.000,-Kč), ovládání autorádia na volantu (+3.000,-Kč), anténa autorádia (+2.300,-Kč), jednozónová automatický klimatizace (+40.000,-Kč), programovatelné samostatné topení Webasto (na vodu) (+30.000,-Kč), volant a rukojeť řadicí páky potažené kůží (+1.900,-Kč), zatahovatelné stupadlo na straně levých bočních dveří (+13.400,-Kč), zatemněná boční okna (+3.900,-Kč), metalický lak (+13.400,-Kč)

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Fiat Dodávky Testy

Technické údaje
Motor Fiat Ducato Panorama 33
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.2 / 7.6 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 2200 / -
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2350 / 950
Rozměr pneu:215/70 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5413
b) šířka (mm): 2050
c) výška (mm): 2524
d) rozvor (mm): 3450
e) rozchod vpředu (mm): 1810
f) rozchod vzadu (mm): 1790
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 810 / 1040
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1080
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1350
k) šířka vpředu (mm): 1960
l) šířka vzadu (mm): 1880
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení Fiat Ducato Panorama 33
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Fiat Ducato oslavil 35 let své výroby (+video) Fiat Ducato oslavil 35 let své výroby (+video)

Fiat Professional si připomněl významné výročí v historii…

Fiat Ducato L2H2 2.3 MJT: Chytrák Fiat Ducato L2H2 2.3 MJT: Chytrák

Modernizované Ducato se kromě funkčních vylepšení může…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…